~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Galluppiin: Meillä poika ollut isänsä hoivissa jo useampaan otteeseen jonkun tunnin. Meillä kun ei tuo imetys ottanut onnistuakseen kun alku meni täysin pullosta/nenämahaletkusta niin tissi ei sitten enää tuntunut herralle kelpaavan. Eli meillä syöminen tapahtuu täysin pullosta, vielä ajattelin kyllä tissiäkin koittaa josko siihen vielä oppisi. Maidot pumppaan osittain mutta täysin ei mun oma maito riitä joten korvikettakin menee. Harmi sinänsä kun toivoin, että imetys olisi onnistunut tai, että ainakin oma maito olisi riittänyt. :( Mutta minkäs teet :( Alkuun oli tosi paska fiilis itellä ja tuntu, että olen huono äiti kun en imetä, nyt asian rupeaa pikkuhiljaa hyväksymään. Ja positiivista on se, että nyt isäkin pääsee osallistumaan syöttöihin enemmän, mikä on llut ainakin meillä miehelle tärkeää. Ja yösyötöt on voitu jakaa puoliksi niin kumpikin saa hieman itempiä unia. Lähti hieman rönsyilemään tää mun vastaus... :)

(.) Tänään käyty neuvolassa ja herran paino oli jo hurjat 2840g! :heart: Ja pituutta ketynyt 50 cm. Ja pari viime päivää on mennyt mahankin kanssa paremmin kun vaihdoin d-tipat niihin gefiluspohjaisiin, nyt toivotaan, että pienen maha kestää :)

Piianappula + MiniMies 3 vko + 1 vrk :heart:
 
Gallupeihin Vauvan painoarvio tehtiin viikoilla 39+2 3670 ja 40+2 3400, syntyi 40+4 3490. Tästä tehtiin tiistaina arvio 3300 g, toivon että olis syntyessä vähemmän ku viikon 40 arvio, joka olis noilla grammoilla 3800. Esikoisen aikaan lähdin takaisin jumpalle vauvan ollessa 5 viikkoa, mutta juoksulenkeille jo aiemmin, heti ku olin imettänyt kävin tunnin verran lenkillä ja sit takas. Aion kyllä nytkin aloittaa kovemmat treenit jo heti ku mahdollista, olen kävellyt vaunujen kanssa jo ihan riittämiin, lähes päivittäin 7-9 km lenkkejä (tahtoo jo juoksee!).

Omaan oloon ei mitään uutta. Tänään kävin magneettikuvissa häntäluuta kuvauttamassa ja oli tukalaa ku piti 10 minuuttia olla selällään jalat suorassa! Huomenna sit poksuu 38+0! Ai niin, onnea vauvautuneille!

terv Schnappy 37+6
 
Galluppiin Noissa painoarvioissa näköjään heittoja esiintyy, onko mittauksen tehnyt eri lääkäri vai mistä johtuu ? Meillä olis huomenna uus painoarvio ja vauvan pitäis olla nyt n. 4 kg:n :whistle: Lääkäri ainakin on huomenna eri joten sen näkeepi sitten, minkä tuloksen hän saa.

Sit yks tosi tyhmä kysymys keillä jo kokemusta asiasta, eli jos vauvaa on arvioitu keskivertoa isommaksi, niin tunteeko sen jotenkin omasta olosta jos odottaa isompaa? :ashamed:
 
Huh, meitsillä viimeinen siivousprojekti viittä vaille valmis, enää jäljellä noin tunnin pitunen urakka. Sit ois ihan kaikki valmista vauvan syntymistä varten! :heart:

Tänään oli neuvola, ei mitään uutta, vauvan pää liikkui vielä vähän, joten rauhassa ootellaan.. Tylsää. :p


u & Liipukka 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Esikoisesta painoarvio oli viikolla 38 n. 3200 g muistaakseni ja sanoi, että jos menee laskettuunaikaan niin n. 4 kiloinen olis. Tyttö syntyi 39+3 ja painoa oli 3860 g, eli aika lähelle sattu. Arvio on aina vaan arvio, kokeneet kätilöt ja terveydenhoitajat osaa usein sanoa käsikopelolla aika tarkkoja arvioita koosta.

Nyt en oo minkäänlaista painoarviota saanu, mut luulen että noin nelikiloinen sieltä ois tulossa.
 
Painoarviot. Meillä oli esikoisesta rv 37+3 3,8kg, syntyi kolmen päivän päästä ja painoi 4130g. Joten hitusen liian pieni arvio. Toisen painoarvio oli 36+jotain 3,3kg ja syntyi rv 38+2 3880g, joten se piti aika lailla paikkaansa jos painoa tulee lopussa sen 250-300g per viikko. Lääkärin mukaan painoarvio on luotettavampi jos odottajan masulla ei ole paljoa vatsanpeitteitä.Tiedä sitten onko näin. Nuo arviot on meillä tehty ultralla. Käsipelillä lapsukaiset ollut myös isoja. Tästä tuumasi kätilö jo viime viikolla, että alkaa olla reilu 3g tykky pala... :D. Katotaan nyt mitä painaa kun syntyy. Tästähän oli painoarvio rv 35+5 3,5kg.

Leo rv 36+2
 
Gallup: Meillä esikoisesta painoarvio tehtiin käynnistyspäivänä rv42, 2,9kg syntyi 2 päivää myöhemmin ja painoi 3750g :D, et aika mettään meni toi arvio. Seuraavasta painoarvio tehtiin rv35, 2,1kg, syntyi rv37 ja painoi 2995g. Kuopuksesta ei painoarviota ehditty edes tekemään kun syntyi jo rv28, mutta tästä viimeisimmästä painoarviot on ollu kans tosi pieniä koko ajan, rv36 oli 2,4kg ja huomenna saan siis tietää todellisuuden rv39 kun on sektio-aika ;) Meillä kaikki lapset on ollu aika soikea-päisiä ja lääkäri sanoi, että se vaikuttaa tosi paljon paino-arvioon kun päälakimitta on monta viikkoa pienempi. Saas nähdä oliko tällä kerralla yhtään edes sinnepäin..

Nyt suihkuun ja tekemään kaikki "kotiläksyt" huomista koitosta varten, sairaalassa pitäis olla jo 6.00 aamulla, hohhoijaa!! Ja kiitos vielä kaikille tsempeistä :D Ilmottelen uutisia heti kun pääsen koneen äärelle..

Happy ja Nestori 38+6 :D
 
Tästä tytöstä painoarvio oli 38+1 3,5kg ja syntyissään 38+6 oli 4160g eli ei ihan nappiin :LOL: Esikoinen oli pari päivää ennen käynnitystä arvio 3,6kg ja painoi syntyissään 3345g eli se oli jo vähän lähempänä. :D Siinä mielessä arviot on "pitänyt paikkaansa" että molemmat olivat yhtäpitkiä syntyessään ja esikoisen pää oli sentin isompi (myös isompi painoarvio), mutta ultralla ei pystytä arvioimaan vartalon "makkaroita". :heart: Meillä tämä vauva oli siis vain kerännyt masussa enemmän vararavintoa :heart: Synnytys oli ihan yhtä "helppo", ekan ponnistusvaihe kesti 30min, toisen 18min eli nopeampaa syntyi vaikka oli isompi. Ja itse repesin just suunnilleen samanverran joskin nyt toivuin PALJON nopeampaa enkä ollut juuri yhtään kipeä synnytyksen jälkeen.

Sajeva Itse koon arvioimisesta/tuntemisesta. Mää olin koko raskauden varma että vauva olisi pienempi kuin esikoinen ja koin oman mahani "pienempänä" ja kevyempänä mutta ei siis pitänyt paikkaansa. Toisaalta vauva tuntui mahassa paljon "selvemmin" ja maha tuntu että on "täynnä tavaraa"samoin kuin liikkeet ym. tuntui selvemmin!!!

Kiirettä pitää kaksilapsisena perheenä, eikä oikein meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Mutta uusin tulokas on vähintään yhtä "kiltti" kuin esikoinen ja olen niiin onnellinen ihanista tytöistäni :heart:

Viola ja "Omppu" 8vrk
 
happy Juu näköjään näin on, onneksi kuitenkin tuo oli ohimenevä tunne ja nyt vauva on kaikista ihanin! Kiitos :heart:!

Lemongrass Nyt ollaankin oltu pari päivää ilman tippoja, ja selkeästi itkuisuus helpottanut! Täytyy ensi viikolla aloitella uudestaan toisella merkillä!

majj mä en myöskään tajunnut että kun synnyttää niin joutuu luopumaan masusta :LOL:. Edelleen joskus alan huomaamattani silitellä sitä välillä...

Gallup Meillä ei arviota ehditty tekemään ollenkaan, olisi ollut seuraavalla viikolla kun synnytys lähti käyntiin.
 
Esikoisen painoarvioita en ulkoa muista,mut keskimmäinen arvioitiin kaksi päivää ennen sektioo 4.5kg ja oli syntyessään 4648g..tätä arvioitiin viime viikolla 3.8kg ja huomenna sit nähdään paljonko on..veikkaan itse että pienempi kun keskimmäinen mut yli neljä kiloa kuitenkin..kotiläksyt täälläkin tehty ja aamulla pitäis olla sairaalassa 6.30..kunpa vaan sais nukuttua edes vähän!!kaks yötä jo menny paniikissa valvoessa..

Mammy&piippa 38+2
 
VÄ-SYT-TÄÄ!!!! Ei sitten unen häivääkään koko yönä ja edelleen suppailee, pitkillä väleillä kylläkin ja alkaa olemaan paikat kipeinä..... no, ei kun vitskua napaan ja kohti uutta päivää suihkun kautta! Tänään rakas ystävä vie mut ulos syömään :)

-Miuski & Jimpula 37+6
 
Gallup: Meillä tehtiin painoarvio rv 37+3 ja oli silloin 2700g ja tyttö syntyi rv 37+5 ja oli 2725g että kerranki meni aika nappiin arvio! :D
- ja esikoisesta oli rv 39+6 arvio 3260g ja syntyi rv 41+4 ja oli 3635g.

Vähän saman laisia fiiliksiä Violan kanssa, "Kiirettä pitää kaksilapsisena perheenä, eikä oikein meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Mutta uusin tulokas on vähintään yhtä "kiltti" kuin esikoinen ja olen niiin onnellinen ihanista tytöistäni." :heart:

Tänään tulee kotiin neuvola täti käymään! :)

majj & typy 6vrk :)
 
Paljon onnea uusille vauvoille ja vanhemmille!! :flower:

Huokaus.. Niin turhia nämä viimeiset neuvolakäynnit. Sf-mitta oli huikeat 37cm ja kaikki ihan kunnossa. Mutta siis kun ei näistä oikein mitään iloa ole. Vaivaa vaan käydä siellä. Maanantaina pääsin sairaalasta, tänään oli neuvola, maanantaina on neuvola, tiistaina äitipoli.. Pitäiskö vaatia tehokkaampaa seurantaa?? ;)

Tuntuu, että aivot ei toimi.. Mä heitin illalla kaikki äitiysvaatteet koneeseen, mutta unohdin illalla laittaa ne kuivuriin, joten eipä ollut mitään säädyllisiä vaatteita neuvolareissulle. Lisäksi meillä ei ollut tänään autoa käytössä, joten mentiin pyörällä. No siis yhtälö lähes tyhjä takarengas + lapsi istuimessa, tälläinen rv39+4 ruho siinä päällä, lämpötila 25,4c, liian lyhyt paita, liian matalat shortsit.. Ei kärsä miltä me varmaan näytettiin!! :ashamed:

Kaveri tulee onneksi käymään lapsiensa kanssa! Ahdistaa, kun kalenteri on ihan tyhjä.

Ei siis mitään ihmeempää kirjoitettavaa.... HIKI!!!

Raitis ja Salarakas 39+4
 
Ai niin.. Galluppiin.. Meidän neiti oli 38+5 ultran mukaan "hyvä jos kolme kiloinen" ja syntyi seuraavana päivänä 3720g. Pari minuuttia ennen sektioviiltoa leikkaavahoitaja (kätilö myöskin ammatiltaan), kokeili mahan päältä ja sanoi, että "tää on semmonen 3,7kg" ja niinhän se oli. :)

Nyt tämän vauvan painoarvio oli rv38+4 4,2kg ja sitten 39+0 3,9kg, että katotaan nyt mitä täältä syntyy.. Sitten joskus joulun paikkeilla.. ;)
 
Heips!

:attn: Eikös isä saa pitää isyysvapaan, kun on 2kk enne LA:ta ilmoittanut töissä että meinaa jäädä heti synnytyksen jälkeen ja pitää 3vko:a putkeen. Eikös isä voi lähteä töistä synnytykseen kesken päivän ja jäädä sitten siitä lomalle?
Ainakin työsopimuslakia luin äsken ja jos oikein ymmärsin niin laki puoltaa tuota mun olettamusta.
Meidän isukin työnantaja nimittäin oli nyt ruennu jotain vänkäämään, kun on kuulemma työntekijä pulaa, kun joku oli irtisanonut itsensä. Ei sen pitäisi vaikuttaa meidän perheen isyysvapaisiin kun lupa on jo kerran saatu. Perk*** kivaa kun nyt tuntuu tulevan stressin aiheita toisen perään, ekaks tuo raskausdiapetes, nyt pitää mitata kotona päivittäin verenpaineet, ja nyt sit tää :'( :'(

Mitähän vielä? :ashamed:
Syntyispä tyttö jo tänään :heart: aamulla heräsin VALTAVAAN supistukseen, tuntu ettei voi edes hengittää, saatikka sit kääntää kylkeä..kerran tullu sen jälkeen ja siinä se...taitaa olla haave että normaalisti alkaisi minun synnytys, ehkä se on ooteltava vaan käynnistystä...Pelottaa vaan mikä jytky sieltä sitten olis tulossa, kun nyt kerran jo 3,5 kg..


Nti+pikku nti. 38+6

Mukavaa viikonloppua kaikille ja erityisesti mammy voimia :flower:
 
Eea
nti. Isyysloman pitämiseen ei työnantajalla miun mielestä ole mitään oikeutta puuttua. Työntekijäpulan tai muun ei pidä siihen vaikuttaa. Pysytte vaan tiukkana ja tarvittaessa soitatte liittoon.
 
Jipii, äitipolilla käyty ja alakerrassa oli alkanut tapahtumaan, oli jo vähän auennut ja kohdunkaula melkein hävinnyt, ehkä tää pikkuinen sittenkin syntyy joskus :heart: Ja painoarvioksi lääkäri sai 3,6 kg eli vähän pienenpi oli arvio nytten, kun viikko sitten tehneellä lääkärillä sillon, mutta saa nähdä. Pääasia oli et alakerrassa tosiaan jotain tapahtunut.
 
Pkaisesti omaa napaa: Elikkäs meille syntyi pieni Prinssi 3.8.2011 ja mitat 3875g sekä 52cm, synnytys oli nopea...ponnistusvaihe kesti hurjat 3 minuuttia =)

Palailen synnytyskertomuksen kera myöhemmin...tultiin juuri kotiin ja vauveli haluaa maitoa :whistle:

Tsemit kaikille synnytystä odottaville ja niille jotka tässä mun nettipimennon aikana ovat jo vauvautuneet :heart:

Pilvilinna ja Murunen kohta 2vrk =)
 
nti, todellakaan ei työnantajalla ole mitään oikeutta nurista isyysvapaasta! Olette ilmoittaneet ajoissa ja se on pomolle voi voi. Kurjaa toki, jos kerta siellä on henkilöstöpulaa, mutta ei todellakaan oo sun miehes ongelma. Eli älä huoli, jos jotain kitinää tulee, niin heti yhteyttä liittoon, ootte niin oikeessa tässä asiassa ku vaan olla ja voi. :)

Onnea Pilvilinna!! :flower:


u & Liipukka 38+2
 
Lisää vauvoja! Onnea teille!

Täällä sataa vettä ja on vaan +14 astetta, voiko ihanampaa säätä olla :)

( . ) Mullakin oli tänään neuvola, eihän siellä enää tule mitään uutta, kunhan pitää vaan käydä. Kaikki arvot edelleen ok, vauva tooosi matalalla lantiossa ja sykkeet alkaa olla enemmän vastasyntyneen luokkaa (125-135) ku aikaisemmin on ollu 135-140. Jos tää napero ei tän päivän tai ensi yön aikana tuu pois, me mennään huomenna juhlimaan kavereiden häitä. Syntykööt vaikka sinne. Ja viikon päästä lauantaina (olisko 13pv) yliaikaiskontrolliin Kysiin, jos hän ei ennen sitäkään ymmärrä tulla pois. On kyllä melekonen paine tuolla alhaalla...supistuksia odotellessa.

Biliga ja poikanen 40+4
 

Yhteistyössä