Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Tää kyllä oli viimeinen työpäivä mitä tein :D Enempää en ajo tehdä.
Minni Se ei vissiin haittaa jos tekee muutaman pv.n äitiyslomalla :) Tekemisen puutettahan tuossa oli, mut nyt tuntuu että loma maistuu taas kerran. Hoidan vanhuksia osastoilla :D Rankkaa duunii mut onneks työkaverit auttaa niin pärjään mainiosti :)

Täällä on potkuja tullu kauheesti taas jännää.. :DD Mut nyt lepäämään --->

Lumi ja pikkuinen 37+4 <3
 
Sartsa83
Elkku noni, sielläkin päästää suppareitten makuun. :) Ja mahtavia uutisia talosta!!! :hug:

minni hehehheh.. se oiskin ku oisin justii ton su-ma YÖN synnyttämässä... nimittäin ma aamuna kun normisti klo 8 aukee synnärin ovet, niin sinne kyllä otetaan 7:lta synnyttäjiä jos kova hätä on. ;) Näin ainakin kätilö mulle sillon puhelimessa ilmotti. :D Juu, pääasia et syntyy ja jos tässä näyttää siltä ettei nää supparit nyt lähe tiheneen vaik mitä tekis ja kalvotkaan vaan ei puhkee vaikka toinen tuolla päällään punkeilee, niin kyllä mä alan sitten vinkumaan noille sairaaloille että mun selkä hajoaa ihan just kohta, etten kyllä kestä mitää kahta viikkoa enää tän selän kanssa.. hyvä jos viikostakaan selviän jos tämä ei nyt suostu lähtee itellää tulemaan. Jospa ne sitte käynnistäs.. oikeasti nimittäin on kipeä tuo alaselkä, mut mulla on aina ollu ongelmia selän kans, niin jotenkin se on "tuttu kipu". Mut lääkäreidenhän ei tarvi sitä tällä hetkellä tietää. :)
Mulla käy kans just aina niin! Se tärkein jää jostain syystä sanomatta jos puhuu ääneen. Jotenkin kirjeellä saa selvennettyä kaikki ajatukset. Noista vaan tietää melkein varmasti sen, että suuttuvat niistä kirjeistä, vaikka kuinka kirjotin ne sellaisiksi etten niitä missään nimessä hauku enkä syytä mistään, haluan vain niiden tietävän mun kannan ja etten jaksa olla se ainut joka yhteyttä pitää, mutta en vaadi heiltäkään sitä yhteydenpitoa, koska pärjäsin lapsuudenkin ilman heitä, miksen siis nytkin pärjäis. Siskolle en ole vielä koskaan kirjettä kirjottanu.. monta kirjettä oon alustanu mutta en oo valmiiksi asti rustannu, kun taas isälle kerran kirjotin ja lähetin, josta isä ensin suuttu todella pahasti, että miksen voi puhua suoraan.. joten voi siis olla että myöskin tästä ottaa herneet nenäänsä, mutta se on heidän murheensa. He ovat mulle sukua, mutta mun ei tarvi heidän kanssaan olla niin aktiivisesti tekemisissä kun oon joskus yrittäny väkisin, kun eivät he tule yhtään puolitiehen vastaan. Olen paljon onnellisempi ja tasapainoisempi kun ei tarvitse olla koko ajan ahdistunut että "pakko pitää yhteyttä ettei se luule etten välitä", mikä mulle tuli siskon kanssa, kun hän sai jotenkin mulle sellasen tunteen aikaseks. :/ Mutta siis tosiaan, nyt on hirmu huojentunu olo ollu ton jälkeen kun laitoin ne postiin.. tottakai alitajuisesti vähän jännitän ja pelkään miten ne suhtautuu asiaan, mutta otan ne kylmänviileesti vastaan mitä ikinä sieltä tuleekaan ja sanon rauhallisesti, että "tuolta musta tuntuu ja tätä mieltä mä olen asiasta". Jos sillä menee välit "totaalisesti", niin sitten menevät. Kuten sanottu: he eivät olleet mun elämässä mun lapsuudessa ja nuoruudessa ja siksi musta kasvoi tällainen kuin oon ja oon oikeestaan isällekin siitä kiitollinen, koska en mä haluis olla minkään muunlainen. Mä siis perun koko kummihomman siskon kohdalta. En pelkästään sylikummiutta. Hänestä tulee joka tapauksessa tätipuoli tälle, joka saa riittää. En vielä tiedä otanko jonkun hyvän ystävän neljänneksi kummiksi vähän niinkun "omalta puoleltani", kun miehen puolelta tulee hänen veljensä ja veljen avopuoliso, joka on mulle kuin pikkusisko ja me ollaan ko. henkilöiden lapsen kummeja. Ja sitten miehen yksi palokuntakaveri joka on tosi läheinen miehelle. Mun tekis mieli toisaalta pyytää erästä kaveria, mutta ois ikävää sanoa et hänen miehensä ei sitten enää mahdu kummiksi. :/ Ja sylikummiksi varmastikin otetaan sitten tämä miehen veli. :)
En mä saanu enää nukuttua.. oon nyt sitten siis valvonu tuosta kolmesta saakka.. nukuin mä ruhtinaaliset 15min tossa puol kolmen jäljestä iltapäivällä ja nyt kyllä väsyttää aivan törkeenä! |O Mutta jos sitä sais ootettua iltaan ja ois sit niin väsy, että sais unta kun mies käy nukkumaan. Noh, parempi ehkä nää asiat käsitellä nyt pois kun sitten kun toinen on syntyny.. ja tuo kummiasiakin.. mieluummin ehkä nyt kun sitten kun ois jo ristiäiset ovella. Totta, kiva kun on äidin kanssa läheiset välit. :heart: Vielä ei jokunen vuos sitten ollu. Äidillä tulee tänä vuonna muistaakseni 3 vai peräti 4 vuotta ilman alkoholia ja 2 ekaa vuotta tosta oli sellasta etten luottanu pätkääkään että äiti pysyis juomatta, koska niin monta kertaa oli sanonu lopettavansa, mutta aina ratkesi. Mutta kun pari vuotta tuli täyteen, aloin uskomaan sen todeksi ja samantien kuin salamaniskusta meidän välit parani. :)

Noniin, sä pääsit sentää neuvolaan! Mulla se peruuntu TAASKIN.. soitin vihasena sinne, et mikä kumma tässä nyt oikeen mättää ja että haluisin kyllä nyt vielä päästä käymään kun ei mulle ole edes yliaikaislähetettä sairaalaan laitettu, että sitten 42 viikolla, jos sinne mennään, ois se yliaikaistarkastus sairaalassa. Huomiselle sain nyt sitte klo 14 ajan. Toivottavasti enkuli löytyi. :heart: Ja toivottavasti oli mukava markkinapäivä!!! :hug: :heart:

Täällä on käyty tänään tekemässä jo tavallaan kaks kävelylenkkiä ja molemmilla kerroilla oli taas tuntemuksia ja sitten tossa aattelin vielä käydä tekeen jonkun kävelylenkin vähä myöhemmin. Joka päivälle nyt tosiaan liikuntaa, jos se mahdollistais... (en ees halua sanoa, etten pilaa mitään)

Hyvä LumiPoni että nyt jätit ne työt!!!
 
Sartsa Oon samaa mieltä, enään en ois jaksanu mennä tekee sitä duunii, oli niin rankkaa :) Töistä kun tulin kävin nopeesti koneella ja sit menin isot päiväunet ottaa, nukuin semmoset 3 h. teki hyvää ja sai ladattuu energiaa. Vietiin koira hoitoon kun lauantaina lähetään sinne Turkuun sukujuhliin :) jännittää paljon ^^

Inhottava tunne kun pistää kylkeen kun istuu noin 5 minsaa penkillä. Täytyypi tästä lähtee koisii. huomenna taas neuvolaan :)

Lumi ja pikkuinen 37+4 <3
 
B) Ilmoittelempa vain olostani kun ei täälä kummempaa tapahtunut... että yhtenä kappaleena ollaan ja ei tietoa koska pienen saa ulos... huomenna jatkuis kaappien uudelleenjärjestely että saadaan tälle masuasukillekin tilaa mihin vaatteet laittaa.. :)

Pari yötä sitten kun nukkumaan menin niin tuli reilun tunnin verran samanlaisia supistuksia kuin millä esikoinen aloitti syntymänsä :D (hassusti ilmaistu).. mutta sitten ne supparit loppui ja nukahdin, kipeitäkin olivat hieman.. Että saa nähdä koska päästään lähtemään!
 
Sartsa83
LumiPoni noni, hyvä homma. :) Kiva että sait levättyä ja mahtavaa reissua Turkuun! :)

lelluriinalle tsemppiä.. joskos siellä kohta kans päästäisiin tositoimiin? :)

Omaa. Tänään vihdoista viimein se neuvola. *huokaa* tehdään mulle yliaikasuustarkastuslähete Vammalaan. Kutsuvat sinne sitten jos 42 viikot tulee täyteen. Mut ajattelin soitella sinne maanantaina kun aukee, et mä en todellakaan sit jaksa tän selän kans yhtään jos tässä nyt ei lähde syntymään. Et mitäs sitte tehdää?....

Sartsa ja Pähkis 40+3 :heart:
 
Monikohan tänne alunperin ilmoittautuneista on jo jakautunut? Ajattelin vaan, että onhan noita useampia, joilla LA mennyt. Piltti varmaan on jo jakautunut, kun oli jo niin auki :) . Oma mussukka ei ole antanut mitään vinkkejä että olisi tulossa...täytyy alkaa panostamaan kotikonsteihin - oksitosiiniin ja prostaglandiiniin eli tiedätte varmaan mihin ;). Vaikeaa kuvitella itseäni synnyttämässä ja sitten kotona vauvan kanssa, tuntuu ihan uskomattomalta...toisaalta ei tunnu paljon miltää, kun aikoinaan mietti, että miltäköhän tuntuu kun LA koittaa.

Tsemppiä kaikille mammoille!!
39+6 :heart:
 
Sartsa83
minni no näin nyt on sanottu että 42 viikolla on yliaikaiskontrollikäynti.. tarkoittanee vissiin sitä ekaa... en tiiä. :( Muutenkin oli ihan ärsyttävä neuvolakäynti! Ensinnäkin, musta ei ole tietoja semmosessa koko IPANA -järjestelmässä, jossa pitäs olla synnyttäjän tiedot jo 22 viikolta lähtien. :eek: :headwall: Sitten musta ei oo tehty synnytyslähetettä mihinkään sairaalaan.. ei siis ees Taysiin. Sillä ei ole merkitystä missä sairaalassa ko. lähete on, voi silti mennä minne tahansa synnyttään, mutta jonnekin se lähete pitää silti tehdä. :( Mä en oikeesti käsitä... SITTEN.. tää outo uus neuvolatätönen rupes puhumaan kuinka mun tilanteessa ois järkevää et menisin Taysiin synnyttään.. kun välillähän oon vähän miettiny sitä, että mitä jos tää kasvais vielä tonne 4,5kg:hen asti ja sit ei mahtuiskaan tuleen. Vammalassa nimittäin ei ole aina sektio valmiutta ja sillon tulee vähän semmonen eteen, et "mitäs nyt?".. sittenhän siellä ei ole lastenteho valmiutta, jos jotain sattuis, vaikka semmosta ei nyt ole ennustettavissa, mutta kuitenkin. Mulle tuli tosta käynnistä nyt TOSI ahdistava olo ja paha mieli. :'(

Hyvä että enkeli löyty!!! :heart: Ja toivotaan tosiaan ettei enää katoa! Noni, kiva että viihdyit markkinoilla jo toistamiseen. :)

Onnea poksumisista Rinsessapa ja lelluriina. :flower:

Neuvolakuulumiset:

40+3 (39+2)
Pissa: ++ (-) tuosta ei huolta koska ei oireita ja höpisi limatulpan irtoamisesta, jota mulla on muutenkin pitkin poikin tullu.. ilmeisesti viimesetkin sitten irtoilee.
RR: 126/85 (132/88)
Paino: -613g (+100g) ..ohhoh! :eek: :D
Turv.: ++ (++)
Sf: 35 (34) ..mut mittaaja eri...
syke: +135 (+140)
Tarj.: RT (RT)

Kaikki siis hyvin, ei mitään moitittavaa... mutta tää fiilis tuosta käynnistä... :'( Olin jotenkin niin sen Vammalan kannalla, mut sitten kuitenkin: haluanko riskeerata oman mukavuuden haluni takia vauvani syntymisen, jos ei meekään kaikki niin hyvin kun olettaa? NO EN TIETENKÄÄN!!! Joten.. sitten vissiin se TAYS. :ashamed:

Alakuloinen Sartsa ja punkeileva Pähkis 40+3 :heart:
 
Onnea Rinsessa ja lelluriina poksumisesta! :flower: :)
Minni Hyvä että se enkeli löytyi! Varmasti tuli hyvä mieli sen näkemisestä :) joku idiootti siirtänyt sen toisen haudalla pöh. todella epäkohteliasta :( mutta onneksi löytyi! Meijän Sukujuhlat menee varmaankin hyvin, innolla niitä odottelen ja viikonlppu menee varmasti nopeasti. :)

Sartsa No eipä kuulostaanut kivalta neuvolatädiltä yhtään :( Kyllä sairaala pitäisi saada valita, ja jos tulee tuommoinen vastaan että lapsi olisi liian iso ja siellä vammalassa ei ole sektiovalmiutta (aina) kuten sanoit tai lastentehovalmiutta niin kai sitten toiseen sairaalaan siirtävät? mutta kerran kun kaikki on tähän asti ollut hyvin niin tuskin mitään tuommoista tapahtuu :) mut kyl törkeesti sanottu neuvolatädiltä tuo että haluaisitko riskeerata oman mukavuuden ja halun takia vauvan syntymisen. Eihän tietenkään kukaan halua eikös se ole selvää... kummallisia työntekijöitä.. Ajattelet nyt positiivisesti ja kaikki kyllä järjestyy, tyhmän neuvolantädin sanoista pahastu. Haleja sinne! :hug: Tehkää jotain kivaa viikonloppuna! niin minäkin aijon :)

Nykyään oon päivällä todella väsy ja tarvitsen päiväunet että taas jaksaa, mitäköhän johtuu.. oisko tää mun tapa sitten valmistautua synnytykseen hih :)

Lumi ja pikkuinen 37+5 <3
 
Neuvolassa taas käyty ja siellä kaikki hienosti. Eka kerta, että painoa ei ollut tullut yhtään lisää, jes!! Siellä oli vieläkin se aatamin aikanen vaaka, eli ei nyt ihan grammalleen ehkä oo paino sama, mutta pääasia, ettei ollut taas viikossa tullut sitä 1,5kg lisää!
SF-mitta oli sama (35) jonka lääkärikin mittasi viime perjantaina. Terkkari oli taas uus.
HB oli vähän laskenut, nyt 121 ja kävin ostamassa lisää sitä rautavalmistetta ja Sartsa se Floravital on muuten vahvempaa, tai siinä on enemmän rautaa kuin siinä Floradixissa. Otin nyt sitä sitten.
Verenpaine oli taas tosi hyvä 110/70 ja kun kysyin siitä sahalaitakuviosta, niin sanoi, ettei ole mitään vakavaa, vaan johtuu vaan hormoneista. Jos ois muitakin oireita, päänsärkyä, verenpainetta, rintatuntemuksia niin sitten ois syytä huoleen, mutta ei nyt ja kun menee vielä niin nopeesti ohikin.

LumiPoni täällä sama juttu, joka päivä vetäsen päikkärit, kun alkaa vaan väsyttämään jossain vaiheessa niin tautisesti. Mut sit mulla on tullut se ongelma, että valvon melkein joka yö n. 2-3 tuntia keskellä yötä kun ei vaan nukuta! Eikä se voi johtua niistä päiväunista, sitä on tapahtunut jo vaikken olis nukkunutkaan päiväunia.

Minni tosi kiva, että se enkeli löytyi! Tosi törkeetä, jos joku on se oikeesti pöllinyt ja siirtänyt "omalle" haudalleen. Valitettavasti niitäkin ihmisiä on... :( Mut kuten sanoit, se voi olla myös "vahinko" jos joku lapsi on sen vaan siirtänyt. Mutta pääasia, että löyty!

Sartsa tosi outoa toi lähete homma! No onneks se edes tässä vaiheessa selvis! Tylsää, että sulle tuli paha mieli tän päiväsestä neuvolareissusta. Mä oon kyllä aika varma, että sulle tulee lähtö ennen sitä 16.8 niin ei sun tarvii sit miettii sitä sairaala-asiaa sen enempää :)

Oli aika hassua, kun toi terkkari "ennusti" että tää meijän jäppinen ei olis syntyessään ainkaan yli 3,5kg, tunnusteli mahan päältä ja sanoi, että on varmaan nyt alle 3kg. Sanoi, että sen viime ennustus oli juuri mennyt nappiin, mutta eihän noista nyt voi koskaan tietää. Se sanoi, että kasvuvauhti on nyt max. 200g/vko. Niin ja sitä se sano, että yleensä lyhyemmillä ihmisillä tahtoo synnytys käynnistyä ennen kuin jälkeen lasketunajan. Mut eihän toikaan mikään sääntö ole, mut tokas vaan. Saas nähdä miten sen ennustukset käy toteen.

Eipä tänne ihmeempiä! Tsemppiä kaikille!

Elkku 37+6
 
Sartsa83
LumiPoni juu siis tottakai mut kiidätettäis sitten pahan paikan tullen Vammalasta TAYS:iin. Sinne vaan on 40km matkaa, joten siinä pitää toimia ripeästi. Mutta mä päätin että soitan varmuuden vuoks Vammalaan maanantaina kun se aukeaa, koska tuskin tää lähtee syntymään sitä ennen ja selvitän että mitkä mahdollisuudet siellä sitten oikeasti ovat ja mitä ne suosittelee mulle. Kannattaako mun haluta sinne synnyttään vai meenkö vaan sitten suorilta TAYS:iin.

Kiitos. :) Täytyy tehdä jotain kivaa tässä. :)

Se voi olla että sä siellä valmistaudut synnytykseen tuolla tavoin nukkumalla. ;)
 
Sartsa83
Elkku ookoo, hyvä tietää toi rautahomma. Kiitos. :) Sullahan ihan kivasti kans neuvolassa meni. :)

Heh, oisitpa oikeassa. :) Mut mä vähän epäilen. Eiköhän tää sairaalatouhu selviä tässä ihan lähiaikoina. :)

Oispa sun neuvolatäti kans oikeessa. :) Ainakin yks kaveri joka synnytti tossa esikoisensa, sai sen 39+3 ja voi olla syynsä siinä että on tosi lyhyt. Mä oon taas ite pitkä, niin voi olla että ei tässä kyllä lähde itellää syntymää... en tiiä. Kattoo ny.
 
Nyt on meilläkin jo vauva =)

Torstai-iltana alko suoli tyhjentyä kotona, ja puolen kymmenen aikaan lapsivettä alko lorahdella, kunnes sit puolen yhden aikaan perjantaiyönä meni kokonaan. No sairaalaan lähdettiin kahden maissa yöllä, pääsin sydänkäyrän jälkeen ammeeseen, josta ei kyllä hirveesti ollut apua.
Ammeesta päästiinkiin suoraan synnytyssaliin, jossa sit ilokaasun voimin kestin suurimman osan supistuksista. Petidiiniäkin taisivat tuikata jossain vaiheessa.

Kohdunkaulan puudutteen olisin voinut saada ponnistusvaiheeseen, mutta kun lääkäri tuli sitä laittamaan, ei sitä kaulaa ollukkaan enää jäljellä. Ponnistusvaihe meni sit ilman mitään kivunlievityksiä.

Poitsu syntyi pe 13. päivä :LOL: klo 13.20. Kokoa 50,5cm ja 3856g. Ihana nyytti =)

Jouduttiin vaan eilen illalla viemään poika tonne yläkertaan vastasyntyneiden tarkkailuosastolle, kun verensokeri ei kestänyt normaalilukemissa vaan laski koko ajan alemmas. Laittoivat sokeritippaan ja käyn siellä syöttämässä kolmen tunnin välein ja saa lisänä sit pullosta luovutusmaitoa. Äsken oli verensokerit jo vähän paremmat niin pystyvät laskemaan tipan annostusta, varmaan parissa päivässä saan pojan takas vierihoitoon tänne osastolle =)

Hirmu tehokkaasti imee rinnasta, vaikkei sieltä oikein mitään vielä tulekaan.

Että sellasta meillä =)
 
Minullahan ei ollut mitään ennakoivia supistuksia, eikä mitään tuntemuksia ennen vesien menoa, silleen jännää että yleensä niitä harjotussuppareita tulee kuitenkin ennen synnytystä.

Poitsu syntyi siis viikoilla 38+4. Parin päivän kotikonstikuuri siis tepsi varsin tehokkaasti, kun vielä kolme päivää aiemmin sanottiin äitipolilla että laskettuun aikaan menee :LOL:
 
Sartsa83
OHHOH!!! Oikein paljon onnea titityy!!! :hug: :heart:

Täälläkään ei ole vieläKÄÄN tapahtunu mitään!!! Tai on, mutta ei mitään sellasta että vois kuvitellakaan että synnytys ois lähellä. :ashamed: Mä en enää tiiä mitä ajatella.. niin turhauttavaa kaikki... :'(
 
titityy Ihanaa!!! Onnea aivan kamalasti :heart:

Esposa Onnea poksumisesta =)

Tulipahan kokeiltua sitä parasta S:ää ja nyt vihloo tuonne vasemmalle alas niinku liitoskivut aikoinaan? Onkohan ihan tervettä.. En tiä.. Jos kävis sitte illalla vielä käveleen.. Nivusiin vihloo niin maan perkeleesti ja lonkkakivut on niin kauheita öisin että ei jaksas tätä enää hetkeekään :'(
 
Sartsa83
Rinsessapa mistä vetoa niin säkin siellä synnytät paljon aiemmin kun minä..... mähän sanoin että mä oon pian täällä lähes viimesenä synnyttäjänä, kun ihmiset synnyttää ennen laskettuaankin.... (ai miten niin vähän kateellinen tällä hetkellä?)

Anteeksi, ei oo sitten oikeesti kenellekään henkilökohtasesti tuo.. oon vaan oikeesti niin ahdistunu ja tahtoisin jotain aikaseks tässä.. eikä me päästy ees harrasteleen kun miehelle tuli joku juttu ja ei sit oikeen homma pelittäny.. :'( ... parempia aikoja odotellessa....

Mut tsemppiä oikeasti Rinsessapa ja onnea oikeasti kaikille jo vauvan saaneille. :heart:
 
Sartsa En kyllä tosiaankaan oo mihinkään synnyttään vielä lähdössä! Vaikia kuvitella että tämä ikinä täältä pois tulis.. Vähän nyt kyllä arveluttaa vaan tuo vihlonta et mitä se on? Ihan samanlaista ku sillon joskus alkuraskaudessa. Repeääkö mulla paikat vai mitä hittoa!!!
Ja mieti, sulla on jo yli 40viikkoa takana ja enää alle 2 korkeintaan edessä että eiköhän se aika mene äkkiä ja kohta on pähkinä sylissä :hug: Kohta se jo konttaa kauhiaa vauhtia menemään ja sitten mietit että voi ku aika menee niin nopeaa x)
 
titityy paljon onnea!!! :heart: :heart:

ja muille :hug: :hug: :hug: ...Jaksuja vaan kovasti :heart:

Perjantaina kävin luovuttaa 11 putkee verta, ja eipä oo kuulunu mitää joten varmaan kaikki niissä ok. (toksemia epäily)
Ja käyrille tuli suppareita, joita en tosin ite hoksannu :eek:

Keskiviikkona sitte uudestaa polille, jossa sit ultrataa uudestaa noita virtauksia yms....

vauvis ja poju 38+5 :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa mä oon vähän malttamaton... :ashamed: just tommosia kipuiluja ollu täälläkin kuule ihan koko ajan.. ne on niitä kun paikat alkaa pikku hiljaa pehmiämään ja luut tekee tilaa tulevalle. :)

vauvis ohoh, 11 putkea verta! Kuule, tsemppiä sinne sinullekin! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä