Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

argh näitä vaivoja! limakalvot kuivuu niin että nenä on verillä koko ajan ja suupielet on auki jo ties monettako päivää! ugh. kiitos ja kuittaus! :D

mammuttisi ja minimammutti 5+3

p.s. eka finni bongattu leauasta! ah miten hehkeä olo! ;)
 
Hii ihanan paljon tullut tekstiä eilisen käynnin jälkeen! :) Jatkakaa samaan malliin ;)

Kiitos -j- tuosta linkistä. Pitää tutustua siihen. Mulla vaan on muutenkin mahan kanssa ongelmia, enkä oikein tiedä mitkä ruoat eivät sovi mun vatsalle. Tuntuu (siis muulloinkin kuin raskaana), ettei mun vatsa pysty käsittelemään mitään ruokaa. Aina vaan turvottaa ja kivistää… Mun vatsa on lähes aina ollut sellainen :/

Monilla tuntuu alkaneen nyt pahoinvointi. Tsemppiä teille!

Toivottavasti meidän kyytiläisellä on kaikki hyvin. Jotenkin taas tänään ja eilen ollut sellainen olo, kun ei raskaana olisi. Olo on tokkurainen kokoajan ja kokoajan saa ravata jääkaapilla ja vessassa, mutta jotenkin silti… Täytyy toivoa että kyse on siitä, että oon tajunnut olla ajattelematta raskautta kokoajan, kun oon näin alussa. Ehkäpä tämä tästä. :)

Samalla kun päivittelin, poistin tuolta synnytyssairaalalistasta muutaman sairaalan, joiden sivuilta en löytänyt synnytysosiota. Toi lista on siis kopiotu toisesta ketjusta (ja laitettu koko sairaalan nimen mukaan aakkosjärjestykseen ;)), ja en silloin edes alkanut tarkistamaan tehdäänkö synnytyksiä kaikissa niissä sairaaloissa. Voitte mun puolestani tarkastaa listan ja ilmoittaa mulle, jos huomaatte puutteita :)

Jatkan muuten mielelläni päivitystä tammikuunkin, mutta jos joku haluaa koittaa myös niin huikkaa vaan minulle! Tykkään tästä hommasta, mutta luovutan kyllä sen jollekin toisellekin jos joku näin haluaa.

Eipä täs varmaan sitten muuta, np-ultraan vielä 25 päivä䅅…….

Pinsuli ja himpula 9+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

nopee kirjoittelu ennen kun tuo lattialla köllöttelevä saa siepit :) mun iäksi voi päivittää 36 :)

oloja ei vieläkään pahemmin ole,hiukan huonoa oloa välillä ja vessassa saa ravata mut siinä se sitten onkin,johtunee varmaan ettei edellisestäkään raskaudesta ole kauaa :D eka neuvola on nyt 3.1 ja sitten ei varmaan kauaa menekkään ekaan ultraa jossa toivon mukaan kaikki olisi hyvin kuitenkin :)

hankintoja ei varmaan niin hirveesti tule paitsi pinnasänky kun kuitenkin emilialle on jo kaikki hommattuna,tietty jos tulokas on poika niin jotakin poikamaisia vaatteita sitten :D nyt ne ovat niiin tyttömäisiä jotenkin :) ja tuplavaunut/rattaat on myös pakko hommata ja isompi auto,ei taideta elokuun jälkeen enää tuohon pikku farmariin mahtua.ku sitten meitä onkin jo 7 :)

kertomisesta,aattelin kertoa vasta kun on eka ultra takana ja varmuus siitä että kaikki on ok.moni varmaan natisee kun ei noilla sitten ole kun 11kk ikäeroa mut pääasia on et me ollaan asian kanssa sinut ja hyvillä mielin odotetaan tätä pientä,tää kyllä jää viimeiseksi ja olenkin jo sterilisaatiosta puhunut ja puhun sitten lisää kun on eka neuvolalääkäri.

nyt pakko lopettaa ja kaapat emilia lattialta alkaa hermostuu :)

mirva ja hippunen 7+6
 
Viime yönä tuli sitten ensimmäinen raskausaiheinen uni, jos niin voi sanoa. Näin unta että tuli keskenmeno. Sellaista klönttistä verta joka paikka täynnä. Oli kyllä helpottavaa herätä ja tajuta se vain uneksi. Yllätyin kyllä tuosta unesta koska jotenkin olen ollut tosi luottavainen tämän raskauden suhteen. Ehkä se pieni pelko sitten kuitenki jossain siellä asustaa...

Joko teillä muilla on raskaus kovasti unissa? Muistelen että viime raskaudessa näin aivan sekopäisiä ja tosi agressiivisia unia. Milloin hakkasin mitäkin roistoa hengiltä. Oli kyllä äidilliset unet kaukana niistä :D
 
Heips! Minäkin voisin liittyä joukkoon jos vaan voi :) Täällä toinen raskaus menossa, ensimmäinen oli kohdunulkoinen. Ikää on 22v ja toivottu olisi vauva meille :) 30.12 eli huomenna olisi varhaisultra ja toivottavasti olisi oikeassa paikassa tälläkertaa... hieman jännittää :) La olisi 20.8.2014, eli viikoilla 6+5 mennään :)
 
Tervetuloa hennukkaa :)

Päivitetty.

Äh, täällä alkoi menkkamainen juiliminen ihan alavatsassa, ellei jopa vähän reisien puolella. Tätä oli ihan alussa ja sillon ku toiset menkat jäi välistä, mutta nyt? Kuitenkin 10. viikolla mennään, toivottavasti ei enteile pahaa ja on vaan kohdun kasvukipuja…. :'(
 
Liittyisin mielelläni mukaan =) Laskettu aikani on 23.8.2014 ja toinen toivottu lapsi kyseessä. Iältäni olen 29 vuotta ja esikoisemme täytti marraskuussa 2 vuotta :heart: En ole käynyt vielä neuvolassa. Varhaisultraan olen ajatellut mennä, mutta ehkä vasta viikon parin päästä. Raskausoireita ovat valtava väsymys ja jouluna alkanut pahoinvointi. Onneksi pahoinvointi on kuitenkin vielä siedettävissä mitoissa eikä läheskään niin pahana kuin esikoisen kanssa, jolloin oksensin viikot 6-16 päivittäin. Toivotaan tosiaan Pinsuli että ovat vaan kohdun kasvukipuja. Itseäkin vähän jännittää kun raskausoireet ovat paljon lievempiä kuin esikoisesta näillä viikoilla. Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Pinsuli, minulla oli juuri eilen illalla ihan karmeat menkkakivut ja tänä aamunakin vähän. Meinasin itsekin tulla kyselemään tänne että onkohan normaalia. Nyt ei onneksi koske mihinkään enää. Jospa olisi vaan niitä kohdun kasvukipuja tosiaan :)

mariet ja pieni 9+2 :)
 
Heipsan!
Täällä yksi innokas/jännittynyt ilmoittautuisi mukaan :)
Laskettu aika 10.8, 4.lapsi tulossa, TYKS, ikää 27v.
Vanhemmat lapset lapset tyttö 07, poika 09, tyttö 10.
Pojan jälkeen tuli viikolla 11 keskenmeno, tulin kyllä nopesti uudelleen raskaaksi, mutta taas hieman jännittää ja siksi nyt vasta tännekkin uskaltauduin.

Oireista ja oloista
sen verran että tämän raskauden aikana tuntuu olevan triplamäärä siunaantunut raskausoireita aikaisempiin verrattuna. Itkuttaa, naurattaa, kolottaa, rinnat aristaa, selkäkipua ja oksettavaa oloa aamuisin, turvotus illalla ja aamulla silmillä nähtävissä.

Tämä siis kaikki uutta minulla kun aiemmat raskaudet ovat olleet lähes oireettomia koko raskauden ajan :D

Onneksi joulu ohi ja ruokatavat saa taas ruotuun,jos vaikka turvotuskin siitä helpottaisi.

satumaa ja kissmet 8+0
 
Esteri76 Mulla ensimmäisessä raskaudessa nousi kans melko hitaasti HCG arvo, pissasta näytti haamua vasta 4+6 vkolla, sitä HCG:tä seurattiin ja melkein jo km langetettiin, mutta tuollahan tuo täystuhotermiitti nyt vetää unta balloon. <3 Toisilla vaan HCG nousee hitaasti, mutta onhan se hyvä, että seurataan. Jos oot ovuloinu noin myöhään, niin voihan se tosiaan ihan siitäkin johtua, että raskaus ei oo ihan niin pitkällä vielä, ku menkoista laskettuna olis. Tuuthan kertomaan kuulumiset meillekin?

Unista; mä näin kans unta, että sain keskenmenon ja heräsin yöllä siihen. Oli pakko mennä heti vessaan tsekkaamaan tilanne, eikä vuotoja. Huh. Mulla ollut nyt tässä raskaudessa muuten voimakkaammat menkkamaiset tuntemukset ja pidemmälle, ku mitä edellisessä raskaudessa.

Pahoinvointi; yök! Sitä täältäkin löytyy, tosin ei oo tarvinnu ku pari kertaa oksentaa tähän mennessä, mikä on jo paaaljon paremmin ku ekassa raskaudessa. Se pahoinvointi oli jotain ihan järkkyä ja kesti koko raskauden ajan.

Väsymystä ollut ilmassa. Sekä v*tutusta. Ihan älyttömän herkästi joku alkaa ärsyttämään todella paljon!! Toisaalta sitten taas pillahdan itkuun pienimmästäkin asiasta... Aah, ihanat hormonit!!

Tirris ja Nyyti 7+4
 
Pieni korjaus, jos Pinsuli jaksaa päivittää eli ikäni on 29 eikä 28 kuten etusivulla, vaikka mieluusti olisin vaikka muutaman vuoden vähemmänkin ;) Ja sairaala on tosiaan K-SKS, unohtui eka viestistä. Hyvä että kivut hellitti =)
 
Moikka kaikki elomasut!

Meitsi on pitänyt vähän taukoa palstailusta, on meinaan ollut niiiiiin huono olo, että hyvä kun on jotenki päivistä selvinny :(. Mitään en oo joulukuun aikana oikeestaan tehny. Hyihyihyi. Tänään ollut hippasen parempi olo niin ajattelin tulla lukemaan kuulumisianne :)

Tervetuloa kaikille uusille, hitsi meitä on jo paljon :)

Elovaavin olo kuulostaa kovasti samalta kuin omani - tosin mä oon kyllä oksentanu :(
Milla 3 oho vautsi, ai teillä on kolmoset!

Eka neuvola
Täällä piti jo pissua purkkiin ekalla kerralla. Samoten piti ottaa kaikki verinäytteet, mut meitsi oli niin huonossa jamassa että ne siirrettiin myöhemmälle. Mutta kannustan kyllä kaikkia ottamaan sen miehen mukaan sinne, meillä mies oli ainakin kovin mielissään ekasta neuvolasta - ihanasti otettiin hänetkin huomioon.

Marisah
jos olo alkaa kovasti huonontua kun töihin pitäis mennä, niin roheesti otat vaan sairaslomaa. Mä en ainakaan ite olis töissä kyenny olla, eikä musta mitään hyötyykään siellä olis ollu.

Candyqueen I feel ya. Tää huono olo on niin kurjaa, kun nyt pitäis saada jo nauttia vauvasta ja raskaudesta!

Autosta
Meiltä löytyy Mazda6 farkku. Ihan loisto biili! Ostaessa jo pidettiin silmällä joskos perheenlisäystä saatais.

Finneistä
Jännä, että täällä moni kärsiny raskausoireena finneistä. Meikällä taas iho voi paremmin. Vaikken oo juuri pahoinvoinnilta ehtiny itteeni ja kauneutta kauheesti hoitaa, niin naama näyttää jopa hyvältä :D
 
Niin ja mulle vois päivittää NP-ultran 9.1. Se on meillä vähän ajoissa, mutkun ajat oli vähän kortilla niin tällä mennään.

Hankinnoista
Me aletaan tekemään hankintoja varmaan tässä alkuvuoden aikana jo, ettei kaikki kasaudu sit sinne kesälle. Joudutaan kuitenkin ostamaan kaikki ja meitsissä on vähän materialistin vikaa, niin ei viitti kerralla kaikkee maksaa. Ja kesä menee sit remontoidessa ja sisustaessa vauvan huonetta :)

Masusta
Kovasti mä koitan iltasin masua kurkkia, että joko se alkais näkyä, mutta ei kyllä vielä nimeksikään. Epäreilua kun teillä jo monella näkyy.

Huomasitteko muuten, että syyskuiset ovat jo oman pinonsa perustaneet oivoi, ei olla enää uusimpia <3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille munkin puolesta :)

mä en nyt taas tunnu tajuavan, miten nää viikot lasketaan?
vauva.fi/raskauslaskuri antaa mulle tänään 5+3, jos laitan kierron pituudeksi 30pv ja viimeisiksi menkkojen alkamispäiväksi 19.11. jos kierron pituus taa son 28pv, saan 5+5. Miten se kierron pituus niihin viikkojen laskemisiin vaikuttaa?! Jos kuitenkin molemmilla kerroilla aletaan laskea päivästä 19.11?

mulla kans on iho tosi hyvässä kunnossa! enkä muista esikoistakaan odottaessa, että ois finnejä paljoa puskenut. vihdoin silti ensimmäisiä oireita pukkaa! koko ajan hirveä turvotus päällä, niin että näyttää kun viikkoja ois enemmänkin. täytynee pukeutua rennosti huomenna töihin siis :D

me ei varmaan tarvikkeita tai vaatteita vauvalle tartteta hirveesti enempää, kun esikoiselta on kaikki tallessa. paitsi, että täähän syntyy syksyllä, kun ensimmäinen oli keväällä, joten eihän mikään kausivaate oo sopivaa! mun vaan tekis mieli hamstrata mammavaatteita, nyt kun on alet :D vaikka tuskin tulee taaskaan isoa vatsaa ja pärjännen normivaatteilla.
 
Viimeksi muokattu:
helke Kierron pituus vaikuttaa siihen et milloin sulla on ollu ovulaatio. Eli tolla 28 pv:n kierrolla laskuri laskee ovulaation olleen kierron puolivälissä..kun taas 30 pv:n kierrolla se olisi oletettavasti ollut pari päivää myöhemmin. Hedelmöittymispäivän kun ajatellaan olevan rv 2+0 , siitä 2 viikon kuluttua oletettu menkkojen alkammispäivä on rv 4+0 ja niin edelleen. :)

Pinsulille päivityspyyntöä sen verran, että iäksi on tässä joulukuun kuluessa vaihtunut 29 vuotta. :)

Huomenna VU..apua!! Ja kaikki oireetkin tuntuu loppuneen kuin seinään pari päivää sitten! Paniikinhan siitä on saanut itselleen jo kehitettyä...:ashamed:

MiNalo rv 7+2 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Onkos ketään hommannut sellaista koti doppleria tai onko kokemuksia? Itseä kovasti kiinnostaisi ostaa tämän nelosen kohdalla tuo laite kun aiemmista ei ollut mutta onkohan loppujen lopuksi ihan turha kapistus??
 
Moikka kaikille :) Minä myös tulisin tähän ketjuun. Tein jouluaattona testin (voi kuinka suloista) ja se näyttikin yllättäen plussaa :D En ole vielä käynyt neuvolassa taikka edes soitellut aikaa sinne, mutta itse laskien tai siis netin laskureilla viikkoja olisi 7+4. Ikää mulla on 25 vuotta ja toinen lapsi tulossa. Synnyttämään mennaan taysiin taikka sitten seinäjoelle, ei ole vielä varmuutta.

Mulla tuli yhdet viikon kestäneet kuukautiset joulukuun alussa, ns. ajallaan. Ennen niitä testit oli negatiivisia. Menkkojen jälkeen en enää tehnyt testiä, koska en uskonut että oikeesti viikon vuotamisen jälkeen voi olla raskaana. No, näin siinä on kuitenkin käynyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Tervetuloa uusille!

HELKE, varo vaan, saattaa masu pompata ihan yllättäen esille! :) mullakin esikoisesta oli tosi pieni maha, eikä se ees näyttäny raskausmasulta ennen ku rv 32 tai jotain. Mutta sitten toista odottaessani sainkin jo suht aikaisin sellaisen ihanan pyöreän pallomahan ? toivottavasti tulis nytkin! Mielluummin sitä näyttäis taas raskaanaolevalta kuin epämääräisesti plösööntyneeltä :D

Hankinnoista... Me nyt mitä todennäkoisimmin jäädään nykyiseen kolmioomme, mikä vaatisi kylppäriremonttia sitten, että mahtuu kolme ipanaa kerralla pesuille. Ja isommille lapsille kerrossänky hankittava ja joku lipasto sit pienen vaatteille...... huhhuh, meidän "vauvahankinnat" on siis aika isohkoja. Ja pitäisi lisäksi kaikki vaatteet hankkia vauvalle, kun hänhän päätti tulla ilman varsinaista lupaa, ja oltiin jo ehditty panna kaikki vanhat kiertoon. Ostelen tässä hiljaksiin kirppikseltä, uusiin en kyllä aio laittaa rahaa.

Mulla muuten voi kans iho erinomaiseesti. Ihanaa, kesästä saakka ollu akne pahana, vaan nyt helpottaa.

Muutenpa ei voinneissa muutosta, eli ei juurikaan pahoinvointia, jee! Tsemppiä kaikille siitä kärsiville!

Shuri ja Kingi 5+3
 
Varoen ilmoittaudun joukkoonne odottavaan.
Miekkosen kanssa tässä ensimmäistä odotellaan ja laskujen mukaan menossa olisi rv 6+2 ja laskurien mukaan LA 23.8. Vielähän tässä kovin alussa ollaan mutta sormet on kovasti ristissä :3 Toivottu öttiäinen on ja yk4 ja greippimehu olivat meidän onnensuora. Molemmat olemme 24 ja naimisissa ollaan oltu vajaan pari vuotta.

Ennen plussaa palelin jatkuvasti ja rinnat oli turkasen kipeet. Nyt palelu on kadonnut ja tilalle tullut pahoinvointi. Oksentanut en onneksi kertaakaan ole, mutta ruokaa on vaikea saada alas ja yleisesti vointi on kerrassaan ällö. Rinnatkin ovat kahta kauheammin kipeät eikä hölkkäämisestä meinaa tulla mitään :p

Ensimmäinen neuvola olisi meillä 15.1. Sieltä jo lähettelivät etukäteen täytettäviä papereita ja pienen infopläjäyksen ruokavaliosta. Aikanaan synnytyssairaalana meillä toimii todennäköisesti TAYS jos muutto ei ennen sitä osu kohdalle :)

Kiittää, kuittaa ja suuntaa nukkumaan
Futuretar & öttiäinen 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina

Yhteistyössä