Bibabbaloola Ei taideta, asutaan omakotitalossa eli mä idiootti vielä MAKSAN tästä metelistä itse ja oon itse sen tänne hankkinut! |O Sen piti kyllä olla jo aikaisemmin mutta sadesäät esti aloituksen... No, mutta tulee sentään hyvä katto eikä sitä tartte murehtia enää kuin vasta eläkkeellä toivottavasti
Melania Niinkuin joku sanoi, ne vauvat kasvaa ihan omia käyriään kaikki. Ne jaksaa neuvolassa usein napista jos ei joku ihan mahdu muottiin. Oon mäkin kuullut vuosien varrella pikkusisaruksistani ja omista lapsistani kun ollaan vuorotellen oltu "liian paksuja" ja "liian laihoja" käynnistä toiseen... Ja sun vauvashan kuitenkin selvästi kasvaa ei kyllä se maito sitten riittää! Älä niiden kotkotuksista välitä :hug:
Meillä meni yö aavistuksen paremmin. Pistin esikoispojan jo ajoissa nukkumaan ja jollain kumman keinolla sain pikkupojankin jo 9 aikaan unille. Painuin itse myös sitten sänkyyn ja kuitenkin vaan 2 syötöllä mentiin silti 7 asti, toisen syötön jälkeen hiukan kitinää mutta nukahti yli tunniksi kuitenkin uudelleen. Univelkaa on mulla edelleen, mutta olo on selvästi parempi kun on saanut ylimääräisen tunnin nukkua... Ainoa pikku ongelma tässä on se että tolla esikoisella ei tahdo uni riittää kellon ympäri. Toisen syötön aikaan noin viideltä kuulin hänen tänttäröivän tuolla aulassa. Meni kuitenkin takaisin huoneeseensa kun oli vessassa käynyt mutta kohinasta päätellen ei meinannut uni enää tulla... Hiukan sääliksi käy, eihän tuo kivaa ole.
Pitää vissiin jutella hänen kanssaan että jos vaikka "lukisi" jotain sängyssään aamun tai sitten voisin opettaa hänet laittamaan piiretyn päälle. Ei se vaikeeta luulis olevan jos illalla laittaa leffan valmiiksi laitteeseen ja käy läpi mitä nappuloita painellaan...
Ei se niin helppoa näköjään olekkaan kun on lapsilla isommat ikäerot, on niin erilaiset tarpeet niillä. Onhan tuosta pojasta kyllä ollut suuri apu tässä arjen pyörittämisessä, osaa itse ottaa kaapista helpon välipalan, on vienyt roskiksia, tuonut tuttipulloja, vienyt niitä likomaan, hakenut postia, käynyt kuuntelemassa itkeekö vauva vaunuissa ulkona jos itse olen ollut estynyt (tai laiska) ja viihdyttänyt vauvaa jos olen käynyt vaikka vessassa ym ym ym... Viime viikolla ostin hänelle hienon lentokoneen ylimääräiseksi palkinnoksi kun on ollut niin suureksi avuksi. Eikä häntä ole pakotettu, itse haluaa auttaa ja on ylpeä voidessaan olla avuksi. Mutta esim. tuo unentarve on kovin erilainen kuin mulla ja vauvalla nyt
Kohta pitäämennä neuvolaan ekaa kertaa punnitukseen, ainakin näppituntumalla on painoa kertynyt reippaasti.
Seksistä... esikoisen jäljiltä en olisi voinut tässä vaiheessa kuvitellakkaan harrastavani seksiä, mutta ei ollut kyllä tarvettakaan... Niin kipeä olin pari kk. Meni lähes 2 vuotta synnytyksen jälkeen ennen kuin siihen hommaan ryhdyin, mutta se johtui ihan muista syistä kun synnytyksestä. Nyt taas vaan odotellaan jälkivuodon loppumista, en ole enää yhtään kipeä alakerrasta. Ehkä jo ensi viikolla koitetaan. Sinänsä positiivista kun varoittelin miestä että saattaa mennä pitkään ennen kuin siihen hommaan suostun, ja loppuraskaudesta olin niin kipeä koko keskiruumiistani että homma jäi. Eli nyt on jo useita kuukausia mennyt ilman seksiä. Miestä käy sääliksi, ja olenkin hänelle jo lupaillut että ei enää mene kauaa... Toki itsekin jo olisi kiinnostusta hommaan eikä vain miehen takia.
Nyt levolle, vielä ehtii ennen neuvolaa ja pikkupoika sopivasti nukkuu, ainakin toistaiseksi...
terv. Jennika1983 ja pojat 5v 9kk ja 3vko 2vrk :heart: