Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Meillä mies sano että et sinä vielä äiti ole kun kysyin että mitä ostat mulle äitienpäivälahjaksi :kieh: mut toisaalta se varmaan sano niin kun sillä on joku salainen lahja tai jotain..kun ei se muuten tuommonen idiootti ole..hyvä etten itkemään ruennut kun sanoi noin :LOL:

Onkos teillä muilla itku herkässä??täällä on ainakin ja oikeastaan vaan niistä asioista mitä mies sanoo ei hirveesti haittaa mitä muut sanoo.. Ja varsinkin kun on väsynyt niin suutun ihan älyttömän helposti.

Marakatti ja poikanen 26+1 :heart:
 
Sartsa83
vauvis Kyllä. :) Toivotaan että saat 2010 pakkauksen. :)

tuikku Mulle on sanottu, että oisin jo äiti, toiset sanoo taas ettet sä vielä ole mikään äiti kun sulla vasta kasvaa vauva mahassa. Mutta kyllä sitä jo mahalleen juttelee että "äiti tässä..." jne. Että kyllähän me ollaan jo äitejä, joiden pieni rakas kasvaa siellä mahassa. Että jos äitienpäivää haluaa juhlistaa jotenkin, niin kyllä sitä voi jo juhlistaa. :)

marakatti No justii! Meillä mies sano vaan että "ei sitä äitienpäivää ihan hirveesti viitti juhlistaa kun ei poikakaan ole vielä hänen kanssaan äitienpäivää järkkäämässä", mut mulle riittää aivan hyvin kun joku edes sanoo "hyvää äitienpäivää". Ei tarvitse olla mitään ihmeellistä.

Täällä on itku herkässä. Millon itketään uutisia katsoessa, millon jossain tv-sarjassa tapahtuu jotain mikä saa kyynelkanavat vuotamaan. Tai joku kaveri puhuu jotain herkkää joka saa mut kyynelehtiin. Näitä tilanteita on vähän väliä. Mies ei sillee yleensä saa mua itkeen mutta mä saan nykyään miehen kyynelehtiin. :D ..jota myöten sitten itketään molemmat, koska miehen itkun näkeminen laukasee mulle itkun. Kuten eilen kun annoin isyyspakkauksen. :heart:

Sartsa ja pähkinä 26+1 :heart: :heart: :heart:
 
Huhhuh kun on tekstiä tullut paljon.. Enpä ole sen koommin ehtinyt käymään täällä kun on ollut niin kiireistä opsikeluissa ja töissä :( tänäänkin iltavuoroon. Täällä meillä pikkuinen potkii kovasti aina kun menee lepäämään, oi mikä ihana tunne, ne tuntuu niin voimakkailta jo! :D Itse en ole vielä laittanut kelapapereita kelaan tuota äitiyspakkausta varetn kun ajattelin että teen vielä töitä ja sitten pyydän palkkatodistuksen työnantajaltani ja samalla vien kelaan liitteenä tuon palkkatodistuksen tämän vuoden perusteella. Siitä pitäisi saada paremmat äitiyspäivä rhat mitä normi opiskelija voi saada joten tässä tsemppailaan :)
Oli taas kiva käydä piipahtamassa ja lukemassa juttuja, mut nyt täytyis ravata kauppaan ostamaan töihin ruokaa että sielä jaksaa taas :) Kaikille kovasti terkkuja!

23+3 <3 RakkausPakkaus <3 ^_^
 
Sartsa Tympii varmasti vaan onneks se 09 ei kuitenkaan mikään kamala ole =) Ite haluan sen 10 pakkauksen oikeestaan vaan sen haalarin takia. Ja meillä on tuolla isukin vanha äippäpakkauksen haalariki vuodelta -83 :LOL: Mahtava vaaleansininen x) anoppi oli säästäny..

Mulle selvis vasta nyt raskaana et meidän suvus on tapana mummun ostaa tulevalle lapsenlapselle tavaraa.. =) Eli minä hätiköin ja ostin ite vaunut vaikka äippä ois ostanu ne, mutta hän ostiki sitten pikkusen huoneeseen ihanan valkoisen lipaston vaatteille <3 Ja pinnasänkyäkään meidän ei tarvi ite hankkia =)
Pitäis iteki ruveta tuota isyyspakkausta väsään. Ihanaa vaan olla köyhä opiskelija :/

Ja miehen piti sitten epävirallisesti muuttaa pois tästä asunnosta. Muutti kirjat äitillensä ja raukka joutuu hakeen postinsa postista. Sen tulot vaikuttaa mun päivärahaan mitä en sais juuri ollenkaan sitten kesällä ku joudun hakemaan. Ja vaikka saisin niin en silti sillä rahalla vuokraa ja laskuja maksa joten pitää hakea myös asumistukea.. Eikä miehenkään palkasta paljoo jää laskujen jälkeen. Soskun kanssa tappelen nyt toimeentulotuesta ku eivät meinaa millään maksaa sitä. Liian kallis asunto kuulemma. Ja että lapsen kanssa voi asua kaksiossakin. Ehkä jotkut voi vaan minä en. Kun on koira ja kaksi kissaakin. On se vaikeaa.. *huokaus*

Vielä kaksi päivää päiväkoti-harjoittelua. Ihanaa ku se loppuu. Mulla ei maha ja selkä tahdo kestää :/ Mahaa kivistää aina nuo pukemis hommat niin inhottavasti eikä pysty kaikkea itsestä antamaan ku väsyttää ja ihan tööt-olo..

Phuh.. tulipa tekstiä.. Rakkauspakkaus 24+5
:heart:
 
Sartsa83
LumiPoni Tsemppiä ja jaksuja sun kiireiseen arkeen! :) :hug:

Rinsessapa se on kiva kun tulevat isovanhemmat auttaa.. meille taas ei sitä iloa ole suotu. Itelläkään tuo rahatilanne mikää hurja ole ollut, mutta pikku hiljaa mä nuo tavarat tonne keräsin. Aina ostin jotain pientä eikä nuo loppu viimein niin kamalasti maksaneet. Et huomattavasti halvempi on isyyspakkaus kuin äitiyspakkaus.

Varmasti alkaa ottaa jo koville tuo päiväkodissa touhuilu. Ihan hyvä että se loppuu.

Jaksuja sinnekin vielä tuo loppu pari päivää. :hug:

ON: Tänää taas semmonen ärrinmurrin päivä ettei paremmasta väliä. Viime yönä taas hakattiin ovia meidän rapussa ja mies kävi räyhäämässä niille kesken omien yöunien ja aamulla toisella oli herätys 5.25. :( Poliisitkin sitten tulivat paikalle ja mies tuumas heille, että niin hyvin kuuluu tonne meidän kerrokseen tämä meteli että piti tulla katsomaan mitä täällä touhutaan. Ja tälle häiriköitsijälle hän sano ettei halua nähdä tätä enää ikinä meidän rapussa!!!
 
Paljon taas on tekstiä tullut, enkä enää muista puoliakaan. Johonkin piti varmaan jotain kommentoidakin, mutta en nyt muista mihin ja mitä :) .

ON:Meillä oli eilen neuvola ja painoa oli tullut 4,5 kg ekaan punnitukseen nähden.
RR:100/66
B-Hb:117
Kohdunpohjan kork. 22
Sydämensyke + (145)
Liikkeet:++
Nyt on liikkeet niin voimakkaita, että niitä tuntee tosi usein, ei oo enää kyllä päiviä, etteikö niitä tuntis ollenkaan, kun alkuun se oli semmosta. Kyljet vaan paukkuu, kun jätkä siellä mätkii.

Kerroin jossain vaiheessa, että mulla alkoi allergaoireet ja otin allergialääkettäkin, mutta sepä olikin sitten vaan semmonen yhden päivän allergia, en ole joutunut turvautumaan lääkkeisiin kuin pari kertaa sen jälkeen. Silloinkin tein pihahommia, joten siellä pöllysi siitepölyt ym. mutta tuo koivukaan ei ole antanut oireita, vaikka yleensä olen aivan tukossa!! IHANAAAAAA!!!! Mutta katsotaan nyt kun tuo koivu pääsee kunnolla vauhtiin, että tuleeko oireita. Toivotaan, että ei.

Sain eilen ne Kelan paperit, mutta en uskalla vielä lähettää, etten vaan saa sitä -09 pakkausta. Ilmotelkaahan heti jos joku saa sen tämän vuoden pakkauksen, niin uskaltaa pistää paperit menemään :) Joo tosiaan tilipäivää odotellessa, että voi taas ostella vauvalle tarvikkeita. Turvakaukalo on nyt seuraavana hankintalistalla.

Tässäpä taas mitä tuli mieleen. Ps. se kurkkukipu kesti 2 viikkoa ja nyt alkaa lima irtoamaan ja yskittämään. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa. Niin ja toissapäivänä tunti ruokailun jälkeen tuli yhtäkkiä huono olo ja oksensin. Lähdin töistä kotiin ja kun pääsin kotiin oksensin vielä uudestaan. Menin nukkumaan ja kun heräsin, oli kaikki ok. Outoa. Mutta pääasia, ettei tullut mikään oksennustauti!

Elkku 23+4
 
Sartsa83
Elkku Juu ei hätiä mitiä.. ei sitä tartte aina kommentoidakaan. ;) :hug:

Huuuuh kun sulla on alhanen verenpaine? Huippaako sua paljon? Sanoko neuvolatäti mitään siitä?

:LOL: Meillä on ihan sama jätkän kanssa. Toisinaan saattaa olla hetki vähän hiljasempaa mut käytönnössä suurin osa ajasta on mahdotonta menoa aamusta iltaan. :D :heart:

Kaksplussan lehdessä (uusimmassa) oli lukenu että nyt toukokuun alusta alettiin jakamaan 2010 pakkausta.. mä sain kuitenkin sen -09 pakkauksen, joka nähtävästi oli viimesiä... "ihanaa!!!" ... että kyllä niitä uusia taatusti alkaa nyt tupsahteleen.. älytön tommonen järjestely. Mieskin jakso päivitellä tossa samaa.

Tommonen oksentelu voi olla ihan normaalia.. olitko päivän aikana mykkyrässä.. tai jotenkin muuten kaksinkerroin et maha ois ns. lyttääntyny? Kun sekin voi tehdä ja tekee mulla huonoa oloa että puen vaikka kenkiä jalkaan ja toisella on ahtaat paikan siellä, jolloin pojalle tulee huono olo ja sitä kautta mulle. Tulee ihan tohon kurkunpäähän sellanen oksettava tunne.

Mulla on kans allergiaa.. ihan perus koivu, heinä touhua.. ja tietyntyyppinen huonepöly on aika paha. Mutta ei oo nyt oireillu hetkeen.. että katsotaan kun tämä kevät tästä kehittyy että miten käypi. Nyt muutenkin *koputtaa puuta* oon pysyny terveenä kun otin sen sikapiikinkin.

Sartsa ja pähkinä 26+1 :heart:
 
Elkku Kelan sivuilla on vielä ainakin tieto et pakkausta alettais jakamaan toukokuun puolessavälissä - lopussa, mut tietty kun tota ei koskaan voi tarkalleen ennustaa ni voi hyvinkin olla mahollista et näinä päivinä loppuu nuo -09 paketit. Ite oon kans venyttäny noita ja ajattelin et ens ma tai ti (10-11.5) vien paperit kelaan ni kyllä se sit pitäis jo se uus tulla kun käsittelyssä menee vähintään se 2vko!!

Sartsa Ei ne neuvolassa puuttunu mun ruokavalioon varsinaisesti, kyselivät vaan että syönkö tarpeeksi ja sanoin et enemmän ku pitäis ni terkka vaan totes et juo sitten raakaa kermaa :D Istukka muistaakseni paino n. 500g ja lapsivedestä ei tietty pysty sanomaan, mut vähentyny se oli.

Hmm mitäs kaikkea vielä.. hitsi ku ei muista ku ei heti vastaile!! :kieh:
Olkoot.. ei jaksa päätä vaivata enää tähän aikaan illasta :D

Kauniita unia! Piltti ja P2 26+1
 
Sartsa83
Piltti :D Ok... ei muuta ko kermakuppi eteen ja latkimaan niin kun katti. ;) :p Hih. :hug:

vauvis :wave:

ON: Herätty taas puol 6.. takana 4h yöunia. :kieh: Noh, jos menis koittaa jos sais sattumalta unta... pitäs kympiltä olla kaverin luona kylässä...
 
Tuikku ihanaa, että sun loma meni hyvin! :hug: Hyvää kannatti oottaa ;)
Milloinkas te nyt sitten pääsettekään muuttamaan? Vielä tän kuun puolella vai? :) Kyllä sitä tavaraa sitten ehtii hankkia, ihan turhaahan sitä olis ollu vielä kerätäkkään muuton eteen :)

Marakatti mulla itku ei oo ollenkaan herkässä, tuntuu että itken nyt vähemmän kun 'normaalisti' :D No ehkä tääkin ehtii vielä tässä matkan varrella muuttua, toivottavasti ainakin.. Nyt jo pelottaa kun tuntuu että musta tullut ihan tunteeton, tai ei nyt ihan, mutta entiseen verrattuna kuiteskin, pelkään jossen käykkään itkemään ilosta kun Mini syntyy...... Okei, ehkä vähän tyhmä pelon aihe, mutta kuiteskin....

Koitas jaksaa tota rumbaa Lumiponi! :heart:

Rinsessapa meidän suvussa ei oo mitenkään tapana, mutta mun vanhemmat kyllä ostaa jotakin Minille, samallatavalla kun osti aikanaan mun siskon tytölle.. en vaan oikein tiedä mitä sitä pyytäis, kun toisaalta tahdon ostaa kaiken itse vaikkei sitä rahaa mitenkään liikaa olekkaan :D Mulla on vaan jotenkin aina ollut sellanen näyttämisen halu, etten tahdo ottaa keltään oikein mitään vastaan vaan tahdon näyttää että kyllä me pärjätään ihan omillaankin..
Ootkos sitten ihan varma, ettette mahtuis vaikka vähän isompaan kaksioon? Me asuttiin ennen tätä sellasessa 56 neliöisessä ihanassa kaksiossa, ja sinne olis ainakin vauvan kanssa mahtunut, vaikka olis koira ja kissojakin ;) Mutta mihinkään pieneen kaksioon ei kyllä mahtuis mitenkään!

Voi Sartsa :hug: toi on varmasti rankkaa, kun on tollasia naapureita! :( Saispa ne häädön tai jotakin! Tollasten meluajien paikka on kyllä jossakin muualla kun kerrostalossa, vaikka siellä ne varmaan suurinosa asuukin :/ Koittakaa jaksaa! :hug:

Mulla on alkaut nyt toi selkä vaivaamaan ihan kunnolla :( Mies joutuu hieromaan joka ilta, eikä se kyllä enää mullekaan mitään herkkua ole.. Töissä kun on aika kiirettä ja jos ottaa askeleen vähänkin 'väärin' niin heti vihlasee oikein kunnolla.. Ärsyttävää! Mies sanoi, että pitäis hakea saikkua, mutta jotenkin mä en vaan voi, tulee niin huono omatunto, kun toisaaltahan pystyn kyllä töissä olemaan ja etenkin just siks, kun ei tää rauhallisempi oleilu silleen koske. Iltaa kohden menee silleen aika jumiin :/ No nyt onneksi enää tänään iltavuoro, sitten on kolme vapaata, johan tässä on sitten 10 päivän putki tultu tehtyäkin! Toivottavasti helpottais vapaitten aikana :)

Minni ja Mini 23+4 :heart:
 
Minni mulla on toi selkä kanssa ihan hirveen kipeä.. jouduin käymään maanantaina ottamassa lääkärissä kortisonipuudutteen vaikka ei siitä ollut hirveesti apua..ja kun tuota issiashermoa ei oikein hirveesti uskalla hieroa kun se menee vielä kipeämmäksi niin se on vaan minun kärsittävä ja kun saikulle en halua jäädä kun ei ole enää kuin 17 työpäivää niin se menee vaikka pää kainalossa :LOL:

Marakatti ja poikanen 26+2 :heart:
 
minni234 Niinhän sitä haluaa kyllä näyttää että pärjää kyllä iteki =) Mut jotenki sai sellasen käsityksen et ne haluu välttämättä ostaa ja äitiki otti vähän nokkiinsa ku sen selän takana vaunut ostin x)
Ja ei me kyllä tosiaan mahduttas kaksioon! On kuitenki kuuden hengen ruokapöytä, iso sänky ja sohva, iso lipasto pikkusen huoneessa, hoitopöytä, pakastin, crosstreiner ja kaikkee muuta ihanaa :D Ja tykkään siististä ja pelkistetystä sisustuksesta tai et en tykkää et kaikki on vaan tungettu ahtaasti pieneen tilaan. Edellinen asunto oli kaksio 55 neliöö ja ennen muuttoo meil oli makkaris hoitopöytä ja ei sinne ois enää pinnasänky mahtunu saatika lastenvaunut mihinkään nurkkaan asunnossa, eikä ollu kaappitilaakaan.. Mun mielestä tuo niin loukkaa ihmisarvoa tuo soskun homma.. "kämppä on sopiva jos mahtuu kädet levittään sivuille".

Ja hae ny ihmeessä sairaslomaa! Huonompi omatunto tulee jos pieni kärsii.. Mulla tulee huono omatunto ku katon kauhuleffoja, ajattelen et pienempi kärsii mun jännityksestä niinku taitaa tehdäki ku se pyörii mahassa sillon aika paljon..
 
Sartsa83
minni Älä muuta sano! Tahtoo POIS tästä talosta!!!!!!!!!! :kieh: Kiitos muru.. olet ihana. :hug: Voi siun selkääs... mulla on kans ton selän kanssa ongelmia. Ja sit yks juttu hei minni: lopetat tuon huonon omatunnon tuntemisen ja oikeasti otat sitä saikkua jos siltä tuntuu selässä! Se on pahasta sulle, kuten minillekin että puolikuntosena siellä hyörit. Teet sen minkä pystyt, etkä yhtään enempää! SÄ olet RASKAANA ja sillon tärkeintä on SUN ja VAUVAN hyvinvointi! Paskat mistään töistä. Ne on ja tulee olemaan siellä kyllä. Ei ne katoa! Nih! Ettäs tiiät muru! ;) :hug: :heart:

Ja marakatti kans.. ei piä leikkiä tulella. Kyllä sitä saa sanoa että nyt koskee ja jäädä pois töistä. Vaikka oiski enää 17 työpäivää, niin se on silti yli 2 viikkoa! Ja se on pitkä aika. Siinä ajassa maha taas kasvaa ja selkä kipeytyy taatusti entisestään. + vielä tuo issias siihen päälle.

ON: Mulla on sekä huonoja että hyviä uutisia.. eka huonot.

Äiti soitti mulle tossa muutama tunti sitten ja kertoi että lääkärissä oli tullut taas huonoja uutisia. Syöpä leviää leviämistään. Nyt se on ennättänyt jo maksaan... nyt voidaan enää toivoa ettei se leviä entisestään ja että sytostaattihoidosta tulee olemaan tarvittava apu, koska millään muulla tuota ei saada kuriin. Äitiä kun ei voida leikata. Liikaa etäpesäkkeitä tiellä ja sitä myöten myös sisuskalut vaarassa. :'( Tää on aivan kamalaa.. miks juuri nyt? Äiti on niin innoissaan mummiksi tulosta ja toivoo niin kovin että saisi pojan hoitoon luokseen ja nyt pelkää ettei pystykään hoitamaan ja toimimaan mummin roolissa kuten haluaisi. Harmittaa äidin puolesta ja toivon että lääkärin ennusteet tulisi toteutumaan ja äiti tulisi toipumaan siinä määrin että tuo saataisiin kuriin ja äiti voisi elää suht normaalia elämää.. niin kun aluks pitikin kaiken mennä. Nyt kun se on edenny maksaan, voi olla että normaalia elämää ei ole, että koko loppuelämä on sairaalassa juoksemista ja kovien lääkkeiden käyttöä. *huokaa*.. ja kun äiti on ainoa mummi mitä tälle lapselle tulee olemaan. Miehen oma äiti ei ole hitustakaan kiinnostunut lapsenlapsistaan, joita nyt on tämän syntymään jälkeen kolme. Oma isäni taas ... meillä ei ole niin läheisiä välejä, joten en usko että isäni tulisi ottamaan poikaa hoitoonsa. Ehkä tulemme vierailemaan siellä, mutta ei isästä ole läheiseksi papaksi. Mieheni isä taas... siinä on pappa, mutta niin paljon kun hänelle haluisin poikaa antaa hoitoon, hänen alkoholinkäyttönsä estää sen. Kyllä hän voi hetken pitää sylissään, mutta ei päiväksi saati yöksi. Tämän tulevat kummit (joista toinen miehen veli) asuu saman katon alla miehen isän kanssa, joten siten pääsee pappakin osalliseksi hoitoa kun on on sitten kummit on siinä kuitenkin pääasiassa hoitamassa. Voi tavaton.. itse haluan uskoa positiivisiin tuloksiin äidin kohdalla, mutta olis suunnaton vääryys jos.... äh, en mä halua edes miettiä... mä en ole vielä valmis päästään äitiä täältä pois. Rakastan äitiä niin paljon.. :'(

Sitten hyviin uutisiin.. meillä on nyt ekaa kertaa 4 vuoteen mahdoton trafiikki päällä. Kaikki haluaa yhtäkkiä tulla meille kyläileen. Yksi kaveri tuli tänään yllättäen vierailulle, lapsuudenystävä tulee huomenna aamulla kahville ja kummilastemme vanhemmat tulee lauantaina istuun iltaa. Ihanaa kun saa touhuta keittiössä ja toimia kerrankin emäntänä! Tein oikein tän kaiken kunniaks ite pannukakkua alusta saakka, ekaa kertaa elämässäni.. (kun ei ole ketään kellekä ois leiponu)... mies on välillä tehny meille kahdelle vaan levyllisen pannaria. Mut musta oli ihanaa leipoa kun saan tarjota sitä muillekin. :)

*huokaa*.. päätäkin alkaa taas särkemään kun väsyttää ja ja ollu sinällään raskas päivä raskaine uutisineen.

Sartsa ja pähkis 26+2 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa Voimia, oman äitini monivuotista kamppailua syöpää vastaan seuranneena en todella toivoisi kellekään samaa.

ON: Aamulla sokerirasitukseen, pakko vissiin mennä jo nukkumaan kun alkaa kohta taas tulla nälkä, iltakahdeksan jälkeen en oo saanu enää syödä mitään. Mitenhän sitä selviää hengissä kun pitää kaks tuntia istua siellä labran edessä eikä saa syödä :kieh:
 
Hello taas!

Ja sartsa jaksamisia tilanteen kanssa! Toivotaan että äitisi paranee, tai ainakin ettei tilanne huonone tuosta enään! Ite oon kans joutunu läheltä seuraamaan tilannetta, kun miehen isä sairasti syöpää, se oli pari vuotta ja kamalaa aikaa, mutta hällä syöpä oli haimassa ja elinaikaa ei käytännössä luvattu ollenkaan, silti hän sen 2v kituutti... Silloin odotettiin just meidän esikoista ja samassa sairaalassa eri puolilla minä synnytin ja vaarille tehtiin leikkauksia... Sit kun meidän neiti oli 2vko niin vaari ei enään jaksanut :,( ..se oli hyvin surullista ja raskasta aikaa kun samaan aikaan sai olla iloinen, mutta "piti" surra... Siitä olen iloinen että vaari ehti muutamat kerrat näkemään lapsenlapsensa, tämä kun oli hänen 12. ja nuorimman lapsen lapsi... Ite haluan uskoa, että hän uskalsi päästää elämästään irti kun oli nähnyt nuorimmaisensakin päässeen aloittamaan sen oman elämän ja saanut omaa perhettä <3 (anteeksi, ei ole tarkoitus pahentaa mieltä tai saada oloa surulliseksi, mutta se on elämää.. tämä haimasyöpähän on syövistä pahin ja jota ei voi juuri hoitaa.. Toivon sartsalle ja äidilleen kovasti voimia ja taisteluhenkeä matkaan!! :) )

Sitten muita asioita: Tänään oli se päivä kun kävin sen permanentin ottamassa :) ..hyvä siitä ainakin nyt näyttää tulleen, muutamasta kohdasta ei ole niin hyvin kihartunut, mutta kunnon kiharat päähän tuli :) toivotaan että pysyy! ..semmoinen harmi vain kävi, kun minulla on se kalevala äiti-loapsi koru, niin se unohtui kaulaan permiksen laiton ajaksi ja nyt se ketju on pilalla :( (ei onneksi ole se kalevalan oma ketju, vaan hopea paksu ja pyöreä) harmittaa vietävästi jossei sitä saa kiillotettua.. Mies sen minulle joululahjaksi hankki ja on minulle tärkeä koru.. Täytyy sitten hankkia uusi ketju jos ei tuosta enää kelpoa saa... Onko parturi tästä vastuussa, kun ei minulle maininnut että täytyisi koru poistaa??!

Sitten se lääkäriultra oli mulla myös tällä viikolla, ja syy oli se kun mahalaukussa näkyi jotain omituista harmaata, lääkäri katsoi ja totesi että ei ole mitään hätää, alue on vain varjostumaa tms ja vatsalaukku täynnä nestettä, kuten kuuluukin :)

Muuten olen voinut hyvin, mitä nyt painoa kertyy ja selkä kipeä ym... "hertta" potkii kovasti ja liikkeet näkyy vatsan päällä :D ...tänään sisko kysyi minulta suoraan, että kerros nyt millä kuulla olet raskaana? ..hämmästyin hiukka kun suoraan kysyi mitään minun arvaamatta :D ..mutta rehellisesti tunnustin asian ja sanoin ettei puhuta kenellekään.. Ei olla siis kerrottu asiasta kuin kahdelle kaveripariskunnalle :)

Tsemppistä muille odotukseen ja selkäkipujen kanssa taisteluun :D ..itellä samaa vaivaa paljonkin...
 
Sartsa83
titityy ja lelluriina kiitos :hug:

lelluriina itkin kyllä aika kovasti tässä... tiiän että tää on elämää, mutta kun tämä pieni on äidille ensimmäinen lapsenlapsi eikä muut pysty hälle sitä/niitä suomaan kuin nyt minä. Isoveljeni on eräällä tavalla kehitysvammainen, joten hän ei pysty ns. sukua jatkamaan joka on isällenikin kova paikka. Siksikin tää tilanne on aivan kamala... mutta toivossa eletään niin kauan kuin joku sanoo että nyt joutuu alkaa sitten hyvästelemään....
 
Sartsa :hug:

ihanaa kun on äitienpäivä-viikonloppu tulossa :heart: pääsee sitten sunnuntaina availemaan esikoisen tarhassa tekemää äitienpäivälahjaa, hyvin on ainakin tähän mennessä pitäny salassa mitä on tehnyt :D Sunnuntaina mennnään sitten mun äidin luokse kahvittelemaan ja herkuttelemaan ja näkee samalla taasen sitten rakasta kaksoissiskoa :heart:
On ne äidit vaan niin tärkeitä, mun äiti on aina ollut mua tukemassa kaikessa ja äitienpäivä on aina hyvä päivä kiittää häntä siitä :heart:

Mut, mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Patience ja tytteli poks poks 27+0! :heart:
 
Hei,

Voimia Sartsalle <3 Kauheeta kuulla, että tilanne on tuollainen. :( Mä en pystyis olemaan, jos meijän äitillä ois tollasta. Vaikka sillä on se alkoholi, joka on pilannu monta asiaa, mutta nyt kun on tekemisissä selvinpäin vaan ja ei ole siellä yötä, parempi mieli ja jaksaakin. Ei tarvi koko aika itkeä. Mulla on muutenkin kuoleman pelko kova :(. Vielä kerran jaksamista sulle paljon!!! Ollaan hengessä mukana. <3

Tänää oli neuvola, taas eri täti, nyt sitten se oikee, joka pitäskin olla. Kaikki siellä oli kunnossa, ihanaa. Kaveri potkas eilen oikein kunnolla, kun grillattiin ja oltiin syöty :D Ihana tunne, muutenkin se tykkää myllätä, kun on ruokaa masussa. Kuulemma normaalia. Eli tällä viikolla on noi liikkeet alkanu tuntumaan.

RR:135/86
B-Hb:123
Kohdunpohjan kork. 19
Sydämensyke + (153)
Liikkeet:++

Niin ja loman vaikutuksesta painoa oli tullu melkein 4 kg sitten 29.1 jälkeen, APUA! :)

Tänää mies lähtee pelaileen biljardia ja sitten hieman juomaan. En tykkää olla yksin kotona, mutta pakko pakata ja pitää nauttia olosta jotenkin. <3

Mukavaista viikonloppua ja äitienpäivää <3,
Tuikku ja Masulainen 23 + 3 vai 4 :D taas sekaisin noissa
 
Sartsa koita jaksaa! :hug: Miten sun kohdalle sattuukaan noin paljon noita huonoja uutisia :'( Tohon ei edes oikein osaa sanoa mitään, tuntuu niin pahalta. Syöpä on vaan niin paska tauti! Nyt on vaan toivottava, että äitis tahdonvoima ja hoidot yhdessä riittää nujertamaan ton taudin. Kuuluuhan toi elämään, ja mitä todennäköisemmin meistä jokainen tulee jossakin vaiheessa katsomaan kun omia vanhempia haudataan, mutta sellasta ei vaan tahdo ajatella, eikä tarvikkaan. En usko, että kukaan on milloinkaan valmis luopumaan yhdestäkään rakkaastaan jos sitä kysyttäisiin. Silti toi sun tilanne tuntuu niin kamalalta, vaikka äitilläs on vielä vaikka kuinka paljon mahdollisuuksia selvitä! Mä en vaan voi ymmärtää miks elämän pitää olla välillä niin julmaa.. Miksei ihmisen anneta olla edes hetkeä elämässään kaikin puolin onnellinen? Muista, että vaikka kävis mitä, me ollaan ainakin täällä aina sun tukena! :heart: :heart:

marakatti sä kyllä meet nyt ja haet sitä saikkua! Ei mun selkäkipu oo kyllä mitään verrattuna tohon sun omaan! Huolettaa ihan, että miten oikein jaksat sen kanssa :hug: Täytyy kyllä vielä tohon sanoo, että vähän naurattaakin toi miten samanlaisia ollaan ton työn suhteen :D Ihan kun saatais joku palkinto siitä, että tehdään ittemme vielä kipeemmäksi töissä, mutta silti sitä saikkua ei vaan osaa hakea, kun on enää niin vähän jälellä........... :D :D

Rinsessapa tottakai otatte ihan hyvillä mielin vastaan vaan kaiken mitä vanhempas haluavat tulevalle lapsenlapselleen ostaa :) Voithan sä varmaan pyytää niistä vaunuista rahat niinkun takautuvasti ? ;)

Titityy koita selvitä hengissä sokerirasituksesta! ;) :D

Lelluriina hyvä, että kaikki meni ultrassa hyvin! :) Ja hyvä myöskin, että permis onnistu, tosta kaulaketjusta en kyllä osaa oikein mitään sanoa..Löytyisköhän netistä mitään tietoa, mikä on kampaajan vastuu ja mikä ei? Ja saankos kysyä, että miks ette oo halunneet kertoa pienesä vielä oikein kelleen? Eikös se ala jo näkyäkin aika selvästi? :D Ja ymmärsinköhän nyt oikein, että sun siskokaan ei tiennyt sun olevan raskaana? :eek: Eikä varmaan teidän vanhemmatkaan sitten?

Minni ja Mini 23+5 lähtevät kohta puolin jalkahoitoon :heart:
 
Sartsa83
vauvis suuri kiitos :hug: :heart:

Patience :hug: Niimpä. Niin ne äidit vaan on äitejä.. meilläkin tosi värikäs tausta, mutta hän on silti äitini ja nykyään ollaan todella lämpimissä ja läheisissä väleissä. Sekin tekee osaltaan tästä kaikesta niin raskasta.

tuikku Kiitos. Samahan se mun äidillä OLI.. onneksi nyt takana pian 4 kuivaa vuotta ilman pisaraakaan alkoholia. Mutta sehän tässä juuri kauhistuttaakin, onko alkoholi todellakin pilannut hänen maksansa niin että syöpä on kyennyt nyt leviämään sinnekin.. ja kuten tuossa patiencelle kirjotin niin nää meidän nykyset välit.. jos meillä ois edelleen kinaa tosta alkoholista ja mä suurinpiirtein inhoaisin äitiäni, tää kaikki ois helpompaa, mutta kun äidistä on kuoriutunu äiti ja äiti on nykyään niin läheinen mulle, niin tää on jumalattoman vaikeaa.... :'( Kiitos kun olette siellä kaikki tukena.. se merkkaa paljon. :heart:

Sullahan tuikku kivasti oli neuvolassa asiat. :) Hienoa. :)

minni juu.. tuntuuhan tää vähän käsittämättömältä että miks kaikki? Miks nyt? Miks just tänne? Mulle? Mun läheisille?... Totta, me jokainen menetetään joskus rakkaamme, mutta meijän äitikään ei kuitenkaan ole "kuin" 63v tänä vuonna.. hänellä on ns. "vanhoja päiviä" edessä vielä ainakin 20, jos toi paska saadaan taltutettua ja sen mä äidille haluisin suoda.. kuten myös tälle pienelle miehelle että hän saisi tuntea biologisen mumminsa.

Kiitos minni sullekin :heart: Onneksi on olemassa nää palstat minne purkaa sydäntään ja pahaa oloaan. Ilman teitä tuntuu joskus olevansa hukassa. Niin kuin äidille tänään sanoin, että tää kaksplus on mulle eräänlainen terapiaistunto minne käyn joka päivä kertomassa päivän kuulumiset ja terapiaa kun saa keskustella teidän kanssa teidänkin asioistanne.. odotuksesta, nykypäivästä.. kaikesta. Tuntuu hyvältä kun tietää että on olemassa siellä ihmisiä jotka aidosti välittää ja haluaa antaa tukensa tällasena aikana. :'( :hug: Kiitos siitä aivan suunnattoman paljon! KII-TOS! :heart:

Oooo... ihanaa jalkahoitoa sinne minni ja mini! :heart: Hmm.. oi ku ois ihanaa vaan olla, nauttia ja rentoutua kun joku hierois jalat ja vaikka selänkin. *haaveilee*

Juu ja lelluriina samaa aloin mäkin pohtimaan kuin minni että eikö siis siskosi oo tienny sun raskaudesta? Voisin melkein kopioida tuon minnin tekstin tosta.. :)

ON: Täytyy tässä varmaan koittaa ottaa pikku päikyt ja sitten popitella täällä yksinään ja jammata pitkin kämppää.. se jos mikä yleensä rentouttaa ja rauhottaa mun mieltä. Saa ärtymyksensä huitasta tanssimiselle. :) Oon siis tänään ollu todella ärtyny.. osittaista väsymystä, ukkosen tulo saa mut tällaseks, sit lisänä vielä tää äidin juttu ja viime öinen.. nukuin siis tosi hyvin mutta näin mä vaan oon pahalla tuulella.. toissa yönä nukuin hemmetin huonosti niin olin vaan vähä nuutunu mutta erittäin hyvällä tuulella. :ashamed: :eek: Ei käsitä.. nykyään kun ei pysty kontrolloimaan omia tuntemuksiaan.. ne vaan tulee ja menee.. siks tää raskaus on ollut mulle ihmeellistä aikaa. En mä koskaan oo esittäny muuta kuin olen että oon kyllä sanonu jos mua vituttaa, mutta kun nyt ei jotenkaa ees sanat riitä kun sitten tulee sellasia ärähdyksiä ja muita.. :eek:

Sartsa ja äitin rakas pähkis 26+3 :heart:
 
Sartsa tarkotinkin tolla rakkaiden menettämisellä sitä, ettei siihen ole koskaan valmis. Kaikki tuntuu niin väärältä. Mutta onneks vielä on toivoa :heart: En voi sanoa sulle, että tiedän miltä susta tuntuu, kun en oo ite vielä onnekseni tollaseen tilanteeseen joutunut, mutta pelkästään oman äidin sairastumisen aatteleminen tekee kipeetä. Kuoleman ja sairastumisen varmaan hyväksyis paremmin sitten kun vanhemmat on oikeesti vanhoja, jotain yli kahdeksankymppisiä, tai en tiedä, mutta tuntuu siltä. 63-vuotias on todellakin vielä aivan liian nuori elämään pelkän sairauden ympärillä.
Tuntuu niin pahalta, kun en oikein löydä mitään sanoja mitkä vois helpottaa sun oloa, mutta ehkä niitä ei olekkaan.. Kunhan tiedät, että täällä ollaan ja voit purkaa sydäntäs tänne niin paljon kun jaksat! :heart:

Mini on oikeesti ihan kamala riehuja! :D Mä en enää edes tiedä millä se nuijii minua, ei niin pienessä voi olla niin paljon voimaa! :D Tänään aamulla, kun mies lähti peliin, se tuli antamaan pusut mulle ja Minille ja jäi vähäksi aikaa kuuntelemaan korvalla mahan päältä, niin Mini potki oikein kunnolla isiä korvaan ;) Sanoin, että anto varmaan onnen toivotukset :heart:
Ei malttais oottaa elokuulle, että näkee pienen :)
Nyt pitää lähtä lenkille, ja sitten lähden isän ja siskon kanssa katsomaan mun mummia, siihen meneekin sitten loppupäivä, kun asuu niin kaukana! :)

Minni ja Mini 23+6 :heart:
 
Sartsa83
minni Juu, tiesin että tarkoitit tuota. :heart: Kukapa olis läheisen ihmisen menettämiseen koskaan valmis? Ja kuten sanoit, sen pystyy helpommin sulattamaan kun äiti tai isä on jo reilusti yli 80-vuotiaita, vaikka he ovat aina äitejä ja isiä, mutta helpommin pystyy päästämään irti kun esim. mun äidin ikäsestä. Ei tähän tarvitsekaan löytää sanoja. :hug: :heart: Se todellakin riittää että olet siinä ja tiedän että voin tänne purkaa ja ihmiset täällä välittää. Se tieto riittää. :heart:

Hehehe.. :LOL: Kuulostaa tutulta. Välillä kans miettii voiko noin pienellä ihmisellä olla noin kovasti jaloissaan voimaa kun potkut tulee kunnolla ulos masusta. :D Ja joskus tuntuu jopa kipeiltä.

Aww.. ihana tilanne. :heart: Isiäkin varmaan nauratti ja tuntu kivalta kun toinen tervehti sieltä masun sisältä. :heart: Olipa ihanaa..

No juu, ei kyllä meinas malttaa oottaa sitä hetkeä kun toisen näkee. :) :heart: Ja moni tässä ympärillä on sanonut että eniten he oottavat näkevänsä sen, kuinka paljon samaa näköö on kuin muissa sukuun syntyneissä. Ehkä vielä eniten pähkinän serkussa... kun ultrakuvatkin on hirmu saman näkösiä. :D

Kivalta päivältä kuulostaa. :) Meillä on tänään luvassa siskon ja hänen kihlattunsa kihlajaiskahvitukset iltapäivällä ja illalla meille tulee sitten meijän kummilasten vanhemmat istuun iltaa.. ekaa kertaa 4 vuotee mitä oon heijät tuntenut, tulevat istumaan iltaa. :LOL: Tarkotus ois tehä tortilla snackseja... tarkottaa siis tortilla chipsejä, joihin laitetaan jauhelihaa, jalapeno slice ja juustoraastetta päälle ja pellillinen niitä sitten uuniin. :p Tulee ihan sairaan hyviä! :) Huomenna onkin sitten luvassa miehen mummulla kyläily ja sen jälkeen miehen äidillä (joka ei siis hitustakaan ole kiinnostunu tästäKÄÄN lapsenlapsestaan). Me mennään sinne koko poppoo.. mies ja minä ja miehen veli avokkeineen ja poikansa kanssa (joka siis oli myös meijän kummipoika).

Sartsa ja pähkis 26+4 :heart:

ps. hihih.. minni.. meil on melkein viikot toistepäin.. :LOL: Siis tiekkö.. 23+6 ja 26+3 .. mulla oli siis eilen toi päivä ja tänään on sit jo 4. (Tajuankohan mä itekään mitä mä kirjotan????) :LOL: *reps*
 
Voi sartsa :hug: Elämä vie, ja tiet on tuntemattomia.. Täällä saat onneks purkaa mieltä niin paljon ku sielu sietää =)

Tuli eilen itku ku katselin kun Rakkaus mahassa möyri :heart: On se niin ihmeellistä ja ihanaa :heart: ei voi sanoin kuvailla tätä tunnetta..

Rakkauspakkaus 25+1 :heart:
 

Yhteistyössä