Huomenta! =)
Sartsa, jaahas jaahas. Jos kerran sanot että poika tulee niin mäpäs lähden sitten tästä jo vauvanvaate-ostoksille..
Kiitti avon-vinkistä! Mulla on vielä melkein täysi purnukka jotain apteekista ostettua tököttiä, käytän sen eka loppuun.. Mutta siis, oisko periaatteessa mahdollista sun kautta tilata avonia..?
Kopioin tähän äsken tuonne toiseen pinoon kirjoittamani tekstin..
Onko kukaan teistä lukenut Oliviassa 12/09 (eli viimeistä edellinen) ollutta juttua Oletko sinäkin ei-toivottu äiti? Siinä toimittaja on raskaana ja kokee, että häntä ei hyväksytä äitinä ja että ystävät pelkäävät ettei hän pärjää äitinä. Njoo, en aio kommentoida kyseistä asiaa, jokainen olkoon äiti omalla tavallaan, siihen ei ole oikeaa tai väärää tapaa.
Mutta jutussa on kyllä uskomattoman paska sävy muita odottajia kohtaan! Hän oli käynyt ennen neuvolaa keskustelupalstoilla, joilla
raskaudesta seonneet naiset purkavat tuntojaan.
Sitten pieniä lainauksia: "Muutaman tunnin tutkimuksen jälkeen olin varma, ettei ole vaivaa, jota ei voisi yhdistää raskauteen. Jos väittäisin, että kasvoillani on pimeässä kiiluvia vihreitä läiskiä, joku jossain päin maailmaa toteaisi sen johtuvan B12-vitamiinin imeytymisestä aorttaan, mikä on tavallista 25+4-kaudella.
Minun tietenkin pitäisi tietää, mitä numeroyhdistelmä tarkoittaa.
Pahinta on, että kaikki muut tuntuvat olevan asiantuntijoita."
Hän vannoo jutussa, ettei tule koskaan puhumaan lapsensa kakasta muille, eikä koskaan osallistu keskusteluihin, joissa analysoidaan hiivatulehduksia tai kuukautiskiertoja. "Jos joku haluaa tietää lapseni kakasta, kysyköön häneltä."
"Miehenikin mielestä minun siis pitäisi olla räästä, ripulista ja oksennuksesta puhuva vitamiiniasiantuntija, joka tiedottaa ruumiinsa toiminnoista säännöllisesti ja mieluiten internetissä.
Tunnen menettäneeni sekä yksityisyyteni että arvostelukykyni."
-----------------------------------------------------------
Oon varmaan just nyt aika herkkä tämmöisille teksteille hormoniryöppyjeni takia, mutta kun luin tätä eilen illalla, en saanut heti unta kun kihisin raivosta. Vielä tänä aamunakin olen ajatellut tätä kirjoitusta ja ollut tästä ärsyyntynyt, joten ajattelin siksi jakaa tän myös teidän kanssa.. Tuntuiko tämä teistä siltä, että kyseinen nainen/äiti on niiiiiin paljon muita odottajia parempi ja niiiiin paljon kaikkia raskaushulluja aikuisempi ja kypsempi ja coolimpi..? Itsestäni tuntui, että hän katsoo muita odottajia ja äitejä todella paljon nenän vartta pitkin ja pitää itseään tuhat kertaa parempana ihmisenä ja äitinä.
Miten juttu sitten päättyi..? No, rv 16 naiselle tuli kovat kivut ja lääkärissä huomattiin, että raskaus on kohdun ulkopuolinen. "Näin se menee. Kaikella on tarkoituksensa. Eihän tälle mitään voi. Luonto tekee tehtävänsä." "En ole tyyppiä, joka makaa kuukausia sängyssä murtuneena. Suhtaudun vastoinkäymisiin kuin sotilas. Ratkaisen ongelmat järjellä, en sydämellä.
Tiedostan, että minun ehkä pitäisi olla sydämellisempi ja äidillisempi, mutten osaa enkä oikeastaan edes halua."
Että tällaista.. Surullinen loppu.