Elovauvat 2007 vol2.

Noppis: Pilkettä kirjotteli, että jos haluaa syödä siellä ja jos on kiinnostunu vauvamuskarista (molemmat maksavat), niin laittaa hänelle yv:tä. Eli laita hänelle joka tapauksessa viestiä, että suunnilleen tiedetään, montako meitä on tulossa ja saat myös puh. nron, jos et löydä paikalle.
 
4 kk neuvola takana, Nellan mitat on 8,580 kg ja 67,5 cm. Hienosti on kasvanut, mikä ei nyt sinäänsä tullut yllätyksenä. Tuonne kerhon puolelle arvelin 8,2 kg ja juuri tuon samaisen pituuden. Olikin hieman painavampi :D

Rotarix annettiin tänään, tosiaan toissapäivänä päätettiin viime tingassa että otetaan se, Nekulla tulee huomenna 16 vk täyteen ja se oli suositeltu viimeiseksi ensimmäisen annoksen antopäiväksi. Nella itkeskellyt mahaansa, ollaan miehen kanssa annettu jalkajumppaa, ei oikein muutakaan voi. Tyttö on kamalan väsynyt, heräsi puoli kaksitoista eikä ole sen jälkeen nukkunut... Nytkin kierii ja voihkii sängyssänsä. Jospa se tuosta nukahtaisi, alkaa kitinä taas saamaan oman ketutuskäyrän nousuun oikeen reippaasti. Odotettavissa kuitenkin oli että rokotteen annon jälkeen seuraavat (max. 7) päivät tulee olemaan mitä on.

Kovasti meillä jutellaan ja nauretaan, hekotellaan ja kiljahdellaan riemusta. Leluihin tartutaan hanakasti ja yleisesti ottaen kaikkeen mitä tulee kasvojen eteen. Mamman hiukset on kovilla =) Tutit maistuu taas loistavasti, kävinkin täydentämässä varastoja. Meillä ollut Ainun silikonisia ensitutteja pari kappaletta, ne ei olleet Nellan mieleen alkuunkaan, mutta Mamin hupitutit 0-7kk luonnonkumisina ovat olleet hitti. Nyt ostin Mamin kokoa suurempia, eli 5-18 (?) kk ja Mamin unitutteja 4-36 kk. Unitutti kelpaa, ei ole liian suuri, toisin kun 5 kk alkaen ovat vielä vähän isoja, ottaa tutin reuna nenään kiinni ja hankaloittaa hommaa.

Soseiden harjoittelu meillä tosiaan keskeytyi, alkoi tyttö itkemään mahaansa aika lailla. Nyt tasoittunut ja neuvolassa sanoivat että pikkuhiljaa taas kokeilemaan. Ostin Nestle-Bonan banaani-riisipuurojauhetta ja sitä olen nyt antanut puolisen desiä kun tyttö herännyt yöuniltaan. Olen tehnyt sitä veteen ja korvikkeeseen. Kumpikin maistuu.

Ei meillä edelleenkään käännytä mahalleen tai mahalta selälleen, en ole huolissani. Vähän vain harmittaa kun toivoin että Nella olisi tullut minuun kehityksensä suhteen, itse nousin seisomaan tuen varassa ja kävelin samalla tavalla kuusi kuukautisena, seitsemän kuukautisena ilman tukea jo juoksentelin ympäri vanhempieni ahdasta kaksiota. En kylläkään oppinut koskaan varsinaisesti konttamaan, ryömin kuulemma käsilläni tuolin luokse ja nousin seisomaan. Kai se voi niinkin tapahtua. Mieheni on ollut hitaampi kehityksessänsä, ei siinäkään mitään vikaa. En vaan kamalasti jaksaisi kanniskella Nellaa enää, alkaa tuota elopainoa jo löytymään rutkasti, siksi saisi jo kävellä puolestani :LOL:
No, kehittyy miten kehittyy. Ei tässä nyt ole hoppua enkä ota paineita mistään, tyttö kuitenkin niin pieni vielä. Ainakin iän puolesta.

Hyvät viikonloput kaikille :heart:

Kirvash ja Nella, melkein 4 kk
 
Kirvash: Meille lastenlääkäri sanoi, että näillä painavilla lapsilla liikkeelle lähteminen kestää. Kun sanoin vähän reilun 4kk iässä, ettei vielä käännytä, hän totesti, että ei todellakaan ole mikään ihme vaan päinvastoin. Mä oon oppinut kävelemään 10 kk ja mies 13 kk. Toivon todellakin, että poika tulee enemmän muhun kuin mieheen, sillä toi 10 kg:kin rasittavaa jo äidin hauista ihan taroeeksi :whistle: .
 
Jonna82: Voidaan mennäkin, jos ei Pilkettä tuu meitä vastaan! Mä en kyllä tiedä, missä se kahvila on, mutta katotaan, mihin mennään. Sovitaan lähempänä miten tehään ja mistä tunnistetaan toisemme. Sä et vissiin Tampereelta ollu?
 
Tunnen itseni taas hieman avuttomaksi, mutta onko tuteissakin jotain eroja???? Meillä on ollut päivät ja yöt käytössä sama tutti, tai meillä on 4 samanmallista tuttia. Ei niissä ole lukenut mitään iästä tai käyttöajasta?!? Ovat porin ässät, tappara ja 2x intti kuvioinen tutti, eli tuollaista "mainoskamaa" Täytyy varmaan käydä ostamassa yötutti 5kk.

Muuten kaikki aika normaalisti, itse kärsin hillittömästä nukahtamisen vaikeudesta ja kolmen yön täysin valvomisen jälkeen on uni taas tullut illalla. Kun itseäni ei nukuttanut niiin öisin Kristianin herätessä hieroin häntä ja nukahti takaisin ilman tissiä! Nyt on 2 yötä jo mennyt tosi hienosti 2 herätyksellä ja 3 yötä 3 herätyksellä. Uskomaton parannus entiseen!!

Viikonloppuja!
 
jonna82: Katellaan sitten, mitä tehään. Jos muut osaa sinne itekseen niin varmaan Pilkettä tulee meitä vastaan asemalle ja mennään suoraan sinne Herttoniemeen.. Ai, Lahesta! Mäkin siellä asuin neljä vuotta ja mies on siitä läheltä kotosin!
 
zamppa
Soippa, tuteista... meillä on kolme "tavallista" silikonista tuttia päiväkäytössä ja päiväunilla sekä yöunilla käytetään unituttia. Aluksi oli hankala opetella unitutin käyttöä, koska on muotoilultaan erilainen, mutta muutaman harjoittelukerran jälkeen alkoi jo sujumaan ja nyt kun vielä saisi neidin tajuamaan että silloin kun unitutti tulee suuhun niin oisi unien aika.... harjoittelu jatkuu.
Iät lukee pakkauksissa, taitaa olla jotain 0-6kk ja 6kk- tai jotain sinnepäin. En noista luonnonkumisista osaa sanoa mitään kun meillä kaikki silikonisia ja on toiminut hyvin.
Vielä siitä joogasta... laitoin Kuosmaselle sähköpostia ja ainakin nyt vielä mahtuu mukaan mutta ajattelin tosissaan kysellä vielä sitä manipuran hommaa, kun olis useampia käyntejä ja kuitenkin halvempi.

Ja mitä tapaamiseen tulee niin ollaan näillä näkymin tulossa. Tosin en tiedä missä paikka hertsikassa sijaitsee että varmaan tullaan sinne kahvilaan mekin aluksi. Edelliselle illalle on mies suunnitellut jotain päänmenoksi, kun vuosia tulee taas täyteen mutta eiköhän sitä aamulla jaksa nousta.

Meilläkin tyttö sai rotarixin viime viikolla ja nyt ollut kauheata kitinää koko viikko että en sitten tiedä johtuuko rokotteesta vai jostain muusta.
 
:wave: moi kaikille! meillä kans joku ihmeen kiirus kun niin harvakseltaan tänne ehtii. mutta "hengissä ollaan".
miisa on 16pvä 5kk, mitat 8kg ja 66cm. tummaa tukkaa (tosin takaa pieni sievä kalju kohtakin löytyy) pitkät kauniit ripset ja nauravainen neiti. myös ensimmäisiä vierastus kohtauksia tullut esiin. onko muilla?
yöt nukkuu. täysimetyksellä menty, tällä viikolla saanut mustikka sose maistatusta, sekä maissivelliä isin syöttämänä pullosta ja ensi viikolla laitan bataattia soseuttaen. minusta aivan mahtavaa aikaa aloittaa... olen jo odottanutkin.
oikein onnellista alkanutta vuotta kaikille!
:hug: sahei!!! en usko että pääsen "elokuisten tapaamiseen", mutta ideaparkkiin voisi sopia päivän, vai miten ois?
-mizu
 
Oi hitsi! Kävin juuri lukemassa meidän vanhaa odotuspalstaa... Siellä kun kaikki oltiin niin kamalan kärsimättömiä ja tuskaisia helteissä ja kivuissamme =) Tuli oikein nostalginen fiilis, eihän siitä ole mun kohdalla kuin neljä kuukautta kun olin kovin mahakas, mutta tuntuu paljon pidemmältä ajalta, tuntuu aivan kuin Nekku olisi ollut meillä ikuisuuden. Hyvällä tavalla tietysti. Ei mulla muuta, pakko oli tulla fiilistelemään!
 
Huomenia kaikille,täällä edelleen yskähdellään yöt eikä kehuttavasti nukuta,päiväunet kyllä nukkuu hyvin vaunuissa,eli lääkärissä ravattu kuvissa yms. ja nyt kokeilussa neocate,jos almiron aiheuttaa oireet.No neljättä päivää mennään pulauttelu ja rohina lähes loppunut et ilm.osa syynä sit maito,kiinteitä ei saa lisäillä/antaa muutakuin maissia)se todettu ainoaksi sopivaksi tähän mennessä,muuten on erittäin rauhallinen ja tyytyväinen likka,kaikki mitä käsiinsä saa menee suuhun.
MIZU:Kiva kuulla sinustakin täällä :wave: Juu sovitaan vaikka helmikuussa joku päivä ideaparkkiin,26 pvä ku muutto tästä väliaikaiseen...Ja täällä kans vierastettu 3kk:n iästä alkaen nyt hellittänyt.ollaan yhteyksissä
Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave:
 
Moi!!

Täällä te kovasti suunnittelette tapaamista. Kuulostaa niiiiiin kivalta.Harmi kun ei pääse mukaan. :(

Me käytiin torstaina neuvolassa. Miinalla oli pudonnut paino ja pituus samassa. Paino oli pudonnut vaan 30g, mit kuitenki. :eek: Ollaan uitenki kiinteitä syöty jo yli kaks viikkoa ja tissittelyt päälle. Perjantaina oli sit lääkäri ku neullatäti oli niin huolissaan. Lääkäri sanoi, ettei nyt kantsi huolestua, et katotaan mitat viikon välein ja hän miettii otetaanko kilpirauhaskokeet, jos sattuu olemaan kilpirauhasen vajaatoiminta. :( Mä oon tosi huolissaan. Vaikka ollaanhan me miehen kans lyhyitä, ja molempien suku on aika pientä porukkaa, joten tytöstä ei voi odottaa mitään hongankolistajaa....Mut silti. Pelottaa se kilpirauhasen vajaatoiminta. :ashamed:

tuteista; mikä ihme on unitutti?mitä eroa tavallisen kans? :whistle: Hyvä minä.Taas perillä asioista. :D

Meillä on myös neiti vierastellut n4kk iästä lähtien. nyt tosin alkaa vähän vähentyä...Hyvä niin!

Nyt pikku akka kutsuu joten :wave: Jatkan juttua myöhemmin.

Maypo ja miina
 
Noppis jos haluat tapaamiseen niin laita Yv:nä mulle viestiä ja jos syöt niin tietoa siitä.
Tapaamisesta : Valiettavasti vauvamuskaria emme saa kun ohjaaja on niin kiireinen. Kyllähän siinä varmaan aika vierähtää muutenkin :)
Niille, jotka eivät tiedä missä sanomatalon kahvila on voitaisiin sopia vaikka treffit ihan rautatieasemalle klo 10.00. Eikös ne junat olleet hieman ennen kymmentä asemalla. Mikä paikka on sellainen rautatieasemalla jonka tiedätte? Niin, ja mikähän laitetaan "tunnistimeksi" vauva ja vaunut ei varmaan ole hyvä, kun siellä on niitä varmaan muitakin, heh :D Pitäskös laittaa neilikka rintaan tai kirjottaa ottaan että Elomamma :p Ei vais..yritän keksiä jotain jolla tunnistaa.

Meillä meni reissu hyvin ja Nikolas ihan alkoi nyyhkiä kun mummi lähti junasta, kun oli saattamassa meitä. Nikolas istuu jo aika hyvin vähän tuettuna ja kokeilimmekin jo syöttötuolia...en kyllä vielä häntä siinä syötä, mutta vähän testattiin. Muutenkin poitsu on oikein iloinen touhuuja, mutta selvästi huomaa että alkaa kaipaamaan enempi jotain tapahtumaa ja virikkeitä kuin kotona möllöttelyä :)
Kirvash ehdottelikin että otataan digikameraa mukaan tapaamiseen niin kerhon puolelle voi laittaa sitten kuvia tapaamisesta heille, jotka eivät pääse. Minusta hyvä ajatus.
Oikein hyvää viikkoa kaikille :wave:
 
Meillä kosteusvaurioremontti jatkuu. Päivät saan ravata kyläilemässä poikien kanssa jotta ollaan pois remonttimiesten jaloista.

Viime pe-la yön molemmat pojat olivat yökylässä. Isompi isälläni ja Milo äidilläni. Sain nukuttua jopa 9 tunnin yöunet ja kyllä oli parempi olo sen jälkeen. Pojatkin selvisivät kyläilyistään hyvin. Syynä tähän viritelmään oli minun uupumukseni. Milon syntymän jälkeen kun ohjelmaan on mahtunut 2 rintatulehdusta, Milon antibiooteista johtuvat mahavaivat, sammas rinnassa, muutto, koko perheen influenssa ja sitten tämä asunnon kosteusvaurio. Minä olin niin poikki että rähjäsin esikoiselle ihan turhaan jatkuvasti ja itkeskelin muutenkin kaiken aikaa. Nyt tosiaan on paljon parempi mieli koko perheellä.

Olen itsekin sitä mieltä että pyöreämmät vauvat lähtevät hitaammin liikkeelle. Esikoinen kääntyi hieman ennen 6 kk ja Milo 4,5 kk ei käänny vielä, ja siis pyöreitä vauvoja molemmat. Milo on nyt kyllä kovasti innostunut seisomisesta, ja kun varvastamisesta ei ole tietoakaan niin otettiin hyppykiikku käyttöön. Yhtä kovasti tykkää siitä kuin esikoinen aikanaan. Aluksi tietty pidetään siinä vain muutamia minuutteja kerrallaan.

77mm ja Milo 4,5 kk
 
zamppa
Miten tuo ruokailu siellä tapaamisessa onkaan järjestetty eli oliko nyt tarkoitus että tilaamme ruoat ja mikä tälle on kustannus? En jaksa alkaa selaamaan sivuja taksepäin kun neiti äheltää sylissä ja haluaisi itsekin näpytellä :)
 
zamppa
Sahei, meillä neiti ainakin hengästyy kun on kauhea meno nykyään päällä aina kun on hereillä.
Pikainen kysymys lisäksi, sattuuko kukaan tietämään voiko silikonivuokaa pestä koneessa? En muista mitä paketissa luki kun vuoka tuli hankittua.
 
Zamppa: Ruokailu oli muistaakseni jotain 5e:n luokkaa ja siinä oli salaatti, ruoka ja jälkkäri/kahvi.

Veera yms. muut kauempaa tulevat
: Sanomatalo on aikasen huomattavissa kun tulee junalla. Hemmetin iso lasinen komistus AIVAN assan vieressä. Kun junasta tulee, se on oikealla puolella. Siinä on mm. Hesarin ja Ilta-Sanomien ISOT logot näkyvissä. Voihan sitä myös kysyä melkein keneltä tahansa asemalla jos ei huomaa n. minuutti ennen junan saapumista laiturialueelle, kyllä useimmat Hesalaiset sen tietää. Mutta jos Pilkettä on vastassa (otsaan vedenkestävällä markerilla kirjoitettu ELOMAMMAT :D) niin eipä sanomatalolla sitten ole niinkään väliä. Herttoniemeen on matkaa metrolla n. 15 min rautatieasemalta, joten ei ole kauhea matka.

Sahei
: Meillä Nekku kyllä ähisee ja puhisee ja haukkoo henkeä aina välillä kovan "tohotuskohtauksen" jälkeen. Mutta kun teillä on vielä tuo erittäin ikävä epäily alla niin voipi olla että Jasmin senkin takia hengästyy helpommin :/

77mm: On sinullakin kyllä ollut rankkaa poikien ja sairauksien ja talo-ongelmien kanssa. Hyvä että sait nukkua kunnolla, kyllä se aina virkistää. Jaksamista :hug:

Maypo: Kovasti tsemppiä myös sinne suuntaan. Pidetään peukkuja että kaikki on Miinalla hyvin. Hengessä ollaan mukana :heart:

Ja joku kyseli tuttien eroja... Unituteissa ei ole lenksua edessä josta tarrata kiini ja se ei siksi myöskään paina nukkuessa. Tutin on myös hengittävämpiä, eli ei haittaa jos pitää koko yön suussa, ei nouse herkemmillekään näppyjä poskiin kun ei ole niin paljon muovipintaa ihoa vasten.

Nella on huomenna 4kk!!! Voi että se aika menee nopeasti!
 
Ruuista senverta, et ovat siis ihan kotiruokaa ( asukasyhdistyksen ylläpitämä kahvila ) jossa itse ruoka, joka on yleensä keitto tai joku loota maksaa 2.50e, kahvi/tee 0.60e, pullankäntty 0.60e eli siis kutakuinkin tuon 5 egee kuin Kirvash oli laskenutkin.
Vastaantulosta. Voin tulla vastaan johonkin muuallekin asemalle, mutta kuten tuossa jo aiemmin todettiinkin niin Sanomatalo on todella näkyvä lasinen talo ihan aseman vieressä ja siellä on kaiketi vain se yksi kahvila alakerrassa ( Wayne's coffee nimeltään) Sen löytää varsin helposti. Ilmotelkaa jos tunnette kuiten epävarmuutta treffipaikan suhteen.
Nuorisotaloon ei voi muuten vaunuja viedä sisälle paloturvallisuus syistä, niin ottakaa joku alusta, jolla voi vaikka kelliä. Lattiat on kyllä puhtaat kun siellä ei saa ulkokengissä talsia. Paikassa on pari syöttötuolia. Niitä voi sitten vaihdella ;)
 
Tapaamisesta: Enköhän minäkin sinne löydä! On vaan jo aikaa siitä kun oon viimeksi tullu Helsinkiin junalla.. Ja soitan sitten jos en löydä. Yritin minäkin miettiä tuota tunnistusjuttua, mutta ei vielä ainakaan tullu mitään mieleen. Kertokaa joku heti, jos jotain hoksaatte!

Meillä huomenna 4 kk neuvola, laitan sitten tietoja tännekin!
 
Mulla tuli mieleen että jos näemme kaikki kahvilassa niin voisin laittaa jonkun tietyn värisen nallen/pehmolelun pöydälle :D Meillä on ainakin tuollanen aika pieni ( ei kehtaa ihan valtaisaa nallea pistää :LOL: ) keltainen NallePuh, jonka tunnistaa helposti.
 
Veera: Nähdään me siinä asemalla ja mennään siitä sinne kahvilaan. Meiät tunnistaa vaaleensinisistä/beigeistä vaunuista. Mun junan pitäs olla Hesassa pari min. ennen sua niin oottelen sua jossain siinä oven luona,mistä mennään asemalle sisälle.?
 

Yhteistyössä