Elokuun mussukat joulukuussa <3

Joo, älkää kysykö mitä mä täällä vielä kukun.
Mutta siis onkos täällä nyt jollain kokemusta varhaisultrasta, lähinnä missä on käynyt ja paljon maksoi? Varmaan täällä on siitä jo ollut puhetta mutta kun itse vasta liityin niin en millään jaksais käydä koko ketjua läpi, antakaa anteeksi...

Mulla noi aika kovat alavatsakivut hieman mietityttää...mutta onneksi ei vielä ole ollut mitään mahdotonta pahoinvointia.
 
miimo Itse olen menossa lääkärikeskukseen varhaisultraan. Hinnaksi antoi arvion 130e.

Vauvanvaatteista Meiltä löytyy jo kaapillinen vaatteita. Olen ostellut niitä vajaan vuoden. Aloitin jo ennen kuin yrityksen aloitimme. Kirpparilta, alennusmyynneistä ja ihan normaalihintaisia myös. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa ja kun en ole taikauskoinen, niin miksipä ei. Pikku hiljaa kun on ostellut, niin ei mene sitten kerralla niihin paljoa rahaa.

Minut voi päivittää listaan näillä tiedoilla. LA 28.8 Unelmavauvasta 22v/ensimmäinen/KOKS Varhaisultra 9.1, Neuvola 17.1

Vai kuljetetaanko tota listaa mukana ja päivitetään itse?
 
Viimeksi muokattu:
Liitynpäs joukkoon minäkin! :) La laskurin mukaan 27.8. Synnytyssairaala Satks. Viides raskaus, edellinen päättyi keskenmenoon elokuussa. :( josko tällä kertaa kaikki menisi toisin. <3 Eli siis neljättä täällä odotellaan. :) Ja ikää minulla on 26v.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Mulla tosiaan nuo vatsakivut ovat nyt alkaneet aiheuttaa huolta. Niitä tuntuu tulevan aika tiuhaan, 3-5 krt vuorokaudessa ja kolme niistä keskittyy tuohon yöhön ja aikaiseen aamuun ja häiritsee jo unta. Mikään niihin ei auta, asennonvaihdot, kävely, vessa, tosin panadolia en ole vielä kokeillut. Niiden lisäksi on myös sitten tuota menkkajuilimista ajoittain. Ensin en tosissaan ollut huolissani mutta nyt alkaa hieman mieltä painaa kun tuntuu että niitä on "koko ajan". Ajattelin olla huomenna heti aikaisesta soittamassa johonkin näistä kivuista jos jotain selvyyttä saisi asiaan.
 
miimo itselläni oli kanssa esikoisen odotuksessa kovia vatsakramppeja, välillä oli hilkulla ettei taju lähtenyt :( Itselläni kanssa kivut painottuivat yöhön, välillä oli myös päivisin. Samanlaisista kivuista olivat kärsineet myös äitini ja siskoni. Kivut alkoivat viikolla 3, jolloin jouduin sairaalaan, kun epäilivät kohdunulkoista, ei ollut. Ravasin joka viikko sairaalalla ultrassa ja viikolla 8+ lääkäri bongasi sydänäänet ja totesi silloin olevan vain kohdun kasvukipuja, koska elävä sikiö löytyy. Kokeilin Litalgin särkylääkkeitä, ei mitään apua. Ainut mikä auttoi oli konjakkitujaus ->laittoi veren kiertämään. Samaan asiaan toiset vissiin käyttää disperinmurusta. Öisin kun kipu iski, niin istuin sängynlaidalla ja heijasin itseäni. Mihinkään en uskaltanut lähteä kävelemään, etten pyörtynyt. Kivut alkoivat loppumaan/lievenemään n. viikolla 7+ ja muistaakseni loppuivat kokonaan n. viikolla 10+. Tsemppiä!! Mutta kannattaa soittaa silti esim. neuvolaan, josta ohjaavat ultraukseen sairaalaan, mikäli epäilevät kohdunulkoista.
 
Pikkusukka: No joku muukin on sitten samaisesta vaivasta kärsinyt. Soitinkin äsken johonkin Kätilöopiston päivystysnumeroon ja hoitaja sanoi sieltä samaa että normaalilta kuulostaa ja noihin kohdun kasvukipuihin viittasi. Katotaan onko huomenna vielä samainen paniikki, nyt hieman mieltä helpotti että nämä kuuluisi asiaan.
Jännä että noista kohdun kasvukivuista ei ole ns. virallisilla sivuilla mitään mainintaa, lähinnä olen lukenut niistä vain keskusteluissa. Toki jokaisella on yksilöllinen raskaus, mutta jos olisi edes joku maininta asiasta.

Pitäisi varmaan koittaa kohta syödä jotain ja jos uskaltaisi yhden panadolin ottaa, kun tänään näitä kipukohtauksia on tullut jo 4kpl 12h aikana ja illalla pitäisi jaksaa lähteä kummitytön 4v. synttäreille. Siellä kun ei vielä tiedetä mun raskaudesta niin jänskättää näine mahakipuineen mennä sinne naama pokkana, voi olla että jää vierailu lyhkäseksi...

Mökille oltiin suunniteltu että lähdettäisiin huomenna ja tultaisiin uuden vuoden jälkeen. Mies kyllä pettyy jos ei päästäkkään lähtemään ja tietysti itsekkin, mutta sinänsä jos nämä mahakivut ovat "normaaleja" eikä niille sinänsä mitään voi tehdä niin kai se on sama sitten kärvistelenkö niistä mökillä vai kotona. Mökillä sinänsä on vaan vähän karummat oltavat, kun ei sitä tönöä kovin tasaisesti saa lämmitettyä. Siellä on kovat pakkaset juuri nyt ja ulkohuussikin...kerkee tässä nyt vielä päivän pohtia asiaa.
 
Onko tämä lapsi ensimmäinen miimo? Jos on niin varmaan kohtu ei ole tottunut vielä tähän olotilaan tai sitten on tyttö :LOL: Äidillä kivut tiesi tyttöä, samoin siskollani ja niin myös minulla. Toinen lapseni on poika, ei ollut kipuja, mutta oli kyllä lyhyt aika edellisestä. Nyt on edelliseen aikaa n. 9 vuotta ja alkuviikoilla koski muutaman kerran mahaa samoin tavoin ja sitten loppui (ikävä kyllä olisin edes jotain oireita toivonut :whistle:). Että saa nähdä olisiko tämäkin sitten tyttö ;)
 
MInä myös kärsin jatkuvista vatsakivuista.. :/ En muista edellisistä raskauksista että onko näitä näin paljon ollut, löytyy kaksi poikaa ja yksi tyttö ennestään. :D Välillä huolettaa (varsinkin kun keskenmenosta ei ole aikaa vasta kuin se vajaa 5kk) että tässäkö tämä taas on, mutta vielä ainakin pahat olot, närästykset sun muut viittaa siihen että täysillä menossa mukana ollaan. :heart:

Tulin tosiaan keskusteluun vasta nyt, enkä jaksa selata näitä kaikkia sivuja mitä olette ehtinyt puhumaan. :D

Tupakoinnista, lopetin sen kuukausi keskenmenon jälkeen. JOkaisessa edellisessä raskaudessa olen polttanut. 2/3 lapsesta on astma (kuten mullakin) ja päätin kun viimeisellä se diagnosoitiin että en enää polta jos raskaaksi tulen. Nyt siis 3,5kk ilman!:)

Jouluruokaa söin kaikkea mitä tarjolla oli, mutta maalaisjärkeä käyttäen.

Hankinnoista, me ollaan annettu kiertoon/myyty jo kaikki, siis kirjaimellisesti kaikki, vauvatavarat, joten kaikki pitää hankkia. Mutta kaveripiirissä niin monilla lapsia, että tuskin paljon joudutaan ostamaan, ennenkin aina kierrätetty. Ja jos kavereilta ei saada /saada ostaa, niin kirppareita kiertämään. Se onkin mun suuri intohimo!! :LOL:

Kertomisesta. Me meinataan kertoa kaikille vasta sitten kun näkyy. Mikäli pystyn olemaan hiljaa, se ei ole mun parhain puoleni koskaan ollu.. :D Yksi hyvä ystäväni tietää, pakko oli jollekin saada kertoa. Eilen kun oltiin äitini tykönä syömässä, en tiedä epäilikö se tai jotain. Alkoi kysellä että montas vielä tehdään jne. :D
 
Mulla oli kanssa tuota neljättä odottaessa alkuraskauden aikana järkyttävän kovia kipuja, ne ajottuivat myös pääsääntöisesti yöaikaan ja kestivät kerralla n. 10-15min. Kyllä ne oli tosi pelottavia ja olin aivan varma aina sen kivun aikana, että pihalle se alkio holahtaa. Se kipu ei ole aivan sitä tavanomaista kohdun kasvukipua joka muistuttaa kuukautiskipua, vaan todella paljon voimakkaampi kramppi, jostain luin että se johtuu todennäköisesti keltarauhashormoonipitoisuuden kasvamisesta?
Kohdunulkoisessa raskaudessa kipukohtaus ei ole ohitsemenevä.
 
Täällä myös vatsakipuja/menkkakramppeja päivittäin, ollut oletetusta kiinnittymisestä lähtien. Ne, ja tissien turvotus ovatkin melkein ainoat oireet joten toivon että ne kertois tuolla alakerrassa kaiken olevan niinkuin pitää..
Muuten ollut vähän tota suklaaällötystä eikä muutenkaan oikein makea maistu..hedelmät poislukien. Niitä koetan syyä et sais pidettyä vatsan sopivan täynnä.*

Mulla on nyt parina yönä kiusannut keskenmeno -aiheiset unet ;( lähinnä se on vain että unessa meen vessaan ja menkat alkaaki ja sit tajuu että kesken on mennyt. Mitään vauvaunia en ole aikoihin nähnyt.

Alkoholi ja tupakka keskusteluun sanon vain sen, että join lasillisen viiniä samana päivänä kun olin plussannut meidän vuosipäivää juhlistaessa, mutta muuten juominen on jäänyt vain maisteluun. (etten jäisi kiinni jouluruokapöydässä). Näillä viikoilla kun alkio ei vielä ota ravinteita napanuoran kautta, en ole katsonut sitä haitalliseksi. Tupakkaa en ole koskaan edes maistanut joten pitänee vain lopetella se passiivinen tupakointi. (ei ole näillä pakkasilla hankalaa)

Liikkumisesta.. Itse harrastan koiran kanssa tokoa ja agilityä tavoitteellisesti ja tarkoitus olisi oman jaksamisen rajoissa jatkaa normaalisti molempia. Tottelevaisuusjutut nyt ei muutenkaan mitään tempomista ole ja agilityä on tullut harrastettua vasta nii *vähä *aikaa että vauhti ei mikään mahdoton ole..ja siinä lajissa tapaturmariski on koiralla paljon suurempi kuin ohjaajalla. Sensijaan salibandy on varmaan jätettävä nyt kokonaan.. Nyt on ollut paljon ongelmia nivelten kanssa ja kohta se pitäisi muutenkin laittaa tauolle niin sama lopetella nyt toistaiseksi. Näytti kuitenkin olevan niitä lajeja joita ei raskauden aikana suositella ja alimmissa sarjoissa peli on melko rajua osalla porukkaa, joten ei viitsi riskeerata.*
Ja todellakin koiran kanssa treenaamista on tarkoitus jatkaa myös vauvan kanssa. Otetaan mukaan jos mies ei ehdi vahtimaan ;D olisihan se ihana jos pystyisi aloittamaan jonku joogan tai uinnin kunhan vatsa alkaa haitata muuta liikkumista :)*


Mulla tosiaan tietää pari kaveria ja äiti. Miehen äidille ei kuulemma kerrota ennekuin on pakko, ja olen tässä miehen kanssa samaa mieltä. Voi sitä hössötyksen määrää mitä pari vuotta sitten mummoutuminen aiheutti. Raijasi vauvakamoja talon täyteen puoli vuotta enne lapsen syntymää. Se hössötys kun tietää myös neuvoja vaikka ei kysytä ja hirveetä puuttumista kaikkeen mitä tehdään. Etenkin kun on jo tullut huomattua että kaikki mikä anopin mielestä kuuluu tehdä tietyllä tavalla ei vastaa omaa käsitystäni asiasta.. Esimerkkinä vaikkapa se että hänen mielestä lapsi kuuluu kastaa ja liittää kirkkoon, kun itse haluaisin jättää sen lapsen oman harkinnan varaan niinkuin minäkin olen saanut itse päättää asiasta. Ja koska en ole kirkon jäsen jne. Olenkin hänen mielestään väärin kasvatettu! draamaa luvassa! Oma äitini ei hössötä, siksi sai jo tietää :)


Miten muuten näitä viikkoja lasketaan? Puhelimen sovellus sanoo et nyt olis 5+7, ja huominen olis 6+1, nii onko se suomalaisittain 6+0 vai miten?*

Tänään olis kuitenkin 5+7 / 6+0!
 
Täälä kans on jotain pientä menkkajomotusta aina välillä. Toivotaan, että on ihan vaaratonta, tänään tein digi testin joka näytti jo 2-3 viikkoa :) ja edellisen digitestin tein lauantaina joka näytti 1-2 viikkoa :) Oireita täälä on vasta, rintojen arkuus, vessassa ravaaminen, kasvanut ruokahalu. :D

Itse jätin joulupöydästä ottamatta kylmäsavulohen joka on mun herkkua, mutta sitä en kumminkaan uskaltanut ottaa. :)

Varhaisultraan yritän saada ajan tammikuun viikolle 3, jolloin olisin rv 7+ :)

Kertomisesta Me ei kerrota kenellekään, ennenkuin ollaan ainakin käyty varhaisultrassa ja saatu tietää, että kaikki on hyvin. :)


Miwwi 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Pikkusukka Juu on aivan ensimmäinen raskaus kun ikinä ei raskaustesti edes ole näyttänyt plussaa. Kyllä on keholla totuttelemista.

cockerspaniel Kiva kun löysit mustaa valkoisella noista normaaleista kivuista, itse ei ole noille viikoille tullut vielä kurkattua kun tässä ollaan vasta rv 5+0 :ashamed:

huiskishaiskis Mulla on hyvinkin juuri tuollaisia kuvailemiasi kipuja.

Pikkuisen iski pakokauhu kun miehen äiti on kaksonen ja jos tuolla masussa onkin tuplasti alkioita jotka sitten tuplasti aiheuttavat näitä kohdun kasvukipuja :x
No mutta eipäs nyt hötkyillä ajatuksissa ihan noin pitkälle kun ei tässä vielä edes ultrassa ole käyty....
Kyllä se taitaa olla ensiviikolle varattava varhaisultra oman mielen rauhoittamiseksi!
 
mullsnin vatsakivut helpottanut,mutta pahoinvointi on sitäkin kovempi. :( viimeyönä valvoin klo 3-6 oksentaen ja palellen monen peiton alla :( aamuisin on kans ihan mahdoton olo :( mun äiti vinkkas että hänellä oli aikoinaan helpottanut että heti herättyään sängyssä jo söi palan ruisleipää.. kokeilin ja toimi!:)
hankinnoista: mulla on kaveripiiriin syntynyt nyt monta vauvaa niin oo niille shoppaillu :D kovasti haluisin jo ostaa ittellekin mutta mies yrittää toppuutella :D
nyt kun tää on realisoitumassa nii tulee kokoaika vaan kovempi pelko ja huoli keskenmenosta :(
 
Täällä on semmoset kiukku ja hormoonipilvet että huhhuh. Osaakin ottaa tuo mies hermoon! Onneksi lähti hetkeksi muualle niin saa omaa aikaa. |O Oon huomannu kyllä että kiukut ja itkut tulee aika herkästi. Ja saman on huomannu tuo miehentekele. Välillä oikein tahallaan tökkii tikulla jäätä että milloin napsahtaa. Jälkeenpäin naurattaa, mutta ei aina sillä hetkellä. :) Jostain muistan lukeneeni että hormoonimäärä lisääntyis näillä viikoilla niin paljon että mielialanvaihtelut on normaaleja. Myöhemmin pitäis tasottua.

Mä päivitin tota listaa äsken taas. Tässähän ei oo enää montaa päivää tammikuuhun niin voi sitten joku ottaa päivitysvastuun siitä. :)

Zanizipp ja kiukkunen masuasukki 8+4
 
Ruuista, mä vältän kyllä kaikkea, missä on pieninkin listeria vaara. Sen kanssa en pelleile. Vaikka todennäköisyys on pieni, että sen saisi, niin listeria on sikiölle niin vaarallinen, et mielummin olen ylivarovainen.
 
onko teillä mahakipuisilla sellaisia tuntemuksia niinkuin vetäis suonta häpyhuulista :D täällä yksi panikoija !ja kaikesta saan paniikin aiheutettua :( Aikasempi keskenmeno kummittelee takaraivossa vielä ja varmaan tulee kummitteleen niin kauan kun vauva syliin saan <3
Myös raskaus oireet heittelee nyt tissit ok kohta ne taas tuntuu et nännit irtoaa :) jos vaikka vaan osain hengähtää ja antaa ajankulua :)
 
En oo pahemmin kirjotellu kun on ollu niin epätodellinen olo. Ei millään meinaa uskoa todeksi, etenkin kun olot on ollu melko hyvät :)

Mulle voi päivittää lasketuksi ajaksi 18.8. Varhaisultraan menossa 2.1 ja neuvola 3.1.. Laskin nyt edellisistä menkoista, muuttuu jos muuttuu..

Equus, Mä kattelin kans netistä aikoja varhaisultraan, mut seuraavat ajat meni melko pitkälle. Päätin kuitenkin soittaa niin sain kyllä helpostikin ajan sille ajankohdalle mille halusin! Kannattaa siis soittaa ja kysellä vaikka nettiajanvaraus näyttäis täydeltä. Mä oon menossa Tampereelle AVA klinikalle ja siä varhaisultra maksaa muistaakseni 83€ kun siitä vähennetään heti kela korvaus pois. Mielestäni suht edullinen ja ainakin asiansa osaava kun on erityisesti lapsettomuuten keskittyvä paikka.

Noista mahakivuista/krampeista, mä oon heränny kahtena yönä (niistä tosin aikaa jo ainakin viikon verran) tosi kovaan kipuun, joka säteilee selkään ja tuntuu, että koko lantio on tulessa. Kestää noin 10-15min ja sit helpottaa. Näitä oli myös edellisessä raskaudessa joka meni kesken, mutta en usko, että liittyi siihen mitenkään. Kivut oli viikoilla 4-6 ja syke nähtiin viikolla 7. Sydän oli pysähtynyt 9+5 viikolla.. En siis usko, että voi liittyä mitenkään toisiinsa, koska minkäänlaisia tuntemuksia ei ollu sillon kun kasvu oli pysähtyny.. Lisäks oon löytäny kohtalo tovereita, joilla kaikki mennyt hyvin loppuun asti! Lohduttaa myös huomata, että täällä useampi ihminen kärsii samasta jutusta...

Mun isä arvas jouluna raskauden kun en syönyt kalaa, joka on mun herkkua :D Äiti tiesikin jo etukäteen.. Piti oikein laittaa löysä paita päälle sukuloimaan mennessä kun turvottaa niin hemmetisti! Maha on kyllä iltasin melkonen pallo ja ruuan jälkeen myös.. Kiva jos tässä vaiheessa jo tarvii alkaa piilotteleen :D Moni meinaan arvaa varmaan aika äkkiä kun ihan avoimesti ollaan puhuttu kesäisestä keskenmenosta läheisille ja kavereille..

Nemppis 6+3
 
Kiitos cockerspaniel rauhoittelusta! Eiköhän tällaiset kivut melko varmasti kohdun kasvuun liity. Tosin mun kivut ei ole niinkään menkkamaisia, vaan siis sellaista todella repivää kipua, mikä sattuu melkein yhtä paljon peräsuolessa(?!) kuin alavatsallakin. Onko muilla ollut tuollaista peräsuolikipua, vai pitäisikö siitä huolestua? Liittyisköhän se vaan jotenkin kohdun asentoon?

Salpe, tuollaisesta suonenvetomaisesta kivusta, siis muualla kuin jaloissa, ei ole kokemusta, mutta suonenvedothan kai muuten on melko yleisiä raskausaikana, joten miksei olisi tuokin normaalia :) Oon syönyt välillä magnesiumia lisänä, mikä saattaa auttaa suonenvetoihin.

sinnamon 7+6
 
Mulla ei ole ollut ollenkaan menkkamaisia kipuja. Ainoastaan jomotusta alavatsalla, mutta sekin on mennyt aina melkoisen nopeasti pois. Eiköhän niitä kipuja ehdi vielä tulla, joten ehkä koputtelen puuta. :D

Huomenna olisi paluu töihin kolmen ihanan vapaapäivän jälkeen. Kuinka moni on jo kertonut töissä raskaudesta? Tai milloin aiotte kertoa? Mikäli tilanne (oma olotila) sitä vaatii, niin kerron aiemmin, mutta muuten ajattelin odottaa np-ultraan.

Unelmavauvasta ja Nyytti 5+0
 
Heippa vaan kaikille,

Joulutauolta palattu, tervetuloa myös uusille! :wave:

Varhaisultrasta Ei käyty yksityisellä kun sain puhuttua itseni neuvolan kautta :) Nt-ultran tilaan huomenna jos saan jonkun kiinni ultraääni yksiköstä, se tulee olemaan varmaan Tammikuun toisella viikolla.

Sokerirasitukseen tilasin ajan netin kautta ja se on Tammikuun kolmannella viikolla.

Tupakoinnista Kerkesin lopettaa muutama viikko ennen plussaa kun tuntui hyvältä vihdoin, käytin 1,5vkoa laastaria ja osittain purkkaa ja sen jälkee olen vaan ollut ilman. Olen aika ylpeä itestäni :)

Jouluruuista Itseltäni en juuri kieltänyt mitään, kohtuudella söin kun tiesin mitä söin ja mistä ruoka on tehty. Savulohta käytettiin tänä vuonna sen verran uunissa että tuli se 72 astetta täyteen.

Hankinnoista Uutta tuskin tulee kauheasti ostettua, koska pojan jäljiltä on niin paljon, että vaatetta varmasti löytyy oikean kokoista ja väristä, kaukalot ja muut löytyy kans. Äippäpakkauksen aion ottaa ihan vaan sen takia et se uus on musta niin ihana :)

Kertomisesta Kinkkisiä tilanteita tulee varmasti vielä eteen. mm. tuli yhden kaverin uudenvuoden/tupari bileisiin kutsu. Meillä tietää kummankin vanhemmat ja sisarukset ja yksi ystäväpariskunta koska tulemme tarvitsemaan hoitajia mm. kun käyn neuvolassa, ultrissa. En halua ottaa poikaa mukaan koska en voi täysin silloin keskittyä. Mutta sovittiin miehen kanssa että ei tavallaan kerrota kenellekään, ne joita nähdään ja kun maha kasvaa niin varmasti huomaavat sitten. :)

Epa ja nimetön 8+6
 
Nyt on sitte joulu lusittu läpi. En ole mitenkään erityinen jouluihminen, jotenkin tää pimeä vuodenaika yhdistettynä liialliseen sisälläoloon ja toimettomuuteen ei ole mun juttu. Kaipaan äksöniä ympärille. Lapsen takia toki pidetään perinteitä yllä ja luodaan uusia. Mut esim joululauluihin tulee jo joulupäivänä kaamee kyllästys. Mä ootan vaan sitä että jo kuukauden päästä alkaa päivät olla pidempiä ja ihana kevät, lempivuodenaikani alkaa!

Olo on kyllä ajoittain kamala. Tänään oltiin kylässä syömässä, missä oli tarjolla muun muassa 12 eri lajia lihaa. Yritä siinä nyt sitten syödä kohtuudella, kun lähes kaikki ruuat on ostettu stokkan herkusta, eli todella hyvää! Liikasyönti aiheuttaa mulle näköjään kaikkein pahimman olon tässä alkuraskaudessa.

Ja itkuherkkyys on aivan järkyttävä! Tänään pillitin oikein kunnolla sitä, että mun vanhemmat ei soittanu mulle koko jouluna. Nää tunnetilojen muutokset ja ärsytys muistuttaa kovasti jo murrosikää... :ashamed:

Jouluna ei tarvinnu vältellä mitään ruokaa, koska mikään niistä ei ole kiellettyjen listalla. Tänään söin kyllä sellaista aitoa fetajuustoa, mikä ei välttämättä ole tehty pastöroidusta maidosta. Ai niin, anoppi tosin keksi tehdä ekan kerran maksalaatikkoa joulupöytään, ja sitä en ottanu vaikka muuten tykkään hirveesti maksaruuista!

Tervetuloa ja onnea uusille elokuisille!

Mulle voi päivittää NT-ultran 17.1.

Zanizippille hatunnosto suuresta urakasta, kun kaivelit tiedot listalle noin miljoonasta sivusta!!

UniUnna 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :)

Kertomisesta: Me ei olla kerrottu, kuin minun yhdelle ystävälle vain, joka tiesi että yritetään vauvaa. Joulunkin pystyin ihan hyvin salailemaan, vaikka oltiin monta yötä äitini luona. Uusi vuosi voi tuottaa hankaluuksia, kun silloin lähdetään mökkeilemään ja mökille tulee äitini ja siskoni ainakin... :$ Mietin jo, että laitanko tyhjään siideripulloon kivennäisvettä yms. Jos nimittäin ostan alkoholitonta, niin takuulla jään kiinni, kun kuitenkin äiti kattelee että mitä siideriä mulla on. Mut en tiiä, tuntuu niinkuin äiti aavistaisi jo jotain. Ajateltiin kertoa varhaisultran jälkeen, kun tiedetään onko edes mitään kerrottavaa.

Mun ei onneksi tarvii maksaa itteeni kipeeksi varhaisultrasta, kun sain sen neuvolan kautta. Viikon päästä se siis olisi, jolloin viikot 7+4. Tosi helposti irtosi ultra-aika, kun kerroin että on clomifen raskaus.

Diinu & Piippis 6+4
 

Yhteistyössä