Elovauvat 2007 vol2.

zamppa
Turvaistuimesta: ostimme nyt joulun jälkeen BeSafe istuimen ja on jo autoon laitettu. Ollaan lähössä reilun viikon päästä pitkälle autoreissulle niin ajateltiin että parempi istua kkunnon istuimessa kuin kaukalossa. On todella hyvä istuin ollut ja ainakin saa tiukattua kunnolla kun ei tarvi käsipelillä kiristää vaan istuimessa on vinssi jota vaan käännetään.Hiukka ihmeissäänhän tyttö on ollut istuimen vaihdosta mutta nyt jopa näkee jotain istuessaan :) .
painosta: samoissa lukemissa olen kuin ennenkin vaikka pieni kumpu vatsankohdalla on mutta kun sen saa tiukattua niin tyytyväinen olen. Hoikka olen aina ollut mutta nyt kun vähän on kumpua niin tuntuu että olen tosi iso vaikka nyt sitä normaalilta näyttää, aiemmin on ollut ehkä liiankin laihan näköinen. Painoa kun ei ole kuin pikkasen päälle 50kg.

Täytyy tuota unikoulua varmaan kokeilla jossain vaiheessa. Tyttö kun nukkuu levottomasti omassa sängyssä mutta meidän välissä taas paremmin. Ja äidin ja isin välissä kun ei aina voi nukkua.

Soippa, ilmoitin meidät sinne Manipuran joogaan (alkaa 1.4) ja vielä kuulemma mahtuu mutta en tiedä kuinka paljon. Tulkaa tekin sinne mikäli vain jaksatte toisen kurssin heti perään.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa ja hyvää tätä vuotta! Kaisalla oli tässä hiljan 5 kk:s nauvola ja taas sai kuulla tytön menevän käyriä alaspäin. Painoa näet 6580 ja pituutta 65.8 cm. Koko ajan olen yrittänyt pitää tyttöä lihotuskuurilla ja nytkin menee kaksi pilttipurkkia päiväs sapuskaa plus hieman velliä iltaisin ja imetän minkä kykenen samalla. Kaisalla ollut parisen viikkoa yskää ja kävin lekurilla. Ei todennut keuhkois rohinoita, mutta huolettaa silti. Ei oo kiva kuunnella yskimistä, ei kait vain astmaa sitten olis, kun ei ole oikein kipeäkään. Kaisa kova jumppaamaan matolla ja kääntyilee ahkerasti. Istuu mielellään myös sylissä ja kaappaa käsillään kaikkea, mihin ulottuu ja tunkee suuhun. Niitä kahta hammasta käytetään ahkerasti, varsinkin äitin rintaan ja naurut sitten kun äiti vähän kiljaisee. Kaisa nukkuu aina puoliltayöin vasta ja noin puoli yhdeksältä herää. Ihan mukava, joskin aiemmin sais nukahtaa. Jonkin verran mulla tuota vauvakuumetta ja oikeata kans, flunssaa pukkaa. Laihdutus mieles kans, kun tuli syötyä runsaasti suklaata pyhinä. Päiväsapuskat itellä pohjalaisittain klimppivelliä yms. Helppoa tehdä,siksi. Kaisa syö kaikkea pilttisapuskaa, lihaa pitää jo antaa, kun sillä kuulemma kasvais paremmin. No saa nähdä. Nyt saunaan!
 
Ukko sai eilen ekan hampaan! Aloin ihmettelemään illalla kun lusikka kilahti pikkumiehen suussa ja sormella kokeilemalla siellä terävä hammas tuntu. Nyt vaan kauhulla odotan, että koska älyää käyttää hammasta äidin tissiin.. :$

Voimia teille, jotka allergioiden kanssa taistelette. Mua on alkanu huolestuttaan tuo meidän Ukon nuha, sitä on kestäny jo kuukauden. Lastenlääkäri sanoi, että nuha ei ole allergioiden oire vauvoilla, mutta allergia- ja astmaliiton sivuilla taas kerrottiin, että se on.. Posketkin miehellä välillä punoittaa, ei kyllä kovin pahasti. Mutta mietin, että pitäskö sitä käydä kuitenkin yksityisellä allergialääkärillä niin sais varmuuden asiasta.. Toivottavasti ei ois mitään!

Veera ja Ukko 4 kk&n.2vkoa
 
Veera:Suosittelen et käyt allergologilla,niin meillekin sanottiin(lastenlääkäri,joka vielä saman katon alla töissä kuin oma lääkärimme) ettei yskä ja nuha allergia oire,toista mieltä oli allerkologimme, ja tukkoisuus myös hävisi sekä "punaiset posket" kun aiheuttajat poistettiin
 
Capri: Ei ollut 4 kk neuvolaa meilläkään, tiistaina mennään 5 kk neuvolaan. Milohan oli Oskarin kanssa samaa kokoluokkaa 3 kk, siis 7440 g ja 63,5 cm. Kiinteitä meillä on kyllä pojalle syötetty jo reilu kuukausi. Milo on todella hyvä syömään ja eilen siirryttiin vauvapuuroistakin jo tavalliseen kaurapuuroon, ja hyvin menee vaikka onkin reilusti karkeampaa kuin muut saamansa ruoat. Hyvin on aina syönyt kyllä esikoinenkin, mutten muista hänen tässä iässä vielä huutaneen lusikan perään.
 
maanantaita mammat!

kovasti paljon on muillakin unikoulut yms mielessä, meillä alkaa olla myös ajankohtaista. laurilla on mukava tapa herätä sähläämään 04-06 välillä noin tunnin kahden ajaksi. yleensä sitten ähisee vielä kakankin siihen päälle. no kakkaamiseen ei unikoulut auta, mutta jos ainakin muut heräämiset alkaisi pikkuhiljaa jäädä pois. lauri syö tuhtit annokset 4 kertaa päivässä ja tissiä syö n. 6 kertaa+2 yöllä. tutti ollaan nyt jätetty kokonaan pois, kun parina yönä heräs toooosi monta kertaa vain halutakseen tutin suuhun. tutin kanssa ei ollut vaikeuksia, mutta tissi voikin olla sitten toinen juttu.

unikoulu onnistui esikolle helposti. kahtena yönä oli huutokonsertti ja siinä se. tassuteltiin ja rauhoteltiin, mutta huutoa oli. apuna oli myös tytön uninalle, jonka nenä toimitti tissin virkaa =) kakkonen oli sitten hankalampi tapaus. sen yöhuutamiset loppuivat vasta sitten kun tissi n.11kk iässä jäi kokonaan pois. molempien yösyötöt lopetin 6-7kk iässä.

vierotukseen voi kokeilla apuna tuttia, vesipulloa, nallea, riepua... toiset kapinoi vastaan enempi ja toiset tyytyy kohtaloonsa hieman pienemmällä dramaattisuudella. tassuttelu ja silittäminen saattaa rauhoittaa. ja paras on antaa iskän hoitaa rauhoittelu, ei silloin äitin tisut ole liian lähellä tuoksumassa.

syöttötuolin late sai pukilta. ei istu siinä vielä, mutta aika pian varmasti. pysyy hetken jo lattialla istuma-asennossa. kovin on vielä etukenossa, mutta oikeaan suuntaan menossa. muutaman kerran on myös istunut vesipaljussaan (ei amme).

soseet olen toistaiseksi tehnyt itse, paitsi hedelmäsoseita. puurona on tavalinen hiutalepuuro, jonka soseutin muutaman eka kerran, nyt uppoaa jo normaalimuodossa. itse en koe soseiden tekoa vaikeaksi ja omasta mielestä ne maistuukin hyvälle. kaupan soseita käytän varmasti jatkossa esim. matkoilla, kylässä ja kiireessä, ne ovat ihan hyvää kamaa nekin. säilyvyys omatekoisella on jääkaapissa mun mielestä myös tuo 2-3vrk, ihan niinkuin omilla ruoillakin. pakkasessa säilyy kai aika pitkään.

turvaistuimesta lauri on vielä kaukalossa, mutta muutaman kuukauden kuluttua varmasti siirtyy isompaan jakkaraan. meillä on isommilla köytössä kiddy safe plus istuimet (tilattu netistä). siihen voi siirtää lapsen suoraan kaukalovaiheesta ja on venytettävissä sopivaksi koko turvaistuin tarpeen ajaksi. kiinnitys on auton omilla vöillä ja on todella helppo siirtää autosta toiseen, niinkuin meillä usein tehdään. matka taittuu kasvot menosuuntaan, mutta vauvalle tulee istuimen päälle turvapalkki ja istuma-asento on verrtattavissa kaukaloon.

tulikohan kommentoitua kaikkiin?

meillä flunssat ja tulehdukset alkaa olla voitonpuolella. eilen isommat lapsoset lähtivät mummin ja ukin kanssa kylpylään ja yöpyvät myös siellä. minä, iskä ja late tehtiin ihana kokopäivän kestänyt reissu ikeaan. meillä on lapsille "vain" kaksi makkaria. pojat jakaa sitten yhden ja tyttö saa vanhimpana oman. ikeareissulta saatiin pojille parvisängyt, laurillekkin täysikokoinenparvi, vaikkei tarvitse sitä vielä pariin vuoteen! on sitten samanlaiset. meillä tyttö oli vajaan kolmen, kun siirtyi häkkisängystä katonrajaan nukkumaan, nyt on sitten kakkosen (3v)vuoro, joskin hän on nukkunut jo vuoden tavallisessa jatkettavassa. ulkopuoliset hieman ihmettelivät, että nukkuuko tyttö tosiaan tuolla, mutta kyllä nukkuu ja makoisasti veteleekin unia. hyvät laidat on tietysti.

on lähettävä pakkaamaan pojan kassi mummilareissua varten. ensi viikolla on yksi vähemmän jaloissa. vähän helpottaa tätä eloa.

mukavaa viikkoa kaikille!

 
Kiitos unikoulukommenteistanne! Nyt ollaan saatu tilanne sellaiseksi, että poika nukahtaa pääasiassa vaunuihin heijaamalla uudelleen ja parina yönä on syönyt vain 2 kertaa/yö. Heijaamaan joutuu kumminkin melkein 10 kertaa yössä. Mun mielestä kumminkin parempi kuin jatkuva imettäminen ja kantaminen. Ilmavaivat kovasti kiusaavaat poikaa, joten nekin varmaan herättelevät.

Ostettiin viikonloppuna Britaxin Multitech-turvaistuin. Toivottavasti on hyvä... Syöttikseksi ostettiin Svan-merkkinen tuoli. Siinä poika tyytyväisesti söi soseitaan ja katseli maailmaa uudesta näkövinkkelistä :)

 
Tervehdys täältäkin |O jaa että väsyttääkö kun ei tunnu likalle mikään sopivan,jotain positiivista me ei yskitä enää(lääke menny ke asti),enää pitäisi saada vatsa vaivat pois eli löytää sopiva maito,tänään vaihdettiin soija maito ku neocate oli meille tosi myrkkyä,toivottavasti sopii ja alkaa taas "normaali elämä täälläkin,meillähän ei mene mitään kiinteitä enää et jos vaik 6kk:n iässä jotain voisi taas kokeilla =)
nyt tuli kiire :LOL:
 
Meillä ei ole oikeastaan tapahtunut mitään. Tulin vaan tänne katsastelemaan menoa kun Nella nukkuu maratonpäikkäreitä. Nyt ollaan alettu pitämään tyttöä enemmän mahallaan, aeimmin tuli heti hirveä huuto jos käännettiin niin päin. Pienten jalkojen sutina on kova, käsiäkin asetellaan jo tomerasti, mutta nämä liikkeet eivät oikein näytä menevän yksi yhteen. Nella keinuu mahallansa, huitoo käsiä ja ähisee. Mutta viihtyy jo kymmenisen minuuttia mahallaan lelujen kanssa, mikä on jo huomattava edistys aiempaan.

Banaani-riisipuuroa syödään hienosti joka aamu, menee parhaimmillaan pari desiä kerrallaan. Nella tykkää enempi "kovasta" puurosta, sellaisesta mikä on ihan jämäkkää. Suu aukeaa innolla ja tyttö ihan tärisee ja sätkii kun saa lisää :D Olen yrittänyt myös antaa korviketta puuron päälle, ja n. 20ml sitä meneekin. Miten te muut, annatteko juotavaa puuron jälkeen? Kun huolestuttaa ettei pienen elimistö ole tarpeeksi nesteytetty. Vettäkin kait voisi antaa, mutta siitä Nella ei tykkää ollenkaan, sylkee vain ja melkein purskahtaa itkuun jos joutuu pelaamaan vesipullon kanssa.

Ollaan vähän kokeiltu myös nokkamukin käyttöä, meidän mallissa on imuventtiili mikä toimii hyvin, ei tule vaatteille kun kuppia heilutellaan. Uusinta hupia on jalkojen nosto lelukaarelle ja sen paikoiltaan potkiminen. Juttelu on kova, varsinkin kun pitäisi nukkua. Kovalla äänellä ja kauan. Tutit maistuu edelleen, se on mielestäni hyvä.

Nella tahtoo istua jatkuvasti, punnertaa sylistä heti istumaan, nojailu ei maistu sitten millään. En varsinaisesti tyttöä istuta, mutta annan kyllä istua silloin kun tahtoo. Sitterikin on alkanut olla mieleisempi, katselee siitä kaikkea mitä mamma puuhailee. Eilenkin tein makaroonilaatikkoa illalla ja Nekku oli sitterissä keittiön lattialla. Vaihe vaiheelta näytin mitä tein ja tyttö kyllä kovin tarkkaavaisesti katseli ja imi tuttia. Sitteriä on helppo kannella paikasta toiseen Nellan ollessa kyydissä kun siinä on kantokahvat.

Saunassakin tyttö pääsi käymään viime lauantaina. Ihan alimmalla lauteella istuttiin kun iskä heitti varovasti vähän lämpöä. Kuparinen kauha oli kiehtova Nellan mielestä, etenkin kun siinä oli kylmää vettä. Oli hauska roikutella äidin päälle jäätävää vettä. Ehkä tuommoiset viisi minuuttia siinä oltiin ja sitten paettiin suihkuun. Näytti Nella pitävän.

Voimia kaikille allergioiden/allergiaepäilyjen ja uniongelmien/rytmitysten kanssa taisteleville :hug:

Kirvash ja Nella Vilhelmiina 4kk 1vk
 
Jippii me nukuttiin viime yö ekaa kertaa 2.5kk:een kolmatta päivää tällä maidolla
toivottavasti nyt jatkos sopii myös =) lauantaista alkaa netti lakko eli muutto väliaikaiseen joten täältä ei kuukauteen kuulu mitään,enkä pääse jutttuja lukemaan kurjaa,mutta sitten onkin taasen paljon luettavaa :wave:
 
Kirvash: Mulla ei ollut pahoinvoitia kummankaan pojan odotusaikana ja tää arki on yllättävn helppoa kahden näin pienen kanna, varauduin pahempaan.

Meillä poika oppi ryömimään 5kk2pv:eek:!

Soseet tein itse ja vaihtelevalla menestyksellä poika niitä syö ja nukkuminen on ihan ok yöllä herää kerran, no joo menee kyl nukkuu 21.20 ja herää jo kuudelta ja päiväl nukkuu 2-4h et ei kyl paljon:eek:!

Turvaistuinta ei oo vielä hankittu, mut sit hankitaan kun ei enään mahdu kaukaloon ja todennäköisesti sama mikä esikoisellakin on eli gracon cosmic, siihen ollaan oltu tosi tyyyväisiä.

Vauvakuumetta ei juurikaan tällä hetkellä ole mut kolmannesta on jo miehen kanssa paljon puhuttu ja toiveena ois jos saatais kolmas niin että voisin olla sit kotona kun pojat aloittaa koulun niin ei tarvis huolehtia iltapäivistä ja aamupäivistä ja kuitenkin koulun aloitus on niin iso asia lapselle ja varmaan myös vanhemmille et musta ois ihana olla kotona laittamassa lapsia kouluun ja olla niitä vastassa koulun jälkeen,

Nyt esikoinen heräs joten lopetan...
 
5 kk neuvolassa käytiin eilen. Mittaa Milolle oli kertynyt 67 cm ja 8640 g. Reippaan kokoinen siis, vaikka nyt olivatkin isokokoisena syntyneellä pojalla käyrät kääntyneetkin hieman laskuun. Kaikki oli niinkuin pitikin ja rokotuskin saatiin vaikka Milo olikin vähän räkäinen. Rokotuksesta ei taaskaan tullut mitään oireita. Itseasiassa poika nukkui yön pitkästä aikaa vain kahdella syötöllä. Pari kertaa sai kyllä muuten yöllä käydä rauhoittelemassa kun nuhanenää ärsytti kun tutin syönti oli hankalaa kun nenän kautta ei ilma kulkenut kunnolla, ja sitten kun kulki niin yskiessä lensi tutti kaaressa. Voi ressukkaa.

Vettä annan puuron ja soseiden yhteydessä nokkamukista muutamia hörppyjä. Eihän rintamaitoa saava lapsi sitä janoonsa tarvi, mutta vesitilkalla saa hyvin huuhdottua viimeisetkin ruoan rippeet suusta mahaan eikä poika saa niin paljoa käsillään tutkittua suusta ulos. Lisäksi on hyvää harjoittelua nokkamukista juomiseen. Esikoinen ei ainakaan aluksi suostunut maitoa nokkiksesta juomaan, mutta kun tarpeeksi kauan vedellä harjoiteltiin niin reilusti alle vuoden ikäisenä alkoi maitokin nokkiksesta kelpaamaan. Nokkamukina meillä on sellainen jossa ei ole venttiiliä, muttei myöskään ylimääräisiä ilmareikiä. Esikoisen kanssa olen havainnut että niistä juoma tulee juuri sopivalla nopeudella.
 
Heips!!

Neuvola kuulumisia... Ollaan siis käyty viikoittain neuvolassa, kasvun seurannassa. Nyt oli tullut painoa 430g viikossa ja pituuttakin oli jonkin verran. Nyt neiti siis 5430g ja 58,7cm.. Toivottavasti kasvu jatkuu samaan malliin, ettei tarvi lähteä lastenpolille... :/ Saatiin ens viikolleki aika... Saadaan sit tarkka 5kk mitta... ku aluks ei ollut tarkotus päästä 5kkneuvolaan olleskaan, kun täti niin kiireinen.

Me ollaan annettu miinalle jo puuroakin...(riisi) vaikka suositus oli 5kk alkaen. Mut ei neidille enää riittäny 2 ruokaa päivässä + tissi. Neukka täti vähän moitti meitä, et alotettii nii aikasin, mut en haluis lasta nälässäkään pitää. :whistle:

Jaahas, vaunut huutaa... :wave:

Maypo ja Miina 4kk 3vkoa (ens viikolla 5kk :eek: :eek: )
 
Kuinka paljon teidän pikkuset puklailee? Kun musta tuntuu, että meillä se vaan lisääntyy, ennen ei puklaillu poika ollenkaan, nykyään tulee aina röyhtäyksen mukana tavaraa.. Voiko liittyä hampaitten tuloon tms.? Vai onko vaan joku kausi, että tulee tavaraa enemmän.. Pikaseen vaan, kuuluu kutsu!
 
Veera:Saattaa liittyä johonkin allergiaan meillä refluksi oli yksi allergia oire,käy lukee allergialasten sivustoa,siellä moni kyselee samaa ja saa paljon vastauksia,voihan olla et vain tulos kipeäksikin silloin meillä puklaillaan kans
 
Joo, niin mä oon lukenutkin ja sehän tässä huolettaa.. Nyt kyllä vaihdettiin kaikki kiinteät toisiin, ei siis enää perunaa tai maissia, katellaan, miten se vaikuttaa. Voihan se olla, että mun maidossa on se joku, joka allergiaa aiheuttaa. Seuraillaan!
 
5kk neuvolassa käyty ja tytön mitat on 6105g ja 65,5cm. Hoikka tyttö edelleen..Minea näytti neuvolantätille kaikki mahdolliset temput ja kiljumiset,karjumiset yms. mitä osaa.Oli neuvolantätillä hauskaa.. :LOL:

Tää viikko ollaan syöty lihaa. Hyvin on maistunut, eikä ole tullut mitään.

Nyt täytyy mennä tyttö kutsuu..
 
Jestas mikä päivä ollut Jasmi kakkas eilen verta,no sitten kiikutettiin näytteitä ja vertahan sieltä löytyi,eikun lääkärin tutkittavaksi,pika pikaa no ilm.allergiat rikkonut suolenpintaa nyt seurataan mihin tilanne menee mut taas kuului sivuääni sydämestä ja reilu pari tuntia yritettiin ekg:ta... no alkuviikosta saa tuloksia olo vaan jäi et jotain siellä näkyi :kieh: tosi rankka päivä.no ei ehdi onneksi viikonloppuna miettii ku muutto edessä..Ihmetyttää vaan kaikki nämä ongelmat ku likka niin iloinen ja tyytyväinen luulis jos tosi vakavaa olis likkakin erilainen :eek: Hyvää viikonloppua kaikille kuulemisiin kuukauden kuluttua :wave:
 
Voimia teidän perheelle sahei.

Meillä Milo oppi tänään kääntymään selältä mahalleen ja liikkumisesta innostuneena kääntyi myös mahallaan "kompassineulana" 180 astetta. Ostettiin tänään myös Tripp Trapp -syöttötuoli ja Milo söi ensimmäistä kertaa siinä istuen iltapuuron.

77mm ja Milo 5 kk
 
sahei olipa kurjia uutisia. toivottavasti ei olis mitään vakavaa.

kyssäri allergiasta laurilla on jo viikon ajan ollut sellainen vaippaihottuman oloinen ihottuma navan ja pippelin välillä, koko vatsan leveydeltä. pientä punaista näppyä melko tiheessä. olen käyttänyt sinkkivoidetta ja decubal-perusvoidetta+paljon ilmakylpyjä, mutta ihottuma ei meinaa kadota, tosin ei ole pahentunutkaan. vaivan alku ajoittuu kutakuinkin aikoihin, jolloin alettiin kokeilla vehnää tai vadelmaa. voiko olla merkki allergiasta vai onko se vaan tavallinen vaippaihottuma peppu eikä posket punoita, kakka on ok ja muutenkin normaali iloinen poika. murehdin ehkä suotta...

me ollaan saatu lastenhuoneiden vaihdot tehtyä. tytön (5v) huoneesta tuli aivan ihana! lilaa, vaaleanpunaista ja viininpunaista, ei vois enempää tyttömäinen värimaailma olla. olen antanut meidän taiteilijasielun itse valita värit mattoon, verhoon ja kaapinoven tapettiin ja täytyy sanoa, että kyllä sillä varisilmää on. verhot on lilaa organzaa, pienin glitterisydämin =) matto viininpunainen ja valkoisen kaapin ovien pääväri on vaaleanpunainen. seinät sentään ovat valkoiset. prinsessakausi on varmaan pahimmillaan, nautin nyt vielä kun sitä riittää, toivottavasti kuitenkin tasaantuu parinvuoden sisään. muilta tyttöjen äideiltä olen kuullut, että kouluiässä prinsessoille kelpaa jo muukin kuin vaaleanpunainen. pojille (3v ja lauri) on sitten perinteistä sinistä, verhoissa roikkuu hämähäkkimiehiä.

huomenna lähdetään mummuloimaan ja la frööbelin palikoiden konserttiin. toivottelen teille hyviä viikonloppuja jo nyt, kun en tiedä miten seuraavan kerran koneelle pääsen.

ps. tuetteko vauvoja sivuttassuunnassa mitenkään syöttötuolissa.meillä myös tripp trapp, mutta ei olla vielä kasattu. en muista kuinka meillä isommat lapset niissä istui. heiluiko ja mihin suuntaan ja oliko lisätukia vai ei.
 
Hei, löysin tän palstan aivan sattumalta. Täällä on 5kk ikäinen poika. Syntyi 16.8-2007. 5kk neuvolassa oli pituus 67.4 cm ja paino 6450g. Hoikka poika. Onko teidän mielestä liian laiha? Tuttavat kauhistelee monesti pojan laihuutta. Ja kyselee et annaksää ollenkaa ruokaa sille. Monesti ärsyttää. Täällä on aloitettu kiinteet 4kk ikäisenä. Nyt syödään aamulla puuro,päivällä hedelmää,iltapäivällä kasvista ja illalla puuroo. Ja maitoo joka ruuan päälle vähäsen. Monesti mietityttänyt että saako liian vähän maitoo. Poika ei käänny viel muutakun mahalta selälleen. Ei tykkää yhtään olla mahalleen, jos laittaa mahalleen , nii ei kestä kuin alle minuutti kun hän menee takaisin selälleen. Poika on aika vaativa. Sylissä tykkää eniten olla,ja sillonki pitää kävellä ympäri taloo tai jos ollaan paikalla niin poika hyppii koko ajan sylissä ja koko ajan pitäs olla pystyasennos että näkee maailmaa nähä. Hyppykiikku on mieluisin, siinä hän kyllä viihtyy aina.. perheeseen kuuluu nyt isä,minä-äiti ja poika. Naimisissa ollaan oltu 1 ja puol vuotta.
 
Tervetuloa mukaan papukaija! =) Meidän typy oli 5kk neuvolassa 6105g ja 65,5cm eli hoikka vauva täälläkin :) Ei kannata stressata tuosta painosta, eikä kuunnella mitä muut sanovat. Pääasia että lapsi on virkeä ja voi hyvin. Minäkin oon kuullu noita "voi kun se on pieni" kommentteja, mutta en enää välitä niistä. Jokainen vauva kasvaa omaa tahtiaan.

Meillä Minealla vielä lämpöä eilisestä rokotuksesta, suppoja oon antanu. Toivottavasti huomenna ois jo normaali päivä... Onneks tyttö on syöny ihan normaalisti, eikä erityisemmin kiukkuakkaan

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!

jonna ja Minea 5kk ja 4pv
 
Kian sai ensimmäiset hampaansa! :wave:
Muutama päivä on mennyt tuskaillessa ja ihmetellessä kun normaalisti niin aurinkoinen pikkuherra on kärttyillyt ja kiukutellut lähes tauotta ja tänään sitten selvisi syykin. Alas, eteen ilmaantui 2 hampaan nykeröä. :kieh:
Nyt kun titää syyn, on paljon helpompaa syhtautua noihin kiukutteluihin. Aiemmin vain oli hädissään kun ei tiennyt mikä on toisella hätänä enkä odottanut ensimmäisiä hampaita ihan näin nuorena. Vaan mein pojatsu onkin nopeasti kehittyvää mallia näköjään. :heart: 4kk Neuvolassa mitat oli 69cm & 9400g :heart:
 

Yhteistyössä