Elokuun mussukat joulukuussa <3

Kauheeta kun teillä on vaikeita nimimerkkejä. :D Mut yritän...

Astrolabe, tsemppiä pahoinvointiin ja ihanaa taas, että sydän sykkii!! :heart:

Mma Ramotswe tänään soitin neuvola-ajan ja sain sen 14.1. Alkoi antaa ohjeita veriseerumia varten ja keskeytin, et ei tarvi, ei oteta. :) Reagoi sanomalla, että "joo, asia selvä." :) Pitäs varmaan se varhaisultrakin varata.
 
astrolabelle tsemppejä ettei tartteis joulua sairaalassa viettää!!
Toki toivottavaa myös että olo muutenkin helpottaa :hug:

tupakoinnista: itse onneksi lopetin jo yrityksen aikana. Vähän epäilen etten olisi pystynyt raskauden aikana lopettamaan vaikka tarkoitus oli jalo lopettaa kun plussa tulee. Onneksi sain champixilla lopetettua ennen raskautta :)


Joulujuomista: jouluisin oon lasillisen kaks ottanut anopin kanssa punaviiniä, ja mies ehkä illalla kotona juonut muutaman lasillisen. Nyt en tiedä kuinka teen. Yks lasi punaviiniä nyt ei maailmaa kaada, mutta voi kyllä hyvinkin olla mahdollista ettei mieli tee :)


Tänne muuten:
paha olo :x mutta flunssa alkaa olla selätetty. Vihdoinkin!
Vatsa taas toiminut, ja kappaskummaa kun vaakakin näyttää tismalleen samaa lukua kuin ennen plussaa! Onhan sitä liikaa, mutta oon kyllä tyytyväinen tuohon että samassa on, koska välissä oli 2-3kg enemmän kuin "lähtöpaino" :LOL:
 
Tervetuloa uusille plussanneille ja ketjuun liittyneille! On meitä kyllä monenkirjava sakki: ydinperheitä, uusioperheitä, nuoria ja vähän vanhempia, "vahinkovauvaa" odottavia ja pitkään raskautta jyystäneitä. Mutta kaikki kuitenkin samassa, ihanassa jamassa: elovauva tulossa! :heart:

Sukupuolesta: silloin kun keväällä 2008 alettiin toista lasta toivomaan, oikein yrittämällä yritin tehdä tyttöä, yhdyntää ajoittamalla reilusti ennen ovista. Noh, sitten kun vuodet vieri ja keskenmenot itkin, niin nyt lopulta hoitoihin omaisuuden upottaneena on IHAN SAMA, kumpi sieltä tulee, kunhan tulisi ja olisi elävä! Ja toivottavasti on jompaa kumpaa sukupuolta :D

Kertomisesta: en ole kertonut muille kuin siskolle, mies on tosi tarkka näistä kertomisista, ja toivoo että kerrotaan muille vasta sen np-ultran jälkeen. Anopille olisi ihana kertoa aiemmin, hänelle kun tämä meidän esikko on ainoa lapsenlapsi ja hän on todella lapsirakas ihminen. Luulen, että hänkin on salaa surrut "sekundääristä lapsenlapsettomuuttaan"!

Mulla on tänään ollut niin kumma olo, että piti ihan mennä neuvolaan ex tempore katsomaan olisiko neuvolatäti paikalla, jos hän mittaisi verenpaineen. Mulla se kun välillä on ihan tosi matala. Siellähän hän oli huoneessaan ja pystyi ottamaan mut hetkeksi sisään! Mukava ihminen oli, mulle merkitsee paljon mua hoitavan terkkarin tai lääkärin persoona. Mut anyway, paineet oli normaalit, mutta tajuttiin että mähän lopetin toissapäivänä mun mielialalääkityksen (paniikkihäiriöön), ja luki netistä juuri samoja "vieroitusoireita" kun mulla on! Eli huimausta, pistelyä ja aistihäiriöitä. Helpotti kyllä kovasti tuo tieto, ja eiköhän oireetkin häviä pian.

Ihanaa joulunodotusta kaikille!

UniUnna ja Murunen 7+6
 
heips!

ilmottautuu mukaan hän... :D
suurperhettä pukkaaki.meillä ennestään tytöt -99 ja -00 sekä pojat -05 ja -07. sitten tyttö -09 ja poika -11 .
kuuluisin kanta-hämeen piiriin mutta anon jos pääsisin Hyvinkäälle synnyttämään kun se on lähempänä ja olen kaikki muutkin siellä pyöräyttänyt :)

laskettuaika 8.8 ja 7.lapsi .
 
  • Tykkää
Reactions: Satiu ja Essence
Tupakoinnista: Mä poltin ennen raskautta noin 3 tupakkaa päivässä. Enkä ole koskaan polttanut mun esikoisen, joka 3v, nähden. Oon aloittanut tupakoinnin 16 -vuotiaana ja aina polttanut kohtuudella, jos niin voi sanoa. Mulla myös saattoi olla päiviä etten polttanut ollenkaan. Ja esikoisen kohdalla lopetin heti, kun plussasin ja olin noin 2 vuotta täysin polttamatta. Nyt oon taas vuoden verran poltellut sen noin 3 tupakkaa päivässä. Kun viime perjantaina plussasin, jäi tupakka kuin seinään ja mieli ei tee yhtään. Mä en vaan pysty. Ja hyvä niin. Tietysti toivon, että tupakointi jää lopullisesti tämän raskauden myötä. Mutta itseni tuntien tiedän, että joskus punaviinilasillisen kanssa mulle tulee se heikko hetki, et haluan myös savut. :D

Olin työterveyslääkärissä joku aika sitten ja ihmetteli, että olen saanut pidettyä tupakointini noin vähäisenä, kun olen kuitenkin melko kauan polttanut. Mulla onkin se periaate, etten polta ellei todella tee mieli. Sillain aika moni tupakka jää polttamatta. :D
 
Pakko tulla pikaseen vastaamaan toho sukupuolijuttuun,mulla on 2 tyttöä,kummastakaan ei ollu huonoa oloa.Nyt on ollu huonoo oloo et tulisko sit poika..paitsi et nyt ei varmaa 2 päivään oo ollu kunnon huonoa oloa vaa iha vaa sellasta vähästä..

ja tupakoinnista mä oon ollu kova tyttö polttaa,oon lopettanu ku seinään ku tullu raskaaksi.Nyt alotin ku lopetin imetyksen pari kk sit mut lopetin ku raskauduin,mut tässä raskaudessa en osannu lopettaa seinään vaan 3 päivää siin meni siit ku plussasin.Ei muuten ollu ongelmaa mut aamu ja iltatupakka piti saada =/ nyt ei enää tee yhtää mieli ja hajuki on karsee =D
 
Viimeksi muokattu:
Saako liittyä seuraan? Tiistaina dpo10 tein ensimmäisen haamulainen, joka on hienosti vahvistunut. Viimeiset menkat alkoivat 22.11 ja ovisplussan sain testiin kp17. Kierto ei ole ollut säännöllinen, joten laskettua aikaa hieman vaikea määrittää. Siihen elokuun vikoille päiville sen pitäisi asettua ellei sitten hyppää syyskuun puolelle. Menkkojen alusta laskettuna tänään olisi 4+1. Kovasti odotettu esikoinen on kyseessä. :) Lähinnä nyt pohdiskelen kannattaisiko minun soittaa huomenna neuvolaan vai odottaa viikko (joulun pyhien takia)? Kovasti kiinnostaisi kuulla millä viikoilla he laskisivat minun olevan. Pääsisi sitten pian varailemaan varhaisultraa. :) Ehkäpä sinne rv:lle 7+.
 
Tervetuloa ja paljon onnea kaikille uusille odottajille! :)

Täällä ollaan niiiiiin helpottunutta ja onnellista mammaa nyt ettei ole tosikaan :kiss: Tällainen pieni Manteli nähtiin tänään ja sydän sykki kiivaasti :heart:



Pikkuinen oli kaksi päivää viikkojaan suurempi, mutta aion silti laskea vielä tällä samalla systeemillä. Sanoi myös, että tässä vaiheessa raskauden jatkumiseen on jo yli 90% mahikset. Nyt uskalletaan jouluna kertoa tuleville isovanhemmille ultrakuvien kera, ihanaa!

Ja enää yksi työpäivä jäljellä ennen joululomia :)

Niiu & Manteli 8+0 *poks*
 
A.R
Tervetuloa kaikki uudet :wave:
Unelmavauvasta , mä soitin heti seuraavana päivänä neuvolaan niin
"sain" lasketunajan ja myös eka neuvola aika varattiin! Sinne vaan soittoa =)

Tupakoinnista : Mä oon reilu 8 vuotta polttanut, lähemmäs aski kului päivässä.
Plussan tehtyäni sauhuttelu loppui heti,eikä ihme kyllä oo tehny tiukkaa!
Yleensä mulla on niin huono itsekuri tuollasten mielitekojen suhteen, mutta nyt oon todella yllättynyt miten helposti kaikki kävi!..Ja hyvä niin!
Tsemppiä kaikille tupakanpolton lopettamiseen =)

A.R 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!

sukupuolesta ja pahoinvoinnista mulla on molemmissa raskauksissa ollu pahoinvointia ja oksentelua ja tyttö tullut molemmista. Nyt ei ole vielä yhtään pahaolo, ajoittaista kuvituksen tunnetta lukuun ottamatta, mutta vielä ollaan niin alussa että voihan se kohta alkaa (6+0) tai sitten tulee poika, josta ei ole pahoinvointia.
Muuten sukupuoli toiveita ei ole, mutta kummankin meidän lähisuvussa on vain tyttöjä, siinä mielessä poika ois kiva. Tyttö taas tulis halvemmaksi, ei tarvi kaikkia vaatteita uusia:D

joulujuomista en oikein tiedä mitä teen. Ehkä otan tilan viiniä ja annan sitten huomaamatta loput miehelle tai sitten otan limsaa ja jos joku ihmettelee niin sitten ihmettelee... Ei ne kuitenkaan kysyä kehtaa, eikä varmaan oikeasti ketään minun lasin sisältö edes kiinnosta :LOL:

Meillä pienin on nyt 39asteen kuumeessa, toivottavasti paranee jouluksi eikä me muut sairastuta.
 
hei!

Varovaisesti liityn minäkin joukkoon kirjavaan.
Toista tässä odotellaan ja kovasti on toivottu hän <3

Nyt on muutaman päivän oksettanut niin pahasti että aamulla ennen töihin lähtöä keräilen itseäni vessanpytyllä istuen ja yökkien. Kahvin haju on jotain aivan katastrofaalista. Hajut muutenkin ottaa tosi kovin nenään. Syöminen on vaikeaa, mitään ei tee mieli, mutta jos ei syö, tulee huono olo, joka jatkuu, koska ei tee mieli syödä/ei saa edes ajatusta alas. Edellisestä raskaudesta ei ollut minkäänlaista pahoinvointia. Pientä pyörrytystä joskus johtuen verenpaineista, mutta se nyt on normia. Että näin alkoi tämä.

Toivottelen hyviä joulun aikoja!
Lähdemme matkalle huomenna vanhemmille, joten ei tule netissä häärättyä.

Carriina ja pienenpieni 6+ 1
 
  • Tykkää
Reactions: Essence
Tervetuloa uudet taas! :)

Mielenkiintosia sukupuolijuttuja täällä. Kuulostaa kyllä vielä tavallistakin epämääräisemmältä uskomukselta tuo olojen ja sukupuolen yhteys. :D Täälläkin kyllä nyt tuntuu olo erilaiselta ku viimeks. Silloin tuntu ettei muuta pysty kuin maata sohvalla, mutta nyt ei ole ollut yhtään niin paha. Mutta varmasti osansa saattaa tehdä se, että nyt lapsen kanssa ei vaan onnistukaan se makoilu ja siihen oloon keskittyminen. Ja ehkä niillä pahoinvointirannekkeillakin jotain osuutta asiaan on saattanut olla, ne tulee edelleen kiskottua ranteisiin kun kamalin olo iskee. Jännitys sukupuolen suhteen saa siis säilyä. :D Meillä ei onneksi tietääkseni kenelläkään ole mitään erityisempiä odotuksia asian suhteen. Tai ainakaan tässä vaiheessa ei, kun ne todennäköisimmät mielipiteidensä jakajat ei vielä asiasta tiedä. :) Esikoisen kohdalla mies oli ihan varma tytöstä, kun ei sukuun kuulemma muita esikoisiksi synny. Nyt kun on jo tuo poika poikkeuksena siihen sääntöön, niin tällä kertaa ei ehkä olekaan samanlaisia varmoja väitteitä. :D

Uuden vuoden juomisista me selvitään varmaan aika hyvin sillä, että jätetään ilman lasta menemiset väliin, vaikka lapsenvahteja onkin tarjolla. Lapsi kun on mitä loistavin syy olla vesiselvänä. :) Reissuun kuuluvia saunomisia varten ostan varmaan perusjuomani ihan entiseen tapaan ja juotan saunassa miehelle. :D

Yskä vie unet edelleen, joten ajatus ei oikein kulje. Parempi varmaan siis palailla noiden hitaasti etenevien joulujuttujen pariin. :)
 
Kiitos onnitteluista. :)

A.R ja Equus kiitokset teille vastauksista.

Kierto ollut sekaisin lokakuisen keskenmenon takia, joten tuo 21.11 ei ole tarkka päivä jolloin menkat viimeksi alkoi. Vuotoa oli jo aiemminkin, mutta olen laskenut tuosta, koska silloin vuoto alkoi kunnolla. Kierron pituudesta ei tosiaan ole tietoa. Päätin, että soitan tänään sinne neuvolaan. Lähinnä nyt sen takia, että haluan kysyä käyttämästäni allergialääkkeestä. Se on nimittäin kolmiolääke, niin en tiedä saako sitä syödä ollenkaan raskauden aikana.

Kertomisesta Meillä plussasta tietää ainoastaan hyvä ystäväni ja hänen miehensä. He ovat tienneet yrityksestämme koko ajan, joten oli luonnollista kertoa heille kun se plussa testiin ilmestyi. Olen pohdiskellut josko kertoisin äidille jouluaattona. Äiti kovasti odottee meiltä perheenlisäystä ja tämä olisi hänelle aivan upea joululahja. Vielä täytyy pohdiskella uskallanko kertoa, koska niin alussa ollaan vielä. Tosin tiedän että äiti ymmärtää kyllä keskenmenon riskin olevan vielä suuri.

Itsestä voisin kertoa sen verran, että olemme miehen kanssa molemmat 22-vuotiaita. Olemme kihloissa ja meillä on kotona kaksi pientä koiraa. Yritystä takana reilut 7kk ja lokakuussa oli varhainen keskenmeno.
 
Ihanaa, tänään on viimeinen työpäivä ja sitten ansaittu loma;) Tervetuloa kaikille uusille:flower:

Sukupuolesta ja olosta ollut puhetta, kaksi ensimmäistä meillä oli tyttöjä ja molemmista oli hyvin vähäistä etomista ja väsymystä ei juuri ollenkaan. Juniori oli poika ja etovaa oloa aika pitkälle puoleen väliin, muutamia kertoja oksentamista ja mieletön väsymys.

Kerrottu ollaan vasta kahdelle ja aikomus ilmoittaa ehkä Uutena Vuotena, saa nähdä sitten. Kolme ensimmäistä ilmoitettiin naamatusten ja nyt aikomus ilmoittaa runonpätkällä. Tiedän kyllä että ylltäys tulee olemaan melkoinen;)

Eilen alkoi etominen, edelleen jatkuu mieletön väsymys ja rinnat vain turpoaa (mukava kun saa jotakin täytettä noihin ajokoiran korviin):LOL:

Nyt siis 5+3
 
Tuli muuten mieleen noista lääkkeistä ja niiden sopivuudesta, että mulle vinkattiin ekalla neuvolakäynnillä terotologisesta tietopalvelusta, jonne voi soittaa missä vaan lääkeasioissa ja ne todella tietää mitkä lääkkeet käy raskauden aikana!

Teratologinen tietopalvelu
(09) 471 76 500 Ark. klo. 9-12
 
Poppaliini: Nimenomaan! Jos unohtuu iltapala niin sitten se kostautuu yöllä. Kahtena yönä peräkkäin on ollut pakko mennä vetämään vähän jogurttia keskellä yötä, kun ei saa nälän takia nukuttua. Ja sitten kuudelta aamulla taas aamiaiselle. Jäätävä nälkä, todellakin! Ja mies ei taas ymmärrä...

Kiitos Niiu tärkeästä yhteystiedosta!

Ja uusille taas tervetuloa!

Eilen ultran jälkeen annoin äidille luvan kertoa mummolleni ja itse laitoin tekstarin hyvälle ystävälle, joka tiesi yrityksestä. Heillä kun oli pitkän kaavan mukaan yrittämisestä taustaa ja lopulta yksi "kallis" lapsi ja toinen luomuna heti perään.

Täällä muuten ekat laatoitusharjoitukset suoritettu. YÖKS! Lisäks päätä särkee kolmatta päivää. Ei kiva. Mutta syyhän tietysti tähän on kaikista kivoin eli en valita mistään oikeasti :) Antaa tulla vaan...
 
Viimeksi muokattu:
Mä myös yhdyn nälkäisiin. Nälkä, tuo raastava tunne mikä ei mene pois vaikka maha olisi täynnä! Huoh. Nytkin hirvee nälkä ja oon ihan raivona kun en voi lähtee lounaalle ja mies kuppaa jossain mun ruuan kanssa mitä lupas tuoda. Tänään en saanu aamupalaa ni meinas oksu tulla vähän aikaa sitten. :/ onneks sain yhteistyökumppanilta aamulla rasian konvehteja mitä voi mättää suurimpaan nälkäänsä :D
Ei mulla muuta ;)
 
Nopeasti pyörähdän kertomassa, että ultrassa hyviä ja huonoja uutisia... Hyvä oli että reipas syke löytyi pienen etsimisen jälkeen kohdun sisällä. Huonot taas sitten, että sikiön koko oli vain 0,38cm, eli vastaisi yli viikon pienempää kuin pitäisi olla. Ovulaatio on tiedossa. Eniten jäi harmittamaan lääkärin höpinät, sanoi että tällä kokemuksella tällaisetkin ovat selvinneet ja seuraavassa lauseessa, että kaikki niinkauan hyvin, kun ei vuoto ala. Ihan kun ei olisi tiedossa :|

Pikkusukka 6+6 (mittausten mukaan alle 6) :(
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Pikkusukka !
Mites hei muuten te jo aikaisemmin mammailleet: Milloin alkaa vatsa pömpöttää :D? Tai pömpöttääkö jo jollain? Kun mä tänään aamulla tuskailin ett mtä laitan päälle kun tuntuu että ihan kun vaatteet kiristäis mahan kohalta :O Voiko Olla että nyt jo se masu alkaa kasvaa :)?
 
Mites hei muuten te jo aikaisemmin mammailleet: Milloin alkaa vatsa pömpöttää :D? Tai pömpöttääkö jo jollain? Kun mä tänään aamulla tuskailin ett mtä laitan päälle kun tuntuu että ihan kun vaatteet kiristäis mahan kohalta :O Voiko Olla että nyt jo se masu alkaa kasvaa :)?
Joo, kyllä. Tosin mulla ollut lokakuun puolivälistä sekalainen cocktail hormoneja vedettävänä (vauva sai alkunsa hedelmöityshoidoilla) joten en tiedä mikä johtuu mistäkin. Toi lugesteron jota joudun vielä liki 2 viikkoa ottamaan, aiheuttaa nesteen kertymistä kehoon. Toisaalta rankka pahoinvointi on tiputtanut painoa kilon, parin verran vaikka turvoksissa olen edelleenkin (vaikea olla muuta kuin turvonnut kun nestekään ei meinaa pysyä sisällä).
 

Yhteistyössä