Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolakuulumisia

Kaikki oli ok.
Poika on nyt sitten luultavimmin kiinnittynyt ja sain luvan pystyasennossa lähteä sairaalaan jos vedet menee. Alakertaan vihloo "kivasti". Maha sekaisin ollu tässä viikon sisällä melkein joka päivä.

Rakkauspakkaus 38+4
 
Sartsa83
Rinsessapa hyvä hyvä.. ja sama täällä.. maha sekasin lähes joka päivä.

minni no voi hitto mitä väkeä!!!! Haistakoot vitun koko sakki joka tollasta tekee! Täytyy olla TODELLA pikkusielunen et viittii toisten haudoilta pölliä yhtään mitään! Ihan varmaan jotain pikkunilkkejä taas asialla! Niskat sais moisilta katkoa! Nyt suututtaa sun puolesta! Enkä yhtää ihmettele et harmittaa! Syystäkin saa harmittaa! :hug:
 
Sartsa83
..tänä aamuna kävi mielessä, et jos tää masuasukki onkin niin fiksu että on kuullu kun äiti on lukenu vau'kirjan vauvan odotuksesta että useimmat vauvat syntyvät 38 viikkoa ja 2 päivää vanhoina eli raskausviikkoina 40+2, koska tänä aamuna mulla oli niin tajuton paineentunne tuolla alakerrassa että meinas jalatkin oikeen lähteä alta...

..ja yöllä näin unta että meidän pikkuinen kuoli. :'( Se oli ihan hirveä uni. Vauva leikattiin mun selkä(?) puolelta pois ja todettiin heti kuolleeksi. :'( Mä meinasin yöllä alkaa itkemäänkin tuota unta, mut olin liian väsyny tajuamaan sen paremmin mitä unta näin ja jatkoin unia jonka jälkeen en nähnytkään muuta kuin arkista elämää raskaana ollessa.

Toivottavasti siis mitään ei tapahdu synnytyksessä! Voi luoja mä rukoilen tosissaan ettei mitään pahaa satu!! :'(

*huokaus*

Täällä ois tunnin päästä neuvola... kotivaaka näytti että ois kilo tippunu viime torstain käynnistä, mut saas nähdä mitä neuvolan vaaka sanoo.

Tuleekohan se Piltti tänne ilmottelee kun vaavi on syntyny? ... Mulla on jotenki semmone aavistus, että tässä te muut kuulkaas synnytätte ennen mua... :ashamed:
 
Sartsa83
..se neuvolakin nyt sitte peruuntu.. :ashamed: Toinen täti laitto sieltä uuden ajan huomiselle, mutta sano että siinä on se riskinsä että neuvolatäti on vielä huomennakin pois. :ashamed:
 
Mulla oli kans eilen aikamoiset tuntemukset alhaalla, huh. Aina seisovilteen ja istuvilteen sattui - vihloi ja neulanpistoksia - mutta makuulteen ei sattunut, joten kai se pikkunen siellä paineli. Tänään oli neuvola, eikä kaveri ollut vieläkään kiinnittynyt. Tosin terkkari sanoi, että on niin alhaalla kuitenkin, ettei ole riskiä, että napanuora luiskahtaisi ekana. Painoarvioksi antoi 3,5 kg, kun la on LA eli täysin normaalipainoinen. SF oli kuitenkin kasvanut niin, että oli jo 36. Tuntuu vähän oudolta että on muka alhaalla, SF on korkea, mutta painoarvio on normaali...onko tossa yhtälössä järkeä? Itselle painoa oli tullut tällä kertaa vain 200 g, mistä olin innoissani. Tähän mennessä painoa siis tullut verrattuna ennen raskautta vajaa 19 kg ja verrattuna ekaan punnitukseen vajaa 16 kg. Lohduttaudutaan sillä, että helteet on aiheuttaneet ekstraturvotukset meille, joilla paino noussut reippaasti =) . Turvotustahan voi olla useita kiloja.

Piltti Jännää! Tsemppiä :flower: .

En nyt jaksa selata nimimerkkejä, mutta kommentoin kuitenkin juttujanne...eli kauheat nuo myrskytuhot, jaksamista :hug: & mielestäni hautajaisiin sopivat musta ja valkoinen sekä tummana muut sävyt.

39+4 Näillä eväillä
 
Minni:Kamalaa kun ihmiset tekee tuollaista..ei mitään häpyä ole:(Voimia :hug: Sitten vähän neuvolakuulumisia..rv 38+2

Painonmuutos vkos +800g apuva kui paljon!!
RR 115/82 oli noussu alapaine aikas paljon käski levätä
prot -
glut -
hb 125
sf mitta 33
syke 130
liikkeet ++
Ens vkolla ois ke.sitten äippäpolille matka ja magneettikuvaukseen mahtuuko vauva syntyä se on semmonen 3,3kg tällä hetkellä..jänskättää kun se kuvaus menee niin viime tippaan ens vkon su.on jo laskettu aika..iik..on tämä niin jännittävää aikaa:)katotaan kuka on seuraava..mulla ei huomatakseni oo ees limatulppa viä irronnu mutta kyllä vihloo alas kun tyyppi iltasin päätänsä kääntää.rv 38+3
 
Sartsa83
minni samaa oon mäkin kuullu, että unessa nähty kuolema ois uuden alku ja samaa sanoo mun unikirjakin, mut se ahdistus mikä tuosta tuli: HUH! :'( Juu, tänään 40+1. Voihan se olla et meitin herra on hivenen päivistä sekasin tai sitten se vaan jahkaileekin.. en tiiä. Enkä mä tiiä enää mitä mä meinaan.. mulla on niin omituinen olo, ettei mitään järkeä. Hirveä väsy, vaikka nukuin hyvin yön, uni ei kuitenkaan tule jos menee sänkyyn makaan vaan on olo et jotain pitäs tehdä, mutta kun ei tiedä mitä ja kun sitten ajattelee et mitä tekis, tuntuu ettei edes kättänsä jaksa nostaa. Päätä särkee ja on huono olo kuin alkuraskaudessa. Kuin koko kroppa odottais jotain tapahtuvaks mutta ei tiedä mitä ja miten pitäs valmistautua. Todella epätodellinen ja ulkopuolinen olo kaikin puolin.

Tottahan se on, ettei tämä pieni mihinkään kuole. Niin hyvät sykkeet ja kaikki. :heart:

Paineentunne oli ja meni mut tosiaan muuten tää olo on tosi omituinen.. ei osaa sanoa mihinkään mitään. Kuin seurais kaikkea elämää ulkopuolelta. Vaikee selittää.. toiset on sanoneet että tämmönen olo on juuri ennen kun synnytys käynnistyy, mutta en tiiä uskoako tuohonkaan. En usko mihinkään enää ennen kun näen jotain kongreettista. Ja juu, ärsytti pikkasen kun peruuntu. Jos ois päässy het tossa liikkeelle, niin vois olla ehkä pirteempi.. tai sitte ei. Mut toisaalta.. ei oo mitää menetettävää vaikkei sitä aikaa ookaan koska mä olen jo valmis synnyttään eikä pitäs tarvia olla enää mitään seurantoja.. paitsi sitten jos menee yli. Mut tuskin ainakaan tänään tositoimiin päästään. En jaksa uskoa moiseen.

Toivottavasti löydätte semmosen toisen enkelin ja toivotaan ettei niitä tai jompaa kumpaa enää pöllittäis. Tosi ärsyttävää oikeasti! :kieh:

Esposalle ja bellalle tsemppejä.. mulla on nyt voimat ihan loppu...
 
Kauheeta tollanen, että ihmisten tarvii hautausmaalla tehä tollasta. Ei ole kyllä mitään järkeä..ja sitten miettii, että sellasen voi tehä aivan hyvätuloinenkin, kun vaan kattoo, että ompas kiva esine, tottakai sen voi ottaa, ei kukaan huomaa. :(

Sartsa, toivon tosiaan, että teidän pienokainen kohta tai vaikka heti sieltä syntyisi . Noi unet on sellaisia, että mummu aikoinaan niitä vanhasta unikirjasta tulkkas eli toi juurikin meinais sitä, että hyvää tapahtuu. Yleensä kaikki paha unessa on hyvästä. Ja se tarkoittaa hyvää, jos ei nää lähimmistään unta esim. omasta miehestä.

Siis oon ainakin kuullu ja täälläkin keskusteltu, että painoarviot on mitä on ja sf-mitta on mitä on..riippuu henkilöstä, istukan paikasta jne..Serkulla meni painoarvio mönkään 500 g, siis oli pienempi, sama yhellä kaverilla jne..eli ei sitä kannata ottaa kuin suuntaa antavana tietona..joten ole huoletta. :)

Aloin eilen virkkaamaan vauvalle peittoa, nyt meen jo puolessa välissä.. sellanen luonnonvalkoinen ja ruskee, teen sellaisista "tilkuista"

Tänää oli neuvola, turhia käyntejä, jos kaikki sujuu hyvin. Ja toi täti on sellanen turhan tekopirtee ja sitten kun sitä sattuu kattomaan "salaa", se näyttää juurikin siltä, että ei oikeen kiinnosta ja se ei oikeesti keskity ihmiseen tai tilanteeseen..turhauttaa, mutta onneksi kaikki on kunnossa. SF-mittakin, se mittas, että hyvä on mitta ja mitään merkintää ei ollu kortissa. Syke oli 130 ja siitä kysyin oliko huono, sitten vastas että hyvä..tollasia juttuja. Paino oli noussu huikeet 1,4 kg viikossa. Nyt koko aikana tullu 8 kg..mutta hyvä, kun on sitä ylipainoo jo entuudestaan..

Kauhee on ollu väsymys ja yöllä varmaa 2h välein vessaan..meillä on tosi kosteeta sisällä, joten se ahdistaa ja sitten mua vaivaa ärsyttävin oire eli hikoilu!!! kuulemma normaalia, mutta rasittavaa..ja ylläri viikonlopuksi tukalan kuumaa luvattu..EI kestä enää..!!!

Vointeja kaikille teille ihanille äideille,
Tuikku ja Masulainen 37 + 1 <3
 
Piti tulla hieman kertomaan kuulumisia.. Pojan kanssa kotiuduttiin maanantaina ja tässä tätä arkea yritetään pyörittää. Poika nukkuu välillä semmosia 4 tunnin unia jotka sijoittuu yleensä aamu 8 jälkeen mutta hyvin tuo minuakin sillon nukuttaa..Nytkin on poika nukkunut 7.30-11 söi välissä ja nyt on taas nukkunut melkein 2 tuntia. Voisi kyllä öisinkin nukkua pidenpän kun 2 tuntia mutta onneksi en ole ikinä hirveästi unta tarvinnut.. Ja maitoakin minulta tulee aika lailla riittävästi välillä olen korviketta antanut iltaisin kun on tuntunut että jätkä on nälkäinen vielä. Paremmin vaan jätkää nukuttaisi meidän vieressä ja muutenkin meidän sänkyssä nukkuu mielummin kun omassaan mutta en uskalla antaa vieressä nukkua mutta nytkin kyllä nukkuu meidän sänkyssä kun en viitsinyt herättää ja nostaa omaan sänkyynsä.

Mulla meni ohi että tehtiinkö Patience sullekkin sectio?? Mulla on ainakin tosi hyvin lähtenyt paranemaan tuo haava enkä ole oikeestaan edes lääkettä ottanut kun aamulla ja illalla ja nytkin just tajusin että en ole vielä tänä aamuna ottanut lääkettä. Hieman on arpi arka sängystä noustessa mutta ei muuten..onneksi..

Kohta niitä vauvoja rupee syntymään ihan urakalla..sitä odotellessa

Marakatti ja poikanen 5 vrk :heart:
 
polilla käynti ja kontrolleja pukkaa :(

Virtauksessa jotain kohoamaa....eli seurataan nyt ettei istukka ala sanoo sopimusta irti :'(
Painoarvioo käsikopelolla tällä hetkellä 3-3,2kg, ultralla 3,4kg.
sormelle auki, kanavaa 3cm jäljellä.

Vitsi pelottaa nyt nuo virtaukset...lääkäri kyl meinas että kaikki näyttää oikein hyvältä...vauva liikkuu hyvin ja sykkeet on hyvät.
Perjantaina uudestaa sinne sitte. Ottivat verikokeitakin.

vauvis ja poju 38+2 :heart:
 
Esposa ei noista painoarvioista ja sf-mitoista voi koskaan tietää, menkööt melkein miten menee ;) Jos jotain kauheen radikaalia juttua, niin ehkä sitte kannattaa alkaa enemmänki miettimään. :) Mun yhellä kaverilla painoarvio heitti yli kilon! Ihan käsittämätöntä, et tollee pystyy heittämää! Ja arvaa, että onko mulla sama lääkäri kans arvioinnu tän siroks vauvaks, niinkun senkin oman.. joo'o, saas nähä onko siro :D

Voi Sartsa :hug: Koita nyt sit vaan levätä, jos sun kehos vaikka tolla tavalla valmistautuu synnytykseen. Varmistaa tollasella ololla, että sä varmasti lepäät, että jaksat sitten ahertaa kun aika on ;)

tuikku älä muuta sano! Ja tossa enkelissä ei voi todellakaan mikään arvokkuus ym. kiinnostaa, koska se on vaan jonku viitisen senttiä korkea, ja makso varmaan pari euroa, en nyt muista mut kuitenkin tosi vähän. Siinä on vaan se tunnearvo itelle niin kova. Kun ne oli niinku tyttöjen enkelit :heart: Yritettiin sit ettiikin sitä, jos joku olis vaikka heittäny vaan johonki pusikkoon, mut ei löytyny :/
No sullahan on vire päällä ;) Vai ootkos muuten kova näpertämään käsilläs? :) Sit vauvalla kelpaa köllötellä lämpimän peiton alla! :heart: Noi omatekemät jutu on ehkä kaikken ihaninta :) Pitäisköhän itekkin alkaa vaikka villasukkia tekemään? Toisaalta ne vauvojen sukat on mulle niin hankalia, kun niitä silmukoita on niin vähän, puikot tippuu ja sit menee hermot! :D
No ei kestäis joo enää ollenkaa näitä helteitä! Onneks tänään on viileempi päivä, vaan 25 näyttää mittari. TULIS JO SYKSY JA SATEET!!!

marakatti tosi kiva kun tuut kertomaan sun kuulumisia tänne! :) Kiva kuulla miten teillä menee pojun kanssa. Onneks oot alkanu toipumaan sektiosta noin hyvin! Oottekos muuten jaksanu vielä suunnitella ristiäisiä tai muuta tollasta? Ja ramppaako teillä porukkaa jo kyllästymiseen asti? :D

vauvahaaveita anteeks kun kysyn, oon vähän tyhmä tälläsissä :ashamed: Eli siis mitä toi silleen meinaa? Eiks tossa vaiheessa sit voi käynnistää jo synnytystä jos istukka ei enää kunnolla pelaa?
Hyvä kuitenkin, että vauva näyttäis voivan hyvin, ja että perjantaina jo pääset uudestaan tutkittavaksi, sitte varmaan taas viisaampana :heart: Tsemppiä sulle kuitenkin sinne! :hug:
 
minni Se tarkoittaa jotaki semmosta että istukka tekee vähän kovemmin töitä, ku normaalisti...että arvo oli vähän koholla...liekkö kattovat nyt perjantaina tilannetta uudestaa.
Ite mietin samaa, että pakkohan niiden on alkaa käynnistää jos se luku nousee...kuitenki hyvät viikot jo =)
Lääkäri sano, että ei oo huolissaan ku vauva voi hyvin kuitenki mahassa...mutta kontrollia kuitenki.

Mulla on nyt perjantaina uudestaa polikäynti ja sitte on viel ens viikolla...
 
Sartsa83
tuikku miksi 130 syke ois huono? :) Mullakin kävi käyrällä kuitenkin vauvan syke 110:ssä eikä sekään ollu huono.. sillä hetkellä vaan oli kovempi supistus päällä kun normaalisti vauvan syke on keskimäärin siinä 140:nen korvilla. :)

Kiitos. :) Juu, kyllähän sitä sanotaan että pahat unet tois onnea, mut tuli vaan niin ahdistava olo siitä unesta. Täällä jo taas vähän parempi mieli. :) Päiväsauna piristi.. ja.. noh, kommentoin eka ja juttelen sitten omaa. ;)

marakatille onnea kun olet päässyt kotiutumaan ja kivastihan se arki on lähteny pyörimään siellä. :) Ja hyvä että leikkausarvestakaan ei ole ollut mitään haittaa. Kaikki siis näyttäs olevan oikein mallikkaasti. :)

vauvis tsemppiä perjantaille... uskon että tuommonen uutinen vähän hätkähdyttää. Mutta jos tuossa nyt kävis niin että saisitkin jo pian pienen syliisi, jos ne päättävätkin käynnistää sen istukan takia synnytyksen. :) :hug: Muuten vaikutti ihan hyvältä käynnin tulokset.

minni mahdollisesti.. kotoa lähteminen päiväsaunaan ainakin piristi. Sai muuta ajateltavaa. :)

Elikäs siis.. niin.. siis.. päiväsaunan tuloksena tänään oli se että saunassa yhden maissa tuli ensimmäinen supistus. Ja tuossa puol kolmen aikaan kun lähdin käveleen taas kotiin päin tuli toinen supistus ja 10min kävelyn aikana ilmaantu jo kolmaskin supistus. Nyt tuntuu pientä suppailua tässä noin 10-15min välein. Kävellessä se tuntu voimakkaammin ja mietinkin, et pitääkö tässä pienessä kämpässä nyt mennä sitten ympyrää vai mitä että sais nuo tuntumaan isommin? :LOL:

Mut nyt peukut ja varpit pystyyn siellä täällä!
 
Pakko tulla heti hehkuttamaan tännekin meijän kosteusmittauksen tuloksia. Siis me saatiin puhtaat paperit! Mitattiin tosi monesta kohtaa ja eri huoneista (samalta kohdalta mistä sitä vettä tuli) niin kaikki luvut oli normaaleja, jopa alhaisempia kuin huoneilman kosteus. Ei pysty käsittää! Mutta pakkohan se on ammattilaisen sanaan uskoa. Ja meijän remppamies palasi tänään maisemiin, eli laajennus jatkuu!!! JEEEE! Mä oon jo tyhjentänyt valmiiksi mun kampauspöydän ja tän päivän kunniaks mies saa siirtää sen väliaikaissäilytykseen olkkariin ja tilalle kasataan pinnasänky!! Niin ihania uutisia, mutta jotenkin on niin utopistinen olo, että miten se voi olla mahdollista, jos kerran vettä tuli katosta läpi! No, kai se on sit vaan kuivunu. Ja mieshän kävi siellä heti ottamassa kaikki kastuneet purut ja villat pois ja repi yhtä ulkoseinää auki niin paikat on päässy tuulettumaan ja kuivumaan.

Minni on kyllä tosi törkeetä tommonen toisen haudalta varastaminen! Jotkut ihmiset on vaan niin röyhkeitä. Täälläkin olen lukenut paikallislehdestä kun ihmisten haudoilta on varastettu jopa istutettuja kukkia! Kattelitteko yhtään toisten hautoja, jos joku olisi oikeasti varastanut sen ja laittanut vaan pokkana "omalle" haudalleen. Muistaakseni mieheni isän haudalta varastettiin talvella kynttilälyhty.

Kiva kuulla Marakatti teidänkin kuulumisia. Hyvä, että siellä on kaikki hyvin ja leikkaushaavakin on parantunut niin hyvin.

Joo noi painoarviot on kuulemma välillä mitä sattuu. Kuulin just tapauksen missä yks kaveri oli mennyt synnyttämään ja siinä vaiheessa oli vielä katottu painoarvio ja oli arvioitu alle 3kg:ksi niin kappas, että sieltä syntyikin yli 4kg vauva! Miten edes voi heittää noin paljon! Siksi en ole hirveesti enää uskaltanut luottaa tuohon omaan painoarvioonkaan. Ja se lääkäri sanoikin mulle, että se on ihan näppituntumalla tehty arvio.

Mulla on ruvennut tulemaan melkein joka päivä jossain vaiheessa semmonen ohimenevä kuvotuksen tunne. Siis samanlainen etova olo kuin alkuraskaudessa. Se menee kyllä sitten ohi itekseen n. 5 minuutissa. Niin ja sitten on kahtena iltana telkkaria katsoessa tullut sellaisia näköhäiriöitä. Näen semmosen ison pyöreän, ikäänkuin jonkun rattaan, semmosen sahalaitaisen pyörimässä oikeassa yläkulmassa. Ekan kerran se tuli sunnuntaina ja kun tulin nettiin katsomaan raskausmyrkytyksen oireita, kun muistin, että näköhäiriöt kuuluu raskausmyrkytyksen oireisiin, niin en pystynyt lukemaan mitään, kun osa kirjaimista puuttui kokonaan, tuntui, että oikeasta silmästä lähtee kokonaan näkö. Menin makuulle ja laitoin silmät kiinni ja oikein painoin kädellä tosta silmän päältä, niin ei mennyt kauan, kun olo oli jo normaali. Ja eilen, kun vihdoin katsottiin se Helistimen DVD, niin tapahtui sama ilmiö.

Minni piti vielä kommentoida tota hautajaisvaateasiaa, että olin juuri hautajaisissa, missä yhdellä vieraalla oli just musta paita ja valkonen hame. Luulen, että kaikki kyllä ymmärtävät, että ei välttämättä kaapista just nyt löydy oikean kokoista mustaa hametta. Itelläni oli mustat raskaushousut (suorat mustat housut) ja vähän juhlavampi musta t-paita.

Harmi, että Sartsa sulla peruuntui noin viime tipassa se neuvola. No mutta jospa sun ei enää sinne neuvolaan tarviskaan lähteä, vaan suoraan sairaalaan. Millonkas sulla on se "kriittinen" päivä, että milloin pääsisit sinne toiseen sairaalaan, olikos se Vammalaan, synnyttämään?

Elkku 37+4
 
Ei kyllä enää yhtään tarvis hellettä oon aivan poikki siihen ja taas perjantaina kuuma..argh..muutenkin yöllä tulee oikein hormoni tuulahduksia tuskanhiki päällä...saa juosta vessas kokoajan..nyt vaan täytys levätä jos tyyppi syntyy normi tavalla että äiti jaksaa sen työntää ulos..odottavan aika on pitkä..blaah..kaikille mammoille tsemppiä :hug: :flower:
 
Minni lueskelin netistä tosta nivusen vihlomisesta ja löysin tämmösen:
Synnytyksen lähestyessä äidin elimistössä alkaa tapahtua synnytystä ennakoivia muutoksia. Kohdun kaula pehmenee, lyhenee ja avautuu. Hormonien vaikutuksesta myös häpyluun liitos pehmenee ja voi aiheuttaa kipua. Synnytyksen lähestyessä sikiö laskeutuu alaspäin synnytyskanavassa samalla venyttäen sitä. Tämä voi aiheuttaa kipua ja painontunnetta nivusissa ja synnytyselinten alueella.

Eli kaipa se kipu on sitten vaan merkki siitä, että jotain edistystä tuolla tapahtuu =)
 
marakatti Onnea että olette päässeet kotiutumaan pojun kanssa. Nyt se on uutta ja ihanaa aikaa kun on vihdoin se pienokainen siinä ja eikä tarvi odotella enään :) Hyvä että leikkaushaavat ovat alkaneet parantua. Seuraavaksi taitaakin olla ristiäisten suunnittelu teillä edessä, ai ihanaa! :D
Minni että tommosia ihmisiä pitääkin olla jotka tekevät tommosta! :( Selkäänsä niitten pitäisi saada jotka pöllivät haudalta mitä tahansa.. on se nyt semmonen paikka josta tyhmänkin ihmisen pitäisi tajuta ettei saa ottaa.. mut näitäkin näköjään löytyy. toivottavasti löydät uuden enkelin kaveriksi sille toiselle, tsemppiä :hug: :)
Sartsa ohhoh, jos sittenkin tänään rupeis jotain tapahtumaan, sauna + kävely näyttää aiheuttavan noita suppareita :) Ja sen sanon että viimeiseksi et jää synnyttäneiden listalle ;)
vauvahaaveita pääasia on se että vauva voi hyvin, ja täysaikaisuudessa elää niin ei vissiin haittaa olekkaan jos vaikka käynnistettäisiinkin synnytys :) Pian sullakin oma vaavi sylissäsi :D Tsemppiä perjantaille!

Nonniin.. siispä tämä mamma käynyt töissä tänään, kyllä teki hyvää ja nyt väsyttää sairaasti, pyydettiin samantien huomiseksi töihin ja lupauduin tietenkin menemään. Vitsi kun illalla säikähdin kauheesti kun kävin vessassa. Paperilla huomasin vähän verta ja sit mietin et mitä hittoo tää on... olisikohan se voinut johtua siitä kun sänkytouhuissa olin ollut.. mut ei kyl ennen ole tullut verta alapäästä.. mut se sitten loppui onneksi nopeaan. Mistäköhän johtui kuka tietää.. Anyway. huomenna taas töihin ja tänään illalla rentoudun paaaaljon <3 :D

Lumi ja pikkuinen 37+3 <3
 
Sartsa83
LumiPoni kiitos tsempityksestä ja piristävistä sanoista. :) Toivotaan että tässä jotai ny tapahtuis.. :) Ailahtelevia noi supistukset on edelleen... tulee ja menee ja ei tuu välillä ollenkaa!.. PYH!

Me lähdetään nyt käveleen kauppaan.. lisää liikuntaa!!! :D ;)
 
Sartsa Supparituulia sulle lähettelen! :hug:

Marakatti Juups, mulle kans sitten tehtiin sectio, mielenkiintonen kokemus, varsinkin kun tunnin varoitusajalla siihen menin :eek: mulla leikkaushaava aiheuttaa vielä jonkun verran kipuja, mut tänään olen vaan ottanut yhden särkylääkkeen et edistystä tapahtuu, perjantaina sit otetaan hakaset pois...

Vauvahaaveita :hug:

Omaa. Nyt näyttäs siltä, et huomenna vihdoin sit saisin tytön kotiin... niin hyviä sokeriarvoja on koko päivän ollut ja lääkärit halusvat tän päivän vielä tarkkailla, mut varovaisesti suhtaudun vielä, koska muinakin päivinä olen luullut et tyttö saadaan kotiin ja kun ei ollakaan saatu niin pettymys on ollut valtava :( Oon nyt huomannu tän stressin ja itkuisuuden (mieletön ikävä :heart: ) vaikutuksen maidon tuotantoonkin, joka on siis selvästi vähentynyt, et siinäkin mielessä olis kiva saada tyttö jo kotiin, mut siis peukut pystyyn! =)

Patience ja tytteli 1vko :heart:
 
Sartsa83
Patience suppareita oli niin kauan kuin liikkui.. ja vielä vähän aikaa kotona sohvalla tietyssä asennossa, mutta yöllä ne taas kaikkosivat. Tässä on nyt joku juttu ettei synnytyksen pidä vielä käynnistyä. Jotain pitää tapahtua vielä ennen sitä. Mutta liikuntaa aion nyt lisätä ja käydä joka päivä tekemässä jonkinmoisen kävelylenkin koska sillä on näköjään tehoa.

Täällä peukut ja varpitkin pystyssä että tänään ois SE suuri päivä ja saisitte rakkautenne kotiin! :heart: Tottakai sitä on ikävä omaa lastaan kohtaan ja varmasti vaikuttanut täten maidonkin tuotantoon kun stressaa ja on ahdistunut ikävästä. :hug:

Omaa. Täällä ei olla nukuttu juurikaan.. heräsin kolmen jälkeen johonkin ..vissiin vessaan ja sen jälkeen ei uni tullut. Aloin ajatella taas isääni ja siskooni ja meidän ns. "perhetilannetta". Ajattelin nyt ottaa tehtäväkseni kirjottaa heille kirjeet. Molemmille omat mutta yhteisen, jossa he näkevät mitä olen kummallekin erikseen kirjottanut. Ja aion kirjottaa siskolleni, että on parempi ettei hänestä tule sylikummia, koska aistin sen niin vahvasti että häntä jollain asteella vaivaa edelleen se että oltiin samaan aikaan raskaana ja hän teki abortin. Mun lapsi tulee jollain tasolla aina muistuttamaan häntä hänen pienestään, jota hän ei kuitenkaan koskaan saanut. Muutenkin asia pyörii hänen mielessään aina, mutta mun kohdalla varmasti nousee pintaan useasti. Tulee oleen vaikee pukea ajatuksiaan sanoiksi, mutta paremmin se onnistuu paperille kun sanoin. Se mitä päässä miettii ei nimittäin aina tuu samalla tavalla suusta ulos kun samaan aikaan päässä on monta tuhatta asiaa jotka pitäs muistaa sanoa.

Mutta mä alan kirjotteleen kirjettä ja meen sen jälkeen (toivottavasti) raukeemmin mielin takas sänkyyn, jos saisin vielä unta.

Sartsa ja Pähkis 40+2 :heart:
 
Tulin vaan kertomaan, että viime yönä valvoin tunnin supistelujen takia. Alkoi siinä 23.15 ja loppui puolen yön maissa. Tuli ihan tasaisesti, varmaan 5 min välein. Mutta ne oli siis jotain harjotussupistuksia, semmosta menkkajomotusta. Alavatsa, selkä ja lonkat särki. Meinasin ottaa Panadolin, mutta halusin sitten kattoa miten se menee ilman mitään kivunlievitystä. Se loppui semmoseen tosi pistävään kipuun, sattui aika lailla tohon alavatsaan vasemmalle. Jos umpisuoli ois sillä puolella niin oisin varmaan luullut, että umpisuoli puhkeaa. Mut sit kävin vessassa ja menin takas sänkyyn toiselle kyljelle niin se helpotti. Aamulla suihkussa tuli yks supistus. Ehkä ne sit tästä alkaa.

Elkku 37+5
 

Yhteistyössä