~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Jeennaa Kyllä minuakin vähän mietityttää miten nuo meijän chihut ottaa uuden tulokkaan vastaan. Ovat kuitenkin tähän asti olleet meijän lapsia ja saaneet kaiken huomion. :D Tosin mun kaverin vauvasta (nyt 10kk) tykkäävät todella paljon ja kun hetken ovat meille olleet, niin eivät enää edes ole kiinnostuneita, vaan antavat tytön olla rauhassa lattialla. Tosin onhan se sitten aivan eri juttu, kun vauva onkin koko aika meillä eikä lähdekään vieraiden matkaan.

ON: Keskiviikkona vihdoin varhaisultra! Mikäli kaikki on hyvin, niin voisi käydä siinä naapurissa olevassa lastentarvikkeessa ihastelemassa kaikkea kivaa. :heart:

U + Nyytti 6+4
 
Mä en jaksa enempäänsä kirjoitella, on taas aika nuutunut olo..

vaunuista: jos joku on myymässä omiaan, laittakaapa mulle viestiä; voisin olla kiinnostunut ostamaan ihan peruskärrit pikkuiselle. Entiset on tullu myytyä pois enkä aio uutena ostaa. Väri joko joku neutraali väri tai sitten myöhemmin voidaan mietiskellä tyttö- poikavaunujakin värin puolesta, jos sukupuoli saadaan tietää ;)

Hitsit, mä luen päivittäin nämä kirjoittelut ja kun on aika alkaa vastaamaan, unohdan kaiken.

Ai juu.. neuvolasta: meillä varmaan menee taas niin, että suurimman osan neuvoloista käyn yksin, mies ultrat ainakin mukana. Ja toki synnärille sitten. Ja ehkä jonkin neuvolankin, saas nähdä :)

Nyt mä taidan lähteä nukkumattia kohta moikkaan, alkaa puhti loppua. Olon puolesta parempi ku eilen, mutta väsy ja nuo hemmetin jalat piinaa.. huomenna taidan soitella lääkäriaikaa. Mietin vaan, että omaan tk:een pitänee mennä, työterveys ei taida mun kans alkaa tässä asiassa millekään.
 
Ahh, tää pahoinvointi alkaa ihan selvästi helpottaa aina iltaa kohden. Tänään tajusin että oon 2 VIIKKOA vaan maannu, oksentanu ja voinu pahoin tekemättä mitään. Alkaa pikkuhiljaa mökkihöperöys valtaamaan. Mut ihanaa, kun sentää helpottaa!

syysmyrsky oon kiinnostunu nimenomaan vaan niistä B- Dualeista, koska ne saa kätevästi sit tupliks, jos tarvetta ;)

Käytiin tossa porukoilla saunassa ja äitin kanssa sit kuunneltii Dopplerilla vauvan sykettä. Oli se aika mahtavaa, kaikilla tippa linssissä. Ja pikkusiskon (8v) ilme oli jotain niin käsittämätöntä kun se kuuli, että sitä näkyä en vaihtais :heart: Täällä tää hormonimonsteri taas vollaa :LOL: Tuleva pikku Täti ^^

Guess.vol.2 joo, yritän perustella sille taloudelliselta kannalta, otin sen tahallaa porukoillaki puheeks ja porukat oli ehdottomasti sitä mieltä et viime vuoden malli kannattaa ostaa alesta ennemmin kuin tämän vuoden malli, joka sit ei olis niin kiva. :p miksei miehet aina ymmärrä naisia, etenkään ostoksissa? Tässäkin tapauksessa säästöä tulis n. 100e =)

Vitamiinit, täällä menee Minisun MAMA ja Vitatabs E50..

Unelmavauvasta meillä on kans noi kaks ku vauvoja. Varmaa lellitty pilalle :heart: Mut lapsiin ne on tottunu, mut vauvoja ei oo koskaan nähnyt. Elän kuitenkin hyvässä toivossa. Y- hihnan niille hankin, saavat siihen totutella. Minkä ikäisiä teillä on? entä karva, lyhyt vai pitkä? uroksii vai narttui? =)

KUINKA MONI MEINAA MUUTEN OTTAA ÄITIYSPAKKAUKSEN? Piti oikee isolla kirjottaa. Tai, ehkä kaikki ei oo viel ehtiny miettii ees moista :D

Jeennaa & Tirriäinen 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
jeennaa Meillä on leikatut uros ja narttu. Uros lyhytkarvanen pari kilonen pikkujätkä ja iältään 2½v. Pomottaa kaikkia muita koiria, mutta kotona sylivauva. Haluais vaan koko ajan olla sylissä ja nukkuu jomman kumman peiton alla. Narttu pitkäkarvanen 1½v. Uroksen täysi vastakohta. Painaa neljä kiloa, tykkää muista ihmisistä ja koirista, vaikka välillä arkaileekin. Ei niin paha sylivauva, mutta kyllä sekin tykkää rapsutuksista ja etenkin herkuista. :D Mimmosia teijän koirat on?

Me ei aiota ottaa äityspakkausta. Meillä on jo hankittuna se tämän vuoden aivan ihana äitiyspakkauslaatikko. Oikeastaan ainut asia minkä siitä laatikosta haluan. Olen sen verran tarkka vaatteiden kanssa, että ne jäis kuitenkin käyttämättä. Otetaan se raha ja ostetaan sillä sitten jotain hyödyllistä. =)

U + Nyytti 6+4
 
Miwwi Rupesin miettimään sitä sun testiä sillä 3+ näytöllä ja käväisin clearblue sivuilla. Ilmeisesti siinä testissä ei voikkaan näkyä enempää niitä viikkoja...

Miten tulkitsen testitulokset, kun käytän CLEARBLUE DIGITAL-raskaustestiä jossa on viikkonäyttö?

-Viikkonäyttö kertoo, kuinka monta viikkoa hedelmöitymisestä on kulunut. Hedelmöityminen tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen seuraavien kuukautisten oletettua alkamista. Lääkäri laskee raskauden keston viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä.

Hedelmöitymisestä kulunut aika
3+ Olet raskaana ja hedelmöitymisestä on enemmän kuin 3 viikkoa.

Lääkärin määrittämä raskauden alkamisajankohta (kun kierto on 28 päivää)
Yli 5 viikkoa

Selitinköhän yhtään järkevästi tätä, eli siis voiko näyttö edes näyttää yli tuota 3+ tulosta, ja sehän ei tosiaan näytä sitä minkä mukaan neuvolassa lasketaan vaan olet automaattisesti viikoilla 5+.

Mutta joka tapauksessa, TSEMPPIÄ! :)

edit: tuossa vielä tarkastelin mitä höpötin ja siis ilmeisesti se oli näyttänyt sinulla sitä 2-3vko, mutta mulla on vahva usko sun raskauteen vielä!!

ja vielä kerran: teitkö Miwwi sen liuskatestin vielä tänään, mitä se näytti?
juu,tuo kyseinen testi näytäkkään enempää kuin tuo 3+ . Minusta noi Miwwin liuskatestit näyttää hyvältä ja vahvistuneet ovat koko ajan että eiköhän sulla ole asiat kunnossa.

itselläni on sen verran keskeytyneestä keskenmenosta kokemuksia muutaman vuoden takaa että mulla alkoi pikku tuhruttelu joskus 8 viikolla mutta en ollut huolissani koska mulla ollut kahdessa sitä edellisessä raskaudessa kunnon vuotoja/hyytymiä viikolla 12 mutta kaikki meni hyvin kuitenkin. tästä kyseisestä raskaudesta tuhruttelu jatkui viikolle kymmenen+ asti jolloin alkoi sitten kunnolla vuotamaan. (ja tarkoitan tuolla kunnolla että sitä verta tuli housujen läpi ja hyytymät oli jotain järkyttävää) ultrassa sit sanottiin että tuo oli keskeytynyt keskenmeno. alkio vastasi viikkoja 6+ vaikka menkkojen mukaan piti olla yli 10. Se oli vaan lopettanut kasvunsa :/

--Millukka + pikku seiska 9+3--
 
unelmavauvasta meillä on 1,5v uros, lyhytkarvanen, väriltä valkoinen/creme, painaa n. 3,4 kiloa. Toinen on 11 kk vanha uros, joka väriltää valkonen/ruskea, painaa n. 2,5 kiloa. Kummatki on sylikoiria, tykkäävät ihmisten läheisyydestä ja etenki siit peiton alla nukkumisesta. =) Ulkona ei oikein muiden koirien kaa tuu juttuun, kun kamala rähinä iskee päälle. Tutuille koirille ne sit taas on kavereita.

Äitiyspakkauksesta, en siis ite meinannu sitä ottaa, vaikka onkin eka lapsi kyseessä. Mielummin rahana. Oon kans niin tarkka vaatetuksesta, että ostan mielummin mistä itse pidän. =) Ja saadan muutenkin varmasti niin paljon vaatteita vauvalle, kun niitä nytki jo on alkanu ilmestyy.

Mulla on muuten ollut koko raskauden poikaolo! :heart: kiinalainen kalenteri kuitenkin lupais tyttöä.. =)
 
Bambini Mä laitoin sulle viestiä :)

Äitiyspakkaus Otetaan ehdottomasti vaikka kaikki tarvittava löytyy ykkösen jäljiltä,mut se uus pakkaus on vaan niin söpönen musta et pakko saaha :) olin niin pettynyt edellisen pakkauksen vaateväritykseen kun olivat niin värittömiä ja meillä kävi vielä niin,että ainoat mitkä olivat meen pojalle hyviä olivat 50-56 ja 62cm vaatteet eli ns vauva koot. Muuten oli aina liian lyhyet jalkaosat selkäosa tms. Mutta aion kyllä käydä ReimaTuttan tehtaan poistomyynneissä huhtikuussa ja katsoa mitä sieltä löytyy. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Bambini ja jeennaa
Huomenna eka neuvola ja tiistaina toinen ultra, josko sais selville vuotojen syytä.
Tuskimpa tuolla mitään ihmeellistä mut pääseepähän soittamaan np-ultraan aikaa ja saa neuvolakortin :) Niin ja samalla tuo huominen on esikon MPR-piikkipäivä, kun ei vaan tulis mitään, niin paljon ollaan nyt sairasteltu!

Huh miten mahalla voi olla kokoa näin aikaisin :x aamusta asti näyttää sotanorsulta ja mikään ei istu, puristaa vaan...raskaushousuja on edellisen jäljiltä mutta parit vois käydä ostamassa vielä. Ei kauaa voi pitää salassa, eikä haittaakaan vaikka tutut tietää kun suurelle osalle läheisistä on jo kerrottu. Mutta nämä pienten kylien huonot puolet kun tunnut olevan kaikkien omaisuutta ja mummot tulee ihan iholle asti! :kieh:
Leijonaemo herää henkiin!

Miina & Pörri 9+6 huomenna mun pieni on jo sikiö :heart:
 
Enpä ole jaksanu koko viikonloppuna kirjottaa mittään, väsyttää, väsyttää ja väsyttää koko ajan. Perjantain olin saikulla ko oli niin paha olo ja järkyttävä pääkipu. Joka päivä on pitäny nukkua vähintään yhdet päiväunet (paitsi tänään). Toivottavasti huomenna jaksaa töissä paremmin.

Maha on mullaki viikonlopun aikana pompannu esiin. Ootinki kyllä, että aikasin alkaa varmasti näkyyn, ko aiemmissakin raskauksissa on näkynyt. Housut menee vielä jalkaan ja oikeanlaisilla vaatevalinnoilla pystyy vielä hetken peitteleen. Tällä kertaa voi sanoa, että onneksi on muutenki vähän ylipainoa ja pyöreä vatsa, ei niin äkkiä herää epäilykset.

Äitiyspakkausta ei olla mietitty vielä ollenkaan, tarvikkeethan meillä tietysti on jo, ehkä otetaan rahana.

Vaunut ja turvakaukalo saadaan minun siskoltani, he eivät niitä enää tarvitse ja on vain yhdellä olleet käytössä (siis pari vuotta vain vanhatkin). Merkistä ei ole kyllä mitään hajua, mutta mustat ne on...

ja np-ultra oli sitten 4.2.

Virpsu ja vintiö 8+3
 
Täälä kans maha pömpöttää, huomiseks kattelin kouluun vaatteita ja päädyin todella löysään huppariin..näytän muuten siltä etten oo jouluna pöydästä nousu ollenkaan.. :D On se mahtavaa kun "vauva" on alle sentin pitunen ja maha näyttää siltä et siel ois viis kiloo ylimäärästä tavaraa!! :D

Äippäpakkauksesta Aateltiin ettei oteta, mut nyt kun kävin kattoon niin aikas kivoilta näyttivät, pitää käydä vähän tekeen kustannusarvioo, paljo tulis maksaa jos ite ostais ne mitä tuolta haluais.. :D

Neuvolasta Mies tulee mukaan aina kun vaan töiltään pääsee..

Niin ja miehestä tuli mieleen, niillä on tänää työpaikan synttärit ja soitti just et oli sit mennyt ja tilannut koko porukalle shamppanjat ja kertonu vauvauutiset niin!! Joo o..ihan söpöö ja kaikkee, mut just puhu lähtiessään et tulee bussilla tällä kertaa kotii ettei mee taksii niin paljo rahaa, ku on vähän joulun jälkee tiukkaa..nooh..mies varmaanki sit kävelee kotii! :D NOT!!

Unettomuudesta ei vaa nukuta! Menin eilen jo kymmeneltä nukkuun ja heräsin sit ja ajattelin et meen vaikka lenkille ja teen koko perheelle hyvän aamupalan ku pojat viel nukku..pääsin keittiöön ni katoin kelloa ja se oli 02.01..joo, no ei auttanu kun mennä sänkyy pyörii pariks tuntii ni olin jo nukahtanu! turhauttavaa.. :/

Miwwi kyllä niin selkeesti viiva voimistuu että turha huolesua, kyllähän se hormoni sieltä rytinällä luulis laskevan jos kesken menny! :)

7+0
 
Koiran suhtautumisesta olen aika varma että tää tykkää ku tulee oma lapsi perheeseen. Jostain syystä toi on mahdottoman hyväkäytöksinen lasten kanssa (vaikka leikkiin innostuessaan saattaa joskus juosta nurin) ja rakastaa lapsia vaikka ei nyt liikaa ole niiden kanssa päästy olemaan tekemisissä. Esimerkiksi ei varasta ruokaa pienemmänkään taaperon käsistä vaikka kuinka nenän edessä houkuttelis.
Toki meillä kävi lapsia kylässä ekaa kertaa ku pentu oli vasta 8vko ja toki tän kasvattajan lapset oli käyny pentuja pentulaatikossa lulluttelemassa. Vastaavasti pari tän siskoa ei tykkää lapsista juuri, toinen suorastaan pelkää vaikka heillä on oma lapsi talossa! (eli vieraat lapset pelottaa). Olen mä vähä hömppä ja aattelen et "Vähänkö ihana ku meijän koirasta tulee isosisko <3 " vaikka se kyllä menettää sen statuksen jos ja kun vauva syntyy :D henkilöllisyyttäni suojatakseni kerron koirasta vain et se on vähä reilu 2v noutajanarttu. Sijoituksessa, joten voipi olla myös että syksyllä siitäkin tulee äiti ...tai androgyyni, koska vien sen leikkuulle heti kun saan omistajuuden omiin nimiini :D

Äitiyspakkaus otetaan kyllä, vaikka vaatteita ja tavaraa tulee varmaa monesta paikkaa. Voipi olla että laatikko menee ensisängystä kun mies taitaa herätä ajattelemaan huonekalu- ja tilaratkaisuja vähän jälkijunassa enkä mä nyt aatellu yksin kaikkea miettiä kun se on sentää kohta suunnitteluinsinööri :D

Voih, helmikuun loppupuolella ois ilmeisesti joku pienimuotoinen sukuhäppeninki mikä vois olla oiva tilaisuus Kertoa mutta sittenpä anoppikin kuulis uutisen :( toisaalta suvulle tiedottamisen voisi tehdä facebookin kautta tolle suvulle, koska anoppi ei siellä ole..uskoisko ne jos sanois vaa et halutaan pitää tieto siltä vielä salassa :D onneksi mulla on näitä 1. Maailman ongelmia.. ;)

Neuvolaan mies ei tuu mukaan, paitsi vissiin ultriin. Ainakin toistaiseksi näin, voihan se olla että mieli muuttuu sillä sen jälkeen kun varmistuu että tuolla kohdussa ois mitään elämää... Pitäähän sen aina tietää missä mennään ja mitäs suosituksia on millekin että pääsee vähän pomottaan (liikkumaan, syömään oikein, jne.) noista neuvolan lappusista se ei ole ollut pahemmin kiinnostunut. Äitiyskortin se tais nopeasti vilasta läpi. Koetan olla hermostumatta ja ymmärtää ... ;D

Kipeitä kouraisuja tulee pari päivässä. Oiskohan ne niitä kasvukipuja?

Sukkamonsteri 7+3
 
äitiyspakkauksesta; me meinataan ottaa (mieheltä en ole tosin edes kysynyt).
Haluan sen siksi, että vastaavien tavaroiden ja vaatteiden hankkimiseen menisi huomattavasti enemmän rahaa mitä saisi jos äitiyspakkausta ei ottaisi.
Varmaan aika monella esikon odottajalla on näin (tai jos muut lapset on jo reippaasti vanhempia).

Me käydään tänään katsomassa vaunuja sekä sitteriä.
Miehen serkku putsaa nurkkiaan ja haluaa päästä noista vaan eroon.
Jos vaunuissa joku asia ei mielytä tai siitä puuttuu jtn niin jätetään ottamatta, sillä tällä hetkellä meillä ei pahemmin ylimääräistä (lämmintä)säilytystilaa ole (ellei niitä sitten suoraan parvekevaunuiksi laittaisi?)
Vaunujen suhteen ei meillä kuitenkaan mikään hoppu vielä ole =)


Mahasta mies kommentoi että toihan alkaa jo näyttää "röllykän" sijaan raskausmahalta :LOL:
Vielä pysyy villapaidoilla ym maha piilossa työajalla, mutta jos jotain toppia pitäis niin käry kävis samantien :)
Etumus on turvonnu sen verta, että se kompensoi hyvin mahan kasvua :D Pitäis pikkuhiljaa oikeasti päästä kaupoille ostamaan uusia liivejä - nyt ei vaan ole mitenkään jaksanut ja ne pari kertaa kun oon yrittänyt niin on vaan iskenyt hirveä ahdistus siitä kun ei yhtään tiedä mitä pitäisi edes yrittää sovittaa.
Mutta koska viikonloppuna tuli tämä ahaa-elämys ja aloin nauttia oikeasti raskaudesta, niin ehkä se isompien vaatteiden ostaminen ei ole enää niin kammottavaa ?


pokermama, mä asun ihan HYSin nurkilla :)

Miwwi hyvin tuo onneksi vahvistuu :heart: kumpa vaan kaikki olisi hyvin!


Mä yritän täällä heräillä ja pysyä järjissäni. Kamalaa kun tää raskauskiukku iskee töissä ja tekis mieli heitellä miehiä seinille että mitä niiden päässä oikein liikkuu :LOL:

Noh, toivottavasti tämä tästä pikkuhiljaa ;)
Lupsakkaa maanantaita!!


Ambro 9+0 (8+0)
 
Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, ihastelin sitä jo silloin kun se julkistettiin ja mietin, että voi kun tuon pakkauksen meille saisi :heart:

Mies käy neuvolassa mun kanssa ainakin näin alussa. Töitten takia on saatava aina aamuaika ja kun mennään tuo 40 km työmatka samaa matkaa niin joko mies tulee mukaan neuvolaan tai jää autoon istumaan :D Ja on se itsekin sanonut, että haluaa olla mahd. paljon mukana, että on sitten perillä missä mennään. Kesäloman aikana ja äitiyslomalla kun voi varata ajan mihin kohtaan vaan ja niitä käyntejä on niin usein niin varmasti käyn itsekseni. Ultriin tulee mukaan.

Painonnousu, kävin tänään pitkästä aikaa vaa'alla ja paino on sama kuin plussatessa!! Olen syönyt pahoinvoinnin takia ihan mitä sattuu ja jouluna varsinkin tuli naposteltua, mutta näköjään se eväs jonnekin kuluu. Bmi on mulla ihan tarpeeksi suuri jo muutenkin, joten jokainen matkalle jäänyt kilo on riemun aihe!

Vaunut on olleet näin ekakertalaiselle melko pelottavan tuntuinen suo. Nettikeskusteluja selatessa olen pikkuhiljaa sitä mieltä, että Emmaljungat meille kotiutetaan, tuntuvat olevan kestäviä ja hyviä lumessa tarpoessa. Toivotaan kuitenkin ainakin paria lasta, joten olisi hyvä jos olisivat myös kestävät. Hyviä vaunuja on varmasti maailma pullollaan, mutta ahdistusta vähän helpottaa kun on saanut päähänsä päätettyä edes valmistajan :D

Seaband-rannekkeista, olen nyt muutaman päivän niitä käyttänyt iltaisin (mulla pahin olo aina illalla) ja täytyy sanoa, että kyllä ne sen pahimman terän oksetuksesta vie pois. Mulle on aivan sama toimiiko ne oikeasti vai onko kyse lumevaikutuksesta, jos mikä tahansa poppakeino vie sitä pahaa oloa pois, niin mulle kelpaa!

Nukuin viime yönä niin maan huonosti, että saa nähdä mitä tästä työnteosta tulee. Viikonloppuna nukun kuin tukki, mutta ennen töitä pyörin sängyssä koko yön. Ihme homma.. Toivottavasti muilla käynnistyy uusi viikko vähän pirteämmissä merkeissä!

Niiu & Manteli 10+4
 
Oho, voisitte kyllä kirjoitustahtia vähän hidastaa, eihän täällä pysy yhtään mukana :LOL:

ÄitiyspakkauksestaEn usko että otan. Ekasta ja toisesta olen ottanu, kolmannesa en. MItään ei enään ole tallella, koska lapsiluvun piti olla täynnä, kunnes muutettiin mielemme :LOL: Mut luulen silti, että otan rahana, ja lähden kirpputoreille. Ne on mun suuri intohimo!!

Influenssarokotteesta Otin ihan alkuvaiheessa, en ollut edes plussannut vielä. Sairastin viime talvena sen, ja välillä pelkäsin että kuolen, välillä etten kuolekaan. se oli ihan järkyttävä, ja jo oman hyvinvoinnin takia sen otin. Jos se yhtään rikiä pienentää, ni olen tyytyväinen. Kuulun vielä astman vuoksi riskiryhmään. Kaksi nuorinta lasta sai sne myös, kun viime talvena sen myös sairasti. Ei ole tavallinen flunssa mitään sen rinnalla!!

Vaunuista ym. Meillä on nuorimman jäljiltä Ora Jovin Nature yhdistelmävaunut. Mutta ne on olleen niin paljon pihalla kun meillä aina päikyt siellä nukutaan, ja päävärimusta. Musta siis ihan harmaa jo.. Joten haluan uudet. Ystävällä myynnissä Herquleksen 3-pyöräiset yhdistelmät, niitä ollaan sovittu että mennään katsomaan josko ostettas pois. Turvakaukaloa meille jo yksi ystävä tyrkytti, mutta kieltäydyin, koska siihen ei saa jalustaa. Ainoa kriteerit (lähes) on että saa jalustan sekä että ei ole Brion Primo. Sitä on mielestäni todella hankala kantaa, kun lapsi alkaa painaa enemmän!

Mies osallistuu ultrassa käynteihin, mutta neuvolassa käyn yksin.
 
Otetaan varmasti äitiyspakkaus. Esikoisesta vaatteet on pantu pois jo ajat sitten eikä mitään löydy. Eli ihan alusta saadaan aloittaa.

Kävin sitten tänään niissä perusseuloissa (veri- ja pissanäyte, hivit ja hepatiitit ja mitä noita nyt on). Menin tunnollisesti labraan heti kun se aukes ja jouduin venaamaan lähes 1,5h päästäkseni antamaan näytteet! Vähän meni jalat ristissä istuskeluks... Seerumiseulaa ne eivät voineet ottaa, kun se otetaan vasta 10+0-10+6 eli sanoi ultraavan kätilön hoitavan ne sitten samalla :eek: Mulla on liian ajoissa nää hommat nyt kun neuvola itsepäisesti halusi laskea viikot menkoista, mutta eipähän ainakaan myöhästytä.

Täytyy tunnustaa, että kuulun sekä terveydellisistä että turhamaisuussyistä siihen porukkaan, jolla on kammo lihomista kohtaan. En siis mikään laihuri ole muutenkaan, ja tämä normipainojen yli meneminen on kova paikka, vaikka syy olisikin maailman paras. Ehkä se on itsekästä, mutta tosiaan myös terveydellinen asia, koska mulla on noita sokeri/verenpaineongelmia.

Ja kyllä se on nyt todettava, selkeä alamaha! Vyötärö ei ole vielä muuten levinnyt, navan alta vain :) Ja tissit muhkeat C:stä D:hen (jes!!!). Töihin sain vielä kellohameen nätisti päälle ilman että näyttää ihan tankilta, kun tiimalasimalli ei ole vielä hävinnyt kropasta. Pieniä iloja näin maanantaihin...

Oikeaa vauvamahaa odotellen,
Pippurihäntä 9+2 (oviksesta laskien)
 
Vaunuista Siskolta saatiin ilmaseksi käyttöön jotkut kaksi vuotta sitten Liettuasta ostetut yhdistelmäkärryt kun "ne on vaan jokku tollaset halppis pilipalit,ei maksanut jo 200€,me käytetään meen emmaljungia". Ok,menin sitten viime talvena kun meidän ensimmäistä odotin niin työntelemään siskon poikaa ulos niissä arvokkaammissa emmaljungan kärryissä ja oli suoraan sanottuna niin kusiset työntää et 20m jälkeen käännyin takasin. Hyvät kyllä työntää kesällä,mut hangessa ei tod. Niissä oli sellaset aika sileet ja leveet ilmakumirenkaat (varotuksen sana jos joku käytettynä vaiks pongailee jostai sellasia :))
 
mä oon noissa julkisen verikokeissa oppinu sen että vähintään 15min ennenko ovet aukeaa nii paikanpäälle niin pääset ekojen joukossa ja jo hyvässä lykyssä vartissa pihalle.
Normaalisti kyl pyrin ihan ajan varaamaan noihin näytteisiin niin ei tartte niin hirveästi stressata sitä onko siellä 10mummoa edellä joilla kaikilla järjetön tarve parantaa maailmaa hoitsun kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Jes! mun pahaolo kaikkosi eilen aamupalan jälkeen eikä ole takasin tullut.Vähäkä ihanaa!piti eilen hieman herkutellakin pitkästä aikaa :popcorn: Edelleen kyllä väsyttää ja itkuherkkyyttä on sekä tissit kipeet että ei tässä ihan ilman oireita olla.Toivottavasti nyt pysyykin poissa,oon neljä viikkoa vaan pötkötelly ja kärsinyt joten kyllä jo riittäisi.

Mitäs täällä olikaan puheenaiheita...

Äitiyspakkaus: En oo vielä ihan varma.Vauvan vaatteita on ihan älytön määrä tuolla kaapissa jo odottamassa,joten lisää ei tarviis välttämättä...ehkä otan sen rahan ja käytän sen tuplarattaisiin tai turvakaukaloon..saa nähä.

Neuvola: Mies ei tule neuvolaan.Ei ole kertaakaan ollut missän raskaudessa mukana.Mie en sitä sinne mukaan tarvitse,eikä tuo itsekään ole mitenkään innostunut tulemaan,joten näin meillä.Jälkeen päin sitten raportoin jos jotain erikoista on siellä ilmennyt.Rakenneultrissa on ollut,mut ei niskapoimu-ultrassa.

Painonnousu ja maha: ei varmaan oo hyvinkään noussu tän huonon syömisen takia.Ekassa raskaudessa paino nousi kokonaisuudessaan 17,tokassa 18 ja kolmannessa 11kg ja mä toivon et nytkään ei nousis kun tuon 10 kiloa noin.Oon kyllä suht pitkä ja ihan normaalipainonen et ei tuo nousu nyt silleen haittaa mut kivahan se ois päästä vähillä kiloilla.Ruoka vaan tahtoo ruveta maistumaan jossain vaiheessa aikas hyvältä :) ja nesteturvotusta on ollu kaikissa...Mitään vauvamassua ei oo vielä tullu esiin silleen et kukaan sitä huomais.Itse kyllä huomaan et alamaha on VÄHÄN pullahtanu.Kyllä se sieltä kerkii pömähtää,ja jossain vaiheessa siitä on jo saanut todellakin tarpeekseen.

Vaunut: joutuu ostamaan tuplat.Nuorin on juuri täyttänyt 2v kun vauva tulee joten ei vielä kävele vaunujen vieressä.Ja joudun saattamaan kävellen sit syksyllä esikkoa kouluun ensialkuun.Käytettynä aijon ne hommata.

Koirista: meillä kolme kappaletta,saksanpaimenkoira,sekarotuinen ja kääpiöpinseri...tuo pinseri on sellainen et saa vähän varoa lasten kanssa kun saattaa antaa hammasta jo ahistelevat liikaa eikä herra tykkää.Mut muuten osaa olla lasten kanssa tosi hyvin,ja varottaa aina ensin jos on saanut tarpeekseen.Silloin kerkee jo väliin lapsia komentamaan.Muut kaksi koiraa on semmosia lampaita lapsia kohtaan.

Nukkuminen: Nukahan kyllä suht helposti illalla mut sit herään yöllä kello 1 maita,enkä saa enää unta! ja tätä on jatkunu ihan raskauden alusta lähtien.Rasittavaa! sit menee aamuyö pyöriessä ja aamulla ei jaksas nousta sit ei millään.Ilmeisesti aika yleisiä nää uniongelmat..

Sit en muista joko laitoin niistä seulonnoista.Niskaturvotuksen saavat kahtoa mut mihinkään veriseulaan en aijo osallistua.En oo aijemminkaan osallistunut.Mulla se ei mitään muuttais vaikka sieltä jotain riskilukuja nousis esiin,ei se mun maailmaa kaatais jos meille tulis vaikka down-lapsi.

Ja en saanut sitä neuvolaa vaihettua.Koko ajan varattua,kun sinne on se perhanan soittoaika,joka kestää huiman tunnin,ja sit en kerenny enää soittaa kun piti viiä tyttö eskariin..laitoin viestin mut ei se sitä puhelintaan varmaan kato ennen huomisaamua.Saapi nyt ootella mua sinne tulevaks ihan turhaan.ARGH!

PikkuK 9+5
 
Verikokeestavai mikä seerumiseula olikaan, kävin tänään, olin netistä varannu ajan ni yhteensä koko hommaan meni 6min ja siksi noinki kauan ku tulin 5min liian aikasin :D

Onpa kivaa jos herää yöllä syömään (niinku tällä kertaa) ni aamulla ja päivällä on suht normaali olo, mut jos nukkuu yön (oon kuullu et jotkut tekee niin) ni koko päivän ihan kammo olo. Noh, tänään saa pestyä sit pyykkiä kunnolla ja siivoilla ku tuntuu ku ois hereillä pitkästä aikaa :)

Tirppuli & Hilma 9+6
 
Tirppuli: Ai vitsit miten sutjakkaasti! HUSlabilla ei saanut meidän lähitoimipisteeseen aikoja varattua vaan oli pakko mennä "mummojonon" kautta. No tulipahan tehtyä kaulahuivia eteenpäin :) Ihan niinku mä olisin huomannut saman suuntaista tuon syömisen suhteen. Jos syö illalla/yöllä tarpeeksi, niin sitten aamu- ja päiväkin lähtee paremmin käyntiin. Kai se pitempi paastoaminen on vaan tässä tilassa huono asia.

Pippurihäntä 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Tirppuli
Moikkelis! Tervetuloa uusille :wave:

Olen lueskellut kaikki jutut mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa, mutta nyt on pakko kertoa tämä liittyen itkuherkkyyteen: kävin eilen kaverin luona ja olin kyllä ajatellut hänelle kertoa raskaudesta muutenkin, mutta oli pakko töräyttää se melkein heti, kun kävi niin, että kaveri näytti mulle 1,5-vuotiaan tyttönsä joululahjaksi saamaa itkevää nukkea, jonka itku sai mutkin itkemään! Tais olla aika aidon kuuloinen :LOL:

Äitiyspakkausta ei oteta tällä kertaa, kaksi niitä jo on otettu ja toisen kohdalla vähän harmitti, kun innostuin silloin tosissani kirppareista, niin sillä rahalla ois saanut niiltä monin verroin mieluisampaa vaatetta.

Pahoinvointirannekkeet: mies haki mulle eilen apteekista ja ne tuntuvat auttavan. Kahden ekan raskauden aikana mulla ei ole ollut tällasta jatkuvaa oksetusoloa enkä silloin mitään tarvinnut, mutta nyt tuntui että pakko jotain tähän yrittää kun pitää kuitenkin töissä käydä ja sen lisäksi sitten lasten touhut jaksaa hoitaa. Vaikka kyllä se mies on nyt enemmän kuin osansa tehnyt lasten kanssa, ihana :heart:

Varhaisultraan mennään yksityiselle torstaina, sillon on omien laskujen mukaan 7+0 ja odotellaan sykkeitä kuuluvaksi. Sen jälkeen alan sitten olla tosissani raskaana, jos kaikki on hyvin.

Jaksuja meille kaikille! Sitä energistä raskauden keskivaihetta odotellessa =)

mamacita74 + vielä nimetön 6+4
 
EVO
Moi,
ilmoittaudun tänne vähän taustalle hengailemaan...reilun viikon päästä vasta eka ultra (noin 10+0) ja sitä ennen en paljon uskalla tuuletella tän raskauden puolesta. Kovia pelkoja keskenmenosta, takana yksi kkm (12+3, kasvu pysähtynyt noin 8+3) ja yks alkuraskauden km (5+jotain). Onneksi myös yksi onnistunut raskaus ennen näitä epäonnistuneita josta ihana tyttö 2 vuotta ja 7 kuukautta :)

miwwi: hyvältä toi testisuora kyllä mun silmään näyttää..viivat on hienosti vahvistuneet! Toivottavasti se digi on vaan jotenkin ollut kehno tai jotain...?
Mutta ymmärrän huolesi... tää alkuraskaus tuntuu ainakin itseltä vievän järjen.

evo n. 8+6
 
Moikka!!
äitiyspakkaus asiaa en oo vielä kerenny miettimäänkään. Meille on jo kaks pakkausta tullu. Pitää miehen kans keskustella jos ottas rahana ja hommais sillä tarvittavia vaatteita. Aikasemmistaki on jääny käyttämättä melkonen määrä ku en oo tykänny kuosista.

Eilen kahtelin vähä rattaita ja turvakaukaloa. Ne pitäis hommata. Poikien rattaat myytiin miehen serkulle parvekevaunuiksi.

Tuntuuko muilla vähä niinku supistais kohtua? Mulla oli eilenki illalla (ja aikasemminki) usiamman kerran sellasta tuntemusta. Meni ihan kovaksi. Tänään on sit vihlonu alamahaa. Sit huomaan jos syön kauheesti leipää yms ni mulla on maha kipiänä. Ennen raskautta ei tullu näin kipiäksi.

7+6
 

Yhteistyössä