Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

Pahoittelut hiljaiselosta täällä suunnalla! Oon lueskellut silloin tällöin, mutta itelleni kävi vähän niin, että facebook helppoutensa ja "epäanonyymiyden" myötä on vienyt voiton :/ Mutta ihanaa silti, että täällä on oma aktiivinen porukkanasa, jolle anonyymi tapa keskustella tuntuu oikealta!

Itekin kävin katselemassa äippävaatteita, mutta toistaiseksi vielä mahtuu jotkut housuista, niin jätin vielä väliin. Töissä en oo vielä kertonut ja se jännittää, vaikka uskonkin, että hyvin viellä suhtaudutaan kun työsoppari on määräaikainen ja raskaus ei vaikuta tähän työhön, ellei sitten tule jotain ongelmaa. Olen siis se kolmas kaksosodottaja ja tietenki komplikaatioiden riski on suurempi. Tänään nt-ultra ja se jännittää älyttömästi koska vuosin vähän verta sunnuntaina :/ Saa nyt nähdä onko molemmat murut vielä mukana, toivon niiiiiin paljon että on. Nt-ultrat alkaakin olla kohta tässä ryhmässä kaikilla ohi, seesteistä toista raskauskolmannesta kaikille <3 :)
 
Fiinaliina, täällä huimailee aika pienestäkin. Liian lämmin ilmakin, esim. saunassa hetki liian pitkään, niin meinaa taju paeta. Kyykystä noustessa täytyy olla myös tosi varovainen.

Vaatteista, mä oon nyt pari viikkoa kulkenu äitiysfarkuissa, mitkään normihousut ei mee enää lähellekään kiinni :) Mulla on paljon pitkiä toppeja ja löysiä tunikoita, niin yläosilla uskon pärjääväni loppuun asti. Tunikat ja legginsit otan käyttöön heti kun kelit sallii. Niitä imetyspaitoja aattelin ostaa muutaman, jos löydän mieleisiä.

Liikkeistä, mä oon lähes satavarma että oon alkanu tunteen mukulan liikkeet! Varsinki iltasin ku itse rauhotun, niin alkaa sellanen pieni kuplinta, se tulee vähän niinku sarjoissa. Hankala kyllä kuvailla... Ensin mä luulin sitä kiertäväksi ilmaksi. Tai en mä vieläkään tietty uskalla olla satavarma että ne on liikkeitä, mutta lähes varma kuitenkin :)

Amuniina & mukula 13+4 :heart:
 
Tulin vaan lukemaan, mut pakko kommentoida fiinaliina, et tuon aamuisen teksti kirjoittamisen takia meinasin myöhästyä töistä. :D menin siis neljäksi töihin ja yöunet oli jo nukuttu. :D

mammuttisi ja Heikki 13+0 edelleen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan kaikille,

meillä parivuotias esikoinen on nyt päiväkodissa ja olen ajatellut paikan pitää syksylläkin. Ikinä kun ei tiedä millainen koliikkipotilas sitä sitten elokuussa putkahtaa ulos. Ehkä vähennän päiviä 2-3 päivään /vko sitten kun jään äikkärille, riippuen tietenkin omasta kunnosta. Meillä on päiväkoti ihan vieressä, joten helppoa on sitten lapsi sinne kärrätä. Ja varmaan hoitopäivät olis 9-14, niin että saisi syödä vielä päikkäreiden jälkeen välipalan. Jos vauva osottautuisi helpoksi tapaukseksi (lue: nukkuisi ees jotenkuten, eikä heräisi puolen tunnin välein vaikkapa), niin sitten otan kyllä esikoisen tarhasta kotiin. Ohan hän kuitenkin vielä aika pieni. Mutta mikäli päädyn hoitoon viemään, niin en tunne siitä huonoa omaatuntoa ;)

Työkaveri kertoi lapsellaan olevan luultavimmin sikainfluenssa. Tosi kiva, pelkään saavani sen nyt sitten, kun avokonttorissa istutaan nenät vastakkain. No ei auta muu kuin pestä käsiään hyvin, eikä koskea käsin nenään, suuhun, silmiin. Itellä kun ei sitä piikkiä oo otettu.

Mä ehkä tunnen jo vähän liikkeitä. :heart: En tiedä voiko olla mahollista. Mut ihan kuin joku kutittelis ihan alavatsalla. Tai sitten vaan toivon kovasti niitä liikkeitä. Esikoisesta en niitä juurikaan tuntenut.

Painosta, jos joku kärsii painon laskusta, niin täällä on ongelmia painonnousun kanssa. Oikein pelottaa lähestyvä neuvola. Olen kyllä ollut onnekas, koska pahoinvoinnista en ole kärsinyt. Mutta jatkuva väsymys ja nälkä saa mut syömään koko ajan. Viime raskaudessa ei ollut sokereiden kanssa ongelmia, et kai se on se tärkein juttu.

t. Vehnis & tyyppi 13+4
 
Pinsuli kantsii hakea sinne vaa ku mahollista, aika kiva koulu(tus) :) Sanoit muuten olevasi xs- kokoa? Miten sulla mahtuu ne topit koko raskauden ajan? :D mulla ainaki kaikki xs-topit on ihan sikalyhyitä ;D

vaatteista: tänään kävin ostamassa muutamat isommat pikkuhousut, jälleen isommat rintsikat, yhet trikooleggarit, ja sitte H&M:stä löysin kivat tiukat mustat farkut ja "nahka"leggarit :) Nyt pitäs olla kaikkea. Eilen sain äidiltä M-koon toppeja lainaksi, niin ei tarvitse ostaa äitiyspaitoja, normaalit isot topit menee varmaan pitkälle:)

painosta ja syömisestä: Nyt 15. raskausviikko menossa, ja painoa tullut n. kilo lisää.. Eli ei kai se liikaa ainakaan hirveästi ole? Aamuoksentelu ja satunnainen päiväoksentelu jatkuu vieläkin, ja koko ajan pitää jotain olla syömässä. En ole myöskään pystynyt pahoinvoinnin takia käymään kävelyllä koko raskauden aikana.. Mutta ruokavalioni on aina ollut perusterveellinen, joten eikai tässä hätää.. Nyt iloitsen, kun olen muutamia hetkiä pystynyt jaloillani viettämään, ja päässyt esim. kauppaan, ja jopa uimahallissa käytiin tänään :3

Onko teillä ollut mielitekoja? Mulla on tehnyt kaikkea kirpeää ja raikasta ja kevyttä mieli: suolakurkkuja, hedelmiä, marjoja, keittoja, tomaattia.. Mutta suurin intohimoni on tällä hetkellä energiajuomat, suolakeksit ja sinihomejuusto :s Asiaa tutkittuani totesin kuitenkin voivani hyvin juoda lauantaisin yhden energiajuoman, siinä on vähemmän kofeiinia kuin kahvissa :) myös homejuustoa voi syödä, jos se on pastöroitu :) Suolaahan siinä paljon on (niin kuin suolakekseissäkin:D), mutta eikö kerran viikossa voi herkutella ;D Sen sijaan karkit ja sipsit ei oikein uppoa..

Candy & Napoleon 14+2
 
Viimeksi muokattu:
Candyqueen: Mulla on vähän samat himot ku sulla! Oon kuullu että moisilla himoilla olisi yhteys poikalapsiin :) Vaan sitähän ei tiedä :)

Nt-ultra takana ja kaksi ihanaa pientä siellä asusteli. Seuloissa ei mitään riskiä ja niskaturvokkeet toisella 0,5 ja toisella 0,8 12+4 viikko olis nyt menossa :) Ruskea vuoto ei siis välttämättä tarkoita yhtään mitään, tämä kaikille tiedoksi :) Ultraava lääkäri sanoi, että vuotoa voi tulla istukan takaa ja jos on ruskeaa voi olla hyvinkin kaukaisesta menneisyydestä peräisin olevaa jäännettä.
 
Mammavaatteista,mun on vaikea löytää noita kun oon niiiin pienikokoinen,alta 160cm,paino ennen tätä raskautta 47kg. Aina esim.lahkeet liian pitkät.. Nyt etsinnässä äitiys uimapuku, mistähän tuon löytäisi?

Muksut kaikki antibiootti kuureilla,yöt tulee valvottua nenää niistäen,yskänpuuskia kuunnellen ja lääkkeitä tarjoillen jne.,muistaa hyvin mitä vauva arki tulee olemaan kun nyt 3-4 tuntia/yö nukkunut,mutta tätähän tämä äitiys myös on.

Liikkeitä väitän tunteneeni silloin kun köllää paikallaan,oon niitä kyllä odottanutkin:)

Yöllisillä veskireissuilla kummasti jääkaappi osuu tielle,onneksi siellä on muksujen äklömakeita vanukkaita:p
Kuvotusta on kyllä vieläkin,nenä vainuaa kaiken niin hyvät kuin pahat tuoksut..välillä joutuu laittaan silmät kiinni ja nenän kautta hengitteleen ettei oksu lennä..

pikku-uikku ja 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Candy,suurin osa mun topeista on pitemmän mallisia ja itse oon tämmönen 157cm pätkis niin ne topit ei ehdi käydä lyhyiksi :D Tosin enää taidan mahtua vaan S kokoisiin kun noi tissit ja lantio on levinneet esikoisen jälkeen aika paljon ;)
 
Ihania ultrakuulumisia! Ihana oli varsinkin susta mimosalaha kuulla kun kaksosodottaja myös olet :)
Tsemppiä kaikille jotka vielä kärsitte pahoinvoinnista <3 mulla on se helpottanut, on melkein ihanaa tuntea nälkä ilman että tulee huono olo! Olen jopa ollut pari päivää ilman pahoinvointirannekkeita kun vihdoim uskalsin koettaa olla ilman.

Mutta pahoinvoinnin tilalle on tullut kasvukivut, tekee välillä todella kipeää. Varsinkin häpyluun päälle sattuu jatkuvasti.. Kävin sen epämääräisen valkovuodon takia siellä labrakokeissa ja lääkärillä näytillä. Eihän sieltä muuta löytynyt kuin hiiva, sain nyt sen kolmen päivän paikallishoitokuurin siihen, toivotaan että auttaa. Jos ei niin yhteys taas lääkäriin.

Raskaushimona jos näin voidaan sanoa, mulla on sisustaminen! Olen nyt miehen saanut suostumaam pieneen pintaremonttiin, olohuoneen yhdelle seinälle tulee tapetti ja eteisaula maalataan valkoiseksi. Hieman uutta ilmettä. Ihanaa! Pitäisi myös eteiseen hankkia lipasto pienokaisten tuleville ulkovaatteille ja toki kaikki muut tavarat lastenhuoneeseen :)

Mmaria ja pienet rakkaat 16+1
 
Hellooou! Täällä on rakenneultra 7.4....... onkos muilla ollut pahoinvointia? Mulla on AIVAN SIETÄMÄTTÖMÄT pahoinvoinnit päivittäin, tai vähintään joka toinen päivä. Ihan siis oksentamiseen asti, ensimmäiset tulee aamusta heti ku herää vaikka olis pillimehu sängyn vieressä ja seuraavat tulee aamulenkillä koiran kanssa ja ruokaa tehdessä. Oon joutunut käyä terveyskeskuksessa juomassa kupillisen valkoista nestettä joka rakentaa vatsaan ja ruokatorveen "suojakalvon". Toivottavasti pian loppuisi...
 
Moikka taas! Hieman mennyt aikaa kun oon tänne viimeks kirjotellut, toi fb on puhelimen kanssa vaan niin paljon helpompi käyttää...

Hieman kuulumisia: Edellispäivänä kärsin ihan hullun järkyttävistä koko keskivartalon käsittävistä kivuista, muutama supistuskin tuli ja mitään ei ilman kyyneleitä saanut tehtyä, meinasin jo ä-polille soittaa ja kysyä neuvoa, mutta sitten illalla olo helpottui ja seur. aamuna muistona vain erittäin hellät vatsalihakset... Luulisin, että jotain löystymiskipuja oli.

Nyt on maha jo alkanut kasvaa, niinkin että itse huomaan, muutama uusi arpikin jo tullut :eek:

Liikkeitä ei oikein tunnu, suolisto muljuu liikaa ja istukka etuseinässä, kuten esikoisellakin!

tipsula ja toukka 14+5

ps. Hitto! Muistin just et en oo varannu rakenneultraa vielä. No jos viimeistään ens viikolla :D
 
mimosalaha joo katotaan, tuleeko poikii ;)

pikku-uikku mul on toi sama ongelma, mut sit vaa käärin lahkeet tai lyhennän ne :)

pinsuli eikä me ollaa saman pitusia xD Mut tosiaa en oo ite harrastanu niitä pitkiä toppeja ikinä, höh. No, tästä lähtien!

Ainiin (oon puhelimella) mulle vois muuten nyt muistaessani päivittää sen rakenneultran 4.4 :)

Candy & Napoleon 14+3
 
Amuniina, kurjaa, että sielläkin on toi huimaus vaivana. Mua on alkanu ihan pelottaa, ettei sit yhtäkkiä suorilta jaloilta kaadu ja mee taju, ettei satu mitään mulle tai vauvalle. Ajattelin ensviikolla neuvolassa ottaa puheeksi, että mistähän moinen mahtaa johtua.

Mammuttisi, hui kun sulla on aikaisia, työaamuja!!

Vehnis, toivottavasti sikainfluenssa ei tartu sinuun työkaverisi välityksellä!

Candy, mun oli pakko lähtee eilen ostaan itelleni töiden jälkeen suolakurkkuja kun kerroit ne himoksesi, het alko tehdä mieli :D hehhe. Meinas vaan aamulla käydä huonosti, kun vasta aamiaisella niitä aloin syömään eikä meinannu purkki avautua omin voimin ja mies tietty töissä :D

Hanspu täällä oksennettu päivättäin useasti ja menetetty painoa yli 6kg.

Jokos Kaisa oli ultrassa?

).(
Jee, enää parisen viikkoa rakenneultraan!! *laskee päiviä*

Niin ja liikkeistä! Täällä oli eilen illalla nukkumaan mennessä kauhee mylläys masussa menossa. Jopa tuleva isä sai masun päältä pari liikettä kiinni. Ite koppasin useempiakin potkuja. Tosi hassu tunne, ihan säpsähti itekin aina :D
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakäynti takana ja masussa kaikki hyvin. Sykettä etsittiin pitkään, kun istukka oli "tiellä". Mutta löytyi! Neuvolatäti oli vaihtunut, mutta tämäkin vaikuttaa ihan kivalta. Kilo oli tullut painoa lisää, mikä on tismalleen yhtä paljon kuin viime raskaudessa tässä vaiheessa.

Seuraava käynti onkin lääkärineuvola 19.3.

Isosisarusten hoidosta on ollut puhetta. Meillä 2-vuotias (elokuussa 2,5v.) jatkaa ainakin syksyn vanhassa hoitopaikassaan (perhepäivähoitajalla). Hän on tälläkin hetkellä hoidossa 3-4 pv viikossa ja samalla tavalla aiotaan jatkaa. Ehkä tammikuusta -15 alkaen hän aloittaa päiväkodissa 11pv/kk. Mutta se on vasta suunnitteluasteella. Meidän esikoinen on niin touhukas tapaus, että leikkikaverit ovat ihan ehdottomat. En usko, että jaksaisin antaa hänelle niin paljoa huomiota vauvan synnyttyä, että hän kotona hyvin viihtyisi...

Maanantaina vaihtuukin työnkuva. Vähän jo jännittää uudet kuviot.

sushen 14+5
 
Sokerirasitus-testi on takana. En tiedä pitäisikö olla huolissaan vai tyytyväinen, mutta minulla ei tullut samanlaista huonoa oloa kuin viimeksi. Viimeksi piti mennä makoilemaan sängylle, kun heitti päässä ja olo todella huono olo. Tällä kertaa jaksoin istuskella tuolilla aina ne odotusajat ja lueskella lehtiä, eikä ollut ihan hirveää nälkäkään. Söinkin vain banaanin, kun kipitin bussipysäkille ja kotona vasta ruisleivän, joka oli mukana. No, viimeksi rasitus tehtiin vasta puolen välin jälkeen ja silloin nuo 1h ja 2h tulokset olivat vähän yli niiden sallittujen rajojen. Nyt jännittää kyllä miltä tuloksen näyttää. Kamalinta oli sen litkun juominen. Viimeksi oli sitä hiilihapottomalle kokikselle maistuvaa, mutta nyt oli hirveää vadelmalle maistuvaa litkua, jota ei kyllä voinut samalla tavalla juoda kerralla kuin tuota aikaisempaa. Onneksi oli sentään jonkin verran viileää, koska muuten se olisi varmaan tullut ylös samantien.

Mikähän siinä on, että taas tuli kauhean epävarma olo siitä pääseekö tästä loppuun asti, kun kerroin isoveljelle tästä raskaudesta. Hän vielä kyseli, että voiko tästä kertoa muille sukulaisille ja nyt vielä enemmän pelottaa, että jos jotain sattuu, kun sitten puolisukua tietäisi. Olin ajatellut, että suurin osa suvusta olisi saanut tietää vasta kesällä niissä juhlissa. Voi, kun tuntisin itsekin jo jotain tuolla vatsassa, niin olisi vähän turvallisempi olo. : /

Tänään sitten myös miehen vanhemmat saavat tietää, kun olemme menossa heille kylään. Ehkä he sitten ymmärtävät miksi meillä on niin into vaihtaa se vanhempi farmari uuteen. Ostettiin se aikaisempi auto miehen isältä ja nyt kun se on ollut rikki, niin hän on sitä korjauttanut ja laittanut kuntoon. Kehui kerran kuinka tuntuu kulkevan paremmin kuin aikaisemmin. Me saadaan se nyt tällä reissulla sitten takaisin käyttöön. Nyt on ollut miehen vanhempien porrasperäinen auto ja vähän hirvittää taas tuo matka, kun takapenkillä on aika ahdasta, koska sinne tulee koirakin. Eihän siinä vanhemmassa farmarissa ole muuta vikaa, mutta takapenkille pitäisi mahtua telakallisen kaukalon ja turvaistuimen lisäksi minä, niin se auto käy pieneksi.

Peppi1981 14+4
 
Ainiin! Niskaturvotuksessa oli 2,3mm turvotus, mutta lääkäri tuumasi että on ylärajan alapuolella, eli ei kannata huolestua ennenkuin verikokeidenkin tulokset saadaan. Noh: pari päivää sitten postiluukusta kolahti kirje jossa kerrottiin niskaturvotuskokeiden tuloksien olleen normaali! :)
 
Hirveästi päivitettävää :D Heh, kirjoittelen ensin ja hyökkään sitten tuon etusivun kimppuun…

Candy ei mullakaan ikinä mitään niitä "long" toppeja ole ollut, kun ne näyttää uskomattoman tyhmältä tämmöisen pätkän päällä ;D Mut jos toppi on suunnilleen puoleenpeppuun niin silloin ne on noussut sopivasti tuohon vyötärön korkeudelle mahan kasvaessa.

Fiinaliina muutto sujuu hyvin, ihanaa kun kyselet! :) Tänään käytiin siivoomassa ja huomenna mies ja hänen isänsä roudaavat sitten tavaroita! Toooosi ihanaa päästä laittamaan uutta kotia <3

Liikkeistä, tosi kiva kun muutkin on alkaneet tuntemaan niitä! :) Mulla tulee kans ihan kunnon potkuja tuonne häpyluun yläpuolelle, jotka myös mies on tuntenut käteensä :heart: Kyllä näitä liikkeitäkin osaa jotenkin odotella ja ajatella ihan eri tavalla toisen kohdalla. Jotenkin kaikki on paljon konkreettisempaa kun on kerran jo saattanut pienen ihmisen maailmaan :)

Niin ja täälläkin huimaa ihan huolella… :/ Tosin mulla on alhaiset verenpaineet ja hemoglobiini, joten se ei ole mitään uutta. Ummetus on tällä hetkellä pahin vaiva kun se aiheuttaa myös vatsakipuja. Toinen inhottava on noi iskias-kivut, jotka on iskenyt nyt tosi pahana. Vaikuttaa kävelyyn yllättävän paljon...

Mua kyllä jotenkin harmittaa, kun en ehdi paneutua kunnolla jokaiseen viestiin :/ Luen kyllä kaikki ajatuksella, ja vaikken osaisi/ehtisi sanoa mitään niin olette mielessä <3 Tiedän kyllä, että täällä pysyn paremmin perillä kuin FBssä, koska se ryhmä on aivan liian iso mun mieleeni. Mun esikoisen FBryhmä on 15-henkinen, ja välillä sielläkin meinaa olla vaikeuksia pysyä mukana kun moni kirjoittaa päivittäin. Mulla siis FB ryhmän vastustamisessa ei ole kyse siitä, ettenkö haluaisi ihmisten tietävän kuka olen. Pysyn vaan täällä paremmin mukana. Niin ja oon kuitenkin päivittäjä, niin koen että mulla on velvollisuus pysyä tässä ketjussa ja olla aina "saatavilla" ;)

Mut nyt päivittämisrumban pariin ja sit mattojen pesuun! Ihanaa viikonloppua elomasut ja mammat <3

Pinsuli ja himpula 17+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Kauhee kun täällä ollaan jo pitkällä, kun itellä on la vasta loppukuusta! :)

Meillä oli tänään np-ultra, siellä oli kaikki hienosti. Riski oli jotain 1:17000 ja sintti vastasi viikkoja eli la pysyy samana 28.8. Hienosti se siellä jumppasi ja kaikki rakenteet näytti hyvältä. Kätilö katsoi kaiken tosi tarkasti ja selitti koko ajan mitä näkyy, on mulle ennestään opiskelujen ajalta tuttu, niin oli tosi kiva sinne mennä. :) Ja mies tosiaan pääsi myös mukaan. Esikoiselle kerrottiin juuri ja näytettiin kuvia, kovasti oli iloinen. :) Kovasti nyt pohtii, saako pikkusiskon vai -veljen.

Istukka on edessä, joten liikkeitä en sitten vielä odottele yhtä aikaisin kuin esikoisesta, silloin oli takana ja ekat liikkeet tunsin jo rv14.

Rakenneultra on 23.4., juuri esikoisen synttäreiden aikoihin.

Eli hyviä uutisia täällä kaikin puolin. Kerroin samalla kuvan kera asiasta myös tulevalle vaarille ja papalle, sekä facebookissa rajoitetusti ns. "oikeille" kavereille. Mitään julkipäivitystä en aio vielä tehdä.

Kaisa-Tuulikki 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli ja luna_82
Moi kaikille :)

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Viikko mennyt taas nopeasti, kohta pääsee taas mahaa kuvaamaan, hih.

liikkeistä onkos joku jolla nt-ultrassa ois todettu istukan olevan edessä niin tuntenut jo liikkeitä? :popcorn: Mä tunnen edelleen välillä istuessa jotain mitä sanoisin liikkeiksi, mutta mitenhän paljon se istukka vaikuttaa. Ehkä se pikkunen osaa töniä välillä sinne istukan sivuille :D

Hyvä mieli ollut nyt kyllä kun olot parantuneet, mutta väsymys kyllä vielä uskomaton, urheilu on jäänyt todella vähälle:/ Lenkki silloin tällöin, muutaman kerran käsipainoilla kotona...ei tarpeeksi :/

Maanantaina sokerirasitus ja hieman yli viikko seuraavaan ultraan!

Pinsuli mä ainakin tykkään höpötellä täällä ketjussa, ja kivasti täällä on keskustelua:) Mutta joo välillä kyllä harmittaa kun ei kaikille kerkee kommentoimaan.
Muuttotsemppejä sulle :)

Kivaa vkonloppua kaikille!
 
Fiinaliina ei oo nuo aikaiset aamut minuu varten. Töistä kun pääsee puolen päivän aikaan, niin kotona ei sit muuta teekkään kun syö syö ja syö. :ashamed: jotenkin se väsymys varmaan tekee sen..

Mulla ultrassa sanottiin, et istukka on ihan ylhäällä, vähän enempi edessä. Silti tänään Heikki piristi miun tylsää koulupäivää potkimalla pariin otteeseen niin lujaa, ettei jäänyt enää arvailujen varaan. :heart: toisella kerralla oikein säikähdin kun tuntui niin selvästi. :D

mammuttisi ja Heikki 13+2
 

Yhteistyössä