Tasapuolisesti kaikille synnyttaneille rutkasti onnea! Niin moni on 'poksahtanut' viime viikon aikana, etten taida pysya enaa luvuissa mukana.. En tieda onko tilastollinen harha vai mika, mutta tosi moni tuntuu synnyttaneen viikkoa pari ennen laskettua aikaa..?
Ma olen viime viikot kaynyt palstalla vain noin kerran viikossa, silla tyot ovat pitaneet kiireisena, ja olen yrittanyt saada 'kaikki' kunnialla paatokseen ennen mammaloman alkua. Mies on jo murahtanut pari kertaa, etta nyt olisi aika keskittya omaan napaan ja unohtaa tyot, mutta minkas luonteelleen voi.. Olen aina nauttinut duunistani ja osa mua vahan suree, etta 'joudun olemaan kotona' mammaloman ajan (joo holmoa, tiedan!). :ashamed:
Tanaan oli neuvola ja verenpaine ok (105/55), vauvan sydan 130-140 luokkaa, sf-mitta 36cm, pissanaytteen sokerit pikkasen plussalla ja epailin hieman, etta mulla saattaa olla hiivatulehdus johon sain Canesten-reseptin. Vauvan paa edelleen syvalla lantiossa ja arveli, etta tama neitokainen saattaisi olla edellista hieman pienempi (edellinen oli rv 40+5 syntyessaan 3,8kg).
Ihana mieheni on niin vakuuttunut siita, etta vauva saapuu ens lauantaina tai sunnuntaina, etta loi asiasta kanssani 60 euroa (!) vetoa. Neuvolassa arvelivat kuitenkin, etta saattaa menna lahemmaksi laskettua aikaa ellei perati yli. Helppoa rahaa, sanon mina, ja taidan varmuuden vuoksi istua viikonlopun jalat ristissa, hehe..
Muuten
viime hetken valmistelut alkavat pikkuhiljaa olla pulkassa. Pesin vanhan turvakaukalon tanaan, vauvan sanky valmiina, vaatteet pesty ja suurin osa ostoksista tehty. Nyt haluaisin vaan imuroida koko auton ja vaihtaa turvaistuimen ja turvakaukalon paikkaa. Lisaksi meilla on edelleen hoitopyota/lipasto hakusessa.. paatimme jattaa nykyisen hoitopoydan lipastoksi esikoisen huoneeseen silla se on samaa sarjaa sangyn ja vaatekaapin kanssa, joten nyt tarvitsemme uuden meidan makuuhuoneeseen, emmeka haluaisi laittaa siihen mahdottoman paljon rahaa/vaivaa.. Ja sairaalakassi pitaisi pakata jossain vaiheessa. Noh, ensi viikolla mammalomalla mulla on sitten aikaa perhetya tahan paremmin (ellei vauva kaikesta huolimatta putkahda maailmaan ennen sita).
Suurin 'tyo' eli
nimen valitseminen on myoskin edennyt hieman. Mies kavi eilen listaani lapi raa'alla otteella ja kuulin vaan 'ei..ei..ei..' kun han ruksaili yli ehdotuksiani. Nyt listalla on jaljella kuusi nimea, joka luulisi helpottavan valintaa. Mutta. Yksikaan naista kuudesta ei ollut mun Top Ten listalla, ja tuli kylla vahan sellainen olo, etta onko pakko 'tyytya' nimeen, josta pidan mutta josta en ole ihan vakuuttunut. Nama nimet ovat myos kaikki englantilaisia/ranskalaisia eli yksikaan ei loydy Suomen nimikalenterista, ja mietityttaa miten hyvin ne sointuvat mun sukunimen kanssa..
Viela lopuksi vahan gallupia.
Te yli yhden 'luonnollisen' synnytyksen lapikayneet: miten seuraavat synnytykset ovat eronneet aikaisemmasta eli onko toinen (kolmas,jne.) synnytys alkanut suunnilleen samalla tavalla kun edellinen (kellonaika, oireet kuten limatulpan irtoaminen, veden meno..) ja onko synnytyksen alku tuntunut samalta (samantyyppisia kipuja, tieto siita, etta nyt se tapahtuu..)?
Esikoisella supparit alkoivat kello kolmelta yolla ja puoli tuntia niita ihmetellessani olin varma siita, etta se on nyt menoa. Jostain syysta luulen, etta synnytys kaynnistyy tallakin kertaa keskella yota..
Nain sita kertyy tekstia kun kay palstalla harvakseltaan! Ja hei, kaikki synnytystarinat ovat todella tervetulleita kun itsellakin ajankohta lahestyy..
Bump rv 37+5