Elovauvat 2007 vol2.

Pauzi
Pauzi Meillä kans Nikolas heräsi 4.30-6.00 ihan 4.5kk asti tasaseen
( kasilta nukkumaan ) ja olin kyllä tosi väsynyt...piti aina kiirehtiä nukkumaan aikaisin että saa kunnon yöunet. Nyt kuitenkin n.kk sitten ihan yhtäkkiä, ilman mitään ohjailuja poitsu alkoi nukkumaan 7-8 asti aamulla. Juo sis maidon viiden kuuden aikaan ja jatkaa vielä unia. Tosin päikkärit on vähentyneet, mutta ei mua haittaa...mieluumin nukun yöllä itsekin. Tämä vain siksi että tuo nukkumisjuttu voi ihan yhtäkkiä muuttua...simsalabim yhtenä yönä....näin meillä ainakin
No mäkin oon noita päikkäreitä miettiny et nukkuuko liikaa (nukkuu siis kahdet unet, n. klo 10-12 ja 15-16.30/17.00) ja yöunille sit klo 19-20. Mut luulen et jos nukkus yöllä paremmin, niin nukkuis päivällä ehkä vähemmän. Vaikkakin musta noi on ihan normaalit puolivuotiaan päiväunet.
Vai mitä mieltä olette?
 
Moi!
Täällä on visin muillakin alkanut lapsoset heräileen aikaisin.Meilläkin tänään herätys jo klo.7,joo aamuhan se jo on mutta kun on tottunut noihin 9 herätyksiin.Esikkokin nukkuu melkein aina 9.Pitäis vissiin mennä itse aikaisenmin nukkumaan kun tulee valvottua aina puolelle yötä.

Mellä on ollut tossa pari viikkoa taukoa kiinteistä kun meni yöt kuuhaamiseksi,mutta nyt on taas pari päivää syöty ja yötkin on mennyt hyvin siis sinne seiskaan asti
=) Syö kyllä pari kertaa yössä.

Kuinka nopeasti olette alkaneet antamaan useaman kerran päivässä soseita.Eli meillä nyt kerta päivässä n.3 jääpala kuutiota.Menis kyllä enenmänkin jos vaan antas.Eli onko parenpi lisätä määrää vai kertoja?

Nyt näköjän alkoi itkuhälytin laulamaan :)
Niin ja Oulusta ollaan.
 
Meillä Milo nukkuu päiväunia kahdet, yhteensä 5 tuntia. Aamuyöstä yrittää usein alkaa valvomaan (yöunet n klo 21-8), mutta tissillä saan takaisin unten maille vielä. Olen minäkin miettinyt että pitäisikö noita päiväunia alkaa rajoittaa, että yöllä nukkuisi sikeämmin, mutta ei sitä pientä raaski herätellä.

Ruokia meillä menee puuroa hedelmäsoseella aamuin illoin 1,5-2 dl ja soseita 1-1,5 dl kahdesti päivässä. Lisäsin ensin määriä ja sitten vasta kertoja. Aika pitkään söi lounaan ja iltapuuron. Liha otettiin eilen ruokavalioon. Kaikki ruoka on tähän asti kelvannut mitä on tarjottu, sekä omatekoiset että valmispurkit. Ruokavaliossa meillä jo: peruna, porkkana, maissi, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa, bataatti, päärynä, omena, mango, persikka, aprikoosi, riisi, kaura ja nyt uusimpana kana. Kaurapuuron keitän jo ihan tavallisista hiutaleista kattilassa samalla kun itselleni ja esikoiselle.

Opittuaan kääntymään Milo on alkanut liikkua urakalla. Muutaman kerran on ryöminyt puoli metriä mittarimatona. Eli laittaa naaman lattiaan, vetää jalat koukkuun masun alle ja ponkaisee. Aika hassun näköistä :LOL: . Eilen poika piti pinnasängyssään illalla painiottelua laitapehmusteen kanssa ja sai sen osittain irti. Näyttää siltä että pian lähtee laitapehmuste kun siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Samoin kävi esikoisen kanssa. Ryömimään opittuaan tunki itsensä pehmusteen ja pinnojen väliin, ja silloin otettin pehmuste pois. Suunnitelmissa on myös pian laskea pinnasängyn pohjaa keskimmäiseen korkeuteen kun eihän sitä tiedä koska tuo keksii pinnoja pitkin ruveta kiskomaan itseään ylös. Minusta parempi tehdä säätö liian ajoissa kuin myöhään.

77mm ja Milo 5 kk 1 vko
 
Tervehdys!

Kolmen viikon jutut luettu :)

Mun miehille kuuluu pelkkää flunssaa, yskää ja kuumetta. Mies on ollut koko viikon saikulla, nyt voi jo paremmin. Kristian on sairastanut yli viikon flunssaa joka oli välillä jo parantumassa. Käytiin keskiviikkona 5kk neuvolassa jossa sai rokotuksen. Nyt on tosi kipeä, kuumetta 37.8, kaamea nuha ja äivän järkyttävä yskä. ollaan menossa klo 11 huomenna lääkäriin. Ihan hirveää kun oma pienokainen on kipenä :(

5kk neuvolan mitat olivat 7200g ja 67,3cm.

Vaippaihottuma ja Mirjamic: Kristianilla on/oli juuri navan ja pippelin välinen iho täynnä näppyä. Laitoin talkkia ja vaan paheni. Näytin neuvolassa ja käski vaihtamaan Lidlin vaippoihin ja laittamaan 0,5% kortisoni voidetta. Se AUTTOI ja ihottuma lähti pois 2 päivässä. Nyt käytän vuorotellen pampers ja lidl vaippoja.

Zamppa Ei voidakaan tulla siihen tiistain joogaan kun päästiin vauvauintiin joka on tiistaina klo 14.30. Aika huono aika, mutta ainoa minne mahduttiin.

Syöminen Kristianin mielestä syöminen tapahtuu vaan ja ainoastaan tissin/tuttipullon kautta. Välillä on oikein henkien taistoja meidän syömiset.

Nykyään syö noin puoli purkkia kerralla ja puuroa menee 3 rkl jauhelusikallista 1/3 purkilliseen sekoitettuna hedelmäsosetta. Olen huomannut jos saan ängettyä enemmän kuin 1/2 purkkia niin "liiat" tulevat kohta pukluna pois. Jos syö vaan sen 1/2 niin ei tule oikeastaan ollenkaan pukluja. Syömistä todellakin harjoitellaan vielä.

Syö siis 2x puoli purkkia kasviksia, iltapuuron hedelmäsoseella, iltavelliä ja tissiä. Suurinta herkkua on juoda jälkkäriksi nokkamukista vettä. Kyllä on pientä helppo lahjoa :)

Ollaan Espoosta.

Turvakaukalolla mennään ja ei olla edes mietitty uutta tuolia autoon.
Tripp trapp odottaa käyttöä, vielä kaksi viikkoa 6kk päivään! Nyt syö sitterissä.

Nukkuu noin klo 20-07, 9-10.30, 13-14.30 ja joskus klo 17 aikaan noin 20-30 min. Eli kolmet päikkärit ulkona ja yö omassa sängyssä tai meidän välissä. Herää edelleen usein, mutta syö noin 2 kertaa. Koetan kovasti opettaa pois syömisestä.

Tervetuloa uusille!

Muuta en muista, Kiva nähdä ystävänpäivänä!
 
Mekin palattiin anoppilan reissulta, lähettiin Ukon kans sunnuntaina ihan suunnittelematta anopin matkassa niille ja eilen vasta tultiin. Saatiin Ukon kans kierrettyä kaikki kyläpaikat, saa nyt vähän aikaa olla sitten rauhassa! :D

Ai joo, siis me ollaan Tampereelta ja tervetuloa kaikille uusille. Kiva kuulla, että muillakin heräillään aikasin, mä oon jo ihmetelly, että mitä tää on. Vaikka laittasin Ukon nukkumaan mihin aikaan tahansa, aina herätään seiskalta. Tänään meni kyllä kasiin asti, en tiiä, mikä oli vialla..

Mites muilla, joilla tuttia käytetään, menee yöt? Kun meillä on alkanu poitsu vaatimaan n. 7 kertaa yössä, että tutti pitää tulla laittamaan suuhun! Ja kun yöt meni jo niin hyvin, herättiin vaan kerran syömään. Siis nytkään ei nälkä ole, vaan tutin tarvii, että osaa jatkaa unia. Ajattelin koittaa sitä keinoa, mikä oli siinä Pantleyn kirjassa, jos pääsis tutista kokonaan eroon! Kun ei vaan jaksa hypätä koko yötä.. Tai jos jollakin on kertoa joku hyvä tapa, niin kertokaa ihmeessä!

Vielä tapaamisesta, montakos meitä on tulossa? Pilkettä, Kirvash, jonna82.. Oliko muita? Kohtahan se jo onkin!

Niin ja toinen hammas putkahti viime su, kun lauantai oli tosi vaikea päivä!

Veera ja Ukko kohta 5 kk
 
Sunnuntaita! Ihana talvisää ulkona.Meinasin lähteä kävelylle kun Minea kävi juuri päikkäreille, mutta laitoin tytön kuitenkin partsille ,kun olen huomannut että ei nuku enään kunnolla ulkona jos ollaan kävelyllä vaan paremmat unet saa partsilla kun vaunut ovat paikallaan.

Meillä myös Minea alkanut heräämään aamulla aikaisemmin. Ennen herättiin 8.30- 9.00 niin nyt jo n. 7.30. Päikkäritkin lyhentyneet, eli ilmeisesti alkaa unen tarve vähentymään.

Me ollaan Lahdesta.

Veera: Laitoin sulle sillon niitä tuntomerkkejä mistä meijät sit tunnistaa,niin nyt on hiusten väri muuttunut, eli tummat hiukset nykyään =)
 
Toivottavasti olette toiset elomammat ja muksut säästyneet flunssalta! Meillä räkätauti jyllää. Kaisa-paralla myös nenä tukossa ja yskittää. Onneks sentään syö tosi hyvin nykyään. Monta pilttipurkkia päivässä, uusin herkku oli rosvopaisti, jota oli onneksi tullut lähikaupan tarjontaan. Kaisalla tuli viime viikolla kaksi ylähammasta kaveriksi niille aikaisemmin tulleille alahampaille. Eli saa jo hyvin purtua äitin rintaa. Kaisa nukkui huonosti päikkäreitä, mutta sain vinkin nukuttaa sisällä vaunuis. Se oli hyvä idea. Sai tytön nukkumaan jopa tunnin putkeen päiväsaikaan. Se oli edistystä. Ja nyt kun ei jaksa ulkoilla kipeänä, hyvä kun tyttö silti saa "vaunuilla". Vielä ei ryömitä mutta muuten intoa piisaa varsinkin kahvipöydästä tavaroitten kaappaamiseen suuhun pantaviksi. Suosikki iso oranssinen sinappipurkki. Ja sämpyläpussit. Ja kaukosäädin olkkaris. Kaikkea näköjään on pakko maistaa!
Hyvää laskiaista kaikille!
 
Iltaa. No nyt on tämä mamma tuulettunut reippaasti. Perjantai aamuna lähdin Vaasaan ja tulin eilen illalla. Oli niin kamala lumimyräkkä Vaasassa seitsemän, kahdeksan aikaan aamulla että meidän kone oli reippaasti myöhässä. Oli kyllä mahtava rytinä ja tärinä ja otti mahan pohjasta mainiosti. (Niin joo, omaan jonkin sortin obsession lentämiseen ja lentokoneisiin.) Oli Kentin keikka kerrassaan loistava... Ja oluttakin tuli otettua. Nyt on taas kuin aivan toinen ihminen.
Hyvin oli Nella ja isukki pärjänneet, mutta oli miehellä ollut hiukan pinna kireällä, ei ole tottunut Nellan (todella pahentuneeseen) itkeskelyyn. No, nyt on mies taas työtön, joten saa luvan kestää Nellan raivareita ja jatkuvaa itkeskelyä. Ja kirkumista.

En kyllä oikein tiedä mistä huuto johtuu. Kovin on likka levoton koko ajan ja kiemurtelee ja itkee. Kun herää on iloinen, mutta sitä kestää max. tunnin. Ja nukkumaan ei mennä ollenkaan. Tuossa... olisikohan ollut torstaina, Nella heräsi 6.30, ekat päikkärit vasta klo 15, kesti tunnin ja yöunille suostui vasta 01. En tajua. Soseet ollaan keskeytetty (taas) ja puuroakaan ei ole saanut muutamaan päivään. Maitoa ei joisi ollenkaan, ja velliä menee huonommin kuin aiemmin. Saa siis velliä ainoastaan iltaisin kun on nukkumaanmeno aika. Rytmiä olen pitänyt, ollaan leikitty, riehuttu, kylvetty ja kaikki tehty niinkuin aiemminkin. Tuntuu että tää itku ja unettomuus/jatkuva väsy ja kenties siitä johtuva huuto vaan pahenee. Kyllä sitä on voimat loppu eikä naurata kun neiti ei nuku kahdeksaan tuntiin, itkee sängyssänsä, itkee sylissä, lattialla, ihan missä vaan eikä edes oikein syö (ainakaan verrattuna aiempaan) juuri nimeksikään. Ehkä kyseessä on vain jonkin moinen kehitysvaihe, ja jos niin on, en jaksa odottaa että tilanne menee ohi.

Ja sitten iloisempiin asioihin. Nella tosiaan kääntyi mahalta selälleen puolitoista viikkoa sitten, olisikohan ollut viime keskiviikkona kun kääntyi selältä mahalleen ja toisti tempun aamulla. Hienosti tarrataan jo varpaisiin, uusin kiva juttu on sukan pois otto ja suuhun tunkeminen. Tuntuu näin minusta aika ällöttävältä, mutta onhan ne sukat puhtaat. Hiukan jo osataan ryömiä, polvet menee koukkuun masun alle ja ponkaistaan eteenpäin, parhaimmillaan Nekku on tuolla tavoin edennyt puolisen metriä. Ei se sitä kauaa jaksa tehdä, hermostuu ja alkaa itkemään hysteerisesti. Mutta viihtyy mahallaan jo viitisentoista minuuttia.
68cm vaatteet alkaa jo käymään ahtaiksi, täydensin varastoa 74cm vaatteilla joita alan piakkoin käyttämään. Vaasasta toin tuliaisiksi aivan mahtavan suloisen hatun, sellaisen valkoisen, paksun ja pörröisen kypärämallisen, jossa on nallen korvat. Ja samaa settiä olevat peukalolliset tumput joissa on "kynnet". On kyllä tyttö niin lutuinen myssynsä kanssa :D

Näin täällä tänään, lähden miehen luo viettämään laatuaikaa nyt kun Nella torkkuu hetken.

Kirvash ja Nella 4,5 kk
 
Tapaamiseen ovat tulossa näillä näkymin:
Kirvash, Lara83, Zamppa, Jonna82, Soippa, Veera, Oranssi74 ja minä eli Pilkettä
Laitan nyt tietoa Ankkuriin että kaikki syövät ja HYLAA pitäisi olla.
Sellanen tuli mieleen, että ei kaikki olisi yhden kortin varassa, niin miettikää valmiiksi joku muukin päiväohjelma, jos meillä ollaan kipeitä esim. Nikolas oli just korkeessa kuumeessa ja flunssassa, joten epätodennäköistä että olisi niin huono tuuri että oisi silloinkin kipeä, mutta koskaan ei tiedä. Siksi olisi ehkä hyvä olla myös varasuunnitelma Ankkuri ottaa käyttövuokraa, paitsi henkilökunnalta, joten jos minä en pääse niin siellä tapaaminen voi olla hankalaa. Toivotaan kuitenkin että ollaan terveitä ( itsekin olen nyt flunssassa )
Meille ei muut erityistä, kuin että tosiaan ollaan sairasteltu eka flunssa. Onneksi meni parin päivän kuumeella ja pienellä yskä/nuha oireella.
Jos tapaamisen suhteen vielä jotain kysymyksiä niin laittakaa ihmeessä YV:tä. Kaikilla ainakin pitäisi olla kaiketi mun yhteystiedot saatuna.
Hyvää talvista viikkoa!
 
Pitkästä aikaa taas neuvolakuulumisia. 6kk neuvola oli siis ja mitat olivat

paino 6745g
pituus 67cm
pipo 42cm

Tyttö ryömii nykyisin sellaista vauhtia että ei paljon kärsi huomioimatta jättää kun äkkiä on jossain sellaisessa paikassa missä ei tarttes olla. Konttausasentoon nousee ja siinä itseään keikuttaa, mutta vielä ei ole konttaamaan lähtenyt. Ja yrittää kurottautua ylöspäin, roikkuu lahkeessa ja hyllynreunoissa mutta ei vielä jaksa itseään tukea vasten vetää seisomaan, tekniikka ja voimat vaativat vielä vähän kehitystä.

Nukkumisesta: Meillä nukkumiset menee kutakuinkin niin että klo 21 nukkumaan, 9 herää (syö keskimäärin 2x), päikkärit klo 11-14 ja toiset päikkärit noin klo 17-18. Näissä tietty äkkiä muutoksia jos ollaan jossain käymässä tai muuten epätavallista ohjelmaa. Pitkään nukkui jo yön omassa sängyssä, mutta nyt taas ei sitten millään suostu omassa sängyssä nukkumaan, vaan nukahtaa heti kun pääsee viereen. Vieressä nyt sit nukkunut niin ei tartte kuunnella protestihuutoo ja levotonta pyörimistä.

Ruokailusta: Tästä minulla olisikin vähän kysyttävää. Meillä nimittäin alkoi pari päivää sitten syöntilakko. Ei avaa suutaan kun yritän syöttää. Nokkamukista vaan intona vettä juo ja sitten tissi kelpaa kun on hirveä nälkä kun ei kiinteitä suostu syömään. Parhaillaan meillä meni jo aamupuuro (reilu 1/2 dl), päiväruoka (lihasose puoli purkkia), iltapuuro (reilu 1/2 dl) ja päiväruuan tai iltapuuron yhteydessä annoin muutaman lusikallisen hedelmäsosetta. Nyt sitten ei tosiaan suostu aukaisemaan suutaan kun yritän kiinteitä antaa. Olen antanut samaa ruokaa mitä tähänkin asti ja olen myös yrittänyt antaa uutta makua jos hän olikin kyllästynyt edellisiin makuihin mutta mikään ei kelpaa, ei puurot, lihasoseet eikä hedelmäsoseet. Onko kellään kokemusta tämmöisestä syömälakosta? Toivottavasti tämä olisi tilapäinen häiriö. Ja onneksi kuitenkin maito kelpaa. Mutta sitäkään ei syö entiseen tahtiin, pikkuisen imaisee ja siinä se.
 
jonna82: Hyvä tietää, eiköhän me toisemme löydetä!

Mikäs meillä vois sitten olla varasuunnitelma, kun Pilkettä ehdotteli, että jotakin keksittäs? Mä en kyllä yhtään tiedä, jos nyt kuitenkin siellä kahvilassa nähään ja katotaan sitten. Toivotaan, että meistä kukaan ei sairastus!!

Meilläkin jo käytössä nuo 74 vaatteet, meinaa vaan olla liian leveitä kaikki! Bodyihin mahtuis kaks poikaa vierekkäin! En ymmärrä, miten tuo poika voi kasvaa vaan pituutta, ei leveyttä ollenkaan. Meillä oli kuukausi sitten neuvola ja mä epäilen, ettei oo paino noussu siitä paljookaan. Ajattelin, että jos vaan menis neuvolaan ja sanos, että punnitsen pojan, että saan itelle mielenrauhan.. Kai ne sen verran antaa puntaria käyttää..

Muuten meille ei ihmeitä, kovasti poitsu vaan hymyilee kun ei hampaatkaan just nyt vaivaa!
 
... lyhyesti: Jos imettäessä raskautuisi, niin voiko imetys sotkea raskaustestiä? Siis siten että näyttäisi neg vaikka olisi pos? Hieman hämmentäviä oireita ollut mutta epätodennäköistä että olisin raskaana. Liekö valeraskaudesta kyse kun meille ei pitäisi enää vauvoja tulla. Jos mieli tekee tepposia.. ;)
 
Noppis
Kuumeilekos täällä kukaan muu vielä seuraavaa?

Itsellä tekis kakkosta mieli, mies ei oo vielä ilmoittanut kantaansa. :D Ei siis ainakaan vielä yritetä, mutta tekisi kyllä mieli aloittaa.

Menkat ei oo vielä alkaneet, mutta sellainen fiilis on, että hormonitoiminta olisi palautumassa. Siihen malliin nipistelee tuolla munasarjojen tienoilla.

Tyttelihän on nyt viikkoa vaille 6 kk.

Olisi mukava, jos ei tarvitsisi tyttöä hoitoon laittaa vielä syksyllä. :heart: Jos emme saa/edes yritä toista tähän väliin niin sitten täytyy kyllä palata opiskelemaan. :|

Voisinko muuten saada jonkun sellaisen puhelinnumeron, joka on tulossa miittiin? Siltä varalta, että Pilkettä ei pääse. Nimittäin emme pääse määrä-ajassa tapaamiseen, koska meillä on neuvola 9.45. Joten voisin sitten soitella jollekin, että mihin olette menneet.
 
Anteeksi, olin sut jättänyt ilmottautuneista. Oletko saanut mun yhteystiedot?
Laitako mulle vielä tietoa että syötkö Ankkurissa, kun mun pitää ilmottaa sinne syöjät. Laitan sulle myös tarkemmat tiedot miten pääset sinne paikalle.
 
Alkaa äiti olla täällä aika väsynyt.. Osaisko kukaan neuvoa mitään keinoa, jota vois kokeilla meidän ongelmaan.. ELI: Poika ns.heräilee MONTA kertaa yössä ja ei tosiaankaan ole kunnolla hereillä, vaan ihan silmät kiinni mutta kauhea tuhtaaminen. Rauhoittuu nukkumaan taas kunhan vaihdan asentoa ja laitan tutin suuhun. Kokeillu olen, etten menisi heti katsomaan mutta sitä seuraa sitten kitinää ja itkua.. Kun tosiaankin poika näyttäisi nukkuvan , mutta on levottoman oloinen. Ja tätä jatkunut jo varmaan 3kk!! Oikeasti alkaa yöllä olemaan pinna tosi kireällä, kun pahemmassa tapauksessa 5 min välein saan hypätä korjaamassa murun asentoa ja laittamassa tuttia suuhun. Ja välillä ei auta muu kuin, että otan olkapäälle ja siinä nukkuu ihan sikeästi... Ja taas kun laitan takaisin sänkyyn, alkaa hetken kuluttua sama tuhtaaminen.. Ennen tämä alkoi "vasta" aamuyöllä, nykyään jo heti puolenyön jälkeen. :| Joitakin yksittäisiä öitä on, että poika nukkunut tosi hyvin mutta sitten taas omat unet ovat ihan hukassa, kun koko ajan odotan milloin alkaa tuhtaamaan.. :) Onko muille tuttua tällainen??? Ja mistä Pantleysta täällä on kirjoiteltu...?? :)

Muuten meillä menee päivät oikeinkin kivasti, yöt vaan on tuollaista tuskaa äidille.. Poika on aamuisin ihan pirteä!! :heart:

Miten muuten, varmaankin osa jo lopettanut imetyksen, niin kysymys imetyksen lopettaneille! Tuliko teille pahoinvointia ja ihan sellainen olo kuin olisi raskaana, kun olitte lopettaneet imetyksen?? Itsellä oli muutaman päivän n. viikko sen jälkeen kun olin imetyksen lopettanut, niin aivan sellainen olo kuin olisin ollut raskaana! Testi kuitenkin oli negatiivinen. Ja olokin parani muutamassa päivässä. Siis aivan samankaltaisi "oireilua" kuin silloin alkuraskaudessa. Olisikohan hormonimuutoksilla ollut osuutta..

 
Aurinkoinen82: Mä siis lainasin kirjastosta Elisabeth Pantleyn kirjan, oisko ollu nimeltään pehmeä matka höyhensaarille. Kirjailijan nimellä pitäs löytyä. Siinä siis kerrotaan tosi hyvin, miten saada vauva nukkumaan koko yön. Ite en sitten tarvinnutkaan unikouluohjeita, mutta nyt on käytössä tutista vierottaminen ohjeiden mukaan.. Vielä en osaa sanoa, auttaako, kun olen testannu sitä vain välillä. Mutta siis kannattaa lainata kirja ja kokeilla, oisko ohjeista apua. Siinä ei siis tarvi huudattaa lasta, mutta vaikutti kuitenkin siltä, että kirjan mukaan tehtynä unikoulussa menee kauemmin aikaa kuin perinteisellä unikoululla. Ja siinä sanottiin, että vaikka ei joka päivä jaksakaan toteuttaa ohjelmaa, pitäs silti auttaa. Mulla siis siksi ohjeet testissä, kun alko poika vaatiin tuttia tunnin välein yöllä ja kun yöt meni jo heräämättä kertaakaan.. Eli katotaan, mitä tapahtuu!
 
heipat!

meilläkin yöt edelleen katkonaisia. viimeyönä oli pakko antaa tissiä neljän jälkeen ja sitte kuuden kutveessa uudemman kerran. ennen neljää herätyksiä oli muutama,mutta lauri rauhottui itelleen. silloin neljältä imi nyrkkiään niin kovin, että ymmärsin yskän ja laitoin tissin suuhun. eilen oli laurilla puurolakko sekä aamulla, että illalla, muuten kyllä ruoka maittoi. aamupalaksi annoin tänään kasvisbroileri sosetta, en viitsinyt edes puuroa tarjota, kun illalla oli niin kova vastustus. tänä iltana sitten maistui taas puuro, joten ehkä helpompi yö tulossa, ainakin haaveissa.

eilen kokeilin banaania, mutta vastaan otto oli yökkimistä ja oksentamista, joten jätin väliin.

yläikenet pullottelee, taitaa olla hampulit siis puhkeamassa viikon-parin sisään.

tuttin meillä jäi pois n. kk sitten. siinä ei ollut mitään ongelmaa, harjoiteltiin päikkäreillä. meilläkin meni yöt siihen tutin vaatimiseen, joten katsoin parhaaksi pistää tutin purkkiin. nyt on siis sen tissin vuoro. mulle ei ole mikään ongelma syöttää kerran yössä, mutta tunnin parin välein ei voi olla pojalla nälkä, kun alla on kunnon setit sapuskaa. se tisu on vaan niin ihana, ja äitin peiton alla turvallinen olo :heart:

late ryömii jo kovaa vauhtia. viihtyy tosi hyvin lattialla ja peuhaa milloin minkäkin lelun kanssa. isommille olen yrittänyt nyt jankuttaa, ettei helmiä ja muuta pikkuroinaa saa jättää lattialle, kaikki nimittäin uppoo suuhun.

kuumeilua... no on ja ei. musta on niin haikeaa ajatella, että lauri olisi meidän viimeinen pallero, mutta olen vakavissani hakeutumassa kouluun ja/tai työelämään elokuun jälkeen (eriasia on pääsenkö). kolme on ihan hyvä määrä ja vielä vilkkaina tapauksina ihan riittävät, ainakin toistaiseksi. meillä vanhin siis 5v ja kakkonen parinviikon päästä 3. mitä aika tuo tullessaan näkee sitten, mutta tässä vaiheessa meille riittää. kiva kuulla, että muutamilla on kuitenkin jo pilkettä silmäkulmassa ja uusi tilauksessa. kävin muuten tekemässä äsken pikaisen kurkkauksen tämänvuoden elokuisiin, siellä eka 3kk alkaa olla takana... oi niitä aikoja, oli se niin ihanaa (ainakin näin jälkikäteen).

lauri muuten joi tänään nokkamukista vettä!!!! meinasin hyppiä onnesta, ehkä ääsen näitten tissieni kanssa vielä joskus jonnekkin, pidemmäksikin aikaa kuin pari tuntia. meille on taas to tulossa kunnan perhepiiriltä hoitaja pariksi tunniksi, käyn hierojalla ja kaupassa. selkä on kuin rautakanki ja iskä lähtee rukalle to-su. ensiviikon ti on sitten taas hoitaja neljäksi tuntia, että äiti pääsee hieman hemmottelemaan itseään kynsienn kk huoltoon ja samalla kohennetaan taas kulmat ja ripset. olen jo reilun vuoden nauttinut tästä turhamaisuudesta, mutta ei voi mitään, olen ihan koukussa...

no taitaapi olla tarinaa taas ihan riittämiin.... öitä!
 
Edie ja Aurinkoinen82: Itse olen, ja ainakin viisi kaveriani, tehnyt imetyksen loppuessa/vähentyessä raskaustestin. Nytkin minulla on ollut "alkuraskauden oireita" kun imetys on kiinteiden aloituksen myötä vähentynyt, mutta tiedän jo syyn. Kai ne hormonit tekee kepposiaan tässäkin.

Meillä Milo on mitä aurinkoisin vauva ja kaikki kiinnostaa kovasti. Poika kiskoo kaiken suuhunsa mitä saa ja yrittää kovasti ryömiä eteenpäin, välillä jopa hieman onnistuen. Kaikki ruoka maistuu edelleen ja kakkakin on ruvennut kiinteiden myötä tulemaan päivittäin.

Öisin Milo nukkuu alkuyön tosi hyvin mutta ekan syötön jälkeen yrittää käydä valvomaan ja loppuyöksi poika on pakko ottaa viereen jotta saan nukuttua. Esikoisen kanssa ei tällaista ollut. Onko kellään vinkkejä miten saada jatkamaan uniaan?
 

Yhteistyössä