~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

katham Onnea teille pikku prinssistä :flower:

Minäpä täällä olen yksin kotona. Tyttö lähti päiväksi mummon ja papan kanssa mökille. Tämä taitaa olla ihan eka kerta ,kun on tälläinen tilanne ja tyttö on kohta 2-vee. Onhan hän hoidossa ollut ,mutta itellä ollut silloin työmenoja ym. Nyt vaan istun ja ihmettelen. No ihan hyvä että lähti ,koska mulla on ollut koko aamun maha ihan sairaan kipeä. Ihan outo. Ei mitenkään supistuskipea vaan kipeä koko ajan. Sellaine tunne ,että maha poksahtaa kohta. Tänään olisi kyllä hyvä päivä vaikka synnyttää ,kun tyttö hoidossa ja 37 rv täynnä :) .

Taidan tästä ,jos olo kohenee ,ajella lähikaupunkiin katsomaan kesäkalusteita terassille. Meidän synnytyssairaala on samassa kaupungissa ,että se puoleen ei hätää ,jos vauva pättää syntyä. Ilman tyttö saa taapertaa rauhassa kaupassa niin luulisin selviäväni reissusta.

Triinu kylläpä hyvinkin meillä on yhteisä tuttavia :)

Jaksuja kaikille !!
-Poni ja Manteli 37 ,taas yksi tärkeä etappi saavutettu :)
 
neuvolakuulumisia!

hb 122 (tais taas olla kudosnesteet laimentamassa)
paino +150 vaan jee!
paineet 121/82
sf 35
sykkeet 150
liikkeet ++
rt

oli pää kuulemma niin alhaalla et hyvä kun edes tunsi täti sitä, sen piti kiivetä jakkaralle että sai tarpeeksi voimaa painella tuota alamahaa:D saa nähä joudutaako vielä kauaa ootteleen:)

onnea vauvansa saaneille! :flower: kyllä me muutki pian perässä tullaan!

jos kävis varalta ostaan jotain pientä evästä sairaalakassiin siltä varalta että vauva syntyy johonki ihan ihme aikaan. mie en enää lähe julkisille paikoille ilman mustia housuja, ei varmasti oo suuri mahollisuus et vedet menis jossain kaupungilla mutta eipä se vara venettä kaada:)

salamanteri&steve 38+5 :heart:
 
Noniin lääkärissä käyty, ultrattu, sisätutkittu ja kaikki ok. Vauvan painoarvio 2740, eli normaali, paikat tilavat, kanava lyhentynyt ollen nyt 1,5cm ja pehmeä.

Tunnepuolella sekavaa, itkua ja naurua ihan sekasin millon mitenkin, rakkauselämä parempaan päin, olo epätodellinen.

Kaikki ihmiset kyselee joka paikassa millon syntyy ja minä sanon etten tiedä, mikä onkin aika lähellä totuutta.

Eilen luin vanhaa kaksplussaa ja jumituin kattomaan ihanaa vauvankuvaa, tuntu kutinaa tississä ja alkoi tulla maitoa! Ihanaa ja normaalia.

En nuku öisin ollenkaan, päivällä nukahtelen ja olo on aivan kamala nuutunut ja päätä särkee...oksettaa ja särkee joka paikkaa...kohta se on ohi onneksi.

Onnea kaikille ja tsemppistä,
eccu 35+4
 
Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan ihanan prinsessan syntymästä.
tyttö syntyi 26.7. lauantaina. Painoa 3470 g ja pituutta 49 cm.
Synnytys kesti 6 tuntia, josta ainoastaan ponnistus vaihe oli vaikea.
eilen tultiin kotiin ja vauva on aivan ihan ja sisarukset ovat aivan haltioissaan vauvasta ja isä todella ilonen iltatähdestä. kaikkien vaivojen ja kärsimysten jälkeen ihana saada tuollainen prinsessa.

Nyt syöttämään vauvaa.
Yritän ehtiä myöhemmin lukemaan kijoituksianne-
sen verran vilkasin etten ole ainoa elokuinen joka ehti heinäkuun puolelle.

Onnea kaikille jo vauvautuneille.

-siukko
 
Isot onnittelut siukolle ja perheelle prinsessasta! :flower:

Ihanaa, kun näitä uutisia tulee tasaseen tahtiin joka päivä. :heart:

Mul on neljättä päivää vasemmalta puolelta kylkiluu ihan tajuttoman kipee. Ensin se oli vaan kosketusarka, mut nyt sitä on alkanu särkemää jo ilman koskettamistakin ja esim. nauraminen tekee kipeetä. Varmaan vauva jotenki monottanu siihen tai sit kohtu vääntää sitä huonoon asentoon. :/ Esikosta oli sama juttu, olin sillon kaks viikkoa saikullaki tälläsen kivun takia.
Ja äitille ku puhuin tosta, ni sillon jääny muistoks mun odottamisesta muutama kylkiluu mitkä vielki sojottaa mihin sattuu. :D

La olis kaverin häät. Onneks mahun just ja just mekkoo, minkä lainasin äitiltä. Meinas iskee aikasmoinen paniikki, että mitä sitä laittaa päällensä.
Ois niin ihanaa saada jo vauva pihalle, mut sit jäis noi juhlat juhlimatta. Eli lauantain ja sunnuntain välisenä yönä vois pieni vaikka sit tulla. B)

Ei taida muuten kellään toimia toi "meilletuleevauva" laskuri? Mikähän siinä taas on?!

HooÄs ja Pimatsu 38+5
 
Oii..lisää vauvoja, Kathamille ja Siukolle oikein paljon onnea! :flower: :)

Nea85 ootko kokeillu syödä luumuja, esimerkiksi sitä vauvojen luumusosetta?

Neitiperho, mulla on ihan samanlaiset ajatukset. sitä on tosiaan niin tottunu tähän olotilaansa, ettei enää muistakaan minkälaista oli ennen raskautta ja tuntuu siltä että eihän tämä tästä mihinkään ole muuttumassa, tämä mahakin on tullut jäädäkseen :LOL:

Salamatkustaja, ilmeisesti tuo yökötys kuuluu tähän loppuraskauteen. ainakin näin neuvolassa sanoivat kun kyselin asiasta. mutta voi olla näillä helteilläkin osuutta asiaan :)
 
Hellurei!

Kathamille onnea nyytistä :flower:

Siukkolle onnea nyytistä :flower:

Kiialla on niin sulosen ja terhakan näkönen pikku kaveri =)

Kiva kun alkaa kaikki jakaantumaan.. mie jo aattelin et vauva ois syntyny viime yönä mut plah.. nukuin niin hyvin pitkästä aikaa että!!! 6h putkeen unta ja pissalle ja sit viel 3 tuntii.. toisaalta ihan kiva tuo kunnolla nukuttu yökin.

Ja yhen yhtä supistusta ei tietenkään oo tullu.. eli se oli vaan joku lällällää äiti, täällä ollaan ja pysytään, juttu, ku supisteli sillon toissayönä!!

kaipa hän tulee ku on valmis, mut mix äiteiltä ei ikinä kysytä, millo myö ollaan valmiita..?? :kieh:

Miulla kanssa pikkuhousun suojasta löytyy jos minkä näköstä ja väristä ja märkää :x .. mutta eikai ne lapsivettä oo.. ja aina ku käyn vessassa, ni pitää kokeilla pystynkö pidättämään sitä pissaa :D , ni tiiän sit en se on varmasti pissaa.. ja autossa miulla on pyyhe nelinkertasesti laitettu vesi suojaksi :D Että kyllä näitä hysteerikkoja löytyy muitakin :LOL:

kohta päikkäreille!!

koitetaanhan taas jaksaa, ei oo enää pitkään..

Äiti lpr 39+1
 
heippa...


vähän viimeaikaista tarinaa...elikkä siis torstaina menin sinne synnärille, ja käyräänhän he minut laittoivat..
lääkärin kun tapasin niin sanoi että ei keritä enää tortaina käynnistelee että nukut yhden yön ja käynnistetään perjantaina sitten...
no luottavaisena jäin odottelemaan ja siirsivät mut osastolle...
perjantai aamu tuli ja meni, lääkäri tuli vähän jälkeen 11 tapaamaan ja sanoi ETTEI voi käynnistää viikonloppua vasten (hänen "pomonsa" on sitä mieltä, kun ei viikonloppuna ole kuin yksi lääkäri) itkuhan siinä tuli
..mutta lääkäri sanoi että maanantaina sitten että kyllä sinä saat vauvan syliin jo alkuviikosta... Viikonloppu oli ihan hirvee sairaalassa (ainut positiivinen asia oli että limatulppa irtosi..)
Joka päivä supisteli KIPEESTI tekemättä YHTÄÄN MITÄÄN kohdunsuulla...
sunnuntaina oli sellainen kätilö ja lääkäri työvuorossa että itkettivät mua koko päivän..kätilö oli sellainen jolla ei ollut mitään positiivista tai kannustavaa sanottavaa mulle...(ei vissiin mun naamataulu ollut hänen mieleen)
muutenkin itketti kaikki, ni hää itketti vielä lisää

sitte tuli maanantai, ja lääkäri tuli VASTA kahdentoista jälkeen päivällä käymään, ja ilmoitti että ei kerkee antaa sille päivälle kuin yhden käynnistystabun kahden sijasta, kun pitäis keritä antaa ne ennen kello 15...no sain yhden ja supisteli niiden voimasta klo23 asti yöllä kipeästi, kunnes loppuivat...ja kun tiistai aamuna tutkivat kohdunsuun, mitään EI ollut taaskaan tapahtunut...tiistaina mulla sitte oli taas se sunnuntainen kätilö, ja se itketti mua aivan tahallaan taas ihan kunnolla..mies mainitsi toiselle kätilölle siitä ja se mun kätilö tais saada varoituksen kun sen jälkeen oli niin viilee, ettei enempää jutellu mitä oli pakollista sanoa...
sain tiistaina kaksi pilleriä ja klo 18 asti, kipeitä 2-3min välein tuli supistuksia, jotka muuttuivat noin klo 22 aika kipeiksi jo..ja klo 22,30 kätilö tutki ja ilmoitti ETTEI mitään ollu taaskaan tapahtunut...siinä vaiheessa olin jo aivan rikki...
ja sain kipulääkettä ja unilääkkeen ja menin suihkuun, suihkussa sitten hanat vasta aukesivatkin ja olin melkein tunnin suihkussa ja märisin

sieltä tullessa alkoi aaltomaiset, kivuliaat menkkakivut jotka jatkuivat yön läpi, mutta aamulla kun lääkäri mut tutki, MITÄÄN EI OLLUT taaskaan tapahtunut..joten olen nyt kotona...vielä väsyneempänä ja hajalla kuin sairaalaan mennessä...


tällainen on mun tarina...



AE ja vauva 38+6
 
voi ei aurinkoenergiaa :hug:
olisit pistäny sille kätilölle luun kurkkuun. ei kenenkään tarvii tommosta paskaa kestää. toivottavasti pian pääset synnyttämään. jospa se siitä kun saat kotona vähän lepäillä.
 
Neuvolakuulumisia taasen. Kaikki arvot vieläkin ihan kohdillaan. Verenpaine 123/82, hemppaa ei otettu tällä kertaa. Pissa puhdas. Vauvan syke noin 136 ja mulla painoa tullut viikkoa kohden 350g, nyt yhteensä siis vajaa 9 kiloa, ei paha.

Tyyppi on kuulemma todella alhaalla, mutta mitään ennakoivia oireita mulla ei ole ollut. Ei limatulpasta tietoakaan eikä supistuksistakaan, ehkä se sieltä tulee yhtä äkkiä yllättäen, toivoa sopii. Tosin ensi viikolla ei tarvitsisi syntyä, vaan vasta laskettuna ajankohtana, mutta mun tuurilla se päättää ulostautua juuri silloin kun ei pitäisi.

Toisaalta minä olen alkanut kammoksua sitä synnytystä, tavallaan se itse synnytys ei pelota, mutta minua häiritsee se sairaala-aika ja ylipäänsä se, että mun pitää olla siellä vieraiden ihmisten keskellä. Mulle on muutenkin todella hankalaa ottaa neuvoja vastaan, niin saa nähdä miten käy, kun niitä mulle tuputetaan, ahdistaa jo pelkkä ajatuskin. Mä olen todella tarkka omasta alueestani. Ompahan ne ongelmat mullakin.

Terkkari oli ihan äimänä, kun mä totesin vielä pyöräileväni ja sanoin, että se ei ole edes hankalaa, ei toi maha ole mitenkään esteenä.

shihtzu + pikku apina 38+2
 
Paljon paljon Onnea täältäkin kaikille Vauvaantuneille!!! :heart: :heart: :flower: :hug:

noista vuodoista/limoista yms, nii mulla kans tulee, eilen tuli kaks kertaa silleen että kasteli päälyhousujakin, uskosin että on sitä limatulppaa..

ja ummetuksesta, hmph, mä oon kärsiny koko raskausajan ja sitä ennen siitä, ja mulla siihen ei auta oikein mikään, kaikkea on kokeiltu. nyt tilanne se, että sen johdosta tulleet iki-ihanat pukamat jotka sit vuotaa verta ihan sikana. lääkäri lohutti että häviäis raskauden jälkeen, toivottavasti!

samaa mietin minäkin kuin äitilpr et miks ei kysytä meiltä mammoilta, mää olisin enemmän kuin halukas jo jakaantumaan..

ja noista kyselyistä mulla tulee semmoset 3-5 krt pvässä soittoja jossa kysellään että joko oot synnyttäny, -juu en oo.. en ota niitä pahalla mut rasittavaa selittää joka pvä samat jutut, mun vanhemmat luulevat että "livahan" jotenkin sairaalaan enkä ilmota heille ollenkaan, niin tarkistussoittoja tulee... :LOL:

AE:lle paljon jaksamisia, tosi inhottavaa tommonen! joskus on itelläkin kokemuksia siitä että kun on käynyt lääkärissä tai sit ihan hoitaja ollu tosi epäasiallinen ja se kyllä pahottaa mielen!
muistan aina miten itkin kun kävin lääkärissä keskenmenon takia, niin se vaan totesi sit että "näitä tapahtuu päivittäin paljon, että ei kannata jäädä murehtimaan" ja musta tuntu että kuolen siihen paikkaan.

mulla tulee noita kipeitä supistuksia välillä ja menkkamaista kipua mut sit ne aina loppuu, kaipa se tulee kun tulee, on vaan itellä malttamaton olo..

Vointeja kaikille jo synnyttäneille ja meille joilla pikkunen vielä masussa! =)

t. Hosso ja Iida 39+1
 
Onnittelut siukolle! :flower:

Ummetuksesta: Oon kärsiny koko raskausajan ja Levolac on auttanu. Sitä aamuisin aina sekoitettuna pieneen määrään tuoremehua, niin aina on toiminu! Nyt tosin reilu vko menny täysin ilman, vatsa toimii kuin unelma. :D

Ja nyt taas tytön kans ulos, ku aurinko alko paistamaan.
 
Onnea Katham ja Siukko! :flower: Nyt täällä aletaan ihan urakalla jakautumaan. :heart:

Paitsi, että ei kyllä juuri tällä suunnalla. Kävin neuvolassa. Turvotusta ++ ja painoa on tullut viikossa 1,5kg!! Johtuu kai turvotuksesta. Jalat ovat joka tapauksessa ihan kaameet, ja neuvolatätikin sen näki.

Painoarvioista: olen nyt aika pihalla, että mitä pitäisi odottaa. Ensimmäinen "painoarvio" vauvasta oli kuukausi sitten, että pieni vauva olisi tulossa. Tasan viikko sitten vauva oli keskiverto ja painoarvio 2,7kg. Tänään neuvolatäti kokeili ja kokeili päätä, ja totesi sitten, että täällä on kyllä aika iso vauva. Painoarvio hänellä oli 3,4-3,5kg ja viikkoja on vasta 37!! :eek: Apua! Mitä tässä nyt uskoa? Ilmeisesti vauva voi siis olla mitä tahansa: pieni, keskikokoinen tai suuri?? Kunhan ei yli viisikiloiseksi pääse... Toistaiseksi ei ole mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä. Pää ei ole kiinnittynyt, ei kipeitä suppareita, limatulppaa tai mitään.

Marikki ja "pikkuinen" 37+1
 
Moikka taasen kaikille!

Oikein hävettää myöntää etten ole käynyt kirjoittelemassa tänne piiitkään aikaan :ashamed: , mutta lukemassa olen käynyt, joten tirdän suht hyvin mitä kaikille kuuluu.

Ihanaa kun vauvoja on jo syntynyt ja pian meillä jokaisella on oma tuhiseva nyytti sylissä :heart: .

Mun odotukseen kuuluu kaikenlaista. Raskausdiapetes, jonka takia joudun pistämään iltaisin insuliinia ja aamuisin mittaan paastosokerit. Käyn kättärillä 2 vkon välein kontrollissa jossa ultraavat vauvaa ja katsovat kasvun kehitystä. 1 vko sitten oli jo n.3kg, joten eiköhän tule taas iso vauva kuten esikoinenkin ( 4462g ja 54cm ). Perinnöllisen hyytymähäiriön vuoksi aloin piikittämään rv 35 klexanea. Pikkuhiljaa alkais jo riittämään! Muuten olen voinut hyvin ja vauva on todella vilkas.

Onko täällä muita, jotka haluavat synnyttää sektiolla?

Mun edellinen synnytys 1v8kk sitten oli lopulta sektio kun ei vaan tullut ja vauvan happiarvot alkoivat laskemaan. Jäi aikamoiset pelot ja jännitykset koko alateitse synnyttämistä kohtaan ja olen kertonut kättärillä, että haluan sektion. Mitä lähemmäksi h-hetki tulee miten asiaa enempi ja ressaan siitä. Sen tietää mikä kätilöiden mielipide asiaan on. Aina vaan alateitse vaikka mikä olisi! :/

Noh, ens ma taas kontrolli ja puhun asiasta taas.. Saavat ottaa mut todesta ja kuunnella mun toiveita.

Hyvää loppuodotusta jokaiselle :wave:

// Jennip & pikkuruu 35+6
 

Yhteistyössä