Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
sartsa83 hyvää sybtymäpäivää huomiselle jo etukäteeen.ostin netistä vähän käytetyt emmaljungat nyt olen niitä täällä pessyt.ihanaa tänään ja huomenna vapaapäivä..mullakin on painoa tullu semmonen 5kg:tä mutta sitten otetaan kaikki pois kun lapsi syntyy..turha naiset niitä on ressiä..tietty kantsii kattoa vaan sitä vähän mitä suuhun laittaa että on vauvallekkin terveellistä...täälläkin poksuu r-ultra on meillä 13.4 odotan niin että sais tietää kumpi tuolla masussa on:) rv18+5 ja poksutaan :heart: :LOL:
 
Sartsa83
bella Kiitos. :) :heart: Totta. Ei viitti turhaa ressiä ottaa painosta. Ei tee ressi hyvää vauvallekaan. :) Sitten vaan synnytyksen jälkeen kun lääkärintarkastuksessa on käyny, hirvee tehokuuri päälle. :D Sanoin jo siitä miehellekin ja hän lupas ryhtyä siihen tehokuuriin mun kanssa. :)
 
Sartsa83
Mitä Frenille ja äitimuorille kuuluu?? Entä minne on hävinny Lilianna, pippuri, maijamehi, Katsuli, TiiaRiitta, Niskavuori, marru ja minna90??? Ois kiva kuulla teidänkin kuulumisia.
 
No niin... ultrassa käyty... ja tyttö olisi tulossa meille :heart: :heart: :heart:
Muuten kaikki oli niin kuin pitääkin, mutta tytön sydämessä näkyi "soft markkeri", josta ei kuulemma tartte olla huolissaan, että on ihan tavallista että sellainen siellä näkyi... nyt vaan seuraillaan tilannetta rauhassa eli uusi ultra ois kuukauden päästä... Luotan lääkärin sanaan enkä ole huolissani... =)
Oli sitten pakko käydä ostamassa sukupuolen selviämisen kunniaksi 3 paria punaisia sukkia tyttelille :heart:

Patience ja tytteli 21+0 :heart:
 
Mulla oli eilen neuvola, ja sitä rautaahan ne sitten määräsivät, 110 oli hb, viime käynnillä 124, eli ihan mukavasti oli tipahtanut.. Katsoin tota tyttöjen äitiyskorttia, näillä viikoilla niistä mun hb oli 116, eli nyt matalampi..olis luullu että toisinpäin.. Otin sitten aamulla rautaa ja maha meni ihan sekasin :| Ärsyttää! Kyllä mä vielä huomena kokeilen, mutta jos ei tuu mitään nii soitan maanantaina neuvolaan ja kysäsen, mitä ne meinaa. Ei kummiskaan noinkaan voi jatkaa.. Nyt hyvä testailla kun on vapaata, mutta ei uskalla sitten enää sunnuntaina kun pitää mennä töihin, eikä siellä ole oikein aikaa juosta vessassa :D
Painoa mulle oli alusta asti tullut 3kg, viime kerrasta 600g.. Siellä oli opiskelija ja se sanoi, että ei tarvis painoa paljoa tullakkaan.. Vähän pelottaa miten saan sitten aisoissa pysymään, mutta vähän harmittaa kun luulin, että toi ei olis ees paha, kun bmi on 22.. No ehkä sitä sitten ptäis alkaa vähän kattomaan mitä syö..no en kyllä jaksa :D
Ja sain muuten nyt sen helistimen dvd:n! ;) Katottiin miehen kanssa siitä se raskausosio ja ihan suht fiksulta se kuulosti, Katariinakin osas näytellä tossa paremmin kun Salkkareissa! :D

Sartsa, sitten kun joskus päivittelet tota listaa, nii voit munkin iän vaihtaa 22 ;) Ja onnea huomiselle, jos unohdan huomena onnitella! :) Mun kummityttökin täyttää huomena vuoden :heart:

Oikein paljon onnea Patience tytöstä! :heart: Ehdinkin jo huolestua, että poikiako kaikki elokuiset saa :D

Ja onnea kovasti myös Marakatille! :heart:

Sitten vielä jännätään niitä Sartsan kuulumisia ;) Nyt noin kymmenen minuuttiahan se on ultrattavana ollut ;) Jännittäääääää!

Minni ja Mini 17+5 :heart:
 
Onnea Patience tytöstä!! eikö ollut ihana tunne nähdä oman lapsi joka näyttää aina vaan enemmän ihmiseltä? Nyt sitten tuntu että ei jaksa odottaa elokuuhun asti että saa lapsen syliin ensimmäistä kertaa..

Vitsit ku meillä poika potkii minua suoraan virtsarakkoon koko ajan ..ei minnekkään muualle tule potkuja niin saa vessassa juosta koko ajan ja muutenkin tuntuu kyllä aika inhottavalta toivotaan että ei potki enää viimeisinä kuukausina tai saattaa jopa hieman vahinkoja käydä :LOL:

Marakatti ja poikanen 20+3
 
BMI 19 ja painoa nyt plussauksesta tullut 2,5kg. Ekassa raskaudessa painoa kerty koko raskausaikana vajaa 4kg ja synnytyksestä seuraavana päivänä punnituksessa paino oli alle lähtöpainon :) Tässä raskaudessa kyllä tulee enempi ku nyt jo alussa noussu vajaa 3kg.

Alussa painon ei tarttis juurikaan nousta ja useimmilla se putoaakin sen pari kiloa. Keskiraskauden jälkeen loppua kohden oliko se et korkeintaan 0,5kg viikossa.

Ja toi paino jakautuu jotakuinkin niin että :
Sikiö 3,5kg
Istukka 0,5kg
Lapsivesi 0,5kg
Kohtu 1 kg
Eli näistä yhteensä painoa n. 5,5kg.

Sit ne loput on rintojen kasvu, nestepitoisuuden lisääntyminen, rasvakudoksen lisääntyminen, veripitoisuuden lisääntyminen??
Ja näistä painoa yhteensä n. 6,5kg.

Patience :heart: Ihanaa et ultrassa kuulu hyvää ja rinsessan saatte :heart: Sartsan Kuulumisia kovasti ootellaan!! :) Itellä vielä NEEELJÄ pitkää yötä :D

Mukavaa ja leppoisaa viikonloppua!!

Niin juu ja sartsa, Pippuri-83 tipahti kyydistä jo alkumetreillä, ei ollut pieni vielä valmis :(
 
Marakatti, Minni ja Piltti kiitoksia :heart: =)
Kyllä se oli niin ihana tunne kun sai nähdä toisen siellä liikkuvan ja kasvavan ja sitten kun sai ihania 4D-kuvia mukaan :heart: saas nähä tuleeko äipän näkönen tyttö =)
täällä sitä kans odotellaan Sartsan ultra-kuulumisia... =)
 
Löysin Espoon kaupungin nettisivuilta tämmöisen tuosta painon noususta:
Neuvolassa seurataan myös äidin painon kehitystä. Paino lisääntyy raskauden aikana noin 8-12 kg, josta sikiön paino on noin 3,5 kg. Raskauden 20 ensimmäisen viikon aikana odottavan äidin paino nousee parisen kiloa ja sen jälkeen korkeintaan 500 g viikossa. Runsas, äkillinen painonnousu on merkki turvotuksesta, joka saattaa liittyä raskausmyrkytykseen.

Täälläkin odotellaan kovasti Sartsan ultrakuulumisia :).
Ai niin, munkin iän vois päivittää, tuli 29 täyteen helmikuussa.

Olen mittaillut parina päivänä verensokeria äitini verensokerimittarilla ja hieman huolestuttaa ruokailun jälkeiset arvot. Arvo tunti ruokailun jälkeen oli eilen 7.8 ja tänään 8.1. Ekalla neuvollakäynnillä oli puhetta, että menen siihen sokerirasitustestiin, koska äidilläni on diabetes, mutta viime kerralla siitä ei ollut mitään puhetta ja seuraava neuvolakäynti on vasta rv24. Täytyy kysyä siltä terkkarilta ennen sitä, että milloin mun oli tarkotus mennä siihen testiin. Muut arvot ovat olleet ihan hyviä. Onko täällä kenelläkään ollut aikaisemmissa raskauksissa tai onko nyt todettu raskausajan diabetestä?
 
Patience Hyvä kuulla että kaikki on mennyt hyvin :) Onnea tytöstä :D Vielä se minulla on eessä tuo ultran odottelu joka on vasta 13.4
Sartsaa tässä jo odotellaan paljon :D Mitenkä hänellä ultra mennyt? :) vastausta odotellan. :D
Minni Mulla on ollut hemoglobiini alhainen ja juuri siksi syönkin itse rautalääkkeitä. Ensimmäisen kerran kun otin vatsa meni aivan prörölle joka ei ollut mukavaa, mutta nyt on normaali massuntoiminta ja semmonen punanen rautatabletti on hellävaraisempi vatsalle, ei ummetus iske niinkuin sitä toista merkkiä käytettäessä jonka nimeä en nyt muista, valkoisessa paketissa myyään kummiksin. Se on kyl hirveetä jos Hemoglobiini on alhainen niin tulee huono olo :( Itte meinasin pyörtyä töissä kun olin unohtanut rautalääkkeen ottaa aamulla.

ihanaa kun tänään on perjantai! HUomenna saakin sitten nukkua pitkään! :)
Hyvää viikonloppua kaikille :D Tämä mamma lähtee kauppaan ^_^ <3

17+5 <3
 
Sartsa83
Dodiiii.. :D

Kuulkaas immeiset. *vetää syvään henkeä* Aivan uskomaton ultrakäynti. Toinen viuhto siellä niin kovin menemään että kumpikin miehen kanssa tyrskittiin tämän tuosta. Kätilö sano jopa että:"Voisitko semmosen 7,5sekuntia olla liikkumatta niin täti saa otettua vähän sydänfilmiä". :LOL: Ja mies tuumas toisen opettelevan uintiliikkeitä, niin sammakkoimaiselta se meno vaikutti. :LOL: Mutta itse asiaan.. :p

Het alussa kun mentiin sinne, kätilö kysy että halutaanko tietää sukupuoli ja yhdestä suusta vastattiin että tottakai. Sitten kätilö naurahti, että "Ei kun ihan sillä minä vaan, kun tämä niin selvästi täällä näkyy, et jos ette olisikaan tahtoneet tietää, ettette sitten vain näe.." :LOL: Ja sitten perään siihen alko kertomaan:"Tässä on siis kivekset ja tässä pippeli.." :heart: :heart: :heart: Voi luoja sitä onnen määrää!!!!!!!! Mä olin aivan onnesta soikeana ja kiljahdin täpöjä tippa linssissä! :heart: :LOL: Niin paras synttärilahja kun olla voi. :heart:

Ja muutenhan siis kaikki oli kunnossa. Rakenne oikeanlainen, ei huulihalkiota, ei kompurajalkaa. Terveen näköinen pikkumiäs siellä kelli. Syke oli 147, normaali siis ja mitäs vielä.. niin ja kuten jo tuli sanottua, niin hyvä jos paikoillaan pysy. ;)

Onnea Patiencelle tyttöuutisesta. :heart: Mäkin uskon että kaikki menee hyvin. Se mitä noissa ultrissa sanotaan ei ole 100%:sti kirkossa kuulutettua että jotain olisi. :) Ja kuten lääkärikin sanoi ettei se ole vakavaa. Kiva kuitenkin että pääset sitten kontrolliin. :) Hih, mä meinaan ostaa huomenna tälle pikkujäbälle jotain kivaa. :heart: Mäkin sain ihania 4D-kuvia. :heart:

Minni Haha. :LOL: Mun mies sano samaa siitä Salkkari Katariinasta siinä helistimen dvd:llä :D Itekin oon samaa mieltä. :) Mitäs muuten siitä tykkäsitte? Kokonaisuutena? Ja kiitos. :heart: Mäpäs päivitän sinne sunkin ikäs. ;) Ja onnea vain kummitytöllesikin. :heart:

Voi ei Piltti ..miten multa on menny toi pippuri ihan ohi. :(

Elkku Jees, päivitellään sunkin tiedot. :) Taas. :p

Sartsa ja peanut-boetsu 20+3 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsa83
Kiitos Patience :) :heart:

Ja kiitos LumiPoni molemmista onnitteluista. :) Juu ja ehdoton tieto oli kyllä että kaikki on hyvin. Sitä se mieskin sano, että kun hän jotenkin arvas että poika saadaan niin hän vain toivo että kaikki on hänellä hyvin siellä. :heart:
 
Paljon, paljon onnea Sarsalle! :heart: Nyt saat kun saatkin sen pojan! :hug:
Tykkäsin kyllä siitä helistimen dvd:stä.. Helpompi mieskin saada kiinnostumaan tollasesta, kun ei tarvi lukea mitään lehtisiä :D Se ruotsalainen pari ärsytti, koska en tajunnut sanaakan mitä ne puhu :D Olis voinu olla tekstitys tai jotakin.. Mutta musta se oli kyllä ihan kiva, että erilaisia perheitä oli haastateltu, eikä pelkästään pyörinyt sen 'näytelmän' ympärillä, tai siis että oli ihan oikeetakin elämää ;)

Lumiponi, tänään kun otin rautaa, niin maha kyllä on kestänyt ihan hyvin.. Voihan se olla, että eilen olinkin syönyt jotain muuta ei sopivaa ;) Obsidan merkkisiä tabletteja vetelen, sellanen valkonen pakkaus missä menee oranssi viiru ;) Toivotaan, että nää nyt käy :)

Piltti, en nyt tiedä noista muista, mutta meillä ainakin tyttöjen np-ultrassa kätilö näytti meille sen 3d:n ohella myös 4d-kuvaa ja mekin saatiin kotiin 4d-kuva silloin :) Meillä se kuva kyllä oli mustavalkonen siinä tulostella, mutta koneella oli ihan väri, ja tytöt näytti silloin ihan pieniltä rotan poikasilta :) Ihan lytyssä toisten päällä :D
Mutta täällä ainakin vissiin ihan henkilöstä kiinni, kuka jaksaa sitä näyttää ja kuka ei, Ministä meille ei 4d-kuvaa näytetty,mutta oltiin kyllä vanhemmalla koneella, missä ei varmaan sellasta mahdollisuutta ollutkaan ;)
Yksityisellehän sitten pääsee kans ihan oikeeseen,oikeeseen 4d ultraan ja jos yhtään muistan niin täällä päin maksaa jotakin satoja euroja, olisko 200 ylemmäs, en oo ihan varma, ei kumminkaan ihan halpaa lystiä :/

Ja vielä kerran oikein paljon onnea Sartsa 27(? :D ) vuotta! :hug: :) :flower:
toivottaapi
Minni ja Mini 17+6 :heart:
 
Sartsa83
Joo siis LumiPoni ja Piltti. Mulla siis kuulu noi 4D kuvat tohon mun ultraan kun Nokian kaupunki maksaa 2 ultraa raskaana oleville Suomen terveystalossa, joka siis on yksityinen. Siellä kun on pelit ja vehkeet, niin siellä pääsee näkemään tämmösenkin erikoisuuden kuin 4D. ;) Mutta normaalistihan tuo maksais ja kuten jo LumiPoni sano, niin kela korvaa osan siitä, niin kun luonnollisesti muutenkin yksityisen lääkärikäynneistä. :)

Kiitos marakatti :heart: ja kiitos minni :heart: Eikö teillä ole "subtitle" toimintoa dvd kapulassa? Meiltä semmonen löyty ja kun sitä paino kerran, sai niille ruottalaisille suomenkielen tekstityksen. ;) Mutta se tekstityshän ei muuten sitten näkyny koko dvd:n aikana. ;) Mulla oli juuri samanlaiset fiilikset siitä ja meillä kans mies tykkäs. :) Hihihi.. ja juu 27v tuli täyteen. :) Kiitos vielä! :heart: Oiiiii ja millanen masu sulla jo on!!!! Awwww... :heart: :heart: :heart: :hug:

vauvahaaveillekin kiitokset. :) :heart: No ei sulla tuonne 8.4. enää kovin pitkä aika ole. :) Hih, ja liikkeetkin alkaa jo tuntumaan siellä. :) Kiva. :)

ON: Mahtava päivä oli tänään ideaparkissa. Ostin aivan tautisesta mammavaatteita ja vauvanvaatteita + vielä sain niitä 4 kassillista kummipojalleni pieneks käyneitä. :D Et nyt alkaa olee vaatevarastot hyvällä mallilla. :D Sit täydensin taas isyyspakkauksen sisältöä. Nyt alkaa oleen melkein kaikki, paitti pyyhe ja karkit + oluet. :) Sitten kaikki on hommattu ja pitäs jostain löytää laatikko johon ne sitten saan ympättyä ja päälle teksti "isyyspakkaus". :)

Sartsa ja peanut-boetsu 20+4 :heart: :heart: :heart:
 
Ihania uutisia kaikilla. <3 Onnea pojista ja tytöistä. Oottelen kiltisti vielä sen 3 vkoa. Tänää olin helsingissä ja ostin toisen mustat mama-housut, sellaset stretsit. :D

Pirkkala maksaa kanssa terveystaloon ultrat, mutta mun mielestä toi 4d ei kuulu siihen, normi 3d kyllä? Pitäskö vielä varmistaa. Se 4d maksaa siellä 333 e, siitä sitten kela korvaa jotain.

Nyt ruokaa, hirvee nälkä.

Saatiin eilen postissa isomummulta mintunvihreitä vauvanvaatteita muumipaketissa. Ihanaista! <3

Heissuli vaan,
Tuikku ja Masulainen 17 + 4
 

Yhteistyössä