~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

vähänkö nuo on tossa k70 ohjelmassa ihania vanhuksia!
katselin,että joku muukin on lohjaltapäin, tai ainakin oli käynyt neidonkeitaassa uimassa :)
mun maha on nyt parissa päivässä pullahtanut ulos. en tiiä onko lisää turvotusta, vai alkaako se vauva sitten jo näkymään. (ja ukko väittää, että tissit ois kasvanut :D ) farkkuja en enää pysty käyttää kun kiristää niin kovasti :/
kai se on pakko alkaa katselee äippävaatteita.
anoppi soitteli taas tänään, oli ostanut vauvalle citterin. se on niin tohkeissaan tulevasta vauvasta :) on muutenkin jo ostanut hirveän kasan vaatteita ja muuta pientä!
huomenna mökkeilemään!!viikonloppu pitkästä aikaa vapaa!!eli viikonloppua en ole koneen ääreessä vaan korvessa mökillä :) ja lauantaina katsomaan siskon muksua(syntyi viime pe)

kauhian hyvää viikonloppua kaikille =)
-ajatar rv 15-
 
katham, mehän saadaan sitten jännäillä samaan aikaan rakenneultraa :) Aiotaan kyllä kysäistä josko kätilö näkisi kumpaa sukupuolta vauva on. Pojan rakenneultrassa poika pyllisti niin näkyvästi meihin päin heti kun ultraus aloitettiin, että huomasin heti että poika se on :) Piti vielä lopuksi varmistaa että osasinko oikein katsoa :)

Minulla on tänään ollut aika tukala olo tuolla massussa :/ Johtuu varmaan siitäkin että maha ei ole kahteen päivään toiminut juuri lainkaan... Sitten tuossa oikealla puolella lähellä nivusta tuntuu inhottavaa jomotusta kun seisoo, niitä kasvukipuja varmaan. Jospa huomenna olisi mukavamman oloinen päivä, pitäisi kaikki kauppareissutkin hoitaa kahdestaan pojan kanssa...

Tosiaan toi heittoaisa on ainakin meillä ollut ihan ehdoton kapine vaunuissa/rattaissa. Kaupassakin saa vaihdeltua puolta mistä työntää, pojan mielialojen mukaan :) Ja ulkona tuuli/aurinko on helposti "väisteltävissä".

 
Heippa kaikille, vastailen minäkin välillä :)
Väsymys ja jatkuva nälkä helpotti jo välillä, mutta nyt tuntuu tulleen takaisin...molemmat.
Kovasti janottaakin ja päätä särkee aika usein. Kuulunee "taudin kuvaan" :D

Muutenkaan en ole mikään hehkeä, kukkeimmillani oleva odottaja...närästää...röyhtäilen ja piereskelen kun mikäkin :ashamed:
Onko muilla vastaavia oireita?
Olen jotenkin kuvitellut, että nuo oireet lähinnä loppusuoralla olevilla.

Mutta mitäs pienistä...pääasia, että raskaana ollaan...ihanaa :heart:

Mikkka + pikku-Raksu 16+1
 
Ai niin...noista hankinnoista.
Minä en ole hankkinut vielä mitään.
Vaunut tiedossa, ostan työkaverilta vanhat.
Ei oikein viitsi vielä ostella, kun meillä muutto edessä kesäkuun alussa.
Tämä asunto niin pieni, ettei ole tilaa...eikä viitsi ottaa lisätavaraa muutettavaksi.
Pääsen lomalle toukokuun lopulla ja äippäloma alkaa heinäkuun alussa, niin ehtiihän sitä silloinkin :)

Mikkka + pikku-Raksu
 
Olikohan se äiti lpr joka kyseli vanhojen pullojen ja rintapumpun käytöstä....?
Jos ne vaan on ehjät ja toimivat, niin ei varmastikaan kannata ostaa uusia. Nehän voi varmasti keittää ja kannattaakin ennen ku otat käyttöön. Ainakin ite ole käyttänyt vanhaa rintapumppua vielä reilu vuosi sitten kuopuksen kans ja sen olin ostanu joskus 2001 ja aion kyllä käyttää tämän tulevankin lapsen aikana jos on tarvis.

MÄ en meinaa muistaa kelle piti mitäki, mut kokeillaan meneekö oikein salamanteri siitä hiivasta: Lääkäri meinas määrätä mulle jo jotain suun kautta otettavaa lääkettä, kunnes luki jostain kirjasta, ettei suositella raskausaikana kuin äärimmäisessä tapauksessa käytettäväksi, joten se sit käski vaan koittaa päästä eroon siitä canestenin avulla... :/
 
Mikkka Ei täälläkään kovin hehkeitä olla. Naamassa näppyjä ja iho on kalpea, todellakin pierettää, tukka on harmaa ja eloton, vyötärö kadonnut jne :) . Mutta kaikesta huolimatta pyöristyvä masu saa tavattoman onnelliseksi.

Meillä on tuplien hankinta myös edessä. Liikkeessä ihastuin suunnattomasti Happy Babyn tupliin. Näissä rattasosat voi kääntää erikseen ja vauvalle saa kantokopan. Isot pyörät ,että pääsee täällä maallakin liikkumaan. Hinta oli vain miinus ,750?. Onko kellään käyttökokemusta tuosta merkistä?

Hankein tänään ekan vauvanvaatteen :heart: . Ihanan valkoisen pehmoisen potkarin, joka sopii tytölle ja pojalle. Ihan innoissani olen sitä hypistellyt.

Minäkään en ole vielä liikkeitä tuntenut. Kovasti odotan jo.
Mutta nyt petiin. Tyttö nukkuu tässä mun sylissä ,kun kipeenä tahtoo olla äitin viekussa koko ajan.
Öitä!
-Poni ja Manteli 14+1
 
Huomenta!!

Minähän se kyselin niistä pumpuista ja pulloista! kiitos vaan vastauksesta, niin ajattelinkin että niitä voi käyttää, jos on hyvin säilytetty ja ehjät!!

Kyllä on kiva keksintö, kun kännykässä on radio!! sain eilen uuden työpuhelimen, ni vähänkö on kiva kuunnella samalla radioo ku tekee töitä!!

Se piti vielä kysyy et tunnetteko jo joka päivä niitä liikkeitä?? ku mie en eile tuntenu juuri mitään, mutta olin koko päivän kylää aika vauhdilla menossa, mutta kylää sieltä äsken jotain pientä taas tuntu :heart: . esikko oli kyllä kans tosi laiska liikkumaan masussa, ihan loppuun asti.. sain monta kerktaa miettiä et onx se liikkunu millo viimex.. ja sit ku synty ni se otti ja ottaa kaiken paikalla olon takasin :kieh: , se ei oo pysyny paikallaan ollenkaan!! saa nähä miten tän kanssa, ku mennää vähän pitemmälle, et onko vilkas mahassa vai maan päällä =) . Onko muut huomannu isommista lapsista tälläsiä??

miulla on ollu sellasta lievää aamu ja ilta ja päivä pahoinvointia sen ykätauin jälkeen.. nytki on sellanen kuvotus.. johtuukohan siitä ku vatsalaukku on pienentyny, ja yrittää survoo entisee mallii ruokaa sinne :D .. ainaki eile piti heittää ruokaa pois, ku ei menny alas.. toivottavasti menis ohi nopsaa..

Ihana ku poika on ruvennu menee aamusin miuta piiloo.. se laittaa tyynyn pään päälle ja huutaa tuu ettimään, tai sit tänä aamuna se vaan peitti silmät käsillä =) , mieku kysyin et missäs oot, ni : no täällä miun käsien takana!! Kyl ne on niin ihania!!

Miun pitäs olla tänää ahkera töissä, et voisin lähtee vähä aikasemmi töistä, ja tässä mie taas vaan kirjottelen..!!

Mutta jos en palaa ennen maanantaita(varmaan palaan) niin HYVÄÄ VIIKONLOPPUA äiteille ja masuille!!!

Äiti lpr 16+3
 
Huomenia!!!

Täällä juuri palauduttiin neuvolasta, ja ai että, oli IHANA kuulla pikkusen jumpsuttavat sydänäänet taas pitkästä aikaa! :heart:

Kaikki oli siis mallillaan, sekä tulevalla äitylillä että pikkusella masussa.
Paino minulla oli tippunut alkupainosta kilon verran - mikä ihan ok, kun on lievä ylipaino. Maha kyllä on kasvanut melko paljon, mutta muuten ei sitten painoa ole kertynyt, mikä näkyisi lisääntyneenä painona. =) Eiköhän sitä painoakin ala vielä jossain vaiheessa kertyä.

Verenpaine oli myös hyvä, 120/62. Sekä Hb oli 147. Sen luulin kyllä olevan alhaisempi, kun välillä on ollut niitä "heikotuskohtauksia". Mutta kaikki siis hyvin =)

Downin syndrooman riski oli minulla 1:2200, mikä on hyvä. Tämä siis niskapussitutkimuksen ja verikokeen perusteella. Ikäni (24) puolesta se olisi 1:1200.

Laskettuaika muuttui takas 5.8.08, eli se mikä se oli alunperinkin. Sen voisi päivittää listaan, kiitos!!! :attn:

Että sellasia uutisia, oikein mukavia!
Nyt innolla odottamaan rakenneultraa, mikä on ensi kuun puolessa välissä. =)

oda-sofia & pikkunen 16+3 :heart:
 
Mä oon kyllä käsittänyt että laskettua-aikaa siirretään vasta jos viikolla heittää päivät.
VIB: Onko ne sun kärryt ihan uuden karheet emmaljungat? Mitä hintaa ajattelit? Ja ennyt muista että mistäs päin olitkaan.. :D
Täytyy lähteä käyttään miestä lekurissa, on niin hirveä flunssa sillä..Eli meen ite vähän shoppaan sillä aikaa :whistle:
 
Terveiset neuvolasta! Aamulla kävin ja ensimmäistä kertaa kuunneltiin sydänääniä, oikein kiivaat olivat, syke 160 :heart: !
Olipa kyllä ihan ultran lailla liikuttava kokemus, ihan sanoinkuvaamaton :'( ! :snotty:
Kyselin terkalta, että onko ihan vanhan kansan uskomuksia tuo, että tyttö olis tuon sykkeen perusteella ja hän sanoi, että joo, kaikki on yksilöllistä, enkä voi sulle tyttöä luvata. Ennen ku on pitäny sykkeistä ja mahan muodosta päätellä, kun ei oo mitään konkreettisempia keinoja ollu asian selvittämiseks.. :D mutta kysyinpä kuitenki!
Ihanaa perjantaita kaikille elomassuille!

Elo-onni08 ja pähkinä 13+1
 
Huomenet vaan täältäkin!

En jaksa joka aamu syödä heti kunnolla kun nousen ja nyt oon taas alkanut keittämään kahvia heti ensimmäisenä, ennen join joka aamu ensin kahvia ja sitten vasta ehkä tunnin päästä söin jotain... no kostautuu nyt kun alkaa kuvottamaan. Söin tuossa eilistä lakkarahkaakin.. kai se täytyy mennä syömään leipää tai muuta ennenkuin olo menee tosi ällöksi.

Oireista mullakin on jo kaikenlaista ja kiusallisimpia kauheat ilmavaivat! (töissä on kauheaa joutua pidätteleen...), suonikohjujen alkujen kivistys ja nenän karmee kuivuminen!! Onko teillä muilla nenän kans onkelmia?? Toinen sierain on koko ajan tukossa ja kuivan oloinen ja veristä räkää tulee välillä. Aiemmis raskauksissa on tullut alkuraskaudessa hyvin verta nenästä aina välillä mutta nyt ei oo vielä tullut kunnolla mutta ärsyttää tälläinen niiskuttaminen. Tosin flunssaakin voi olla, töissä kiertää aina vaan sairastelu ja tänäänkin joudun olemaan pidemmän päivän kun joku kipeä. Eilen olis ollu vapaapäivä mutta soitettiin töihin, no oli sentäs mukava päivä ja vuoro.

Hermot meinaa olla lasten kanssa tiukilla. En jaksa yhtään mitään ylimääräistä vaan räjähdän heti. Kaikki kotityöt kasaantuu kun ei oo enään virtaa työpäivän jälkeen innostua mistään ja mies ei oo kaikista innokkaimmista päästä. Välillä saattaa yllättää ja on siivonnu mutta aika harvinaista. Odotan jo kovasti äitiysloman alkua ja että on aikaa tehä kotonakin jotain. Kestovaippoja jos sais ommeltua jos löydän hyvät kaavat.

Meillä ehkä muutto kesän korvilla tiedossa jos talokaupat onnistuu ja mies illalla naureskelikin että sä saat taas olla kantamatta mitää niinkuin edellisissäkin muutoissa kun on joka kerta ollut melkein samat raskausviikot menossa!! Hyvin ajoitettu muuttamiset! :LOL: no pitäähän se työnjohtajakin olla!

Vauvalle ostettiin viikonloppuna eka lelu, oli tarjouksessa sellanen söpö ankka tai sorsa joka vaakkuu kun mahasta painaa... vaatteita en oo mitään hankkinut kun toivon että seuraavassa ultrassa sais vihiä kumpi sieltä on tulossa.

mutta nyt tankkaamaan ja ruokaa tekemään! Mukavaa päivää kaikille!!


Ps. kuulin taas yhdestä uudesta työkaverista joka oottaa vauvaa, taitaa saada ennen mua ja nyt vähän hirvittää kertoa että mä jään myös äippälomalle! Juuri syntyi kolme vauvaa muutaman viikon sisään, seuraava jäi sairaslomalle ja LA toukokuussa ja sitten me kaks ainakin vielä.... :p voi pomo parkaa....
 
äiti lpr: En tunne joka päivä liikkeitä. Muutaman päivän välein yleensä. Esikosta en muista miten paljon se liikkui vatsassa mutta oli jokatapauksessa rauhallinen lapsi. Toinen oli masussa tosi laiska liikkumaan mutta nyt liikkuu sitten senkin edestä. On oikea hulivili tyttö :D .

Mietin tuossa eilen illalla mitä erilaisia oireita aiempiin raskauksiin verrattuna on niin rinnat on nyt arat ja jonkin verran turvonneet. Aiemmissa odotuksissa ei ole olleet arat eikä muutenkaan oo tapahtunut rinnoissa mitään muutosta. Pahoinvointia on ollut kaikissa, samoin kun väsymystä. Nälkä on tässä odotuksessa ollut kova samoin kun inho ruokia kohtaan.

Eilis ilta oli varsin mukava kun tuli vietettyä miehen kanssa laatuaikaa :D , ei oo hirveästi kiinnostanut petipuuhat (minua) tai sitten on väsyttänyt niin kovasti ettei ole jaksettu.

Palailemisiin!

miija + masu 16+3
 
Kiva taas lukea neuvolakuulumisia :) .

Nyt minäkin olen flunssassa. Jokaista lihasta särkee ja kolottaa. Pakko on ollut Panadolia ottaa. Onneksi mies kävi aamulla hoitamassa hevoset ja mun äiti tulee siivoamaan tallin. Mun tarvii vaan illalla pitämään tunnit. Tätä yrittäjän arkea ,että sairaanakin on töihin mentävä. Onneksi on apujoukkoja muihin hommiin.

Meidän tyttö on masussa ollessaan melko rauhallinen. Ultrassa kyllä liikkui aina kovasti , mutta liikkeet eivät tuntuneet paljon. Yhtään kertaa ei potkinut niin ,että olisi sattunut. Kääntyi kyllä rv 24 raivotarjontaan ja alkoi laskeutua alaspäin, joten liekö sillä vaikutusta ,että kylkiluuni säästyivät potkuilta. Nivusiin nyrkiteli ,mutta ei lujaa.

Nyt takaisin petiin.
-Poni ja Manteli 14+2
 
Yritän nyt jotain jaksaa kirjoitella tänne vaikka kova flunssa ja yskä on edelleen riesana :'( Eilen jouduin sitten käymään itteni kanssa lääkärissä, kun nenä ei sitten millään meinaa pysyä auki, että itku kurkussa saa olla vaikka nenäsumutetta laittaakin. Tulehdusarvot oli koholla, joten sen perustella sain jonkin sortin tulehdukseen lääkekuurin. Sitten toissapäivänä neuvolassa hemoglobiini oli jotain 127 ja eilen lääkärissä vain 115. Lääkäri määräsi sitten heti aloitettavaksi rautalääkkeet ja aluksi viikko 2 tablettia päivässä ja sen jälkeen normaalisti yksi pilleri/pvä. Kauhee tätä tautia :kieh: Yskäkin jaksaa olla vielä suht kovaa ja yskänlääkkeestä ei tunnu olevan mitään apua.

Kaks vanhinta lasta ei oo enää 3 päivään olleet kuumeessa, mutta flunssa ja yskä heillä jatkuu. Ovat siitä huolimatta jaksaneet jo kovasti leikkiä ja tapella keskenään. Nuorin lapsi on mun kanssa yhtä pahassa flunssassa ja yskässä, mutta onneksi tämä aamu alkoi hänellä ilman kuumetta, huoh.

äiti lpr: Mulla on itellä kellarissa 6 vuotta vanhoja tuttipulloja ja aion niitä käyttää tällä neljännelläkin vauvalla! Ensin vain pesen ne hyvin fairivedessä ja sen jälkeen keitän pulloja viitisen minuuttia ja ovat täysin käyttövalmiina!!! Tuskinpa se 4 vuotta vanha rintapumppukaan on kummempia kärsinyt, vaan ihan peset ja keität osat ja uskaltaa kovasti vielä käyttää :heart:

Vaunuasiaa: Meillä on keskimmäiselle lapselle aikoinaan ostettu Brion pelkät rattaat kuomulla, jotka kuljettaa lasta kasvot menosuuntaan. Sitten kolmannelle lapselle ostettiin sellaiset "vanhan ajan" vaunut valkoisilla kovilla pyörillä ja hyvin on palvelleet! Ne olikin todella edulliset ja oikein lastentarvikeliikkeestä ostettiin ne. Että hyvin vanhoillakin vehkeillä pärjää, kun ne vain on huollettu, ehjät ja muutenkin kunnossa :D

Vauvan tarvikkeista: Meillä siis on kolme lasta jo ennestään ja neljäs siis tulossa. Ei tarvi ostaa uudelle vauvalle ainakaan vaatteita eikä sen kummempia tarvikkeitakaan, kun kaikki on kellarissa valmiina. Ainut mitä tilasin vauvalle, on autoon uusi turvakaukalo, kun teki mieli jotain uutta kuitenkin hankkia :heart: Varmaan maaliskuun alussa tulee postiin, toivottavasti!! Tuttipulloihin tietty tutit pitää uudet ostaa, rintakumit, rasvat, liivinsuojat yms. pientä pitää vielä hankkia.

Liikkeistä: Välttämättä en ihan joka päivä tunne vauvan liikkeitä. Eilen kuitenkin illalla ne tunsin Salkkareita katsoessa. Kun tunsin liikkeen, niin laitoin heti sormeni siihen kohtaan ja jee, tunsin siinä sellaisen "kovan" kohdan!!! Ihanaa, kun rupeaa tuntemaan ja tietämään näin, että masussa todellakin on elämää :heart:

Varsinkin justiin ensisynnyttäjät tuntee ne ensimmäiset hipaisut joskus 18-20 viikon tietämillä ja siitä muutama viikko eteenpäin tuntuu jo kunnon potkut. Jäädään jännittyneinä odottelemaan muidenkin tuntemuksia masussa aikanaan =)

Mut nyt meen laittaan lapsille jotain päiväpalaa ja itelle myös, jahka jaksais. Koitellaan parantua pikaisesti flunssasta yms. joilla se on nyt riesana.

Tatjana80 ja rv tasan 16
 
Paranemisia kaikille flunssaisille! :snotty:

Mä olen itse siitä kummallinen etten ole juuri koskaan kipeänä, viimeksi flunssa iski alkuvuonna 05 eli kolme vuotta sitten:) Onnellinen saan kyllä olla, kipeänä olo ei ole todellakaan mukavaa.

Fosforiko se kyseli meidän kärryistä: ei ole todellakaan mitkään uudet, vaan olleet yhdellä lapsella jo ennen meitä. Olisikohan 03 tai 04 mallia...hirmu hyvät kyllä olleet silti.:)

Täällä Turussa on aivan ihana auringonpaiste, mut ihan hirmu kovia tuulenpuuskia tulee! Kunhan poitsu tuosta herää niin mennään vähäsen ulkoilemaan.

Vauvan liikkeist... mä en ole vielä tuntenut, kovasti odottelen... poika oli vilkas mahassa ja vilkas maan päälläkin:) :heart: Tuntuu että tulee päivä päivältä vaan vilkkaammaksi, mutta on se vielä jotenkin ihanaa(katsotaan muutaman vuoden päästä, miten ihanaa on sit:))
 
Moikka!

Mulla samat ongelmat nenän kanssa kuin mammaliini83:lla. Välillä limakalvoja oikein polttelee ja kaiket yöt on toinen sierain tukossa :headwall: Melkein kaikkee oon jo höyryhengityksestä saakka kokeillu...

Oliko se irtosora (?), kun kirjoitti harjoitussuppareista. Joskus töiden jälkeen, ja muutenkin kun pitkään seisoskelee tai kävelee, niin maha tuntuu tosi piukeelta. En oo ollenkaan osannut yhdistää niitä myöskään supistuksiin... Ihan kuin noina hetkinä vatsanahka olis numeroo liian pieni... Tai alkaa se kyllä olemaan kohta muutenkin :LOL:

Mä jo aikaisemmin täällä kerroin tästä kevätsiivoushuonekalunsiirtovillityksestäni... Tänä vuonna kärpänen on ainakin ajoissa. Miehen kanssa laiteltiin toissapäivänä huoneet uuteen uskoon ja saatiin Elmerin huone alustavasti kuntoon. Kesällä ei tarvi sitten, kun raahata vierassohva sieltä toiseen huoneeseen ja vauvan tavarat sisään :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille!!!!!!
kaneliomena ja Elmeri 16+4
 
Koittakaahan parantua mammat!

Minä oon kans tosi harvoin sairaana ja lapset kans en edes muista millon tuo 4 vuotias on ollut kipeänä! pienemmällä oli uuden vuoden aikaan vauvarokko, muita sairauksia ei ole vielä ollut. Onneksi ovat terveitä :)

Poni06: Jospa asuisitte lähempänä tulisin mielelläni siivoaan tallia =) ukko pitää hulluna ku tykkään siitä pas.kan luonnista :LOL: Iloisena aina, kun ehdin tallille ennen ku ovat ehtineet karsinat siivota. taidan olla ainut kuka siivoaa heppansa karsinan :D

Omassa olossa ei ihmeempää. palelua edelleen ja hermot meinaa olla kireänä :kieh: :headwall: inhottavaa kun tulee karjuttua tuolle isommalle tytölle, jotenki se vaan käy hermoon :'(

Täällä tullu koko yön ja tän aamupäivän tosi märkää lunta. lumiukkoa rakennettii ja olis saanu olla sadevaatteet päällä. Saapa nähdä pääsenkö ratsaille ollenkaan? ehkä pakosta mentävä seuraava mahdollisuus vasta ens viikolla!

Triine 13+5
 
päivää! Täällä ei mitään erikoista.. Maha on alkanut paisuun kummallisesti viikon sisään, napaa kiristää :D mulle tulee varmaan semmonen ulospäin pullahtanu napa :D ja asiasta kolmanteen joka raivostuttaa mua todenteolla on noi meidän kissat, sen lisäks että ne riehuu ihan tajuttomasti, ja rikkoo kaikkia, niin joku niistä temput keksi ja väänsi paskat olohuoneen SOHVALLE. mä olen niin raivon partaalla niiden kanssa, varsinkin nyt kun ottaa pienemmätkin asiat päähän. Ja mieshän ei missään nimessä voi kissan paskaa korjata. Se ei suostu edes siivoaan niiden hiekkalaatikkoa eli se on mun heiniä.. Päähän ottamista vahvistaa vielä se että olen tänää kahdeksatta päivää putkeen töissä! :( no niin.. Mä oon kans noita vaunuja miettinyt, mutta ei mitään hajua minkälaiset ostetaan, yhdistelmät kyllä mutta monella pyörällä ja minkälaisella kopalla niin ei hajuakaan..
 
mulla oli eilen neuvola mulla on neuvolat aika tiheään kun esikoiselta oli ongelmia sokerin kans ja sama ongelma on jo tässäkin raskaudessa mutta se ei ole ongelma kun katsoo mitä syö ja ettei paino nouse kovin paljon sain eilen sokeri mittarinkin lainaan että saa seurailla veren sokereita ennen kuin menen sokeri rasitukseen vauvalla oli kaikki hyvin syke oli 150 :heart: painoa on tullut lähtöpainoon noin 1kg, nyt kun on tätä räkätautia liikkeellä niin meillä nousi pojalle eilen kuume harmittaa kun tänään ois päästy kattoon miehen siskon vauvaa no myöhemmin sitten ei se sieltä karkaa kasvaa vain
 
Olipa luettavaa jälleen..

Täällä voidaan oikein hyvin, ei ole mitään vaivaa tahi valituksen aihetta :) Ihan normaalia raskautta. Maha on jostain ilmestynyt, oikein hätkähdin itsekin..että ISO se jo on. Johtunee siitä, että miettii niin esikoisen odotusta jolloin mun maha alkoi näkyä n. vkolla 22. Minkäslaisia muodonmuutoksia muiden vyötäröillä on koettu?

Täällä pieni myllertää ja tönii päivittäin, yllättävänkin paljon. On jopa herättänyt minut muutamana yönä, kun ei ole vielä tottunut yöllisiin kuperkeikkoihin. Esikko oli kovin vilkas asukas (nyt vielä älyttömämpi menemään) ja siltä vaikuttaisi tämä toinenkin. Joku sanoikin nähneensä unessa vauvan sukupuolen. Minäkin olen nähnyt nyt neljä unta, joissa tulla tupsahtaa tyttönen. Johtuu varmaan muiden jatkuvasta jankutuksesta, että josko sieltä neito tulee..

Me ei osteta vauvalle oikeastaan mitään, kaikkea on ja mua henk.koht. on alkanut ällöttää turha tavaran haaliminen, en voi sietää roinaa joka nurkassa. Uusi kantoliina ja rintapumppu ovat varmaan ainoat hankinnat ja hyvä niin.

Kovin monessa kodissa sairastetaan, pikaisia paranemisia. Meillä ei yleensä sairastella; mies ollut kerran flunssassa koko aikana jolloin tunnettu, minä olin kipeä 9 vuotta sitten ja poika ei ole ollut vielä ollenkaan kipeänä.

Voisiko joku jakaa tietouttaan jo joskus mainituista esitietolomakkeista.. meneekö ne synnytyssairaalaan siis ja mitä asioita niihin merkitään? Itse en muistaakseni ole sellaiseen törmännyt..jotain lappusia jouduin pää sumeana kesken synnytyksen täyttämään, mutta siinäpä se oli..enkä muuten muista yhtään mitä kysyttiin ja mitä vastasin.

Ulkona aivan ykköskeli, oltiinkin jo pitkät pätkät pojan kanssa liikkeellä. Ihanaa muutenkin viikonloppu ja mies kotona, saa tehtyä opiskeluhommia ja muutenkin olla yhdessä..

No niin, eiköhän tämä tällä erää riitä..oloja vaan kaikille!

Pastilla & muikku 17+0
 
Olipa luettavaa jälleen..

Täällä voidaan oikein hyvin, ei ole mitään vaivaa tahi valituksen aihetta :) Ihan normaalia raskautta. Maha on jostain ilmestynyt, oikein hätkähdin itsekin..että ISO se jo on. Johtunee siitä, että miettii niin esikoisen odotusta jolloin mun maha alkoi näkyä n. vkolla 22. Minkäslaisia muodonmuutoksia muiden vyötäröillä on koettu?

Täällä pieni myllertää ja tönii päivittäin, yllättävänkin paljon. On jopa herättänyt minut muutamana yönä, kun ei ole vielä tottunut yöllisiin kuperkeikkoihin. Esikko oli kovin vilkas asukas (nyt vielä älyttömämpi menemään) ja siltä vaikuttaisi tämä toinenkin. Joku sanoikin nähneensä unessa vauvan sukupuolen. Minäkin olen nähnyt nyt neljä unta, joissa tulla tupsahtaa tyttönen. Johtuu varmaan muiden jatkuvasta jankutuksesta, että josko sieltä neito tulee..

Me ei osteta vauvalle oikeastaan mitään, kaikkea on ja mua henk.koht. on alkanut ällöttää turha tavaran haaliminen, en voi sietää roinaa joka nurkassa. Uusi kantoliina ja rintapumppu ovat varmaan ainoat hankinnat ja hyvä niin.

Kovin monessa kodissa sairastetaan, pikaisia paranemisia. Meillä ei yleensä sairastella; mies ollut kerran flunssassa koko aikana jolloin tunnettu, minä olin kipeä 9 vuotta sitten ja poika ei ole ollut vielä ollenkaan kipeänä.

Voisiko joku jakaa tietouttaan jo joskus mainituista esitietolomakkeista.. meneekö ne synnytyssairaalaan siis ja mitä asioita niihin merkitään? Itse en muistaakseni ole sellaiseen törmännyt..jotain lappusia jouduin pää sumeana kesken synnytyksen täyttämään, mutta siinäpä se oli..enkä muuten muista yhtään mitä kysyttiin ja mitä vastasin.

Ulkona aivan ykköskeli, oltiinkin jo pitkät pätkät pojan kanssa liikkeellä. Ihanaa muutenkin viikonloppu ja mies kotona, saa tehtyä opiskeluhommia ja muutenkin olla yhdessä..

No niin, eiköhän tämä tällä erää riitä..oloja vaan kaikille!

Pastilla & muikku 17+0
 

Yhteistyössä