Elokuun mussukat joulukuussa <3

Ambrosia älä turhaan oo "kateellinen" et meil jollai jo justiinsakohta neuvola,meil ei ainakaa ku tota kakkosta ootin ni ekalla neuvolakäynnil tehty muuta ku puhuttii ja täytettii papereita.

Miehen osallistumisesta neuvolakäynteihin meillä tulee mukaan jos pääsee,jos ei pääse ni sit ei pääse.Viimeks oliki melkee joka käynnil mukana.Ultriin tulee tottakai,pitää vaa toi 9 kk saada kummilleen sillo hoitoon.Jos ei pääse ni sit ei mies voi tulla mukaa.Kummilleen laittoki on vaikeeta koska se on nii mun perään =(

Hankinnoista meijän ei tarvi hommata ku tuplavaunut,sellaset mis on kunnon renkaat.Jos osaatte suositella ni kertokaa.Meil on pakko olla kunnon renkaat koska mä kävelen paljon,millää sateenvarjopaskarenkailla meil ei liikuta kyl mihinkää.Ja tolle isommalle ostetaan uus penkki autoon ni tuleva saa ton vanhan.

oireista mulla oli eilen järkky huono olo koko illan sit.Nyt ei onneks oo.Ja sit ku kävin vessas ni haistelin et joha haisee kissanpaska ja kissalle sit sanoinki et ton hajuset paskat paskotaa sit pihalle.No se haju oliki mun nenässä koska mä haistoin sen viel makkaris nukkumaanmennes vaik olin paskavadin tyhjentäny...=D


Asumisesta me asutaan isossa omakotitalossa,MUTTA meil on täs asuinkerroksessa 2 makkaria joista toinen on siis esikon huone...sit ku nää pikkasemmat kasvaa ni ne saa yhteisen huoneen kunnes esikko muuttaa omilleen =D ja me siirrytään ukon kaa sit olkkariin nukkuu,hyvästi unet siis.Meil on yläkerras 60 neliöö mut se on rakentamatonta,kylmä ullakko.pitäs pierasta paljon rahaa ni sinne sais muutamat huoneet,viel ku joku rakentas ne.Alakerras sit on sauna,autotalli,pannuhuone yms...tyhmä talo.Pitiki mennä ostaa.

nyt en taas muista oliko muusta puhe joten heippa =)

T:kiukkupussi =D
 
Plunderbunny, kiitos kun jaoit tuon asian uutisten pimittämiseen liittyen :) Tottahan se on että ei ole sen raskaana olevan ongelma miettiä mitä muut ajattelee, itse vaan olen joskus miettinyt pääni puhki että miksi joku ei itse ota asiaa esille kun selkeästi on isokin raskausmaha ja itse olen sitä mieltä että en kehtaa ensimmäisenä asiasta sanoa jos ei halua puhua asiasta tms. Mutta joo, jokaiselle on omat motiivinsa kyllä varmasti :)
 
Huuh kun on taas tekstiä tullu!

Avaruuskissa, kiitos lohdutuksesta! Kyllä mä varmasti tuun neuvolassa juoksemaan, koska on tuota vararavintoa kertynyt sen verran että varsinkin loppuajasta seurataan takuulla tiiviisti mm sokereita ym!


Miehen mukaantulosta neuvolaan ym:
Meillä mies tulee mukaan miten saa työasiat järkättyä. Mä heitän sille työkalenteriin private-kutsuna noi neuvola/ultra-ajat ym. Tulee jos pääsee :)

Nyt pieni purnaus....
en ymmärrä miten mun mies voi atm olla niin naivii tästä raskaudesta.
Aloitin syksyllä potkunyrkkeilyn ja suoritin plussan jälkeen ekan vyökokeen. Tänään olis ekat treenit taas tuon vyökokeen suorittamisen jälkeen, mutta miehelle ei mene jakeluun se, että mä en välttämättä pysty jatkamaan tuota harrastusta.
Ei ymmärrä että voin olla väsynyt tai mulla voi olla paha olo joka tarkottaa sitä etten saa syötyä riittävästi että jaksaisin raskaat treenit.
Eilen siltä alko tulla sellasta tekstiä suusta että teki mieli raivostua ihan urakalla.
Kaikki muut sanoo ja painottaa sitä että mun pitää kuunnella omaa kroppaani ja omaa jaksamistani, mutta tää yks heittää vettä kiukaalle että "ethän sä nyt jo voi alkaa laiskottelee kun ethän sä mikään vammanen ole vaikka oletkin raskaana".
Hiukkako aloin näkemään punaista kun puolipäivää pidätellyt taas oksennusta ja meinaan nukahtaa pystyyn. -__-
Tosi kypsää.. mies 35v ja sillä kuitenkin entuudestaan on jo yks penska joten on käynyt ton raskausajan jo aikaisemminkin läpi.
Tuli tästä aika nätisti kommentoitua että mites paljon tää miehen ex liikku raskausaikana.. totes että eihän se liikkunut muutenkaan koskaan..
totesin vaan että joo, mä tässä oon nytkin menossa lenkille joten haista kukkanen..
Pitää varmaan alkaa väkisin himassa oksentamaan että tuo urpå tajuaa ettei välttämättä ole hyvä idea tässä kunnossa lähteä fyysisesti rankkoihin 1,5h treeneihin...


Anteeksi valitus :heart:

Asumisesta vielä:

Mulla ois toiveessa 2 omaa lasta.
Eli tällöin olisi minä, mies, miehen poika ja 2 pientä.
Oon todennut että 4h riittää.. Pienet menee sen aikaa samassa huoneessa keposeen, kunnes miehen esikoinen lentää pois pesästään (täyttää tosiaan keväällä 12).
Ja makuuhuoneen haluan takaisin... kohta 1,5h vuotta asunu olohuoneessa ja meneehän se näin joo ihan ok, mutta kun tuo napero on siitä poikkeuksellilnen että haluaa olla siellä missä muutkin; eli sen huone on vaan nukkumista varten :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Olen nyt ehtinyt lukea kirjoituksianne :)
Meillä on kaikki tavarat valmiina ensimmäisen jäljiltä, paitsi jos tulee tyttö, niin sitten pitää tietysti ostella vähän roosaa lisäks :) paitsi että varmasti ostellaan vielä jotain, mutta vasta myöhemmin. Viimeksi ostimme kaikki tarvikkeet vasta äitiysloman alussa, joten nytkin pidämme matalaa profiilia kunnes ollaan varman puolella.
Tota foolihappoa mietin.. aloitin sen oviksen aikoihin, eli multivitamin pore ja foolihappoa niissä on 150% päivän saannista, vai kuinka se nyt sanotaan :D niin riittääköhän se?
Soitan neuvolaan vasta joulun jälkeen.. viimeksi piti odottaa ensimmäistä ultraa viikolle 14, joten en viitsi höntyillä nyt.. odottavan aikaa on niiiiiiiiin pitkä!!
Raskausoireita ei ole sen kummemmin vieläkään, mutta mieliala heittelee hullunlailla ja olen hieman alakuloinen.. juuri sama kuin viime raskaudessa.. joten yritän nyt olla miettimättä liikaa ja ottaa päivä kerrallaan.
Onneksi tällä viikolla on paljon koulua :) ja huomenna on pojan joulujuhlat päiväkodista. Löysin niin ihanan kauluspaidan hänelle eilen, sellaisen vaaleansinisen, jossa on rusetti kuminauhalla kaulassa.
Onnea kaikille varhaisultraan ja toivottavasti pahoinvointi helpottaa kaikilla jotka siitä kärsivät!
 
Heips, voisin hiljalleen myös uskaltautua tänne. Plussasin 3.12.2012. :heart: Listalle saapi laittaa siis tiedoille AnnuLiisa/25v/1. lapsi/TAYS ja LA 16.08.2013.

Ja Ambro mulla on mennyt sun plussaus tuolla kuumeilu puolella ihan ohi, onnea hurjasti!! :)
 
AnnuLiisa, onnittelut itsellesikin! Mä loppupeleissä koko kierron taisin kuumeilupuolella vaan maatua taustalla ja höpöttelin vaan suljetuilla osastoilla :)

Oireista:
Nyt on alkanu vähän nännit tulee aroiks ja tissit raskaimmiksi, mutta nääkin oireet on joissakin nega-kierroissa ollut paljon pahemmat.

Pahoinvointia on.. töissä on nyt parissa tunnissa mennyt varmaan 1,5litraa kylmää vettä.. Ihan aamusta en tästä kärsi, mutta aamupäivällä alkaa ja tuntuu kestävä enemmän tai vähemmän voimakkaana koko loppupäivän.
Oksenteluun saakka ei ole vielä tosin tarvinnut mennä.

Vielä tämä viikko töitä ja sitten pääsee lomalle!
Mitään ihmeempiä lomasuunnitelmia ei ole - joululahjatkin olen jo ostanut!
 
Avaruuskissa, kiitos lohdutuksesta! Kyllä mä varmasti tuun neuvolassa juoksemaan, koska on tuota vararavintoa kertynyt sen verran että varsinkin loppuajasta seurataan takuulla tiiviisti mm sokereita ym!

Mulla oli edellises raskaudessa raskausdiabetes että seurantaanhan mäki joudun taas,mut siit on se ilo et pääsee ultrassa käymään useammin ku sen 2 kertaa =D



Mun mies ei vissii kans oikee ymmärrä tota et mulla on nyt ollu huono olo ja sillo ei paljoo naurata,ku ei kai mul nyt voi olla ku ei viimekskää ollu =

Mulla toi esikoinen kans täyttää ens viikolla 12 =) Eli sit ku lentää pesästä pois ni sen huone vapautuu toiselle pienelle.

Tää nyt varmaa sit jää viimiseks lapseks tää tuleva,alkaa mullaki toi ikä tulee sit vastaan ja eipä meil olis tilaakaa =DMut katsotaa nyt..
 
Hei missäköhän vaiheessa kannattaa miettiä tiputukseen lähtöä?? Oon nyt oksennellut kolmatta päivää ja yhden näkkärin eileen syönyt mutta sekin tuli ulos.. Juonut oon kovasti yrittänyt, mehua ja vettä mutta ei mee kauaa kun nekin tulee ulos.. TÄÄ ON HIRVEETÄ !!

Niinu & murunen 6+4 <3
 
Huh, paljon tänne on tullut tekstiä :D
Mä en ehdi yhtään kirjoittelemaan tänne, kun töissä vuoden kovin sesonki ja ylityöt paukkuu oikein urakalla.
Neuvolaakaan en oo ehtinyt varata, kun aina töissä just siihen soittoaikaan.
Mulla ei oo kyllä oireita juuri lainkaan, mutta eipä ollut kahdesta edellisestäkään näillä viikoilla, kun niistä testasin vasta viikoilla rv 9 ja rv 6 :D
Ehkä joulun jälkeen voi alkaa keskittyä enemmän masukkiin, kun nyt tuntuu että työ vie kaiken ajan.
Meillä on kaikki joululahjatkin ostamatta ja seuraava vapaa on vasta ensi viikon keskiviikkona. Ehkä käyn sit jouluaattona pikaostoksilla :D
 
niinu soita ihmeessä vaikka neuvolaan tai vaikka sairaalaan ja kysy sieltä. Jos ei mikään pysy sisällä :/ ei kyllä yhtään käy kateeksi tuollaset pahoinvoinnit.

Eikä kyllä kehtaa kauheasti omasta pahoinvoinnistaan valitella :)
 
Moikka pitkästä aikaa, en oo hirveesti pystyny kirjotteleen tänne ku nää aamut ja oikeastaan kokopäivä on ollu hirveää oloa :/ ruoka ei maistu ja sitten ku väkisin syö niin paha olo on koko ajan.
Elämä on nyt enemmänki sängyn pohjalla makaamista.
Feel you bro! Tää päivä on ollu yhtä helvettiä. En ees pysty ajattelemaan ruokaa ilman yökkäysreaktiota :x Huh huh. Mies on tuonut sänkyyn mulle jäätelöä ja vihanneksia mutta ei tunnu auttavan. Nyt lähti kauppaan pitkän listan kanssa. Piti oikein soittaa neuvolaan, että mikä tähän oikein auttaisi. Ei taida tulla kouluun menosta tällä viikolla mitään.

Sain muutes ensiviikon keskiviikolle "epävirallisen" ultran, että lahjayllätys onnistuu. Jes, en malta odottaa =) Harmi, että miehellä on just sillon töitä mutta lääkärikäynnille pääsee mukaan. Neuvolatäti oli todella mukava ja kiltti. Nyt tekis mieli vaan lukea niitä opuksia mitä sain mukaan, mutta öklöolo vähän estää sitä.

Ja Niinu88 koeta jaksaa. Toivotaan, että loppuu pian. Kannattaa ehdottomasti soittaa neuvolaan. Sinne voi soittaa mistä asiasta vaan :) Tsemppiä!

Asumisesta vielä Meidän pitää kyllä etsiä kolmio, neliö tai omakotitalo. Tää on niin pieni kaksio jo meille kahdelle ja olishan se ihana laittaa vauvalle oma huone :)

Oireista vielä semmosta että eilen alkoi semmonen hassu tunne, kun pienet viiltokivut kohdussa tai sielläpäin. Neuvolatäti sanoi, että johtuu vaan siitä kun kohtu kasvaa. Aika paljonhan se tuleekin kasvamaan, kun se on aluksi pieni ja painaa n. 70gr. Lopulta vetoisuus on 5-10 litraa. Hui!
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilevax5 No niinpäs onkin sama LA ja sama synnytyssairaala. :D Jos molemmilla kaikki menee hyvin, niin sitähän saatetaan olla samoihin aikoihin osastolla sitten elokuussa. :)

Soitin neuvolaan ja eka aika sinne on 28.12 (6+6) ja ekaan ultraankin jo itseni kitisin (koska tämä raskaus lähti clomifen lääkkeillä) ja se on 2.1 (7+4). :) Ihmeen aikaisin sain molemmat! Nyt vaan pitää toivoa, että pieni pysyy kyydissä!

Vaunuista Meillä on ykkösen ja kakkosen välillä 2v 9kk ikäeroa ja meille paras ratkaisu oli jo tuolloin tuplarattaat. Ostettiin käytettynä emmaljungan twin ceroxit ja ihan ok rattaat on olleet. Ne tuleekin tosiaan sitten tarpeeseen, kun kakkosen ja tämän kolmosen ikäeroksi tulisi vain 1v 10kk, jos kaikki hyvin menee. Hurjaa, sitten meillä ois 3 alle 5v lasta. :O

Minun oireet on aika vähäiset niinkuin kahdessa edellisessäkin raskaudessa. Iltaisin palelee aika voimakkaasti, pääkipua on ollut ja pientä pahoinvointia (joka tulee iltapäivällä tai illalla nopeasti ohimenevänä). Rinnoissa ei juuri ole muutoksia. Ai niin, menkkatyylistä juilintaa on silloin tällöin. Siinäpä ne. :)
 
Ai niin, Niinu88:lle täydet sympatiat huonosta olosta! Ja kuten muutkin on sanoneet niin soita ihmeessä neuvolaan. Siellä tietävät sanoa mitä kannattaa tehdä. Ja tosiaan mieluummin sinne tiputukseen kuin, että kuivat ihan kokonaan.
 
Hei mammat!

Täällä ei ole oireen oiretta, muutakun palelee kokoajan ja olen aivan kauhuissani, pelkään tuulimunaa tällähetkellä, on tää vaan aina yhtä hirveetä henkisesti!
Itse olen kyllä kokenut kaikki odotukset yhtä huimina uudesta vauvata ja jokakerralla tuntenut samoin kuin ensimmäiselläkin.
Eilen varasin neuvolan, se on vasta sitten tammikuussa rv 10, on pitkä aika odotella. neuvolan laskurin mukaan la olisi 9.8

Meilläkin näille tulee ikäeroa 1v 5kk, joten tuplarattaat on nyt sitten hankittava, muuten kaikki tarpeellinen vauvalle onkin valmiina, tälle 8kk täytyy sitten hankkia auton istuin ja uusi sänky.

Tuosta asumisväljyydestä oli puhetta, meillä on vanhimmalla pojalla oma huone ja isommat tytöt jakavat kahdestaan huoneensa ja pienet onkin sitten meidän vanhempien huoneessa nukkumassa ja leikit on olohuoneessa.

minulle voisi päivittää tuon sairaalan, eli EKKS

huiskishaiskis & aarteeni 5+4
 
Ohhohh, jopa on tullut tekstiä =)

Aloin kovalla innolla lukea, mutta väsähdin kyl nyt ihan totaalisesti luettuani kaikki uudet kommentit :LOL: Tää on taas sarjassamme tämmönen päivä että luin kyllä, mut mitään en muista :p

Tänään piinapenkkiin ja jännitys pitäs helpottaa kai vähän? Tuntuu et on koko päivä menny pilalle jo. Ultra olis klo 19 ja pitäs näkyy toivonmukaan "onko ketään kotona" :confused: Jännitys on niin suuri että vattaa vääntää ja oksettaa entistä enemmän :( Miten sitä ihminen selvii, jos onkin huonoja uutisia :'( .........

Jeennaa, 6+3
 
Viimeksi muokattu:
voi jeennaa! Jos huonoja uutisia olisikin niin muista se että vika ei ole sussa eikä tilanne olisi toinen jos myöhemmässä vaiheessa tieto tulisi!


huiskishaiskis, löit jopa mun neuvola-ajan ohitte! Mulla eka neuvolakäynti vasta viikoilla 9+1.. Tuntuu kamalan pitkältä kun on kuitenkin vasta ylipäätänsä ensimmäinen raskaus kyseessä!
 
Moikka!

Ilmoittautuisin mukaan :) Neljättä lasta odotellaan (T 10/05, P 06/09 ja P 01/12).
Oireita ei ole vielä,aikaisemmista on ollut kuvottavaa oloa iltaisin.
Keskenmenon pelko on suuri,sellainen koettiin jouluna 2010. Toivottavasti nyt joulu menesi paremmin :)

Onko kellään kokemusta imetyksestä raskausaikana? Imetän vielä nuorimmaista,nyt olisi tarkoitus pikku hiljaa vähentää,tuntuu vaan niin kauheelta katsoa kun toinen haluaa maitoa :(

Pumpulinen/4.lapsi/25v./TYKS
 
Kiitos teille ihanaiset tsemppauksista :hug: ! Täällä olo hitusen verran parempi, mies tuli kotona käymään töiden ohella ja toi miulle suolakeksejä, mansikkakeittoa ja mehua <3 Suolakeksien ansiosta olo on siis vähän parempi ja en ole oksentanut nyt pariin tuntiin :) Ajattelinkin siis vasta huomenna soittaa neuvolaan, jos käänne tapahtuu tämän illan aikana vielä.

jeennaa toivon kovasti että ultrassa näkyisi pikkuinen matkustaja sydämen sykkeineen :heart: Kovasti tsemppiä odotukselle :hug:


Niinu & murunen 6+4 <3
 
Neuvolasta: Mulla on kans neuvola 10.1. Silloin pitäis viikkoja olla 10+4. Ei se mua haittaa, mutta tulee sitten kiire käydä kaikenmaailman verikokeet ja ultrat parin viikon sisään. Vähän odotusta lohduttaa tuo maanantaina oleva ultra. Saa tietää onko siellä joku kyydissä.

Oloista: Turvotus senkun jatkuu! Onneksi muillakin alkaa olla pömppistä niin ei tarvi yksin tämän asian kanssa kärsiä. Tänään kävin viemässä koiran hoitoon isän luokse. Valittelin siinä huonoa oloa.. Isä sitten luuli että oon ollu juomassa. Siinä vaiheessa alkoi kyllä kiukuttaa, kun en oo juonu yli vuoteen tipan tippaa ja yks semmosta epäilee. Eipähän ainakaan vielä arvaa että paksuna ollaan! Ei varmaan edes osaa ajatella sellaista vaihtoehtoa. Kovasti jutteli miehen kanssa elokuusta kun alkaa karhunmetsästys. Olivat jo suunnittelemassa vaikka minkänäköstä metsästyskonstia.

Mahakivuista: Te joilla on ollut mahakipua, onko se kipu vaan toisella puolella vai koko mahassa? Iltasin kun käy nukkumaan niin viiltää ihan urakalla vasenta puolta. Välillä on kyllä koko mahakin tulessa.

Ei enempää tällä kertaa.

Zanizipp ja masuasukki 6+3
 

Yhteistyössä