***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

huomenta, en oo jaksanu kirjotella nyt viikkoon kun tää olo ei tästä oo parantunu, pikemminki pahentunu.. onneks sain huomiseks ajan neuvolaan psykologille nii saa ulkopuolista apua tähän oloon. nytki menny aamu itkiessä.. onneks mies tulee 1,5h päästä käymään kotona.. ja klo 12 tulee seurakunnasta porukkaa rotinakäynnille, ja sit sen jälkeen lähdetään mun siskon ja sen tyttärien kans kyläilee meidän tätin luokse..

ei tässä oikeesti oo mitää järkee et on muka niin paska olo vaikkei oikeasti ole mitään hätää, kaikki on paremmin kuin koskaan. vauvaki on maailman ihanin ja helppo tapaus, mut ei, äitillä vaan on paska olo. :'( liekkö sit sitä kun oon tottunu olemaan ittekseni päivät (helmikuusta asti) ja tekemään mitä oon halunnu, ni nyt sit pitääki huolehtia pikkuihmisen tarpeista eikä omaa aikaa tahdo löytyä.

vauva heräilee, lisää tekstiä joskus, jos jaksaa.
Upp3 ja Eetu 6vko 5vrk
 
meillä ihan samaa ja just kans iltasin, ei välttämättä joka ilta mut kuitenki, yleensä tapahtuu niin et syö ensin joku aika ihan normaalisti ja sit alkaa raivoaminen, ottaa kiinni ja alkaa imeä ja heti päästää irti ja huutaa. oon sillon nostanu olalle ja yleensä on tullukki megaröyhtäsy ja sit koittanu uuestaan. joskus alkaa syömään ja syö sit rauhassa, joskus sama toistuu ja silloon oon vaan tyynesti ottanu tissin pois ja tutti suuhun ja sit jätkä yleensä simahtaa joten oon tulkinnu sen imemisen tarpeeksi ja sit ku sieltä tuleeki maitoa ja maha on jo täynnä niin alkaa raivoamaan. mistäpä noista pikkuihmisistä varmasti tietää ku ne ei tuu kertomaan mut näin meillä on ainaki toiminu:)
 
Rintaraivareita täälläkin, sai niitä jo laitoksella. Siellä epäilivät suihkutissiä tai väärää imuotetta ja neuvoivat rintakumin käytön. Sillä saatiinkin tilannetta tosi hyvin haltuun. Raivareita vetee edelleen silloin tällöin oli rintakumi tai ei. Raivarin tullessa vetää myös hirvittävät määrät ilmaa ja hetken päästä huutaa sitten mahaansa, kunnes tulee kunnon röyhtäisy tai puklu.
Jos Daniel on tosi "raivona" irrotan sen itse rinnalta ja yritän rauhoitella kanniskelemalla tai tuttia tarjoamalla, yleensä tämä pelkästään ei auta vaan sitten syödään pullosta. Pullolle ei raivareita saa.

Mulle iski viikko sitten kamala flunssa ja sen myötä maidon tulo romahti. Olen yrittänyt pumpata, jotta saisi maidon takaisin nousemaan, mutta eipä näytä auttavan. Maitoa tulee jonkin verran, mutta korviketta joudun antamaan lisäksi. Ja siitä vasta raivarit tuleekin kun tissistä loppuu ruoka kesken. Voisiko flunssalla olla vaikutus rintamaidon määrään vai onkohan se vain sattumaa. Millähän sen saisi taas nousuun?
Muutamina viime öinä on herännyt parin tunnin välein syömään, kun ei tule kylläiseksi tissiltä. Nukahtaa rinnalle, joten en ole viitsinyt lähteä hakemaan korviketta ja herättämään toista, kun se nukahtaminen ei aina ole mitenkään itsestään selvyys.

Lauren-78 ja Daniel
 
Huomenia

Onnittelut kaikille hienoista nimistä =)
ja Upp3 :hug: , onneksi nyt saat apua tilanteeseesi.

Täällä kaikki ihan ennallaan, poika nyt 5 viikkoa, äkkia sitä aika menee. Eilen oli vähän kitinäpäivä, piti vaan kannella ympäriinsä, heti jos liike pysähtyi tai laskin lapsen hetkeksi sohvalle tai leikkimatolle että ehdin vessassa käydä niin eiköhän alahuuli mennyt rullalle heti kun selkä kosketti alustaa.. illalla sitten kun isi tuli ja piteli sylissä (liikkumatta ja sohvalla) niin eiköhän sille sitten hymyilty ja juteltu ja tehty kaikki hienot temput.. =) nytkö se äidille kiukuttelu jo alkaa ; ) no, onneksi on muuten suht tyytyväinen ollut ettei noita hankalia päiviä vielä juuri ole ollut.
Pitäisikin surffailla jotain hyviä kantoliinasidontoja (tai sitten hyvää kantoreppua) jos olisi siinä helpompi kantaa kun nyt menee helposti niskat ja hartiat jumiin ja sitten tulee päänsärkyä.

Katsoinkin tässä välissä tuollaista Manduca-kantoreppua, onko kellään kokemusta? Ihan pätevältä näytti tuolla nettikaupoissa, täytyy varmaan käydä sovittamassa jossain, vaikka aika hintavahan tuo on.. mutta onhan sitä käyttöikääkin sitten. Vaikka onhan noilla liinoillakin toki hintaa, mulla on nyt sellainen kirpparilta halvalla löydetty, mutta jotenkin nuo sidonnat vaikuttaa hankalilta, pitäisi varmaan olla joku kädestä pitäen neuvomassa.

Pötkylä taas nukahti tissin jälkeen, aamulla olikin puoli kuudelta silmät kirkkaina jo odottamassa päivän haasteita =) siinä sitten tunnin verran puuhasteltiin ja sitten vasta maistui ruoka ja otettiin vielä unta ennen kuin herättiin sitten oikeasti.
Meillä kyllä mies vetää sikeitä yöllä vaikka vauva huutaisi että nälkä tuli, en ymmärrä miten se ei herää, mutta taitaa olla pojalla isänsä unenlahjat, sitten kun uni tulee niin ei haittaa mitä mölyä vieressä kuuluu. :LOL:

pitää vaikka sähköpostit katsoa vielä jos ehtii..
hyviä päivänjatkoja kaikille!
 
Meillä oli eilen illalla aivan mahdotonta, Alex ei ollut sitten missään tyytyväinen ja kitisi koko illan ja vasta n.23 maissa sitten simahti unille. Päiväkin meni vähäisillä unilla tai paremminkin jätkä heräili vähän väliä ja nukkui todella huonosti, mutta ei sentään päivällä ollut mitenkään pahantuulinen.
En itse saanut illalla oikeastaan mitään tehtyä, kun piti koko ajan poikaa kanniskella ja heijailla ja sekään ei meinannut kelvata.
Tissillä olisi ollut vähän väliä, mutta ei sitäkään kunnolla imenyt, joten päädyin lopulta korvikkeeseen ja sitä joi reilut 20 milliä ja sitten helpotti ja unikin tuli melkein heti.
No sitten kun sain jätkän unille, niin vetäisikin 5 tuntia putkeen.

Meillä on selvästi aamut parempia ja illalla kitistään, mutta aamuisin jätkä myös vääntää housut täyteen.

Meillä nukutaan metelissä paremmin kuin hiljaisuudessa, sillä Alex on tottunut meteliin jo mahassa ollessaan. Meillä koirista lähtee reilusti ääntä ja koirien haukunta ei saa minkäänlaista reaktiota pojassa, mutta yskiminen ja nenän niistäminen saa jätkän havahtumaan heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emeelia:
Huomenta!

Auttakaas nyt mua, neiti on päättänyt että hän ei nuku päikkäreitä. Miten ihmeessä saisin sen kunnolla nukahtaan? Aamulla herätään 7-8 aikaan ja nukkuun neiti menee kymmenen maissa. Päivän aikana torkahtaa pari max puolen tunnin pätkää.
Autoon nukahtaa ja vaunuissa nukkuu, mutta molemmissa pitää olla koko ajan liikettä. Iltasin sitten itkeskelee noin tunnin ihan silkkaa väsymystään.

Emeelia ja Helmi
Meillä ihan sama ongelma, mutta meillä ei nuku edes puolta tuntiakaan päivällä putkeen, jos ei satu nukkumaan sylissä

Mairo ja Tyttö 7vko 5pv
 

Yhteistyössä