Elokuun mussukat joulukuussa <3

OU Nou: Musta tuntuu, että alavatsaa alkoi pömpöttää heti plussaamisen jälkeen, semmoinen paineen tunne, ettei kestä yhtään kiristäviä housuja ja varsinkin iltaa myöten. Esikoisesta se pieni pömpötys kesti jonnekin rv 15-16 asti, jonka jälkeen vatsa alkoi selkeämmin lähempänä rv20 näkyä. Nyt tokasta katsotaan kuinka pitkään menee, ennenkuin oikeasti pompsahtaa esiin. Ekat mammahousut jouduin ostamaan jo rv 5, mutta se on enemmän mukavuusasia kuin muu :) Riippuu kyllä tosi paljon omasta vartalonmallista ja kohdun muodosta, miten vatsa alkaa näkyä.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Huhhuh Pippurihäntä ja astrolabe pelastitte mun päivän :D
Mä oon yrittäny vetää mahaa sisään kokopäivän ja ihmetelly kun on vähän sellanen ?kova? (eli ei pelkkää läskiä :D ) No nyt helpotti!
Pitää aina välillä nipistä itseään että on raskaana :D Pitää toivoa että salamatkustajalla on kaikki hyvin <3 Ja soittelin eilen neuvolaan niin masuun kurkataan vasta rv 10-11 eli sinne asti pitää kärvistellä :(
 
Mulla kanssa tuntuu nälkä vaivaavan,mut sit ku alan tekee syötävää ni alkaa etoo.

Kertomisesta me meinattii sit nt-ultran jälkee laittaa anopille ja mun äitille sellanen kuva mis on toi 9 kka ja jos toi 12 v haluu kuvaan ni seki,ja lisätä jotenki se ultrakuva siihen ja kirjottaa että meistä tulee isosiskoja ja blablabla..pitää viel suunnitella.Muille ku noille ei aateltu sen kummemmin kertoo,huomaavat sit ku huomaavat.
 
Neuvolassa käyty - palailen asiaan virkeämpänä, mutta hyvin meni, kamalasti asiaa. Paino tippunut kilon verran ja hemoglobiini tippunut viikon takaisesta 146:sta 137:ään. Eli kuten neukkatätiharjoittelija sanoi: kyllä siellä jotakin kasvaa!

NT ultra varattu ja se on 18.1
 
Moooro!

Kaame pömppis täälläkin. Mitä pitemmälle päivä ehtii, sitä isompi. Työhousut eivät mene enää kiinni ja joudun sitäkin piilottelemaan kaikin keinoin. Varsinainen vauvamaha pömpsähti vasta paljon myöhemmin, siis sellainen joka tuntuu aamulla herätessä ja sellään maatenkin :D.

Onnea uusista plussista! :flower:

Mma R ja Sanelma 7+4
 
Mulla on kansa maha pömpähtäny ulospäin. Oon sitä tainnu aiemmin valitellakin. Oletan että se johtuu kohdun kasvamisesta niin että maharasvat pullahtaa näkyviin. Painoa on tullu 1-2kg. Osittain johtuu syömisestä, osittain turvotuksesta. :)

Kertomisesta: Mä oon aatellu kertoa vasta sitten kun joku älyää kysyä. Ei oo kiire sille kertomiselle vielä. Mies saa kertoa kavereilleen ja sukulaisilleen jos haluaa. Jotenkin on vaan semmonen tunne ettei mun vanhemmat osaa ilahtua asiasta. Ja sanoihan mun äiti kesällä miehelleni, että älä sitten ikinä hanki ton kanssa lapsia. Ei tuntunu kovin hyvälle, varsinkaan kun keskenmenosta oli viikko. Vaikka äiti ei siitä tiennytkään. Silti. :(

Vaatteista: Mä en oo pariin viikkoon laittanu farkkuja jalkaan. Verkkareissa ja muissa lököhousuissa viipotan menemään. On paljon mukavemmat päällä.

Onneksi tosiaan tulee joulu niin voi syödä hyvällä omalla tunnolla. Mulla ei varsinaista ällötysoloa oo ollu, mutta aina kun nousee ylös alkaa huipata.

Zanizipp ja masuasukki 7+6
 
Soitin neuvolaan aamulla. Vähän oon hämilläni kun hoitaja laski viikot tiputtelusta, joka alkoi 17.11. Itse olen laskenut kunnon vuodosta joka sen sijaan alkoi 21.11. No meneillään jotain 4+2-4+6 välillä. Ensimmäisen neuvolan sain 17.1. Samalla tilasin yksityiseltä varhaisultran, joka on sitten 9.1. :) Silloin meneillään 7+0-7+4. Lisäillään minut sitten myöhemmin tuonne listalle, kun selviää se laskettuaika.
 
Nyt on paremmin aikaa purkaa/ purnata ultrakäynnistä. Olisin itse ollut ihan positiivisella mielellä jo sykkeen näkemisestä, mutta lääkärin höpinät laittoi tosiaan pasmat sekaisin. Mun piti välillä käydä vessassa, kun rakko häiritsi. Sanoi että taaksepäin kallistunut kohtu vaikeuttaa katsomista. Sitten sen raskauskiekon kanssa siinä pyöri ja välillä sanoi etteihän se nyt paljon heitä, jos menkoista/ovulaatiosta olisi nyt 6+6, niin mittauksen mukaan vastaisi nyt 6+3. Sanoi vielä että että vaikka ovulaatiotesti on näyttänyt hymynaamaa, niin saattaa olla oikea ovis olisi ollut vasta päiviä myöhemmin. Sitten kun kysyin, että sain plussan ovulaatiosta 10 päivän päästä, niin saattaahan se kuulemma aikaseen jo näkyä. Jossain välissä sitten mietti että ainakin viikon jäljessä, siis mitähän se nyt sitten taas tarkoittikaan. Olin kyllä hyvin ymmälläni tästä reissusta. Ja tosiaan esikoisen syke löytyi viikolla 8, vaikka joka viikko ultrassa olin ravannut. Nyt sentäs vahva syke näkyi. Mutta mittavirheitähän myös käy vielä näillä viikoilla paljon ja olisinkin mielelläni mennyt ultraan vasta ensiviikolla, mutta aikoja ei ollut. Nyt täytyy yrittää saada töistä järjestettyä aika, että pääsen uusintaultraan kahden viikon päästä.
Katsellaan mitä tapahtuu.

Pikkusukka joka on kuitenkin hyvin iloinen sykkeestä :heart:
 
Onnea Pikkusukka sykkeestä ja positiivisia ajatuksia :hug: Ja tervetuloa taas uusille :flower:

Mä täs just varasin ajan työterveyshuoltoon, oon sitten vissiin saanut ekaa kertaa elämässäni virtsatientulehduksen... siltä se ainakin tuntuu. Jouduin ihan googlaa et mitä tässä tilanteessa tulee tehdä, ku ei koskaan tosiaan ollu :/ Ei kuulemma vaarallista muuten kuin hoitamattomana.. Et semmoista menoa täällä...
 
  • Tykkää
Reactions: Bambini
Onhan se ryhmä salainen? :)

Mulla oli maanantaina ensimmäinen neuvola, hyvin meni ja oli tosi mukava neuvolantäti. Puhuttiin edellisistä raskauksista, synnytyksistä ja käytiin ruuat, liikunta ym. raskautta läpi. Nt-ultra meillä on 14.1.

Mä ajattelin aloittaa tammikuussa äitiysjoogan, se ois sit mun omaa aikaa ja auttais ehkä rentoutumaan. Neuvolassakin sitä suositteli.
 
Apua, olenko mä viimeisiä joka pääsee eka neuvolakäynnille? Täällä kun tuo nla vasta rv10!

Onpas Pikkusukalla ollut erikoinen ultrakäynti - hyvä että kuitenkin syke löytyi :heart:

Ou Nou: mun maha pömpöttelee jo välillä ihan kiitettävästi. Tuntuu että on turvotellut, etenkin heti syönnin jälkeen tuntuu että olen kuin mikäkin pallukka, sitten taas on hetkiä, että mahani on ihan normaalin näköinen. Ei sen puoleen, ei sen raskauden pidäkään tässä välissä vielä näkyä, mutta veikkaanpa että jään kiinni aika pian mahani takia ;)

Vaatteista: mä pidän kotona mieluusti lököhousuja, kuten aina. Töissä mulla on onneksi joustovyötäröhousut, jotka menee toistaiseksi.. saas nähdä meneekö vielä loman jälkeenkin ;) Huusin jo huutiksesta itselleni yhdet housut ja paidan mammaversiona, onpahan kaapissa valmiina.. epäilen että pian saa alkaa vaatetusta vaihtamaan näillä turvotuksilla ja kiristyksillä. En tykkää vaatteista, jotka kiristelee. Tulee tosi ahdistava olo.

Röökistä vielä sen verran, että nyt on hyvä suunta *koputtaa puuta*. Aamurööki on vielä se pakollinen paha, mutta jos päivällä erehtyy käymään tupakalla, tulee huono olo. Ruuan jälkeiset ja kahviröökit on jo jääneet pois, koitan parhaani mukaan aina keksiä niihin hetkiin tekemistä ettei tule mentyä sauhuttelemaan. On alkanut tupakkakin maistua pahalle ja tulee poltettua vaan n. puolet tupakasta (osin ehkä siitä syystä, että röökin jälkeen tulee huonompi olokin), joten olen tähänkin jo tyytyväinen, vielä toki kiristelen tahtia ja toivon että saan lopetettua kokonaan - ja PIAN! Ja mies onneksi tosiaan lupasi lähteä tähän savuttomuuteen mukaan, aikoi hakea viim. heti tammikuun alussa Champixit itselleen. Jippii!

Kertomisesta: sain eilen mieheltä luvan, että jos haluan voin kertoa äidilleni. Haluaisin kertoa koska tiedän että hän olisi uutisesta tosi iloinen, mutta kääntöpuolena se, että mietin pystyykö hän olemaan hissukseen.. toisekseen, haluaisin kertoa koska jos tämä menisi kesken, haluaisin äitini kanssa aiheesta varmasti puhua ja puhuminen toisaalta tuntuisi pahalta, jos hän ei olisi edes ehtinyt kuulla vielä raskausuutista.

Olot: väsyttää ihan mielettömästi! Päikkärit kolme kertaa päivässä ehkä auttais jaksamaan ;) Muuten olo aika ok, nälkää laskematta. Huonoa oloa ei juurikaan, paitsi jos erehtyy tupakoimaan. Turvottaa medkoisesti. Janottaa ja pissittää kyllä tiuhaan, olen koittanut lisätä muutenkin tuota veden juomista..
 
Uusille tervetuloa ja onnittelut plussista! :flower:

pikkusukka onnittelut sykkeestä. ja muillekin ultrassa hyviä uutisia saaneille :)

Nälkä on koko ajan, mut en haluis syödä mitää... suklaakin ajatuksena (vaikken siis sitä nälkään syökään) ällöttää suunnattomasti, ainakaa ei tuu syötyä joulunakaan liikaa...

Mulla näkyy ja ennemminkin tuntuu kova pömppä tossa häpyluun yläpuolella sellanen kouran kokonen kohouma :) ja sen yläpuolella sitten pömpöttää vatsa, näytän muutenkin koko ajan odottavalta vaikka en mikään lihava ole. on vaan tollanen pömppömaha.

Vaatteista et tykkään kotona olla vaan verkkareis tai leggingseissä, ei kiristä ei purista. Joskus saatan farkuistakin vaivihkaa avata napin jos ollaan tutussa paikassa muuten kiristää epämukavasti. Äitiysfarkkuja en oo viel tohtinu käyttää.

dopplerikin löytyy, pyysin sen aika ontuvin tekosyin veljen avokilta takas kun se on jo niin pitkällä ettei sitä tarvi. Se vaan on viel äitil nii en pääse sil kuuntelemaan :D mut tuskin näin aikasin vielä mitää kuuluis niin ihan hyvä ettei se oo mulla nyt ;)

FB-ryhmään pääsekö vielä myöhemmin? haluisin nyt ainakin olla varma et tuolla masussa on jotain niin sitten vasta varmemmilla viikoilla.

hihiii, tule jo joulu! :xmas: huomenna vielä lahjanhaku reissu mun mummolle ja sitten kotiin väsää vikat laatikot. Kotona ihana tuoksu kun imelletty perunalaatikko uunissa :heart: en malta oottaa et pääsen syömään :D

Ihanaa joulun odotusta kaikille elomassuille:xmas::heart:
 
Tulin tänne vain toivottelemaan kaikille:

Hyvää Joulua ja ihanaa tulevaa vuotta 2013! :)

Taidan jäädä pienelle nettitauolle joulun ja pyhien ajaksi! Tulee istuttua koneella ihan liikaa.

Epa ja nimetön 8+1
 
Joo, nyt on käyty nesteytyksessä keskussairaalan päivystyksessä. Kyllä siellä sellanen 4-5 tuntia vierähti. Veriarvot olivat kohtalaiset, joten selvittiin niin pienellä, että sain suolaliuosta muutaman pussin, pahoinvointilääkettä suoneen sekä reseptit samasta kotiin. Tosin kanyylin laittaminen oli vaihteeksi helvetillistä. Neljäs kerta ja toka hoitaja sai osuman suoneen ja sekin ranteeseen, ei kämmenselkään. Juurihoito ilman puudutusta ja luomusynnytys eivät ole mitään kanyyliin verrattuna, se on helvettiä joka kerta. Pahimmillaan ovat tökkineet liki kymmenen kertaa ja sitten vasta anestesiologi saanut suonen auki. Nytkin hakkasivat rannetta kuin inkvisiittorit saadakseen suonen esiin ja mie itkin aika hysteerisenä kivusta.

astrolabe ja Thor-Erik 7+2
 
Jes, pahoinvointi helpottanut ja koulussa on voinut olla. Torstaina vaan tuli järkyttävä matkapahoinvointi. Sekin johtui vaan nälästä. On tullut sellainen outo asia, että mitään ei tee mieli syödä. (????) Pakko sitten syödä vaikka oksettaisi. Positiivista tässä on se, ettei ainakaan paino nouse :D

Bambini (en oo varma menikö oikein) mutta kyllä se polttaminen siitä. Aluksi olin melko stressaantunut ja pari tuli poltettua. Kuitenkin sen jälkeen pari päivää meni niin että poltin 2 päivässä. Tuli todella huono omatunto ja teki pahaa ajatella kuinka pieni kärsii. Sitten väheni yhteen per päivä (ennen nukkumaanmenoa). Sitten tuli miehen kanssa riitaa ja menin polttamaan muutaman niin oli todella pahat omantunnon tuskat... Pari päivää sen jälkeen loppui kokonaan. Nyt oon ollut kolme viikkoa täysin polttamatta. Ei edes tee mieli, haju oksettaa todella pahasti. Kyllä se siitä :) Tsemppiä sulle! Suutuin tossa yks päivä kaverille todella pahasti (hän ei välttämättä tiedä, että olen raskaana, mutta luulen että epäilee). Hän sanoi, että ei nää mitään syytä lopettaa tupakanpolttoa raskaaksi tultuaan. :mad: #"&*^¨{@€!!!!

Ekassa ultrassa pääsin tosiaan käymään keskiviikkona. Jännitti ihan kauheasti eikä se neuvolaterveydenhoitaja oikeen osannut sitä laitetta käyttää, mutta kelpo kuvat saatiin. Sydän läpätti ja alkio lähti liikkeelle kun "paikannettiin" se. Heh. Pieni pistehän se oli, mutta olihan se silti ihanaa :heart: Ensiviikolla olis lääkäri, jossa katsotaan onko viikot laskettu oikein ja otetaan uusi parempi kuva vauvasta (möykystä) :) Sitten mieskin pääsee katsomaan.

En tiiä oonko mä outo, mut ei mua jotenki pelota tää raskaus yhtään. Keskenmenoa en ole osannut pelätä ollenkaan. Kerrankin asia josta en stressaa?? :D Synnytystä ja repeämiä aloin vähän pelkäämään, kun luin yhdestä kirjasta synnytyksestä... Ja pelkään sitä, että seksielämä loppuu kokonaan meiltä synnytyksen myötä :LOL:


P.s Avaruuskissalle laitettu viestiä

Satiu & Pikkustidi 7+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä