Unelmavauvasta: Mä ovuloin todistetusti (keltarauhaskokeet ennen ja jälkeen oletetun oviksen, ovisplussa, aamulämmöt ja ultratutkimus) vasta kp27 tässä kierrossa (satuin hakeutumaan tutkimuksiin samassa kierrossa kun raskaus sitten lähti, 9kk odottelun jälkeen). Kävin omalla rahalla varhaisultrassa yksityisellä, kun omien laskujen mukaan oli 6+5 (max tuon verran viikot, jos kiinnittyminen on tapahtunut keskimääräiseen tahtiin) ja kyllä silloin näkyi syke lääkärille. Itse en erottanut, muutakuin toukan ja ruskuaispussin. Lääkäri sanoi, että 6+ jotain viikot täsmäsivät.
Neuvolassa lasketaan kuitenkin itsepäisesti menkoista, jonka mukaan olisin sitten 12 päivää pitemmällä kuin olen. Tämän vuoksi kun menin mulle määrättynä aikana seerumiseulaan, niin sitä ei voitukaan ottaa vielä. Ja nyt sitten katsotaan ensi viikolla olenko liian aikaisin np-ultrassakin. Viikot silloin 10+3, maksimissaan.
Eli vastaus kysymykseesi: oviksesta laskien olet siis 3 päivää "vähemmän" raskaana kuin menkoista. Mutta tuo heitto on vielä pieni ja kiinnittymisaika/kehittymisvauhti voi kuroa sen kiinni aivan hyvin.
Sukupuolen selvittäminen: Ei ole vielä ollut puhetta miehen kanssa. Ei sillä ole oikeasti väliä. Mulla on ehkä vähän enemmän tyttöolo, mutta se että oltiin tärppikierrossa suotuisaan aikaan vain yhden kerran just ovista edeltävänä päivänä petipuuhissa, saattaa suosia poikasiittimöisiä. Mutta toi voi olla ihan urbaanilegendaa... tiedä häntä. Esikoinen esitteli auliisti vehkeitään rakenneultrassa, joten se ei jäänyt epäselväksi maallikollekaan. Silloin en edes erikseen pyytänyt ultraajaa selvittämään asiaa, niin vain kävi
Mä en kyllä ole ollenkaan vielä siinä pisteessä, että
vaunujen miettiminen tuntuisi ajankohtaiselta. En jotenkin jaksa vielä alkaa niistä säätämään... Sen sijaan
vanhempainrahan suuruutta kävin jo KELA:n sivuilla öögailemassa. Luojan kiitos 2013 vapaalle jäävien päivärahan suuruun määräytyy 2011 verotuksen mukaan! Mulla on nimittäin kaikenlaisten opintovapaiden ja apurahakausien vuoksi 2012 puolet pienempi verotettavan tulon suhteen.
Hansterille tsemppiä vuotojen kanssa! Hyvä kuitenkin, että kaikki näyttää edelleen olevan siitä huolimatta kunnossa.
Ja
tervetuloa uudet, vielä niitä elokuisiakin tähän pinoon on löytänyt
Pippurihäntä 9+3