Elokuun mussukat joulukuussa <3

Niiu, mä eilen noita lisäilin mitä silmään pisti. Ajattelin että koska etusivua ei ole päivitetty kohta viikkoon (ai miten niin liioittelun makua) niin helpompi päivittää jos nyt ainakin jonkun aikaa kiertoo uusimmat tiedot täällä keskustelun mukana :)

jeennaa :heart: varmasti itkun arvoinen käynti!
Mua on alkanut myös polttelemaan tuo omakustanteinen ultra, kun en millään jaksais odottaa sinne tammikuuhun!

Pamsku no suakin tietenkin, ja myös näitä ketkä ei oo juurikaan mitään sanoneet tässä viikon aikana. Toki toivon että heillä on asiat hyvin :)
Pääsetkö sä Pamsku siihen uusinta verikokeeseen? mä en ole edes käynyt verikokeessa, enkä varmaan edes halua mennä :D
Ja joo, kyllä täällä olo tuntuu siltä itteltään :LOL:
Mm tänään sain skitsokohtauksen mandariinille jonka kuoret ei lähteny hyvin pois. Kiukuttelin sille sitrushedelmälle kun raaputin sitä valkosta möhnää pois..

Paha olo tulee jossei syö ja varsinkaan juo tarpeeks usein.
yöllä heräsin vessaan joskus puol viiden aikaan enkä halunnu vettä enkä jaksanu lantrata mustaherukka mehua niin menin takas sänkyyn. No alko etomaan ja sit en saanu unta.. (jatkossa juomapulloon yöks valmis sekotus mehua jääkaappiin ).
Mulla jatkuu edelleen nää menkkamaiset nippailut..kauankohan näiden tulee kestää?
Ja, eilen bongattu nännien arkuus ja tissin painavuus.. wohou - uus oire !



~Ambro 5+0
 
ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT






1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Epa88 24v /toinen / TYKS
Satiu / ensimmäinen

3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa
Taru81 31v / ensimmäinen / HYS
UniUnna 33v / toinen /TAYS

6.8
Otsoni / SatKs
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
hansteri 31v / neljäs / KAKS
Tammitähti 31v / neljäs / OYS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
Kista 22v / toinen / KH KS
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS

8.8
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen / VKS
A.R 24v /ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
huiskishaiskis 34v / viides / EKKS

10.8
Pikkusukka 35v / kolmas / KOKS
Mena77 35v / toinen / VKS
sydänx3 25v / kolmas /LS /
Pippurihäntä 35v / toinen

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL

13.8
+

14.8
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS
Viuh_ti 25v / toinen / LPKS

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS

17.8
Kuumeilevax5/ viides i/KAKS
Diinu 24v / kolmas / KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS

?
Vinku85
Buster84


Tulossa:

Ultrat:

12.12 VU Regalo
14.12 VU Pamsku
14.12 VU Tirppuli

17.12 VU Zanizipp
17.12 VU Avaruuskissa
17.12 VU Emmi4
17.12 VU minsi
18.12 VU Ensimmäinen
18.12 VU Otsoni
19.12 VU Epa_88
19.12 VU hansteri
20.12 VU Pippurihäntä
20.12 VU Niiu
20.12 VU Pippurihäntä
21.12 VU Nelli79
21.12 VU Piika83
21.12 VU Pikkusukka

27.12 VU hanskibanski

2.1 VU Ambrosia
2.1 VU Diinu
2.1 VU Mena77

8.1 VU poppaliin
11.1 VU Fanning

17.1 VU UniUnna

VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra,



Neuvolat:

17.12 N mariijja
17.12 N Emmi4
17.12 N Kemai
19.12 N Niiu
19.12 N Pippurihäntä
19.12 N Avaruuskissa
21.12 N Pamsku

31.12 N cockerspaniel
31.12 N minsi
2.1 N A.R
2.1 N UniUnna
03.1 N Ensimmäinen

7.1 N surtiK
7.1 N marjo.
8.1 N astrolabe
10.1 N Ambrosia

17.12 N Tirppuli





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia85 kiitos listan ylläpidosta! En tiedä huomasitko mun vastausta tuosta neuvolasta?

Täällä olikin taas paljon kirjotuksia sitten viime käynnin! Ja hirmusti onnea uusille plussaajille!

Eilen tosiaan oli eka neuvolakäynti ja aikaa vierähtikin yli tunti! Paljon puhuttiin mun ja miehen taustoista ja mulla on suurentunut riski raskausdiabetekseen, joten joudun kahteen kertaan sokerirasitukseen. Tuolla käynnillä käsiteltiin niin paljon kaikkea, että mä menin ihan sekasin jo kaikista näytteistä, seulonnoista ja muista. Paljon luettavaa sai mukaan, miehelle myös (tosin en usko hänen noita lappusia ja kirjasia lukevan) ja niitten parissa vierähtää kyllä tovi jos toinenkin.
Lääkäriaika onkin sitten viikolla 8+3, eli 28.12. saa nähdä miten jaksan odotella sinne asti. Taas houkuttelis ajatus varhaisultrasta, mutta ei vaan talous antais nyt periks, eli yritän vastustaa houkutusta. Suurin pelko mulla on edelleenkin keskenmeno, eikä sitä yhtään helpottanut, kun terkkari eilen sanoi, että kuukautisvuodon tyyppisen vuodon alkaessa osote on sitten sairaalan ensiapu :( Kotona on vielä muutama liuskatesti, varmaan tulee käytettyä seuraavan pelkoaallon iskiessä. Tai sitten tulee hankittua se Clear Bluen digitesti...

Ilmeisesti kahvi ja huonot yöunet aiheuttaa pahoinvointia, tänään on nimittäin ollu etova olo heti aamusta asti. Viime yönä tuli nukuttua ehkä 2h ja aamulla oli pakko työmatkalla hakea kuppi kahvia, että jaksoin ajaa töihin asti ja etominen vaan tuntu pahenevan.

Taru81 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisköhän munki tulla tänne :)

Eli: Tammitähti 4 tulossa ikä 31 synnytyssairaala Oulaskangas/Oys LA 6.8.2013

Täälä siis todellinen yllätysraskaus ja siitä toipumiseen on menny jo monta päivää.Vieläki moni asia tosi auki,mut enää ei yhtä hurjasti ahista.


Kertomisesta: mä oon kertonu ainoastaan kuopuksen odotusryhmälle,muille kerrotaan vasta joskus myöhemmmin,vaikka voihan se olla et paljastuu aikasemmin.Maha on kyllä melkonen pallo jo ;)

Meillä on entuudestaan 3 poikaa (03,05 ja 11) oiskohan nyt prinsessan vuoro :heart:

Oireista: on kyllä jatkuva yökötys päällä,eikä tee mieli ruokaa ku iltasin.Vessaramppauss ei oo vielä alkanu ja tissitkään ei oo kipeenä.

Neuvolakäynti: ekaa aikaa en oo vielä varannu,tänään aattelin koittaa jos vaikka soittoajalla pääsis läpi :)

Asumisesta: meillä lääniä riittää,asuinpinta-alaa on n. 150neliöö,tosin 1 huone kaipaa vielä remppaa

Hyvää odotusaikaa meille kaikille

Tammitähti ja Nuppu 6+
 
Ambrosia, noista menkkakivuista: mulla oli menkkakipuja ja kohdun kivuliasta kouristelua viikot 4-6. Nyt ei ole enää kouristellut eikä jomotellut viikkoon (lukuunottamatta nopeasti ohimeneviä kipuja, niitä tulee harvemmin). Toivottavasti siellä vähän kipuilut hellittäisi, uskon niitten olevan kuitenkin harmittomia ja kohdun kasvamiseen liittyviä juttuja. Mulla aikaisemmin normaalit menkkakivut aina vähän laantui liikunnalla, mutta näitä kipuja ei kyllä laannuttanut mikään muu kuin aika :)

Niiu & Manteli 6+6
 
Viimeksi muokattu:
Taru81, joo huomasin, luin kännykällä, joten jäi vastaamatta kokonaan!
Mä tiedän jo nyt että joudun noihin sokeritarkkailuihin jo painon ja sukurasitteiden takia.

Mullehan neuvolatäti sano että "soittelet sit varmaan sinne naistenklinikalle jos alkaa vuotoa ja tulee kivut" sut ohjattiin ensiapuun... wtf :D Jos mulla kivut ja vuoto alkais niin kyllä mäkin ihan tohon HYSin ensiapuun menisin enkä lähtis vuotavana ajelee helsinkiin asti..

Tammitähti, tervetuloa!


Niiu, ei näkään varsinaisesti kipuja ole.. sellasta jomottelua ja tunne että pitäs mennä täysistunnolle :LOL:



Mua on alkanu kuumottelee ihan hirveästi toi omakustanteinen ultra, mutta mutta.. eihän siinä nyt oikeasti olis mitään järkeä?! Se ei muuttais tosiasioita yhtään mihinkään.
Sieltä löytyis ehkä tarvittavat, tai sitten ei, ja eläisin varmassa epätietosuudessa.
Jos ottaisin ens viikon lopulle ultran niin sit ois enää 1,5viikkoa naistenklinikan ultraan, ja jos ottaisin joulun jälkeen ultra, niin olis alle viikko naistenklinikan ultraan..
Ehkä mä vaan yritän ottaa ennemin relax koska ainakin tuossa tammikuun-ultrassa näkyy ja kuuluu jos siellä mitään on.

Yritän tässä nyt itselleni järkeillä, että kannattaako tässä mitään yksityisiä varailla..
 
Ja "menkkakivuista" vielä... Mulla oli tuossa edellisessä raskaudessa ks. kipuja ensimmäiset 4kk, sitten helpotti.
Nyt ei oikeastaan ole ensimmäisten viikkojen jälkeen ollut. Enemmänkin on vaan painetta alavatsalla.
 
Neuvola aika on perjantaina ja sen kun kävin pojan neuvolan yhteydessä varaamassa niin taisivat heti muistaa vuoden alulta mun surullisen korkeat sokeri arvot ja käskivät alkaa mittaamaan niitä HETI ja no se mittari....oon varmaan synnytyksen jälkeisissä hormoonihöyryissäni paiskannu koko vehkeen takkaan ja kuvittellut etten tarvii sitä ikinä. Ei meinaas löytyny :/ Ja sit saa alkaa taas ressaamaan mitä suuhunsa työntää ja kuinka paljon :( en jaksa.
Varhaisuä on ensi viikon perjantaina mukavasti ennen joulua :) et mukavasti ennen joulua tulee joko hyvät tai huonot uutiset.
Onko muita todennäköisesti RD odottajia?
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia85 samoilla perusteilla mä yritän itelleni vakuuttaa, ettei tota varhaisultraa tarttis. Alunperin varasin sen ens maanantaille (silloin viikot 6+6) ja sitte kuitenki peruin sen hetken asiaa pohdittuani. Jos olisin mennyt/menisin, niin siitä ei olis lääkäriaikaan ku 1,5 viikkoa ja lääkäri ultraa joka tapauksessa. Olishan se kiva tietää ennen joulua mutta...

Noista alavatsan tuntemuksista, mullahan on lauantaista asti ollu lähes koko ajan jotain tuntemuksia alavatsassa. Pääosin sellasta närästyksen olosta tunnetta, välillä painetta ja välillä pistoksia. Kun vaan sais oman mielen rauhotettua ja yritän ajatella, että se mitä täs alus tapahtuu ei o musta kiinni, enkä voi asiaan vaikuttaa mitenkään.

Tältä erää etova olo helpottanu, mutta painetta tuntuu alavatsalla. Milloinkohan sitä lopettaa tän jatkuvan stressaamisen..?
 
Pippurihännän eka neuvola on 19.12.

Eli ihan samat kuin Niiulla, kun VU on sitten 20.12. :)

Taru81: Saako udella, miksi sulla on kohonnut raskausdiabetesriski? Miten se määritellään?

Pahoinvoinnista taas... Tää on mulle täysin uus juttu, että huono olo iskee keskellä yötä. Joku muukin raportoi siitä, muistaakseni, eli en ole yksin :) Nyt useampana yönä on iskenyt ja viimein hokasin vetää lasin mehua siihen oloon yöllä (ei siis oksetusta vaan ällöttävä olo joka estää nukkumisen). Mä en yleensä syö iltaisin juuri mitään, voisko se johtua siitä? Mehut ei oo kuulunu mun ruokavalioon aiemmin, kun elelen suht vähähiilarisesti, mutta en kyllä ole keksinyt, mitä sen sijaan voisi tuolla tavalla yöksi varata. Yöllä syöminen ei kyllä ylipäänsä tule kysymykseen...
 
Pippurihäntä Itsellä on ainakin sukurasite takana kummankin isovanhemman puolelta (vaikkei sitä neuvolassa lasketakkaan sieltä saakka) ja edellisessä raskaudessa oli iltainsuliinit käytössä,todennäköisesti on siis tästäkin sokerit miten sattuu. Liikunnalla ja ruokavaliolla saa YLEENSÄ pysymään siedettävän rajoissa. Ylipaino lisää heti riskiä. Mut siis tähänhän on vaikka mikä ja kaikkea mitä vois kirjottaa mut tässä pelkistetysti,vaikket multa kysynytkään :)
 
Pippurihäntä mulla oli aika pian plussauksen jälkeen tuota etovaa oloa yöllä ja heräsin useampana yönä siihen. Jotain piti juoda/syödä ja sitte sai taas unta. Nyt oon parina yönä heränny kamalaan nälkään, jos oon iltapalan syöny aikasemmin enkä just ennen nukkumaan menoa.

Mulla siis kohonnut RD-riski siksi, että mun isällä ja sedällä on 2. tyypin diabetes ja miehen isällä oli myös ja lisäksi vielä mun ikä vaikuttaa. Jo pelkän iän takia olisin joutunu rasitukseen, mutta tuo lähisukulaisten diabetes nostaa riskiä korkeammaksi.
 
Mulla kanssa RD riski.. Isovanhemmilla 2 tyyppiä, ja itselläni suoraan vaikuttaa ylipaino ja pitkästä paastoarvosta löytyny heikentynyt glukoosinsieto.
Mutta tän kun on tiedostanu jo ennen plussaa niin ehkä tähän osaa henkisestikin varautua?

Mun on kanssa pakko illalla tai yöllä herätessäni juoda mehua että saa taas unen päästä kiinni.
Aamupahoinvointia ei juurikaan ole, mutta tänään alko ällötysolo heti syömisen jälkeen :p
 
Pippurihäntä, me mennään todella samoissa, myös tuon pahoinvoinnin kanssa :D Aikaisemmin kirjoitin just siitä, etten saa nukutuksi kun oksettaa. Nyt olen syönyt yhden ruisleivän iltaisin just ennen nukkumaanmenoa (vaikka ennen en ole yhtään iltapaloista välittänyt) ja se on tuntunut helpottavan.
 
surtiK Meillä poika syntyessään rapiat neljä kiloa..ja viimeset kuusi viikkoa raskaudesta söin lähes kokonaan vain ruisleipää,heti jos söin jotain muuta niin sokerit oli tapissaan.. :/
Minä taas en pystynyt syömään mitään viljoja jostain rv15 eteenpäin, kun ne närästi niin sairaasti.

Ja muistan silloin jouluna juoneeni mukin glögiä ja se nosti sokerit pilviin, siis oikeesti pikkuliru glögitiivistettä... Eli tosi kova oli insuresistenssi silloin viikoilla 34-36. Mutta kun piti hiilarit minimissä, niin sokerit pysyi tosi hyvänä, eikä ylityksiä tullut.
Edellisessä raskaudessa tein sen virheen, että kun mittasin sokerit sen jälkeen kun olin syönyt "oudosti" (eli perunaa, leipää tmv.) ja sokerit oli korkealla, niin merkkasin ne vihkoon, jotta voisin näyttää polilla, että nämä ruoat nostaa sokereita ja että mun normiruokavalio ei.
Kun ei ne tajunnut mun pointtia siellä polilla, eivätkä kuunnelleet yhtään mitään mitä selitin niistä mittauksista. Ihan kuin ois seinille puhunut. Sitten ne vaan aina sanoi, että nyt on ne viikot kun se vauva alkaa kasvaa. Ja aina oli vauvan mitat tismalleen keskikäyrällä... Hohhoi. Mä inhosin niitä polin lääkäreitä ja hoitajia, kun ne oli niin paksupäisiä. Nyt en tee samaa virhettä.
Nyt mittaan noita poikkeamia omaan vihkoon ja tavan ruoat siihen neuvolan vihkoon.
 
Kiitos RD-vastauksista! Mulla on BMI just yli 25, äiti tyyppiä D2 ja hän on myös raskausdiabeteksen sairastanut. Ikää löytyy multa se 35 joten taitanen kuulua sitten minäkin riskiryhmään, tai no neuvolahan sen mulle sit kertoo. Ja mikä pahinta, mulla on perinnöllinen lievä verenpainetauti eli lääkityksellä jo kolmatta vuotta :(

Mulla oli kerran viime raskaudessa sokeria pissassa ja kävin paastokokeissa, mutta ihan normaalia näytti. Esikoinen syntyi ajallaan 40+1 ja ei ollut mikään iso poika, 49cm ja 3120g. Paastoarvot on mulla aina olleet normaalit, työterveyshuollossa myös juuri tänä syksynä ikäkausitarkastuksessa. Sokerirasitukseen en siis ole joutunut, ja uskoisin, että RD/D2-riski, joka voi joillakin mittareilla olla olemassa, pysyy pienenä, kun en sitä sokeria (enkä nimenomaan viljatuotteita!) mätä kehooni. Viljat on mulla (ja todistetusti myös mun äidillä) pahimmasta päästä sokereiden sotkijoina. Äidin D2 parani vihdoin, kun hän lopetti viljat kokonaan, sitä ennen ei täysin auttanut lääkitys, painonpudotus eikä varsinkaan vähärasvainen-korkeahiilarinen-virallisterveellinen ruokavalio.

Mulla tuota VHH-ruokavaliota häiritsee tällä hetkellä se, että normaali munakasaamiainen kinkulla ei meinaa upota, kinkun haju tekee pahaa noin aamusta. Tänä aamuna sitten väkipakosta päädyin syömään Uotilan ruisleipää juustolla ja runsaalla voilla, kun muna tökki ja rasvajogurtti oli lopussa. Joutuu vähän fiksaamaan siis rutiineja, mutta VHH:na sitkeesti silti.
 
  • Tykkää
Reactions: surtiK
Jeennaalle onnea ihanista ultrakuulumisista :) :flower:

asumisestakin oli täällä keskusteltu. Me asutaan 80m2 kolmiossa, rivari rauhallisella alueella :) muutettiin tähän isompaan kun odotettiin ekaa. aikasemmin oli 44,5m2 kerrostalossa.

Oireita on pahoinvointi aamulla ja illalla, päivällä sitä ei ehdi paljon miettiä. ei oo onneks tarvinnu halailla pönttöä (sympatiat teille joiden tarvii :hug:) rinnat on arat, väsyttää.
 
hei lisätkää mullekki toi neuvola tonne listaan joka on 19.12 mä oon nii einari et en osaa värii vaihtaa tekstille.

Mä oon kanssa rd-odottaja,viimeks pysy kurissa vähähiilihydraattisella ja nyt aion kokeilla samaa.Meillä tyttö synty 3 viikkoo etuajassa painolla 3335 g.

Mun oli pakko tehä vielyks digitesti tänää,näytti sit 3+ niiku pitikin <3

Jospa sitä hyökkis sit takas siivoo vaatekomeroo ku typykkä meni ulos nukkuu,tänää ollaaki jo oltu vauvajumpassa ja lumityötki tuli tehtyy,nyt on pakko mennä jatkaa hommia et en tähä jumiudu =)
 
Mä tuolla aiemmin jo kirjottelin että liityn joukkoon matkaan, mutta en tiiä haluanko omia tietoja tuohon listaan, ettei tunnisteta (liekkö kukaan tuttu tunnistais silti, mutta varmuuden vuoks) :D jossei haittaa että muuten vaan roikun mukana?

Meilläkin on ensimmäinen neuvola 31.päivä ja varhaisultra 17.päivä. Vähän jänskättää. on melko oireeton olo, niin ei oikeen tiiä mitä ajatella.. Esikoisesta oli tosi voimakkaat raskausoireet, niin on aika jännää voiko kaks raskautta olla näin erilaisia?
No mutta se mikä helpottaa on digissä nähty raskaana 3+, eli ainakin hormonit on noussut.

Oon miettinyt että oisko kukaan kiinnostunus salaisesta facebook -ryhmästä? Esikon vauvan aikaan meillä oli sellanen ryhmä ja sitä tuli seurattua ja sinne tuli kirjotettuakin tiheämmin.. Jotenkin aina unohdan tänne kirjotella vaikka tätä ketjua luenkin. Oisko muita kiinnostuneita tuosta ryhmästä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Mä oon yhdessä facebook-ryhmässä, mutta toistaiseksi pidän enemmän esim kaksplussan kerhoista. Niissä voi olla myös aikasta anonyymina - enemmän anonyyminä kuin esim facebookissa.

Jokainen voi myös itse päivittää tuota listaa valitsemalla "lainaa" ja poistaa sieltä alusta ja lopusta kohdat [ Quote nimimerkki] ja [/Quote ]
 
hiphei!

omaa napaa sen verran, että oli pakko eilen illalla tehdä vielä yksi testi mielenterveyden säilyttämiseksi. testiin piirtyi heti vahva plussa ennen kuin testi eteni kontrolliviivaankaan asti. :D

ruoanhimo kohdistuu lihaan ja juureksiin. todella terveellistä, onneksi! olen superväsynyt ja meinaan nukahtaa aloilleni usein päiväsaikaan. kuvotus esiintyy lähinnä iltapäivisin ja iltaisin. rinnat ovat kasvaneet hillittömästi ja ovat koko ajan kosketusarat.

eka neuvola varattu, 8.1.2013 klo 8 aamulla.

Ihanaa, paljon elokuun vauvoja tulossa!
 

Yhteistyössä