+ + + ELOKUUSSA PLUSSAAVAT, syyskuuta suunnittelevat + + +

Pääsin vasta nyt ekaa kertaa koneelle tämän päivän aikana. Oltiin ensin asioilla ja sitten jäätiin ulkoilemaan. En ole muistanut edes syödä aamiaisen jälkeen muuta kuin mansikoita ja vähän herneitä. :/ Nyt pitäisi keksiä joku ravitseva ja riittävän rasvainen iltaruoka, jossa olisi myös kuitua paljon. Alkaakin olla melkoinen nälkä.

Menkkajuilintoja on alkanut tuntua alavatsalla. Vähän jännittää alkaako uusi kierto pian vai johtuuko tämä jostakin muusta. Väsymys on ihan omaa luokkaansa ja naamakin on kuin teinillä. Ei ole yhtään mukava olo ja siksikään en ole jaksanut ruokapuoleen panostaa. Perheelle laitoin kyllä ruokaa, mutta ne eivät ole minulle sopivia. Lounasaikaan ei ollut nälkäkään, kun aamiaisesta oli kovin vähän aikaa. Täytyisi kyllä kiinnittää entistä enemmän huomiota säännölliseen syömiseen, sillä olen ihan turvoksissa ja paino jumittaa.

Palaan kommentoimaan jossain vaiheessa syötyäni. Listan päivitystä harkitsen siirtäväni huomiselle, mutta teen sen jo illalla mikäli saan olla rauhassa koneella.

Yaden > Tervetuloa! =)
 
Miut voi laittaa taustalle. Mulla oli taas jälleen kerran alkuraskauden keskenmeno heinäkuussa, mutta nyt jo uusi ovulaatio käsillä. Kesä mennyt kivasti ja syyskuussa aika lapsettomuuspoliklinikalle pitkän odottelun jälkeen. Päätetty, että hormonihoidot ainoita, jotka käydään läpi. Cllomeja syönnyt 5 kierrosta ja lihonnut 8kiloa, onko muilla näin???

Tänään sain tietää saavani vakkaripaikan ja näin ollen oisi kai suotavaa, ettei ihan heti tärppäisi, mutta koska tässä kohta kolme vuotta jo saanut vaavi tulla, en rupea muuttamaan eloani. Vauvapaineet poistuu ja saa tulla jo tullakseen. Lopetan oviksen tikuttelun ja elelen normiarkea, joka välillä unohtui. Luultavammin clomitkin jää kaappiin, koska voi olla aika mahdotonta työssäni löytää juuri se oikea päivä pupuilla.

Miun työ on reissutyötä ja näin ollen ne tärppipäivätkin saattaa mennä hukkaan, mutta nämä useat alkuraskauden keskenmenotkin raastaa ja laittaa miettimään, joskos vaan jatkaisi elämää muuten. Tietty mie sen yhteisen vauvan haluan, mutta jos sitä ei tule, on se asia hyväksyttävä. Nautitaan sitten elosta ilman yhteistä lasta. Niin vaan ei sitten ollut tarkoitus käydä.

Tällä hetkellä olen vain onnellinen tuosta työstä, minun alallani harvoin tarjotaan vakkarisopimusta. :)

Plussatuulia kaikille, käyn täällä lukemassa, mutta tuskin enää aktiivisesti kirjoittelen.

-M- kp 12/26-28, yk liikaa. :)
 
Tervetuloa Yaden

Mariel85 Tein 5 kpl. ovisplussaa peräkkäin (kolmena päivän sisällä kaikki noi) ja kaikki olivat vahvoja plussia. First Signal testeillä. No rintoja vihloo, mutta nännit eivät ole arat, ja menkkajomotusta on ollut oviksesta saakka. Tosin tänään ei enää niin paljoa. Välillä saa melkein itkua vääntää kipujen kanssa, mikä sinäänsä on outoa, sillä en ole pahemmin ennen kärsinyt menkkakivuista, korkeintaan 1 päivän, sinä päivänä kun menkat alkaa. Viime kierrossa olin varma että olen raskaana noiden samaisten oireiden takia, mutten ollutkaan. En usko että nytkään olen. On täysin negatiivinen fiilis! Ja se että nännit ei arat, on minulle suht selvä merkki että ei tärpännyt, vaikka voihan oireet olla eri kuin esikoisen kanssa toki. Viime kierto venyi muistaakseni 37-38 päivän pituiseksi vaikka minulla on ennen ollut aina säännöllinen kierto. Toivon että syynä ehkäisyn lopetus ja että tasaantuisi nyt :ashamed:
 
MiiJane76 > Tulehan silti välillä kertomaan kuulumisia. Jospa se plussa tulisi töiden myötä, kun saat ajatuksia muualle ja lääkkeet auttaisi pikkuista pysymään matkassa. :) Onnea uudesta työstä ja plussatuulia sitkeän vauvaliiman kera! =)

äiti x4 > Sulla on ollut hyvä tuuri, kun olet aikaisemmilla kerroilla heti raskautunut. Ymmärrät varmaan silti, ettei se ole itsestäänselvyys ja jaksat jatkaa positiivisella mielellä uuteen yritykseen. Kierukan poisto saattaa hyvinkin sekoittaa kehon toimintaa hetken, mutta varmaan aika pian tilanne tasoittuu. Plussatuulia!

saraji > Minäkin luin tuosta Buranan vaikutusksesta ovulointiin (ja raskautumiseen), mutta lääkärit ovat aina kieltäneet kaiken kysyessäni aiheesta. Lopetin kuitenkin Buranan käytön kuukautiskipujen hoitoa lukuun ottamatta (silloinkin lievempiin kipuihin otan Panadolia) ja kierto vaikutti tasoittuvan hieman ja aloin todistettavasti ovuloida. En ymmärrä miksi lääkärit eivät puhu rehellisesti vai eivätkö he muka oikeasti tiedä? :eek: Samoin he tuntuvat vastustavan vähähiilihydraattista ruokavaliota, koska se kuulemma nostaa kolesterolia yms. Selvästikään eivät ole perehtyneet asiaan, koska sehän on kiinni ihan siitä mitä syö ja minkä verran. Itse en enemmälti käytä eläinrasvoja, joten tuskin kyseiseen ongelmaan törmään. Luotan lääkäreihin valikoivasti. :xmas:

iloksi > Voimia ja plussatuulia! :hug: Siirrän sinut taustalle, mutta tule välillä kertomaan kuulumisia. Toki olet myös tervetullut takaisin heti, kun itsestäsi siltä tuntuu. =)

Shiny > Tätipuhureita!

Omaa napaa vielä hieman. Nouseeko teillä kehon lämpötila jokaisessa ovuloivassa kierrossa suunnilleen viikko oviksen jälkeen? Mulla kun on nyt dpo6? ja lämmöt nousivat vajaan puoli astetta lisää siitä mihin ovis lämmön nosti. Näin on käynyt useamman kerran aikaisemminkin, mutta en muista käykö näin jokaisessa kierrossa. Voinko siis päätellä, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut ja nyt olisi meneillään kiinnittymisyritys? Kun alavatsalla tuntuu niitä lieviä menkkajuilintojakin ja vähän tuikkailee tuolla alhaalla, niin väistämättä alkaa toivo heräillä. Tiputtakaa ihmeessä minut alas täältä etten sitten reilun viikon päästä mätkähdä jytinällä. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiiJane76:
Mulla nousi lämmöt n. viikko oviksesta puoli astetta suunnilleen ja tämä oli merkki raskautumisesta. Siitä löytyy enempikin tietoa, kun googlettelee. :)
Plussaonnea!
Muistatko millä hakusanoilla kannattaa googlettaa? Perhesuunnittelun sivuilla löysin tietoa vain oviksen aiheuttamasta lämmön kohoamisesta. Mieluiten luen suomenkielisiä sivustoja. Muutkin toki saavat vastata, jos tulee mieleen. :)
 
Pakko hihkua tänne, että me saadaan uus kämppä 58neliön kaksio. Mä käyn tänään kattomassa sen ja jos se kelpaa niin kohta saadaan asua leveämmin :D Nimitäin uskokaa tai älkää asutaan 39neliön kaksiossa... ja tää on kaukana luksuksesta. Me kyllä haetaan 3h, mutta siksi aikaa tila ei olis pahitteeks. Mä niiiiiiiin toivon, että se olis hyvä :whistle: Sinne tehdään sitten remonttikin meitä varten =)

sori ku tulee muutamaan ketjuun sama, mutku en jaksa uusiks kirjottaa :ashamed:

Nythän mä taas kysymyksen heitän, mutta koskan mun kannattais alkaa tikuttelee? Ku toi kierto oli outo... toisaalta voisin tikuttaa vaikka jokapäivä, ku niit tuli niin paljon. Mut sillei järkevästi ajatellen :D
 
Naimisissa ollaan ja juhlat juhlittu, kuukauteen en ole kerennyt jutella tuon häähuuman takia.. 1.7 oli tätikäymässä ja viikko sitten ala selkä niin tulessa et oksat pois nyt olin lauantaina juhlimassa ja siitä asti ollut "krapula" aaltoilevaa yökötystä ja vatsa sekaisin vähän on olo kun olis juonut sen yhden kupilllisen liikaa..

tänään ajattelin tehdä testin että tietää onko tää mahatautia vai hyvää mahatautia joka kestää 9kk :D

olo on sellanen et olis tärpännyt ja toivotaanja rukoillaan ettei tämä menis nyt sitten kesken :'(

se olis siis 50/50%
 
tatskattu, mulle toivotellaan tätituulia niin sinulle voisi toivoa että kämppä olisi sopiva :)

miimii10 onnea häiden johdosta!

).( mä hihkuin eilen onnesta miehelle, kun vihdoinkin tuntuis siltä että täti vois tulla lähipäivinä kylään :LOL: pienestä sitä voi olla iloinen..
 
Tervetuloa kaikille uusille ja vanhoille! =)

Itse taidan siirtyä muille maille purkamaan tuntoja, sillä tein eilen iltapäivällä selkeän plussan!!! Raskaana ollaan, ja toivottavasti pysyvästi! Tai no, sen 9 kuukautta. Olemme ihan pyörryksissä vauvauutisesta, vaikka onkin kolmas laatuaan. Aina silti yhtä ihmeellistä! :heart:
 
Allie81 onnea plussasta ihan kauheasti!!! määä kans :D

oon ihmetelly kun saan juosta koko ajan vessassa pissalla.. eihän nyt näin aikasin voi mitään moisia oireita tulla vaikkakin olisi tärpännyt.. voe voe.. taitaa olla mielen tekosia.
 
Paljon onnea Allie81 :flower:

macy gray ihan positiivisella mielellä tässä ootellaan taas uutta yrityskertaa =) eiköhän se tärppi käy taas jossain vaiheessa :)

tatskattu toivottavasti kämppä on hyvä niin pääsisitte vähän väljemmille vesille =)

miimii10 onnea häiden johdosta :flower:

ON sen verran että menkat kohta loppu suoralla ja oviksen pitäis olla laskureiden mukaan ensi viikolla. Ens viikolla sitten peitot taas heilumaan :LOL:

Täytyis alkaa jatkamaan kesken jäänyttä siivousta ja tänään olis hääpäiväki, mitähän kivaa sitä keksis. Hauskaa päivää kaikille :flower:
 
tiistai 3.8.2010



KUUMEILEVAT
wilkat.....................kp50/35...................................3. lapsi.....yk8
marika 83...............kp40/35-45.............................1. lapsi......yk6
miimi10..................kp32/33....................................1. lapsi.....yk2
macy gray..............kp32/19-47(32-34).........30v....2. lapsi.....yk9
Liina87...................kp31/30.........................23v.....1. lapsi....yk2
Mariel85.................kp30/?......................................2. lapsi....yk3
nereida..................kp29/29-30..............................2.lapsi......yk2
BloodyEnd..............kp26/30........................19v.....1. lapsi.....yk32
Yaden...................kp21/30....................................2.lapsi......yk1
Minnäi....................kp18/28-31....................31v.....4. lapsi.....yk3
saraji.....................kp18/28-30....................33v.....4. lapsi.....yk5
Manzu....................kp16/34-37...............................3.lapsi......yk8
NoBlood.................kp16/25-28...............................1. lapsi
valtsukka...............kp15/38~
Vuokko84...............kp13/30....................................2.lapsi......yk1
TUUtikiks................kp12/28.........................29v.....2. lapsi......yk3
NeliApina................kp10/27.........................32v......4. lapsi....yk4
Hiipu1.....................kp9/27-29.................................................yk2
Viulu......................kp8/28-30................................4.lapsi........yk2
Auneli....................kp8/28-30.....................27v.....2. lapsi.......yk1
tatskattu................kp7/29-31.....................24v.....2.lapsi.......yk2
MyDream................kp5/28.....................................1.lapsi.......yk8
äiti x4.....................kp3/?...........................32v.......5.lapsi......yk2
Peppi Pitkäkorva........................................27v.......3.lapsi
inspire....................................................................1. lapsi
HelinäKeiju10



TAUSTALLA
mahara
Agaetis
Amf
adora
Sanelma
Coya
Paha päivä
Marble
very important baby
Nasukka82
Heathy
A-H
pia
Mukiin menevä
viuhpiipore
toiveikas -87
Safiirix
Sarmiina
Taikapeili
MiiJane76
Shiny
Nallekarkki
iloksi



PIINAILIJAT
nereida............dpo14
macy gray........dpo7?
Mariel85...........dpo7
Yaden..............dpo7



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday :flower: Tellu30 :flower:
2o1o tammikuu:
Riemu :flower: tyyty85 :flower: Lara- :flower: ennie :flower: Hyväsetti :flower: jemppero :flower: Auroora :flower:
2o1o helmikuu:
HayLina :flower: Leli82 :flower: Neila :flower: sutulii :flower: Sintsu78 :flower: Eveny :flower:
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan :flower: piprane ema :flower: Sanelma :flower: Ezziina :flower: Tinker Bell :flower: miya :flower: AaVee :flower:
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö :flower: babar :flower: Neppi :flower:
2o1o toukkokuu:
Piupula :flower: icefairy :flower: Milja Sivupolku :flower: Sophie84 :flower: vauvahaaveilija85 :flower: Onnellinen x5 :flower: onnipellervo :flower:
2o1o kesäkuu:
Auneliini :flower: samara88 :flower:

PLUSSANNEET 2010 heinäkuu:
mimia85................04.07. ....kp27/23-28............2. lapsi.....yk2
Jade-.....................05.07. ....kp38/31..................1. lapsi....yk5
ToinenToive...........09.07. ....kp25/28. .....20v.....2. lapsi.....yk6
tombatar...............12.07. ....kp25/25.................................yk10
Jinda.....................12.07. .....kp34/~31...............1. lapsi.....yk4
Plink......................14.07. ....kp27/28-29...22v.....1.lapsi......yk1
Allie81...................30.7. ......kp38/35-38.............3.lapsi.......yk3
An-nie...................30.07. .....kp39/30-35............1. lapsi......yk3

PLUSSANNEET 2010 elokuu:
äizikkä...................3.8. ........kp23/28..................3.lapsi......yk4



HAAMUILIJAT
 
miimii10 > Onnea rouviintumisesta! :flower: Lupaavalta kuulostaa tuo sinun tilanteesi. :) Milloin testaat? Yritin kirjata tietojasi, mutta en ole varma laskinko oikein. Korjaile ja lisäile, jos haluat, niin muutan sitten listaa osaltasi sen mukaan. :)

Allie81 > Onnea ja vauvaliimaa! :flower: Siirsin sinut plussanneisiin haamutestin päivämäärällä. :)

Yaden > Mulla on ihan sama juttu. Vähän väliä täytyy käydä pissalla. Lisäksi alavatsaa juilii menkkatyyppisesti jo toista päivää ja nivusissa tuntuu painetta. Olo on väsynyt ja alakropan lihakset voimattomat. Toivon kovasti, että nämä olisivat kiinnittymisoireita, kun nyt on dpo7. Mikä dpo sulla on? :)

äizikkä > Jospa ne ovatkin enneunia. :whistle: Plussausonnea perjantaille!

Olo on sellainen, että voisin nukahtaa istualleni. Täytyisi kuitenkin jaksaa hoitaa asioita, mutta lapsi ei ole päiväunista samaa mieltä. Haluaisin itsekin nukahtaa hetkeksi, niin jaksaisin sitten paremmin tarttua toimeen. Pakko varmaan mennä edes pötköttämään, ettei kohta napsahda otsa näppäimistölle. :LOL: Mukavaa päivää ja plussapuhureita! :wave:
 
Hei!
Saanen änkeä itseni mukaan joukkoonne :) Esikoista kovasti yritetään saada alulle ;) Täti se vaan joka kuukausi kurvaa paikalle pilaamaan kaiken!
Viime kierrossa oli taas kaikennäkösiä "oireita" mutta toisin kävi!
Nyt siis menossa kp 5/28 ja yk 8. Lippu korkeelle! :heart:
 
Onnea Miimii10 :) Ja kiitos taas uudesta pinosta Macy Gray!

Täällä sitä edelleen odotellaan sitä ovista..menossa siis kp 40. Siksi hieman vähissä tämä kommentointi, masentaa tää junnaava tilanne. Tänään kuitenkin soitettu neuvolaan, jutskailtiin tädin kanssa joka konsultoi lääkäriä onko vielä tässä vaiheessa aihetta toimiin. Menossa siis 6. kierto pillereiden jälkeen, ja 3. pitkä kierto. Lähinnä pelottaa että hormonitoiminta uuvahtaa täysin, aiemmissa kierroissa sentään olen kuvitellut ovuloivani (lämmönnousu tapahtunut, ovisplussa saatu). Nyt ovisplussa kp 23 ei ilmeisesti tuottanut ovista. Jotain hyvin pientä tuhrua tuli viikonloppuna, ajattelin että josko myöhäinen ovis aiheuttaisi. Ja nyt sitten ajattelin että josko se oliskin kiinnittymisvuotoa..? :whistle: Mutta eiköhän noiden lämpöjen pitäis olla vähän edes kohonneet. Noh, odotellaan mitä se neuvolan lääkäri on mieltä näistä kierroista.

Ja anteeksi TAAS omanapaisuus.. :ashamed: Ahdistaa tämä tilanne niin että käyn vaan kurkkimassa teidän tilanteita ja sitten vuodatan omat tilanteet tänne. Ja monella taas tuntuu olevan jännää, mitenkäs nereida ja miimii10, joko testattu?? *odottaa innolla tuloksia* :)
 
MyDream > Tervetuloa!

Sain levättyä hieman, vaikka lapsi leikki vieressä. Olo on edelleen väsynyt ja tokkurainen. Kahvia ei tee mieli, mutta ei ruokaakaan. Kipuilu taukoaa välillä, mutta alkaa sitten uudestaan. Mahtaakohan se väsyttää? Jotain piristävää pitäisi nyt keksiä, ettei päivä mene ihan hukkaan.

nereida > Oletko testannut? Toivottavasti on plussauutisia. bd
 

Yhteistyössä