Elovauvat 2007 vol2.

veera- meillä laurilla oli tutti ainoastaan vain nukkuessa ja jostain syystä sen vierotus oli älyttömän helppo. pari päivää nukuttiin päikkärit ilman tuttia vaunuissa. ja sitten pois myös öisin. en muista oliko sen suurempaa kitinää, muutakuin autossa. kokeile antaa jokin nallen nenä, käsi, jalka tai joku rievun kulma jota voi imeksiä. isommilta tutti on vieroitettu pois samalla huudolla kuin yötissikin, korvikkeena edelleen mukana kulkevat nallet. laurilta ei tissi ole vielä kokonaan öisin pois, annan hömpsyt vielä aamuyöstä. valitettavasti en osaa antaa mitään vippaskonstia. yleensä uskoisin, että tämän ikäiset vauvat luovuttavat parissa päivässä, mutta kaikkihan ovat yksilöitä. tsemppiä kokeiluun!
 
Nukkumisesta: Meil heräillään tsiljoona kertaa yössä edelleen (nyt kiinteiden aloittamisen myötä kyllä vähän helpottanut). Tosin Oskar herää tissittelemään. Päivisin imetys on välil tosi hankalaa, kun Oskaria kiinnostaa kaikki muut paitsi syöminen. :| Joten syö sitten pitkin yötä. Kiinteitä syö vasta lounaan ja illalla puuron. Omatekemät kasvissoseet (kesäkurpitsa, maissi & porkkana) maistuvat mainiosti ja noin 1,5dl niitä uppoaa kerralla. Pikkuhiljaa makuja lisäillään. Myös itsetehty omenasose maistuu ja sai puuron uppoamaan vähän paremmin. Valmiit piltit ei kelpaa.

Nyt pari päivää herra nukkui huonosti päivin ja öin + kiukkus vähän väliä. Annoin tänään Levolackia, niin johan helpotti. Kiinteät saa mahan kovaksi. Meinaan antaa levolackia säännöllisesti jokusen päivän ja katsoa sitten tilanteen uudelleen..

Kuumeilusta: Väsymyksen painaessa en voi sanoa varsinaisesti kuumeilevani, mutta seuraava saa tulla kun on tullakseen. Olen aina ollut sitä mieltä että paras olisi saada lapset putkeen. On kaikki vauvakamppeet tallella jne. Esikoisen kohdalla se ei vain ollut mahdollista (esikoisen isä ei halunnut enempää lapsia ).

Jotain positiivistakin kaiken marmatuksen jälkeen. Löysin ihanan harrastuksen!! Aloitin Oskarin kanssa äiti & vauva lattareissa![/b] =) Tekee tosi hyvää päästä kerran viikossa hikoilemaan kunnolla! Kädet vähän kovilla, kun tuollaista päälle 8kg jässikkää kannattelee ja nostelee tunnin ajan, mutta tosi hauska harrastus! Eikun lantiot letkeeksi ja danssaamaan. :p
 
mä kuumeilen varmasti aina :D mut nyt on päätetty et oon töissä muutaman vuoden.

Suunnitellaan nyt kotiin isompaa remonttia ja Thaimaan matkaa koko perheellä ensi talvelle ja rahnaa ois hyvä tulla sit enempi.Muutaman vuoden kuluttua sit saa vauveli tai vaikka useampikin tulla,jos on tullakseen.
3-4 vuoden kuluttua meillä onkin jo esikoinen täysi-ikäinen tai liki ainakin ja itse oon sit 34- 35v.joten aikaa on sitten vielä vauvahaaveillekin.

Kuitenkin haluan,että kaikille lapsille on omaakin aikaa :heart:

Meidän vauva istua törröttää jo hyvin ilman tukea.Liikkeelle ei oo lähtenyt,tyttö on kans 8kg,tai jopa ylikin,ens ke sekin selviää.
Mut näyttäis sille et hän keskittyy jutteluun ja istumiseen enempi :whistle:

Mitäpä sitä liikkumaan kun äiti,isi ja sisaruksetkin kantaa toista niin mielellään :D
 
Kävin eilen lordin Dark Floors -elokuvan enskarissa. Näkyin muuten aika hyvin elokuvassa... :D Hassua oli nähdä itsensä valkokankaalla. Pojalla oli vaan niin kova ikävä minua etten voinut jäädä katsomaan bändin keikkaa.. harmittaa mutta tottakai piti tulla pojan luo. Kun näki minut, itku loppui heti. :) jännä et mulla on tuollainen pikku fani. :heart:
 
Lara83
Kuumeilusta: olisin voinut harkita uutta vauvaa vaikka heti, jos olisin jo valmistunut. Mutta seuraavaa yritetään sitten kun olen koulun käynyt, niin voidaan ostaa isompi asunto. Tää nykyinen 54 neliöinen on ihan hyvä niin kauan kun meitä on vain kolme =)

Meillä ollaan ryömitty nyt reilu 2 viikkoa, istua ei vielä osata.

6kk neuvolassa painoa oli 7940g ja pituutta 70,5cm

Meillä nukutaan edelleen yöt tosi hyvin. Nyt on pari päivää ollut kummaa kitinää, oliskohan eka hammas tulossa.. ?

:heart: :wave:
 
Apua,missä kaikki ovat??? Ollaampas vajottu alas. :eek:

Niin, hei vaan! :wave:

Kävinki just kerhon puolelle vähän kirjottelee..Mut kirjotan tänneki vähän jotain.. Öö, miksköhän en saanut lisättyä kerhon galleriaan kuvaa???

Kuumeilusta : Olenkohan jo vastannut? En muista. :D No, mutta.. Mä en kyllä vielä kuumeile. Tai no välillä jos nään odottajan niin tulee itelle sellanen olo, et vitsi tollanen masu ois ihana!! Mut sit ku mietin et jos nyt tulis toinen, ni en vielä jaksais. Opiskelut kesken jne. Ei tosiaan aateltu kovin pitkää "taukoa" pitää, mut ainaki sen verran et mä käyn koulun loppuun ja vissiin vähä töitäki. Eli parisen vuotta.. Jos malttaa. :whistle: ;)

Sitte, luin eilen neuvolakorttia, tarkistaakseni seuraavan neuvolajan (huono muistinen kun olen). Viimeks neukkatäti oli kirjottanut, et miinalla ois liikkuvaisen oloiset lonkat. :eek: JA MITÄ KUMMAA TUO OIKEIN TARKOITTAA?? Seuraava neuvola vasta ens pe. :| Onko jonkun vauvalla "liikkuvaiset lonkat"? Tai tietääkö joku mitä tuo voisi tarkoittaa?? :attn:

No, tässä vähän jotain.:) Ajattelin leipoa feta-kinkkupiirakan, joten taidampa lähteä köökin puolelle. Mukavaa viikonloppua!!!

Maypo ja Miina
 
Alotettiin tänään vauvauinti, oli kyllä kivaa. Tietenkin vähän Ukkóa jännitti, mutta pienillä itkuilla selvittiin!

Maypo: Kerhoon kuvat hyväksyy Liivia, eli näkyvät sitten vasta kun hän on käynyt laittamassa ne sinne. Lonkkiin sen verran, en kyllä yhtään tiiä, mitä tuo teidän täti on tarkoittanut.. Mutta siis meidän Ukolla oli ne lonkkavaljaat sillon 2 kk heti syntymän jälkeen. Siis hänellä vasen lonkka lähti sieltä lonkkakuopasta pois. Voiskohan tarkoittaa jotakin samantapaista? Meillä pitäs olla kaikki ok, mutta ti on kontrolli vielä taysiin, ottavat kuvat vielä kertaalleen, että kuoppa on varmasti kehittynyt kunnolla. Mutta luulen, että jos teillä olis tuo lonkkaluksaatio niin se olis huomattu jo sairaalassa! Mutta siis mä en tiedä, tuli vaan mieleen, että jos jotenkin liittys aiheeseen..

Veera ja Ukko 5 kk
 
Veera; Mut ku yritin lisätä kuvaa, ni se meni sille "ei löydy"sivustolle.. siis tuli se sellanen valkonen sivu, ja luki ettei voida suorittaa tms.

Jaa a...oon niin miettiyny sitä neukkatädin "kommenttia", mut en keksi.. täytynee odottaa vaan perjantaita..

Mut nyt, ÖITÄ!
 
MAYPO: Ihan saman tekee mun kuville! Oon yrittäny jo vaikka ja kuinka monta kertaa laittaa kuvia, mut aina vähän aikaa raksuttaa ja sit sivun alalaidassa lukee valmis, mut näyttö on vaan valkosenaan. Laitoin jo 2+:llekin viestii, ja nekään ei oikein tiennyt, et mikä voi mättää... Eli jos keksit ratkaisun niin kerro sit mulle kanssa!

Ois ihana kuulla kokemuksia noista vauvauinneista ja muista harrastuksista mitä vauvojen kanssa teette ja mitä vauvelit niistä tykkäävät!
 
Vauvaharrastuksista: Kovasti haluaisin käydä, mutta aika vähän on mitään mihin pääsee niin että on lisäksi 2,5 v mukana. Muutaman kerran on käyty seurakunnan perhemuskarissa. Esikoisen kanssa käytiin hänen vauva-aikanaan vauvauinnissa ja -jumpalla. Molemmista poika tykkäsi todella, ohjattiin jopa yhdessä puoli vuotta vauvajumppaa.

Kuumeilusta: Meidän lapsiluku taitaa olla tässä. Olen aina haaveillut juuri kahdesta lapsesta, ja samaa mieltä on mieskin. Nyt olen tosin jossitellut että jos olisin hieman nuorempi niin voisin haluta kolmannen sitten kun nämä pojat menevät kouluun. Mutta todellisuushan on se , että olisin silloin yli 35, ja minulle se on liian myöhään. Milon synnytyksessä tullut 4. asteen repeämä pitää minut myöskin aika tiukasti tässä kahden lapsen politiikassani. Olen tosin huomannut että nyt kun omat lapset on saatu, niin olen jotenkin ihan tohkeissani lähipiiriin tulevista vauvoista :LOL: .

Milolle on muuten tulossa eka hammas. Oikea alaetuhammas näkyy jo selvästi ikenen läpi. Saas nähdä koska puhkeaa.

77mm ja Milo 5,5 kk
 
Moi pitkästä aikaa!

On niin pitkä aika, ettei enää osaa kommentoida kenenkään juttuihin, kun sanomista ois niin paljon :). Kiva on lukea teidän kuulumisianne. Toivottavasti teillä on kiva tapaaminen torstaina. Harmittaa, ettei päästä mukaan...

Lyhyesti siis omat kuulumiset: Meidän pojalla siis 6 kk täynnä. Painoa on hiukan vaille 11 kg ja pituutta 73 cm. Varaa tosi napakasti jaloilleen ja peruuttelee kovasti. Selältä vatsalleen osaa kääntyä, mutta aika harvoin vaivautuu moiseen ja silloinkin yleensä samaan suuntaan. Hampaat tulivat 5,5 kk iässä. Hymyileväinen pikkumies meillä on =) . Kiinteät maistuivat ennen hyvin, mutta enää ei maistu jostain syystä ollenkaan yhtä hyvin. Nukkuminen meillä on edelleen surkeaa. Tissi pitää saada suuhun tunnin välein |O . Selvästikään ei ole nälkä yleensä, mutta muulla tavalla ei rauhoitu. Unikoulu meillä aloitetaan pian. Pelottaa jo etukäteen, mitä siitä tulee. Poika ei rauhoitu edes sylissä, vaan huuto on ihan paniikkihuutoa. Ainoastaan tossi rauhoittaa.
 
Kirjoittelinkin aiemmin siitä meidän neidin syömälakosta. Hampaita ei näyttäisi olevan tulossa ja jo vähän huolestuin kun toista viikkoa jo kiinteät eivät uppoa. Suu menee viivaksi ja sitten alkaa kauhea itku niin kauan että annan tissiä. Tänään sitten soittelin neuvolaan. Neuvolan täti epäili että syy voi olla psykologinen. Tyttö liikkuu nyt vauhdilla ympäri taloa ja alkaa nyt sitten hahmottaa että hän onkin oma erillinen yksilö eikä yhtä äidin kanssa. Siksipä hän hakee nyt läheisyyttä syömällä tissiä ja siksi muu ruoka ei kelpaa. Ei sitten näköjään tytölle riitä läheisyydeksi se että lähes koko ajan äiti tai isä on hänen kanssaan leikkimässä. Jospa tämä kiinteiden syömälakko ei kestäisi kovin pitkään.

 
Heippa! Saisinko liittyä tänne mukaan keskusteluihin? :) En ole odotus puolella kummemmin kirjoitellut ja tämäkin taitaa olla eka viesti tänne :) Tosiaan, synnytin poikani Oyssissa 11.8.07 klo:22.00 alatiesynnytyksellä ja synnytys kesti 17 tuntia yhteensä. (ponnistusvaihe n.2h ja jälkeiset 10min.) Oli rankka kokemus ilman puudutuksia. Epiduraalin sain mutta ei toiminut :/
Poika tosiaan syntyi viikoilla 41+5. Sairaalassa oltiin 4 päivää.

Nyt siis ikää Miskalla 6kk ja ihan hyvin on mennyt :) Syö kiinteitä mutta maitoa menee aika paljon vielä kuitenkin. (1000ml/pv). Yksi hammas on tullut ja sehän on kiukuttanut pientä miestä kovasti :/ Toinen taitaa olla myös tulossa kun on ollut viime päivinä kiinteiden syöminen huonoa mutta onneksi kuitenkin maitoa menee :)

Hmm..Mitähän vielä..Perheeseen kuuluu myös aviomies ja kissanpentu. Oulussa asustellaan ja Miska on tosiaan meidän esikoinen. Minä oon vm -87 ja mies -84.

Saapi laittaa yv:tä jos tulee asiaa ja toivottavasti minut hyväksytään porukkaan mukaan :)

 
apua, sivut olivat muuttuneet!

laurilla oli tänään 6kk nla (huomenna synttärit) pienen miehenalun mita 8105g/68,3cm pipo 43,7cm

painoa oli tullut "vain" n.300g lisää, mutta liikkuu siihen tahtiin, että kuluttaa varmasti kaiken sen mitä suuhun menee. syö mielestäni tosi hyvin. eikä nlatätikään ollut huolissaan. seuraava käynti onkin sitten vasta 8kk nlalääkäri.

niin se aika vaan menee. meillä kakkonen täyttää su 3v ja tuntuu, että vastahan se oli laten kokoinen. ja jos muistelee oloa ja tapahtumia vuosi taaksepäin, niin kyllä on paljon tapahtunut, vaikkei muka koskaan tapahdu mitään.

vauvaharrastuksia ei laurin kanssa ole. isompien kanssa oli vauvauintia ja muskaria, mutta nyt ei enää voi kolmen kanssa venyä. kuntokeskuksessa, jossa käyn olis vauvajumppa kaksi kertaa viikossa ja se kiinnostaisi, mutta aika on sellainen, ettei se oikein meille sovi. eikä meillä tuo kakkonenkaan vielä mitään harrasta. esikko käy kerran viikossa tanssissa ja virikepaikat päiväkotiin on heille vetämässä. parinvuoden päästä on harrasterumbaa varmasti ihanriittämiin, nautiskelen vielä, kun ei tarvitse liiemmin sen puitteissa hötkyillä.

nuunuu80 ehkä olette kokeilleetkin, mutta syökö tyttö esim. jos pidät häntä sylissä? harmillista moinen lakkoilu.

tällä erää ei muuta, hyvät yöt. meillä oli sellainen viime yö, paitsi, että itse en osannut nukkua, enkä edellisenäkään. nukku-matti on kai jostain kiukustunut, kun ei halunnu tulla mun luokse. toivottavasti olis jo leppynyt, alkaa turha valvominen rassata.
 
Tervetuloa Madeia mukaan vaan keskustelemaan! Harmi, että asut Oulussa asti, oisit voinut tulla heti ylihuomenna tapamiseen elovauvojen kanssa, mutta tuskin Oulusta asti lähdet :D
Meillähän on vauvat syntyneet sitten ihan lähekkäin eli mein poitsu syntyi 12.8 ja hänellähän onkin siis tänään puolivuotis päivä :heart:
Meilläkään ei mitään harrastuksia ole vielä. Käväisin katsomassa leikkipuiston pallerot ryhmää muutama viikko sitten, mutta jotenkin en innostunut siitä. Kaikki pallerot olivat jo taapero ikäisiä enkä uskaltanut laskea Nikolasta edes maahan köllöttelemään kun pienissä tiloissa juoksi 1-2v ympäriinsä.
Kotona kyllä leikitään ja lauletaan paljon, mutta ehkä sitä sitten kun herra alkaa kävelemään niin mennään johonkin pallerokerhoihinkin..mene ja tiedä, mun pitäs kaivaa itsestäni sellanen äiti-lapsikerho ihminen ulos, mutta nähtäväksi jää onnistuuko se....ihan luonnostani en sellainen ole.

Meillä oli tänään 6kk neuvola ja poitsun mitat oli:
Pituus 70.5cm
Paino 8390g
Py: 45cm
Eli pitkä ja aika hoikka vaikka syö kuin heppa :D Isäänsä tullut.
Flunssan jälkitautina tuli sitten korvatulehdus ja täällä syödään antibiootteja :( Onkos muut Elovauvat olleet terveitä tai onko jollain ollut korvatulehdus jo ja miten siitä toivuitte? Toivonmukaan ei mitään kierrettä jo nyt ala.

Ylihuomennahan meillä sitten on tapaaminen. Onneksi Nikolas on jo siten terve että voidaan tulla. Onkso kaikki ilmottautuneet tulossa ? Oranssi74 ilmottikin jo ettei pääsekään, mutta muut?
Laittakaahan digikamerat lataukseen :wave: Niin saadaan kivoja kuvia.
 
Juu hui näitä sivuja. Ihan paniikki iski kun tässä koneessa ei ole suoraa linkkiä keskusteluihin ja metsästin sydän tykyttäen tätä osiota ja ukollekin jo huutelin että 'ei apua, mitä ne on tehneet?!'.

No, täällä kuitenkin.

YLIHUOMISEN TAPAAMISESTA: Toivottavasti kaikki ilmottautuneet pääsee tulemaan, Pilkettä lupasi olla vastassa asemalla, toivottavasti suunnitelma pitää vielä... Pilkettä, onhan teillä kuumeilut helpottaneet? En tosiaan tiedä mitä sitä sitten vaihtoehtoisesti keksisi tehtäväksi jos Herttoniemenrannan asukastalolle pääsy evätään... Itäkeskukseen jonnekin kahvilaan? En kyllä tiedä mitkä siellä olisi vauvaystävällisiä, itse ainakin vaan käyn tosi nopeasti siellä ja äkkiä ulos. Liikaa ihmisiä, aina. Yök. Olisihan se sanomatalon kahvilakin yksi vaihtoehto, kuten Pilkettä korosti että siellä vissiin tykkäävät vauva-asiakkaista. Itse olen edelleen tulossa, ellei tässä nyt jotain todella suurta estettä tule.

Ollaan oltu ihan terveitä täällä päin. Nellalla 5kk neuvola perjantaina. Tyttö painaa varmasti lähemmäs kymmenen kiloa ja pituutta on n. 70cm. Sitten nähdään varmasti.

Ja nyt taas kutsuhuuto, raivoisasti :wave:

P.S. Madeia, tervetuloa mukaan!
 
Mirjamic: Juu, kokeiltu on sitäkin että yritän syöttää tyttöä sylissä, ei auta. Kokeiltiin myös olla muutama päivä pelkällä tissillä et jos ois sitten ruoka maistunut, mut ei. Eilen yritettiin myös niin että isä syötti, yhtä tyhjän kanssa. Joten, katsellaan nyt päivä kerrallaan. Toivottavasti ruoka alkaisi pian maistumaan.
 
Madeia, tervetuloa! Minäkin alunperin Oulusta, itse asiassa sinne tulossa sunnuntaina!

Harrastuksista: Me siis ollaan nyt kerran käyty vauvauinnissa, luulen, että Ukko tykkäs.. Vhän itketti välillä, muuta kädet ja ajlat vispas ihan hirveetä tahtia koko ajan. Aloin jo miettimään, että onko tuolla meidän Ukolla joku hätänä kun ei muiden lapset oo yhtä vilkkaita. Voi olla, että jos sama tahti jatkuu niin sen perässä saa juosta päivät kunhan kävelemään oppii! Niin, ja sitten käydään kerran viikossa kaverin kans MLL:n perhekerhossa, se on sellanen vapaamuotoinen oleskelujuttu, aluksi siellä on aina lauluja ja leikkejä. Siitä on ainakin poitsu tykänny!

Meillä oli eilen viimenen kontrolli lonkista, kaikki pitäs olla nyt kunnossa. Ja lääkärikin sano, ettei lonkkaluksaatiosta jää mitään vauvalle, eli ei pitäs sitten enää ikinä sitä vaivata mitenkään. Toivottavasti ei!

Niin ja terveinä ollaan oltu! Ja toivotaan, ettei nyt tullakaan sairaiksi kun ollaan Ouluunkin sunnuntaina lähössä. Meillä nyt reissua riittää Ukon kans! Eli ollaan tulossa, eilen hain junaliput!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madeia:
Heippa! Saisinko liittyä tänne mukaan keskusteluihin? :) En ole odotus puolella kummemmin kirjoitellut ja tämäkin taitaa olla eka viesti tänne :) Tosiaan, synnytin poikani Oyssissa 11.8.07 klo:22.00 alatiesynnytyksellä ja synnytys kesti 17 tuntia yhteensä. (ponnistusvaihe n.2h ja jälkeiset 10min.) Oli rankka kokemus ilman puudutuksia. Epiduraalin sain mutta ei toiminut :/
Poika tosiaan syntyi viikoilla 41+5. Sairaalassa oltiin 4 päivää.

Nyt siis ikää Miskalla 6kk ja ihan hyvin on mennyt :) Syö kiinteitä mutta maitoa menee aika paljon vielä kuitenkin. (1000ml/pv). Yksi hammas on tullut ja sehän on kiukuttanut pientä miestä kovasti :/ Toinen taitaa olla myös tulossa kun on ollut viime päivinä kiinteiden syöminen huonoa mutta onneksi kuitenkin maitoa menee :)

Hmm..Mitähän vielä..Perheeseen kuuluu myös aviomies ja kissanpentu. Oulussa asustellaan ja Miska on tosiaan meidän esikoinen. Minä oon vm -87 ja mies -84.

Saapi laittaa yv:tä jos tulee asiaa ja toivottavasti minut hyväksytään porukkaan mukaan :)
Tervetuloa mukaan! :wave: Mekin asutaan oulussa. ;) joko ruvetaan tänne järkkäämään tapaamista? Mulla ei ole ainuttakaan tuttavaa/kaveria oulussa, olis kiva saada semmoisia. Puoli vuotta jo vauvan kanssa kotona, alkaa puuduttaa.
 
En olekaan tällä palstalla käynyt sitten lapsen syntymän. Ja neiti täyttää tänään jo 6kk. Huomenna taas neuvola niin näkee minkä verran neiti painaa jne. 25. tammikuuta oli painoa 8500g ja pituutta 66cm. Ensimmäinen hammas puhkesi jouluna ja toinen tammikuun puolessa välissä. Kiinteitä syöty jo pari kuukautta muttei vieläkään nukuta kunnon yöunia. Nyt kitisee kyllä paljolti hampaiden takia joita tulossa taas lisää. Minkäänlaista rytmiäkään ei ole vielä tullut syömisiin ja nukkumisiin. Yöunille menokin vaihtelee päivittäin...20-23 välillä. Kovasti kääntyilee mahalleen ja istuu tuetta muttei vielä ryömi tai konttaa. Nyt alankin lukemaan tätä palstaa...
 
Laitan sitten sen keltaisen pikku NallePuhin pöydälle merkiksi että Elovauvoja ollaan. Tiedoksi vielä, että meillä on harmaat Carenan vaunut ja punainen teddykarvapussi pojalla siinä.Mulla on vaaleat puolipitkät hiukset ja siis lähes nelikymppinen...ei varmaan muita samanlaisia ole, heh :D No kyllä me varmaan toisemme tunnistamme, ainakin sitten tuosta nallesta :wave:
 

Yhteistyössä