ELOMASSUJEN Elokuu 2007

Maanantaina pieni tytön tyllerö. Eli 27.8 tyttö 3220g ja 47cm ja pipo 35.

Sunnuntai illalla tuli muutama supistus. Yöllä muutama lisää ja klo 2 jälkeen ei enää uni maistunu. Ravasin ympäri kämppää, jotenkin odotin koska supistukset loppuu kun ne aina aikaisemmin oli loppunut. Hertätin miehen klo 5 maissa ja kysyin mahtaisko kahvi maistua? pomps vaan ja ukko oli pystyssä ja joi kolme kuppia kahvia. soitin papan vahtimaan esikoista. Pappa (mun isä) kyseli tyhmiä, ei tainnu oikee tajuta et sattuu ja tekis mieli alkaa lähteä synnärille. Puol 7 oltiin sairaalassa ja sitten käyrille. 2cm auki ja reunoja oli jäljellä. supistukset tuli noin 5 min välein ja oli tosi kovia. Oikein pyysin peräruiskeen jos se vaikka vauhdittais asiaa. Päästiin perhe huoneeseen ja supistukset koveni kokoajan. Tohtori tarkisti paikat ja sanoi et ei tää enää kotiin mene vaan pian haluaa saliin ja kaasulle. Hypin pihalle ja sain soitettua papalle et ei tulla kotiin ihan heti et pitää muksusta hyvän huolen.
Lämmiteltiin jyvä pussia ja yritin rentoutua vastaanottamaan supistuksia. Kauhee vessa hätä, supistukset tuli 2 min välein ja oli eri hankalaa toi pöntöllä istuminen. limatulppa pölähti pihalle. no se ei sitten pyyhkimällä irti lähtenytkään ja jostain kumman syystä koin äly tärkeeksi et paikat on siistit kun kätilö tulee seuraavan kerran kurkkaamaan :D joten mies apuun pesee kun ei ite pysynyt paikallaan. Meitä nauratti ihan hirveesti ja meikä hyppii ja voikii kun sattuu, mut sen hetken nauratti. Mies sano et oon ihan valkonen ja musta tuntui et voisin saliin mennä. kätilö oli laittanu salin meille valmiiksi ja pääsin heti kiinni ilokaasuun. Se ei kyl oikeesti tehoo yhtään :( sanoin kätilölle et tilais mulle anestesiatohtorin ja 1 epiduraalin kiitos. olin 3cm auki, mut laittoivat sen kun supistus käyrä veti tosi korkeella. laittoi supistuksia vahvistavan tipan epiduraalin jälkeen. Kivut ei kokonaan lähteny, mut olo oli ihan jees verrattuna hetkeä aikaisempaan. Oltiin tunti kahdestaan salissa ja kätilö tuli tutkimaan 5cm auki, sanoin et tuntuu kovaa painetta. Kätilö oli lähdössä kun sanoin et hitto ponnistuttaa. tutki taas 5cm auki. AAArgh nyt tulee, tutki taas 8cm auki käski pidätellä hetken. ei muuten ole kovin helppoa tai mukavaa yrittää pidättää kun kohtu työntää pihalle. Sanoin etten pysty enää et nyt se tulee vielä käski kätilö odottaa että saa hanskat käteen. Olinkin jo 10 cm auki, 2 min ponnistuksen jälkeen pimu pihalla ja sain sen suoraan rinnalle.. ihanaa. Pieni repeämä tuli ja siihen 3 tikkiä, ei ole yhtään kipeä ollut.
Mies sai leikata napanuoran poikki, olikin sitä kovasti odottanut. Kätilö esitteli istukan, hassun näkönen lätty. En usko et Tom Cruise söi sitä oli se sen näkönen :LOL:
Tunnin verran saatiin rauhassa tissitellä. sitten punnittiin, mitattiin ja puettiin. mä sain lounaan ja kävelin pissille ja siitä sitten osastolle.

Oli ihana synnytys mun mielestä. Nopea 7h7min ja siihen asti kaikki meni hyvin kun oltiin 5cm auki, papereista luin et ne viimeiset 5cm aukes 5 min et ei ihme että meinas kätilöltä jäädä hanskat laittamatta. Olo on loistava, en oikeasti ole yhtään kipeä.
Oli kyllä niin ihana kokemus =) ja lopputuloskin täydellinen :heart:
 
AnQ
Paljon onnea capri ja lahetar :flower:

Passittivat sitten kotiin sairaalasta, yllätys yllätys. Ei mitään merkkiä synnytyksestä, paikat visusti kiinni ja kaulaa jäljellä. Nyt taas sit vaivutaan odottamaan..
 
Onnea munkin puolesta muille vauvautuneille ja voimia nyyttiä odottaville! :flower: :hug: Täällä yhdenkäden järjestelmällä kirjoittelen, kun poika syö rintaa samalla. Viimeyönä nousi maito ja nyt toisesta lotisee kun toista imee. :LOL: Näköjään samat sävelet kuin esikoisen kanssa. Pitää vielä huomenna käydä sairaalassa kun unohtivat kuulon testata. Mutta ihanaa olla kotona. Sain jo tirsat nukuttua! =)
 
Meille syntyi tytön-tyllerö 24.8.2007, raskausviikolla 41+1.
Pituutta oli 53,5 cm painoa 3980 g.
Synnytys oli suhteellisen helppo ja nopeahko.
Kotihommia taas "harjotellaan", onhan äitillä kaverina reipas ja ahkera 5 vuotias isosisko :heart:
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja jaksamisia loppumetreillä oleville odottajille =)
 
oli ihana lukea tarinoita..kyynel silmässä vautsi..täs niin herkistyy..voi kumpa täs itsekin pääsis pikkuhiljaa jo vaikka synnärille...haluaisin tän masukin jo viereeni, mut toisaalta on se vaan niin helppoo kun on yhtenä kappaleena ja mukavaa kun saa olla raskaana :LOL:
 
Täällä menkkamaista jomotusta ollut viidestä asti!!!
Varmaan taas homma tyssää tähän!!! :kieh:
Alan olla aika kypsä!!! :saint:
Tänään lenkkeilty pariin kertaan ajettu nurmikko ja vain jomotusta! :snotty:
Haluan jo vauvan!!! Haluan Haluan!!! :headwall:

Nyt poistun takavasemmalle valittamaan!! :ashamed: |O

Vielä kaikille paljon paljon onnea vauvoista!!!! :hug: :flower: :heart:

Bebes & Muru 41+1 :heart: :saint:
 
Täällä vaan edelleen. Neuvolakäynti takana, kaikki arvot ok, ei mitään muutosta mihinkään suuntaan. Ensi viikolle varattiin vielä kaksi aikaa, kunpa ei tarvitsisi käyttää niitä. Ei mitään supistuksia eikä muutakaan, lonkat oli vaan ihan liekeissä kun kävelin takaisin neuvolasta. Pikkuinen pyörii ja hyörii jatkuvasti, nikottelee ja potkii mua. Ei siis merkkejä rauhoittumisesta. Hmmh.
Pikkuhiljaa täälläkin alkaa koetella hermoja :kieh: Masentaa, tahdon äidiksi!!

Kirvash ja Pikku-Pekka 40+1
 
Meillä siis vietettiin tänään tytön 1 kuukautissynttäreitä eli 30.7 klo 9.08 syntyi Sintimme 3040g ja 51cm suunnitellulla sektiolla. Leikkaus meni loppujen lopuksi hyvin vaikka kärsinkin suuresta verenvuorosta. Viikot kotosalla ovat menneet niin nopeaan, että vasta havahduin etten ole kerinnyt tännekään käydä aikaisemmin ilmoittamassa uudesta tulokkaasta. Olemme tuoreen isän kanssa aivan myytyjä suloisesta tytöstämme joka kasvaa kovasti ja katselee jo mielenkiinnolla ympäröivää maailmaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille!
 
red
meille syntyi tyttö maanantaina 27.8, klo 9.32. painoa neitillä oli 3230g ja 49cm pituutta.

aamulla klo 7 heräsin kipeään supistukseen, ja pomppasin samantien ylös. supistukset tuli heti parin minuutein välein. herätimme esikoisen ja pakkasimme sen autoon ja vietiin samala sairaalaan mennessä se mummon luo hoitoon. sairaalassa oltiin n. 7.45 ja laittoivat käyrään ja kattoivat kohunsuun tilanteen. olin jo 6cm auki.

siitä vaan suorilta synnytys saliin, ja kätilö katteli käyrää ennen kuin alkoi laittamaan spinaalia. käyrä kun oli ok, käski kätilö sängylle puudutusta varten. sillon tuntui että p..s..a.. lentää, ja kätilö kysyikin että ponnistuttaako. olin niin kipeänä, että en osannu siihen oikein vastata mitään. niimpä hän taas tarkasti kohdunsuun tilanteen ja olinkin jo 10 cm auki ja sain pikkuhiljaa alkaa ponnistamaan. en siis ehtinyt saada kivunlievitystä.

ensimmäiset ponnistelut tuntu "kivalta", mutta voi luoja sitä kipua kun vauvan pää alkoi näkymään. tuntu että taju oikeasti lähtee. tyttö tuli niin vauhdilla, että häpyliitoksessa ei ehtinyt luut ollenkaan joustaa. rutina vaan kuulu alapäästä ja kyllähän sattu. virtsaputkeen sain 5 tikkiä.

tänään päästiin kotiin ja kävelykin alkaa jo onnistumaan. vaikka synnytys oli kivulias, niin oli ihana kun meni niin nopsaa. kaiken kaikkiaan siis vain 2,5 tuntia. ehkä voisin vielä joskus kokeilla :heart:

onnea kaikille muillekkin vauvan saaneille.
 
Virtsu & Red Onnea Vauvoista!!! :hug: :flower: :heart:

Itse lähden kohta kohti Koksia!! Eiliset "menkka" kivut kesti yöhön asti ja taas katosi!!! Ei taaskaan merkkiäkään että mitään tapahtuisi!!
No mutta kohta varmaan selviää enenmmän!!!
Olen aika yllättynyt jos paikat on vielä täysin kiinni!!! :snotty:
Kohtahan se selviää!!! Voi kun ei enään tarvitsisi kotiin tulla!!! :whistle:

Nyt aamupalan laittoon!!! :wave:

Bebes & Muru 41+2 :heart:
 
joo täällä yksi iki-mahallinen vieläkin. nooh kympiltä on lääkäri ja saispas nähdä mitäs siellä sitten taas vaihteeksi sanotaan. kätilö oli ainaki keskiviikkona aivan * tosirumasana kun soittelin ä.polille lääkärille aikaa ja toivonkin nyt et tää lääkäri ei olis semmonen * tosirumasana.

tänään täällä 40+2 :/
 
voih nyt taitaa bebeski häipyä kuvioista hetkeks, onneks meitä on sentään vielä muutama ikuisuusodottaja jäljellä... :LOL:
täällä ei mitään muutoksia suuntaa taikka toiseen..ainoo on että kun istuu niin ikävä painontunne kun nousee ylös..josko se ihan oikeesti alkais laskeutua alaspäin ja mahdollisesti syntyis ennen joulua :LOL: ....no eipä täs kyl oo ollu aikaa tohon synnyttämiseen tänään huom ehkä mies kerkee illalla olla kotona...eilen illalla oli auttamassa muuttoa..grrrrrrrrrr.....tuli kotiin 12 aikoihin yöllä...no tänään se varmaan työpäivän jälkeen niin väsy että nukkuu koko ajan ja huomenna sen viettää synttäreitä...toisaalta olis se kiva synttärilahja saada oma lapsi syliin...vai kui... :D
nirzu rv 40+4
 
Pakko käydä täällä vielä jännäilemässä miten loput mahakkaat saavat vauvansa! Ja toki päivittelen 2. sivun LA-listaan syntyneet.
Virtsu: Voi olla että univelka painaa sen verran, etten löytänyt sua LA-listasta. Oliko sulla milloin laskettu aika ja mones lapsi? Niin laitan teidänkin neidin listaan!
-Capri ja Pojan palleroinen 3pv-
 
:hug: iso voimia antava hali kaikille sitä kaipaileville!
pian aikanne pysähtyy hetkeksi kun synnytys ohi ja uusi elämän alku sylissänne! sitten aloittelette arkea ja suunnittelette ja toteutatte juhlaa!

täällä kaksi viikkoisen neidin kanssa tisutellaan, halitellaan, suukotellaan, ja siinä samassa aamuin lähdetään saattamaan eskaripoikaa, ulkoillaan myös kohta kolmevuotiaan kanssa, sitten siivotaan, laitetaan ruokaa, tehdään jokin askartelu tai muu kiva palapeli, lähdetään eskarilaista hakemaan, siitä kirjan kanssa päikkäreille koko sakki, sitten välipalaa, ulkoilemaan, iltapäiväruokaa ja kakkosen lastenohjelmia, iltavilliä, pesua, pusua ja isoveljien nukkuessa, vauvan tisutellessa isin ja naapurin kanssa alettu seuraamaan bbtä. siinä sitä taas... koukussa, vaikka on aikuisten oikeesti omakin ihana elämä.

-kumpa tätä vauvan tuoksua saisi purkkiin pistettyä :wave:

:flower: onnea onnea onnea elokuiset uudet pienet!

-mizu ja mazun miisuli ;)
 
Heippa!
En ole paljoa kirjoitellut, mutta päivittäin sivusta seurannut muiden odotusta. Meillä siis laskettu aika oli 28.8, mutta vielä masun kanssa täällä. Taitaa tulla syyskuun vauva. Eilen kävin jälleen äippäpolilla ison koon takia, vauvan kokoarvio oli 4,9kg :whistle: , antoivat kuulema luonnolle vielä viikonlopun aikaa, muuten maanantaina sektioon :) . En kyllä ymmärrä miten ne luulee et mä saisin punnerrettua tuon ulos, nyt vaan toivon et olisi hiljainen viikonloppu. Eilen illalla tuli seitmästä yhteen säännöllisiä alavatsa kipuja jotka säteili selkään ja ajattelinkin et näinköhän tää nyt lähtee, mut loppuivat siinä yhden jälkeen :whistle: . Huokasin kyllä helpotuksesta, ei tuo alatiesynnytys innosta niin paljoa. Mä olisin ollut valmis ottamaan tämän ulos jo viikkoa aikaisemmin jolloin painoarvoi oli 4,5kg, mutta lääkäri meinasi että parempi on jos itse rupeaa maailmaan tulemaan. No katsotaan miten meidän käy, oon ihan varma et pukkaa itsensä viikonloppuna pihalle |O
 
Capri, Lahetar, Tusina Seiska, Virtsu ja Red ja kaikki muutkin jos jonkun unohdin mainita.. Valtavasti Onnea Vauvoista! :flower:
Miullakin tuli tippa silmään monista synnytyskertomuksista. Aikasta vauhdilla oli muutamalla syntynnä..

Minäkin täällä vielä kärvistelen vauvan porauksista lantioon, aargh, et on epämiellyttävää ja välillä sattuu ihan tosissaan.. mutta taitaa olla pientä synnytykseen verrattuna :x
Noh, huomenna olis sitten käynnistelypäivä jos ei tänä iltana synny.. Toisaalta ihana tietää et tää on viimeinen ilta kaksin ukkokullan kainalossa kotosalla! Jotain ihanaa täytyy tehä :)

- marisk ja RV tasan 42
 
Ei tää enää kivaa oo.. Vaikka montaa päivää ei oo vielä menny yli, niin kyllä tämä alkaa hermoja rassaamaan! Ens viikolla EHKÄ pääsen sairaalassa käymään kontrollissa, silloinkaan ei varmaan käynnistellä jos ei mitään hätää oo.. Yritän jotakin keksiä, että ei tarvis sieltä enää takaisin tulla. Tai jospa sinne ei tarvis mennäkään, alkas synnytys vaikka tänään!! Toiveajattelua..

Veera 40+3
 
Päivästä toiseen sitä vaan ollaan täällä. Oon jotenkin asennoitunut siihen että ainakin kaksi viikkoa vielä menee ennen kuin saa syliin nyytin, ei sitä voi joka päivä ajatella että "joko, joko", niinkuin kaikki muut ihmiset ympärillä. Siinähän vaan tulee hulluksi. Pitäisi varmaan sulkea kännykkä. Sitten ne luulee että oon synnärillä ja soittaa miehelle... Ja sitten kun kaikki jotka soittaa luulee olevansa jotenkin ovelia ja ainoita jotka kyselee, ujuttaa keskusteluun tai kysyy suoraan, ja AINA se sama vähän vaivautunu ja jännittyny naurahdus ku totean että kyllä mä sitten ilmoitan. Ärripurri, saman sanoin viime puhelussakin jokaiselle, mutta ei, ne luulee etten ole ilmoittanut että olen saanut lapsen ku ei musta ole kuulunut. Jopa mun oma äiti! Ja sitten ne kaikki (kaikki; kaverit, sukulaiset, duunikaverit) varmaan luulee että heti ku oon ponnistanut sen mukulan ulos ja saanu tietää kumpi se on, otan kännykän käteen ja soitan. Ja juuri sille henkilölle ensin... Hei, ei kyse ole NIISTÄ ihmisistä!! *okei, ei taida tuo rauhallinen ja positiivinen ajattelumalli jota yritin selittää aiemmin toimia; hulluhan mä jo olen*

*valivali*

Ei mitään tuntoja. Ei sitten niin mitään.


Kirvash ja Pikku-Pekka 40+2
 
Veera ja Kirvash :hug: Kovasti jaksuja teille ja muillekin hermonsa menettäneille!!! Käydäänköhän me kaikki nuo samaiset tunteet läpi?!! Ainaski mää olen ahistuksissani olluna.. Nyt sinällään helpottaa, ettei se vauva VOI enää pysyä sisällä montaa päivää kun ottavat sen sitte vaikka väkisin..

Tein hieman laskutoimenpiteitä..
Tällä hetkellä 1. sivun listaan laitettujen 19.8. mennessä syntyneiden vauvojen keskiarvopituus on 50,2 cm ja paino 3483 g
Ei mee ihan yksiin mitä mulle sanoivat synnärillä, ett 3750 g on vauvojen keskimääränen syntymispaino..
 
Hei! Tuli tässä mieleen et mitä tein edellisenä päivänä kun lähti vauva syntymään...... siivoilin muutto hommissa kaikki alakaapit keitiöstä ja vaatekaapit katosta lattiaan. Josko joku haluaa vauhditusta kokeilkaa kyykkyasentoa alimmaisten kaappien siivouksessa.No mut yrittäkää jaksaa vielä! :hug: :flower: Ja Onnittelut vauvansa saaneille! :flower: :flower: :flower:
 
zamppa
Vihdoinkin,
tyttö tulla tupsahti maailmaan keskiviikkona 29.8 klo 11.09. Painoa 3380g ja pituutta 50cm.
Tänään kotiuduimme ja nyt alkaa vauva-arki, synnytysstoori myöhemmin.
Voimia vielä kasassa oleville!
Ja onnea muillekin nyytin saaneille!!

zamppa ja tyttö 2vrk
 
10min välein supistelee joten taitaa täälläkin lähtö tänään tulla!!!
Ehkä lääkärin sorkkimisella jotain osuutta asiaan!!!
Paino arvio oli 3870g saman kokoinen kuin esikoinen jos tosiaan on vain tuon!!!
Jännittää....kohta kestänyt kaksi tuntia mutta ei kauhean voimakkaita vielä mutta selvä väli kumminkin on!!!! :D

bebes & muru 41+2 :heart:
 
niin yksinkertainen kun tuo otsikko onki :kieh: mulla järkyttävää menkkakipua lääkärin sorkinnan jälkeen ja olin siis 2cm auki nyt sitte rusehtavaa verentapasta välistä tulee ja kauheet menkkakivut...

40+2 :x
niin ja painoarvio pomppas viime vkosesta 3,4kg (erikoistuvan lääkärin tekemä) 4,2kg:hen (ylilääkärin tekemä ) jättiläinen tulossa
 
täällä ei edelleenkään mitään..no sainpa nämä keittiön kolme isoo ikkunaa pestyä ja vaihdettua ihka uudet pakasta vedetyt verhot niihin....ihana olo kun sai tehtyä..miehelle kakunkin tossa väsäsin valmiiks jotta saadaan heti aamusta alkaa juhlistamaan.. :heart:
nyt meen kylpyyn ja sit sänkyyn...
 

Yhteistyössä