***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Sone
Heippa!

Täällä ollaan huomena 4vko ikäsiä :) Mahavaivoja on joinakin päivinä ja joinakin päivinä vaan ollaan ja nukutaan :) Kahvia en ole juonu nyt ollenkaan ja tuntu helpottavan heti tytön maha. Mut minulla olis ihan hirveet mieliteot kahviin, tuntuu että on viekkarit päällä :whistle:

Sunnuntaina alotin uimisen taas, kun jälkivuotokin loppui. Mutta tänään onki ollut sitten tuota menkkajuilintaa mistä monet onkin kirjoittanut ja pientä tiputtelua.

Tytsi heräs----------------------->
 
Sone
Hei pumpaamisesta vielä pikasesti: Pumppaatteko te missä vaiheessa , imetyksen jälkeen vai? Minulla ei heru pulloon kunnolla, toisesta tissistä ainakaan. Pitäs saaha pakkaseen maitoo varalle. Kysyntä ja tarjonta kohtaa tälklä hetkellä hyvin, joten pitäs saada vähän kasvatettua tuota maidon määrä ilmeisesti..

Päiväsaikaan tytsi juo pullostakin ihan hyvin mut illalla tuntuu että vaatii rinnalle.. Tai sit mie ite kuvittele sen.. :whistle: Mietin vaan kun itekkin jossain vaihees haluu käydä ulkona niin kuinkahan se onnistuu kun ei ookkaan sitä tissiä sitten nukuttajana siinä. Pitäs tyytyy pulloon. Kaippa tuo isukki sen kaa pärjää ihan hyvin, mut ite vaan ei osaa olla miettimättä.. Päiväsaikaan ainakin ihan hyvin on pärjänny. Meinasin loka-marraskuussa johonkin ulos tyttöjen iltaa viettäämään. :)
 
Mulle pukkas kunnon flunssan viime yönä. Ihan hurjan kipee olo ,vaikka ei ole kuumetta. Onneksi mies kotona niin hoitaa tyttöjä. Vauvalla kylläkin tänään unipäivä ,kun eilen ei oikein nukkunut päikkyjäkään kunnolla.

Triinu Meillä kylläkin Pamperssin vaipat käytössä ,mutta olen huomannut ,että isomapaa pitää vaihtaa ajoissa. Nyt tyttö painaa jotain 5300 g ja käytössä 4-6 kiloisen vaipat ,mutta läpivuotoja tahtoo tulla ja vaipat alkaa olla matalia. Nyt uusi koko 4-9 kg tuossa odottamassa ,kun vanha paketti loppuu.

Sone Mä pumppaan imetysten välissä. Silloin saan parhaiten tulemaan. Pumppu ei ole läheskään saman tehoinen kuin vauva ,joten vaikka vauva herää syömään pumppauksen jälkeen niin hän kyllä maitoa saa lisää herumaan. Esikolta en saannut pumpulla 4 kk:n jälkeen enää mitään irtoamaan ,mutta täysimetin 6kk ja imetyksen lopetin 1v5kk. Me ei pullosta antoa mitenkään treenattu ,mutta hyvin meni silloin ,kun ekaa kertaa kävin töissä.

Mutta nyt imetyspuuhiin.. tyttö herää..
-Poni ja vauva reilut 5 vko
 
Heipat taas kaikille :)

Meillä Masa unten mailla joten ajattelin tulla jotain hiukan kirjotteleen :)

Meillä poika juo päivällä melkein joka syötöllä sen 100 ml ja yöllä kun herää kerran syömään ni juo 120 ml. Päivällä välillä syö tunnin välein, joskus menee kolme neljä tuntia.

Rytmi jonkun näkönen on meillekin muodostumassa :) . Päivällä nukkuu melkein koko aamupäivän ja päivän, herää 17-18 välillä ja sitten siitä valvookin melkein joka päivä sinne 21-22. Sillon menee sitten yöunille ja herää syömään 3-4 välillä, sitten nukkuu siitä 7-8 aamulla. Noi yöt menee kyllä tosi kivasti. Välillä hän vaan ähisee unissaan niin paljon että herään joka ääneen. Se välillä häiritsee sitten omia unia

Esikoiselle on koulupäivän aikana tullu omituisia punasia pieniä läikkiä otsaan, poskeen, korvantaakse ja kaulaan. Ne ei ole varsinaisia näppylöitä vaan tosiaan läiskiä. Omituista, muuten on ihan hyvä vointinen. Mahtaako olla jotain rokkoo? Niitä on meinaan ainakin reilusti yli kymmenen :/ .

Tänään siskon kanssa yritetään mennä salille molempien poikien kanssa. Laitan Masan rintareppuun ja kävelen juoksumatolla. Saas nähä lähdetäänkö viiden minuutin päästä kotiin :/

Joo, mutta nyt touhuaan jotain :wave:

salah ja masa 4 vko ja 4 vrk
 
salah meille tuli kans esikoiselle viime viikol ihme läiskiä kasvoihin, itekin mietin et onko jotain rokkoa, en kyl laskenu et paljonko niitä oli mut niin että huomas kun kuitenkin terve iho muuten on. yhden yön aikaan ne oli tullu (oliko ulkoa jostain vai mistä lie) muutaman päivän pysyi ja hävis poikkeen, en edes laittanu niihin mitään, neuvolassa käydessä vauvan kans sanoin niistä mutta eipä se neuvolantäti niistä mitään sanonu et ois "vakavaa" tms...
 
Meille syntyi tyttövauva 13.9. klo 4:58
Painoa Tiitisellä oli 3090g ja pituutta 51.5 cm

Kotiuduttiin eilen Rovaniemeltä joten vauvanhakureissu kesti yhteensä kolme ja puoli viikkoa. Sairaalassa aikaa hurahti viikko kun yrittivät ensin menin vaan vauvan sydänäänien takia vuorokaudeksi tarkkailuun mutta siitä yrittivät kolme päivää käynnistää ennen kuin päästiin sitten tositoimiin. Mutta odottaminen palkittiin ja pieni Tiitinen tuhisee tyytyväisenä sohvan nurkassa
 
Pikaisesti kuulumisia ennenkuin poju herää..

Päivät ovat alkaneet saada jonkunnäkösen rytmin meilläkin eli aamulla heräillään kahdeksan maissa, yhdeksältä poju menee ulos nukkumaan ja nukkuu noin yhteen asti. Siinä sitten on hereillä noin tunnin ja menee taas ulos nukkumaan :D Näiltä unilta herätään yleensä just näihin aikoihin eli neljän maissa, välillä venyy viiteenkin. Siitä eteenpäin seurustelee ja nukkuu vuorotellen pieniä pätkiä ja yöunille mennään kahdeksan/yhdeksän aikaan. Päivät on siis aika pitkälti sitä "omaa aikaa", varsinkin kun kyseessä on esikoinen. Ehtii siis roikkua netissä :D

Sone: Täällä samoja ongelmia herumisen kanssa.. Tänään pumppasin sähkökäyttöisellä toisesta rinnasta samaan aikaan, kun vauva söi ja hyvin tuli maitoa pulloon. Vähän poju aluksi ihmetteli hurinaa, mutta jatkoi sitten tyytyväisenä syömistä. Minä myös jännitin miten poju mahtaa syödä, jos isä syöttää yöllä, mutta testattu on viime lauantaina ja hyvin meni :)

Minä siis uskaltauduin viime lauantaina lähtemään jo tyttöjen kanssa ulos ja isä hoiti yösyötöt ja aamusyötöt pakkasesta otetulla maidolla. Vähän jännitti miten miehet keskenään pärjää, mutta kaikki meni hyvin. Sunnuntaina kyllä väsytti ja päätäkin särki, mutta teki kyllä todella hyvää päästä pitkästä aikaa tuulettumaan! Nautin kyllä tästä vauva-arjestakin, poju on aivan ihana ja ihaninta on aamuisin miettiä, että ei tarvtse lähteä töihin vaan saa olla vauvan kanssa koko päivän :heart:

Niin ja Taivaannasta, lämpimät onnittelut pienestä tytöstä :flower:

oviili ja poju (huomenna 1kk)
 
neitiperho
Jonkin verran kerkesin teidän tekstejä lukemaan, täytyy kohta vielä jatkaa. Nyt ensin taidan kuitenkin kommentoida jotain ennen kuin neiti herää.

Meillä käydään nukkumaan noin 22-24 aikoihin. Sitten herätään klo 5 aikoihin, jolloin ainoastaan syödään (en edes vaihda vaippaa). Aika usein itsekin nukahdan syötön aikana. Havahdun jossakin vaiheessa, kun neiti ei enää syö ja nostan tytön takas omaan sänkyyn nukkumaan. Seuraavan kerran herätään 8-8.30 aikaan, vaihdetaan vaatteet ja syödään. Nukutaan taas 9.30-12, syödään, vaipan vaihto, seurustelua. Nukutaan taas 15-18, sitten aletaan tankkaamaan urakalla ja valvotaan aina yöunille asti.

Meillä kestiksiä käytetään päisin ja jos ollaan kotona. Jos lähetään kylään niin yleensä kerttikset mukana ja myös yöaikaan on tullut niitä käytettyä. Harvoin on vielä käynyt ylivuotoja, tietty joskus.

Itse en myöskään saa pumpattua maitoa juuri mitään. Oon sitten aina syöttäessä käyttäny maidonkerääjää. Sinne yleensä onkin kertynyt niin kiitettävät määrät maitoa vuorokauden aikana, että olen ne sitten pakastanut. Päivän aikana kertynyt yleensä 60-120ml maitoa. Eipä mene ainakaan hukkaan.

Meillä nyt myös käytössä Relatipat, josko auttaisi ähinään. Saa nähdä. Illat myös alkaneet olemaan levotonta aikaa. Toisinaan maha myös saattaa herättää kesken hyvien unien. Yleensä rauhoittuu kyllä kun nostaa syliin, mutta silti. Varmaan kokeillaan uudestaan vyöhyketerapeuttia taas. Inhottavaa kun toinen joutuu masukivuista kärsimään. Mutta sellaista. Nyt lämmittämään ruokaa, josko mies kotiutuisi kohta.
Niin saatiin onneksi miehen kanssa välit taas selvitettyä. Onneksi. Paljon kivempaa taas itelläkin. Pistin isännälle täyden alkoholi kiellon. Jos sen kanssa ei osaa käyttäytyä niin olkoon ilman sitä...tai vaihtoehto kaksi, ilman mua ja tyttöä. Siitä saa vapaasti valita.

Neitiperho ja "Iines" 1kk3pvä
 
Onnea Taivaannasta tytöstä! :flower:

Triinu, Me siirryttiin mineihin 3-6kg, kun näytti, että newbornit alkavat tulla pieniksi. Nyt tyttö painaa 3940g eikä ole tullut läpi kertaakaan *koputtaa puuta*. Niin ja tällä hetkellä Liberot käytössä. Pamperssia ja muumejakin on tullut kokeiltua.

Bella-Lumia ja tyty 2kk1vrk
 
Mikähän tuolla meidän neidillä on... taas nyt illalla alkoi kitinä.. vaikuttaa tosi nälkäiseltä ja imee tuttia voimakkaasti, mut tissiä ei huoli (niinku ei kunnolla hereillä ollessa juuri koskaan) ja pulloa kun yrittää niin sylkee maidot pois. Ja jos pulloa tai tissiä kokeilee, niin hermostuu ja huutaa vaan, mut silti vaikuttaa tosi nälkäiseltä. Sitte pitää vaan illat kanniskella sylissä ja hyssyttää ja heti jos tutti tippuu, alkaa huuto. :/ Osaako joku auttaa, mitä tää vois olla?

Tuo tissillä olo siis on aina hereillä ollessa tuollasta, mut jos herää vaan syömään unisena, niin syö kyllä rintaa tosi hyvin. Ja pulloa on ennen suostunu syömään, mut koskaa ei oo kovin hyvin siitä juonu. En tiiä auttasko jos ostais niitä Aventin pulloja, ku niissähän on ihan erilainen se tuttiosa kuin tuossa Ainun pulloissa..

Mut nyt Olivia taas huutaa, täytyy mennä hyssytteleen..... :|

Annilia & Olivia 2kk 2vko
 
Onnea Taivaannastalle pikkuisesta prinsessasta!! :heart: :heart:

Lueskelen kateellisena noita teidän pienokaisten unen lahjoista. Meillä tytsy ei nuku päivällä kun pieniä pätkiä, n.½-1h kerralla, sit on taas hereillä reilun tunnin ja taas tollaset pienet unet. Siinä meinaa oikeesti äitillä loppua kädet päiväaikaan, kun esikoinenkin kaipais huomioo. :(
Mietinki, että voiko johtua siitä, että kun koitan tarjota rintaa mahd. paljon ja jos hää ei saakkaan sieltä tarpeeks maitoa ja herää nälkään noin lyhyiden unien jälkeen? Koska heti herättyään syö taas.
Yöt menee onneks pitemmillä unilla. Ysin aikaa nukahtaa, kahelta syö ekan kerran, sit neljän aikaan ja nyt viikon ajan on heränny vielä kuuden aikaan, jolloin isäntä syöttää, kun on jo ite heränny töiden takia.

oviili, kärsittiin sitten kummatkin sunnuntaina itseaiheutetusta päänsärystä ja väsymyksestä. :D

Triinu, me otettiin viikko sitten käyttöön nuo Liberon mini vaipat. Tytsy painoi kaks viikkoa sitten 4050g. Kertaakaan ei aikasemmin nuo new bornit läpi vuotaneet, mutta alkoivat näyttää onnettoman pieniltä, joten siirrytiin jo noihin isompiin. Kannattaa ihmeessä kokeilla, jos ei tulis sit vuotoja.

Nyt mää lähen koisii. Järkky väsymys, ku saanu likkaa kantaa taas koko päivän. ÖITÄ! :wave:

HooÄs ja Aliisa 1kk2vrk
 
Annilia voisko koskee massuun? oon huomannu pari krt tuota samaa tuolla meidän pikku miehellä ja sit se on vähän ajan päästä jos ei oo tullu röyhtäsyä niin puklinu tai töräyttäny pierasta tai tehny isot kakat....ja sit taas on kelpuuttanu maitoo pullosta tai rinnasta.. eilinen oli just semmonen kitinä päivä ja tuntu et yöstä alkoi ja parhaiten nukahti tuohon olkapäätä vasten..
 
oon myös muuten alkanu välistä miettiin että pitäiskö antaa niitä tippoja jotka halkoo sitä ilmaa massussa, minkä merkkinen hyvä ja miten se annetaan ja kuin paljon? ei oo ollu koskaan aiemmin käytössä mutta nyt vaan on tullut välistä mieleen et ihan hyvä ois varmaan kokeilla joskus..
 
rouses, ainaki Cuplaton on tuollainen tippa. Sitä annetaan ennen jokaista "pääsyöttöä" öö oliko 5tippaa(?!). Ja samantapainen on sit jonku muun merkkinen, en nyt muista mikä se on.. Ja nuo nimenomaan halkoo ilmoja ja helpottaa röyhtäsyjä ja pieruja. Reladropsit sit rauhoittaa masua, ja niitä annetaan vaan yhdesti päivässä 5tippaa. Meillä cuplatonit oikeestaan pahensi vaan masukipruja, nyt annettu Relaa parisen viikkoa, vaikuttaa ihan ookoolta.:)

Meillä on jokatoinen päivä puklupäivä ja jokatoinen hyväpäivä. Eli siis vauva puklii toisena päivänä aina syötön jälkeen (useamman kuin kerran), toisena taas ei oo mitään ongelmaa! Tänään on puklupäivä :kieh: Ja syö kyllä mielestäni ihan samaan tahtiin, mistä lie sitte johtuu?!

Vinkiksi niille joiden vauvan iho on kuiva joistain kohdista niin kannattaa laittaa niihin kohtiin sitä Lansinoh-tissivoidetta.:D Meillä auttoi kuivaan reiteen parin laiton jälkeen, sinkkivoiteesta ei ollu mitään apua! Kallistahan tuo voide on, 7gramman tuubi jotain 8euroa
:whistle: Mutta jos sitä sattuu löytymään kaapista nännivoiteeksi ostettuna nii kantsii kokeilla.:)

Ihanaa, huomenna miehellä viikon viimeinen työpäivä! Tosin ei mitenkää rauhallinen vloppu tulossa ku on ristiäiset, mut kuitenki, saa ite vähä levätä ku on joku muukin/muitakin päivisin hoitamassa vauvaa.

Me ollaan suunniteltu jo jotain mökki- tai kylpylälomaa miehen kans, mun äiti sanoi että se ottaa Eetun ilomielin hoitoon ja hän se oikeestaan tollaista vloppulomaa ehdottikin.:) Ois ihanaa jos onnistuis jossain vaiheessa.

Nyt h&m sivuille shoppailee, eilen tuli uus kuvasto nii pakko tilata jotai :whistle:

Upp3 ja Eetu 4vk 6vrk
 
Meillä on pojasta tullut takiainen, ei viihdy yksin juuri laisinkaan ja sylissäkin känistään. Vaunuissa kyllä nukkuu ja sängyssäkin kun vaan ensin nukahtaa. Tissillä poika olisi koko ajan ja sit pulautellaan sen mukaisesti.
Meillä on myös oita pulauttelupäiviä ja toisina päivinä ei mitään.
 
moro! :wave:

triinu samaa vaipan vaihtoasiaa minäkin juur mietin, että pitäskö ottaa käyttöön hevimpi tuote. kiva, kun otit asian puheeksi täällä, sain mäkin vastauksia!

sone meillä mausteinen ruoka aiheutti yhden illan hirveät vatsanväänteet vauvalle, joten ne on täällä nyt pannassa. raa'an paprikan lopetin myös varuilta ja raakaa sipulia tai kahvia en oo käyttänytkään. suklaan aion pitää viel koetuslistalla, kun se on niin hyvää :ashamed:

sone ja oviili herumiseen auttaa lämpö. sain sairaalasta mukaan lasten katetripussit, jotka täytetään kuumalla vedellä. ne sit keittiöpyyhkeen sisällä tissin laidoille, niin kyllä lähtee :D mulla alkaa herua kyllä ihan nänninpäästäkin, kun syön itse tai kun vauva herää.

ikävä juttu, mutta tuo herumisen tunne sattuu hetken ajan nännissä, onko kellään muulla samaa ongelmaa vai onks se ongelma ollenkaan ja sittenkin kuuluu asiaan?


hooäs meillä kanssa ollut ongelmana lyhyet syöttövälit päivin öin. vaan viime yönä kuin ihmeellä hän nukkui klo 22-2 pulloruokinnan jälkeen ja 3-6.30 yhdellä tissillä. minäkin olin ajatellut, että jos kyse on siitä, ettei hän saa tarpeeks ruokaa, mutta toinenkin teoria löytyy. oon edellisinä öinä kömpinyt pois vauvan viereltä imetettyäni, mutta nyte jäinkin hänen viereen köllimään. voisko olla, että vauva nukkuu rauhallisemmin, syvemmässä unessa, kun hänellä on turvallinen olo äiti vierellään? kolmas vaihtoehto on, että viime yö oli puhdasta säkää ja takaisin ruotuun palataan ens yönä :LOL:
joka tapauksessa yritän "syventää" ens yönä viel unta käärimällä hänet uniliinaan, jonka mun mies osti. se on sellanen joustava kapalosysteemi, jossa on tarranauha. ajatuksena on, että vauva ei herää unesta säpsähdellessään tai venytellessään, kun kroppa on paremmin hallinnassa uniliinan sisällä. testing, testing...

jaaha, Jaakko möngersi hereille kantoliinasta, joten eikun palvelukseen :) tänään on 3. neuvola.

irtis ja Jaakko tasan 1 kk
 
Rouses: Minäki oon miettiny et onko nuo massuvaivoja ku pitää noin kanniskella.. :( Mut yleensäkki tuo syöminen on tuollasta sillon ku vauva on täysin hereillä. Ei siis oikein syö tissiä eikä pulloa, mut vaikuttaa nälkäiseltä. Sitte itellä ressaa koko ajan että saako neiti ruokaa tarpeeksi.. :| En tiiä mitä tuo voi olla... sillon taas jos vauva nukkuu ja herää unisena vaan syömään, niin syö tissiä tosi hyvin. Yölläkää siinä ei oo mitää ongelmaa.. kylläpä on taas avuton olo, ku ei tiedä mikä auttas.. :ashamed:

Viime yö meni kuitenki sitte itkuisen illan jälkeen tosi hyvin.. Olivia nukahti vihdoinki joskus klo:23 ja heräs syömään vasta klo:5 eka kerran!! Sitte nukkuikin puol 9 asti jolloin herättiin koko porukka, ja nyt hän on jo ekoilla päiväunilla... eli tosi hyvä yö oli, sai itekki nukuttua kunnolla!!! :)

Vaipoista
: meillä on siirrytty ajat sitten 2.koon vaippoihin.. ne newborn vaipat ehkä just ja just menis, mut on niin pikkuruisia, et mieluummin laitan reilumpia, ni ei vuoda läpi! Ite asiassa mies oli vahingossa ostanu yhen paketin jo 3.kokoa, eli 5-8kg ja hyvin nekin piti, vaikka aika reilun kokosia vielä olivatkin!! Meillä on käytetty sekä Pamperssia että Liberoa ja molemmista ollaan tykätty, eikä ainakaa vielä oo vuotanu mikää vaippa läpi :)

Mut nyt siivoileen taloa, ku Olivia kerta nukkuu...

Annilia & Olivia 1kk 2vkoa :heart:
 
Irtosora: Mulla ainakin sattuu tuo heruminen rintoihin.. siis kun alkaa herua, niin tuntuu sellanen kipu rinnoissa, mikä sitten kohta helpottaa.. eli kai se on normaalia!

Ja tuosta nukkumisesta.. meillä Olivia nukkuu selvästi paremmin, jos saa nukkua mun vieressä. Yleensä hän nukkuu kopassa, mikä on meidän sängyn vieressä, mut jos hän on itkuinen/ei meinaa nukahtaa, otan hänet viereen ja siihen nukahtaa selvästi paremmin sekä nukkuu myöskin sikeämmin! Kai siinä äitin kainalossa on turvallinen olo.. :heart:
 
jaaha, Jaakko vaan "käänsikin kylkeä" kantoliinassa ja jatko uniaan :D tyypillistä hänelle.

kiitos, annilia, nopeesta vastauksesta! ehkä se on sitte normaalia, tosi hyvä niin! kipu menee tosiaan tosi nopeesti ohi, mut tuntuu selkeesti hetken ajan. huh, mää kun pelkäsin, että tässä on joku tulehdusvaara tms. mulla nimittäin tuli niitä rintatiehyttukoksia imetyksen aluksi ja ne riitti mulle tissivaivoiksi, kiitos ;)

meilläkin muuten Jaakko nukahtaa esim. illalla varmimmin sänkyyn mun viereen kuin monella yrityksellä kehtoon. niinpä illan päätteeks varataankin nukutustissi varmistaaksemme omat nopeat yöunet.
 
Annilia: Täällä ollut myös samanlaisia "rintaraivareita" vauvalla mitä teilläkin on ollut. Tekstisi oli kuin mun kertomaani!! Meillä nuo raivarit johtui mun syömästäni Jahti-makkaransiivuista. Lopetin ne, siirryin lauantaimakkara-linjalle ja annan Reladrops-tippoja. Jo on raivarit jääneet pois!! Neuvolantäti mulle sanoi, että kaikki sipulit ja mausteet ottaa herkästi vauvan masuun, että jättää kaikki imetyksen ajaksi pois. Kannattaa tarkkailla omaa syömistään.

irtosora: :wave: Täälläkin maidon heruminen rintoihin sattuu ihan hirveesti :headwall: Varsinkin jo viime syötöstä on mennyt 2-3 tuntia, niin voi jessus mikä tunne, kun maito rupee itellään herumaan!! Sekään ei tunnu mukavalta, kun vauva muutaman imun ottaa tissistä ja sitten se heruminen alkaa. Kaikkia meidän naisten pitääkin kärsiä!!! Miehiltä riittää, kun ovat yhden yön kotona (tekemisvaiheessa) ja se on siinä :LOL:

Mä oon ottanu tavaksi käydä suurinpiirtein lähes joka aamu kävelyllä vauvan ja muiden lasten kanssa. Sen jälkeen vaavi yleensä nukkuukin pihalla jotain 2-3 tuntia. Juuri sen verran, että saan aina siivottua huushollin siinä välissä!! Nytkin se on ulkona ja jotain ähellystä itkuhälyttimestä kuuluu. Mulla siis toinen yksikkö vaunuissa varustettuna pattereilla (ei oo lähimaillakaan ulkona pistorasiaa) ja toinen yksikkö on korvanjuuressa. Kuulee ainakin jos vauva herää. Toki oon muutamia kertoja käyny vaunuissa kurkkaamassa, että onko kaikki hyvin, varsinkin jos ei kuulu yhtään mitään. Kaikkea sitä pitääkin tehdä, heh.

Onko kenelläkään tietoa miten talven pakkasilla pattereilla toimiva itkuhälytin toimii pihalla?? Nyt hälytin on isännän villasukan sisällä vaununkopassa ja ainakin vielä hyvin toimii :LOL: Ajattelin, että villasukka vähän lämmittäis ettei patterit kylmenisi :LOL:

Täälä on edelleen menossa kauheet siivoukset lauantain ristiäisiä varten. Sovittiin isompien lapsien kanssa, että kun poika viimeksi sai edellisen lapsen pään kuivata kasteen jälkeen, niin nyt sitten nämä 5 ja 2,8 vuotiaat tytöt saa nyt kuivata. Saa nähdä tuleeko rätistä tappelu, kun ei ole kuin yksi eikä nyt ole aikaa ja varaa hankkia toistakaan liinaa.

Taidan mennä tsekkaamaan sähköpostit, kun on vielä hetken omaa aikaa.

Tatjana80 ja neiti 4 vko 3 pvä
 
juu pitää varmaan oikeesti alkaa kokeilla niitä tippoja, nyt pariin otteeseen yhen äkin ihan hirvee huuto alkanu ja loppuu vasta kun kantelee justiinsa ja taputtelee pyllylle et tulee jommasta kummasta päästä. nyt söi tässä sylissä just vähä ja pylly vaan pörisee vähän väliä, välistä ihan ähkii että saa sen pierun tulemaan.. ja meil kans ois varmaan 4h rinnalla kun nukkuu ja nukkuu ja sit muutamat imasut ottaa välistä.. mut nyt huomaa ku jaksaa olla hereillä niin ihan pontevasti jaksaa sit ollakin, eilenki illalla pitkään katteli tätä ihmeellistä maailmaa! :) mikä muuten olikaan se "raja" et vois lähtee kauppaan tän vauvan kans...?
 

Yhteistyössä