~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Kävin sitten ihan extempore-ultrassa. Lisäsin profiiliin kuvan meidän tulokkaasta, sukupuolikin selvisi. Toivotaan vaan, että hänet saisimme elävänä syliin. Painoa oli kertynyt hurjat 160g ja istukkakin oli takaseinässä, joten pian pitäisi liikkeiden alkaa vahvistua.

Rattaita katselin ennen ultraan menoa Lastentarvikkeessa. Heillä on muuttomyynti ja edullisesti olisi lähtenyt sellaiset kärryt kuin olen suunnitellut hommaavani. Värinä oli tosin jäljellä enää tyttömäinen punainen. Päätin, että jos tulokas on tyttö, rohkaisen mieleni ja käyn hakemassa ne. Mutta kuinkas sitten kävikään, rattaat jäivät kauppaan koska meille tulee... poika.

Scala ja Niilo rv 17
 
Esitietolomakkeesta... synnytyssairaalaan menee, haluavat kuulemma hyvissä ajoin tietää kuka on tulossa synnyttämään ja koska. Muistaakseni puolivälissä olin sen laittanut jo menemään viime kerralla, eli varmaan saan ensi viikolla neuvolasta sellaisen.

En täysin muista mitä siinä kyseltiin, paitsi vauvan nimiehdotukset, äidin ja isin tiedot ja tietoja terveydentilasta, ja jos raskaudessa on jotain erityistä. Ja varmaan myös edellisistä synnytyksistä tms... perustietoja...

 
Pakko oli tulla kommentoimaan tuota Scalan ultrakuvaa, aivan ihana :heart:
Meillä olisi seuraava ultra rakenneultra 19.3, melkein kuukausi vielä.. :(

Tuosta esitieto lomakkeesta, me saatiin se nyt viime neuvola käynnillä ja pitää palauttaa synnytyssairaalaan eli Kys:iin nyt sit kun mennään rakenneultraan..

Mutta, Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

T. Hosso ja Iisakki 16+3
 
Vieläkö mahtuu mukaan :) ?
Oon teidän juttuja seurannut jo tuolta joulukuusta lähtien, mutta vasta nyt alkaa tuntua, että mäkin uskaltaudun ilmoittautua raskaana olevaksi... Alkuraskaus on mennyt pahinta pelätessä, takana yks keskenmeno rv 12 :/ Minä kun oon aina kuvitellut olevani posiiivinen ihminen, ni tämän raskauden myötä on löytynyt joku salatu pessimisti-puoli.

Nyt alkaa kuitenkin näyttää valoisammalta, viikkoja kasassa 14+3 ja np-ultrassa nähty pari viikkoa sitten vilkas kaveri :heart: Mielialat heittelehti siis sinne tänne, mut muuten olo on ollut ihan hyvä.

Täällä on ihana porukka kasassa, mä oon jäänyt nin koukkuun tänne, et työpäivienkin aikana on välillä pakko kurkata kuulumisia. Palailen myöhemmin kommentoimaan :wave: Niin ja olikohan se HooÄs joka päivittelee listaa, eli lisäätkö minut sinne. Esikoista odotetaan ja laskettu aika on 19.8 jolloin suunnataan Tyksiin.
 
Ihana tuo Scalan ultrakuva! Hyvä ilme pikkuisella - niin mietiskelevä ja rauhallinen =)

Lämpimästi tervetuloa mukaan oviili :wave: Mukavaa aina saada lisää porukkaa juttelemaan. Ja kuulostaa tutulta toi palsta-addiktoituminen ;) Mäkin käyn yleensä päivittäin ainakin lukemassa jutut ja vapaapäivinä (kuten tänään) tulee sitten käytyä jopa muutamaan otteeseen. Pakko vaan olla ajan hermolla ja tietää mitä muille elokuisille ja masuille kuuluu =)

Tuosta istukan paikasta piti vielä laittaa, kun joka kerta oon unohtanut. Mulla näyttäis olevan edessä, aika alhaalla - kohdunsuulta on kuitenkin jo noussut pois. Tuntuukohan liikkeet myöhemmin, kun istukka on edessä...

Vetäsin tuossa äsken liian nopeeseen nakkikastikkeen ja lohkoperunoita. Olo on suht :x Varmaan tuu enää loppuiltana syödyksi mitään :D Nyt pitää lähtee vahtaamaan telkkaria, josko sieltä tulis jotain katottavaa...

kaneliomppu ja pikku-Elmeri 16+4
 
Voi miten ihana ultrakuva Scalalla! Voi kun itsekin pääsis jo ultraan, yli kuukaus vielä odottamista. Ja tervetuloa mukaan uudet!

Meillä olis tänään vuosipäivä, mut niin vaan mies pakertaa töissä... no, juhlitaan sitten maanantaina, kun hänelläkin on vapaa.

Kävin tänään kuolaamassa ihanan kaupan ikkunan takana... siellä myydään sekä äitiysvaatteita, että käytettyjä merkkivaatteita. Harmi vain, et oli tänään ja on vielä huomisenkin suljettu hiihtoloman vuoksi. Sinne kyllä palaan ensi viikolla, oli oikeesti ihanan näköisiä vaatteita! Voivat toki olla aika hinnakkaitakin, mut en murehdi sitä vielä... aivan uskomattoman ihana kevättakki, muutama paita - niin ja kait niitä äippävaatteitakin pitäis kattoo, kun viimeeks tänään suppaillut housujen vuoksi, vaikka on äippähousut jalassa. Nää resorivyötäröt on niin p...stä, eivät sovi mulle ollenkaan!

Tänään oli aika erikoinen uutinen Keskisuomalaisen nettisivuilla (www.ksml.fi): alle 4kk ikäisenä annetut kasvikset ja marjat kasvattavat riskiä sairastua nuoruusiän diabetekseen! Oma poika rupes syömään perunaa just 4kk ikäisenä, kun ei pelkkä maito enää riittänyt. Enpä kyl muista, oliko siinä eroteltu kasvikset ja juurekset,mutta perunaa ja porkkanaa neuvoivat silloin neuvolassa kokeilee, et sais pojan ruokarytmit muutettuu (söi rintaa 45min, nukkui 15-30min, söi taas sen 45 tai enemmänki..). Just on tuo inkivääri-kohukin, mitähän seuraavaksi?

Mulla on ruvennut tökkii leivän syönti. Just uunista otettuna menee, mut muuten ei. Sit on joka illaks pitäny keksii jotain kivaa iltapalaa. Eilen leivoin kasvispiirakkaa ja jotain pitäis taas keksii. Riittoisia ja hyviä ohjeita otetaan vastaan!



 
Iltaa!

Uusille tervetuloa!!

Ollaan pojan kanssa mun äitin luona, ja en jostain syystä pääse noille päivitys sivuille sisään. :/ Joten...kotiäiti...Jos viittisit? :whistle: Ainakin tän päivän (jos vielä tänään oot kuulosalla) ja itseasiassa huomisen lauantain ja sunnuntainki voisit tuurailla, kun täällä reissussa ollaan.

Ihana tuo Scalan ultra kuva! :heart:

Mulla olis maanantaina seuraava neuvolakäynti sitte, taukoa kertyyki melkein 7vkoa. :eek: Mutta eiköhän siellä kaikki oo ok, kun on toi doppleri kotona, ni tulee ainaki kerran päivässä kuunneltua pikkusen touhuja. =)

Nyt saunaa ja sit iltaherkuille. :p :wave:

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Voi mikä nöpönenä onkaan scalan masussa :heart: Ja sukupuolenkin saitte jo tietää, ihanaa...
Minun täytyy vielä hetki malttaa odottaa :)

oviili tervetuloa kirjottelemaan! Taas yksi TYKS:in menijä lisää, minäkin olen sinne menossa synnyttelemään sitten :)

Kävin jo päivällä kirjottelemassa pitkät tarinat mutta sain ne tietysti häviämään....

Poika ei sitten tullutkaan kipeäksi, kuume kesti päivän verran eikä mitään nuhaa tai muutakaan ole tullut. Nyt kuitenkin minulla on sellainen olo että olisin tulossa kipeäksi :snotty:

Käytiin taas vuokraamassa leffa ja pitihän sitä samalla ostaa irtokarkkejakin :ashamed: Makean himo ei vaan ota laantuakseen, mutta onneksi hedelmät kuuluvat myös himoihin. Niitä kun syö niin ei tee niin paljon mieli karkkia...

Hyvää viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 16+2
 
Iltaa ja terveisiä laivalta. Oli pakko tulla tänne heti purkamaan mieltä. Aamulla kun olimme laivalla aamupalalla niin synnärin lääkäri soitti minulle ja veti maton jalkojen alta. Olen vähän niin kuin sokissa. Siellä np ultrassa sitä turvoitusta oli se 1,5mm mutta nyt oli tullut ne veri seulan tulokset ja niissä oli todettu poikkeavuuksia ja epäili kromosomi häiriötä. Lääkäri käski tilaamaan heti alku viikosta ajan lapsivesi tutkimukseen jos haluan asiasta varmuuden.
Ajatukset ovat ihan sekaisin ja loppu laiva reisu meni miettiessä asiaa ja tuossa illalla oli ihan sillainen olo että olen nähnyt pahaa unta jossa lääkäri soitti ja kertoi asiasta, voi kun olisikin niin mutta pakko päättää haluanko nyt sinne lapsivesi tutkimukseen vai en. Arvioksi hän antoi minulle 1/210 lapsesta kun kysyin kuinka suuri mahdollisuus on tuohon Downin syndroomaan että kuinka pahasti veri seula sairautta näytti.

Toivottavasti joku ymmärsi mitä kirjoitin kun tui sillainen olo että en saa edes sanoja oikeaan järjestykseen.
:'( :'(
 
Kotiäiti32 :hug:
Onneksi vielä 209/210 mahdollisuus terveeseen lapseen! Alle puolen prosentin todennäköisyys Downiin. Toivottavasti yhtään lohduttaa!

Omaa napaa
Kauhea tomaattihimo iskenyt. Menevät kaikissa muodoissaan, ketsuppiakin ruokaan kuin ruokaan ja rutkasti. Huomenna mentävä keittiökaupoilta Cittariin, kun tomaatit tarjouksessa :D . Ja se Pirkan tomaattimurska pahvipurkissa, etenkin se chili sellainen, on ihan huippua tai aurinkokuivatut tomaatit... Taidan olla ihan pimee. Tietty voishan tuo olla huonompikin himo. Oma äiti lihoi minua odottaessaan yli 20kg kun söi päivittäin useita perunaleivoksia! Kaikkea se raskaus teettää.

Mulla myös kaamea tavaroiden siirtely ja remonttivimma. Kaikkiin seiniin tekisi mieli laittaa uudet maalit tai tapetit. Ja keittiö ja kylppärihän menevätkin remppaan tässä kevään myötä. Lattiaremppa ja komeroremppa siirtyvät varmaan vielä, ellei tämä tauti pahemmaksi muutu. Uusia verhoja ja sohvatyynyn päällisiä on kyllä ihan pakko ommella. Vieläköhän olkkarin huonekalut saisi järjestettyä jollakin uudella tavalla?

Ilmoitin itseni työpaikan "koulutusristeilylle". Tekee ihan hyvää lähteä tuulettumaan kotiympyröistä, en ole juuri missään käynyt viimeiseen 3v ilman miestä ja lapsia. Eikä sitä koskaan tiedä, mitä kivaa Tallinnasta löytyy vauvalle tai itselle :LOL:

Voikaahan hyvin!

Bonus 14+5 :heart:
 
Kiitos vastanneille ja tervetuloa oviilille :wave:
Scalalla ihana kuva vauvasta, tais olla 4D? :heart:
Kotiäiti32 mulla seerumiseulan mukainen riskiluku 1/60, enkä ole huolissani ollenkaan. Kuitenkin 59 lasta 60:sta syntyy terveenä tolla luvulla. Laittoivat mulle NKL:lle aikavarauksenkin lapsivesipunktioon, mutta peruin sen. Olimme päättäneet miehen kanssa joa aiemmin, että ei tehdä tutkimuksia, jotka vähänkään lisäävät keskenmenon riskiä kun emme kuitenkaan aio raskautta keskeyttää.
Rakenneultra 14.3 ja sitä kovasti odotellaan...
Olen muuten ihan varma, että tänään olen tunnistanut ensimmäisen kerran vauvan liikkeet. Pari kertaa käynyt sellainen jännä "muljahdus" mahassa :heart: :heart:

Mikkka + pikku-Raksu 16+2
 
Mikkka olen kanssa sanonut jo miehelleni ennen sitä ultraa että vaikka jotain löytyisi niin keskeytykseen en pysty koskaan ja mieheni ymmärsi asian hyvin mutta silti jotenkin asia sai ajatukset ihan sekaisin ja on itkuinen olo koko ajan. :'( mieheni sanoi että ainahan se on ollut mahdollista että lapsi ei ole terve kun syntyy niitä vaan ei ennen ole tutkittu niin tarkkaan kuin nykyään.

Kiitoksia kaikille tuesta sitä todella nyt tarvitsen. mieheni kun on kuin viili pytty ja ajattelee järjellä ja minulla tuo järki on nyt jättänyt pahemman kerran
 
Huomenta ja kiitos tervetulotoivotuksista :heart:

kotiäiti32: :hug: Hyvä, että miehesi tukee sinua ja pystytte juttelemaan asioista, tuollasessa tilanteessa saakin itkeä ja olla surullinen, on se aina kamalaa ajatella, etei pikkuinen voi hyvin. Teillä on onneksi vielä suuri mahdollisuus siihen, että kaikki on kunnossa. Tänne voit aina tulla purkamaan ajatuksia.
Tuntuu muuten tutulta toi viilipyttymäisyys, mulla mies ihan samanlainen. Tässä raskaudessa, kun oon ollut niin hysteerinen, niin mies on ollut kyllä aika kovilla. Vielä se silti väittää rakastavansa :D

Hankinnoista: Me ei lahjotuksia saada, kun lähipiirissä ei pikkuisia paljon ole, eli kaikki ostetaan uutena/vanhana. Vaunujen ostoa odotan jo ihan innoissani, mut menee varmaan tonne kesään ennen kun mitään ostetaan. Rakenneultran jälkeen (eli joskus huhtikuun alussa)ajattelin, et annan itselleni luvan ostaa jo jotain pientä, mut oon kyl jo aina kaupungilla käydessäni hypistellyt niitä ihania pieniä sukkia ja potkuhousuja ja paitoja ja haalareita ja myssyjä ja ja :D

(.) Hiiva vaivaa täälläkin eikä meinaa millään mennä ohi, canestanilla oon hoitanut ja koittanut jättää vaalean vehnän kokonaan pois.
Makuuhuoneen puolella on meillä aika hiljasta, tai no kuollutta, mut en oo siitä mitään suurempaa stressiä ottanut..eikä kai mieskään. Jännää muuten, että maha pullahti yhtäkkiä viime viikolla esiin ja kävinkin henkka maukalta ostamassa yhet mammafarkut. On kyllä ihanat jalassa ja näyttääkin musta ihan hyvältä.

Mukavan ihanan rentouttavaa viikonloppua kaikille :flower:
 
lauantaita =)

kotiäiti :hug: varmasti pysäytti se puhelu, mutta tosiaan onneksi on vielä suurensuuri mahdollisuus että pieni on ihan terve, nyt vaan keskustelette miehen kanssa ja mietitte teidän mielestä parhaan vaihtoehdon, tutkitteko lisää vai ette. :hug: toivotaan parasta, oon käsittäny että se veriseula hälyttää tosi helposti vaikka kaikki olis ihan kunnossa

tervetuloa kaikille uusille :wave:

vaunuasioista on ollu mielenkiintosta lukee, meillä on ollu molemmilla emmaljungan vaunut kovalla kopalla ja oon kyl ollu tyytyväinen mut nyt ne alkaa olla aikas käytetyt et aateltiin jos jotkut vähän uudemmat käytetyt ostettas, pojalla on ollu nyt uudet brio kombit lainassa ja niistä oon kyl tykänny kovasti, vois sellasia harkita jos ei noita saada meille lunastaa =)

mulla on huono olo hellittäny melkein kokonaan ja nykyään jaksaa jo jotain tehdäkkin että kai se väsymyskin helpottaa ja ihaninta on että nyt on kolmisen päivää tuntunu liikkeet ihan kunnolla :heart: eilen oli kyllä hiljanen päivä mutta tänä aamuna siellä mukellettiin oikein kunnolla =) ihanaa
voi olla että yötkin tässä rauhottuu kun poika huusi taas viikolla joka yö ja eilen käytiin lääkärissä niin korvatulehdus jatkuu vaikka siihen kuurin jo söikin, nyt sai vahvemman kuurin ja ainakin viime yö meni paremmin, toivottavasti nyt paranee..

ai niin sacalalle onnea suloisesta pienestä pojasta =)

viikonlopun jatkoja :wave:

eliisa ja pikkuruinen 16+2
 
kotiäiti32 :hug: Jaksamisia! kyllä varmasti mietityttää asia!!
Itse olen mietiskelly, et jos jotain olisi löytynyt tuohon suuntaan. en luultavasti lähtisi jatkotutkimuksiin. mahdollisuudet terveeseen lapseen kuitenki tosi suuret. ja kyllä sitä "sairasta" lasta rakastaisi yhtä paljon! :heart:
 
Huomenia!! Mitä tässä lueskelin, niin meillä on aika monella rakenneultra samana päivänä, eli 19.3 =) kotiäiti mun omallla äitillä povattiin juttua samanlailla kun sulla kun odotti mun siskoa, mutta terve typy synty :) mä oon miettiny kans jos itselle jotain tulee niiin pidän sen lapsen, oli mitä oli, varmana sitä rakastaa yhtä lailla.. :heart:
VOI ei, kaadoin kahvit just näppäimistölle!! :kieh: Onko kellään semmosia kolmipyöräisiä yhdistelmävaunuja? Ite oon miettiny niitä! Kokeilin yhessä kaupassa ja aivan ihanat :)

Unohtu taas mitä piti kirjottaa.. Höh.. No mutta nyt siivoon vapaapäivän kunniaks! ;)
 
Lauantaita!

Pistäydyin kaupungilla nopsaan tyttöjen kanssa äsken. On kyllä aivan mahtava ilma ulkona. Aurinko paistaa ja nollakeli. Harmi ettei ennätetä tänään ulkoilemaan kun on iltapäivällä menoja ja nyt pienempi neiti on päiväunilla.

Tänään tunsin ensimmäistä kertaa aamulla liikkeitä. Vasemmalle puolelle pikkuinen tuntui tönivän. Tällä viikolla onkin tuntunut liikkeitä ennätysmäärä. Ihania ne vaan ovat :heart:

miija 16+4
 
Huomenta kaikille.Yö tuli nukuttua joten kuten, illalla asiat vaan pyöri mielessä eikö uni ollut tullakseen. Nyt järki kulkee hiukan paremmin jo kun eilen se oli kadoksissa. kiitoksia kaikille tuesta. Laskin tuossa että kun nyt on viikkoja 14 ja jos menen tutkimuksiin niin viikkoja on 15 ja sitten tuloksien kestää tulla noin 3 viikkoa niin viikkoja on sitten jo siellä 18 paikkeilla niin en todellakaan ainakaan keskeytykseen pysty siinä vaiheessa enää kun liikkeet jo tuntuu ym. niin onko siinä vaiheessa edes mitään järkeä lähteä siihen tutkimukseen. Lääkärillekkin sanoin että keskeytykseen en pysty niin hän oli kanssa siinä vaiheessa sitä mieltä että kannattaako se sitten mennä edes siihen lapsivesi tutkimukseen ollenkaan. vaikea asia on käsiteltävänä ja ajatukset harhailee. Mitä olen nyt tässä lukenut noista tuloksista niin monessa paikassa sanotaan että veri seula hälyyttää tosi helposti ja kun sitä turvotusta ei kuitenkaan vauvala ollut raja arvojen yli kun sitä oli se 1,5mm........


Hyvää viikonloppua kuitenkin teille kaikille masuille
 
kotiäiti32:
Hyvin luultavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Minäkin olen kuullut, että tuo seula hälyttelee ihan "miten sattuu", siinä syy, miksi emme halunneet miehen kans koko seulaa ottaa. Voima :hug: sinulle!

katham:
Ollaan miehen kans ajateltu hommata sellaset joko Hartanin tai sitten Traxx Marlin3 -kolmipyöräiset yhdistelmävaunut. Vielä on miehellä vähän mietinnässä, kummatko teknisiltä ominaisuuksiltaan paremmat, eli kauppakierros olis vielä edessä siis.. :D Aiotaan hommata ihan uutena tälle tulevalle esikoiselle. Mies on aika aktiivisesti tutkinu kaiken maailman kolmipyöräiset, ihan netin kautta siis, eli konkreettinen tuntuma pitäisi vielä saada. Tutulla on Hartan Skaterit ja on kovin tyytyväinen. Hartaneita myy ainaki www.vauvatalojohanna.fi ja Traxx Marlineja AT Lastenturva. Niin ja tietty moni muuki.. :whistle:

Mikäli joku ostamassa uusia yhdistelmiä ja omistaa Cityshoppari-kortin, niin sillä saa yhdistelmistä 50? alen AT Lastenturvasta. Ja tais olla jotain muitaki etuja kyseisestä paikasta kyseisellä kortilla... (kortti maksaa muistaakseni 22?/vuosi, mut siinä paljon muitaki hyviä tarjouksia, esimerkkinä Bulevardin gynekologisessa lääkärikeskuksessa 4D-ultrassa kävijälle ultra-dvd kaupan päälle...)

Aurinkoista, kaunista lauantaita kaikille mammoille ja masuille!

Elo-onni08 + pähkinä 13+2
 

Yhteistyössä