Elokuun mussukat joulukuussa <3

Onpa kiva kun niin moni olisi tulossa fb-ryhmään mukaan. Mä ajattelin tietenkin täysin salaista ryhmää, kun en itekkään halua että tutut näkee mitä kirjottelen ja missä.. Mutta sen takia se fb-ryhmä on hyvä kun siellä tosiaan tulee kirjoteltua paljon ja sitä tulee seurattua enemmän. Mutta ei sillä ryhmällä kiire ole. ois vaan kiva jossain vaiheessa se perustaa/siihen liittyä.

Esikon fb-ryhmäläisten kanssa meistä on tullutki tosi tiivis ryhmä jossa voi puhua ihan mistä vaan.. Sieltä on saanut tosi hyvää vertaistukea ja juttuseuraa.

Ja se takaraja idea oli minustakin hyvä.

En nyt muista ketkä oli tänään ultrassa käynyt, mutta onnea kuitenkin hyvistä uutisista! :) Itse vielä joudun maanantaihin asti oottamaan.
 
Meillä on alta parivuotias supersosiaalinen ja innokas koira, joka rakastaa ihmisiä ja eritoten lapsia. En uskalla edes ajatella, mitä siitä tulee, jos meille vauva suodaan :) Aika nopeasti se muuten kyllä uskoo mitä saa tehdä ja mitä ei, joten eiköhän tuokin kouluttamalla siitä suju. Mutta ihan uus tilanne siis meillä. Koira ei ole vauvoja tavannut tähän mennessä, ehkä pitäisi järjestää jotain vierailua vielä sille. Ajattelin juuri, että keväällä meille tulisi toinen koira, mutta nyt luulen, että se ei taidakaan olla hyvä idea... yhtäaikaa pentu ja vauva.

Ens viikolla tais aika monella olla sitten ultra-aikoja. Ihan jännää :)
 
Apua miten paljon tekstiä tänne tulee!! :D

Niinuliini älä stressaile päivityksestä, keskity nyt vaan lepäilemään huonoa oloa pois! :)

Varhaisultrasta, mä en kyllä henk.koht menisi jos olisi pian pian normiultrakin tuloillaan, on se sen verran iso kustannus. Mutta ymmärrän malttamattomuutta tuon ultrauksen suhteen, onhan se kiva käydä jos on epävarma. Meillä onneksi varhaisultra tulee automaattisesti mut menisin kyllä omakustanteisestikin jos NT olisi vasta seuraava.

Mä sain neuvolan vasta 8.1. jolloin on jo mun laskujen mukaan 10 viikko meneillään. Ja sit mulle tuli kotiin jotain päihdetestiä ja koko perheen liikunta- ja ruokakorttia mitä pitää täyttää etukäteen...

UniUnna, eikös teilläkin ollut jotain hoitoja takana? Kuuluuko varhaisultra vai olitteko yksityisellä? Toi on kyllä niin ikävää saada onnitteluja mahan perusteella! Varsinkin jos onnitteluille ei ole mitään aihetta...

Täällä bongattu oireina isontuneet tissit ja kuvottava olo jatkuu jos tulee liian nälkä. Mä oon pikkulapsimaisesti alkanut pitämään mukana pikkusnäcksiä ettei tule liian huono olo :)

FB-ryhmästä
vielä että liittyminen kiinnostaa mutta vähän myöhemmin!
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin neuvola 3.1 en saa puhelimella väriä vaihdettua!

Tänään tuli hirmu pino neuvolasta lippuja ja lappuja. Alkoholi kyseely oli ainakin. Sit kans edellisistä raskauksista ja liikunnasta. Np ulrasta tietoa ja niistö verikoe seulonnoista. Me ei nyt tiietä mennääks siihen verikoe seulontaa vai ei..

Nyt nukkumaan

sydänx3 + salamatkustaja 5+4 ( voisko kk mennä nopee ;))
 
Täällä väsymys jyrää... Päivä töissä, kotia syömään ja takasin töihin. Muutenki väsyttää, mutta
nyt tekee kyllä tiukkaa pitää silmiä auki ollenkaan. Muuten olo on edelleen ihan hyvä, alavatsaa
vihloo välillä ja nenä tuntuu tukkoselta (voi olla myös imuroinnin aika :LOL:), mutta muuten ei
mitään oireita. Mulla yleensä pahoinvointi alkanu aika pian ja iskias ollu edelliseltä ensimmäinen
raskausoire, jonka perusteella lähdin testiä ostamaan. Toivon kyllä ettei tuo iskias ala tällä kertaa
vaivaamaan.

Neuvolaan yritin tänään saada aikaa, mutta eihän siellä puhelimeen vastata... Huomenna uusi yritys.

FB-ryhmään voisin mieki liittyä sitten myöhemmin, mutta ei tosiaan kiirettä sillä vielä.

Turvotus oli ainaki tänä aamuna ihan valtava. Piti ihan tosissaan miettiä mitä päällensä
laittaa, ettei ihmiset ala vielä epäileen. illalla turvotuksen ymmärtää, mutta turvottaako kellään
muulla heti aamulla? Tämä turvotus meni kuitenki päivän aikana ohi. Valmiiksi jo maha sen mallunen
että voisi helposti luulla raskausmahaksi vaikken raskaana olisikaan.
Siihen vielä turvotukset päälle , niin johan lähtee juorut töissä leviään :LOL:
 
Meillä on kaksi koiraa, joista toinen on yli-innokas, supersosiaalinen touhupetteri. Nopeasti oppi olemaan vauvan kanssa. Ei tarvitse varoa yhtään, on äärettömän varovainen. Olin ihan suu auki alussa kun katsoin miten touhupetteri toimii pienen kanssa. Hoitaa ja pussaa, huolehtii että vauva on mukana. Varoo askelia kun vauva on maassa jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Meillä asutaan n. 75-neliöisessä ok-talossa, 2 h+k+kh ja eteinen. Yläkerrassa olis kylmää tilaa about 30-40 neliötä, aika näyttää rempataanko vai muutetaanko kokonaan ihan toiselle puolen Suomea.. Isot huoneethan tässä on että ihan varpisti mahdutaan vauvan ja vaikka vähän isommankin lapsen kanssa jos tänne jäädään :)

Nelijalkaisia meillä on kaksi, 10kg ja 25kg koirat. Pienempi rakastaa lapsia ja vauvoja, isomman kohtalo on vielä auki kun on aikoinaan mulle tullut kodinvaihtajana lapsiperheestä ja jotenkin vähän "haiskahtaa" se syy minkä takia se (muka) annettiin sieltä pois.. En siis tiedä uskaltaako sitä pitää samassa taloudessa vauvan kanssa :'( Onhan sillä jo ikääkin (ensi vuonna 9v) ja vähän vaivojakin, eikä sen ikinä enää tarvi kotia vaihtaa, että laitan sitten pois jos niikseen tulee. Ajattelin antaa sille kuitenkin mahdollisuuden, joskin tarkkaa silmälläpitoahan se vaatii mutta niin kai se vaatii vauvan ja kaikkien elikoiden yhteiselo aluksi ainakin?

Fb-ryhmä
kiinnostaa myös, mutta ihan vielä ei taida uskaltaa.. :)

Pituus/paino on 168/78, eli about kymppi ylimääräistä.. Tarkoitus olis seurata painoa ja tosiaan toiveena olis ettei ihan kauheita nousis (pikemminki sais pysyä samassa ;)), saas nähdä kun alkaa kaikennäköiset mieliteot.. :D

Ensimmänen + tyyppi 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Minäkin olisin tulossa FB-ryhmään jos sellainen perustetaan, siis tosiaan jos on salainen.

Meilläkin on koira, antaa esikoisen repiä miten lystää mutta pakko seurata sitä touhua ja tarvittaessa mennä väliin. Vaikka on miten kiltti koira niin se on kuitenkin eläin... Ei tuo 7-8 kuinen osaa sitä vielä hellästi silitellä.

Pakko heti männä nukkumaan, oli vaan jotain kirjotettAva kun tänne asti pääsin :wave:
 
Yötä!

Tänne ei mitään maata mullistavaa. Mietin vain kovasti osaanko olla hyvä äiti kummallekin pienelle. Poika on meidän perheen piristys, maailman kiltein lapsi ja mielelläni hänen kanssaan vietän aikaa ja touhuan, mutta miten kun toinen pieni tulee? Tuleeko minusta väsynyt ja tuohtunut äiti jolla ei ole aikaa enää leikkiä ja tutustua jokaiseen pieneen ilmeeseen..

Oireita ei vieläkään ole, muuta kuin pääsärkyä ja väsymystä. Ei tuon ekan kanssakaan ollut mitään suurempaa, mutta toki sitä toivoisi jotain konkreettista oksentamista tms, jotta tajuaisi tämän olevan totta :)

Ollaan miehen kanssa liiankin rentoja välillä eikä stressailla, mutta välillä olisi kiva olla sellainen innostunut touhottaja.

Jaksamisia kaikille!

Nenja & A 4+5

Muoks. Eka neuvola vasta tammikuun... 7?? Sillon on pojan 10kk käynti ja sain ajan sen jälkeen.. Viikoja on sillon reilu 9.

Kävin tonkimassa vanhan dopplerin esiin ja pääsee yrittämään ettiä ääniä sitten viikosta 7 eteenpäin :)
 
Viimeksi muokattu:
Jospas jo uskallan liittyä tänne, kun selkeitä viivoja tässä on testailtu :)

Neljännen odottaja siis ilmoittautuu :heart:

Lueskelin jo eilen ketjua, mutta en heti uskaltanut ilmoittautua mukaan, mutta nyt ajattelin, että mukaan tulen vaikka mitä vaan voi sattua niin iloitaan nyt, kun aihetta iloon on!

Laskettuaikahan menkkojen mukaan olisi 4.8, mutta varmaan pari viikkoa viivästyy, kun ovulaatio oli kaite myöhemmin, kun nyt vasta plussasin ja oli tosi sekava kierto, eka kierto synnytyksen jälkeen, imetys pitää mulla aina menkat pitkään pois, imetän yhä ja varmaan ens kesään saakka :)

Asumisesta, meillä on 140 neliön omakotitalo ja hyvin tänne mahdutaan ja lisää mahtuu :)

Eläimiä on kissa ja koira, kumpikin vielä pentuja :) Lapsiin toki tottuvat nyt pennusta ja tuskin ongelmia tulee vauvan kanssa.

Neuvolan ajattelin tänään varailla, että saa varmana ajan aikanaan, monesti niin tiukilla ajat, kun yksi ainoa th meillä täällä on. Ultraa aina ekalla kerralla jo neuvolassa, ihana kun siellä on laitteet niin saa nähdä pikkuista usein :heart: Varmaan pari-kolme viikkoa ekaan neuvolaan :)

Nenja, noi on ihan tuttuja ja normaaleja ajatuksia, se on sitä henkistä valmistautumista uuteen tulokkaaseen. Kaikki menee varmasti hyvin ja jaksat varmasti yhtä lailla olla kummankin lapsen kanssa vaikka se tuntuu odousaikana monesti just sille, että riittääkö aika ja rakkaus, kyllä ne riittää :heart: Rakkauden määrä kasvaa :heart: nyt sitä osaa jo luottaa siihen, kun jo neljättä odottaa, mutta kyllä minullekin tulee välillä tunne, että ollaanko varmasti valmiita jne, mutta ne on ihan normaaleja ajatuksia :)
 
Viimeksi muokattu:
Fb-ryhmästä, olisin myös kiinnostunut sellaiseen liittymään, kunhan se on salainen :)

Eläimistä, meillä on kaksi sosiaalista kissaa, jotka käyvät tutkimassa ihan kaikki paikat, jonne vain pääsevät. Tulevan vauvanhuoneen suhteen täytyy varmaan lapsen nukkuessa pitää suljettujen ovien politiikkaa, muuten vauvansängyssä on varmasti ainakin kolme epeliä ;)

Asuminen, me ostettiin rivitalonpätkä pari vuotta sitten, tässä on kolme huonetta ja oma piha. Kaksikerroksisuus saattaa olla vähän jännää pienen vauvan kanssa, kun makkari on kuitenkin toisessa kerroksessa kuin keittiö ja olohuone. Sitten kun nuo kissat vielä pyörii jaloissa niin saattaa olla rappusissa ruuhkaa :D

Huh, niin alkaa tämäkin työviikko jo lähentelemään loppuaan. Tänään olisi harrastusporukan pikkujoulut ja huomenna kaveriporukan pikkujoulut, viikonloppuna saa onneksi levätä :) Ja viikko enää varhaisultraan! JES!

Niiu & Manteli 7+0 *poks!*
 
Meillä on kans 3 kissaa,niillä on pääsy kielletty makkariin just sen takii et en haluu et ne karvastaa koko pinniksen.Välillä ku ite touhuun esim just vaatekomeron siivousta ni sillo annan oven olla auki ni ne saa käydä tutkimassa paikkoja.

Meillä toi koira on melkee 40 kg(37) ni tosiaan alussa olin kauhuissani et os se jyrää pikkusen päälle,mut onneks se ei ookkaa nii tyhmä mitä se välil antaa ymmärtää <3

Meil on lisäks pari gerbiilii,marsu ja 2 rottaa,rotat ja gerbiilit on nii et tyttö ei pääse niiden luo mut pystyy kattelee niit.Marsun häkin se meinas repii tänään alas et kaippa seki pitäs pikkuhiljaa siirrellä muualle..

Nyt täytyy taas kiiruhtaa kaverille kahville.Heipat ja pirtsakkaa päivää teille.

Ainii ja POKS 6+0 =)
 
Painosta on ollut puhetta ja mulla on sitä päässyt kertymään vähän turhankin paljon.
Parhaimmillaan (vai pahimmillaan) painoa oli 106kg, josta sain karistettua 12 pois kun tämä raskaus alkoi. Vielä on matkaa ihanne painoon, mutta nyt on laihdutus jäissä tottakai, mutta yritän sitten katsoa miten paljon suuhuni laitan (ja toki vähän myös että mitä laitan).
Reippaasta ylipainosta huolimatta mulla kuitenkin on suhteellisen hyvä kunto (tiedän monta normaalipainosta ja itseäni huonokuntoisempaa niin fyysisesti kuin esim veriarvollisesti).. itse käyn lenkillä juosten, kävellen ja pyöräillen, sekä uin ja talvella hiihdän ja luistelen. Ja tosiaan nyt loppu kesästä aloitin sen kickboxingin joka ei tosiaan ole mitään seinään nojailua :)

Eläimistä on ollut puhetta myös; meillä 2 kissaa joista varsinkin kolli on sellanen omistushaluinen ja todella mustasukkainen.. Esim jos meille tulee vieraita ja vieraat huomoi ensin meidän toisen kissan, niin tämä kolli vetää herneet nenään eikä vilkaisekkaan vieraisiin päin. Jos samat vieraat huomioi ensin kollin, niin kolli on heidän parasta ystäväänsä ;)
Samalla lailla käyttäytyy myös mua ja miestä kohtaan joten saa nähdä kuinka kollin käy kun vauva syntyy. Jos on turhan omistushaluinen tällöinkin, niin pitää pistää mietintä myssy päähän.

Kovasti odottelen että alkaako kissat jossain vaiheessa käyttyäytymään erilaisesti mun seurassa - vielä en oo havainnut mitään poikkeavaa. Toi kollikissa on aina ollu sellanen mahanpäällä makaaja ja paitaa lusmuttava leipoja.. nothing new :D

Pamsku, kuten huomaat, mäkin puhun ja ajattelen kun se syntyy.. en siis halua ajatella etteikö tuolla olisi mitään tai että kesken menee. Silti yritän vielä pitää päätä kylmänä

Nenjan fiiliksiä on helppo kompata täältäkin päin. Itsehän olen jo miettinyt mihin h*lvettiin olen ryhtynyt. Haluanko oikeasti luopua erinäisistä vapauksista mitä on kun ei ole pientä lasta (tai omaa lasta ylipäätänsä). Kuitenkin olen heti tajunnut että nää on ihan normaaleita fiiliksiä koska onhan esikoinen todella mullistava asia. Toivottunakin :)

Omakustantesisen ultran
suhteen tein myös päätöksen.
Jos ei mitään huolestuttavia vuotoja tai kipuja tule, niin nautin tästä raskaudesta sinne tammikuulle saakka.
Jos kävisin esim ensiviikon perjantaina ultrassa ja siellä ei mitään olilsikaan niin joulu olisi todella surullinen ja masentava.
Jos siellä olisi, mutta esim sykettä ei kuuluisi, niin panikoisin koko joulun.
Päätin siis että nautin raskaudesta sen minkä pystyn, ja tammikuussa sitten tirkistellään mikä on tilanne :)


Mulla jäi varmaan moneen asiaan ottamatta kantaa koska ootte taas niin aktiivisia ollu, ja mun pitäis kai tehdä töitäkin välissä??



~Ambro 5+1

ps. oli pakko munkin tehdä taas r-testi :LOL: ja oli kyllä hyvinkin tummaa viivaa molemmat.. rauhotti tuokin mukavasti mieltä.. ens viikolla ehkä vielä se digi, jotta näkee sen 2-3viikkoa muuttuneen muuksi.
Hassua, nyt on viikon tiennyt että on raskaana :heart:
 
Oikein hyviä uutisia! Tänään käyty ultrassa ja löytyi yksi sikiö kooltaan 9,3mm ja vastaa viikkoa 7+0, LA on siis 1.8.2013 :) Lääkäri totesi että luultavasti minulla kasvaa kohtu tässä toisessa raskaudessa tuplaten koska hänenkin mielestään kohtua tunnustellessa se vastaa viikkoa 10+

Aamu alkoi ei niin kivasti kun sain viettää pää pytyssä, nyt se siis alkoi...esikoispojasta ei ollut pahaa oloa tai oksentelua... Olisko tää nyt sit tyttö? :)


Epa ja pikkuinen
 
Ambrosia, täällä yksi yhdeksänkymmenen kilon pahemmalla puolella painiva. Toivon, että paino ei kauheasti raskauden aikana nousisi ja vähän jo jännittää etukäteen mitä neuvolan tädit sanoo. Kiloistani huolimatta olen mielestäni pyöreästi sopusuhtainen. Liikuntaa myös harrastan, mutta jotenkin pelottaa, että neuvolassa takerrutaan vain siihen kilomäärään. No, sekin varmasti riippuu neuvolatädistä..

Ihania uutisia Epalla :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Sehän oli plussa :heart:

Eilen tehtiin testi ja kauniit kaksi viivaa siinä näkyivät. Tänään piti tietenkin löytää oikea keskustelu ja tulla heti mukaan.

LA 15.8. synnytyssairaala Kätilöopisto

Odotamme pientä pikkusiskoa tai -veljeä, ihana isoveli on syntynyt 06/2010. Hirveän vähän mitään oireita vielä, vatsaa jomottolee (tuntuu kuukautiskivuilta). Rinnat ovat alkaneet ehkä aavistuksen aristaa, mutta mitään muita merkkejä ei mielestäni ole. Toivottavasti tämä oireettomuus ei ole enne mistään ikävästä...

Auttaisitteko muuten autuaasti unohtanutta, koska varhaisultra kannattaa varata? Näkyykö siellä jo kuudennella raskausviikolla jotain vai pitäisikö odottaa, että viikkoja on enemmän? Ja koska olette varanneet neuvoloita?

Ehkä pieni esittely vielä: Olen Kamomilla, 28 ja Helsingistä. Toinen, toivottu lapsi, tärppäsi ilmeisesti ensimmäisestä yrityksestä, kolmen vuoden ikäeroa meille tavoiteltiin. Jännittää, ihmetyttää ja vähän pelottaakin. Huhheijaa, tässä sitä mennään!
 
Niiu, mä oon henkisesti alkanu valmistautumaan siihen että saan ihan järjettömän saarnan painosta.
Oon kyllä valmis sanomaan takaisin sen että oon kyllä painoa tiputtanut, koska ilman tiettyä tiputusmäärään ei naistenklinikalla olis hoitoja aloitettu enkä tässä neuvolassa olisi joten ei tartte mussuttaa tästä nykyisestä lähtöpainosta tippaakaan. Oon saarnani jo saanut :D
Eriasia on tietenkin se jos raskauden aikana näyttää siltä että kiloja tulee järjettömästi järjetöntä vauhtia. Silloin olen saarnani ansiannut :)

Ihankun jokainen (reilummin) ylipainoninen odottaja / haaveilija ei tietäisi riskejä jota paino tuo :headwall:
 
Painosta Toki niitä on terveydellisiä riskejä ja juuri raskautumisen vaikeus ylipainoisena ja toi,että hoitoihin vedetään ns painoraja MUTTA jokainenhan täällä kantaa itse omat läskinsä. Tuli todettua viime raskaudessa sokeriongelmien kanssa painiessa kun siskon mies aina innoistui ääneen kauhistelemaan mun turvotusta..

Epa Ihania uutisia :) ja taas ollaan samassa pinossa!
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Epa, ihania uutisia sulla! :heart:

Ihanaa päivää kaikille ja uusille sydämellisesti tervetuloa :heart:

Jokohan sitä kohta uskaltais alkaa tilaamaan jotain vauvalehteä? :LOL: Vähän kuumottelis jo!

Jahas.. Se olis sitten ensimmäinen yövuoro töissä näin raskaana ollessa =) Mitähän siitä tulee, kun päivisinki oon ihan kuoleman väsyny! Vielä kun olin jo nyt aamun töissä. Mielenkiintoista :p
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Mulle läsähti viime raskaudessa semmoset reilu 20 kg painoa. Painoin ennen raskautta n. 65 kg ja viimesen kerran ku kävin vaaalla rv 39, paino oli jo yli 86 kiloa. On siitä reilu 5 kiloa jääny, nyt painan semmoset 71 kiloa ja pituutta on 172cm.
Tulikin kyllä ekassa raskaudessa mätettyy ruokaa vähän miten sattuu, nyt pien jonkun kontrollin siinäku on niin vaikee saada näitä kiloja pois :(. Vähempi makkeeta, sehän se tais eniten nostaa viimeks ku tuli vähän liikaakin mässäiltyy karkkia.

Oireita ei oo ollu nyt, ei koske päähän, pientä menkkamaista jomottelua vaan :/

Oispa jo maanantai niin pääsis saamaan sen varmuuden. Ahistaa.
 
Eppa ihania uutisia :heart:

Varasin neuvolan, se on 8.1 ja silloin ultrataan myös.

Painosta, ei sitä ainakaan liikaa ole minulla 48kg näyttää puntari ja pituutta 160cm. Imetys ja liikunta tuntuu tekevän tehtävänsä vaikka syön kuin hevonen :D
 
Ooo, ihania ultrakuulumisia :) <3 ja onnea uusille plussanneille!

Tekis jo niin mieli kertoa esikoiselle että siitä tulee isoveli.. :/ mut en tiiä miten osaisin kertoa sille jos tilanne sitten muuttuiskin.. Toisaalta mietin että miks odotan pahinta koko aika, turhaa se kai on. Olisipa jo tammikuu!

Painosta, mulla on päinvastainen ongelma; oon koko ikäni ollut alipainoinen, bmi n.17. Nyt oon väkisin joka aamu tunkenu aamupalaa kurkusta alas. Onneks lounasaikaan on taas jo iso nälkä, jospa tää paino lähtis vähän nousuun. Paljon vaikuttaa raskauden lisäks kyllä ruokahaluun varmasti myös röökin polton lopettaminen. Ehkä mäkin saavutan taas normaalipainon loppuraskaudesta. Pelottaa vaan kaikki haitat mitä alipainosuudesta on. :/

Me asutaan isossa omakotitalossa joten muuttoa ei onneks tarvi miettiä. Tähän vähän sillä silmällä muutettiinkin ettei tarvi enää ikinä isompaan muuttaa tilan vuoksi.

Mistähän muusta oli puhetta? Käyn monta kertaa päivässä kurkkimassa kun on tää mobiili-sovellus :) on ihan kätevä, tosin noita vanhoja viestejä on hankala selata.

Tänään POKSuu 5+0
Fan ja matkustaja.
 
Raskaus teki mun painolle itseasiassa hyvää! Laihduin ekana 3kk 5 kiloa :D ja synnytyksen jälkeen muutama kuukausi niin puntari näytti -15kiloa! Vaunukävelyt ja terveelliset elämäntavat auttoivat.

Nyt alkaa paino olemaan jo alipainossa että ei haittaa ollenkaan vaikka tulisikin tällä kertaa noita kiloja :)
 
Mä kovasti toivon että mulla ei paino ainakaan hirveesti nyt nousis. Tottakai se varmasti jotain nousee, mutta jos nyt ei menis ainakaan yli ton mitä se on joskus jo ollut..
Osa painosta kun kuitenkin (toivottavasti) jää laitokselle ja uskon kyllä että syksyllä tulis just vaunuiltua ym paljon kun ei oo todennäköisesti edes mikään tappokuuma..
mua vähän jo ahdistaa ajatus tosta kesästä jos tulee sellanen kesä kun toissakesänä.. hitonmoiset helteet jotka kestää ja kestää :D

Muutenkin oon kyllä sellanen, että tykkään kävellä pitkiä lenkkejä joten toivon kovasti ettei tämä tykkääminen muutu äidiksi tulon jälkeen :)

onneks kaupoissa ja kotonakin on ilmastointilaitteet niin pääsee sinne sentään vähän lepäämään :)
 

Yhteistyössä