heippa!
meillä on yötissuttelun lopetus menossa. yöt alkoivat olla sitä, ettei lauri nukkunut kuin tissi suussa, aina kun äippä käänsi kylkeään, alkoi kauhea ähinä. kaksi yötä on nyt oltu ilman. ekana yönä annoin tissiä viimeisen kerran n.22. lauri nukkui n. 01 ja ei rauhoittunut silittelyyn. huutookonsertiksi siis meni. silittelin, yritin antaa vettä ja tassuttelin tunnin verran. lauri torkahteli, muttei nukkunut uudelleen, vaan päätti alkaa vaatimaan tiisiä oikein kunnolla. koska mun silittely ei edelleenkään tehonnut, menin pötkölleen sänkyyn ja aattelin, että huutakoon nyt hetken, kokeillaan sitten jotain muuta, niin kuinka ollakkaan, poika rauhoittui ite alkoi leikkimään pupullaan! taisin torkahtaa siihen kalkatukseen, koska havahduin sitten sellaiseen unikitinään. n.04.30 lauri nukahti ja nukkui makoisasti kasiin asti. viime yönä kympiltä alkoi saman kätinän, mutta rauhoittui ja nukahti nopeasti itse. yöllä kuulin muutaman älähdyksen, mutta ei sen kummempaa. kuuden jälkeen heltisi sitten tissiä. unta ei kuitenkaan riittänyt "enää" puoli kasia pitempään. meillä ei olla onneksi mitenkään aamuvirkkua sorttia. saa nähdä mitä tämä yö tuo tullessaan... jotenkin en vielä usko, että näin pienellä vaivalla onnistuisin.
lauri syö aamupuuron, lounaan, välipalan,päivällisen ja iltapuuron. tissimaidot tietysti päälle. setit on mun mielestä reilun kokoisia, joten ei pitäisi enää nälkä olla yöllä. välipalana on hedelmäsosetta ja ruokana ite tehtyä kasvissosetta, lihaa ei ole vielä listalla, mutta ehkä seuraavaksi voisi kokeilla. nyt on kekeilussa ohra ja puolukka.
ihottuma vaivaa edelleen vaippa-alueella. joku ärsyttää nyt pahasti. ajattelin, että jos vaikka se vehnä on sittenkin pahaksi. meinaan kokeilla nyt lopppuviikon puuroa ilman vehnää ja katsoa miten käy. meillä ei ole kellään perheessä ruoka-allergiaa, eikä laurilla oikein muutakaan allergiaoiretta ole kuin sitkeä punainen ihottuma alavatsalla, joten ehkä se on vain inhottava vaippaihottuma. nyt on taas pikkupakasta ja ilma kuivaa, niin saattaahan ihottumaa puhjeta itsekullekin. mulla ainakin kädet ja jalat ovat sellaiset, joihin joka talvi puhkeaa ihottuma. helpottaa sitten taas kun kesä koittaa.
pakko raahautua keittiön siivoukseen ja iltapalalle. iskä on töissä, niin ei ole auttavaa kättä. eikä huomennakaan... mutta onneksi sitten onkin jo viikonloppu!
öitä kaikille!