***ELOMASSUT 2008***syyskuussa

Oi, on ollut teillä raskaita alkuhetkiä, MariKoo, mutta onneksi vauvalla lopulta kaikki hyvin :hug: !
Tuli muuten kiva syntymäpäivä meidän pienokaisille tuo 080908 =) ! Joko oot muuten saanut lapselle henkilötunnuksen? Ihmettelen, kun meille ei ole vielä tullut kirjettä maistraatista ja moni täällä tuntuu saaneen sen ihan muutaman päivän sisällä syntymästä...
Yllättävän paljon yhtäläisyyksiä, joo! Kun tuo kehtohommakin vielä. Ite oon miettiny samaa, että jollei ala jäämään siihen kehtoon, niin helpommalla pääsee kun "tissittää" sen siihen meidän sänkyyn vierelleen. Saa siinä sitten itekin paremmin nukuttua kun pienikin nukkuu. Nyt nukkuu kumma kyllä kehdossa, mutta aikamoista vääntöä oli saada pikkunen sinne.

Aamulla tulee neuvolan täti kotikäynnille ja poistaa multa samalla tikit. Saas nähdä, milloinka antaa luvan lähteä harjoittelemaan ulkoilua pienen kanssa...into ois jo kova päästä vaunuilemaan ja kävelemään, kun loppuraskaus meni enemmän ja vähemmän ilman liikuntaa...taitanee kuitenkin näin syyskeleillä suositella sitä 2 viikon ikää, niin kuin moni teistä on kertoillut?

Eo+"Jyry" 1vk+1pv

 
Meidänkin Rauli syntyi 8.9., mutta Jorvissa. Meille ei ole myöskään tullut henkilötunnusta. Joku tilapäinen hetu oli sairaalassa siinä sängynreunassa, mutta se ei kai ole se lopullinen, vai?

Tänään kävi terkkari kylässä ja poika oli kasvanut ohi syntymäpainonsa. Nyt 4400g (4150g).

Tämä meidän pikkuinen meinaa raapia naamansa verille. Onko teillä samanlaisia vaivoja?
 
Hello

Meillä oli tänään 1kk neuvola :) . Painoa masalla on nyt 5116 g ja pituutta kertynyt 56 cm (syntymämitat 3730g ja 51 cm). Pipo on 39. Kaikki oli paremmin kuin hyvin, kehui kauheesti. Saatiin rota virus rokoteresepti. Masa hymyili leveet hymyt neuvolantätille ja näytti kyllä kaikki hyvät puolensa.

Mulla alko menkat tänään :/ , en odottanut että alkais näin nopeesti koska esikoisen syntymän jälkeen meni tosi kauan ennenkun alko. Mähän vuosin jälkivuotookin esikoisen jälkeen ainakin 5 viikkoa. No, menkat ne kuitenkin on. Alotin myös pillerit tänään, vielä ei tarvi kolmannen tulla. Onko teillä muilla alkanu menkat näin nopeesti?

Isyydentunnustaminen oli meilläkin ihan läpihuutojuttu, meillä meni siellä ehkä kymmenen minsaa, allekirjotettiin vaan ne paprut ja lähettiin himaan. Joten ei se mikään kauhee juttu ole :)

Tämä tällä erää täältä :wave:

salah ja masa 4vko ja 3 vrk
 
Äidinmaidon pakastamisesta minäkin lypsän/pumppaan eka maidon pulloon ja kaadan siitä pakastepussiin. Joka pussiin tulee sitten suurin piirtein aina saman verran maitoa laitettua (yhteen pussiin aina noin desin verran --> riittää yhteen syöttökertaan. Meillä ainakin. Paljonko teillä vauvat syö yhdellä syöttökerralla?).

Sitten ku otan maidon pakasteesta käyttöön, laitan pussin kuumaan veteen, jotta maito sulaa ja kunnes se on kädenlämpöstä. Sitten leikkaan pussin kulman saksilla ja kaadan maidon tuttipulloon.
 
Huuui ku on tullu monta sivua tekstiä muutamassa päivässä.. olin ihan nettipimennossa, ku soneralla oli pari päivää nettilinjat poikki.. kyllä meinas tulla vierotusoireita.. :kieh: :whistle:

Meillä oli tosiaan ristiäiset sunnuntaina ja neiti sai nimekseen Elli Olivia, Oliviaksi kutsutaan. Elli-nimi tulee miehen suvusta, elikkäs vauvan iso-iso-mummu on ollut Elli nimeltään! :) Hienosti meni kyllä ristiäiset, neiti oli koko ajan aivan rauhallinen ja syömiset riitti hyvin! Mut on se aina helpotus ku ne on takana, ei tartte enää leipoa tai muuten ressata..

Olivialla (täytyy opetella käyttää tuota nimeä ) on taas tänään ollu massukipuja nyt illasta ja onon lähes varma, että ne tulee mun syömästä ruisleivästä. Olin muutaman päivän syömättä sitä ja vauva oli tyytyväinen..sit tänään ku söin tuoretta ruisleipää ni heti alkoi itkut ja kitinät.. täytyy siis jättää se kokonaan pois omasta ruokavaliosta!! Mulla ei oma maito tunnu enää riittävän ja lisänä oonki antanu korviketta.. sitä menee rintamaidon ohella ehkä n.2dl päivässä. Harmi sinänsä, mut eipä sille mitää voi jos maito ei vaan riitä...

Meillä on kyllä neuvoloita tosi harvakseltaan. Vauva on jo 1,5kk vanha ja 2 krt on vasta ollu neuvolakäynti.. ja seuraava onki sitte neuvolalääkäri mikä on ensviikolla. Ois kyllä kiva jo nähä että onko neiti miten kasvanu...

Nyt suihkuun ku vauva nukahti ----->

Annilia & Olivia 1kk 2vkoa 5pv (voisko vielä tarkemmin laittaa? :whistle: )
 
Pater meillä myös meinaa raapia aina kasvojaan, siksipä tulee myöskin pidettyä usein tumppuja käsissä tai sitten semmosta bodya jossa saapi käännettyä ne hihat "tumpuiks".. kun kynsiähän ei ihan heti saisi mennä leikkaamaankaan tulehdusvaaran vuoksi..

Musta tuntuu et toi meidän pikkumies syö ihan mielettömästi aina välillä, siksi ei tahdo oma maito riittää joten ollaan itsekin annettu nannia lisänä.. kun ei mahda mitään niin ei mahda, esikoisen aikaan maitoo tuli ihan kiitettävästi mutta mikä lie nyt sitten.. :ashamed: mutta parempi antaa korviketta kun pitää nälissään! Huisia kun joillakin on reilusti yli kk:n ikäisiä vauvoja kun meillä "vasta" tosiaan päälle 2vko.. :D ihania muksuja.. :heart:
 
Iltaa!!

Täällä niiiin rasittava ilta!!! Käytiin tuos viiden maissa ensin koko porukalla kaupassa ja sen jälkeen heitin miehen kavereiden luo tekemään toivottavasti vihdoin ja viimein yhen autoprojektin loppuun!! (sais mun puolesta kohta jo ajaa järveen sen auton!! :headwall: ) ja sen jälkeen menin toisen kaverin luo hakemaan yhen tärkeän paperin, matkaan menikin aikaa kun en yhtään tiennyt että reitillä jota tultiin olikin tietyö menossa ja joiduttiin ootella ainakin vartti mikä oli hurjan pitkä aika kuunnellessa vauvan itkua..

jäätiin kylään ja meni sitten komentaessa isompia ja hyssytellessä huutavaa Tildaa. Kotiuduttiin vähän kaheksan jälkeen ja nyt edelleen yhtä tuskaa.. isommat koettelee tosissaan hermoja, eivät tottele mitään, hyppäävät ees taas ja Tilda itkee eikä mikään oo hyvin!! :kieh: :headwall: pelottaa jo mitä siitäkin tulee kun mies menee taas töihin ja iltavuoroviikot alkaa....


eilen käytiin neuvolassa: nyt 3645g, +200g viikon takaiseen ja 52,5cm , +3cm parin viikon takaiseen. Kasvetaan onneksi vaikkakin hitaammin kuin muiden vauvelit. Ikää 5vkoa.

Mennään lääkärille luultavasti lastenpolille taas pulauttelun takia. Eilen terkkakin näki kuinka julmasti pulauttelee ja sano että hyvä kuulla lääkärin mielipide ennenkuin aletaan koittaan gavisconia. Jos sattuu vaikka liittyyn tähän tautiin tai jos on joku muu vaiva. Meillä on muutkin puklautellut muttei läheskään tähän malliin vaikka reippaasti ovatkin pulautelleet. Tildalla tulee välillä kuin hanasta oksennusta nenästä ja sitten yskii ja itkee kauan! Reppana, äitillä käy niin surku kun toinen on kipeä! :'(

Helpotti hieman paineita pääkopassa kun sai tänne purkaa...
 
mammaliini83 :hug: Toivottavasti pulautteluhomma selviää.. Meillä tahtoo välistä kun olen joutunut sitä korviketta antamaan niin on myös pulauttanu enemmän kuin rintamaidosta, tai sitten olen ajatellut kun vauva on syönyt sitä korviketta niin on vähän aikaa mennyt ja hirmu kimakasti on pienen "rääkäisyn" päästänyt, voisko olla ilmaa päässyt vatsaan kun ei joka kerta korvikkeen jälkeen käy kuitenkaan näin?
 
Melania Meillä tämä pikkukakkonen kasvaa kyllä hyvin täysimetyksella ,mutta esikoisen kanssa tein parisen kuukautta töitä ,jotta sain imetyksen kunnolla onnistumaan ja maidon riittämään, mutta työ kannatti. Eli ensinnä et tietenkään ole huono äiti ja painoahan oli tullut neuvolankin mukaan riittävästi. Itse imetin ekan kuukauden ajan esikkoa 2 h välein ja seuraavan 3h välein ja sitten annoin nukkua niin pitkään kuin nukutti. Kyseessä oli ennenaikaninen vauva ja siksi oli noinkin tarkkaa sekä "työlästä", joten varmasti vähemmällä selviät ,jos teillä muuten kaikki ok. Imetystä vaan paljon. Myös pumppaus lisää maidon tuloa ,mutta sen tarjoaminen pullosta voi joskus häiritä imetystä. Hyvä keino siihenkin on tissin muotoa mukaileva pienireikäinen pullo ja isi pulloa tarjoamaan. Ja nuo käyrät kulkee omia teitään. Juuri tuo painoa suhde pituuteen voi hyvin olla paljonkin laskeva pitkillä siroilla vauvoilla tai vain siroilla vauvoilla. Luota itseesi oman vauvasi hyvinvoinnin tunnistajana. Tiedät varmasti voiko vauvasi hyvin. Imetys vaatiin monesti onnistuakseen kovasti töitä ,mutta jos se ei siitä huolimatta onnistu niin tietysti korvikkeellakin vauvat kasvaa.

Meillä tytöt unilla jo puoli tuntia, joten nyt itekki tuutumaan. Niin yritin tänään ratsastaa ,mutta ei vielä pystynyt. Tuli alamaha kipeäksi :/ .
 
Huomenta!

Kyllä on kiireisiä päiviä nykyään, just ja just kerkeää käydä pikaseen lukemassa täällä, mutta kommentoiti jää aina. Koitan nyt nopsaa kirjottaa jotain, ku esikko asettu kattomaan muumeja ja tytsy nukkuu ainakin hetken sitterissä.

Vauvan raapiminen, me pidettiin alkuun kanssa tumppuja siihen saakka, kunnes leikkasin kynnet. Ja kynnet kasvaaki ihan kauheeta kyytiä hällä, ainaki pari kertaa viikossa saa leikata, kun muuten alkaa taas raatelemaan kasvojaan. :/

Msn yhteisöstämme, mä en jostain syystä pääse sinne sisää ollenkaan. Jo kaks päivää ilmottaa jotain, että sisäänkirjautuminen ei ole sallittu tai jotain sinne suuntaan. Pääseekö kukaan sinne?!

Mulla nyt vihdoin alkaa jälkivuoto loppumaan. Tai toivottavasti tosiaan nyt loppuu, kun kaks viikkoa sitten oli jo pari päivää, et vuoto oli super niukkaa ja pikkuhousun suojalla selvis, mut sit alko uudestaa vuotaa. Nyt taas pari päivää menty pikkusuojalla.

Ainiin, :hug: kaikille, joilla meinaa olla ongelmia isäntien kanssa!! Jospa ne johtuu tästä suuresta elämänmuutoksesta, mikä meillä on kaikilla nyt. Varmasti menee ohi.

Nyt äkkiä laittaa itteni kuntoo, ni päästää ulkoilemaa.

Syksyistä viikon jatkoa kaikille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 1kk2pvä
 
huomenet taasen!:)
Täällä iiihana yö takana, pikkumies nukkui puol ysistä puol kahteen, ja sit mies syötti seuraavan kerran joskus viiden jälkeen.:) eli hyvin sain itekkin nukuttua! Ollaan nyt jaettu miehen kans yöt niin, että mä syötän (ja valvon jos tarvis) klo 3 saakka, ja mies siitä eteenpäin klo kuuteen saakka. hyvä systeemi, toimii meillä ja kumpiki saa hyvin unta pönttöön! Sit poju heräileeki seiskalta heti sen jälkeen ku mies on lähtenyt töihin.

Meillä ois tosiaan ristiäiset sunnuntaina edessä.. eilen soitti pappi ja selitti hieman sitä toimitusta.. joko mulla tai miehellä pitää sanoa vaavin nimi, onko muilla ollu näin?

Huhuilen edelleen edellisellä sivulla kyselemääni asiaa, eli mitä vatsalihasryhmää nyt synnytyksen jälkeen saa harjoittaa? Syviä ja vinoja? Onko syville v.lihaksille rutistus-liike ok? Suorat v.lihakset taitaa olla "kiellettyjä"??

Upp3 ja Eetu 4vk 5vrk
 
Bibabbaloola Ei taideta, asutaan omakotitalossa eli mä idiootti vielä MAKSAN tästä metelistä itse ja oon itse sen tänne hankkinut! |O Sen piti kyllä olla jo aikaisemmin mutta sadesäät esti aloituksen... No, mutta tulee sentään hyvä katto eikä sitä tartte murehtia enää kuin vasta eläkkeellä toivottavasti :D

Melania Niinkuin joku sanoi, ne vauvat kasvaa ihan omia käyriään kaikki. Ne jaksaa neuvolassa usein napista jos ei joku ihan mahdu muottiin. Oon mäkin kuullut vuosien varrella pikkusisaruksistani ja omista lapsistani kun ollaan vuorotellen oltu "liian paksuja" ja "liian laihoja" käynnistä toiseen... Ja sun vauvashan kuitenkin selvästi kasvaa ei kyllä se maito sitten riittää! Älä niiden kotkotuksista välitä :hug:

Meillä meni yö aavistuksen paremmin. Pistin esikoispojan jo ajoissa nukkumaan ja jollain kumman keinolla sain pikkupojankin jo 9 aikaan unille. Painuin itse myös sitten sänkyyn ja kuitenkin vaan 2 syötöllä mentiin silti 7 asti, toisen syötön jälkeen hiukan kitinää mutta nukahti yli tunniksi kuitenkin uudelleen. Univelkaa on mulla edelleen, mutta olo on selvästi parempi kun on saanut ylimääräisen tunnin nukkua... Ainoa pikku ongelma tässä on se että tolla esikoisella ei tahdo uni riittää kellon ympäri. Toisen syötön aikaan noin viideltä kuulin hänen tänttäröivän tuolla aulassa. Meni kuitenkin takaisin huoneeseensa kun oli vessassa käynyt mutta kohinasta päätellen ei meinannut uni enää tulla... Hiukan sääliksi käy, eihän tuo kivaa ole. :( Pitää vissiin jutella hänen kanssaan että jos vaikka "lukisi" jotain sängyssään aamun tai sitten voisin opettaa hänet laittamaan piiretyn päälle. Ei se vaikeeta luulis olevan jos illalla laittaa leffan valmiiksi laitteeseen ja käy läpi mitä nappuloita painellaan...

Ei se niin helppoa näköjään olekkaan kun on lapsilla isommat ikäerot, on niin erilaiset tarpeet niillä. Onhan tuosta pojasta kyllä ollut suuri apu tässä arjen pyörittämisessä, osaa itse ottaa kaapista helpon välipalan, on vienyt roskiksia, tuonut tuttipulloja, vienyt niitä likomaan, hakenut postia, käynyt kuuntelemassa itkeekö vauva vaunuissa ulkona jos itse olen ollut estynyt (tai laiska) ja viihdyttänyt vauvaa jos olen käynyt vaikka vessassa ym ym ym... Viime viikolla ostin hänelle hienon lentokoneen ylimääräiseksi palkinnoksi kun on ollut niin suureksi avuksi. Eikä häntä ole pakotettu, itse haluaa auttaa ja on ylpeä voidessaan olla avuksi. Mutta esim. tuo unentarve on kovin erilainen kuin mulla ja vauvalla nyt :(

Kohta pitäämennä neuvolaan ekaa kertaa punnitukseen, ainakin näppituntumalla on painoa kertynyt reippaasti.

Seksistä... esikoisen jäljiltä en olisi voinut tässä vaiheessa kuvitellakkaan harrastavani seksiä, mutta ei ollut kyllä tarvettakaan... Niin kipeä olin pari kk. Meni lähes 2 vuotta synnytyksen jälkeen ennen kuin siihen hommaan ryhdyin, mutta se johtui ihan muista syistä kun synnytyksestä. Nyt taas vaan odotellaan jälkivuodon loppumista, en ole enää yhtään kipeä alakerrasta. Ehkä jo ensi viikolla koitetaan. Sinänsä positiivista kun varoittelin miestä että saattaa mennä pitkään ennen kuin siihen hommaan suostun, ja loppuraskaudesta olin niin kipeä koko keskiruumiistani että homma jäi. Eli nyt on jo useita kuukausia mennyt ilman seksiä. Miestä käy sääliksi, ja olenkin hänelle jo lupaillut että ei enää mene kauaa... Toki itsekin jo olisi kiinnostusta hommaan eikä vain miehen takia.

Nyt levolle, vielä ehtii ennen neuvolaa ja pikkupoika sopivasti nukkuu, ainakin toistaiseksi...

terv. Jennika1983 ja pojat 5v 9kk ja 3vko 2vrk :heart:
 
Upp3 tollasen löysin googlettamalla, ja varmaan tuolta löytyy muutakin luettavaa!!
http://kirppanat.net/tietoa-liikunnasta/liikunta-synnytyksen-jalkeen/

Msn yhteisö mmie yritin muutama päivä sit mennä sinne, ni mie en löytäny koko yhteisöö?? Onkohan siellä jotain yleistä häikkää..??

Yöt on menny nyt näköjään 2 syötöllä :D , eka nukkuu n. 4-4.5h !!!!! ja sit n. 3 h ja sit joko jää vähäx aikaa hereille tai jatkaa unia suoraan, mutta ihanaa kyllä että ei oo enää 1h välein!!

Alapää, miusta tuntuu, et miun alakerta on enemmän kipeenä noitten rättien takia, ku enää repeämien takia.. ei se kyllä oo vielä täysin palautunu synnytyksestäkään, mutta ihan on hiertyny ja kaikkee, ku pitää noita räsyjä käyttää.. en kuitenkaan ihan vielä pärjää pikkuhousun suojalla.. pikapuoliin toivottavasti voi niihin siirtyy..

Ostin eilen maidonkerääjän, hauska vekotin :D , mies pyörittelee silmiä noille kaikenmaailman vehkeille.. :LOL:

nyt muihin hommiin!!

ä ja nöppöskä 4vk 3pv
 
Tervehdys!

Meillä alkaa kanssa pikku hiljaa muodostumaan jonkinlainen rytmi tähän vauva arkeen. Ja yöt ollaan toistaiseksi nukuttu hyvin, eli pikku mies käy yöunille n. klo 22 ja herää syömään n. klo 5 ja sitten seuraavan kerran klo 7-8.
Päivällä sitten uni ei maitakaan ihan noin hyvin ja siinä onkin tekeminen että hänet saa nukkumaan sisällä... Ulkonakin nukkuu pidempään vaan jos vaunut liikkuvat!!

Illat meillä on melkoista kitinää ja itkua, lieneekö johtua sitten väsymyksestä. Toivottavasti ajan kanssa helpottaa nämä ilta kitinät.

Nyt meillä ollaan sitten kaikki jonkinasteisessa flunssassa. Isäntä jo paranemaan päin, mutta miulla vasta alkamassa kunnolla. Poitsulla onneksi vielä melko pientä tuo nuha ja röhinä...(koputtaa puuta)
Voiko muuten nuhaisen vauvan laittaa ulos päiväunille, jos pukee tarpeeksi vaatetta päälle vai onko parempi nukuttaa vain sisällä?

Seksiä ei tässäkään taloudessa olla harrastettu piiiiiiitkiiiiin aikoihin.... Raskausaikana isäntä ei halunnut "häiritä vauvaa" :LOL: eikä minuakaan haluttanut yhtään. Nyt sitten tuo jälkivuoto otti vasta loppuakseen, joten eiköhän tästä päästä pian petipuuhiin, kunhan tämä flunssa vähän vielä helpottaa!!

Minäkään en ole päässyt muutamaan päivään tuonne Msn yhteisöön....

Ruusulainen ja lauantaina nimen saava poju 6 vko 1 vrk
 
Moi!

Minäkään en ole päässyt msn-yhteisöön. Mulla se rutisee, että yhteisö ei ole käytettävissä hallinnollisista syistä.

Täällä on alkanut ihan urakalla nuo ilmavaivat kiusaamaan :( Ja minäkun ajattelin, että niiltä olis jo vältytty mutta ei. Eilen tulin hiukan vihertävää kakkaa, vaippaan oli tullut pieruja ei kunnon kakkoja siis. Aloin eilen antamaan Cuplatonia, josko siitä olisi apua. Onko Cuplatonissa joku raja kuinka paljon sitä saa antaa, kun siinä lukee, että kolmen kuukauden koliikissa aina ennen joka syöttöä, mutta tämä nyt ei kuitenkaan koliikkia ole, kun ei yötä päivää huuda. Yöt menee kehnosti.

Viime yönä olin jo niin poikki, että olin vissiin nukahtanut tyty polvien päällä ja aamulla heräsin seiskan aikaan ja tyty oli mun vieressä niin, että jalat oli mua päin ja pää jalkopäässä. :eek: Hän olisi voinut vaikka tippua lattialle :/

En tiedä, ihan kauhee olo toisen puolesta. Toivottavasti tämä loppuu kohta :'(

Bella-Lumia ja tyty 2kk 1vrk
 
Mulla sanoo just tollein samallalailla yhteisö, kun Bella-Lumia tossa kirjoitti. Taitaa olla jotain yleistä häikkää siellä. :kieh:

Maidon riittämisestä, mulla on huomattavasti maito vähentyny. Melkein jokaisen imettämisen jälkee jää vielä nälkäiseks ja vetäsee pullosta vielä 50-80ml. Aikasemmin korviketta meni vaan yks törppö päivässä, mutta nyt saattaa mennä kolme neljä tetraakin.
Mutta mä en ota mitää stressiä tosta. Jos toi maidon tulo nyt pikkuhiljaa lakkaa, ni sit lakkaa.
 
upp3 miun mielestä muita lihaksia saa harjoittaa paitsi suoria vatsalihaksia. Niitä vasta sitten, ku ovat kunnolla palautuneet omille paikoilleen. Niin olen ymmärtänyt. Netistäkin varmasti löytyy tarkempaa tietoa aiheesta. Ja neuvolastakin voi kysellä.

Ainiiin... Kyselen vielä: paljonko teidän vauvat (n. 5 viikkoiset) syö yhdellä syöttökerralla? Monta milliä?
 
Ihanaa, hetken omaa aikaa, kun aamulenkin jälkeen neiti jäi vaunuihin ulos nukkumaan :p

Pater: Tosiaan niitä vauvan kynsiä ei saa leikata ennen 2 viikon ikää sen tulehdusvaaran takia. Meillä kans samaa vikaa oli alussa, että vauva raapi naamansa verille. Ei muutakuin esim. äitiyspakkauksessa tulleet lapaset vauvalle käteen tai ihan kudotut lapaset. Meillä on tuo toiminut oikein hyvin!!!

Melania: Älä murehdi vauvasi painosta yhtään!! Meillä 6-vuotiasta poikaa edelleen moititaan alipainosta. Hällä kun näkyy melkein kylkiluutkin ja on yhtä laiha kuin luuviulu vaikka syö tosi paljon. Ei voi mitään, kun on isänsä (edellisen mieheni) geenit, että pysyy hoikkana vaikka miten syö.

Meillä vauva painoi syntyessään 4130 g, kotiinlähtöpaino 3990 g ja alin paino sairaalassa 3980 g. Tasan kolmen viikon iässä vauva painoi jo 5100 g. Kaikkien vaavit syö ja kasvaa erilailla!!

Upp3: Juu, täällä on ollut myös niin, että joko mun tai miehen on sanottava kaiken ristiäiskansan kuullen vauvan tuleva nimi. Pappi itse käyttää nimeä vasta myöhemmin puheessaan. Vanhemmilla on siis kunnia kertoa muille nimi. Näin oli edellisen lapsen ristiäisissä ja taas nyt lauantaina sama juttu. Luultavasti mä taas sen vaavin nimen sanon, kuten viimeksikin. Ihan mukavaa mun mielestä!!! Pikkusiskon vauvan ristiäisissä eri paikkakunnalla oli sama juttu :D

Saas nähdä missä välissä perjantaina ehdin laittaa kaffipöydän valmiiksi ennen lauantain pippaloita. Tarkotus olis perjantaina laittaa kaffikupit jo valmiiksi sekä kaikki kipot yms. joihin leivokset ja sen sellaiset tulee. Ei tuu sitten lauantaina kiire (vaikka ristiäiset vasta 16.00), mutta saa hengähtää ennen vieraiden tulemista. Niin ja ilmeisesti pikkusisko perheineen tulee jo puolen päivän maissa, niin saadaan rauhassa jutella ja touhuta eikä kupit stressaa :LOL:

Meillä menee yöt aika vaihtelevasti. Yleensä neiti syö yöllä noin 2-3,5 tunnin välein. Ei siinä aina unta ehdi ite saamaan, kun jo taas pitää imettää. Toissayönä vauva söi peräti 1,5 tunnin välein aamuun asti ja se jo oli raskasta ittelle. Onneksi eilinen päivä sujui hyvin eikä pahemmin silti väsyttänyt!!!

Iltaisin salattujen elämien jälkeen pyrin ite syömään äkkiä iltapalan, vauvan vaipan vaihto ja sen jälkeen meen sänkyyn maata ja syötän vauvan. Siinä saattaa vierähtää tuntikin. Kun saan vauvan sänkyyn, niin hetken päästä alkaa huuto ja kitinä. Ei muutakuin taas tissille ja hiljenee kuin mikäkin vaikka ei enää syökään tissiä. Muutaman "nukutusimun" vetäisee ja taas koitetaan sänkyyn. No, kai se nukkumaanmeno joskus vähän helpottaa vaikka nyt ei siltä tunnukaan yhtään.

Meen käärimään pyykit kaappiin ennenkuin neiti herää uniltaan vaunuista. Jaksellaan eteenpäin ja älkää stressatko jos oma maito ei riitä tai loppuu kokonaan. Hyviä äidinmaidon korvikkeita on kaipoissa kyllä :heart:

Tatjana80 ja neiti 4 vko 2 pvä
 
Moro!

kiitos äitilpr:lle tosta linkistä, ite oon niin laiska ettiin tietoa.
ihanaa meijän iskä jää ensviikolla vihdoin ja viimein isyyslomalle, jospa se malttais hieman kotosallakin olla kun on metsästäjä niin sen syksyt menee tuolla metillä käydessä.
mulla oli ilmeisesti rintatulehdus kun sunnuntaina tuli toinen tissi kipeeksi ja nousi korkee kuume ja siihen kipeeseen tissiin tuli sellainen kova kohta joka punoitti, ahkeraan lämmitin tissiä ja imetin sen aina tyhjäksi niin meni onneksi ohi ei tarvinnut lähtä hakeen lääkekuuria.
seksiä, mitä se on??? aika hilijasta ollu sillä rintamalla ku alkoi nuo menkatkin heti jälkivuodon perään.
jaa kutsu käy täytyy mennä, moikka!
 
Että mulla menee HERMOT!!!!!! Heinäkuun alusta asti on rempattu tuossa meidän yläpuolella oli ehken parin viikon tauko tässä ja tuota v*** poraamista ja pauketta saa nyt sitte kuulla joka helv*** päivä!! alkaa tuntua et se alkaa vaikuttaa jo tuohon vauvaan kun itkua tulee vähän väliä ja isompikaan ei saa nukuttua päikkäreitä ennenku on tosi väsy! kohta teen jonku valituksen alkaa niin hermon päälle käydä tämä homma! kait sitä on jotain rajotuksia edes kerrostalossa miten pitkään sitä saa rempata hiisi vieköön! raivostuttaa!!!! :kieh:
 
me ollaan tähän asti käytetty Casperilla noita liberon newborn vaippoja, jotka on 2-4 kiloisille tarkoitettu..pojalla painoa vähän reilu 3700g. Nyt on alkanut tulemaan pissa läpi vaipasta, että pitääköhän vaihtaa jo isompaan mini 3-6kg vaippaan? Tarkistan joka kerta että vaippa istuu hyvin ja vaikuttaisi olevan sopivankokoinenkin vielä kun ei purista mistään..ihmetyttää että mistä nuo oikein sitten vuotaa kun aina vaatteet pojalla märkänä |O pitääköhän vaihtaa vaippamerkkiä B)
 

Yhteistyössä