Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Unista
Raskaus ei ole vielä tullut uniin. Viime raskaudessakaan en tainnut itse raskaudesta nähdä unta enkä synnytyksestäkään kertaakaan vaan imetyksestä. Siis ihan jatkuvalla syötöllä näin unta, jossa imetin meidän vauvaa. Saas nyt nähdä, kuinka tässä raskaudessa menee.

Raskauden näkymisestä
Ensimmäinen raskaus taisi alkaa kunnolla näkyä siinä vähän ennen puoltaväliä (vko 16-18?). Eli vappukuvissa on jo aika selvästi nähtävissä kun silloin oli aika tarkalleen viikko 20. Yleensähän sanotaan, että toinen alkaa näkyä aikaisemmin ja aina seuraavassa raskaudessa aikaisemmin, mutta en tiedä päteekö tuo jos edellisestä raskaudesta on ikuisuus. Minulle on joskus sanottu, että on taaksepäin kallistunut kohtu. Vaikuttaakohan raskaudet siihen mitenkään vai meneekö takaisin siihen asentoon, missä oli ennen raskautta :confused:
 
Raskauskilot
Mulle esikoisesta tuli 28kg raskausaikana ja olin normaalipainoinen (noin 57kg ja 160cm pitkä). Aivan hirveesti ja lopussa saattoi painon nousu olla yli 2kg viikkoa kohden, no kyllähän mulla todettiin r-myrkytys mistä huima nousu johtui. Synnärille kiloja jäi noin 7kg ja nyt olen saanut itse 8kg 3,5kk pois, enkä juuri ole nähnyt vaivaa sen eteen. Mutta edelleen olisi se 13kg siihen lähtöpainoon :s
Asuminen
Asutaan rivitalo kolmiossa ja tässä on 75 neliötä. Juuri sopivan kokoinen meille, kaksi normaalin kokoista huonetta, iiso vaatehuone ja kylpyhuone sekä oma sauna. Unelmissa olisi ostaa jossain vaiheessa omakotitalo.

Testailut
Eli tein lauantaina sen testin, missä viiva ei ollut vahvistunut. Nyt olen alkanut miettimään että joko kroppa tekee pahasti temppuja tai sitten sitä ollaan oikeasti raskaana :) Tänään käynyt kerran oksentamassa ja kaksi kertaa yökkimässä vessassa ja koko päivän ollut huono olo. Myös vatsan jomoilut ovat jatkuneet jo kahden viikon ajan, välillä ihan selässä asti ovat tuntuneet. Huomenna testataan! :)
 
Hei,

mut voi poistaa listalta :'( Reipas vuoto alkoi sunnuntaina ja nyt kolmatta päivää jatkuu. Eli ei tullut elovauvaa meille. Saa nähdä, joutuuko koko suunnittelun aloittamaan alusta. Mies oli koko viime viikon sairaalassa. Mietinkin, voiko stressi aiheuttaa keskenmenon? No, varmaan tällä oli tarkoituksensa. Ei ollut vaan oikea ajoitus meille...

Mukavaa odotusta teille kaikille kuitenkin!
 
Linda
oireet on kyllä nyt niin lupaavat, että pakko siellä on kyytiläinen olla :)

Sinadrus
Voi ei :'( :hug: Olen kovin pahoillani.

Unista
satunnaisesti täällä näkynyt jotain vauvaan/raskauteen liittyvää, mutta nyt ei tuu just mitään esimerkkiä mieleen :D

Ompas täällä muuten ollu tänään hiljaista. Yleensä kun tulee iltasin kattomaan, niin kauheet tekstit tullu päivän aikana.
 
Mä oon käynyt vaan lukemassa, puhelimella on tänne tympee kirjoittaa. Kaamea nälkä jatkuvasti, mä en kestä. Ajattelin etten syö karkkia mut tänään oli pakko imeskellä karkkia et huono olo pysyis siedettävänä. Jos sit alkuvaiheen jälkeen karkit loppuu.. Nyt väsy ja nukkumaan.

Sinardiukselle voimia, harmi jotta kävi noin :(
 
Voi Sinadrius! :'( Paljon voimia ja tsemppiä tuleviin kiertoihin <3

Linda, eiköhän siellä kyytiläinen ole kun tollaset oireet löytyy :) Ilmoita sit mitä testi näyttää! Testaathan viivan vahvistumista samoilla testeillä?

).( Hyi helkkari että eilen illalla oli huono olo. Ensin meni maha aivan sekaisin ja vessassa piti ravata, sitten tuli kauheen kylmä, päänsärky ja semmonen vähän kuumeinen olo mutta kuumetta ei ollut. Väsytti myös aivan tajuttoman paljon. Nyt tuo päänsärky jatkuu, vatsassa on inhottava tunne vaikkei ole kipeä enää, ja olo vaihtelee kylmän ja kuuman väliltä. Ihanaa! Onko kellään ikinä ollut mitään tällaisia oireita vai onko tää nyt jotain ihan muuta? Sinänsä kipeä olo ei ole, ja nukahdinkin illalla helposti ilman särkylääkettä.

Ja ainiin just puhuttiin raskausunista eilen, kappas sellaisen unenhan näin viimeyönä :D Olin meidän neuvolantädin vastaanotolla (se oli kyllä aivan erilainen huone), ja mun olis pitäny mennä makoilemaan semmoselle tosi kuluneen ja huonon näköiselle tuolille/sängylle, että se neuvolantäti olisi tehnyt sisätutkimuksen. Sillä oli semmonen iso piikkiruisku kädessä, minkälaisella muistaakseni pudendiaalipuudutus laitettiin tonne kohdunsuulle synnytyksessä, ja mä olin aivan hermona siitä koska mulla ei ollut mitään kipuja. Synnytyksessähän ei oikein välitä noista piikeistä kun sattuu niin paljon jo valmiiks X) Mutta en sitten tosiaan suostunut menemään siihen sängylle kun ei siinä ollut edes niitä jalkatukia, olis pitänyt pitää jalat itse ilmassa ja sehän oliskin ollut mukavaa :D En muista mitä muuta siinä oli, mut ei ollut kovin miellyttävä uni siitä kohtaa.

Pinsuli ja himpula 5+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Sinadriukselle tsemppiä ja miehelle myös :hug:

HelmiPöllö tiedän tunteen - itse ajattelin että nyt jos yrittäis nää himot kanavoida terveelliseen.. mut perskuta kun on töissäkin vähän hankalaa kun karkki on niin helppo pistää suuhun ja antaa "sulaa" :D

Kahvi ei maistu! Mä en tiedä miten mä pysyn hereillä.. tänään ostin puolen litran pepsimaxin aamukahvin tilalle. Unista on tullut taas syviä enkä herää oikeastaan mihinkään.
Mitään ihmeempiä unia en kuitenkaan näe :)


Onko teillä jo oloa kumpi olisi tuloillaan? Mä selailin vanhoja viestejä, ja viime vuonna tein positiivisen testin 6.12 ja 7.12 puhuin että on ihan tyttöolo. Nyt mulla on poikaolo, mutta jotenkin en osaa tälläkertaa oloon luottaa. Liekö syynä se, että pelkään sekoavani jos odotankin tyttöä ja pelkään sekoittavani raskaudet ja vauvat?
 
Ambrosia, mulla oli esikoisesta alusta asti niiiiiiiiin vahva poikaolo, etten vaan voinut uskoa mitään muuta kuin että vauva on poika. No niinhän se olikin :D Toisaalta, olin aina myös halunnut esikoisesta pojan, joten en tiedä johtuuko osittain siitäkin. Sukupuolihan määräytyy miehestä, ja mua vähän "pelottaa" että meille tulee vaan poikia... :D Miehen lähisuvussa on näet tasan kaksi tyttöä. Hänellä on kahdeksan serkkua, ja niistä kaksi on tyttöjä. Ei isänsä puolelta ainuttakaan tätiäkään esimerkiksi, vain neljä setää. Miehellä on myös vaan veli, ei siskoja. Tyttö olisi nyt siis kiva, ihan vaan vaihtelun vuoksi, mutta pojan otan kyllä vastaan ihan yhtä isolla rakkaudella <3 Pojasta olisi leikkikaveria esikoiselle varmemmin, tyttö taas olisi erilainen. Nyt ei taida olla minkäänlaista oloa kumpi on tuloillaan. Ehkä vähän tyttöolo?
 
Taidan minäkin tänne uskaltautua :) elikkä Elohiiri82/ 31v./ 3 lapi/ JS
Esikoinen syntynyt 11/2001, toka 6/2004 :D joten ikäero kahteen ensimmäiseen suuri.
Näillä näkymin la olisi 10.8

Oireista, rinnat todella kipeät, vilu, " vatsassa porisee jännästi" ja iltaisin menkkamaisia kipuja.
Ja kahvi maistuu kamalalta.
 
Tervetuloa elohiiri :)

mä en tiä onks "oloa" mut jotenkin ajattelen tyttönä tuota vauvaa. Eipä silti väliä kumpi, kunhan on terve. Ennestään poikia mut yhtä hyvin ne leikkii pojat ja tytöt keskenään. mä oon ainaki veljeni kans leikkinyt hepoilla ja autoilla pienenä...

tänä aamuna oli järkyttävä olo, klo 7-10 vaan oksetti. Nyt helpotti hetkeksi mut sit kun tulee nälkä nii sama krapula olo tulee takas. Sit kun ruokahalu on kadonnut ja pitääs silti syödä nii kiva...

odottelen täs soittoajan alkamista neuvolaan jos pääsis johki katsoin onko raskaus oikees paikkaa kun sen ehkäsypillerin otin. Hieman ollaan päivitelty et on kovat panokset ku kortsu petti eikä tuosta pilleristäkään ollut hyötyy :D olis ollut parempi ajankohta ens syksyllä mut tulkoot nyt sitten kun noin kovasti haluaa :p
 
Heippa naiset!

Mulla on taas yksi kysymys: Miten rajotatte tekemisiänne fyysisesti? Mulla kun ei oo melkein mitään oireita, niin tuntuu että vois tehdä niinkun ennenkin. Ollaan sovittu et mies käy ruokakaupassa, etten niitä kasseja raahaa, mutta eilen mun äiti oli ihan järkyttynyt kun kertoin että olin tehnyt täällä perusteellista joulusiivousta, joka voi olla siis hetkittäin aika fyysistäkin. Mielessäni vaan kävi että kyllähän sitä pitää voida lapsistakin pitää huolta jos ei oo eka lapsi, niin ei kai raskaana nyt ihan avuton tarvii olla? Mut onko juttuja, jotka ois fiksu jättää väliin tässä vaiheessa? Kiitos neuvoista etukäteen!
Iiris_lorea
 
Pahoittelut Sinadrus. :’(

Linndda: Aika selkeät oireet :) Kerro miten testin kanssa kävi!!

Pinsuli: Hui, mikä uni!!! Toivottavasti ei tuu tollasia enää…

Ambrosia: Mulla jännä olo et poika, mut oikeestaan se on ihan sama! Mun paras ystävä taas oli kertonut meille kaikille koko raskauden että tyttö tulee! Se oli ostanut jo tyttövaatteita ja muuta, mutta kas, poikahan siellä olikin :)

Elohiiri82: tervetuloa!!!

Helmipöllö: Toivottavasti olo helpottuu, kurjaa tollanen…
 
Sinadriukselle pahoittelut vielä tälläkin puolella :hug:

Tervetuloa Elohiiri82 :wave:

iiris_lorea
En rajoita kyllä tekemisisäni millään tavalla. Ihan normaalisti voi tehdä kaikkea, myös niitä kauppakasseja voi kantaa. Eri asia sitten myöhemmässä vaiheessa jos fyysiset hommat aiheuttaa pahoja supistuksia. Mutta kyllä minä siivosin vielä viimeisillä viikoillakin kotona ihan normaalisti edellisessä raskaudessa kun tuli vaan kivuttomia harjoitussupistuksia eikä mihinkään koskenut.

Poika"olo"
Minä ajattelen tätä vauvaa koko ajan poikana. Johtuu varmaan siitä, että esikoinen on poika niin se on tavallaan tuttua. Mutta ei minulla periaatteessa mitään oloa ole sukupuolesta eikä ollut kyllä viimeeksikään. Tyttö olisi tosi ihana, mutta kyllä meille poikakin yhtälailla on rakas. Sitten jos kolmatta lasta joskus tehdään niin alkaa ehkä enemmän paineet tulla, että tyttökin olisi kiva jo saada. Meillä on vaan sama homma kuin Pinsulilla, että miehen sukuun ei yksinkertaisesti synny kuin poikia ja sillä perusteella uskon, että meillekään ei tyttöä ehkä koskaan tule. Miehellä siis vain veli, miehen isällä vain veljiä ja näillä isän veljillä vain poikalapsia, joiden lapset ovat poikia. Esikoisella oli ristiäisissä miehen suvun kastemekko, jossa miehen isä oli aikoinaan kastettu. Nauratti hieman kun mekkoon ei ollut olemassakaan kuin pelkkä vaaleansininen silkkinauha kun ei ollut koskaan ollut tarvetta vaaleanpunaiselle :LOL:
 
Tyttö/poikaoloista
Täällä, juuri ennen kuin tein positiivisen raskaustestin, mies joutui pienen onnettomuuden takia sairaalaan ja hällä oli vaaleanpunainen potilasranneke. Molemmat siinä sit naureskeltiin, että hehhe taitaa olla enne. Joskus jos lapsia saadaan niin eka on ihan varmaan tyttö. No ei mennyt kun muutama päivä niin tein positiivisen raskaustestin. Ja heti aateltiin miehen kanssa, et no nyt se tyttö on tulossa. :D Eli tyttöolo täällä kyllä on. Tosin oon kyllä aina toivonu et esikoinen olis Poika - olis sit huolehtiva isoveli pienemmällä :heart:

Pinsuli ja Helmipöllö
parempia oloja sinne!

Elohiiri
tervetuloa!

Iiris
mäkään en oo kyllä vielä rajoittanu tekemisiäni mitenkään. Mies tosin pitää huolen siitä että mä en saa tehdä yhtään mitään :headwall: jos se on lähistöllä.

Tuli mieleen noista sukupuolioloista, että ootteko ajatelleet sit rakenneultrassa selvittää, että kumpi siellä majaillee?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä me ainakin selvitetään sitten rakenneultrassa kumpi siellä on :) On paljon kivempi sitten asennoitua pari kuukautta, ja ostella ehkä pieniä vaatteita...!

Voi mariet :D Meillä miehen suvussa sentään ne kaksi tyttöä! Taitaa miehen isän serkkuja olla naisia ainakin yksi myös. Joten pieni toivon kipinä on, mutta niih...Saa nähdä ;)

iiris kysyi liikkumisen rajoittamisesta. Etenkin vähän pidemmällä raskaudessa on hyvä ottaa vähän rauhallisemmin, mutta ei sekään tarkoita että mitään ei saa tehdä! Periaatteessa normaalin raskauden ei pitäisi vaikuttaa fyysisiin hommiin. Mun alavatsaa alkaa kyllä särkeä jos hirveästi joudun kanniskelemaan kasseja, ja niin taisi olla viimeksikin. Myös kumartelu rasittaa selkää.
 
Mä en kyllä aijo mitenkään rajoittaa toimimista, eihän tämä raskaus edes vielä näy, vauveli möllöttää siellä kohdun suojissa tällä hetkellä. Jos mä lopettasin fyysiset hommat nii mähän lihoisin 9kk aikana 30kg :D

Kyllä siellä lääkäris ilmoitetaan jos paikat on pehmenneet tai auenneet niin et pitää rajoittaa normaalia arkitoimintaa tai sit jos joku juttu tekee kipeää nii kannattaa jättää suosialla tekemättä :)
Mitään uutta harrastusta en aloittasi raskaana mut kyl mä aijon normaalisti hiihtää, lenkkeillä yms kun mahakaan ei vielä oo tiellä. Kahvakuulaillut oon, se saattaa kyl olla huono idea raskaana jos ei sit ota kevyintä kuulaa.

Onks kellään jo turvotusta? Mulla on onneks aika littee vatsa ollut, turvotusta on havaittavissa mutta ei näy kauheesti paidan alta. Nyt on vaan tiedossa 3 juhlat 2kk sisään et toivotaan ettei maha pullahda esiin ennen nuota.. :D

Onks muuten muilla jo ennestään ilman raskauksia närästys tai refluksi ongelmaa? Mä oon käyttänyt caviscon merkkistä lääkettä, nyt en uskalla ottaa kun siinä luki jotta voi ottaa raskaana mutta olis hyvä puhua ensin lääkärin kans. Tää huono olo johtuu nyt osin siitäkin kun en oo tota lääkettä syönyt :/

Ens viikolla pääsen ilmeisesti äitipolille niin katsotaan mitkä viikot ja onko raskaus oikees paikkaa.. Onneks tää epätietoisuus loppuu sit.
 
HelmiPöllö, hyvä että pääset äitipolille tarkastamaan tilanteen :) ! Mulla on ollut turvotusta jo ennen plussausta, tänään se tuntuu olevan vähän vähäisempää. Mutta varsinkin iltaisin maha on niinku olisin jo puolivälissä menossa! :LOL:

Tekeekö muuten kellään muulla tiukkaa syödä lämmintä ruokaa? Sain syötyä lautasellisen keittoa ihan hyvällä ruokahalulla mut nyt tuli kyllä tosi äklö olo, hyi :s
 
Pinsuli
mulla päin vastoin, voisin syödä jatkuvasti jotakin lämmintä ruokaa. Erit. grillihampparia tekee kokoajan mieli!! :D:D

Turvotuksesta
Täällä ei ollenkaan, maha on päin vastoin painunu sisäänpäin, mitään pömpötyksiä ei oo nähtävissä. littana mikä littana, mut ehkä se vielä ehtii sit kasvaa.
 
Mulla tekee tiukkaa juoda lämmintä, viime kuus join glögiä usein iltasin. nyt sit piti loppu purkki kaataa pois kun ei vaan pysty ja tee samoin, hyi. Kahvia onneks sain tänään alas, pitää vissiin siirtyä teesä kahviin :D eilen söin lounaaksi subwayn, ei kyl lämmin ruoka houkutellut..
 
Rakenneultrasta
Kyllä, meinattiin selvittää sukupuoli rakenneultrassa, jos onnistuu. Tosin poikalupaukseen siellä uskallan luottaa, mutta tyttölupaukseen varmaan en. Sitten on tuhlattava rahaa 4D-ultraan ennen kuin uskaltaa osaa mitään vaaleanpunaista.

Lämpimästä ruuasta
Minulla tekee lounas joka päivä vähän tiukkaa, mutta päivällinen ei niinkään. Ja yhtään ei saa syödä liikaa tai tulee huono olo, joka on kuitenkin aika nopeasti ohimenevä. Aamupalalla olen usein syönyt joko jugurttia tai muroja, mutta nyt ei oikein pysty jugurttia syömään vaan siitä tulee heti ällötys. Viime raskaudessa minulle tuli ihan kauhea kammo kinkkukiusaukseen. Siis en pystynyt syömään sitä ollenkaan kun ällötti niin pahasti vaikka muissa ruuista ei tullut mitään. Meni pari vuotta raskauden jälkeen ennen kuin pystyin taas syömään sitä.

Oireista
Eilen illalla huomasin, että tissit oli ihan paisuneet. Aamulla ei taas niinkään. Toivottavasti olikin, joku hetkellinen häiriö, koska en todellakaan kaipaa niitä imetysrintoja vielä tähän vaiheeseen. Siis ihan kamalaa tulee taas olemaan imetysaikana.

Raskauskiloista
Tuli vielä mieleen noista raskauskiloista, että siinä kilojen putoamisen/putoamattomuuden yhteydessä olisi voinut mainita imetyksestä. Koska sehän vaikuttaa aika paljon siihen, kuinka helposti ne raskauskilot lähtee. Minä siis kuihduin raskauden jälkeen reilusti alle lähtöpainon juuri siksi, että imetys onnistui hyvin ja meillä oli iso, erittäin hyvin syövä poika. Eli en usko, että kilot olisivat muuten niin tehokkasti lähteneet kun en liikuntaakaan mitenkään lisännyt. En siis ole mikään imetysfanaatikko, mutta tuli vaan mieleen ;)
 
Imetys kyllä poistaa tehokkaasti kiloja jos se vaan sujuu. Meillä 2 refluksi vauvaa ollut jotta vähän ollut haastavaa, toinen lopetti tissittelyt aikaisin ja toisen kanssa löytyi yks ainut imetys asento joka miellytti/ei tuntunut pahalta (makuulta) nii olin aika sidottu kotiin. Toivottavasti tämä seuraava ei kärsisi refluksista tai mä en tiedä jaksanko kauaa imettää kotona 4 seinän sisällä. Mut sen näkee sitten :)

Nyt mietin kovasti uskaltaako närästyslääkkeitä käyttää, joku meinas et renniekin raskausaikana altistais vauvaa just refluksiin, pitää varmaan kysyä lääkäriltä jos ne tietäs jotain.
 
Paino
Oon aina ollut urheilullinen ja normaalipainoinen. Esikoisesta mulle tuli +27kg. Paino ei ollut noussut viikolla 23 grammaakaan jonka jälkeen sitä pikkuhiljaa tuli ihan normaalisti +200-500g/vko. Kesän helteet kun tulivat niin kiloja alko tulemaan. Juoksin Taysissa raskausmyrkytys kokeissa viikottain ja välillä useamminkin. Jalkaan ei mennyt mieheni 43 croksitkaan. Olo oli niin hirveä. Poika synty siis heinäkuussa 2012. Tammikuussa 2013 lopetin imettämisen ja tuolloin mulla oli jäljellä +5kg. Synnärillä lähti -12kg. Heinäkuussa 2013 kun menimme naimisiin painoin -4kg raskauden aloituspainoon. Eli vuodessa tuli tiputettua -31kg :) Häissä olinkin niin uskomattoman hyvässä kunnossa. Että nyt oikein ahdistaa se tuleva turvotus… :eek:

Rasituksesta
Ei tässä vaiheessa tarvitse välttää mitään. Sit kun maha kasvaa niin sit asia erikseen. Mekin täällä Ranskassa asutaan 5.kerroksessa eikä oo hissiä :D eikä autoa, joten kaupasta kun tuun niin kannan kauppakassit + 13kg jätkän :D haha. Esikoisen aikana ihan loppuajasta pesin lattiat konttaten joka toinen päivä :D …nyt pyrin käymään pidempään urheilemassa ja salilla mitä esikoisesta. Ensimmäisen kanssa sitä antoi itselleen olla "vain raskaana". Nyt halua ja pyrin siihen ettei tuo kasvava maha vaikuta muhun niin suuresti kun ekasta.

Oireet
Vitutus. Appivanhemmat ovat meillä nyt 2.viikkoa kylässä ja naama repee vitutuksesta. Esikoiseta oli hieman phv siinä rv 8 tienoilla, mutta nyt alko jo 5+3. Herään öisinkin siihen että oksettaa. Vielä ei ole yrjö lentänyt, mutta aika paljon saa nieleskellä tota palaa kurkussa. Hyvin erilaista kuin viimeksi. Vatsasta huomaan, että se iltaa kohden hieman turpoaa. Toisaalta mun vatsa ei koskaan palautunut täysin esikoisesta, hän oli niin iso ja päälle vielä sectio niin mun mahasta jäi sellanen pömppö. Veikkaan että maha alkaa nopeasti näkymään. Kyllähän tuo jo nyt näyttäisi jos antaisi vapaasti pullottaa :D

Esikoisesta selvä sievä raskauspötsi näkyi siinä 15 viikolla :) Eli odotettavissa on että jouluna jo pullottaa. Appivanhemmat lähtevätkin perjantaina takaisin Suomeen niin täytyypä antaa niille mun vaatteet ja lähinnä housut. Eihän ne kauaa enää mahdu päälle ja en niihin ala väkisinkään änkeämään :) Istuvuus ja mukavuus on kaiken a ja o.

Päänsärystä
Oikein sitä jännitän. Tänää särkenyt päätä ja meinasin jo ottaa panadolinkin. Esikoisesta mulla särki päätä ihan tolkuttomasti ja vahvasti ihan rv 20 asti. Kävin lääkärissäkin ja miettivät silloin raskausmigreeniä ja neurologin konsultaatiota. Ihme hommaa.

Iho
Esikoista iho kuohahti rv 7-8 ihan kauttaaltaan: naama, decoltee, selkä. Sitä kesti sinne viikolla 15 asti jonka jälkeen iho voi täydellisesti ja näyttikin todella hyvältä. Sitten keväällä kun lopetin imettämisen niin iho kuohahti jälleen ja se ei ole palautunut normaaliksi. Syksy ollut todella vaikeeta iho ongelmien vuoksi ja nyt!! Mun iho on tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin aikoihin!! Saa nähdä tekeekö temput ja huononee ens viikosta….. apua

Hemutus ja nimetön 5+6
 
Katseltiin tänään miehen kanssa noita omakätilöitä ja sairaaloita. Oli niin monimutkaiset kuviot et itku tuli (vähän herkkänä ehkä?). Päädyttiin lähisairaalaan, koska se on tosi kätevästi vieressä ja siellä on oma osasto riskisynnytyksille, jos jotain menee huonosti. Vaikutti tosi hyvältä: siellä oli vaihtoehtoina vesisynnytys ja voi roikkua katosta olevassa laitteessa ja synnyttää seisaaltaan tms. aika jännää. Ja raskaana oleville oma vesijumpparyhmä, joka jatkuu synnytyksen jälkeen vauvauintina, sitä kautta tutustuu ehkä sitten muihin mammoihin :) Sairaalan kautta hankitaan sitten ens viikolla se kätilökin, jos löytyy vaan englantia puhuva. Ja nyt jos alku-ultrassa on kaikki hyvin, siirrynkin sitten "normaaliraskauden" puolelle, eli en enää ole hedelmöitysklinikalla hoidossa. Jännittää niin paljon!!
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Raskauskiloja en ihan hirveästi pelkää. Se tulee mitä tulee.
Yritän kutienkin parhaani mukaan kanavoida mielihaluni terveelliseen vaihtoehtoon (joka on hieman hankalaa koska itsekuri on aika heikko ;) )

Oireista : Täällä sattuu tisuihin. Koira hyökkäsi innoissaan syliin ja tältä mammalta pääs parahdus. Tuntuu myös etten mahdu enää liiveihini. Turvotusta siis havaittavissa.
En tiedä onko mahdollista että kroppa oireilee herkemmin, kun viime raskaudesta on se 9kk ?

Hienoa Helmipöllö että pääsette tsekkaamaan asian :)

Elohiiri tervetuloa :) meidän perheessä miehelta joka toinenviikko asustaa 4/01 poika joten näille tulee aika ikäero. :)

Mitään en fyysisesti vielä rajoita. Sen oon jo huomannut että sykkeet nousee aiempaa herkemmin. Käyn siis aika aktiivisesti ryhmäliikunnoissa ja yritän käydä vastedeskin sen 3kertaa viikossa vähintään (+reippaat kävelyt koiran kanssa).
Kroppaa kuunnellen :)
Neuvolasta tuli aika hyvä neuvo että sitä voi tehdä mitä tähänkin asti. Keventää sitten loppua kohden. En mä ainakaan suostuis istumaan sohvalla kauppakasseja kantamatta elokuuhun asti. Johan siinä leviäis jo siitäkin syystä oma ahteri :D
Hiihtäminen jää tänäkin vuonna multa väliin. Oon niin onneton mäissä etten uskalla :)

Sukupuoli-oloista. Mulla ei ole mitään tietoista toivetta kumpaa enemmän toivoisin. Nää oireet kyllä on niin samat kuin viimeksi (paitsi vahvemmat) joten epäilisin tyttöä.
Ultrassakin varmasti se kysytään :)

Meillä mun suvussa valtaosa äidin ja äidin sisarusten lapsista 6/8 on tyttöjä ja miehen puolelta jos katsoo niin 5+1/5 tyttöjä (toi +1 on tuosta meidän enkelistä).

Lämmin ruoka uppoo ihan hyvin. Lämpimistä ruista himon kohteena tulinen kasvissosekeitto ja grillattu kana :)
 

Yhteistyössä