ELOMASSUJEN Elokuu 2007

no on kyllä huikea ilma, tosin ei kiinnosta istua auringossa, kun räkä ja hiki valuu. :D tätä ilmaa ootettu koko viimeset 2 viikkoa, ni sit pitää olla nuhassa. ei todellakaan kivaa... sisällä mökkiinnyn ja hikoilen ku lämpö vaan kokoajan nousee mittarissa... tuuletuksesta ei oo mitään apua. huhhuh.. mut eikös ne nyt oo ne lämpimimmät päivät tälle kesälle.. joku ainaki niin muistaakseni sano.. että nautitaan sekä möhömahat että jo laihistuneet. =)
 
Taas yksi neuvola käynti on takana. Kaikki oli hienosti ja vaavikin rt! =) Painoa oli vaan tullu viikossa kilon verran.. :kieh: Mutta edelleen alle 5kg sitä yhteensä on tullu, niiin jospa se ei pahasta nyt olis toi kilo.. :headwall:
Turvotusta ei muuten oo onnkes tullu vieläkään.

Onko muuten teillä kellään kokemuksia perätilasynnytyksestä? Ihan vaan mielenkiinnolla kyselen kun tää miedän vaavi on edelleen niin korkealla ja sillä on kuulema edelleen tosi hyvin tilaa kääntyillä miten haluaa.. Lääkäri "uhkaili" viime viikolla perätilasynnytyksellä, jos vielä siihen kääntyy ja painoarvio pysyy alle 4kg (jota en kyllä usko...) Oon vaan kehitelly itelle siitä perätilassa synnyttämisestä itelle hirveen peikon :'(

Tsemppiä kaikille odotukseen ja onnea taas vaavinsa jo saaneille! :flower:

Helteisiin jo tuskastunut Marsu81 rv 36+4
 
Zamppa olin jo ihan varma et pääsit Jorviin ennen mua!

Tietokone hajosi sitten lopullisesti tänään aamulla, nyt kaverin luona käymässä. Voi kakka, miksi sen nyt piti hajota!!!!

Tasan viikko laskettuun aikaan!
 
Mulla on sellasta keltasen väristä ph-nauhaa, en muista lapsiveden ph:ta mut sen nauhan pitäs mennä ihan vihreeksi. Se on tosi emäksistä se lapsivesi! tuo nauha piti ite ostaa apteekista!!

Katoin tuota nauharullaa ja siinähän on jokaisen värin kohdalla numeroki, onko se nyt sitten se ph-arvo? eli neutraali/keltainen ois 5tai6 ja sit se lapsivesi/vihreä ois 7tai8!!
 
:flower: nuunuu80 ja hipsu07 paljon onnea kääröistänne :flower:

kuminalle toivon pikaista käynnistymistä ja onnea synnyykseen

omassa vatsassa edelleen rauhallista. olen käynyt lenkillä, saunassa, kyykkiny kukkapenkeissä, kastellu ulkona kukat kannulla, seksiä on harrastettu... ei mitään vaikutusta. henkisesti olen latautunnut n. viikon ylimenoon, joten jos viikonlopun jälkeen ala tapahtua, niin sitten menee mulla pitkäksi. eihän vauva tietenkään voi nyt syntyä, kun on lastenhoitajat 24h käytettävissä...

no niin kaksi jo olemassa olevaa lapsosta on välipalaa vailla, ja maistuu tässä tee jo itellekkin. ihanan lämmintä elokuista päivää kaikille!

jari-maija 40+1

sentään isännän työkaverille syntynee tänään vauveli =)
 
Neuvolassa nyt käyty. Turvotusta (+1300kg/vko) ja verenpaineet noussu. Verenpainetta nyt sitten mittailen kotona ja virtsaa tutkin tikkusilla!! Seuraava neuvola aika jo torstaille jos ei oo tarvinnu synnyttämään lähteä :eek: Huii!
Viikkoja vasta 37+2 mutta hyvän kokoinen on ja lähtö kuopissaan tuloillaan.
 
Pörröpää
mahtuukos yksi elokuinen vielä mukaan! La on vasta 29.päivä! rv nyt 36+5!
Toinen tulossa! :) Loppuviikosta laitan sitten tuoreet neuvola kuulumiset! Ihan hullua että noinkin moni elokuinen saanut jo nyyttinsä syliin! Onnea kaikille ja tsemppiä loppuajaksi!
 
Tervetuloa Pörröpää! Hyvin tänne mukaan mahtuu. =) Lisään sun tiedot kolmossivun LA-listalle.

Mulla oli verenpaine vähän laskenut, samoiten paino, vaikka turvotusta edelleen on. Pissakin oli puhdas, joten eiköhän täällä selvitty ilman raskausmyrkytystä. Iski kauhee väsy (ei ihme muutaman tunnin yöunilla), joten pakko oli hetkeksi torkahtaa äsken. Mutta nyt esikoisen kanssa rannalle viileään veteen kahlaamaan.

-Capri ja Tiitiäinen 37+4-
 
Moni jo saanut nyyttinsä tai saa kohta puolin. Itellä vasta elokuun lopussa se H-hetki. Ihan kypsä näihin supistuksiin, mutta kaipa näitä jaksaa viellä 3 viikkoa.

Onko kellään tietoa kuinka helposti jorvissa käynistetään?

Letizia ja pikku-matti 37+2
 
Letizia: Ei kuulemma kauheen helposti käynnistele Jorvissa. Yliaikaiskontrolli on rv 41+5 ja siitä eteenpäin parin päivän välein :( . Mua hermostuttaa oottaa vielä kaks viikkoa ennen kontrollia, jos tää ei synny. Mulla tuo päivä on lauantai. Toivottavasti sentään tsekkaavat perjantai, ettei mene maanantaille.

Tiki rv 40+0
 
Minullakin sellainen siis huomenna edessä, ja kaksi on jo takana joten ei suuremmin jännitä. Mielestäni käynnistykset eivät ole olleet sen kummempia synnytyksiä kuin yksi itsekseen lapsivesien menolla käynnistynyt. (hän on edelleen koko porukan vilkkain tapaus...)
Edellinen, siis kolmas synnytykseni, on mielestäni ollut tähän asti helpoin,(käynnistyksestä huolimatta) luultavasti siksi että osasin odottaa mitä tuleman pitää, kaikki sujui rauhallisesti ja osasin myös esittää omia pyyntöjä synnytyksen aikana enkä esim. suostunut makaamaan koko ajan paikoillani käyrillä vaan pyysin päästä välillä jaloittelemaan ja keinutuoliin.
 
Tehdäänkö sisätutkimus yliaikaiskontrollissa? Kolme kertaa ainakin se tehdään odotusaikana, mutta viimeksi sanottiin rv 36 lääkärintarkastuksen yhteydessä, että onkin viimeinen sisätutkimus tällä erää. Viimeksi vaan sattui niin pirusti, että kammohan siitä tuli kun paikat niin herkkänä ja turvoksissa... :( Joka kerta muutenkin ollut eri lääkäri ja kaheksan eri neuvolatätiä yhteensä.
 
Me saimme pikkuisen pojan eilen klo 14:50.
:heart: :heart: :heart:
Strategisia...2960g/50cm.
RV 37+6.

Nyt olemme kotosalla, anoppi häärää, mutta ihana kun oli ruoka valmiina...eli antaa vaan hänen touhuta! Synnytystarinaa pukkaa myöhemmin kerho-puolelle. Kaikki hyvin meillä :)
 
Heippa kaikki! En ookaan pitkään aikaan kirjotellut...täällä ollaan jo kärsimättömiä että milloin vauva oikein syntyy, laskeskelin tuossa että 19 elokuista vauvaa jo syntynyt =) Oma olo on tukala kun on hellekin!, ei pysty olemaan pihalla, heti alkaa ahistaa ja hiki valua... :LOL: tule jo vauva!
Nanna1980 rv.38+4
 
itse käväsin tänään äitiyspolilla aamulla, tarkistuttamassa tarjonnan ja kuulemassa ton piikityksen loppuajalle...
eli käyrällä ensin oli kuulemma ok, pissa puhdas, paineet 117/65 ja paikat kiinni kohdunkaulaa jäljellä 2cm eikä riiviö ole laskeutunut saatikka kiinnittynyt eli kuperkeikkaa täälläkin saadaan vielä pelätä, sen verran on vilkas tapaus.
mä sitä kyselin että mahtaako syntyä ennen joulua :LOL: , niin lekuri kyllä meinas että kun on niin mones synnytys niin kaikki voi kyllä tapahtua tosi nopsaan....toivotaan parasta ja pelätään pahinta..ikuinen pessimisti :| ...perjantaina olisi sitten neuvola..
juu on se kiva ku noi helteet alko..mun tää työskentely pysähty sitten ku seinään..mitään ei jaksa tehä, alkaa pyörryttää ja ahdistamaan...yrk..pitää mennä ottaa noi 2 nuorinta pois tuolta ammeesta ja tunkee ne nukkumaan ja sit vois mennä hetkeks pihalle pyydystämään 2 keskinmäistä ja tunkee ne kylpyyn...2 vanhinta saa sentää myöhempään valvoa...
siis voi kääk...just tänään oli puhetta että kouluhan alkaa taas ihan kohta..no onhan se hyvä että saadaan taas rutiinit kohalleen ja arki palautuu...
juu ny kalastelemaan :LOL: ...
nirzu rv 37
 
Minä sain viime torstaisen virtsakokeen tulokset puhelimitse neuvolasta tänään ja pöpöjen osalta oli ihan puhdasta. Terkkari sanoi sitten että jos vielä torstain käynnillä on glukoosia tai proteiinia virtsassa ja/tai paineet vielä noussut niin lähettävät sitten äitiyspolille. Päänsärkyä tai hengenahdistusta ei nyt kyllä viime päivinä ole ollut, joten jospa täälläkin selvittäisiin ilman raskausmyrkytystä.
 
No nyt on rauha laskeutunut meidän kotiin, kun lapset vietiin mummolaan. Molemmat mummot tahtoivat osansa, joten toinen sai hoiviinsa pienimmän ja toinen kaksi isompaa. :)
Kauhea väsy ollut koko päivän... supistelee harvakseltaan, mutta silloin kun supistaa niin ottaa tosi kipeästi. Koko kohtu tuntuu jotenkin aralta, eikä asiaa auta yhtään kun vauva tunkee jalkojaan vuoroin kylkeä vasten ja vuoroin suoraan ylöspäin. Tänään ollut hengittäminenkin jotenkin kumman raskasta, ja saanut puuskua ja puhallella ja silti tuntuu kuin ei saisi tarpeeksi ilmaa. :( Vauva tuntuu olevan tosi alhaalla, ihan kuin kohta olisi ulos valumassa :eek: joten ihmetyttää hieman miten ahdistaa myös ylhäältä käsin. Muiden muksujen kanssa laskeutuminen on helpottanut närästystä ja hengittämistä, mutta ei vaan nyt. Mikähän jättivauva sieltä tulee... :LOL:
Siirryn tästä lepäilemään ja odottelemaan huomista, palailen sitten kertomaan sairaalareissusta kun kotiudumme. :)

Violet, rv 39+0
 

Yhteistyössä