Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Heippa kaikille!

Ajattelin ilmoittautua tähän ryhmään mukaan, vaikka vasta alkumetreillä mennään. Jännää, pelottavaa ja uskomatonta. Perheeseeni kuuluu lisäkseni tyttö 11/09, poika 9/11, mies ja koira. Kolmatta odotellaan ja laskureiden mukaan laskettuaika olisi 13.8.2014.

Eniten pelottaa keskenmeno. Sellainen on koettu ennen esikoisen syntymää. Pienellä olisi ollut laskettu aika 18.8.2009, km viikolla 11+5. Ehkä ja toivottavasti tämä elovauva saadaan maailmaan asti ja toivottavasti veilä terveenäkin.

Omasta olosta: yököttävää oloa, ruokahaluttomuutta, väsymystä ja järjetöntä palelua. Ajatukset pyörivät vain tulevassa ja vaikea keskittyä mihinkään. Mielessä on vain pieni tuhiseva käärö, jos meille sellainen suodaan.

Kaikkea hyvää kaikille odottajille! Ihana lukea kaikkien kuulumisia.

Sammi/35v/3. lapsi/Kät/KOS
 
Holmotin kyllä ainakin mun puolesta on :) !

).( Huomenna ois sit varhaisultra, mua jännittää ihan sikana kun tänään tuli aikaisemmin rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä (ei oo ollut kipua).. Huomenna ollaan viisaampia.

Niinu ja nappi 6+1
 
Sain siis tänään cb:n digiin raskaana 1-2 viikkoa :) eihän sitä ekaa neuvolaa ihan vielä tarvitse varata? On niin kiireinen viikko, ja ens viikolla taas ehtis paremmin ku ei ole enää luentoja :3

oireista: tissit on kasvanu ainakin yhellä kuppikoolla ja tuntuu että pitkät on päällä koko ajan :D päänsäryt on kovia, samoin alaselän säryt. Lievää pahoinvointia koko ajan. Verensokerit on alkanut laskea ennätysnopeaan :s väsymys on myös aivan valtava! Alavatsassakin nipistelee, juilii ja venyy. Välillä tuntuu ihan menkkakivun kaltaisia tuntemuksia, onko normaalia?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia.

Meillä kanssa laskettu aika olisi alustavasti 10.08.2014. Mutta tarkentunee vielä. :)

Täällä kanssa rinnat on kasvaneet ja hieman kovettuneet ja arat on ku mitkä. Muutenkaan omista pienimpiä rintoja maailmassa. :D Pakko on yöksi ollu laittaa tiukka toppi, jotta saa kunnolla nukuttua. :whistle:
Kaksi viikkoa ollut nyt pahaaoloa aika huolella ja mahaa särkee. Mutta nyt olen muutamana päivänä huomannut että olen aika kiukkuinen. Tuntuu että ei ole edes sytytyslankaa, jos joku sanoo jotain väärää. :stick: Mutta eiköhän se tästä. :D
 
faceryhmä vois varmaan sulkeutua sitten np-ultrien jälkeen ? Ainiin, mulle voi laittaa myös yv:tä jos haluaa ryhmään :)

candy, kiva että löytyy toinenkin hyssiläinen :) Mä varailin neuvolan heti ja pääsen ekaa kertaa neuvolaan jo ennen joulua. Kiirettä pidin siksi, että varmasti saan hyvän ajan tuohon np-ultraan :)

Uusille tervetuloa!

Mä oon jännetupintulehduksen takia loppuviikon saikulla.käsi lastassa ja käyttökiellossa. Toivottavasti menee tällä ohi :)
 
Päivää taloon!

Minä voisin ilmottautua mukaan, vaikka vielä kaikki onkin äärimmäisen epävarmaa :p plussasin tosiaan eilen ja tänään high sensitivy testeillä, täytys varmaan tänään hakea muutama digi varmistamaan tulosta.

Voisin ilmottautua listoille ja pistän viestiä faceryhmästä :)

Lumineiti / 25v. / 2.lapsi / Tays ja laskettu laskurin mukaan 22.8

En vielä sen kummemmin lukenut mitä täällä on kirjoiteltu muutakun silmäilin (koska jumankauta naiset, täällä on teksitä jo aika kiitettävästi) |O :D

Mutta hyppään pian mukaan :)

- Lumineiti ja [untitled] 3+?

E: unohin värjäykset ja vahvistukset :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nynaeve
Huomenta!

Täällä ei vielä ole oikein mitään oireita. Palelu ja nenän tukkoisuus ainoot. Tissikipuilua odotan, koska sitä on ollut joka raskaudessa. Tämä on jo neljäs raskauteni, yksi elovauva meni kesken rv 12+0. :'(

Hoksasin just, että tämä joulu on nyt kolmas peräkkäinen raskaana. :D Kolme vuotta sitten meillä oli kuukauden ikäinen tonttutyttö, seuraavana jouluna odotettiin elovauvaa joka sit meni kesken. Viime jouluna oltiin viimeisiä viikkoja raskaana kun tammikuussa syntyi pikkukakkonen. <3 Hassua. :)
 
Huomenta naiset!

Innokkaana odottelen koska se ns. raskaudenhehku alkaa. Pahoinvointi vaan lisääntyy joka päivä, eilen rupesin kammosta huolimatta katselemaan lavuaareja töissä että kohta tulee, mutta sain sen aallon taltutettua. Mutta tänään on jo pahempi olo kuin eilen. Voi luoja. Kun alkais vaan helpottaa tää olo...

Uusille taas tervetuloa, toivotaan että pääsette vähemmillä oloilla. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Kylläpä joukko kasvaa hurjaa vauhtia :)

Neuvolasta: Meillä mies ei ole tulossa mukaan. Eikä valitettavasti pääse varhaisultraankaan töiden takia. Mutta eipä minua juuri haittaa, on ollut ennen mukana niin eipä ainakaan siellä neuvolassa mitään sen kummempaa uutta varmaan tule. Se vähän jännittää, että jos ultrassa onkin jotain outoa, niin sitten saan pähkiä sitä itsekseni. Töihin pitäisi sieltä suoraan kyetä tulemaan, oli uutiset mitä hyvänsä. No toivottavasti kaikki on hyvin. Kannattaa melko pian olla neuvolaan yhteydessä, sillä ainakin jos asuu sellaisessa kunnassa jossa on paljon perheitä. Sain viimeisen neuvola-ajan ennen joulua, kun soitin viime viikolla. Ja aika on siis 19.12. Eipä ollut ajoissa valinnanvaraa ja se on vaan tunnin aika. Varaaja sanoin puhelimessa että yleensä varataan pidempi aika ekaan neuvolaan, mutta tämä riittänee kun on kuitenkin jo kolmas. Olin vaan tyytyväinen että sain ajan ennen joulua :) Samoin sanoi laittavansa heti työn alle lähetteet labroihin yms. että ne saataisiin ajoissa. Onkohan täällä jotenkin palvelut ruuhkautuneet..?

Päivähoidosta: Silloin 2007 meidän kunta tarjosi päivähoitoon vaihtoehtoina 12 pvä/kk, 15 pvä/kk tai kokoaikainen (20 pvä/kk). Tehtiin siis se 12 päivän sopimus. Tuolloin paikkaa ei tarvinnut edes jakaa toisen perheen kanssa, vaan sain itse ilmoittaa etukäteen mitkä päivät seuraavalle kuulle varataan hoitoa. Nykyisin meilläkin tarjotaan vaan 15 tai kokoaika. Tein kaksi vuotta 4-päiväistä viikkoa ja nyt tämän vuoden maaliskuussa vasta aloin tehdä kokoaikatyötä, kun poika täytti 3.

Mutta nyt töihin!

Mussukka82 ja pikkumussukka 7+1
 
Mehän ajateltiin ensin että mies tulee vain ultriin mukaan mutta kun neuvolaan soitin niin sanottiin että ois hyvä jos isäkin tulisi :) joten kun ensimmäisestä lapsesta molemmilla kysymys niin hän nyt sitten tulee mukaan myös ekalla kerralla :)

Ja tosiaan mä liityn faceryhmään vasta np-ultran jälkeen kun ei me olla tästä kerrottu vielä kenellekään, ettei kukaan vaan saa liian ajoissa tietää ;D
 
Tiistaiaamua!

Neuvola: Mies tulee kyllä mukaan ekalle neuvolakäynnille. Ensimmäiseen ultraan menen varmaan yksin ens viikolla, viimeksikin menin. En tiedä miksi, mutta jotenkin haluan niin. Jatkossa sitten nappaan ukonkin matkaan :) Mä muuten soittelin eilen neuvolaan ja eka aika varattiin 20.12. Oli mielenkiintoinen puhelu... Täti ei kyselly mitään muuta kun sotun ja varasi ajan. Ei oloista, ei onnitellut, ei antanut ohjeita, ei mitään. Ainoa asia josta hetki keskusteltiin oli viikot. Hän siinä katseli kiekkoaan ja väitti kivenkovaan että mulla on menossa 6+6. Minä siihen että katsopas nyt vähän tarkemmin sitä kiekkoa. Ei auttanut vaan täti väitti vastaan oikein urakalla. Sanoi että "niiiiiin, katsos se menee se aikaa niin nopsaan" :D Lopulta tavattiin yhdessä kalenteria ja hänen oli pakko myöntää että niitä viikkoja oli vasta 5+3. Hmm.

Graavilohi: Siitä täällä taisi olla keskustelua? Minäkin mietin uskaltaako sitä syödä. On mun ehdoton jouluruokasuosikki ja kovin mielelläni sitä syön. Jossain sanotaan että voi syödä jos on varma että on tuoretta. Eihän kukaan ei-raskaana olevakaan pilaantunutta söisi, mutta tarkoitetaanko että sen pitäisi olla jotenkin erityisen tuoretta? Ala siinä kyselemään anopilta että mistä ostit, milloin ostit, miten kuljetit kotiin jne :D

Tervetuloa uusille ja onnittelut! :wave:

Aada 5+4
 
Minakin taidan uskaltautua jo mukaan, eli:
Puccola/28v/1.lapsi/Italia
Laskettu aika 3.8.2014 (laskureiden mukaan)


Taytan viela taman vuoden puolella 28v, joten ehka parempi laittaa se jo suoraan.

Tein kaksi positiivista testia 1.12 ja pari paivaa sen jalkeen kavin laakarin kaskysta viela verikokeissa.

Hieman ristiriitaisin tuntein taalla ollaan raskauden suhteen. Ei varsinaisesti viela edes yritetty, mutta tottakai uusi perheenjasen on tervetullut jos on tullakseen :)

Oireista: Pienta kuvotusta varsinkin aamuisin ja nalka parin tunnin valein. Aika vahilla oireilla olen siis paassyt tahan asti :)

Kerkesin kayda jo gynekologin vastaanotolla, joka taas laittoi lahetteen ensimmaiseen ultraan. Paasenkin jo perjantaina 13.12 ultraamaan, eli kai tata voitaisiin varhaisultraksi kutsua :D Taalla vaan on tapana ilmeisesti ultrata useamminkin, jopa kuukausittain.
Varsinaisessa neuvolassa kai taalla ei ole "pakko" kayda ollenkaan, ilmeisesti on mahdollista myos varata kaikki ajat suoraan synnytyssairaalaan jos haluaa.
Yritan tassa viela ottaa selvaa, miten kannattaisi toimia...kuten yleensakin tassa maassa mahdollisuuksia on monia, eika ole selkeaa ohjetta siita, mita "taytyy" tehda.

Lentamisesta alkuraskauden aikana:Kohdalleni sattui aika erikoinen gynekologi, joka kielsi mm. lentamisen ja kaski pysytella kotona. En aio toistamiseen taman miehen vastaanotolle menna, mutta tuo lentaminen jai hieman arveluttamaan. Olen lukenut, ettei lentamisesta pitaisi olla mitaan haittaa ja joku teistakin naytti lahtevan jouluksi ulkomaille. Itse olin jo ostanut lennot Jouluksi Suomeen ja lisaksi tammikuun alussa meilla oli varaukset tehtyna lyhyelle viikonloppulomalle Amsterdamiin. Tuon Amsterdamin reissun voisin kylla jattaa valiin, mutta Joulua Suomessa en missaan nimessa :(
Osaisiko joku sanoa, mita mielta suomalaiset laakarit ovat olleet lentamisesta alkuraskauden aikana?

Kiitos! :)
 
Jumankauta naiset tätä tekstiä on paljon! :D Ei meinaa pysyä perässä vaikka pari kertaa päivässä käyn lukemassa/päivittelemässä. Nyt siis listaa taas päivitelty :)

Tervetuloa ja onnittelut uusille! :flower:

Tänään meinasin oksentaa kun kuvittelin pystyväni imuroimaan keittiön ennen aamupalaa… :D Pöh! Äkkiä piti saada jotain suuhun, ja sehän helpottikin.

Muuten oireet pysyneet samoina, eli väsymystä, nenän tukkoisuutta/niistäessä verta, repäisykipuja nivusissa aina välillä, itkuherkkyyttä, päänsärkyä. Hyvin vähänlaatuisesti pahoinvointia.

Vielä 9 päivää neuvolaan/ultraan! Ugh!

Pinsuli ja himpula 6+4 <3
 
candyqueen, sää oot tuolla joiden "laskettu aika ei ole vielä selvillä", koska en muista nähneeni sun laittaneen laskettua aikaa minnekään :) Voin toki tarkastaa uudestaan, tätä tekstiä on niin paljon.

/edit Juu ei löytyny. Eli ku sen ilmotat niin osaan laittaa sut oikeen päivän kohdalle :) Jos et tiedä vielä itse niin kaksplussan sivuilla on laskuri, johon annat kierronpituuden ja millon viimeks on alkanu menkat niin se antaa sulle lasketun ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :) Alkaa näköjään tulla jo elokuun loppupään odottajia. Siitten kun ilmestyy syyskuisia niin tuntuu, että me ollaan jo pitkällä :)

Minä en aio syödä edes itse tehtyä kylmäsavulohta. En tiedä vaikka olisikin turvallisempi mutta en tahdo ottaa mitään tietoista riskiä. Jo ne pari palaa juustoa, minkä turvallisuudesta en tiedä, aiheutti niin kovan stressin että tiedän että minulle aiheuttaa vähemmän päänvaivaa kaikesta kyseenalaisesta kieltäytyminen kuin pienten riskien ottaminen.

Sain eilen valmiiksi edellisen neuletyön ja tänään alkaa vauvan ensimmäinen neulos :) Hyvä vauhti oli saada edellinen valmiiksi että pääsee aloittamaan tämän.

Minä mietin eilen illalla jo nimiä :) Poikien nimiä kyllä vain koska pojaksi tämän pienen vain osaan kuvitella enkä uskalla edes toivoa tyttöä. Ja keksinkin yhden ihanan. En kyllä miehen mielipidettä vielä kysynyt, mutta olkoon minun henkilökohtainen työnimeni toistaiseksi :)

mariet ja pieni 6+4
 
Puccola: Mä oon lentämässä tammikuussa Espanjaan JA helmikuussa Suomeen. Googletin asiaa, eikä lentokiellot astu kuvaan kun vasta sitten raskauden loppupuolella. Vissiin kuudennen kuun jälkeen osa lentoyhtiöistä ei ota enää kyytiin. (Korjatkaa toki naiset jos oon väärässä!) Me ollaan päätetty etten enää viidennen kuun jälkeen matkustele ulkomaille, ihan varuiksi.
 
Täällä ollaan oltu pari päivää saikulla kun on ihan järjetön flunssa. Mulla ensimmäinen neuvola on 3.1. Neuvolassa sanoi että on menossa 5+2, mutta mulla kierto ollut vaan 24 päivää, joten omien laskujen mukaan tänään 5+6 ja sillä ajattelin mennä ja lasketunajan voisi muutta 6.8
Mietin tässä pitäisikö varata varhaisultraa. Millä viikolla siihen kannattaa mennä?
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Täällä on soitettu neuvolaan ja ihan niin kuin arvasin, varhaisultraan lähetti viikkoja selvittämään ja se oli 23.12, jännää just ennen joulua. :rolleyes: Harmittaa vaan se aika, haluaisin miehen sinne mukaan mutta en tiedä pääsekö se töistä lähtemään ( vaikka aika joustavaa sillä siellä on). Neuvola on 14.1. . Sinne en usko että mies tule. Viimeksi kävi siellä kerran, ekalla käynnillä mutta totesi että miksi hänet sinne edes pyydettiin. :D Olihan se kiva kun kuuli sydänäänet, meillä ainakin kuunneltiin siis ekalla jo. Tosin varotti että ei ehkä kuulu ja ei sit saa ressata mutta kyllä se niin kauan aikaan haki että sai kuuluviin. :heart:

Graavilohesta
viimeksi kun olin raskaana niin siitä kyselin ja mulle sanottiin että saa vähän syödä jos ei ole vakuumiin pakattuna. Kllä mä pari siivua sitä söinkin nyt joulusta en tiedä. Maksalaatikkoa mun on ehkä ihan pakko syödä vähän.. :p

Nyt syömään, tuttu tunne koko ajan. :LOL:
 
Tänään ei näköjään ollut ultria kenelläkään, mutta huomenna jännätään sitten Sanin puolesta :)

Ambrosia
Paranemisia ranteen kanssa!

Mmaria
Samaa hekua määkin odottelen! Olen jo aika kypsänä tästä ällötyksestä!

Pinsuli
Kiitos ahkerasta päivittämisestä, toivottavasti ei käy jo ihan työstä :)

Taas on tullut paljon uusia. :wave:Tervetuloa:
Mustikka, Tirriäinen, Monsuliino, Puccola, Sammi ja Lumineiti

Fiinis ja Vauva TJ2 varhaisultraan
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultrasta: Suosittelevat että 7+0 olis täynnä jotta sydänäänet varmasti löydetään. Monet kuitenkin menee jo 6+ ja niin varmaan teen minäkin jollen jaksa odotella perjantaille 20.12. jolloin toi 7 viikkoa tulisi täyteen...
 

Yhteistyössä