Elokuun mussukat joulukuussa <3

ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT






1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Epa88 24v /toinen / TYKS
Satiu / ensimmäinen

3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa
Taru81 31v / ensimmäinen / HYS
UniUnna 33v / toinen /TAYS

6.8
Otsoni / SatKs
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
hansteri 31v / neljäst / KAKS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
Kista 22v / toinen / KH KS
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS

8.8
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen / VKS
A.R 24v /ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
huiskishaiskis 34v / viides / EKKS

10.8
Pikkusukka 35v / kolmas / KOKS
Mena77 35v / toinen / VKS
sydänx3 25v / kolmas /LS /
Pippurihäntä 35v / toinen

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL

13.8
+

14.8
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS
Viuh_ti 25v / toinen / LPKS

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS

17.8
Kuumeilevax5/ viides i/KAKS
Diinu 24v / kolmas / KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS

?
Vinku85
Buster84


Tulossa:

Ultrat:

11.12 VU jeennaa
12.12 VU Regalo
14.12 VU Pamsku

17.12 VU Zanizipp
17.12 VU Avaruuskissa
18.12 VU Ensimmäinen
18.12 VU Otsoni
19.12 VU Epa_88
19.12 VU hansteri
20.12 VU Pippurihäntä
21.12 VU Nelli79
21.12 VU Piika83
21.12 VU Pikkusukka

2.1 VU Ambrosia
2.1 VU Diinu

8.1 VU poppaliin
11.1 VU Fanning

VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra,



Neuvolat:

17.12 N mariijja
17.12 N Emmi4
17.12 N Kemai

31.12 N cockerspaniel
02.01 N A.R
03.01 N Ensimmäinen

07.01 N surtiK
07.01 N marjo.
10.01 N Ambrosia





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
otin nyt ohjat käsiini ja päivitin tuon listan. Saatte keskenänne sopia tehdäänkö tästä ketjun mukana pyörivä vai onko etusivulla vaan tämä lista.

Tän oli tarkoitus myös auttaa Niinuliinia, sillä tuossa on nyt tähän päivään asti tulleet uudet tiedot ja muutokset :) Niinuliini ollut muutaman päivän poissa ja jos on vielä paha olo niin ei se näitten tietojen kaivaminen usealta sivulta herkkua ole.
 
Taas tullut paljon uusia, Onnea kaikille plussasta!!
Niinu88:lle kovasti toivoisin olon helpottumista. Kyllä itse pitää olla suu supussa olemattomista vaivoista.
Toivottavasti jeennaalla kaikki kunnossa :heart:

Vauvan tavaroita olen kyllä netistä aina välillä varovaisesti kurkistellut, mutta mitään en kyllä uskalla ostaa ainakaan ennen np-ultraa, senkin jälkeen varmaan vielä harkitsen jos vasta rakenneultran jälkeen. Saattaa aina makukin muuttua :D

Minusta tuo "porukkalista" voisi olla vain aloitussivulla, käyn aina välillä sitä siellä kurkkimassa, mutta ei sitten veisi tilaa näistä keskusteluista. Mutta ei nyt maata kaada jos haluatte sen enemmän näkymään, niin käyn silti päivittäin juttujanne lukemassa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän on tullut paljon tekstiä :) Onnea kaikille uusille plussanneille ja enpä ole vissiin "vanhojakaan" onnitellut :) Onnea siis meille kaikille ketkä ollaan tässä ketjussa :flower:
Täällä on ollut puhetta ainakin miehen osallistumisesta neuvola reissuille ja asumisesta. Meillä ei ole ollu vielä puhetta tuleeko mies mukaan neuvolaan, ultriin ainakin tulee. En kyllä vielä ole edes soittanut neuvolaan, enkä soita ennen ensi viikon ultraa. Jotenki mulla vaan on niin vahva tunne siitä että kaikki ei ole niin kuin pitäisi.
Asumisesta, me asutaan omakotitalossa ja sovitaan tähän oli meitä sitten viisi tai kuusi :) Isäntä nyt vaan on ruvennut puhumaan että jos rakennettas uusi talo, mutta saa nyt puhua muutaman vuoden ihan rauhassa.
Jos tässä nyt kaikki menee hyvin ja uusin tulokas syntyis elokuussa niin meillä on hankittava sitten vauvalle ihan kaikki tavarat. En vaan uskalla ajatella vielä asioita niin pitkälle.
En tiedä, minusta on tullut ihan hermoraunio tämän raskauden suhteen. Pelottaa, enkä uskalla iloita vielä plussasta tai siitä tiedosta että raskaus on kohdun sisällä. Olin 20v kun sain tuon esikoisen ja silloin en tämmösillä asioilla stressannut yhtään, kun testi näytti plussaa sitä oltiin raskaana ja sillä selvä. Nyt 11v myöhemmin tilanne on aivan toinen :ashamed:
Jos minutkin sitten sinne listoille nostais elikkäs..
hansteri/ 4.lapsi/ 31v. LA 6.8 ja sairaala KAKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kuumeilevax5
Pumpulinen: Mä imetän vielä ja ajattelin imettää niin pitkään kuin maitoa tulee. Mä imetin myös esikoista kun odotin toista lasta ja maito loppui rv 20 ja sit tuli vaan tippoja ja esikoinen vierotti itsensä tissiltä. Rinnat oli kyllä tosi arat sillon ja imetys tuntui jo inhottavalta. Neuvolasta sanoivat sillon ja nyt kun soitin tästä uudesta raskaudesta, että imetys ois hyvä lopettaa koska kropalle on tosi rankkaa imettää ja olla raskaana. Mut oon kyllä lukenut ja täälläkin joku kommentoi, ettei oo syytä lopettaa jos on terve eikä supistele jne.
 
Hei hieno toi lista! :)

Mulla on muuten huomenna eka neuvola ja viikkoja omien laskujen mukaan 6+5 :)
Jännittää jo ens viikon varhaisultra!

Täällä sairastellaan koko perhe, käytin poikaa tänään lääkärissä ja korvatulehdushan siellä.
Mukavaa viikkoa kaikille ja voikaa hyvin! :)


Epa ja nimetön
 
Mulle voi laittaa VU 14.12. ja N 17.12.

jennaan ultrakuulumisia kans tulin kattomaan

Osallistun varmaan perjantain ultran jälkeen paremmin keskusteluun jos kaikki on hyvin. Käyn täällä paljon lukemassa joka päivä kyllä :)
 
imetin vielä hetki sitten, mutta lopetin yöimetyksen ja samalla jäi päiväimetys ja heti raskaaksi :D Ajattelinpa olla imettämättä tän odotuksen ajan, että sais vähän tissit "lepoa" muutaman kuukauden.. Nyt eilen nousi maito ihan kunnolla tisseihin.. Kipeät ja nyt mä valun vaan maitoa :/ Toivottavasti ei kestä ihan koko odotusta, muuten joutuu jatkamaan tuota pojan imettämistä että saa helpotusta!
 
Minusta taas tuo lista olis fiksua päivittää päivittäin jne.. helpompi tosiaan päivittäjän, ettei tarvi selata sivuja tolkuttomasti. Etenkään, kun tuskin kukaan tässä alkuvaiheessa on mitenkään maailman pirteimmässä kunnossa :D Se päivittelee, kuka ensin ehtii..

Ambrosia mä en nyt tiiä, tarkotitko mua, kun sanoit haluavas kuulla jo marraskuussa plussanneista :D Mut mää kerron sulle ;) Kävin siis marraskuussa jo verikokeissa ja arvo oli sillon 378, haluisin nyt perjantaina mennä kontrolliverikokeisiin, vaikka kaikki olis hyvin kohdussa. Sais sitten tarkemmin tietoon, kuinka korkealle se arvo on noussut.
Kuinkas sun olo? Joko tuntuu olo raskaalta? ;)

Omista oloista sen verran, että tänään on kyllä tuntenu olojensa takia, että raskaana ollaan. Vituttaa, kiukuttaa, itkettää, väsyttää ja jomottaa. tissitkin muuttunu sen verran, että nöpöttävät nännit ei sitten meinaa pysyä piilossa edes tissiliivien kanssa.. Pakko pukee päälleen sellanen paitavuori, ettei vaan särähdä kenenkään silmiin nuo nappulat. Huoh. :D Eipä siinä, kyllä mies tykkää, mutta alkaa tuntumaan aikalailla ikävältä, kun tisseihin ei voi koskea...
 
Suuret onnittelut taas uusille plussanneille!

Jesh, sain tänään yhteyden neuvolaan. Kuulosti ihan mukavalta se täti :) Lupasi laittaa eteenpäin mun toiveen varhaisultrasta, mutta ei kuulema voi luvata sitä. Joku muu päättää. Kerroin että kyse ivf:stä ja mulla voimakas km-pelko, josko ne auttaisi luvan heltiämisessä. Pitäisi selvitä tällä viikolla, pääsenkö.

Otin neuvola-ajan vasta 2.1., jolloin olisi 9+5. Ultra-ajan sain 17.1. Jotenkin oon pessimistinen, että tuskin sinne asti selvitään... :ashamed: Pitäisi kai olla vähän positiivisempi, ja kyllä mä hetkittäin annan itseni ajatella elämää ensi elokuussa, jos kaikki menisi hyvin, mutta en kovinkaan usein. En vielä suo ajatustakaan millekään vaunu- tms. asialle, en uskalla. Toisaalta ihailen teitä, jotka pystytte olemaan niin rentoja. Eli Hansterin kanssa vähän samoja aatoksia.

Hassua kun täällä ei ole vielä ketään muuta TAYSiin menijää! No, ehkä vielä tulee :)
 
Ambrosia, verikoetulokset jäi nyt ihan kuulematta ! :O Päivällä ne ei ollu vieläkää tullu terkkeriin ja nyt unohdin ihan kysyä.

Ultrassa.... Näkyi pienen pieni kirppu kohdun sisällä, jolla sydän lyödä tykytti :heart: Oli se vaan niin helpotus ja uskomaton kokemus! Itkuhan siinä tuli =) Tais se mieski vähä herkistyy ;) Viikkoja ei ihan ollu luultavasti 6+3, mitä laskuri antoi, mut lääkäri veikkas että olis joku 5-6 viikon vaihde meneillään. Siihen tulee varmuus sit varmaan myöhemmin. Huomenna saa sit tilata neuvolaan aikaa ^^

Hohhoh, ompas helpottunut olo =) Enäään en myöskään niin pelkää näitä mahakipuja, en edes näitä toispuoleisia! Voisin kuuluttaa koko maailmalle kuinka onnnellinen oon! Kiitos toverit, kun jaksoitte kanssani jännittää ja huolta kantaa :heart:
 
Onnea kaikille plussanneille! Onnea jeennaa ihanista uutisista!

Varasin äitiysneuvolan ja ajan varhaisultraan. Molemmat on 2.1. Jotenkin pitkä aika siihen, mutta eipä sitä paljoakaan ehdi ajatella tuon pikkuisen pojan kanssa. Tällä kertaa olen liiankin rento, olen pari kertaa jo meinannut vahingossa kertoa raskaudesta. Minkäänlaisia oireita ei ole, se vähän mietityttää. Mutta eiköhän se pian selviä miten asiat on. Epäilin ensin raskautta kun yhtenä päivänä mielialani oli ihan pilvissä. Varsinkin tässä alkuraskaudessa minulla oli ensimmäiselläkin kertaa aivan taivaallisen onnellinen ja helppo olo. Kyllä se tunne siitä muuttui, mutta ekat kuukaudet olin kuin pilvissä.

Ensimmäisessä raskaudessa emme käyneet ylimääräisissä ultrissa, mutta nyt haluan käydä varhaisultrassa ja toivottavasti 4D:ssäkin päästään käymään. En ajattele raskautta yhtä paljon kun ensimmäisessä, toisaalta poika 7 kk vie kaiken ajan ja ajatukset muutenkin. :heart:

Kaikki siis hyvin, hieman tuplakärryjä olen miettinyt myös. Onneksi kaikki vaatteet on vielä tallella. Jotenkin tuntuu että tämä ei voi olla totta, mutta toivotaan että on!

Mena 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultraan käy täälläkin tie 27.12 eli silloin viikkoja 7+0. kaikki on uutta ja jännää.. ja tietty koko ajan mietityttää. Keskenmenoa stressaan ihan julmetusti. Karjalanpiirakoita himoitsen ja jalkoja särkee vietävästi.

Särkeekö kenelläkään muulla jalkoja? Jalkaterät huutaa armoo työpäivän jälkeen.. oon ollu koko illan räpylät ojossa lattialla.
 
Onnea jeennaalle hyvistä uutisista.
Kumpa itsekkin pääsisin :)

On muuten mukava huomata että meissä elokuisissa on kainuulaisia useampi.Aikaisemmista palstailuista ei ole tullut yhtään vastaan joka olisi menossa kaksille synnyttämään :)
Huomenna taas uusi yritys neuvola ja ultraajan varauksen kanssa...nuo hiton soittoajat..
 
  • Tykkää
Reactions: hansteri
Onpa täällä aktiivista väkeä liikkeellä, päivällä kävin lueskelemassa ja nyt iltaan mennessä
yli sivun verran tullu tekstiä lisää tänne :)

oireita ei ole juuri ollenkaan, tissit on kipeät ja suutun helpommin ko normaalisti.
Pahoinvointia ja oksentelua ootan alkavaksi hetkenä minä hyvänsä, ko molemmissa edellisissäkin
raskauksissa sitä on ollu.

Neuvola-aika on vielä varaamatta, huomenna pittää soittaa sinne. Varhaisultrassa en ole
käyny koskaan, enkä taida nytkään mennä. Mulla on jotenki hirveän luottavainen olo, että kaikki
menee hyvin eikä tässä ole mitään syytä huoleen. Vois tämän olon kans olla aika kova paikka,
jos kaikki ei meniskään niin hyvin...

Erilaiselta tämä raskaus tuntuu ensimmäiseen verrattuna jotenki, mutta en oikein osaa sanoa miten.
Innoissani olen nytkin, ehkä mietityttää aika paljon jaksaminen sitten kolmen lapsen kanssa.

Asumisesta keskusteltiin. Me asutaan tällä hetkellä kolmiossa (75neliöä) ja todennäköisesti
aiotaan mahtua tähän vielä vauvan synnyttyä. Isommilla lapsilla on oma yhteinen huone ja pienin
saa sitten tulla meidän makkariin nukkuun. Sopu sijaa antaa :)

Täällä oli niin paljon tuota asiaa tosiaan, että unohdin jo kaikki lukemani, ens kerralla pitää tehdä
muistiinpanoja lukiessaan, että muistaa mihin piti vastata :LOL:
 
jeennaaaalle onnea ihanista uutisista!! :heart:

Minä tilasin just miehelle joululahjaksi kirjan Vauva -omistajan opas. Ihan kun tuo olis eläessään yhtäkään kirjaa lukenut, käyttöohjeista puhumattakaan... :LOL: :LOL: :LOL: Vaan saattaahan tuo yllättää. Ja luen sit itse jos ei sille kelpaa, paljon turhempiinkin juttuihin sitä tulee kymppi laitettua ;)
 
  • Tykkää
Reactions: sydänx3 ja Epa_88
Heippa vaan kaikki :)!

Paljon on tullut tekstiä taasen :)

Asumisesta: Meillä on omakotitalo, joten tilaongelmia ei vielä tule. Meillä on 3. pientä makkaria ja 1iso sekä muutoin tilaa ja mahdollisuus tehdäkkin muutama huone varmaan. Silloin kyllä asuttiin 48m2 kerrostalo asunnossa kun kuopus syntyi ja hyvin mahduttiin! Asuttiin niin melkeinpä 2,5 vuotta. :)

Oireista Ihan pientä kuvotusta on ilmaantunut ja sitten niitä mahakipuja. Välillä oikein pelottavan koviakin maha-/selkä-/pakarakipuja. Yöllä jo ajattelin että ulos se tulee :( Varasin nyt sitten kuitenkin sen Varhaisultran 17.12. Josko se sitten vähän rauhoittaisi, jota kyllä epäilen. Eiköhän tässä paniikissa saa olla loppuun asti :) Ja täällä ollaan turvoksissa. Ihan kuin joku pikku possu. Siis todella ja varmaan on muutama kilokin tupsahtanu lisää. Mulla on kyllä joka raskaudessa ihan alussa jo tullu kiloja, mutta keskivaiheilla ei sitten niinkään.

Emmi4 ja Hippu 6+4
 
Mä tein eilen vielä digitestin ja näytti 2-3 raskaana, kun viime pe oli 1-2 viikkoa eli jotain siellä ihan tapahtuu ihan oikeasti vaikkei oireita olekkaan :heart:

Asumisesta: Me asutaan kaksiossa. Kesällä on pakko muuttaa isompaan vaikka en millään haluaisi. Tykkään niin asua tässä, mutta ei tänne mitenkään mahdu 5 ihmistä ja kahta koiraa :D

Mä taidan skippaa sen VU,kun eihän siihen ekaan viralliseenkaan ultraan ole enää pitkä aika. Säästyypähän rahat :) Jos muistais neuvolan edes varata tänään..

jeennaaaalle onnea ihanista uutisista :heart:
 
jeennaalle paljon onnea ultrakuulumisista!! Aivan ihanaa :heart: Piti oikein yöllä vessareissulla käydä tarkistamassa koneelta joko kuulumisia tullut, kun illalla sammahdin jo ysin tietämissä :D

Aamulla tehty viimeinen digi, jossa luki se ihana "raskaana +3" :heart: Pärähti vielä näkyviin todella nopeasti. Muutenkin pelko on nyt hieman väistynyt, ja saatan jopa välillä ajatella että kyllä tästä selvitään :)

Ihanaa keskiviikkoa kaikille ihanaisille mammoille :heart:
 
Onnea jeennaalle hyvistä ultrauutisista!

Itsellä myös varhaisultra ylihuomenna. Jännittää kyllä jo todella paljon! 6+1 vasta silloin, joten saa nähdä, näkyykö vielä mitään sykettä. Tai no ylipäätään mitään :p Vaikka nyt on kyllä jo jotenkin semiluottavainen olo. Testien mukaan kun edelleen vahvasti raskaana oltaisiin puolentoista viikon vuotamisesta huolimatta(!) Ärsyttää vaan, kun mies ei töiden takia pääse ultraan mukaan :/

Oireista: Ruokahaluttomuutta on edelleen, ja huono olokin iskee silloin tällöin, lähinnä syömisen jälkeen. Missään nimenssa tätä oloilua ei kuitenkaan voi sanoa edes pahoinvoinniksi. Sympatiani teille, jotka joudutte kunnon pahoinvoinnista kärsimään! Viime päivien uutuutena on ollut kovemmat alavatsaviillot/ -repäisyt perusjomottelun lisäksi. Tätä tuntuu olevan monilla muillakin, joten ei varmaan tarvitse huolestua?

Asumisesta: 50neliöisessä kaksiossa asutaan ja tarkoitus olisi tässä joskus tulevaisuudessa kolmistaan vielä elellä. Meidän kämpässä tosin alkaa putkiremppa just ensi elokuussa, joten jos kaikki nyt menee hyvin, niin pitää miettiä, mitä oikein tehdään asumisen suhteen. Ei houkuttele ajatus ensimmäisistä vauvaviikoista jossain väliaikaisyksiössä...
 
Oi, nyt vasta huomasin että tuolla listassa on jo varhaisultria ja neuvoloita! Laitanpa minäkin korteni kekoon: Neuvola 19.12. Varhaisultra 20.12. :)

Oksetuksen tunne pahenee päivä päivältä. En ole laatannut vielä kertaakaan, mutta huono olo on koko ajan. Sinänsä toivon, ettei tämä olo pahentuisi, sillä töissä käynti saattaisi muuttua hankalaksi. Toisaalta taas olen valmis ottamaan kaiken oksentelun sun muut vastaan, kunhan tuolla pikkuisella olisi vaan kaikki hyvin. Ilman napostelua en pärjäisi, vatsassa täytyy olla koko ajan jotain, muuten heikottaa heti.

Täällä taitaakin olla monta, jotka aikovat kertoa esim. omille vanhemmille iloisen uutisen jouluna :heart: Käyn tänään ostamassa Isonvanhempien rakkaimmat muistot-kirjan ja ehkä tuolle miehellekin salaa ostan sen Vauvan käyttöoppaan isille ;) Jos uskaltaisi vähän hivellä niitä vauvavaatteitakin kaupassa ollessa, ehkä ensi viikon ultran jälkeen uskallan jo ostaa vaikka yhden vaatteen.

Nyt aamupalalle ettei tarvitse nälkää nähdä ;)
 

Yhteistyössä