~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Moiks!

Vimmu: Juu oli tainnu mennä nimet sekasin.. :LOL:

Ihana nimen hemarin pieni oli saanut :heart:

Puuh, täällä valvottiin viime yönä 12-04 ja känistiin.. |O Maha tuntuu pienellä vaivaavan, varsinki öisin. Päivisin ei juurikaan itkeskele tai valittele vaan on kovasti tyytyväinen mutta yöt sitten toinen juttu :( Aikani vauvaa "käänneltyäni" ilmat tuntu lähtevän liikkeelle ja nukahti lopulta mun syliin. Mutta sitten herättiinkin jo parin tunnin päästä syömään uudestaan, en tajua kyllä mihin tuo kaikki maito oikein mahtuu noin pienes ihmisessä.. :)

Me ei olla viel vauvan kanssa neuvolaa pitemmällä käyty, en oikeen tohdi viel lähtee kun herra niin kovin pieni. Odottelen, että paino nousee sinne yli kolmeen kiloon ja sitten vois lähteä tutustuttamaan vauvaakin muuhun maalimaan. Pari kertaa on vaunulemassa käyty tässä lähi tienoilla.

Jahas, jos yrittäs hetkeks silmänsä ummistaa kun herrakin nukkuu. En tajua, oon nyt kaks viikkoo menny näil pätkillä yöunilla ja välillä tuntuu et oon ihan kuitti, kai tän valvomisen sit jollain hormoneilla jaksaa niin kauan kunnes yöunet herralla pitenee???

Piianappula + MiniMiniMies :heart:
 
niin ja kiitos ullelille uudesta pinosta! :flower:

MUOKS. Voi luoja tätä mun muistia.. Piti siis vielä kiittää kaikkia syömisasiaa kommentoineita. Lapsen ehdoilla on nyt menty, rytmi kylläkin yhtä säännöllisen epäsäännöllinen, mutta niin se taitaa täs vaihees olla teki mitä teki. Ja torstaina päästään sit neuvolaan katsomaan kuin paino noussut. :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, kun on jo elokuu :) Taisin ketjun alussa sanoa, että ihme jos minä ikinä elokuulle asti pääsen mutta hyvä näin :)

Kiitos kaikille napa-asiaan kommentoijille :D

Vaipoista, meidän esikoiselle sopi alussa paremmin libero kun pampers, johtui osaksi myös siitä, että jouduttiin käyttämään erikseen tilattavia liberon preborn vaippoja kun poika oli niin pieni, vaikka siis kiloiltaan olisi tuohon pampersinkin 2-4kg mennyt.. Mut ne falskas ja tuli kainaloon asti.. Liberoa sit käytettiin aika pitkään kunnes sit jossain vaiheessa ihastuin pamperssiin kun olivat jotenkin ihanan ohuen oloisia ja nyt meillä on pojalla Pampersit ollu jo pitkään (tosin onneksi nykyään kuluu TOSI vähän vaippoja kun pottailu on viimein alkanut oikeasti sujua..).. Nyt en vielä osaa sanoa kumpia aijon hommata.. Vaipat siis vielä ostamatta..

taiska87, rennien lisäks söin ainaki alkuraskaudessa Gavisconia ja Alsucralia, viimesin autto parhaiten.. Mulla siis kunnon närästyslääkkeet ollu käytössä jo ennen raskautta joten eipä nuo kaikkea pois vieny mut vähän helpotti..

Koralli73, tsempit sairaalaan! Toivottavasti alkaisi itsestään tapahtua..

Auts, nyt alko supistaaaaa.. :mad: Pakko heittää pitkälleen.....

Huikkis ja sitkeästi masussa pysyvä typy rv36+1
 
KIITOS Ulleli uudesta pinosta :heart:

Blancolle Onnea Prinsessasta :heart:

Koralli, Tsempit huomiselle ja koitahan saada ensi yönä levättyä siellä muovilakanoissa ;) Onneksi kaikki oli vauvalla hyvin eikä verenvuoto siltä osin mitään vakavaa.

Taiska, tosta närästyksestä...mä tiedustelin juurikin viime viikolla apteekista samaa...eli oisko mitään muuta kun Rennietä kun mulla ne hät hätää tehoo just puol tuntia jos sitäkään :( Täytyy koko ajan kattoo mitä syö kun tuntuu et kaikki taas närästää ja koko ajan :|
Apteekista tuli tyly vastaus...Rennie on ainoa odotusajan sallittu närästyslääke. Tietty yksi sanoo yhtä ja toinen toista että voihan noita mielipiteitä sitten olla yhtä monta kun niiden antajaa :p

Omaan oloon ei muutoksia...supistuksia tulee vaihtelevasti päivin ja öin mutta ei sit mitään säännöllistä kuitenkaan. Keskiviikkona ois laskettuaika ja neuvola...katsotaan miten käy...mua huolettaa vauvan koko joka oli jo parisen viikkoa sit 3,5kg...synnytys pelottaa päivä päivältä vaan enemmän kun vauva kasvaa kasvamistaan eikä tee elettäkään tullakseen ulos :eek:

 
Pikainen moikkaus kaikille :wave:

Ja lämpimät onnittelut kaikille jo vauvelin saaneille :flower:

Taiska mulla ei myöskään rennie auta ollenkaan ja närästysvaivoja ollut jo vuosia. Nyt olenkin popsinut gavisconia öisin jo useamman viikon. Kuulemma ihan turvallista raskausaikana sanoi neuvolalääkäri sekä apteekin täti =)

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempia. Juuri mitään tuntemuksia siitä että olisi loppuraskaus meneillään ei ole. Selkäkivut ovat ihanasti hellittäneet ja tilalle tullut lähinnä väsymystä ja kivoja tuikkasuja alakertaan. Kävely on ajoitttain vähän hidasta ja hankalaa. Mutta muuten olo on ok. Odottavan aika on pitkä.... huhhuh, kolmisen viikkoa vielä laskettuun aikaan =)

Megalintunen ja sykerö
 
Mulla nyt 38+4, neuvolan täti sano että ei meinaa enää päästä saada "kiinni" kun on vauva menny sen verran alas :)) Koskahan se meinais ulos asti tulla.. Alexandralla oli samalla 2v neuvola, kaikki ok, keskikäyrällä menee :)
 
Meille sitten syntyi toinen prinsessa keskiviikkona 27.7 klo. 15.08 kahden käynnistyspäivän jälkeen rv 38+6. :heart: Painoa huikeat 4160g ja pituutta 51cm, pipo 38cm. Painoarviohan neidille oli 3,5kg eli ei ihan mennyt nappiin :LOL: Lauantaina kotiuduttiin ja nyt opeteltu pikkuhiljaa arkea. Käynnistys oli hidasta ja omia hemojani kuluttavaa. Synnytys oli suht nopea ja helppo mutta noin tunnin osalta TODELLA KIVULIAS. Avautumisvaihe kesti 4h 15min, ponnistus 18min. Mikä parasta saimme terveen tytön rinnalle josta puhkesimme molemmat isän kanssa liikutuksen kyyneliin. Se oli niin ainutlaatuisen herkkä hetki :heart: Niin oli vielä molemilla tuoreessa muistissa se kun esikoinen kiidätettiin suoraan lasten teholle. :( yritän kirjoittaa synnytyskertomusta niin pian kuin suinkin ehdin koneella niin pitkään istahtaa :) Esikoinen oli yhtä pitkä, mutta painoa vain 3345g. Silti synnytys oli yhtä "helppo" ja yhtälailla repesin molemmista, eli ei paino yksistään sano kuinka helppo/vaikea on synnytys!!!
Tytöllä oli sokeri seurannat minun adursal lääkityksen (hepatoosi) vuoksi, alussa paripäivää sokerit heittelivätkin aikalailla ja jouduttiin välissä turvautumaan lisämaitoon pullosta. Tyttö kuitenkin tuntuu olevan oikea tissityttö ja on imenyt syntymästään asti kuin vanhatekijä ja tosi pitkään jaksaa. Hän imee mitä vaan mistä vaan kunhan maitoa saa :D Maito nousi nopeasti jo perjantaina rintoihin ja sitä tuntuu nyt sitten taas riittävän yli yhden tarpeiden... Bilirubiineja seurattiin koska esikoinen oli aikanaan valohoidossa, tämäkin neiti kellastui, mutta arvot pysyivät pois "hoitoalueelta", joten ohjeena seurata vointia ja tarvittaessa käydä arvo kontrolloimassa lasten päivystyksessä. Itse olen ollut heti synnytyksen jälkeen loistokunnossa :) Sain toisen asteen repeämät taas ja peräpukamat, mutta kätilö oli niin taitava tikkaaja, että alapää ei ole ollut mainittavan kipeä hetkeäkään. harmittaa ihan kun en muistanut kirjoittaa palautetta jälkikäteen, niin tyytyväinen olin lopputulokseen :D Liikkumaan ja istumaan olen pystynyt tosi hyvin alusta saakka, kaksi buranaa tarvitsin synnytyksen jälkeen ja neki lähinnä jälkisupistusten vuoksi. Tuore isosisko (2v.) tuli 3h synnytyksen jälkeen pikkusiskoa ja äitiä katsomaan ja hyvin jaksoin hänenkin kanssaan olla.

HUIKEA määrä vauvoja jo syntynyt ja jo niin monella synnytys lähellä :O ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!!!! :flower: Yhtään keskosta ei tainnut meän pinoon syntyä joten näitä vähä vaille täysaikasia tulee sitten keskostenkin edestä :)

Hirveä määrä oli luettavaa, meni melkeen koko päivä kun pätkissä ehdin käydä lukemassa. Sen myös huomasin että Happy:sta ei ole kuulunut pitkään aikaan!!!?? Toivottavasti kaikki on kunnossa!!!!!!!

Yritän pian tulla kommetoimaan lisää!!! Arki on aivan ihanaa tällä hetkellä. :heart: Tyttö on rauhallinen ja kiltti luonteinen. Herää itse syömään noin 2-3h välein, välissä tankkaa tunnin välein. Öisin nukahtaa heti syönnin päälle. Neiti jaksaa seurustellakkin jo noin 1h pätkän pari kertaa vuorokaudessa. Isosisko hoitaa suurella ylpeydellä ja mieskin on kotona isyyslomalla. (KOP KOP KOPutan puuta että kaikki pysyykin hyvänä).

Viola ja "Omppu" 5vrk :heart:
 
Kiitos Ulleli uudesta pinosta!

Paljon onnea Hemarin Helmille kauniista nimestä =)

Vimmu kyseli menemisestä vauvan kanssa, meidän esikoinen oli 13 päivää vanha kun lähdimme Ruotsinlaivalle... eli siis hän syntyi 10.12 ja halusin jouluksi kotiin. Laivalla taisi kyllä olla aika hiljaista, mutta siis julkinen paikka kuitenkin. En tiedä oliko ihan fiksua tämä, mutta minkäs teet :p

Meillä on käytetty lapsille vallan Lidlin vaippoja, ne on olleet tosi hyviä mun mielestä (Pampersit menee mulla aina rikki kun yritän vetää niitä tarroja kiinni, nämä eivät, ovat halpoja ja eivät vuoda). Ainoa vaan, että ne pienimmät niistä taitaa olla 4 kg:sta ylöspäin, eli meillä on täytynyt mennä Pamperseilla eka kuukausi kunnes se paino on saavutettu.

Mähän tuosta synnytysasennosta jo jotain kirjoittelinkin... Eli en missään nimessä haluaisi synnyttää gynekologiasennossa. Se pottatuoli oli tosi hyvä, sellainen kaarevan muotoinen tuki jossa oli iso aukko keskellä. Pieni hetki meni löytää asento jossa se reuna ei painanut tuonne alapäähän niin, että vauva pääsi syntymään, mutta kun asennon löysi, mies oli mun takana tukena, niin painovoimasta sai hyvin apua työntämiseen, jalat ei väsynyt kun kuitenkin istui, ja lantion sai siis TOSI auki. Eli kuten jo sanoin, se syntymävaihe ei sattunut ollenkaan. Enkä edes revennyt (en ainakaan niin, että olisi tarvinnut ommella), mikä voi tietty johtua jostain ihan muustakin (mistä, sitä en osaa sanoa kun en ole alapäätä öljynnyt tms.). Seisoma-asennossa synnytystä vähän pelkäsin koska ajattelin että mitä jos mulla menee voimat ja en jaksakaan seistä koko aikaa. Mutta hyvin sekin sitten meni, se tuli vähän yllätyksenä koska yht'äkkiä kätilö vaan toteskin että nyt on liian myöhäistä siirtyä enää tuohon pottatuolille : / Mutta lantiota ei saanut auki läheskään yhtä hyvin siinä kun joutui kuitenkin seisomaan tolpillaan, vaikka siitä kävelytuolista saikin tukea. Eli itse vauvan syntymä sattui paljon enemmän. Tällä kertaa haluaisin taas tuohon pottatuolille, mutta koska aika suurella todennäköisyydellä olen menossa yksin synnyttämään en tiedä, miten se toimii ilman miestä siellä selän takana tukena.

Tsemppiä Korallille sinne sairaalaan jos vielä näin myöhään tätä luet, ja onnea huomiselle!

Ja synnytyksestä puheen ollen, vähän mietityttää onko se oma alkanut :O Eli tuolta vähän ennen klo 20 alkaen mulla on ollut vähän sellainen menkkakipumainen olo tuolla alavatsassa. Ehkä yksi tai kaksi suppariakin on tässä kolmen tunnin aikana tullut, joskaa ne eivät sattuneet. Vähän mietin, että alkoikohan esikoisenkin synnytys näin... sanoin miehelle, että on 50/50 mahdollisuus, että häippäsen tästä yön aikana synnärille. Saas nähdä. Keskiviikkona olis mummu (siis mun äiti) tulossa lapsenvahdiksi, vasta, silloin pääsisi sitten myös mies mukaan.

Siobhan ja Plutte 39+5
 
Onnea Viola! :flower:

Jes, vihdoinkin näyttäs toimivan nää sivut.. Jostain syystä mä en saa muokattuun tän ketjun otsikkoa tonne. :confused: Saan syntyneitten lukumäärän kyl tohon ekaan viestiin, mut en ketjun otsikkoon, osaaks joku auttaa? Vai riittäiskö se numero tossa ekan viestin alussa? :)


u & Liipukka 37+6
 
Onnittelut Violalle ja Neammalle nyyteistä :heart:

Pilvilinna samoissa mennään ja olokin on miltei samanlainen mitä kuvailit omaasi :) mulla myös keskiviikkona neuvola ja vielä perjantaina äitipolille aika, missä jälleen kerran katellaan vauvan kokoa. Meillä vauvan painoarvio oli viime torstaina 3,8g ja taitaa sitten nyt olla yli 4kg :|
 
Kiitos uudesta pinosta! :heart:

Onnea Violalle ja jos olen jotakuta unohtanut onnitella vauvasta! :heart:

( . ) Meikä saa taas raahautua neuvolaan.....blaah.... mä en jaksais enää, kerran viikossa ja miks ihmeessä, kun mitään ihmeellistä ei ole... no mennään nyt sit taas moikkaamaan tätsyä.....
On mulla turvotusta joo, suppaakin välillä ja tuskainen olo, mutta kellä ei olis, kun keilapallo painaa alakertaa suolineen päivineen ja häntäluu haluaa räjähtää? No täällä siis edelleen ollaan kasassa ja NIIIIIIIN valmiina lähtemään jo tositoimiin.... saas nähdä kuinka kauan tässä vielä ollaan.... no vauva määrää....

-Miuski & Jimpula 37+3
 
Kiitos uudesta pinosta, Ulleli, ja hirmuisesti onnea vauvan saaneille!!! Jokaisesta tarinasta on tullut riipaisu alavatsaan ja välillä on pitänyt nieleskellä kyyneliä – niin ihana niitä on ollut lukea.

Luulin, että suunnitellun sektion päivämäärän tietäminen on helpotus, mutta on se aika hurjaa. Aika on siis nyt perjantaina, ja koko ajan sitä sitten vain miettii, että enää kolme päivää ja viikon päästä tähän aikaan SE on kolme päivää vanha jne. Jännittää, vaikka eilen lupasin viimeisessä neuvolassa pysyä tosi rentona. (Päivä onnistuttu:))

Kiitos tosi paljon sektiosta kirjoittaneille! Olen ollut vähän ihmeisessäni, miten vähän täällä on jaettu tietoa sektion kulusta. Vasta eilen kuulin neuvolassa siitä, että oksitosiinilla halutaan saada supparit käyntiin myös sektiossa. Ja sekin harmittaa, ettei täällä ollut mitään loppuvaiheen lääkäriä. On jotenkin epävarma olo, kun vain kerran on katsottu tilanetta ja sekin joskus muinoin keväällä.

Rabarber ja A (38+4)
 
Onnea Viola :)

omaa napaa: eilen oli äitiyspoli, vauvan painoarvio oli 3000g (kyllä tää vauva on isompi, saman kokoinen maha kuin kuopuksesta joka oli 500g isompi kuin arvio), mun kaikki arvot ok. hemppa oli vaa laskenu 109:ään, ei ihme että väsyttää. Ja jotain ne supistukset on saanu aikaan, 3cm auki.. mut kanava vielä takana.
Viikon päästä uus aika ja saan tietää millo käynnistetään jos ei tapahdu mitään ennen sitä.

Mun on jotenkin vaikee uskoa että oon viimeisillään raskaana.. vaikka on kaikkia kipuja ja vaivoja niin en voi uskoa että kohta jo synnytetään. Ja meidän 2vuotiaasta tulee isoveli. hui :D
apua, mulla on kohta 3 lasta.. iiiiik. :D

DarkRed 37+3
 
Heippa ja onnittelut vauvautuneille! Pikainen oma napa täältä, aamuyöllä 29.7. syntyi ihana pikkupoika melekoosella vauhdilla vielä kaiken lisäksi =), siitä tulen sitten kertomaan enemmän ku ehdin... mittoja oli 3310 g, 51 cm ja viikothan olivat tosiaan 38+0! Nyt kotona ja kaikki hyvin... vanhemmat onnesta soikeina... :)

Minttu ja ihana PikkuJ 4 vrk :heart:
 
Vau! Näin paljon syntyneitä! Ihan mahtavaa, onnittelut jokaiselle joka on jo nyytin kainaloon saanut! :heart:

Itsellä ei ole vielä minkäänlaista merkkiä tulevasta, eipä vielä tarvitse ollakaan kun vielä pari viikkoa laskettuun aikaan. On vaan alkanut jänskättää se tosiasia et ei siihen enää kauan mene! Miulla on mennyt tää raskausaika kaikin puolin tosi hyvin, ei ole ollut suppareita tai muita huolia ja vasta nyt ihan loppuvaiheessa on alkanut paikat olla kipeenä. Eli ei enää pitkiä lenkkejä miulle, on illalla nimittäin nivuset, lonkat, polvet ja nilkat jumissa ja kipeenä ja jalat ihan turvoksis :D

Mut miepä alotin viikko sitten tupperwaren hommat :LOL: Niiku täs ei nyt ois jotain muuta hommaa :D Mutta ajattelin et täs äitiyslomalla ois kiva olla jotain omaakin juttua ja sitten kun on vielä vuos niitä opintoja jäljellä niin tuo homma on varmaan ainut mitä mie voin opintojen ohella pienen lapsen kans tehä.

Huikkiksella oli puhetta kipeestä navasta ja navan ympäryksestä, miulla oli sillon alkukesästä välillä ihan tuskasen kipee napa! Ja aina sen jälkeen kun olin päivällä touhunnu oikein kovasti jotain. Sillon ei ollu vielä ees napa pullahtanu, se tapahtu varmaa vasta muutama viikko sitten (kyllä, napani on kaivo ja siks varmaan niin pitkää meni) :D Nyt ei ole ollut enää sen kanssa ongelmaa, tiiä sit mitä lie venymistä ollut.

Mie nyt vaa oottelen ja panikoin et on kaikki tarvittava hommattuna. Vauvanhuone on tapetoitu ja sitä oon tuossa pikkuhiljaa laitellu. Mies oli viime viikonlopun rottarallissa, ja se olikin miulle semmonen välietappi, et sitä ennen eikä sen aikana tarvitsis syntyä, nyt sit miun puolesta tulee kun tulee :) Vielä ei ole hermot menny tähän oloon, useimmiten saan yötki nukuttua hyvin varsinki nyt kun ilmat vähän viileni. Neuvolassa sanokin et ihan hyvä kun ei vielä oo tuskaolo, kun voipi vielä kestää hänen maailmaantulo.

Mie taas vetäydyn takavasemmalle, käyn sillon tällön lukemassa teidän juttuja, varsinkin noita synnytyskertomuksia. Kiitos niistä siis kaikille!

Summersun & juniori 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Minttu81 Hirmuisesti onnea :)

Raitapaitanen Mulle ainakin kätilö sanoi, että olis parempi jos ennen suunniteltua sektiota oliis supistuksia koska silloin vauva olisi valmistautunut syntymään. Mutta ei niitä kyllä mulle ainakaan oksitosiinilla aiheuteta jos ei itsestään ole.
 
Eea
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille!!!!! :heart:

Aamulla kävin neuvolassa ja proteiinit oli virtsassa pikkasen plussalla. Nyt sitten vuorokauden ajan pitäis virtsaa kerätä talteen.... Streptokokkikin oli positiivinen. Täällä se tosiaan tutkitaan kaikilta odottajilta varmuuden vuoksi. Viime yö meni ihan penkin alle. : / Kädet puutui ja kipuili koko yön. Nyt ärsyttää ihan kamalasti kaikki! Toivottavasti saisin päivällä päikkärit nukuttua!!

Eea & Urkki 36+5
 
Raitapaitanen Mulle ainakin kätilö sanoi, että olis parempi jos ennen suunniteltua sektiota oliis supistuksia koska silloin vauva olisi valmistautunut syntymään. Mutta ei niitä kyllä mulle ainakaan oksitosiinilla aiheuteta jos ei itsestään ole.
Tää on mulle ihan uutta ja outoa.. Mietin vaan sitä leikkaamista jos äiti supistelee samalla...? Pitääpä kysyä joltain alaa enemmän tuntevalta, että mihin tää perustuu. :)
 
Paljon onnea kaikille nyytin saaneille :heart::flower: Tuntuu että taas päivän aikana tullut niin monta ettei millään muista kaikkia =).

Jotain tekemistä pitäs tällekin päivälle keksiä, jotta sais ajan kulumaan. Heräsin tosin aika mojovaan alavatsakipuun, koskee toispuoleisesti..:confused:. Tein kyllä aika pitkän lenkin illalla koiran kanssa, johtuisko siitä, vai painaako vauva paikkoja..meillä oli joskus kesäkuun alussa neuvolassa synnytyskeskustelu, jonka veti sijainen ja sillä oli kaikki paperit ihan sekasin ja tuntu että mentiin tosi vauhdilla eteenpäin..siellä oli jotain puhetta näistä alavatsa/ylävatsa kivuista, mut enhän mä harvapää enää mitään muista, varsinkaan kun ei sieltä saanut edes mitään mustaa valkoisella mukaan..no, pitääpi kuulostella tässä päivän mittaan häviääkö kipu vai paheneeko..

Jospa sitä sitten kauppaan lähtis lyllertämään..ei kyllä hirveesti tee mieli enää ajaa autollakaan, mulla on omassa autossa turvavyön alennin ja jotenkin nyt kun maha on tippunut niin tuntuu että sekin on alkanut painaa nivusia..on tää..yhtä valivalia :p

Ihan asiasta kukkaruukkuun, kun tää foorumi on ollu katollaan vähän aikaa, niin ainakin mun omaan profiiliin on ilmestyny ihan outoja juttuja..mulla on mm. siellä seurattavana sellasia ketjuja mitä en ole sinne itse todellakaan laittanut..tai sitten musta on yhdessä yössä tullut +40 lapseton vauvakuumeilija :LOL::LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Paljon vauvauutisia tullut taas tänne lyhyen ajan sisään :)<3 ONNEA kaikille pienen ihanuuden saaneille!! <3 käyn täällä kyllä lueskelemassa mut huono oon kirjottelemaan kun tuntuu et tää raskaus alkaa tuntuu jo niin loputtomalta..

Yhdessä kasassa edelleen vaikka se lääkäri kolme viikkoa sit sano et kantsii varautua lähtöön.. joo.. tiedetään ettei ne aina mee yksiin mitä lääkärit sanoo ja on mieltä ja mitä vauva on mieltä mut tässä joka päivä sellanen olo että eikö nyt vieläkään :D kipuja tulee niin hirveesti mut ei kunnon supistuksia.. sellasta hirveetä pistelyä alapäähän ja paineentunnetta ja kuukautismaista kipua.. iltaa myöten aina pahenee ja hyvä ku käveleen pystyy ja sit yön jälkeen taas.. nothing :D

neuvolassa kävin tänään ja nyt oli taas vaihtunut terkka.. noh.. kaikki sieltä osin ok ja vauva aktiivinen.. pää ei oo pariin kertaan enää liikkunut eli siellä se on lähtövalmiina ollu jo hyvän aikaa.. saa nähdä koska se sieltä päättää ulos tulla.. lauantaina olis laskettu aika =)
Ainiin, eilen irtos myös nyt se kuuluisa limatulppa :D verta siinä ei ollu mutta kyllä se selvästi se oli..

Samanlaisia vaivoja täällä muilla näköjään ollutkin.. täällä kans tota käsien ja kaikkien raajojen puutumista ja väsymystä.. nää viimeset päivät/viikot tuntuu niin niin hitailta :/ mut paljon jaksamisia kaikille vielä kasassa oleville, eiköhän meidänkin vuoro ala pian olemaan!

Elokuunvaavi 39+3
 
Raitapaitainen ja Vauva-10, en ollut ennen kuullut tuosta supistusten aiheuttamisesta, mutta pitäisikö pistää kesähoitsun piikkiin? Siis oma terkkarini ei ollut tällaista kertonut eikä sairaalasta ollut tullut tietoa tästä. Nopealla googlettamisella en löydä järkevää tietoa koko yhteydestä, enkä halua/uskalla alkaa tätä liikaa pähkäillä tässä vaiheessa. Aion mennä tilanteen mukaan...
 

Yhteistyössä