iltoja!
nukkuma-asennosta meillä on myös mahallaan nukkuja! kaikki kolme ovat nukkuneet mahallaan peppu pystyssä. esikolle se oli ohjeistettuna 4,5v sitten. kakkosen (2,5v) kohdalla ohjeena oli, että kyljellään tai selällään, muttei vatsallaan. mutta, mutta uni on ollut kaikilla parempaa mahallaan, joten sillä linjalla olen jatkanut. pehmeää tyynyä en käytä, vain harso tyynyliinan sisällä.
tukkoisuutta myös täällä. maitoa on silmat, korvat, nenä ja maha täynnä =) apuna suolatipat ja nenä niistetään tarvittaessa imuletkulla. kauhea kapine, mutta toimii.
hemu2 meillä tyttö oksensi kanssa aina ihan valtavia määriä. laatta lensi oikein kaaressa. eka kun oli, en osannut sen kummemmin huolestua, eikä silloinen neuvolakaan asiaan puuttunut, joten oletin sen kuuluvan kuvioon. valokuvia kun kattelee, niin aina on olkapäät ja rinnukset oksennuksesta märkinä. sama tahti jatkui jonkin aikaa vielä kiinteitten aloittamisen jälkeenkin, ei ihan niin pahana, mutta pulautteli vielä reippaasti myös silloin. toivottavasti teilläkin vaiva paranisi itelleen. tuntuu niin pahalta, kaikki pikkuisille tehtävät toimenpiteet, vaikka ne kuinka olisivat vauvan parhaaksi.
tänään kekellä ollut vähän rauhattomampi päivä. päivällä unet oli tosi katkonaisia pätkiä ja itku oli pojalla tosi herkässä. saunan jälkeen kuitenkin rauhoittui yöunilleen ja nyt koisailee omassa sängyssään.
mulla oli tänään kampaaja-aika varattuna. ootin sitä innoissani, sillä en ole käynyt ammattikampaajalla yli kymmeneen vuoteen! mulla on pitkä suora tukka, joten sen kotisaksiminen on ollut suht helppoa (mies on hoitanut homman) nyt oli kuitenkin tarkoitus saada uutta ilmetta kikkuroilla ja kohotuksilla, mutta 10min ennen "toimenpidettä" kampaaja soitti, että heiltä katkaistiin juuri vesi tietöitten takia! onni onnettomuudessa pe aamulla oli vapaata, joten saan "uuden tukan" vielä lauantain nimiäisiin.
lähen kaiveleen kaapista jotai herkkuja, ettei vaan kilot karise....