Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Voi harmi tuikku toi teidän ultraaja! Ärsyttää kun pitää olla tollasia :( Mutta hyvä, että pieni on kasvanut hyvin :heart: Ette siis ilmeisesti saaneet tietoa sukupuolestakaan? No jos seuraava ulta sitten onnistuisi! :)
Harmi myös ton matkan kannalta, mutta tosi kiva kun saitte uuden matkankin varattua ilman, että sotkee mitään työkuvioita tms. Toivottavasti nyt pääsette matkaan! :hug:
Me kun rakennettiin tätä nykyistä, niin aloin kerätä leikekirjaa, leikkasin lehdistä kivoja kuvia tapeteista,huonekaluista ym. ja sitten vielä kirjotin pitkät pätkät mitä haluaisin, ettei sitten unohdu! Siitä oli mulle ainakin tosi kova hyöty, kun ei sitten oikeastaan tarvinut mennä muuta kuin kauppaan ja ostaa, eikä siellä alkaa penkaamaan miljoonia eri vaihtoehtoja! Mutta maalannut tai tapetoinnut en ole ikinä, se huono puoli oli rakentaa talo rakennusmiehenkanssa, se ei antanut mun tehdä melkein mitään kun olisin kuitenkin pilannut sen kuulemma :D No sain minä ulkovuoren maalata, jippii! :D Tapetoijakin me sitten palkattiin kun lähes joka tapetti meillä on kohdistettavaa eikä mistään halvimmasta päästä, niin ei sitten mieskään uskaltanut ottaa riskiä, että menee pilaamaan ne, sitten olis tullu ruumiita! :D

TiiaRiitta voi sua onnellista kun pääset jo kohta kesälomalle! :) Onko sulla ihan täys loma ja ootkossen jälkeen meinannu vielä töihin palata? :) Mullakin alkaa lomasta yksi osuus toukokuun kolmannella viikolla, jolloin oon vaan sen viikon ja sitten loput kolme pidän kesäkuun toisesta viikosta eteenpäin ja meinasin vielä senkin jälkeen töihin mennä jos vaan kykenee! :)
Koita vaan malttaa odottaa sitä äitiyspakkaustakin! :D Eihän sun neuvolaan oo edes kauaa aikaa enää! Tuntuu vaan pitkältä kun on jo toukokuu silloin! Sitten hei alkaa ihan oikeesti kesä!!
Sähän voit sanoa miehelles, että meette vaan kattelemaan! Se ei maksa mitään, vaikka ostaiskin käytettynä tms. niin mä ainakin silti olisin tahtonut mennä vielä kauppaan katsomaan niitä samoja, että myyjä sitten esittelis mulle ne ihan kunnolla ja kertois ominaisuuksista ym. :)

Elkku kiva, että löysitte vaunut! :hug: Vaikka väri ei sua nyt miellyttäiskään, niin silmä tottuu äkkiä ja huomaatkin varmaan kohta ajattelevas, että näähän onkin paljon hienommat kun ne mitkä piti olla! :)
Meillä on kans toi sama turvakaukalo minkä meinaatte ostaa, saatiin se mun siskolta :)
Se on kyllä tosi kätevä! Sitten kun vielä ostaa siihen ne rattaat, niin pääsee tosi helposti menemään, eikä tarvi raahata sitä painavaa kaukaloa käsissä!
Toivottavasti paranet pian! :hug:

Kyllä sä voit Sartsa ihan huoletta tänne purkaa tuntojas vaikka olis kuinka veemäinen päivä ollut! Sen takiahan me täällä ollaan, toisten tukena! :hug:

Mulla alko nyt kolmen päivän vapaat! Ihanaa! :) Tänään kun mies pääsee töistä niin mennään katsastamaan yks potentiaalinen hääpaikka :) Saas nähdä onko se sitten sellanen mikä halutaan, tällä alueella on vaan niin hirmu vähän sellasia paikkoja missä vois järjestää häät, kun en tahdo että on jossakin hornan tuutissa mistä vieraat ei raaski maksaa taksia pois, niin että kaikki olis selvinpäin! :D
Sitten pitäis mennä ostamaan lisää t-paitoja kun ei viitsis venyttää näitä vanhoja ihan muodottomiks, sitten mulla ei oo muuten raskauden jälkeen enää yhtään paitoja :D Ja jonkun juhlamekonkin tarvitsisin, kun kesällä on näillä näkymin edessä kahdet häät ja yhdet valmistujaiset ainakin :) Tietääkös kukaan mistä vois saada jonkun kivan mekon, ei tarvis olla välttämättä edes äitiysmekko, kunhan vaan olis sit sellanen löysästi laskeutuva :D

Minni ja Mini 21+4 :heart:
 
Hah, huomasinpa just että se opiskelija joka merkkas äitiyskorttiin kaikki painot, verenpaineet ym, onkin laskenu väärin sen painon lisääntymisen. Laski että ois tullu edellisestä käynnistä +800g/vko, mutta eipä näköjään ookaan tullu kun 400g/vko. Sehän on ihan normaali lisäys, pitänee ottaa puheeks ens kerralla neuvolassa.

minni234 Ootko käyny missymom sivuilla? Niillä on ihania hameita ja mekkoja, tilasin sieltä just ittelleni juhlahameen kun oli yhdet 50v juhlat. Niin hyvin istuvaan äitiysvaatteeseen en oo vielä törmänny, varmasti tulee tilattua sieltä piakkoin lisääkin vaatetta. Tekevät kaikki vaatteet itse, joten pystyvät ottamaan huomioon ihmisten erilaiset mittasuhteet. Minäkin tilatessa merkkasin lisätietoihin tuon mitan lonkkaluiden kohdalta kun kaikka äitiysvaatteet mitä oon kokeillu on kiristäneet just siitä kohtaa. Ja sain kuin sainkin niin istuvan hameen ettei oo tosikaan! Mistään ei kiristäny eikä puristanu!
Niillä on paljon ihan tavallisiakin vaatteita, kannattaa käydä kattomassa http://www.missymom.net/odotus.php
 
Sartsa83
minni :hug: :heart: Kiitos muru.. No mulla kyllä oli oikeasti nii ärsyttävä päivä tuollon. Eka aamulla kun menin salsa mix tunnille, niin se olikin Zumba tunti ja ekan 5min jälkeen alko pistään mahaan niin paljon että 15min kohdalla kun oli juomatauko jouduin poistuu salista. :( Sit kun tulin kotiin, olin saanu verottajalta kirjeen jossa oli MONTA sataa euroa MÄTKYJÄ. :( Soitin sinne ja tiedustelin asiaa/syytä, koska ite pidän aina huolen ettei mätkyjä tulis missään nimessä. Noh, olin sitten laittanu tietoihini tuloni väärin. Tulot mitkä ois ollu etuuksia, olin laittanu sivutuloihin, jonka takia veroprosentti oli päin helvettiä. Sitä ei pystytä jälkikäteen korjaamaan.... porasin sitten puhelun jälkeen ja melkein hakkasin päätäni seinään kun pidin itteeni niin typeränä, vaikkei syy mun ollut vaan mua neuvottiin väärin. Kerroin joskus puhelimessa verottajalle minkälaista tuloo tulen saamaan (en sillon ite tienny että koulutustuki on etuutta kun maksajana on metalliliitto), niin puhelimessa vain neuvottiin tekemään uudelleen verokortti jonne merkata kaikki tulot palkkatuloihin. Minnekäs muualla mä ne laittaisin tossa tapauksessa? .. Noh, sitten aloin ihmetellä puhelun ja rauhottumisen jälkeen sitä että jos ämmä puhelimessa sanoo että ne tulot oli merkattu sivutuloihin, miks ne mun veropäätöksessä kuitenkin luki etuutena.. soitin sitten uudestaan sinne ja tällä kertaa selvisi, että heille oli maksajilta tullu kyllä tieto että olen saanut etuutta mutta se mitä olin itse laittanut, vaikutti siihen, että sain mätkyjä. Sitten hän selosti että voin kuitenkin hakea matkakulukorvauksia, joilla saisin ehkä plusmiinusnollattua koko mätkysumman... ja parhaassa tapauksessa saisin jotain takaisinkin. Siispä siinä sitten aloin väkertää netissä matkakuluhakemusta, seuraten hyvin tarkkaan miten siinä pitää toimia ja kirjotin sinne mahdollisimman hyvät perusteet, miksi olen joutunut autolla kulkemaan. Toivottavasti ne hyväksyvät sen.. ja mikseivät hyväksyisi kun sama syy oli viime vuonnakin niitä hakiessa ja se hyväksyttiin. Sillonkin ois tullu mätkyjä (mä vihaan verottajia kun suurin osa ei osaa neuvoa noissa) mutta ne nollaantu matkakulujen avulla ja sain vielä takaskin.

Että semmonen päivä. Olin siis niin vihanen itselleni ja masentunut rahan menosta. Tänään huomattavasti parempi mieli. Löysin tukiliivin itelleni 40 eurolla! :) JES! Ja sain vielä koottua isyyspakkausta. :) Enää puuttuu korvatulpat, oluttölkki ja karkkipussi. Sit se on valmis. :)

minni muuten.. netissä on sitten muitakin firmoja olemassa, mistä vois saada halvemmallakin juhlamekon kun tuolta. Mm. http://www.belua.fi/index.php?page=shop.browse&category_id=21&option=com_virtuemart&Itemid=29&lang=fi tai sitten kannattaa myöskin mennä liikkeisiin paikan päälle. Monissa kaupoissa on paljon sellaisia juhla-asuja jotka menee raskaana olevallekin ja näyttää vielä hyvältä. Ja sit on tietenkin erikseen ihan raskaus juhla-asut. Mutta muista että yhdistelläkin voi. Esim. joku tyylikäs kietaisupaita ja siihen jotkut kivat housut tai kietaisumekko, joka tuo vartalon linjan nätisti esiin. Sitten on näitä puuvillaisia, venyviä, kevyitä ja nättejä A-linjaisia mekkoja, joista ei tarvitse välttämättä ottaa edes raskausmallia, kun tavallinenkin käy venyvyyden takia. Ei siis kangaskaan veny siitä. :)
 
Ai, minusta taas nuo missymomin vaatteet on ihan sopuhintaisia siihen nähden että saa varmasti itselleen sopivan, laadukkaista materiaaleista tehdyn ja taatusti suomalaisen vaatteen. Tai sitten minulla on niin omituisen mallinen kroppa kun kaikki valmiit äitiysvaatteet kiristää jostain kohtaa. Bebesistä helsingistä löysin yhdet ainoat housut mitkä sopi miun kropalle, mutta esim kaikki nickyn ja nellyn äitiysvaatteet oli epäsopivia, samoin henkkamaukan kaikki äitiysvaatteet.

Laadusta kannattaa vähän maksaakin minun mielestä, tuo hamekin minkä tilasin (ja aika moni muukin vaate tuolla nettikaupassa) on kyllä ihan eri luokkaa laadultaan kun esim henkkamaukan vaatteet mistä törröttää irtonaisia langanpätkiä jo valmiiksi kun otat tangosta.

Itse ostan mielellään nyt äitiysaikanakin sellasia vaatteita, mitkä muuntautuu käytettäviksi myös raskauden jälkeen ja siinä jo sit se laatu vähän maksaakin.
 
Sartsa83
titityy Harmi ettei halvemmat äitiysvaatteet istu sun päälle. :( ..Ite oon henkkamaukalta nyt ostanu ison läjän mammavaatteita ja kaikki on sopivia. Samoin löysin wannabe mammavaatteita vero modasta jotka istu päälle. Bebesissä ei oo pystyny käymään kun se on Helsingissä. Mutta itse olen niin rutiköyhä etten pystyis ostamaan ko. nettifirmasta ja siksi siis vain ehdotin minnillekin muitakin mahdollisuuksia... en siis sillä ettäkö nuo missymomin vaatteet huonoja olisi. Huono kokemus vaan netistä tilaamisesta.. paitsi henkkamaukalta.

Ja samaa mieltä olen että laadusta kannattaa maksaa! Ehdottomasti. Mutta aina on olemassa edullisempiakin laadukkaita vaihtoehtoja, jos lompakko ei anna myöten tyyriimpiin laadukkaisiin vaatteisiin. Yleensä vaan tulee itse ainakin ostettua vastaavanhintaisia ehkä kerran viidessä vuodessa. Jos silloinkaan. Ja siis tarkoitan juhlavaatteita. Kyllähän noita muita nyt joskus pystyisi ostamaan. Ehkä kerran kuussa yhden topin.. tms. Kun topinkin hinta on noin 40e.

Mä oon ostanu kaikki vaatteeni niin (vaikka mammavaatteita ovatkin) että niitä voi myös käyttää raskauden jälkeen. Ovat tyylikkäitä ja hyvin istuvia. Vaikka ovatkin halvempaa kastia.
 
Kivan värisiä vaatteita tuossa uudessakin pakkauksessa =) Paitsi itse en kyllä tykkää noista kirkkaan keltasista potkareista yhtään :LOL: Ehkä ihan hyvä että muuten on neutraaleita värejä :)

Eilen kävin viemässä kelaan paperit, saa nähdä saanko jo uuden vai vielä viime vuoden pakkauksen kun tuolla sivuilla sanottiin että toukokuun puoleen väliin jaetaan vielä vanhaa pakettia. No, molempi parempi, kumpi tahansa on mieleinen =)
 
Hmm...aika pienet erot loppujen lopuks viime vuoden pakkaukseen. Rehellisyyden nimissä aivan sama kumman pakkauksen tulen saamaan. Kovasti hymyilyttää jo katsoa pelkkiä kuvia vauvanvaatteista saati päästä hiplaamaan niitä itse. :D
 
Sartsa83
Oijoijoi toi 2010 pakkaus on IHANA!! Voi kumpa sen jo sais.. noh, jos ei, niin en mä siihen kuole, mutta on se vaan niin paljon ihanampi kun tuo 2009. :heart: :heart: :heart: Mullaki on vaan vähä silmiin pistävä toi keltanen potkari.. samoin noi kelta-oranssiraidalliset potkuhousut. :D

Mutta mä oon kanssa sitä mieltä, että pääasia kun äitiysavustuksen edes saa! Se on kokonaisuudessaan tosi iso apu. Vaikka toiset pakkaukset on hienompi kun toiset, niin on siellä niin paljon semmosta tarpeellista. Joten.. pakettia odotellessa. Viikon kahden sisään on luvattu tulevaksi.

 
Mulle ei ole väliä kumman pakkauksen saan, on se vaan hieno homma että suomessa sellaisen saa. =) laitoin kelaan paperit viime viikolla ja innolla kyllä odotan et milloin pakkauksen pääsee hakemaan postista.
Ihanaa kun on taas viikonloppu, illalla ois tarkotus leipoa ja herkutella ja niin yleensä meillä viikonloput meneekin, herkutellen ja syöden :LOL:
Kaksoissiskoni, jolla on laskettu aika syyskuussa, ilmoitti rakenneultrassa käytyään että heillekin on tyttö tulossa :heart: jotenkin arvasin tän että hänkin tytön saa, tää on jokin kaksosten juttu selvästi, heh :LOL:

Mut mukavaa viikonloppua kaikille =)

Patience ja tytteli poks poks 25+0 :heart:
 
Sartsa83
Mä en muute tiiä, pelasko ne tuolla kelassa jotenki, kun sieltä tuli kirjattuna 20.4.2010 kirje, jossa luki et parin viikon sisään tulee äitiyspakkaus. Mä kuitenkin jätin sen hakemuksenkin niille 2vk sitten. :D Tuli siis vaan mielee.. :p

Ohoh, onnea Patience siskollesi myös. :) kiva homma. :) Aika hauska joo.. kai toi voi olla joku kaksosjuttuki. ;)

Ja onneks olkoon viikkojen vaihtumisesta. :)

24+3 :heart: :heart: :heart:
 
Lapsimessuilta kotiuduttu!! Aiva IHANA oli munkin mielestä toi uus pakkaus et kyllä kannatti lappuja pantata :) Toppapuku oli lähemmin katsottuna tosi kiva ja se uus myssy kans huippu! Värit toki taas enempi pojalle sopivampia mut kuitenkin sellasia et esim. vaalenapunasella saa tytölläkin käytettyä! Ja mä tykkäsin myös niistä räikeistä potkareista =) Oon meinaa nyt hurahtanu noihin oranssi-ruskee-keltasiin juttuihin :LOL: Ja hyvää oli myös se AIO vaippa ja liivinsuojus kestikset!! Ihan täpinöissäni täällä ;) Kysyin siellä kelan kojussa et koska kannattais paperit laittaa et uuden saa ni se vastas et jos vaan pystyy odottamaan ni kannattaa laittaa paperit vasta toukokuun puolivälissä.. eli se kai laski ihan varman päälle sit.. ku selitti kans sitä et moni nyt venyttää niitä papereita ja siks venyy uuden tulo.. kuulemma joka vuos sama juttu ja siks aina siirtyy joka vuos eteenpäin toi uuden jako.. olipa sekavasti selitetty mut toivottavasti ymmärsitte :D Mä niin haluisin jo paketin mut nyt ku näin ton ni maltan kyllä ehottomasti ootella sitä vaikka sitten kesäkuun alkuun.. sillon on sit jo pakko laittaa paprut etiäpäin ;) Mut juu, olipa pakkaus painotteinen kirjotus :LOL: Vähän lepoa nyt kun melko uuvuttavia noi reissut aina :)
 
Toi pakkaus on ihana <3 en tykkää sinisestä, joten noi värit lämmittää. <3

ma lähetään kyprokselle, ihana päästä arjesta pois. <3

Sartsa, kiitos remonttivinkeistä <3

Mukavaa viikonloppua, me lomaillaan huomisesta alkaen..mahtavaa..hommat alkaa loksahtamaan..

Haluaa nähä jo vauvan livenä <3

-Tuikku ja Masukaveri 21 + 3 <3
 
Tosi nättejä vaatteita on noilla molemmilla sivuilla, mutta kyllä noi hiukkasen liian tyyriitä mun kukkarolle on :( Mä olen kyllä siitä hyvillään, että mulle istuu kanssa noi h&m vaatteet ja sun muut ihan hyvin ja kaikki paidat mitä käytän,niin ykskään ei oo äitiyspaita ainakaan tähän mennessä. Eilen olin kaupoilla etsiskelemässä jotain mekkoa, mutta ei kyllä löytynyt, mutta en vielä ota siitä asiasta stressiä! :) Jos en löydä mitään kaupoista, niin sitten tilaan varmaankin netistä vaikkakin vähän kalliimmalla, että edes jonkun saa! :)

Voi toi uus äp on ihana! Mä niin haluan ton! :heart: No jos jotaan negatiivista niin ruokalappu on mun mielestä ruma, muita voisin varmaan käyttää, myös sitä keltasta potkaria, musta se on omalla tavallaan ihan söpö ;) Ja toi makuupussipeitto mikä lie onkaan on ihana! Paljon nätimpi kun nyt kahtena viimisenä vuotena!
..Niin ja jos joku haluaa niin mä voin ainakin lähettää ne mun kestovaipat jolleen teistä,jos jollakin käyttöä niille löytyy! Oon jo nyt niin varma, etten niiden kanssa jaksa käydä leikkimään, niin en niitä kaappiin tarvi tilaa viemään! :)

Hyvää lomaa tuikku jos vaikka en myöhemmin muista enää toivottaa! :)

Minni ja Mini 21+5 :heart:
 
Ei se maailmaa kaada jos sattuu tuleen se 09 pakkaus mutta siinä on kyllä jotenki ihan kamala se haalari :$ Ihme kalanruoto kuvio.. yök.. En missään nimessä sitä haluais. Mutta se 10 pakkauksen haalari oli söpö ja ihana lakki =) Ite tuskin tuun käyttään niitä raidallisia potkareita tai sellasia potkareita yleensäkään.. en jotenki tykkää..

Oletteko muuten miettiny mitä laitatte pienelle päälle kun laitokselta kotia pääsette?? x) Ite oon niin fanaattinen nuitten vaatteitten suhteen :D Kiva sitten säästää ne vaatteet..
Pojalle oon ostanu valkosen sametti hupparin ja housut, hupparissa selässä prinssisammakon kuva, aivan ihana x) Ajattelin sen laittaa ainaki..
 
Sartsa83
Piltti Ai niin ne sano siellä. Voihan räkä! Nooh, tuli mikä tulee. Saapa ainakin sitten niitä tarvikkeita. Ja voihan tossa parvekkeella nukuttaessa sitte syssyllä käyttää sitä kamalaa harmaata toppapukuakin. On siellä sit kuitenkin bodeja, puoli potkareita ja muita jotka on hyvännäkösiä ja molemmille sukupuolelle sopivia. :)

tuikku Ollospas hyvä. :heart: Ja mukavaa ja rentouttavaa kyproksen reissua. :)

minni Niin mä vähä aattelinkin... jostai kumman syystä aika monen odottajan kohdalla on pienoisia rahallisia pulmia. Mutta juu.. kyllä sitä kuitenkin juhlapukuun voi aina santsata, et jos nyt et mistää mitää halvemmalla löydä, niin sitten vaan vähä kukkaronnyörien kiristystä ja tilaan netistä vähän kalliimpi puku.

Rinsessapa :LOL: Hehehehehee, sama homma.. se kalanruoto muakin ällöttää. :LOL:

Mulla on jo tavallaan katottuna valmiiks mitä pojjaalle pistän päälle kun laitokselta tullaan. Ne on beigen värisiä kaikki, hatussa lukee "I love mama and mama loves me" ja sit siitä hatun reunasta kurkistaa pieni kirahvi. :heart: Sit siinä on beige paituli, jonka päälle tulee pehmoset potkarit, joissa on bulldogin naama ja luki jotain "my all friends" tai jotain.. ja pari bulldogin päätä muuallakin siinä, muttei liikaa. Mut saa nyt nähdä mitä mä laitan.. kun on kaikkea muutakin kivaa tullu hommattua ja saatua. :D HEIH! Meil on sama huppari-setti. Ostitko h&m:ltä? :LOL: Hehehehee.. voi olla et siihenki päätyy. :p

ON: Täällä tuli käytyä Hot rod & rock showta kattomassa Pirkkahallissa ja sen jälkeen syömässä American dinerissa. Show oli iha jees.. aika vähä loppu viimein oli autoja ja moottoripyöriä näytillä. Kaikkee myyntikojua sun muuta härpäkettä kyllä oli. :D Ja American dinerissa meitsi sai jonku uuden "kasvispurilaisen". Unohtivat piffin kokonaan välistä. Saatiin me sit ihan oikee annos ja selityksenä oli, et yks kokki vääntää piffejä, yks laittelee hamppareitten väliin kaikki, yks kattoo ranskalaiset ja loput vääntää mitä vääntää. :LOL: Mut hauskaa oli. Se on pääasia. :D

24+4 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Rinsessapa :LOL: hih.. sori, piti vähän kiusata sua tosta "kalanruodosta". Arvasin et tarkotit kalansuomua, kun semmosta kuvioohan siinä hupussa ja hihansuissa on. :p .. Hih, se on sit ihan samanlainen. Mä tosin ostin 62 kokoa.. et voi olla että pieni ihminen hukkuu siihen jos meinaan laitoksella pukee päälle. Sit mä ostin semmosen harmaan sieltä jossa lukee selassä "baby team 2010". :D Alkaa oleen niin kiitettävästi noita vaatteita et valinnanvaraa kyllä löytyy. :)
 

Yhteistyössä