Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Ihanaa, jo 2 vauvelia syntynyt terveinä, mahtavaa!!!! Onnea kovasti :heart:

Meillä oli eilen se äitipoli. Sellanen pimeä huone, jossa lääkäri ja hoitaja (suht nuoria molemmat) istuskeli. Sitten vaan housut pois ja tutkittavaksi. Eka katto sen kohdun suun, kiinni vielä normaalisti. Sitten alko ultraamaan. Mies tuli siihen kattomaan ja sitten se lääkäri sano, että täällä ollaan niin kauniisti pää alaspäin, että aloin itkemään. Mikä helpotus!!. Kyllä sen jälkeen putos kaikki pelot ja muut asiat mielestä. Musta tuli onnellisin. :) Kaikki muutenkin kunnossa, joten toivotaan vaan, että jatkuu loppuun asti. Lääkäri sano, että pitäs syntyy todennäköisesti LA tienoilla.

Nyt remonttia taas, saatiin maalattua ja kohta laminaatit lattiaan.

Paistoin äsken 3 pellillistä korvapuusteja, tuli hyvejä :D

Mukavia hetkiä kaikille,
Tuikku ja Masulainen 36 + 3 <3

 
Heips! Ja onnittelut täältäkin Marakatille :flower:

Tänään oli se synnytystapa-arvio ja tässäpä sen kuulumisia:
Tämän hetkinen painoarvio oli 2611g, mutta ihmettelen miksi neuvolakorttiin on kirjoittanut 2639g? Toi 2611g vastaa sen tietokoneohjelman mukaan viikkoja 35+5 ja mulla on tänään 36+6. Sanoi vain, että on normaalia sirompi vauva, mutta johtunee siitä, kun äitikin oon niin pienikokoinen. Syntymäpainoarvioksi sanoi n. 3,5kg. Ei paha, odotin isompaa! Toi mun maha vaan näyttää niin valtavalta, että en ois uskonut, että tommoset kommentit tulee. Että ihan siro vauva!

Sisätutkimus yllätti mut tällä kertaa positiivisesti! Siis se oli eka kerta IKINÄ koko mun elinaikana, ettei se sattunut! Voiko johtua siitä, että paikat on jotenkin "venyneet" tai jotain, mutta se ei siis sattunut yhtään!! Se lääkäri sano pariinkin otteeseen, että tää voi sitten sattua ja odotin jotain järkyttävää kipua, niin ei mitään! Sitä häntäluun painamista mä pelkäsin myös, koska kärsin ennen raskautta häntäluukivusta, mutta sekin vaiva on kadonnut raskauden myötä niin ei sattunut sekään. Sanoi, että hyvin joustaa. Ja sanoi jotain, että taaksepäin on hyvin tilaa. Siinä tutkimusta tehdessä se sanoi, että kohdunkaulaa olis jäljellä 1cm, mutta neuvolakorttiin on merkannut ~1,5cm. Ja mitähän se mahtoi tarkoittaa sillä, kun heti kun se oli laittanut sormensa sinne niin se sanoi, että täällä tuntuu joku nyppylä vai millähän nimellä se sitä kutsui. En tiiä mitä lie tarkoitti. Olin ehkä jotenkin paniikissa, kun en muista oikein kunnolla mitä kaikkea se sanoi. Se on merkannut tohon neuvolakorttiin että kohdunsuu on kiinteä ja kiinni. Sanoi, että pää on jo kiinnittynyt ja kehui, että hyvällä mallilla on. Ei ollut puhetta mistään, että osaako arvioida tuleeko lasketun ajan tienoilla vai milloin tai että joudutaanko leikkaamaan välilihaa. Ja nääkin kysymykset mulle tuli tietysti vasta kotona mieleen.

Joo ja sitten yksi ihmetyksen aihe lisää. Mullahan oli toissapäivänä se neuvola ja siellä se neuvolatäti (sijainen) sain sf-mitaksi 36,5, joka meni siis yli sen yläkäyrän. Nyt 2 päivää myöhemmin tää lääkäri sai mitaksi 35cm! Johtuukohan tuo ero vaan mittaajasta...

En tiiä, pää on vähän sekaisin, mutta helpotti tuo tieto, ettei nyt PITÄIS olla mikään jättiläinen tulossa ja pitäis mahtua tulemaan alakautta.

Mulle ei muuten puhuttu mistään ulko- ja sisäsuu hommeleista mitään =)

Elkku 36+6
 
Sartsa83
marakatille onnittelut poikavauvasta!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

Patiencelle tsemppiä et pääsisitte pian kotiin! :heart:

minni niin.. laskettu on tosiaan JO ens viikon tiistaina. Ei tällä pallolla enää mitää tekoa ole! :/ Pyh!!! Tarvii vissiin vaan sit kävellä ja saunoa ja jotain.. en tiiä. Pistän miehen tänään tai huomenna hommiin... ;) Vaikka meinasinkin ettei sitä tehtäs enää, mut.. nyt on kaikki keinot sallittuja!!!!!

Mä en oo kyllä ainakaan tätä tahtia meistä seuraava!!! Saatte sitten keskenään arpoa kuka teistä on seuraava... Mä alan masentuu kohta oikeesti. :ashamed:

tuikku sama homma siis kun mullaki taysissa äitipolilla. :) Onnittelut käynnistä!!! :hug:

 
Tänään käytiin taas neuvolassa verenpaineen kontrollimittauksessa ja onneks oli paineet sen verran alemmat etten osastolle joudu =) Pissakin oli puhdas ja paino tullu alaspäin niin ei merkkejä raskausmyrkytyksestä.

Vauva oli myös laskeutunu parissa päivässä jonkun verran, ja siltä se tuntuukin kun alkaa painaa tonne lantioluihin.

Ens tiistaina sitten äippäpoli ja uus kokoarvio, neuvolan tätsy kehotti pakkaamaan sairaalakassin mukaan, kun voi olla että jään sinne suoraan käynnistykseen, mikä ei kyllä haittais ollenkaan! Jos ei siis tiistaina kuulu iltapäivällä niin osastolla ollaan.

titityy ja taisto 37+4
 
Sartsa83
titityy siis mulla on nyt menny ehkä jotain ohi, mut syy miksi sulla käynnistettäisiin, on? :eek: Tokihan se varmaan hienoa on, jos sinäkin jos saisit vauvelin.. mulla on itellä tiistaina sopivasti laskettu, mutta tuskinpa tää ulostautuu siiheksi..

Oisit siis sitten kolmas tämän pinon synnyttäjä. :)
 
Sartsa83
:heart: Perjantai 6.8.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
SYNNYTTÄNEET:

Patience..........toinen.........synt 4.8.2010.....tyttö................
marakatti88....esikoinen.....synt 6.8.2010....poika................KYS

VIELÄ MASUSSA:

minna90...........20v...........esikoinen.........LA 1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........27v...........esikoinen........LA 10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen........LA 10.8...................KAKS
Marru................28v...........esikoinen........LA 13.8...................TAYS
Esposa..............26v...........esikoinen........LA 14.8...................HUS
Niskavuori.........28v...........esikoinen........LA 15.8...................KYS
pikku-evelyn......?..............esikoinen.........LA 15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen........LA 19.8...................KHKS
Rinsessapa.......23v...........esikoinen........LA 20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen........LA 22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen........LA 23.8....................EKKS
ella82................27v....................?............LA 24.8......................?
maijuli82...........28v...........esikoinen........LA 24.8...................N-kli
TiiaRiitta............26v...........esikoinen........LA 26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset........LA 26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen........LA 28.8...................JKL
Elkku10.............29v...........esikoinen........LA 28.8...................HYS
minni234...........22v...........esikoinen........LA 29.8...................KOKS
LumiPoni...........20v...........esikoinen........LA 29.8...................HUS
tuikku10............30v...........esikoinen........LA 31.8...................TAYS



Maijamehi........28v.........pikkukakkonen...LA 3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen....LA 6.8..................KOKS
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen...LA 10.8....................?
anriss.............22v.........pikkukakkonen.....LA 15.8.................OYS
vauvahaaveita..26v.......pikkukakkonen....LA 23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen....LA 26.8..................TAYS



Freni..................28v...........kolmas.............LA 18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas.............LA 21.8..................OYKS
lelluriina.............22v...........kolmas.............LA 3.9...................SEKS



rommikola..........25v...........neljäs..............LA 28.8..................MKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa Vauva on isokokonen, oli 36+2 jo 3560g, eli nyt tiistaina huitelee jo varmasti päälle neljän kilon kun viikkoja on 38+1... lekuri sano jo viikolla 34 että ei anneta mennä taysiaikaseksi, on pari viikkoa käyriä edellä tuossa kasvussa. Ei mahdu sit enää alakautta pihalle jos annetaan kasvaa laskettuun asti.
 
Voi peppu! olin kirjoittanut ihan kauheen liutan tänne ja sitten tää kone teki jotain ja sammutti koko sivun :( Ihan turhaa.. nyt hamittaa.. no tässä uudestaan jotain nopeemmin yritän kirjoittaa.
Siispä onnea marakatille ja koko perheelle pojasta :flower: Varmasti ihana tunne kun on pieni maailmassa :)

Minni Voi olla että se kiinnittyminen saattaa merkitä sitä että syntyy vähän aikaisemmin mutta koskaan sitä ei tiedä :D Sitä tässä jo toivois että tää vaavi lähtis täältä tulemaan kun on niin tukalaa olla missään asennossa vaikka onhan tätä masua ollu kiva kantaa! Mut jotenkin se nyt tuntuu että tässä loppuvaiheessa ei enään jaksa niin kauheesti kuin mitä kuukausi sitten. Tuntuu välillä että maha halkeais kun pikkuinen tunkee ne jalat ja kädet oikein korkealle, silloin vaan sanotaan "Au".

titityy Se varmasti on parempi että synnytys käynnistetään aikaisemmin jos vauva alkaa olee jo sen verran iso että ei uskalleta antaa enään kasvaa masussa ja varmasti se oisi mukavempaa kokea se alatiesynnytys mikä on pitkä ja jännittävä aika. Todella jännittävää! Katsotaan miten käy :) Sartsakin on jo niin lähellä tuota laskettua aikaa! hui! ja mitä vaan voi vielä tapahtua kuten että syntyisi pv tai pari aiakisemmin, koskaan ei tiiä :)

Kaksi on jo synnytäneet elokuun mammoista! Oikeen paljon onnea vielä Patience ja marakatti! Me muut elokuun mammat tullaan täältä perässä :)

Huomenna olisi sitten minulla se 37 viikko täynnä! jes ^^
Lumi ja pikkuinen 36+6 <3
 
tuikku hyvä juttu, että kaikki oli hyvin ultrassa ja muutenkin tutkimuksissa! :) Oi, mäkin haluaisin korvapuusteja! Vielä ihan tuoreina, vesi on ihan kielellä ;)

Elkku ompa outoa, että sanoo toista ja kirjottaa korttiin taas toista! No, kai siinä on joku järki..... :D Hyvä, että teilläkin kaikki oli hyvin :) Toi sf voi todellaki olla mittaajasta kiinni, mut voihan se myös olla että pikkunen oli nyt eri asennossa tai vaikka jo vähän laskeutunu ;)

titityy kiva ettet joutunu osastolle jäämää, se on aina vähän tylsää hommaa siellä yksikseen maata! Hui, varmasti jännää kun ei tiedä varmuudella, että käynnistääkö ne sitä tiistaina vai ei. Toivottavasti :)

Lumiponi sähän sen sanoit, sitä ei koskaan voi tietää! Olis kyllä ihanaa kun vois vaan ite päättää milloin vauva syntyy, tai toisaalta sit siinä menis varmaan se jännitys, ehkä näin onki parempi :D
Sama homma täällä, huomena täysaikasia! :)


Tänään oltiin miehen serkun häissä, ja voin sanoa että oli KUUMA! Se kirkkokin oli kuin sauna, ja sit se juhlapaikka! Hiki vaan virtas ja siinä sitä yritti löyhytellä itteään jollakin paperinpaloilla! :D Oli pakko lähteä aikasemmin, kun tuntu että pyörtyy!
Onneks kuitenkin hengissä selvittii ja sit pitäis lähtä lenkittämään toi koira, jippii!

Minni ja Mini 36+6 :heart:
 
Sartsa83
titiityy aaa.. okei. Kiitos tästä infosta. En tiiä mihkä on hukkunu noi sun tiedotteet.. varmasti oot asiasta aiemminki kertonu. :ashamed: Sori siis.... ei muuta ku tsemppiä ens viikkoon!! :hug:

LumiPoni lähellä ollaan juu... ei oo ihan kauheesti enää.. eikä tosiaan tiiä koskaan mistää mitää. ;)

minni juu, tänään ollu todella hiostavaa... täällä pirkanmaalla oli ihan järjetön ukkosmyräkkäkin ja joka paikka lainehti ja tulvi vettä. Mut onneks sen jälkeen taas ilma raikastu! Voin siis kuvitella millasta on ollu olla juhlatamineissa kirkossa saati juhlapaikalla! Ja vielä viimesillään raskaana! Huh!

Omaa. Täällä edistystä!!! Nyt on tässä iltasella viimesen reippaan tunnin aikana tullu 3:n, 4:n 5:n, 10:n ja 11:n minuutin välein supistuksia!! :D Mutta niitten pitää tulla säännöllisinä ja ainakin kuuden tunnin ajan säännöllisesti, jotta voi ottaa yhteyttä synnytysvastaanottoon ja ilmottaa tulostaan.. toki täs on viä sekin, ettei varsinaisesti lapsivesiä oo menny silleen kunnolla. Edelleen tihuttaa ja viime yönä sitä jopa lorottikin vessassa käydessä, mut tää on jo edistystä että noita supisteluja tulee, koska ne takaa sen, että paikat alkaa pehmiään, kohdunkaula lyhenis jne. ;) :D Toivokaamme siis parasta!

Tää lähtee nyt oottelee lisää noita supistuksia... ;)

Sartsa ja Pähkis 39+4 :heart:
 
Sartsa83
vauvis noooo en! :kieh: :headwall: loppuvat ns. seinään kun menin nukkumaan. Muutama suppari tuli unen läpi ja aina kun vessaa nousin, tunsin yks, korkeintaan kaks supistusta. Mut nyt kun taas aamulla nous ylös, on semmonen kiristävä tunne koko ajan mahalla.. et tässä nyt sitten ootellaan, jatkuuko ne tälle päivää. Jännä et vaan tuollee yöllä hävisivät.. (?) :eek: :/ |O

Let see what happening.. ;)
 
Sartsa, minkähän verran sulla on sitten tullut jo tuota lapsivettä? Ja ootko varma, että on sitä ettei vetistä valkovuotoa? En muista, mitä oot siitä aiemmin kirjoittanut, mutta itse varmaan soittaisin synnärille ja kysyisin, mitä tehdään. Ai sulla on ohjeena 6 h, huh. Meillä 3-5 h ja sekin tuntuu pitkältä ajalta. Toki pitää mennä sit aikaisemmin, kun ei enää kestä tai muuten tuntuu siltä, että se vaavi tulee jo.

Täällä ollaan edelleen visusti mahan suojissa 39+1.
 
Sartsa83
Esposa toki siis jos supistusten väli on jotain 3min koko ton 3-5 tunnin ajan, niin sitten on hyvä ainakin soittaa tonne synnytysvastaanottoon.. mut ensisynnyttäjänä ne yleensä vaan käännyttää sit takas jos ei oo tarpeeks kauan ollu jatkuvia kipeitä supistuksia.

Siis lapsivettä voi tihuttaa loppuraskaudessa, mutta sitä riittää kuitenkin tuolla mahassa ja sitä kertyy koko ajan lisää. Synnytyksenkin aikana. Näin mulle on ammattilaiset selventäneet. Ja oon lukenu. Sillonkin jos kalvot puhkee kotona tai muualla kuin puhkaistais sairaalassa ja lapsivettä tulee reilummin, sitä lapsivettä kuitenkin jää vielä sinne lapselle, koska monissa synnytyksissä sitä lapsivettä lorahtaa vielä lapsen syntyessäkin samalla.

Ja juu, ihan sama homma siis, jos supistukset menee niin kipeiksi että niiden kanssa ei kotona pärjää enää, voi mennä jo aiemminkin sinne, mutta niin kauan kannattaa kotona olla, että on jo tosi tuskanen olo, koska siellä sairaalassa (etenkään TAYS:ssa) ei ole kiva olla.

Täällä on nyt tosiaan noita suppareita tullu pisimmillään 21min väleillä. Nuo eiliset olikin kipeitä harkkareita. Tänään olleeti ihan erilaisia. Selkeesti vatsalihakset tekee yksinään reeniä ja voimistuu aste asteelta. Kun supistus on voimakkaimmillaan, mun koko maha nykii ja samalla koko kroppa nytkähtelee. Ja nää tuntuu kunnolla selässäkin. Mielenkiinnolla seuraten miten tässä etenee. Mut vielä ei tosiaankaan puhuta säännöllisistä..

Niin jo by the way ja synnytys voi kuulemma käynnistyä ilman että vedet menee tai kalvot puhkee.. voi siis tulla ihan säännöllisiä supistuksia.. ja tällöin sitten voi mennä siihen, että sairaalassa vain puhkastaan kalvot ja vauva alkaa sitten syntymään. Eräälle ystävälleni kävi näin, kun hänellä ei puhjennut kalvot mutta supistukset alko ja muuttu vain koko ajan kipeämmiksi. Paikatkin alko aukeamaan, mutta vedet vaan pysy sitkeesti sisällä.. toki tihutteli niinkun mulla, mutta kalvot ei puhjenneet. Jokainen raskaus ja synnytys kun on erilainen niin kaikenlaisia mahtuu joukkoon. :)

Tsemppiä Esposa sinnekin!! Toivotaan että jotain alkas sielläkin tapahtuun! :hug:

Sartsa ja Pähkis 39+5 :heart:
 
Sartsa noissakin on varmaan vähän paikkakuntakohtasia eroja, millaseet ohjeet saadaan supistusten kestoista :) Meille ainakin sanottiin, että niin kauan kotona kun pystyy, (ja sehän on ihan loogistakin, kuka nyt huvikseen sairaalaan tahtoo) mut noin kolmisen tuntia jos on kipeitä ja säännöllisiä niin sit näytille. Ja AINA kun menee sairaalaan, niin ne tarkastaa ton alapään tilanteen, ei siis käännytä ketään suoraan kotiin, kun eihän sitä koskaan voi tietää miten ne synnytykset eri ihmisillä etenee :)
Musta on vaan niin ihanaa kun sullakin alkaa noita ihan kunnon oireitakin olemaan jo noin paljon! Ajan kysymys vaan :) ..Vaikka siitähän ei puhuta, Pähkinä syntyy vasta parin viikon päästä! ;) :D
Mullahan se tyttöjen synnytys menikin niin, että ensinhän huomasin vessassa käydessä, että tulee vähän verta, mut ne hoitajat vaan sano että on normaalia. Sitte alko supistelemaan ihan muutaman minuutin välein aika kipeesti ja sit lopulta pääsin ultrattavaks. Sit jossaki vaiheessa mun oli pakko päästä vessaan, oli ihan kamala tarve päästä pissalle, ja sit kun menin niin pelästyin ihan kamalasti kun sikiöpussi tuli ulos, tai siis eihän sekään ihan kokonaan tullu, mutta en edes tajunnu silloin että mikä helvetti se oikein on. Sitte jossakin vaiheessa ne puhkas sen ja sit meni ne vedet. Ja oon siis kuullu, että noin voi käydä ihan täysaikasillakin ja sellasilla ketkä ihan normaalisti sit syntyy, mut vaan tosi harvinaista.

Ihan tyhmää kun mies on tän koko päivän poissa, siellä pelissä :/ Onneks lähti kuitenkin omalla autolla, niin on sit aikasemmin kotona, ehkä jopa kymmenen puitteissa ;) Musta on niin sulosta, kun toinen hätäilee jo, että Mini syntyy :D Soitellu tänäänki, että antaa nyt sit puhelimensa pelinajaks niitten huoltajalle, et jos tulee lähtö nii soitan sit sille, niin ne keskeyttää pelin et mies pääsee huristelee tännepäin :D :D Ja sanoisin, että on aika epätodennäköstä et Mini tänään syntyis, ihme sais todellaki tapahtua! Ei oo nimittän tullu yhtäainutta(!!!!!) supistusta sitte pariin viikkoon! Jotenkin sit alkaa vielä enemmän asennoituu siihen, että yli mennään ja paljon! Ei vaan yhtään sellanen olo, että tää vois syntyy ikinä! :/ Kuulemma yliaikaiskontrolli on sitte kun 10 päivää on menny lasketun yli. Sit ne kattoo siellä tilanteen ja jos ei oo mitään estettä raskauden jatkumiselle, niin sit uudestaan 4 päivän päästä ja sit ne kyllä vissiin sen käynnistysajan antais, mutta ei vielä silloinkaan siis... Ihanaa, toi on varmaan mun tulevaisuus :D Ärsyttää kun ajattelen tälleen, kun mun mielestä mun pitäis ajatella vaan niin, että mitä kauemmin Mini mahassa jaksaa kasvaa niin sen parempi, mutta kun en aattele! Ärrrrrr!
Tänään meen mun siskon synttäreille, kun eilen en päässy niitten häitten takia. Jospa sit sais muuta ajateltavaa kun tän pikkusen....

Minni ja Mini 37+0!!!! :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
minni joo ja siis saman suuntanen käytöntö täälläkin.. uskaltauduin soittaan ton lapsvesihomman takia tonne synnytysvastaanottoon, niin sieltä sanottiin että niin kauan kotona kun jaksaa ja kestää supisteluja.. paitti jos niitten väli alkaa oleen ihan paria minuuttia ja niitä vaan tulee tunnista toiseen samaa tahtia!

Ja sain nyt tehtäväks semmosen testin, että laitetaan housuihin side, jonka päälle pari palaa paperia. Jos paperit on kastuneet läpi siteeseen saakka, kyseessä on lapsivettä. Jos taas neste on jääny vain papereihin, on kyseessä pelkkää valkovuotoa. Ja jos se on vettä, niin sitten näyttäytyyn vielä tänään taysiin. Muussa tapauksessa jään seuraileen supistuksia. :)

Saas nähä kui käy tässä. :) Juu juu siis minni, ylihän täälläkin mennään kuten sielläkin. ;) Ihan varmasti!!! ;) :p .. jos kato tolla ajattelu tavalla sais sen että jotain tapahtuiski. Mä huomaan ainaki itestäni nyt sen, että kun jännitän (jännitin esim. soittoa sinne sairaalaan) niin heti tuli kova supistus! :D Eli sopivasti rauhallisuutta ja sopivasti jännitystä. ;)

Oih, miten sun miehes on ihana! :D :heart: Ja kiva että ne keskeyttää pelin jos lähtö tulis.. tuskin siis välttämättä nyt ihan tässä muutaman tunnin sisään, mut eihän sitä koskaan tiiä vaikka sullaki alkais supisteleen yhtäkkiä ja sit se oiski menoa. :)

Ainaki Mini on nyt täysaikanen!!!!!! ONNEA SIITÄ!!!!!!! :hug: :heart:
 
Sartsa83
LumiPoni eläpä muuta sano! TUSKAAAAAA!! Ja silti meinaan saunaankin tästä tunnin sisään suunnata! ;) ... vielä kato jos yrittäs tota savustus tekniikkaa, etenkin ku supparitkin on tulleet kehiin..

Tosin nyt ne päätti ottaa taas tossa takapakkia ja ollu viimeseen kahteen kolmeen tuntiin vaan noin kerran tunnissa.. :/ Nooh, joskos ne taas siittä sitte.

Heh, itellä on kans muutaman kerran tullu käynnistysuni, mutta tässä ei oo nyt hetkeen tullu.

Onnittelut vaan LumiPoni täysiaikasuudesta! :hug:

Ja se siitä "panikoinnista".. nyt tulee suuuuupiiiistuuuuuuus. :D
 
Sartsa Hmmm, jospa se sauna auttais, sitä ei koskaan tiiä :p mä kyllä käyn kerran viikossa saunassa eikä oo tehnyt pahaa :D Niitä unia vissiin tulee kun ajattelee vähän liikaakin sitä et millaista tulee olee ja jännittää vaan niin kovasti :D Se vaan on niin että pähkinä on viihtyny sun masussa ja millään vielä haluais tulla ulos :) Ehkä se on nää kuumat kelitkin jotka tekee sen että mielummin pysytään sielä sielä turvassa. Tässä myö kaikki ootetaan että milloinkas sinä ja Esposa lähette synnyttää! ;) Teiän aika pitäis olla jo kohtapuoliin :heart:

Kävin tänään ostamassa itselleni ne imetysliivit niin ei niistäkään sitten tarvi enään stressata että nekin pitäis olla viel. Ainiin joo. Sartsa jokos sitä on pakattu jo sairaalakassi valmiiksi? mitäs kaikkeee sinne oot laitanut? :)

Lumi ja pikkuinen 37+0 <3
 
Moi,

En uskalla ostaa vielä liivejä, kun en tiiä miten tissit turpoo. Ostin yhet tossa 1 kk sitten ja ne on jo pienet :LOL: joten tarvii odottaa ja jos ei sitten voikaan imettää :(

Hirvee on ilma!!! Mulla alkanu turvotus ja sellanen särky on sormissa aamulla kun herää.

Remontti ei ole vieläkään valmista, mutta kaveri saa tulla koska vaan...

Tekis vaan mieli nukkua...

Vointeja teille,
Tuikku ja Masulainen 36 + 5 <3
 
No Sartsa mitä se side näyttää? :D
Mä en edes enää tiiä mitkä on harkkasupistuksia ja mitkä taas jotakin Minin möyrintää! Saa nimittäin aika kovaks ton alamahankin tehtyä noilla mönkimisillään, et ei tosikaan. No, onneks ne oikeet supistelut sit kyl erottaa, ettei tarvi sitä pelätä :D

Lumiponi joo todellakin, hitto mikä keli! Ulkona varmaan 40 lämmintä, tai ainaki tuntuu siltä ja se ilma vaan seisoo paikallaan! Sit toi savu saa mun silmät kirvelemään ja pään särkemään, vois pikkuhiljaa ne siellä Venäjällä sammuttaa ne palot!
Ihana kun sisällä pystyy nyt kuiteskin olemaan, mut kokoajan takaraivossa kuitenkin se, että koirankanssa pitäis lähtä lenkille, ei vaan pysty!
Mäkin käväsin ekaa kertaa kesässä kotona saunassa toissapäivänä, eikä mitään! No toisaalta ihan hyvähän pienten on vielä kasvaa ainakin sen viikon-pari.
Mullakin on yhdet imetysliivit kaapissa oottamassa ja sit oon ostanut myös kaks imetystoppia, vähän niinkun yöpaidaks itelleni. Ennen kun on tultu enimmäkseen nukuttua vaan pikkareissa tai miehen t-paidassa. Nyt pakko pitää jo liivinsuojia öisinkin, ja sit aattelin että on helpompi imettää sellasesta avonaisemmasta paidasta kun et pitäis yöllä sit aina kääriä koko helma ylös! Ja onhan niissä sit ne kätevät luukutkin, mut tuskin jaksan sit pitemmän päälle niitä availla :D
Mulla on se sairaalakassin pakkaaminen vähän taas jäänyt! :D Ensin alotin niin innoissani, nyt se vaan lojuu tuolla ja oottaa uutta inspistä ;)
Ja onnittelut sullekin poksumisesta! :heart:
 
Sartsa83
LumiPoni no jaa.. kattotaan nyt sitten yötä vasten, auttoko sauna taaskaan mitää.. ainakaan ei viilentäny ku taas hiki päällä ja kämppä ku toinen sauna! :kieh:

Juu, pakattu on ja siellä on nyt pienelle vaatteet, itelle kotiinlähtövaatteet, vauvakirja (jos jaksaakin vaikka heti synnytyksen jälkeen kun on levänny, kirjotella tuoreimmat uutiset sinne), puklurätti (elkää kysykö miksi. :p ), tutti.. en kans tiiä miks sekään on matkassa, kamera, siteitä itelle, imetysliivit, liivisuojuksia, vauvaharja.. sit sinne menee vielä hiusharjaa ja naamanpuhdistusvälineet, ehkä ripsari ja kulmakynä, jos jaksaa kiinnostaa kotiinlähtö päivänä vähän ehostaa itteään. JOS ei tuu kiire lähtö sairaalaan. Sit otan sinne vielä varmaan vähän jotain evästä jos muistaa ja jaksaa.. esim. energiajuomaa ja vaik pari omenaa ja ehkä pari leipää. Synnytyssalissa on kuitenkin jääkaappi eväitä varten ja mies saa keitellä kahvitkin siellä halutessaan. :)

minni ei tosta sidetouhusta ottanu erkkikään selvää! Niin kuuma ollu koko päivän että mä pelkästään hikosin osan niistä papereista! :/ ... Tarvii toivoo jos huomenna ois viileempää.. tai sit laittaa nukkumaan mennessä siteen ja paperia sinne ja kattoo sitten yöllä, onks mitää tullu. Ja toisekseen: supistelut katos ku seinään... :( :kieh: :headwall: ..Mut nyt on taas semmonen tunne, et ne saattais olla palaamassa. Toivossa on siinäkin mielessä hyvä taas elää, mut.. jotenkin alkaa usko loppuun ja on semmonen olo, ettei tää kyllä ihan tässä ny vielä ookaan tulossa!

Juu, oikeet erottaa. Harkkareissakin on se, että sillon ei lapsi möyri siellä olleskaan kun ne tulee. Vatta on kivikova ja mulla se sattu sen hetken ja meni pois. Mutta nää oikeet tekee tosiaan tuon että vatsalihakset tekee ns. omaa treeniään automaattisesti ja voimakkaimmillaan koko kroppa nykii! Tai ainakin mulla.. ja yks joka sai kuukaus sitten esikoisensa, vahvisti nää mun supistelut samanlaisiksi mitä hällä itellä oli kun synnytys alko oleen lähellä ja käynnistymässä.

MÄ EN KESTÄÄÄÄÄÄ!!!! Mä haluisin et suppareita nyt ois ainakin sitte 20-30minuutin välein, mutta että tulis edes niitä sillon tällön! Eikä näin et sit ne loppuu ku seinään! En tykkää tästä yhtään!!!!!! :kieh: :headwall: :'(
 
Tänään iltakävelyllä kun oltiin koiran kanssa sanoin miehelle että kauheen tukalaa ja paska ilma.. vois sade ja ukkonen tulla viilentää ja puhdistaa tän ilman ja sitten ne tulikin tänne 15 minaa sitten. nyt on naapureilla hajonneet ikkunoita tuossa ulkona kun ovat pitäneet auki niitä tän kuumuuden takia. Ihanat salamat tuolla näkyy, todella kaunisa vaikka vähän pelottaakin :p

minni Sullekkin onnea poksumisesta! :heart: Me ollaan samoilla viikoilla niin saa nähä kummalla tulee ensin :) Mullakin tuo kassi on pakkaamatta mutta olen ajatellut että sitä vois rupee pakkaamaan :D kun koskaan tosiaan ei tiedä mitä tapahtuu

Sartsa Jos sauna ei tepsi niin mitenkäs olisi semmoinen porraskävely lenkki ylös, se saattaisikin auttaa. Rappuset on auttanut moniakin saamaan yhä enemmän noita suppareita, ehkä sullekkin jos haluat niitä :) aina kannattaa kokeila :D ku kerta sauna ja muut vaihtoehdot on kokeiltu :)

tuikku Kaikkihan sitä jo tässä vaiheessa toivoo että vauva tulis jo ulos, alkaa olla yhtä tuskaa tää masun kanto :D

Menenpä tästä kuuntelemaan herra ukkosta. on upean kuuloinen :) Ilma paranee kun tuli käymään täällä Vantaalla :D

Lumi ja pikkuinen 37+0 <3
 
Sartsa83
LumiPoni huono puoli on vaan se, että mä en halua tuolla meidän rapussa tehdä sitä..

Täällä oli kans ihan mielenkiintonen myräkkä... meni puhelinlinjat katki niin nyt ei näy missään taloudessa telkkarikanavat olleskaan... joten siis: nukkumaan -> .. jos uni tulee..
 

Yhteistyössä