~~Elorakkaat Toukokuussa~~

Heip!

Kesälomareissusta, jos uskalletaan, kahen viikon päästä olis tarkoitus viedä esikoinen ruotsinlaivalle, päivä Tukholmassa. Tarkoitus oli mennä Muumimaailmaan ensteks, mutta se ei olekaan sillon vielä auki, niin mennäänkin laivalle. Jos siis mä uskallan vielä lähteä. Tuolla olis sillon Muumit mukana laivalla. Muuten ei sen kummempaa tehdä varmaankaan.

Nti, samaa meinasin kommentoida kuin Mammy, että ovat sun vauvalle painoarvion tehneet jos arvioineet että mitä viikkoa vastaa, eivät vaan ole sulle sitä kertoneet? Mutta siis kaikilla ei neuvolalääkäri ultraa tai arvioi kokoa, se riippuu neuvolan käytänteistä ja jos ei ole mitään syytä seurata muuten raskautta tarkemmin ja esim ultrata, eka painoarvio tai mittaus tehdään kun vauva tosiaan on syntynyt=) Ja tässä vaiheessahan laskettu aika ei enää milläänlailla muutu vaikka vastais miten eri viikkoja koko, yksilölliset tekijät vaikuttavat kokoon jo niin paljon. Tuota lääkettä en minäkään uskaltaisi käyttää kyllä sen sisältämän orfenadriinin takia. Toisaalta, jos on kivut pahat niin onhan niitäkin hoidettava.

Huikkiksella ollut taas jännät paikat :hug:

( . ) Tuli käytyä tänään täällä lastentapahtumassa jossa oli myynnissä paaaaljon kestovaippoja ja hurahdin ostamaan useita...:ashamed: VAIKKA piti oottaa että seuraavat ostan vasta kun vauva syntynyt ja tiedän minkälaisia rupean käyttämään tarkemmin. En vaan voinut vastustaa....
Varmistui myös, että saan pitää kesälomaa jo 10.6 alkaen, enää siis 2 vkoa töitä kun helatorstai viikko on vuosilomaa anyway! JESS!! Supisteluja ei ole täällä nyt onneksi ollut kun toissayönä, sillon kyllä taas kipeesti ja tiuhaan, mutta johtui varmaan siitä että ed iltana olin kylpylässä uimassa enkä siis levännyt sohvalla kuten muuten kaikki illat. Viime yönä kyllä heräilin vessahätään ja vauvan jameihin ja sitten rupesi ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa närästämään :headwall: Onneksi ei vielä kovin pahasti, vauvan pylly vaan painoi kovasti mahalaukkua niin se sen sitten aiheutti. Muistan vaan esikoisesta miten kurja vaiva se loppua kohti oli...
 
Minun on nyt pakko avautua aiheesta anoppi.
Kylläpä pahoitin eilen mieleni sen naisen takia. Taustaksi kerrottakoon, että yli 10 vuotta olen hänet tuntenut ja ihan hyvät välit meillä on, mutta se ei vaan aina ajattele mitä suustaan päästää.

Eilen oltiin käymässä sen luona, kun sitten just ennen lähtöä tuli puhetta rattaista ja turvakaukalosta, jotka ostettiin eilen. No anoppihan oli sitä mieltä, että mitä me vielä mitään ostetaan, kun ei voi tietää miten tässä raskaudessa käy...jos vaikka synnytyksessä sattuu jotain. Pitäis kuulema tässä vaiheessa vaan varata tavarat ja ostaa ne sitten, kun lapsi syntyy. Voi v*ttu. Varmaan, jos vauva kuolisi synnytyksessä, ensimmäinen harmi olisi ne rattaat, jotka tuli jo hommattua. Puhuin tästä sit myöhemmin miehen kanssa ja hän sanoi, että ei kannata välittää äitistään. Se tuskin edes tajusi sanoneensa mitään kummallista.

Ja tuo edellä mainittu ei ollu edes eka kerta, kun se päästää sammakoita suustaan. Esimerkkinä vielä, kun olin lähdössä jokunen vuosi sitten ulkomaille vaihtoon ja kävin myös anopille sanomassa heipat. Hänen tapansa toivottaa hyvää matkaa oli, että et sinä kuitenkaan pysty olemaan siellä Kyproksella koko aikaa, tulet kuitenkin maitojunalla kotiin. No en tullu aikasemmin takasin ja anoppi jäi ilman tuliaisia.

Ei mulla nyt muuta, huomenna paremmalla aikaa lueskelen juttuja.

Biliga ja poikanen 29+5
 
Kesälomareissuista, me ei varmaankaan lähetä mihinkään muualle ku mökille Pälkäneelle, siinä on jo riittävästi. Oon ruvennu haaveilemaan Tukholmanristeilystä, mutta vasta sitten ku vauva on syntyny.

Kelan tuista, sain perjantaina kirjeen Kelasta, että ne on hyväksyny mun hakemuksen äitiyspakkauksesta ja se toimitetaan kahen viikon kuluessa. Jee, en malta odottaa! Hakemuksen tosiaan tein 9.5. ja päätös on tehty 17.5. Joku osas jossain kertoa, että vanhoja pakkauksia on vielä toukokuun alussa ollu jäljellä.. Toivottavasti saan sen uuden pakkauksen, pitäkää mulle peukkuja! :)

Jee, mä saan ottaa käyttöön mun aamukamman töissä! Meinasin laittaa sellasen mun lokeron oveen. :LOL: Oon jo aikasemmin laskenu kuinka monta piikkiä siinä on ja merkannu kalenteriin, millon sen voi ottaa käyttöön. Oonko sika? :D

Sovittiin kaverin kanssa vauvakutsuille sopiva päivä 16.7. Rupesin jo innoissani suunnittelemaan ohjelmaa:
-hyvää ruokaa
-vauvavisa, jossa kysymyksiä tyyliin milloin syntyy, onko tukkaa, kummalta näyttää enemmän
-sokkoleikki, jossa laitetaan esim. tyynyliinaan vauvanhoitotarvikkeita ja ne pitäs tunnistaa käsikopelolla
-nimiarvauksia/ehdotuksia
Saa ehdottaa lisää ohjelmaa! :)


u & Liipukka 27+3
 
Joku on jossain viesteissä sivunnut nukkumista, mutta kiinnostaisi tarkemmin, että miten te nukutte? Mun nukkuminen on mennyt ihan pöllöksi. Illalla väsyttää vietävästi ja uni tulee väkisin silmään kymmenen korvilla, mutta sitten herään joskus viiden maissa eikä enää väsytä. Nukkumisasentoja on tasan kaksi, oikealla tai vasemmalla kyljellä tyyny tarkasti jalkojen alla eli joka kerta kylkeä kääntäessä herään. Herään muutenkin jokaiseen rasahdukseen ja lasten ääniin, eikä sen jälkeen ole puhettakaan, että nukahtaisi uudelleen. Vessaralli ei ole (vielä) alkanut, mutta mieluusti nukkuisin aamusta hiukan pidempään. Ja unet, ne on menneet aivan pimeiksi. :headwall:
 
Lemongrass, joo aivan totaalisekoja unia täälläkin. Just viime yönä näin unta, että olin töissä ja yks duunikaveri tuli töihin suoraan silmäleikkauksesta! Siis ei mikään laserleikkaus vaan sellanen, mis otetaan puukolla auki jne. :O Mäkin heräilen ja uni ei tuu vaikka kuinka väsyttäs. :headwall: Pitää sit torkkua töissä. :p


u & Liipukka 27+4
 
DarkRed - paranemisia lapsille!

Nukkuminen - Välillä nukun todella hyvin, kerran aamuyöstä pitää käydä vessassa. Mut sitte välillä taas millään ei tule uni, jalat on todella levottomat, vessassa saa juosta parin tunnin välein jne. Sukat jalassa tulee nukuttua ja joka ilta lähes otan magnesium tabletin, se on vähä auttanut levottomiin jalkoihin. Mä oon aina ollut todella herkkä nukkumaan (olin raskaana tai en), herään heti jos esikoinen vähänkin pitää ääntä omassa huoneessaan jne.

(.) - Vauva tuntuu nykyään todella hyvin, esim selällä maatessa tuntee selvästi missä toisen selkä ja pylly on! Muutenki on niin kova kaveri liikkumaan että välillä pitää miettiä koska olis hetken rauhassa! ;) Muutenkin oma olo on ollut nyt ihan hyvä, ei ole edes hetkeen supistellut! Iltasin jos istuu pitkään esim. sohvalla niin nivuset menee jumiin tai jos koko päivän on ollut jalkojen päällä niin jalkoja turvottaa aika kivasti!

Majj & 27+6
 
Pitkästä aikaa taas täällä :wave: Oli oma kone huollettavana niin on jäänyt surffailut vähiin viime viikolla. Hyvä niin, normisti tulee roikuttua netissä kaikki vapaa-aika :whistle:

Meikkis on ollut töissä taas kokonaisen viikon, piiiiiitkästä aikaa (2 kk olinkin hermolomalla, tuli kyllä tarpeeseen). Ehkä mä kestän kesäkuun loppuun, jolloin alkaa kesäloma ja siitä suoraan mammaloma.

Lomasuunnitelmia meillä on. Pitäis lähteä Pohojanmaalle käväseen sillä ainoalla viikolla kun miehellä on lomaa. Saa nähdä miten mä jaksan istua autossa kuukausi ennen h-hetkeä, Helsingistä kun on ihan riittävästi matkaa ja monta tuntia istumista tiedossa... Hyvä vinkki muuten joltakulta, että kannattaa ottaa reitillä olevien synnytyssairaaloiden tiedot mukaan ihan varmuuden vuoksi.

Mä oon kyllä kade teille jotka ootte niin paljon pidemmällä raskaudessa. Varsinkin alkuaikoina oli tylsää kun muilla tuntui jo liikkeet ja itellä suunnilleen eka ultrakin vielä edessäpäin. Olin edellisessäkin raskaudessa ihan viimeisten joukossa lasketun ajan suhteen, sillon sai vielä jännätä kumman vuoden puolella muru syntyy. Mut on täällä onneks muitakin elokuun loppupään odottajia.

Neuvolalääkäri oli torstaina. Kohdunkaula kiinni, kiinteä ja pituutta 3 cm. Paino noussut 400 per viikko. Paineet 126/77, hemppa 124, kohdunpohja 24 cm ja lapsiveden määrä normaali. Liitoskipuja on, paljon. Välillä närästää. Pohkeet meinaa kramppaa melkein joka yö. Tulevana torstaina sokerirasitus. Etoo ajatuskin : /

Sain Flagyl Comp -reseptin emätintulehdukseen (bv). Maanantaina saan labratulokset ja sitten vaan apteekin kautta jos näyttää huonolta.

Mä en nää juurikaan mitään unia. Välillä nukun kuin tukki, välillä heräilen tunnin välein. Neljän ja viiden välillä herään joka aamu, onneks kuitenkin saan jatkettua unia vielä. Huomaan että unet jää vähemmälle töissä käydessä, oon heti paljon väsyneempi vaikka olenkin mennyt aikaisin nukkumaan.

Mulla ei ole aavistustakaan miten päin pienokainen on masussa, mistä sen voi tietää :confused: Liikkeitä tuntuu jo ihan kunnolla - ja näkyy :) Tosin vaan tuolla mahan "reunoilla" kun istukka on edessä keskellä. Tuntuu että maha on kasvanut parissa viikossa todella paljon. Nyt koko suku tietää masuasukista, kun oli mun isän synttärijuhlat viikko sitten eikä tätä palloa saa enää piilotettua :LOL: En kyllä yrittänytkään piilottaa. En oo tosiaan pahemmin mainostanut masukkia, tuntuu jotenkin oudolta tää tilanne kun en oo sataprosenttisen varma edes tulevasta perhekuviosta... Mietin vaan mitä ihmiset tuumaa (vaikkei pitäis miettiä muita)... Asuntoasiat ihan rempallaan edelleen samasta syystä, ja syynä on kyllä sekin ettei täällä pk-seudulla ole asuntoja vapaana varsinkaan siellä mistä se kämppä pitäis kulkuyhteyksien takia löytää.

Mä oon alkanut pelkäämään että vauvassa on jotain vikaa kun se syntyy. Siis tyyliin joku menee pahasti pieleen ja sit siitä tulee vammanen. Oli ykkösenkin kanssa aikoinaan samanlaisia mietteitä. En mä varsinaisesti synnytystä pelkää (paitsi välilihan leikkausta joka on auttamatta edessä taas, yök) mut se pelottaa että joutuisin keisarinleikkaukseen.

Sammeli & Sintti 26+2
 
Viimeksi muokattu:
DarkRed Parantukaa pian!!

Lemongrass Kyselit miten nukutaan, no huonosti. :p Nukkumisasennot on samat kuin sinulla. Jommalla kummalla kyljellä on pakko olla, mutta nyt kun nukkuu vain kyljellään on lonkat ruvennut puutumaan. Vessassa oon ravannut noin 3kertaa yössä, alkoi jo ennen kuin tiesin olevani raskaana. Neuvolantäti sanoi, että ei siihen se maha vaikuta (eihän sitä edes ollut silloin) vaan luonto valmistelee yöheräämisiin juuri noin. Sitten oon yleensä yöllä klo 3-6 ylhäällä. Ipanalla on joku aamujumppa masussa ja nukkumisesta ei tule yhtään mitään. Kesäyöt on kyllä kivoja, en valita. :) Talvella voisi olla tuskaisempaa.

Biliga Koita jaksaa! Toi suhtautumistapa taitaa olla aika yleinen vanhemmilla ihmisillä. Silti olisi ihan hienoa omata se taito, että välillä voi pitää suunsa kiinni. Itse en ainakaan halua sairaalasta tulla kotiin niin, että heti pitää lähteä shoppailemaan. Pitää sitä pesää rakentaa valmiiksikin.

(.) Tuntuu, että vauva on jossain tuolla tissien alapuolella edelleen, lekuri sitä naureskelikin. Jostain syystä mua ei naurata. Närästää ja hengitys ei kulje, mutta ehkäpä se hokasee tuosta laskeutua. Nyt on ollut aika seesteisiä päiviä. En oo mikään maailman rauhallisin ihminen ollut tässä odotusaikana. Saatan suuttua ihan mistä vaan.

Kohta pitäisi lähteä tyttöä hakemaan isältään ja mennä tohon paikalliseen puistoon perhetapahtumaan. Pääsee tyttö poniratsastukseen ja minä katselemaan palomiehiä. :D Tuli muuten mieleen, että tuo tytön isä on puhunut, että haluaisi lähteä tytön kanssa etelään viikoksi lomalla. Mä en oikeasti voi päästää niitä mihinkään. Se on alkoholisti, joka ei hoida edes omia asioitaan ja mulla on suuria ongelmia luottaa tyttöä edes kahdeksi viikonlopuksi kuussa hänelle. Mä en luota kyseiseen ihmiseen yhtään ja viellä vähemmän sen lastenhoitotaitoihin ja siihen, että pitää huolta toisesta vieraassa maassa. ARGH!! Ei kestä taas hermot. Nyt kuitenkin nauttimaan auringosta, ettei ihan vitutuksen puolelle mene.

Luna ja masukki 27+0 POKS!!!
 
Sammeli - Mulla oli esikoisesta lasekttu aika 29.5 eli pinon hännänhuippuna kans silloin oltiin, ja tietysti meni vielä 11pv yli lasketun ajan. Muistan kuinka harmitti kun olin silloisen pinon viimeinen synnyttäjä! Ja ethän sä nyt ihan hännänhuippuja tässäkään pinossa ole! :) Ja nyt mulla on la 15.8 mutta uskon että menee yli kans et varmasti oon taas yks viimesistä synnyttäjistä.. Niin ja tervetuloa tänne pohojanmaalle vain! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ohhoh.. se olis 27 viikkoa ja 1 päivä(ä)... jäljellä 12 viikkoa 6 päivä(ä)... :heart:

katso liitettä 12840

Nukkumisesta.... Mitä se on? :headwall:

Mä en kans saa nukuttua ja sitten jos nukun on unet sitä luokkaa ettei hyvää päivää. Viime yönäkin heräilin pisin yötä ja viiden aikaan toivotin sitten huomenta, kun en jaksanut enää sängyssä maata. Mies lähti töihin ja menin jossakin vaiheessa takaisin hetkeksi jolloin seurauksena oli painajaiset.... unessa mun kuopus hävisi ja sinisen omakotitalon ympärillä oli vain metsää ja kaksi järveä. Itkin aivan lohduttomasti...
Mulla ei auta mikään. Olen yrittänyt kaikenmaailman rauhoittumisia sun muita, mutta kakkanmarjat! Joko en nuku yhtään tai sitten unet on mitä on ja nekin aina pätkissä. Yhtäjaksoisesta pitkästä pätkästä olen haaveillut jo kuukausia....

Naapuripurnausta, juoruilun kohteena olemisesta:

Mun mies sai eilen kuulla ihan suoraan miten nuoremmat äidit (kertojan sanojen mukaan) ovat jutelleet kuinka mies hakkaa mua mennen tullen ja siksi meillä käy sossusta ihminen täällä. Kyseessä perhetyöntekijä joka auttaa teinejä koulunkäynnissä ja juo mun kanssa kupposen kuumaa välillä :headwall: Ihania naapureita!

Ja nyt nauttimaan päivästä! Eilen asennettiin olkkariin sälekaihtimet, ripustettiin toiset verhot ja lattialla on uudet matot, IHANAA!!! Ja kerrankin niin, että voi todeta ettei rahaa palanut mikä ihaninta!

-Miuski & "Jimpula" 27+1

ps. Kiitos kaikille jotka olette vastailleen mun "kateus"- kyselyyn :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Nukkumisesta onnistuu muuten,mutta kyllä joka yö herään ja sit ärsyttää,kun työt alkaa siis puoli kuudelta,niin herätys on viideltä.. Jos herään kolmen aikaan, ja en saakaan unta.. Niin kyllä sit viideltä ketuttaa aika raakasti. Herään siis vessaan,tai painajaisiin tai ihan johonkin pieneen ääneen. Asentojen kans ei onneks oo viel ongelmia.. Mahallaan ei voi nukkua,mut kylellään voipi:)

Oliko täällä muita jonka tissit vuotaa jo?? Mulla jopa niinkin paljon,että piti ostaa liivit ilman kaaritukia,jotta voin yöllä pitää liivinsuojia.. Oli aika kurja herätä joka yö siihen,että jossain kohdassa märkää -.- Sanokaas (ootte varmaan jo sanoneetkin) että paljonko niitä kestoliivinsuojia kannattaa omistaa? Eikös ne joudu kuitenkin vaihtamaan monta kertaa päivässä?

Juu ja mulle saa päivittää iäksi 24 kiitos :)

Taiska ja napero

 
Taiska, juu, täällä ruikitaan. Jos mul on rintsikat päällä, nii sit ei, mut heti ku otan pois ni jopa lirahtelee. :O Aluks tuli vaan toisesta tissistä, mut nyt tää toinenki on päässy vauhtiin. On muuten inhottava tunne ku yhtäkkiä on ihan märkä ja musta tuntuu, että mä onnistun joka kerta levittämään sen maidon ympäri mahaa ja joskus sitä on tissien välissä ja jopa reisillä asti. Sähläri mikä sähläri. :LOL: Onks kellään kokeneella muuten tietoa, että voiko jo raskauden puolestavälistä jatkunut maidontulo vihjata tuleviin suihkutisseihin?

Lupasin tulla kaverin puolesta mainostamaan: myynnissä hyväkuntoiset Briot, kuin uudet. Parhaat rattaat työntää mitä oon kokeillu, silti sirpakat ja kevyet, joka paikassa pärjää. Väri musta-harmaa. Hinta edullinen ;) Vaunut ovat Järvenpäässä.


u & Liipukka 27+4
 
Pikaista tissiasiaa ja poksumista :D

Mulla vuotaa kanssa tissit ja en tiiä voiko sitä suoraan yhdistää jatkossa "suihkutisseihin" mutta mulla ainaki maitoa tuli ihan sairaasti (esikoisen raskaudessaki maitoa alko tulla jo puolen välin kieppeillä) ja luovutinkin sitä kymmeniä litroja kun olin ihan lirissä sen kanssa.. Ei voinut kuvitellakaan syöttävänsä kerralla vähän molemmista, silloin ois molemmat hetken päästä räjähtäny.. Tai että ois joka syötöllä vaihdellu vaan puolta, toinen tissi ois syötön välissä taas räjähtäny.. Joten mun oli pakko syöttää aina toinen tissi tyhjäks ja toinen pumpata tyhjäks ja silti teki aina syötön väleillä tiukkaa etten repee :D Uutta maitoshowta siis odotellessa :D

Huikkis ja typy rv 26 POKS POKS
 
Maidon tulosta sen verran,että mähän meinasin esikoisen aikana hukkua maitoon,mutta en saanut luovuttaa kun mulla oli lääkityksiä koko ajan. Nyt junnarin aikaan luovutin paljon (3-4kk) ja sitä vaan tuli ja tuli..mutta mun tissit ei kyllä ala vuotamaan kun vasta loppuvaiheesta :D Ainakaan alkanu viimeeks ja ei oo nytkään vuotoja näkynyt. Mutta sit kun se maidon tuleminen alkaa niin sitä tosiaan kans tulee:whistle: Nytkin luovutan jos vaan mitenkään pystyn lypsämään ton junnarin kanssa,on nimittäin aika tarkkaa se peseytyminen yms. ennen sitä lypsämistä että se maito on sitten puhdasta :)

MM ja Kirppu 28+1
 
Lemongrass, muakin väsyttää vaikka saankin yöllä nukuttua. Aamulla herään pahimmillaan kanssa klo 5 paikkeilla, vaikka saankin kyllä sitten yleensä vielä unta. Vessassa ei yleensä tarvitse käydä. Ja unet on joo aikas levottomia... ja välillä aika ikäviä painajaisia :( Nukun kanssa pääasiassa jommalla kummalla kyljellä (yleensä nukun mahallani), mutta jostain syystä voin nukkua edelleen aikas lailla etukenossa. Mulla on normaalia isompi, ennen kaikkea pitempi tyyny, eli se riittää sekä pään että rinnan alle ja siitä saa tosi hyvin tukea. En osaa nukkua mitään jalkojen välissä... yritin sitä edellisessä raskaudessa mutta hermot meni kun joka kerta kylkeä kääntäessä piti tosiaan herätä siirtämään myös se tyyny. Ja juu, mä voin itse asiassa maata vielä joitakin hetkiä selällänikin, eli löytyy kuitenkin vielä vähän "vaihtoasentoja" =)

(.) Mun ongelmana on (oletettavasti) matala verenpaine. Tai kätilö väitti kyllä viime neuvolakäynnillä, että tää heikotus johtuis matalasta hb:sta. Eli olen välillä kun oikein heikottaa nappaillut parikin rautatablettia päivässä, mutten kyllä ihan säännöllisesti. Nyt vaan taas tuntuu siltä, että olen saanut jonkun viruksen ja siis se tuntuu saman tein matalana verenpaineena, sydämentykytyksenä ja siis tosi karmeana olona, vaikkei muuten kipeä olo olekaan (kurkussa on ihan vähän omituinen olo, siitä päättelen kyseessä olevan jonkun viiiruksen). Makailen tässä sunnuntai-iltapäivän kunniaksi sohvalla, siis, ja taitaa jäädä tänään joogakin väliin :( Mikä on tosi sääli koska tämä on kevään toiseksi viimeinen sunnuntaijooga, en viitsi mennä 8 kerran kesäkurssille kun epäilen etten kuitenkaan jaksa siellä käydä.

Ja nyt on meilläkin esikoisella vuoro olla vesirokossa. Kuopus selvisi omastansa jo melkein parisen viikkoa sitten, ellen väärin muista. Vähän on vielä pilkun jälkiä jäljellä, mutta pahimmat ovat jo parantuneet kokonaa pois. Ennenkaikkea naamasta, hänellä kun niitä oli naama täynnä ja raukka oli ihan hirveän näköinen, ja mä tietty pekäsin arpia... onneksi ei näytä tulleen yhtään. Esikoisella niitä rakkuloita on ollut jalkapohjissakin ja edellisyönä ei meinannut saada unta kun sattui niin (en tiedä miksi ne hänestä sattuvat, kutiamiseen auttaa kylmäbalsami...)

Siobhan ja Plutte 29+4 veikkaisin.
 
Nukkuminen hieman huonosti nuo yöt menee...muuten nukun kyllä hyvin mut pitää käydä yöllä veskissä 2-3 kertaa. Ja sit välillä särkee noita lonkan ulkosyrjiä, ei onneks joka yö, mut aika usein. Semmonen niinku inhottava hermokipu ja vaikka vaihtaa asentoa niin se jomotus jatkuu siinä kuitenkin jonkin aikaa. Ja unet on tosiaan mitä ihmeellisempiä. Yks yö näin unta et olin avaruusaluksessa. Mä niille siellä selvitin et me ei haluta teiltä mitään muuta kun sähköä :confused: Sit sanoivat että ei sulla ole mitään hätää kun sä odotat tuota puoliksi ihmis ja puoliksi heidän vauvaansa. :stick:

MaidontuloEi onneks tule vielä juurikaan, mut jos puristaa niin pisaroita tulee tai saunan jälkeen kun ei ole rintsikoita niin saattaa jokunen tippa tulla. Mut luulempa et helteillä saattaa tulla enempikin.

Eilen oltiin lasten kans eläinpuistossa ja hoplopissa oikein linkkimatkalla. Hyvin näky kaikki viihtyvän. Itsekin jaksoin hyvin olla eikä illalla edes sattunut nivusiin tai muualle. Ainut vaan oli et siellä hoplopissa oli ihan hirveän kuuma, mulla hiki vaan valu siellä vaikka vaan lähinnä seurailin toisten touhuja.
 
Taiskalle onnea!

Minä yritän olla välittämättä anopista, se on just sitä vanhempaa sukupolvea.

Nukkuminen menee mullakin kahdessa asennossa, vasemmalla tai oikealla kyljellä. Joskus nukkuessa juilii lonkkaa. Ja myös minä herään ihan joka ikinen kerta kun käännän kylkeä, se alkaa olla jo melkoinen projekti. Ja käyn kerran yössä vessassa ja sen jälkeen on vaikea saada unta. Joskus saatan valvoa parikin tuntia ennen kuin uni tulee taas.

Tissi ei tihku vielä, puristamalla saa tippoja esiin. Miehen mielestä tää ei oo kovin siistiä...kumma homma :p.

Onko kellään muulla tullu vasta nyt jotain mielitekoja? Mulla ei aikaisemmin oo ollu mitään. alkuraskaudesta ei makea maistunu, nyt maistuu. Ennemminkin mulla on ollu semmosta, että joku ruoka, mistä oon aikasemmin tykänny tosi paljon, ei maistukaan enää. Mut nyt oon huomannu ensimmäisen mielitekoni...kaurapuuron. En oikeesti oo syöny moneen vuoteen kaurapuuroa, pakettikin on ollu kaapissa koiraa varten, mut nyt oon tässä tällä viikolla syöny jo useamman lautasellisen puuroa. Just kilahti mikro, että minun uusi herkkuni olis valmis...

( . ) Mulla olis ensi viikolla perusneuvolakäynti. Mut nyt siis ihan uudessa neuvolassa, uudella paikkakunnalla. Toivottavasti terveydenhoitaja olis mukava ja pysyis samana nyt vielä nää 2 kuukautta. Toivoisin kovasti synnyttäväni jo heinäkuun puolella.

Biliga ja poikanen 29+6 (huomenna 30 viikkoa täynnä...paniikki!!)
 
Siobhan: Tuli noista jalkapohjanrakkuloista mieleen, et oisko sittenkin vesirokon sijaan kyseessä enterorokko? Me sairastettiin se viime keväänä koko perheen voimin. Lapsi pääsi kohtuu helpolla, mieskin ihan ok.. Mut mä.. Huoh, tammikuussa saatiin tauti ja huhti-toukokuussa mulla vaihtui vielä viimeiset kynnet!! Siis ihan hirveä tauti. Me oltiin miehen kans ihan megakipeitä siinä rakkulavaiheessa. Mä näytin ihan hirviöltä, miehellä on onneksi parta, niin se ei ihan niin karu ollut.. Ja ne käsien rakkulat oli todella kipeitä!! Kestivät yli viikon ne rakkulat ja siiten kun ne alkoi parantua, niin siitä vajaa kuukausi alkoi kynnet lähteä.

En tiedä onko tauti sulle tuttu, mutta kansankielellä se liikkuu nimellä suu- ja sorkkatauti. Nimi kuvastaa hyvin rakkuloiden ilmestymispaikkoja eli niitä tulee pääosin suuhun, sieraimiin, naamaan, käsiin ja jalkoihin. Meillä se alkoi kaikilla yhden päivän kuumeella ja parin päivän kurkkukivulla, aika lieväkin oli Mimmillä ja miehellä, mä taisin siihen kuumevaiheeseenkin reagoida pahiten.

Nukkumisesta: Meillä mies on ollut lomalla kuluneen viikon ja on vielä ensi viikon. Tämä on tarkoittanut sitä, että ollaan koko perhe nukuttu kuin tukit! Eilenkin herättiin 10.45 kun neiti heräsi. :D Tänään me oltiin jo ylhäällä kympin jälkeen ja Mimmi nousi sitten vähän ennen yhtätoista. meillä on "hieman" aamu-uninen taapero.. ;)
Nyt on toki sitten päiväunet jääneet taas näköjään kesäksi pois. Toivottavsti hän ottaisi ne takaisin ohjelmistoon syksyllä. Niin kävi viime kesänä, mutta taitaa tuo kolmevuotispäivä olla jo niin lähellä, että jää vaan haaveeksi nuo palautuvat päiväunet. Nyt hän onneksi jaksaa hyvin ilmankin. Meillä siis nukutaan 12h ja valvotaan 12h.
Minä toki ramppaan vessassa 2-5 kertaa yössä, mutta niin mä teen ilman raskauttakin.

Galluppia: Paljonko teillä on nyt paino noussut?

Mulla niin pukkaa kriisiä tuosta painonnoususta vaikka ei sitä ole tullut kuin 5,5kg, mutta kun se taitaa olla aika realistinen luulo, että kyllä sitä vielä kesän mittaan tulee. Jäispä alle kymppiin.. Kun lähtöpainokin oli bmi 30 verran.. :(

Raitis ja Salarakas 28+6
 
Ihanaa ja ikävää, että kohtalotovereita löytyy tässä nukkumisasiassakin! Onneksi on enää pari viikkoa töitä ennen kesä- ja äitiyslomaa, alkaa olla hankalaa esittää täysipäistä töissä kun valvotut yöt verottavat. Ja lomalla tuo yövalvominenkaan ei niin haittaa eikä stressaa ja halutessaan voi ottaa päikkäreitäkin. Vaikkei ne oikein ole mun juttu, en osaa koskaan nukkua tarpeeksi lyhyttä aikaa ja sekoilen sitten loppuillan.

Mielitekoja ei juurikaan ole, mutta herkut maistuu turhan hyvin enkä ole onnistunut pitäytymään yhdessä herkkupäivässä viikkoa kohden... Painoa on pienen ajan sisällä tullutkin ikävästi (yhteensä 8kg), mutta osa siitä on ihan nestettäkin. Turvotus on iltaisin aika reilua, että kauhulla odotan kesän helteitä.

Tulihan negatiivinen viesti, mutta ihan oikeasti kaikki on hyvin. =)
 
Hei!

Maitoa ei vielä valu, mutta aika ajoin tipottelee, välillä tuntee oikein kun tissejä kihelmöi samalla lailla kun vauvan kanssa aikanaan kun maito nousi. Ei sinänsä ihme kun on noita supistuksiakin, kun molemmat, sekä supistukset että maidon nousun, aiheuttaa sama hormoni, oksitosiini.

Raitiksen gallupiin, painoa on tullut 6-7 kg nyt, lähtöpaino oli 62kg, BMI 21 ja nyt painoa 68-69 kg. Esikoisesta tuli 12 kg yhteensä, joista 8 jäi synnärille.

Nukkumisesta, huonosti nukutaan täälläkin, jos ei herätä esikoinen huhuiluillaan että " ei nukuta", tai "haluun viereen" tai muuta vastaavaa, pissattaa, supistaa, närästää tai sitten herään siihen että käännän kylkeä vauhdikkaasti ja toi häpyliitos meinaa revetä ja aiheuttaa viiltävän kovan kivun :headwall:

Kestoliivinsuojista, montako paria niitä pitäs olla että pärjää, kun siis osa välillä pesussa ?:attn:
 
Viimeksi muokattu:
Painoa tullut joku 7-8kg.. Lähtötilanne oli bmi 25.16 (eli lievä ylipaino)..

Mieliteot, arkisin yritän katsoa vähän mitä syön.. mutta viikonloppuisin vedän ihan mitä haluan :D tänäänkin karkkia ja pizzaa kun teki niin mieli. :popcorn:
Valio 2% raejuusto on ihan hitti, purkki tai kaks menee päivässä.. Ihan sama oli kun odotin kuopusta.
 
Raitapaitainen, meillä on tarhassa ollut vesirokkoa liikenteessä. Eli siitä päättelisin, että kyse on vesirokosta. Niitä rakkuloita on kyllä kummallekin tytölle tullut aika paljon suun ympärille, mutta kuopukselle ei ollenkaan jalkoihin ja käsiin, ja kummalekaan ei (ainakaan vielä) suuhun. Esikolla on huomattavasti enemmän rakkuloita ylipäänsä. Mulla ja miehellä on kummallakin vesirokko jo ollut, eikä olla sairastuttu tähän... esikoinen sai sen suurinpiirtein sen maksimi itämisajan jälkeen siitä, mitä kuopus on voinut tartuttaa (eli noin 14-16 päivää sen jälkeen).

Painogallupiin, viimeksi kun punnitsin (ja siitä taitaa alkaa olla melkein viikko aikaa, ei sen lukeman jälkeen kauheasti inspaa vaa'alle mennä) oli tullut +14 kg.

Mieliteoista, mulla on, nyt kun Belgialaiset, joltakin maistuvat mansikat on ilmaantuneet myyntiin, tullut kauhea mansikanhimo :D Ja muuten suklaata menis kilokaupalla, jos en yhtään yrittäisi pitää herkuttelua kurissa :ashamed: Vähän veikkaan, että raudanpuute voisi tuota mansikkahimoa aiheuttaa, sitä en ole yrittänyt hillitä =)
 

Yhteistyössä