***ELOMASSUT VIIMEISEN KERRAN***

heips ja onnittelut vauvan saaneille :flower: ja iiiiiiso tsemppihali kärvistelijöille :hug:

me päästiin la kotiin, mut en ole ehtiny/malttanu koneelle tulla; nyttenkin 1-kätisesti kirjotan, kun neiti :heart: tutii sylissä :) on ollun iltapäivän kräntty, ilm. ei ole saanu tarpeeksi tisseistä kun nyt tuttelin jälkeen nukkuu hyvin... toiv on ohimenevää ja maito nousis kunnolla vihdoinviimein. tuntuu olevan toi eritys täysin siitä kiinni miten juon ja muuten tankkaan päivän mittaan :eek:

minkä verran teidän vauvat pulauttelee? meillä vaihtelevasti tänään enemmän ja etenkin tisuttelun jälkeen... röyhytättekö aina imetyksen jälkeen? mulle sanottiin sairaalassa,ettei tarvis imetyksen jälkeen röyhyttää, mutta tiettyhän jos masuvaivaa vaikuttanut olevan niin olen röyhyttänyt; en hevillä usko sairaalaihmisiin kun eivät kerran osanneet ennustaa Vaavin syntymääkään oikein :LOL:

Meidän neiti siis näki päivänvalon kaks vkoa yli lasketun ajan, vaikka oltiin 36+ viikosta lähtien vakuuteltu, että kyllä syntyy ennen laskettua aikaa :whistle: Ja siis jouduin vieläpä prenataaliselle kypsyttämään kohdunsuun tilannetta lisää kun viikko sitte maanantaina äitipolille menin.

Mutta kirjotan paremmin synnytyskertomusta kun tässä taas joudan ja maltan koneelle, nyt pitää valmistautua itsekin nukkumaan jos vaikka sais pari tuntia unta ennen uutta tankkausta... Meidän yöt sairaalassa ja kotona on menny aika ranttaliksi, neitonen tankkaa öisin koko ajan ja itse torkun pieniä pätkiä ja mies ei juur sitäkään... mutta sitähän se on - vauvaperheen elämään opettelua meillä kaikilla :heart:

Soma ja Vaavi 6 vrk

ps. milloin annatte masutippoja ja minkä merkkisiä?
 
Kiitos uudesta pinosta!
Ihanaa, että tuli pino vielä syyskuullekin, kun taitaa meitä epätoivoisia odottajia vielä olla ainakin muutamia...minusta on kyllä ihanaa lukea teidän jo vauvaantuneidenkin juttuja täällä, joka päivä tulee vähän viisaammaksi niistä, kun tässä ite ekaa kertaa odottelee.. =)

Ite kävin tänään neuvolassa. Verenpaine (sekä ali- että ylä-) olivat tosi korkeasti kohollaan. Mitattiin yhteensä 6 kertaa ja alipaine huiteli koko ajan siellä 94 kieppeillä. Lisäksi pulssilukema tähtitieteellinen joka mittauskerralla. Täti meinas, että ennakoi lähestyvää synnytystä. Tiedä sitten, mitä sekin tarkoittaa. Lähestyyhän se joo joka tapauksessa päivä päivältä, mutta tiedä häntä, miten monta piiiitkää päivää vielä edessä

:LOL: .

Onko muilla Helsinkiläisillä yliaikakontrolli vasta rv 41+5, jolloin vasta PÄÄTETÄÄN käynnistyspäivä? Taikka muualla asuvat, joutuuko todella odottamaan noin pitkään, jollei pikkunen tuu itekseen? Eli että saattas mennä yli sen 42 täyttä viikkoa jopa ennen ku käynnistetään...neuvolan täti sanoi, että näin on. Eli pahimmassa tapauksessa ei olis pikkunen syntyny vielä ens viikonkaan aikana, mikäli eivät käynnistele viikonloppuisin?
:attn: voi kunpa ei tarvis mennä noin pitkälle...oon kyllä koittanu itelle koko päivän toitottaa, että sinne asti saattaa hyvinki mennä ja että ei se kovin kaukana oo kuitenkaan........... :ashamed:

Tämmöisiä ajatuksia täällä. Tuli tuossa äsken vetäistyä puoli sipsipussia, niin vähän mieliki piristy :whistle: ...pitäs kyllä yrittää jättää tuo painonnousu tähän +24 kg:n, missä nyt ollaan...no, mun ainoa huvi ja harrastus on nyt toistaseksi syöminen :LOL: ,kunnes päästään vauvaamme hoivaamaan.

Elo-onni+Jyry 40+4 (41+1)
 
Enpäs saanut vauvaa vielä kotiin, itse kotiuduin juuri! testasivat 19.30(oltiin jo 8 h oltu osastolla) onko lapsivettä tullu... ei ollutkaan :(
No mut supistuksia tullu tasasesti jo viitisen tuntia noin 5 min. välein!!!
Takas sairaalaan jos lapsivettä tulee tai supistukset kovenee :headwall:
Ainiin... oli tosiaan kohdunkaulaa? viel jäljellä n.1 cm ja sormelle auki- ei edistystä 7 tunnissa!!

Onnea jos vavoja tullut tänään ja toivottavasti kaikkien muidenkin kärvistely loppuu pian!

Antsu edelleen yhdessä kasassa
 
elo-onni08

Kyllä se nykyään juuri noin menee kun siinä ekassa ultrassa ei enää siirretä laskettua aikaa ellei yli viikolla heitä kuukautisiin.Voi siis olla että on jopa viikonki "jäljessä" todellisuudessa.

Mulle sanottiin että katsovat tapauskohtaisesti ja että yleisimmin käynnistellään siinä 42+1-42+3 viimeistään.

Jos kaikki on mennyt hyvin siihenki saakka.

Mulla viikko vaihtuu aina perjantaisin joten kun ensivkolla tulee perjantaina 42+0 ni voi olla että käynnistävät jo silloin eivätkä anna mennä yliviikonlopun.Mutta sekin selviää vasta sitten ekassa yliaikaiskontrollissa ensi keskiviikkona 41+5 jos siis sinne asti menee.

Eka syntyi juuri 41+5.Ja mulla pitkä kierto ja todennäköisesti olen melkein viikon jäljessä kuin mitä vkot väittää.

Tsemppiä ja koitetaan kärvistellä,t:Jouskari syyskuisista ja 40+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Onnea kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Ja paljon voimia vielä kääröään odottaville! :heart:

Miten ihmeessä te vauvautuneet ehditte tänne kirjoitella! :D Ite en meinaa millään ehtiä enää koneelle! Tai sitten se johtuu tästä älyttömästä väsymyksestä... :/ Käyn ihan puolella teholla. Järki ei luista, kärtyän, pinna tiukalla, toimin kuin robotti... Eli väsyttää sikana... En ole noita päikkäreitäkään oppinut nukkumaan ja yöt menee torkahdellen ja taas syöttäen... |O (Eli täällä mennään täysimetyksellä.) Mutta kai tässä joskus tulevaisuudessa saa nukkua taas kuusikaan tuntia putkeen...

Poika sai nimenkin 24.8.! Käytiin lapissa sukulaisten luona juhlimassa ristiäiset. Oli aika rankka keikka pojalle lähteä 5 viikkoa vanhana tuhannen kilsan ajomatkalle, mutta hyvin se meni. Poika onkin tosi kiltti! Ristiäisetkin meni hänellä ohi, ku nukku koko seremonian ajan! :LOL: Kurtisti vain vähän otsaansa, ku pappi kaatoi vettä päähän. :D

Poika ei kyllä itkeskele turhaan. Silloin kun nälkä tai masuvaivat vaivaa, itku tulee. Siitä tulikin mieleeni onko ideoita masuvaivoihin? Ollaan käytetty kuumemittaria pyllyssä, se auttaa kakan tulemiseen. Sitten ilmavaivoihin käytetty Disflatylia, jota neuvolasta suosittelivat. En tiedä, onko siitä juuri apua ollut...

Tuttia mekin alettiin käyttää noin parin viikon iästä lähtien, ku alkoi pitää tissiäni leluna. :whistle: TYKSissä sen käyttöä ei kovin hehkutettu...

Tässäpä kuulumisia täältäkin suunnalta! En lukenut vanhoja juttujanne, joten onko ollut puhetta, mihin vauvautumisten jälkeen kokoonnutaan?

Kiia ja poika 1,5kk
 
Iltaa täältäkin!

Kotona ollaan jälleen mutta elo vielä aika varpaillaan oloa,,, meinaan ite olla jo piipussa. Vielä kun on vauvan voinnin jännittämisen päälle nuo kaksi isompaa vauhtiveikkoa jotka uhmaa koko ajan. Isompi väittää koko ajan vastaan ja pitäis olla aina jotain "kivaa" tekemistä ja pienempi on hiljaa (tai tappelee ittensä kanssa) ja tekee tuhojaan ja kollaa paikkoja! |O

Vauva on tänään huutanut aikalailla kahesta asti ja mies meni iltavuoroon täksi päiväksi, loppuviikon on aamussa ja sitten pitää isyysloman 3vkoa josta viimenen menee lapissa. Nyt vauveli nukkunut useamman tunnin ja pitäis alkaa vaihtamaan vielä vaippa (kakat housussa) ja sitten syödäänkin varmaan ahkerasti ja äiti mukavan tuhnussa aamulla.

Vauvalla ollut nyt kolmisen päivää kakka vihreää mutta tänään muuttui ruskeaksi ja löysemmäksi. Oliko sitten mun syömisestä johtuvaa vai samaa mahatautia mikä osalla porukasta on ollut. Meillä oli ihana ajomatka helsinkiin silloin tiistaina kun vanhin alkoi aamulla ensin yskiä kauheasti ja ennen lähtöä alkoi oksentamaan! Kerran ennen kotipihasta lähtöä piti vaihtaa kaikki vaatteetkin (istui jo autossa). Muutaman kerran oksensi matkalla, muuten torkkui puoliksi unessa kovassa kuumeessa. Keskimmäinen kitisi kun piti istua kiinni vöissä ja vauva söi kaks kertaa ja loppumatkasta alkoi kitistä.

Oon yrittänyt googlettamalla ettiä tietoa vauvan taudista mutta mistään ei löydy mitään! Harvinainen on kun ei ollut meijän lastenneuvolanhoitajakaan kuullut ikinä. Joutuu pyytämään paljon tietoa silmälääkäreiltä. Ja toivottavasti päästään itekkin lääkärin juttusille kuulemaan taudista enemmän ja vaikutuksista elämiseen. Nyt eletään vähän kysymysten keskellä.

Rintamaidolla eletään ja sitterissä ollaan oltu laitokselta tulon jälkeen heti mutta ei päivittäin kun ei oo aina tullut laitettua siihen. Tutti on meilläkin käytössä mutta välillä joko pullauttaa sen pois tai sitten ottaa kiinni ja vetää pois sen. Vauva tarttuu kovasti kaikkeen mihin käsi osuu ja välillä kattelee oikein ja kädellä koittaa tosissaan tarttua johonkin. Käsiään tuijottaa myös usein joten kai ainakin vielä näkee edes jotain.

Nyt kohti sänkyä ja toivottavasti myös unten maita!

Mammaliini83 ja Mini 3vkoa

Ps. saatiin pappi 14.9 joten silloin ristiäiset, nyt pitäis vaan päättää nimi ja kummit!! Nimessä onkin keksimistä..
 
Muita unettomia :attn: ?

Kumma kyllä taas tällainen yö, ettei uni meinaa tulla millään silmään. Kahteen kertaan oon jo käyny tunnin pätkät miehen vieressä unta houkuttelemassa, vaan ei oo onnistunu. Ihan hurjaa, kun ei väsytä yhtään, vaikka viime yönäki jäi unet kuuteen tuntiin.. :ashamed:

Muutaman supistuksen jaksoi tuossa iltasella irrotella, pari oli jopa ärhäkkääkin. Mutta jälleen kerran 45 min. jälkeen lakkasivat tyystin..

Onneksi aikaa saa kulumaan näin yöllä pelaamalla älypäätä, oon jo näiden valvomisien vuoksi ihan koukussa siihen älypään virhevisaan...koukuttaa äkisti :LOL:

Ei muuta kuin paljon supistuksia taas meille kaikille niitä vielä tarvitseville!

Elo-onni + Jyry 40+5 (41+2)
 
huomenta kaikille! :wave:
väsyttää hiukkasen täälläkin, mutta on tullut paremmin kyllä nukuttua nyt kuin kolmena edellisenä yönä! jospa sitä tässä tasaantuu!
Saatiin eilen ihana ruusulähetys onnitteluina perheenlisäyksestä! :)

Meillä vauvalla on ollut tutti jo sairaalasta lähtien, huomasin että se "rauhottaa".. nyt on alkanut itsellä maito nousta rintoihin paremmin - eilen jo valutti toisesta rinnasta, niinpä se oli esikollakin että maito nousi muutaman päivän sisällä vauvan syntymästä, eikä heti.
Sitterissä ollaan myöskin meillä oltu kun sen tosiaan saa ihan vaakatasoon. Eilen annettiin hiukan nannia kun tuntui että nälkä on ja oma maito ei riitä, ei tullut ainakaan mitään massuvaivoja siitä, onneksi!

Mutta, meidän perheessä on nykyään sitten miesvalta! mies ja pojat - hyvä että edes tuo koiruus on tyttö! :LOL:
 
Huomenta!!

Pikaseen ennen ku neiti herää!!

Kyllä on pirtee olo vaikka yöllä en oo nukkunu n. 5.5h ja sekin 2 erässä, mutta poitsun vein päiväkotiin ja kerta miula ja neitillä oli päällä ni lähettiin sitten reippaalle kävelylenkille ku tultiin kotiin!! IHANA KÄVELLÄ JA VIELÄ TOLLASESSA AURINGON PAISTEESSA!!!! =) =)

Tosin sain jalkani kipeex, ku ne ei oo tottunu tälläseen kilo määrään ja polvet on kanssa kovilla, mutta niitähän tässä yritän sulatella!!

nyt kuuluu kutsu huuto, palaan taas!!

ä ja n 2vk 2pv
 
Kiitos uudesta pinosta Hooäs =)

Soma mää kyllä (yritän) röyhtäyttää joka kerran kun vauva syöny, mut meidän tyttö on tosi huono röyhtäsemään ja sillä on aika lailla masuvaivoja..

mammaliini83 meidän vauvalla kakka myös tulee välillä ihan vihreää kakkaa (yleensä aamuisin) mulle sanottiin että johtuu ilmavaivoista, tytöllä meni myös ihan veteläks mut johtu (kai) kun söin ruisleipää..
Mä jätin ite nyt kaikki tipat pois, käyn tänään ostamassa jekovittiä ja kokeilen sitä d-vitamiiniä, lisäks en syö tuoretta leipää, ja pelkästään laktoosittomia. Pitää sit pikkkuhiljaa taas alotella..

Meilläkin vauvalla on tutti, mun tissi rupes jo laitoksella olemaan aikamoinen lelu, ja lohtutissiä hakee paljon, edelleen. mutta tutti kyllä rauhoittaa myös.

Lastenneuvolasta kävivät eilen, olin edelleen huolissani kun vauva pulauttelee tosi paljon, (ei mitään pientä pulauttelua vaan ihan kaarella...) mitattiin sit paino, viikossa tullut 490g! ja sitä ennen 300g.. että kyllä tyttö syö... nyt syntymäpainoon tullut kilo lisää, tänään neiti on 3 vkoa vanha...

Lisäksi puhuttiin siitä että minun pitäisi vaan pumpata ja pumpata, mulla tulee maitoa ihan suihkimalla, sekin kerää ilmaa mahaa..
ja käski miettiä maidonluovuttamista, mutta mun mielestä en kelpaa luovuttajaksi, koska on perinnöllinen sairaus ja lääkitys siihen.. ?

muutenkin kehu sit että miten rauhallinen meidän neiti on, ja että on tosi tarkkaavainen.. kyllä äippä oli ylpeä.. :heart:

mä joudun edelleen syömään rautaa, ollaan mittailtu neuvolassa sitä, laitokselta kun lähin oli 110 ja nyt on laskenu..

ja viel tosta painosta mulla on nyt sama paino mitä aikasemminkin, mutta kyllähän se niin on että lantio on ihan erilainen, ja lisäks tietty jää tota mahaa.. mut jospa se tästä ajan kanssa...

ai niin, joku puhu uudesta vauvakuumeesta.. mä haluisin toisen pienellä ikäerolla, siis että jos kaikki menee hyvin niin jos alkais yrittämään taas muutaman kkden päästä... :p

Tosi paljon onnea vauvaantuneille! :flower: :heart:

ja masun kanssa oleville voimia ja kärsivällisyyttä! turhan hyvässä muistissa edelleen miten v**tuuntunut olin ite lopussa.... :hug:

t. hosso ja neiti 3vkoa :heart: :heart:
 
Täällä on pino aikalailla hiljentynyt, liekkö jo syntyneillä osuutta asiaan..:) Tsempit vielä masunsa kanssa kärvisteleville!!! :hug: :heart:

Meillä aika kurja yö..vauva pulautti taas yöllä syönnin päälle isosti, samanlailla kuin eilen päivälläkin (sai nania kummallakin kerralla, aiemmin sietänyt ihan hyvin korvikkeen). :'( Mistähän tuo johtuu, kun kuitenki röyhtäisi syötön päälle.. oisko jekovitilla osuutta asiaan, eilen siirryttiin antamaan kahta tippaa?! Äitini meinasi että jos masuvaivat jatkuu nii jättää jekovitit vielä viikoks-pariksi pois ja kokeilla sit uudelleen..niin kai se täytyy, inhottavaa jos on masu pienellä pipi.

Mekin varattiin jo pappi, ristiäiset on 21.9.. Kummeja tulee 5, vieraita yhteensä 30.. Etunimi on kerrottu jo kaikille kiinnostuneille, loppuosa paljastetaan vasta kastepäivänä.:) Torstaina olis isyydentunnustaminen, sisko tulee siks aikaa hoitaa vauvaa. Hän on ollut kerran aiemminkin jo hoitamassa vauvaa kun käytiin miehen kans kaupassa ym.. ja miehen äiti hoiti vauvaa sillä välin kun kävimme tuon ristiäisasian selvittämässä. Ei siis pulaa hoitajista meillä, ja uskalletaan ihan mielellään jättää vauva muidenkin hoidettavaksi :)

Nyt löpinät sikseen....
Upp3 ja Eetu 2vk 4vrk
 
Pikasesti kerkiän tulla kirjottamaan kuulumisia kun nuo mun miehet vetelee vielä hirsiä :) vihdoinkin vauva nukkui koko yön pinnasängyssään, mitä nyt pari kertaa heräsi syömään ja ähisi, mutta muuten nukkui todella rauhallisesti. Olikohan sen ansiota kun laitoin oman puseroni pojan viereen sänkyyn, siinä kun on tuttu ja turvallinen tuoksu niin ehkäpä sen vuoksi unikin maittoi :LOL:

ollaan koitettu antaa pojalle tuttia, ettei koko ajan olisi tississä kiinni ja ainakin vielä toistaiseksi on huolinut. Maitoakin on alkanut tulemaan vähän paremmin niin joskohan senkin takia pikkuinen on pidemmän aikaa tyytyväinen.

olen alkanut miettimään tuota omaa synnytystä, kun tuntuu siltä että olen jäänyt jostain tärkeästä paitsi, kun en voinut alateitse saada poikaa maailmaan. Sektiohan tehtiin vauvan terveyden vuoksi, eikä siitä sinänsä mitään traumoja jäänyt, mutta olisin kuitenkin halunnut kokea normaalin synnytyksen, kuulla ensirääkäisyn ja saada vauva heti syliini.. pieni pelko jäi itämään että onkohan mun mahdollista synnyttää ollenkaan normaalisti jos joskus tulevaisuudessa toinen lapsi olisi suunnitelmissa :ashamed:

hurjasti tsemppiä teille joilla vielä pieni köllöttelee masussa ja kaikille vauvautuneille onnittelut tasapuolisesti :flower: :hug:

Triinu ja Casper 9vrk :heart:
 
Ennakkovaroitus, nyt tulee romaani! :LOL:

Synnytyskertomus

19.8.2008 ( rv39+0 ) klo 00.15 kirjauduttiin OYSiin, supisteli noin 6min välein kymmenestä lähtien ( sitä ennen oli epäsäännöllisiä supistuksia koko päivän n. 4-7min välein ja niistä osa oli vähän kipeitä, mutta ei sellasia "oikean tuntosia" ). Sairaalaan mennessä olin 4cm auki ja lapsivettä tihkui vähän, kätilö epäili reiän olevan jossain ylhäällä. Salissa käytin jumppapalloa kahteen asti, jolloin päätin, että otan kohdunkaulanpuudutuksen, kuten esikoiseltakin, kun ei ollut aavistustakaan kuinka paljon tai vähän olin avautunut. Lääkäri tuli kiireessä laittamaan sen puudutuksen (oli kiire hätäsektioon). Minun tuurilla se ei sitten vaikuttanutkaan kuin vasemmalle puolelle. Laitettaessa oli 6cm auki ja kalvot puhkaistiin, vettä tuli vähän, olihan sitä koko illan tihkuttanu. Siitä ne kivut sitten vasta oikeastaan alkoikin, pyysin saada jotain muuta ja ainoa mitä oli saatavilla oli ilokaasu, sen voimalla (tai voimattomuudella) sitten mentiin ponnistusvaiheeseen asti, olin tosi kipeä, kun viimeset supistukset tuli yhtenä pötkynä, en edes tiedä kuinka kauan, aika tuntu matelevan. Ponnistusten jälkeen syntyi ihana pieni prinssi klo 3:34, painoa 3580g ja pituutta 50cm, pipo oli 37cm. Ikuisuudelta kestävä ponnistusvaihe oli kestäny 9min. Synnytyksen kestoksi on merkitty 5:55.

Poika syntyi meidän hääpäivänä. :D :heart:

Kantoliinasta: Esikoinen kärvisteli kovissa masuvaivoissa ja hankin hug-a-bub- liinan silloin. Nyt, vaikka poitsulla ei vielä olekaan kovia vatsavaivoja, liina on ollu korvaamaton apu. Imuroin, tiskaan, laitan ruokaa ja poika nukkuu tyytyväisenä :) , suosittelen!

Imetyksestä: Esikoista imetin n. 1,5kk, koko ajan sai lisämaitoa ja imetys sitten loppui ku maito väheni vaikka yritin pumppailla tiuhaan. Tyttö ei ole sairastellut liiemmälti eikä ole allerginen, vaikka "korvike-vauva" onkin. Nyt tällä kerralla olin jo viisaampi ja luin todella paljon odotusaikana imetyksestä, ku tiesin ettei se oo itsestäänselvyys. Ekat päivät meni hyvin, vähän on saanu lisämaitoa, ku on niin kova syömäri. Neljäntenä päivänä mun rinnan päät sitten repes ihan verille ja jouduin alkaan pumppaamaan, että repeämät paranee. Pari päivää maito meni pullosta ja voitte varmaan kuvitella oliko sen "helpon ruoan" jälkeen innokas imemään. Sain huijattua kuitenkin parina yönä rintakumilla rinnalle ja sitten alkoi pikku hiljaa tottumaan imemiseen. Usko meinas kyllä loppua, ku toinen vaan kitisi tissillä. Nyt sitten maitomäärä alkaa pikku hiljaa nousemaan ja pärjätään aamusta iltatankkaukseen jo omalla maidolla, iltaisin ja öisin joutuu lisäruokaa antamaan. Sinnikkyys kannattaa, vaikka se muutaman päivän viekin! :D Niin ja Mollavauvan imetystyyny on ihan ehdoton, on tosi kiva, ku saa selän taakse kiinni, eikä asentoa tarvi korjailla. Nytkin poika tässä rinnalla ja mulla kädet vapaana. :)

Yöt meillä menee tosi kivasti, saadaan nukkua 4-5h pätkiä heräämättä, jaksaa hyvin päivät esikoisen kans seurustella ilman päikkäreitä.

Tutti on ollu käytössä alusta asti, mutta ei se oikein pysy suussa ku nälkäisenä.

Tässäpä tätä romaania, huomaa ettei ole pitkään aikaan kirjoittanu. :)

Tiitu ja Eppu 2vkoa
 
elo-onni, mulla on myös tuo yliaikaiskontrolli kohta ajankohtainen. itse asiassa meillä taitaa olla ihan sama laskettu aika ja päivät menossa (40+5) ja naistenklinikka tähtäimenä :wave:
eilen mulle neuvolassa sanottiin että pe voin varata kontrolliaikaa ja 41+5 olis todennäköinen päivä. neuvolan täti sanoi kyllä myös, että mahdollista on käynnistäminen siinä samalla. riippuu varmaan kohdunkaulan kypsyydestä. mä todella toivon, että sitten jo tapahtuisi.
kuulema 42+2 tai jotain viimestään käynnistävät. meillähän se olisi viikonloppu silloin... ei ne varmaan jätä seuraavaan viikkoon saakka.. toiveajattelua :headwall:

sä olet keränny painoakin täsmälleen saman verran kuin minä! ja periaate ettei nyt ole muutakaan hauskaa kuin herkutella, on kuin mun jokapäiväisestä elämästä :D
kohta hakemaan ben&jerry`s jäätelöä.. noin sadas litra menossa..

paljon supistuksia sinnepäin, jospa onnistuttais saada homma käyntiin ennen ens viikkoa :)
 
Triinu: Mä ymmärrän just mitä tarkotat, mulla esikoinen syntyi sektiolla ja se oli jotenkin niin kova pala mulle. Nyt kun kaks alatiesynnytystä sen jälkeen niin alan pääsemään sinuiksi asian kanssa. Mutta keskimmäistä odottaessani ei ollut läheskään varmaa että saan synnyttää alakautta (eikai se ikinä oo varmaa mutta). Lantio kuvattiin ihan viime hetkellä ja mulla seurattiin kohdun ja virtsarakon välistä seinämää kun oli ilmeisesti aika ohut yms.. Pelkäsin todella paljon että päädytään sektioon ja sitten leikataan jatkossa kaikki!

Lapsien määrästä ei olla tehty mitään päätöksiä eli sisaruksia voi olla joskus tiedossa. Meillä lähisuvussa useammalla kohdunlaskeumaa ja mulla epäiltiin välillä olevan jotain häikkää (myoomia tms) niin ei todellakaan ole selvää että niitä lapsia tulis helpolla lisää.

Olipas Hosson tyty saanut painoa lisää! Meillä oli tullut 360g kolmessa viikossa yhteensä! Paino nousee hitaasti mutta varmasti. Alkuun syömisen kanssa oli hankaluuksia kun tyttö olis nukkunut 6h putkeen ja piti väkisin herätellä syömään. Nyt ollaan jo hyvällä mallilla ja eiköhän se painonnousu tahtikin kiihdy pikku hiljaa. Ellei sitten tuo tauti vaikuta siihen kun saattaa aiheuttaa pienikasvuisuutta.

Pitäis mennä suihkuun kun nyyttikin nukkuu vielä ja lähetään mun vanhempien luona käymään kattomassa mun mummoa joka on kotimatkalla pohjoiseen pysähtynyt siihen nähdäkseen molemmat uudet lapsenlapsenlapsensa.

Pikaista poksahtamista kaikille massullaisille!!!

 
Tytsyn ekan neuvolan kuulumiset:

Ikä 2vko4vrk
Paino 4050g (syntymä 3430g)
Pituus 54,5cm (syntymä 49cm)
Pipo 37,8cm (syntymä 34cm)

Terkan kommentit korttiin;
Suloinen neiti. Jäntevä on. Paino lähtenyt hienosti nousuun. Iho siloinen. Napa ok.

D-tipat saatiin, jotka aloitan hissukseen, jottei tulis masuvaivoja.
Seuraava neuvola on 22.9, ja sillon samalla on esikon 3v. neuvola. :)

Nyt syöttämään pikkuista, kun suu alko napsumaan sängyssä. :D

Ainiin, vielä suuren suret tsempit masulaisille ja voimia tulevaan koitokseen. :wave:
 
Onnittelut vauvautuneille :flower:

Ja voimia niille jotka sitä vielä odottavat, täällä yksi joka todella tietää mistä puhuu. Mulla oli Naistenklinikalla yliaikakontrolli silloin viikolla 41+4 (oli perjantai) ja silloin sain ajan käynnistykseen seuraavalle tiistaille jolloin viikkoja 42+1 (viikko sitten oli vauvahakureissulla) ja vauva syntyi sitten seuraavan vuorokauden puolella. Onneksi tuo käynnistys lähti hyvin etenemään kun etukäteen pelkäsin että joudun sielläkin monta päivää kärvistelemään.

Mullakin jäi sektiosta vähän sellainen olo että olisi tietysti mielummin alakautta 'oikeasti' synnyttänyt. Jotenkin tuntuu että on jäänyt jostakin paitsi. Raskauden aikana osasin tuohon sektioon jo varautua kun neuvolassa kätilö niin ihmetteli sitä kun vauva ei ole yhtään laskeutunut että saattaa johtua lantion ahtaudesta. Mahdollisten seuraavien raskauksien kohdalla sitten varmaan pääsen suoraan johonkin magneettikuvaukseen, onhan siitä se hyöty että sektiopäivä sitten päätettäisiin etukäteen eikä tarvitse ensin yrittää alakautta synnyttää ja sitten huomata ettei onnistu, vaikka jääkin tuo alatiesynnytys sitten kokematta.

Tänään tulee iltapäivällä neuvolantäti kotikäynnille. Saa nähdä onko vauvalle painoa tullut lisää ja hän poistaa minulta samalla nuo tikit.
Mulla on imetysote ilmeisesti jotenkin väärä, maitoa kyllä tulisi ja poika imisi napakasti, mutta ote on huono kun imetys sattuu ja rinnat menee verille. Katsotaan tätskän kanssa sitten sitä imetystäkin vielä jos saisi siihen jonkun kikan että helpottuisi. Illalla sain pumpattua kipeitä ja täysiä rintoja ja annettiin ilta- ja yömaito sitten pullosta.

heipat

:wave:
 
Kiitokset Jouskari-80 yliaikainfosta!

MariKoo, meilläpä on tosiaan joo yhteneväisyyksiä, sama laskettu aika, synnäri, kilomäärä...lieköhän vielä sama neuvolantätikin, kun mulle sanoi eilen täsmälleen samalla tavalla, että kohdunsuun tilanteesta riippuen katsovat ya-kontrollissa, käynnistetäänkö samana päivänä vaiko vasta myöhemmin =) . Mulle myös sanottiin, että 41+5 olis tuo kontrolliaika. Toivotaan tosiaan, että päästään molemmat tosi toimiin silloin ennen ens viikon viikonloppua. (Eikä kyllä haittais yhtään, jos jo tämän viikon puolella.. :LOL:

Supistuksia puhaltelen kaikille kärvistelijäkerholaisille ja siinä sivussa myös itselleni :D :wave: !

Elo-onni + Jyry 40+5 (41+2)
 

Yhteistyössä