~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Heippa taasen!

Ei täältä kannata olla paria päivää pois, kun tekstiä tulee monta sivullista! Mutta mukavaahan se on lukea, kuinka teillä muilla menee =)

Ite oon innoissani, kun sain vapautuksen jokavuotisista kuntotesteistä, jotka mun työhön kuuluu. Pelkäsin, että joudun rääkkäämään pikkusta rankoilla testeillä, mutta onneksi työpaikkalääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja sano heti, että raskaana niitä ei tarvi tehdä!

Päätä särkee edelleen, johtunee tästä työpaikan näyttöjen tuijottelusta. En silti ala sitä Buranaa vetämään. Panadolit saa riittää! Niitä olenkin joutunut nyt ottamaan, kun menin eilen nyrjäyttämään nilkkani ja sitä sattuu kamalasti :'( Koko nilkka on ihan turvoksissa ja kävely on nilkutusta.

Vatsa tuntuu kasvaneen nyt viikossa paljon! Silti mahtuu vielä omat työhousut jalkaan, vaikkakin ne vähän jo puristaakin. Painoa on tullut n. 3 kiloa. Se taitaa olla aika vähän? Tiedä häntä, kaikki niin uutta näin ekaa odotellessa... En muuten vieläkään pysty tajuamaan miltä supistus tuntuu, kun en sitä ole koskaan kokenut. Tai ehkä olenkin, mutten sitä ole supistukseksi tajunnut. Vatsassa kun tuntuu välillä mitä sattuu. :LOL:
 
Mä tulen hulluks. Kävin siis maanantaina lääkärissä joka määräsi lepoa noitten "outojen" mahatuntojen takia jotka ovat sit vissiin niitä supistuksia.. Oon nyt pari päivää ollu ihan hissun kissun mut niitä tulee silti ja nyt muutaman päivän sisään "mahan pohja" on mennyt ihan hel**tin kipeeks, soitin neuvolaanki joka onneks on huomenna mut hän oli sitä mieltä et ei vaarallista, mut tiedä sit, oon ihan hermoheikkona.. Lisäks nyt kun tuo mahanpohja on kipeenä, niin pissiminenkin sattuu vähän, siis siihen mahaan..

Joku puhui noista alapäänvihlaisusta, mul oli niit kans jossain vaihees ja johtuu siit häpyluusta..

Ja painosta, sitä on tullu tähän mennes joku 4-5kg, vaik mielestäni en syö hirveemmin, yhen lämpimän ateria ja aamupalan, välipalan ja iltapalan.. mut silti oli taas noussu 1kg.. :/

Mun tekis hirveesti mieli ostaa jotain pientä sille vauvalle, tai tilata se autoon turvakaukalo, mut jotenkin en vaan uskalla..

Onko teillä muilla muuten niitä "kivoja" sukulaisia yms jotka varottelevat joka asiasta liittyen tähän raskauteen, vituttaa suoraan sanottuna kun kaikki aikasemmat on menny kesken ja nyt mitä tahansa mä teen tuntuu olevan haitaks lapselle, esim autossa istuminen, saunassa käynti ym ym ym.. Vaik järki sanookin et ei nois ole mitään logiikkaa niin silti tulee tahtomattaan aina syyllinen olo janyt kun on tota kipuiluakin jonkin verran..

Anteeksi, kauhea valittaminen, oon vaan väsynyt... :ashamed:

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja kiitos jos joku tietäisi tosta mahan pohjan kipeydestä.. :flower:

T. Hosso ja Iisakki 17+2
 
Helou,

hosso: Mulla kans miehen sukulaiset (anoppi ja miehen sisko) manaa mulle koliikkilasta ja muutenkin maalaavat piruja seinille. Hirvittää kuunnella, ku muutenki pelottaa tää eka raskaus... Miehen sisko sai vähän aikaa sitten lapsen, joka on sitten anopin ja kälyn mielestä NIIN ihana ja NIIN rauhallinen, ja me siis saadaan joku kauhakakara...

Alapäävihlaisuja myös täällä. Luin sit (tais olla täältä :whistle: ), että ihan normaaleja ovat. Ne vaan tuntuu niin pahoilta...

Mun mahan pohja on tosi kova ja vähän kipeä painaessa. En oo siitäkään tajunnu alkaa pelkäämään, vaan aatellu sitäki ihan normaaliksi...


Terkuin, Kiia08 ja kasvava Kaveri 17+2
 
Kauhea flunssa ja kuumetta 38. Mulla ei ole näin kauheaa flunssaa vuosiin. Iltapäivän ihan lepäilin sohvalla katsellen tv:tä. Silloin alkoi oikealla puolella alavatsassa ikävät viiltokivut. En ensiksi kiinnittänyt huomiota niihin (tuntuvat samalta kuin liitoskivut), mutta niitä on tullut nyt monta tuntia ihan jatkuvalla syötöllä!! Pelottaa ihan kauheasti taas. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, mutta siihen tuntuu olevan ikuisuus. Missä vaiheessa kannattaisi lähteä ihan päivystykseen?

Marikki ja pikkuinen 15+2
 
Heippa pitkästä aikaa, lukemassa olen käynyt, mutta en ole jaksanut kirjoitella.
Mullakin noita vihlaisuja on etenkin liikkuessa, mutta en nyt niistä ole kauheammin huolestunut, koska ne ovat vain ajoittaisia. Paikallaan ollessa ei ole mitään tuntemuksia. Nyt on pari päivää olleet oireettomampia ja myös tuo jatkuva pissalla käyntikin on helpottanut ja en herää parin tunnin välein vessaan.

Maha mulla ei ole paljon vielä kasvanut, ja en sitä edes vielä haluakaan. Omat vaatteet mahtuvat hyvin päälle ja ulkopuoliset eivät vielä mitään huomaa.
Kaapissa odottaa parit äitiyshousut ja toisia niistä sovitin pari päivää sitten ja mä hukun niihin ainakin vielä, ei ole tarpeeksi mahaa noihin.

Meillä alkoi maanantaina remontti ja nyt on koko alakerta täysin revitty, lattiat vielä repivät auki ja sitten ehkä pääsevätkin jo tekemään uutta. Kiva asua tässä kauheassa sekamelskassa, kun joka paikka on ihan pölyn peitossa, mutta pelkkä ajatus siitä, että 6 viikon päästä meillä on uudet hienot tilat tuolla alhaalla. :)
 
hosso: Mun anoppi ei antaisi tehdä minun oikein mitään kotitöitä näin raskaana ollessa :/ . Mm. pyykkejä en saisi viedä kuivumaan ja ruokakasseja en saisi kantaa. Viime odotuksen aikana tuntui että vahtasi minua kuin haukka ja oli sitten neuvoja antamassa. Rasittavaa ja raivostuttavaa, enhän minä kuitenkaan mikään sairas tai puolikuntoinen ole. Tiedän kyllä milloin joku homma on parempi jättää miehen tehtäväksi. Ikävä kun ei anoppi ei tunnu sitä ymmärtävän :( . Tämä ei nyt raskauteen liity mutta normaalipainoinenkaan en anopin mielestä saisi olla vaan mieluummin vaikka ylipainoinen.

Päivä vierähti kotona ollessa. Palailemisiin!

miija 17+2

 
Kaivoinpa sitten sykemittarin monen viikon tauon jälkeen ja kävin lenkkeilee. Lenkillä oon kyllä käynyt, mutta ilman mittaria. Ja joo... lukemat on sellasia, et huhhuh. Suht rauhallinen 50min lenkki, ei edes hiki tullut, ja sykkeet vaihteli 135-180, keskisyke oli siinä 150-155 välillä. Jätin mittarin päälle, pyykkejä laittaessa ja tiskatessa jo oli jotain 135-140 ja tässä koneella istuessa n.85-90. Että jos sitä maksimi 140 ohjetta noudattaisin, niin jäis kyllä aika moni asia tekemättä... Hassua, kun en lenkillä edes puuskuttanut, ei tullut yhtään supparia, ja olo oli niin hyvä, et ois mieli tehnyt vain juosta! Taidan siis vastaisuudessakin jättää mokoman mittarin kaappiin ja lenkkeillä ilman mokomaa ilonpilajaa! :kieh:

Muuten tänne ei oikein mitään kuulu... meilläkin on kovasti remppasuunnitelmia, kunhan päästään OMAAN kotiin vihdoin joskus kesä-heinäkuussa, riippuen, koska vuokralaiset suostuu siitä muuttaa pois... ainakin lattiat menee uusiks tän kesän aikana alakerrasta, kylppäri- ja saunaremppa jää varmaan ens kesälle. Jos keksis siksi ajaksi jonkun mukavan kesälomakiertueen, ni ei tarviis asuu rempan keskellä.

Hemuli 14+5
 
Kuittaan vaan että kävin taas pitkästä aikaa lukemassa teidän kirjoituksia! Itsellä pahoinvointi on tosi kovaa, mulle siis määrättiin pahoinvointiin lääkitys joka on imettäessä kielletty joten on pitänyt vaan yrittää sinnitellä.. Mun maha alkoi kasvamaan kunnolla joskus tossa rv 13 tienoilla, mutta rv 16+0 oikein tunsin miten se pullahti päivän aikana esille.

Harmittaa kun tää raskaus on tuntuu menevän kokonaan ohi, toisin kuin kaksi ekaa raskautta jolloin oli aikaa ja jaksamista kirjoittaa raskauspäiväkirjaa, tarkastella masua ja ottaa valokuvia peilin edessä jne, ja kuunnella sillä kotidopplerilla sydänääniä; nyt on vasta kaksi kertaa koko raskauden aikana tullut kuunneltua sydänäänet eikä kertaakaan nauhoitettu niitä tietokoneelle muistoksi, toisin kuin viime raskaudessa..

Harmittaa kun haluaisin nauttia tästä todennäköisesti mun viimeisestä raskaudesta kunnolla, mutta en vaan jaksa tai ehdi tai osaa.

coatrack 16+5
 
Iltaa!!

Pikaisia kuulimisia. Mä jouduin tänään pitkästä aikaa oksentamaan! Ja kunnolla tulikin. Pää sen jälkeen sairaan kipeä ja nukuin jonkin aikaa. Aamusta oli jo herätessä kumma olo. Suututti kyllä olla huonos kunnossa kun olin tarkoittanu siivota tänään kunnolla. No sain imuroitua ja viikattua pyykit olkkarin sohvalta, tosin meijän sängylle ja nyt pitäis järjestää ne vielä kaappeihin.

Meillä talon osto seisoo kun monta mutkaa ja koko ajan pitää soitella jollekkin. Miten meillä on näin vaikeaa ostaa talo??!! Ja päätös pitäis pian tehä! Vähän jännittää vaan tehä päätös kun kumminkin niin iso asia. Vuokrallakaan ei jaksais ikuisuuksia asua.

Nyt pesulle pikavauhtia että selviää sänkyynkin. Aamulla puoli kaheksaan töihin.
 
Triine, onhan tämä itsensä lihottaminen ihan mukavaa, kun ei juurikaan syömisiä tarvitse vahdata :) Yritän kyllä terveellisesti ja monipuolisesti syödä, mutta on ne herkut vaan niin kiva lisä ;)

Eliisa80 kiitos onnitteluista!
Kyllä nuo eiliset vauvan potkut sai taas vähän enemmän tajuamaan että kyllä se vauva siellä masussa vaan on :) Jotenkin vauva on kuitenkin niin kaukainen ajatus ollut, en ole koko asiaa edes ehtinyt miettimään kun esikoinen vie päivisin kaiken ajan. Nyt on kyllä hyvä fiilis :)

upp3, aiotko autokoulun kakkosvaiheen käydä vielä tämän raskauden aikana?
Minun oli vähän pakko se käydä nyt kun kortti vanhenee samoihin aikoihin kun vauva syntyy. Ja oli muuten tuskaa tänään tuo liukkaan kelin rata. Koko päivä istumista, välillä autossa ja välillä kovilla penkeillä kun oli teoriatunnit. Selkä on kyllä todella kipeä nyt :/ Mutta onpa sekin nyt ohi lopullisesti!

hosso, minun anoppini oli ihan hirveä hössöttäjä kun esikoista odotin. Hän todellakin taisi olla paniikissa koska luuli ettei vauvaa osata hoitaa lainkaan. Hän puuttui jo odotusaikana joka asiaan, ja muistutteli että kuinka asiat sitten pitää tehdä kun vauva syntyy. Ja hän oli meille tunkemassa viikoksi vauvan synnyttyä (vaikka asuu meitä lähellä), mutta silloin minulla vähän kiehahti ja sanoin että jos hän meille tulee lähden vauvan kanssa evakkoon :D Monet kerrat päässäni kiehui anopin vierailun jälkeen ja mietin että varmasti koskaan en tuon ihmisen kanssa tule toimeen.
Hössötys tietysti jatkui jonkun aikaa vauvan synnyttyä, hän puuttui imetykseen (jota pidän hyvin henkilökohtaisena asiana) ja vauvan pukemiseen jajaja... Siitä se sitten vaan pikkuhiljaa laantui, taisi huomata että osataan kyllä vauva hoitaa ilman hänen puuttumistaan joka asiaan. Tottakai neuvoja saa antaa mutta liika on liikaa! Nyt tämän raskauden aikana anoppi on ollut hyvin rauhallisin mielin, eikä hän touhota enää niin rasittavan paljon :) Mutta tiedän, anopit osaavat välillä olla hivenen ärsyttäviä :)

Omaan napaan ei ihmeempiä, nyt on kyllä suuri stressi pois kun sai tuon autokoulun pois alta. Tiitti on tänään muutaman kerran muksinut masussa, mutta eiliseen verrattavaa harjoitusta ei kyllä ole tuntunut :)
Saa nähdä muistuttaako supistukset kiireisestä päivästä taas kun nukkumaan menen, toivottavasti ei :/

Lilli ja Tiitti 17+1
 
hosso Mulle tuli myös mieleen joku pissatulehdukseen liittyvä kipuilu. Jaksuja.

Täällä liitoskivut edelleen jylläävät. Kävely on niin tuskaa ,että mieheni sai hakea hepatkin sisälle ,kun ei voi kävellä niin lujaa. On niin harmillista ,kun on koko ajan kipeä, kun muuten tämä odotus on niin ihanaa. Mielialatkin ovat tasoittumaan päin ,joten voisi vain nauttia mahan kasvattelusta ,ellei nuo kivut kiusaisi.

Ihanaa huomenna neuvola ja näen taas pikkuisen. Hän on varmaan kasvanut kovin
:heart: .
Nyt nukkumaan! Öitä masut ja äipät !
-Poni ja Manteli 15+1
 
MÄ TUNSIN!!! MÄ TUNSIN!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Nyt se oli varmana vauvan liikkeitä, tuntu häpyluun yläpuolella, ja monta kertaa pienien taukojen jälkeen semmonen hipasu.. Alko oikein naurattaa kun tuntu :heart: :heart: Hahahah.. Nyt täytyy kuulostella jos tulis lisää, toiveajattelua :heart: :heart: Hyväää yötä!
 
...tai pikemminkin yötä |O

Minä täällä yövuorossa aikaani kulutan, ja mikäs siihen parempaa kuin täällä juttujen lukeminen. En meinaa nimittäin perässä pysyä, kun en joka päivä koneella käy. :/

Ei meinaisi jaksaa valvoa, väsyttää jo nyt vietävästi!!! Ja aamu seitsemään olis vaan jaksettava. En saanut päivällä nukuttua ollenkaan, niin nyt nukuttais! |O Onneks näitä yövuoroja ei normaalisti mulla ole, tää sattui tulemaan sairaslomien takia. En kyl tykkää tästä valvomisesta, nukkuminen on etenkin nykyään ykkösjuttu! |O =)

Masuun kuuluu hyvää vaan, ei mitään ihmeitä - muuta kuin kovaa kasvamista, sehän se vasta ihmettä onkin =) Tosiaan tuntemuksien perusteella Pikkunen kasvaa kovasti, kasvukipuja olen tuntevinani melko useasti.. muuten en ole vielä itse vauvelin liikkeitä tuntenut, eiköhän nekin ala tuntumaan tässä lähiviikkoina =)

Masukin kasvaa siinä samassa Pikkusen kasvaessa. Kyllä näkyy jo selvästi vauvamasu. Pitäisi kuviakin jo ottaa, ei ole tullut vielä otettua. :/

Täällä päin pärjäillään siis ihan kivasti.. nyt tekis vaan meidän molempien mieli nukkua.. mut ei auta, kun valvottava on... huomenna nukutaan kyllä iltapäivään saakka :D |O

hyvää yötä ja huomenta kaikille!!

toivottelevat oda-sofia & pikkunen 17+3 :heart: :heart: :heart:
 
Huomenia kaikille! Eilen tuli löydettyä ihania vauvanvaatteita kirppikseltä, hyväkuntoisia ostin vain, ja silti yhteensä hintaa tuli vain 4,50 e, n. 10 vaatteesta :) Ne menee niin vähän aikaa, että ihan mielellään ostan käytettynä, kunhan ovat vaan täysin puhtaita ja eivät kovin nukkaisia. Noissa oli monessa se kokolappukin sen näköinen, että olisko kerran pesty.. Itselle löytyi äitiystoppi ja kiva paita. :)

Hemuli80: itse olen miettinyt noita sykerajoja kovasti kanssa. Ennen raskautta kävin aktiivisesti salilla ja jumpassa, nyt olen taas alkuraskauden väsymyksen jälkeen jaksanut käydä sykemittarin kanssa. Mulla nousee syke tosi helposti sinne 140-150, mut en jotenkaan uskalla nostaa sitä korkeammaks, vaikka ei pahalta tuntuiskaan fyysisesti. Tuossa on vissiin perusteena se, että se vaikuttaa vauvan sykkeeseen hidastavasti, joka ei olis hyvä asia. Siis jos syke on säännöllisesti pidempiä pätkiä yli tuon rajan. Joten rehkimpä sitten synnytyksen jälkeen ja otan nyt iisisti :D

Mulla on alkanut sillä kotidopplerilla kuulua sydänäänet tosta navan alapuolelta. :eek: Eli kaipa se kohtu on kasvanut suunnilleen sinne asti! Mahan luulen olevan keskikokoa näihin viikkoihin katsottuna, huomaa vauvamahaksi mutta löysällä paidalla voi peittääkin..

Liikkeitä en tosiaan ole tuntenut ainoatakaan vaikka miten kuulostelen. Mun teoria on, että sen kohdun seinämänkin täytyy olla erilainen aikaisemmin synnyttäneillä, koska he tuntee aiemmin :D Koska vaikka miten kuulostelee pitkin päivää, ei ole mitään, jonka edes vois kuvitelmissaan luulla potkuksi.
 
Huomenta!!

Neitiperho, mieki yritin laittaa monta kertaa miun kuvaa ja aina vaan tuli viesti et sivu ei kaytössä, vaikka siellä lukee et iso kuva pienennetään automaattisesti, ni miun kuva oli niin iso et piti pienentää ensi ite ja sitten se kone hyväksy sen!!

Omaa napaa: vähän alkanu tuntuu tossa sisäreidissä sellasta paineen tuntua tietyissä asennoissa ja häpyluu väsyy/turtuu kans tietyissä asennoissa, eli ovat varmaa jotain kavamista tai venymistä.. ja eilen oli oikee juoksu päivä ja illalla olin ihan naatti, makasin vaan sohvalla, ni alamahassa tuntu vähän noita viiltelyjä, eli tosi vähillä "vaivoilla" mie kyllä oon selvinny, jos vaan tosi väsyneenä tulee jotain!!

illalla alko tekee hirveesti mieli suklaa kuorrutus jäätelöitä ja mies lähti ku lähtiki hakemaan niitä 20.30 illalla!! :heart: . ja sitte ku makasin selällään sohvalla ni se kysy et pullistatko tota mahaa :LOL: , no en tietenkään, ni sit sen oli pakko tulla hiplaamaa onks se oikeesti jo noin iso!!! ei vissii sit ennen oo selällään näkyny noin selvästi!! harmi ku miun läskien alta ne vauvan liikkeet ei tunnu varmaan vielä pitkän aikaan ulkopuolelle..

Se ois viimene lomapäivä käsillä ja huomenna vähän juhlimaan.. saa nähä kauanko jaksan juhlia ku tietää et vihdoinki saa nukkua nii pitkää ku haluu, poitsu menee mummolaa!!

nyt aamupalan tekoon!!!

Hauskaa perjantaita masuille ja meille!!!

Äiti lpr 17+3
 
Huomenta!!

Neitiperho, mieki yritin laittaa monta kertaa miun kuvaa ja aina vaan tuli viesti et sivu ei kaytössä, vaikka siellä lukee et iso kuva pienennetään automaattisesti, ni miun kuva oli niin iso et piti pienentää ensi ite ja sitten se kone hyväksy sen!!

Omaa napaa: vähän alkanu tuntuu tossa sisäreidissä sellasta paineen tuntua tietyissä asennoissa ja häpyluu väsyy/turtuu kans tietyissä asennoissa, eli ovat varmaa jotain kavamista tai venymistä.. ja eilen oli oikee juoksu päivä ja illalla olin ihan naatti, makasin vaan sohvalla, ni alamahassa tuntu vähän noita viiltelyjä, eli tosi vähillä "vaivoilla" mie kyllä oon selvinny, jos vaan tosi väsyneenä tulee jotain!!

illalla alko tekee hirveesti mieli suklaa kuorrutus jäätelöitä ja mies lähti ku lähtiki hakemaan niitä 20.30 illalla!! :heart: . ja sitte ku makasin selällään sohvalla ni se kysy et pullistatko tota mahaa :LOL: , no en tietenkään, ni sit sen oli pakko tulla hiplaamaa onks se oikeesti jo noin iso!!! ei vissii sit ennen oo selällään näkyny noin selvästi!! harmi ku miun läskien alta ne vauvan liikkeet ei tunnu varmaan vielä pitkän aikaan ulkopuolelle..

Se ois viimene lomapäivä käsillä ja huomenna vähän juhlimaan.. saa nähä kauanko jaksan juhlia ku tietää et vihdoinki saa nukkua nii pitkää ku haluu, poitsu menee mummolaa!!

nyt aamupalan tekoon!!!

Hauskaa perjantaita masuille ja meille!!!

Äiti lpr 17+3
 
Supistuskivuista, voin herätä keskellä yötä siihen että alavatsaan sattuu ja kohtu on ihan kivikovana. Todella inhottavaa. Varmaan jotain samankaltaista mitä sinulla hosso. Luulen että minulla voi johtua työstressistä, tuntuu että minulta on evätty kaikki työtä helpottavat oikeudet sen jälkeen kun tulin raskaaksi :( En tiedä onko sattumaa vai tapa yritää savustaa minut ulos :( Esimerkiksi matkustelua on lisätty aivan possuna, ennen joulua sain tehdä vain puolet matkustelusta sen nojalla että oli pieni lapsi kotona. Voiko lääkäriltä hakea jotain "matskustusrajoitusta"? Työsopparinikin tehtiin vain siihen asti että äippävapaa alkaa, enkä tiedä jatkosta...

Onko ketään muuta "sorrettu" työpaikalla raskauden suhteen?

Pepppi ja Örkki 16+2
 
Mulla on parin tunnin kuluttua työhaastattelu. Vähän jänskättää. Ois tosi kiva saada se paikka, kun oon työttömänä nyt ollut ja talous vähä tiukilla, joten ei raha olis pahitteeksi.

Ainoo vaan, kun pelkään, että tää raskaus haittaa työnsaantia (vaikka olenkin pääasiassa katellu määräaikaisia duuneja). Mulle on jo alettu huomauttelemaan masustani, kun raskaus näkyy jo. Eli kyllä ne työnantajatkin sen varmaan huomaa.

Yleisestihän työnantajilla on käsittääkseni semmoinen käsitys, että raskaana oleva on vaan koko ajan saikulla tms. joten sitä ei kannata palkata. Eihän se raskaus SAISI vaikuttaa, mutta kyllä se vaan vaikuttaa.. Nimim. Kokemusta on. :(

 
Luepas, Pepppi juttuni sivulta 34. Näin toimi minun työnantajani. :( Asiaa kyllä viedään eteenpäin. Tosi raivostuttavaa tuommoinen. Ei kannata kertoo työnantajalle raskaudesta mitään, ennenkuin IHAN pakko, eli 2kk ennen äitiysvapaan aloittamista. Tosin se raskaus voi kyl jo siinä vaiheessa olla näkynyt päälle päin jo jonkun aikaa... Kinkkinen tilanne :(
 
Ei muuten työsopimustakaan saa tehdä määräaikaiseksi vaan sen takia, että työntekijä on raskaana, mikäli siitä ei ole jo työpaikkailmoituksessa ilmoitettu, että työ on määräaikainen ja mikäli semmoisesta ei oo mitään puhetta ollut.

Aika epäilyttävä tuo sinunkin työnantaja...
 
katham onnea liikkeistä :heart: ja triine vei sanat suustani, kyl se hermoilu vaan lisääntyy mitä useampi raskaus on takana =)

lilli oon ite koittanu olla ajattelematta asiaa niin että meille tulee vauva, ihan sen keväisen keskenmenon takia, itsesuojeluvaistoa, mutta nyt kun liikkeet tuntuu niin ei se enää onnistu, kyllä se on niin mukana ihan joka ajatuksessa nykyään =) jännittääkin nyt kauheesti rakenneultra kun sen jälkeen uskaltaa ehkä vähän jo huokastakkin, no onneks ei oo enää kun puoltoista viikkoa siihen =)

mellulille onnea haastatteluun =)

sukulaisista piti vielä sanomani, että mä en edes tiedä tietääkö mihen vanhemmat vielä, ei olla ite ainakaan kerrottu, pojan odotuksesta kun keroin niin vastaus oli että, jaa.... niin ei paljon nyt huvita puhua tästäkään kyllähän ne noista lapsista kauheesti tykkää kun ne on syntyny mut ei varmaan tähän odotukseen osaa suhtautua, ne vaan on niin erilaisia ihmisia, mutta huomaa kai ne jossain vaiheessa =)

eliisa ja pikkuruinen 17+1
 

Yhteistyössä