~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

unelmavauvasta, ostettiin esikoiselle emmaljungan mondial duo combit ja voin todella lämpimästi suositella!! Aivan ihanat kelillä kun kelillä, toissa talvena lumisohjoissa sai hyvin työnnettyä :) rungoissa on eroa, meillä on halvin mahdollinen runko ja tutulla kallein mahdollinen ja hän vaihtoi omansa halvimpaan kun oli niin raskas työntää. Kalliitahan ne on, meillä makso n.800€ eikä otettu mitään ylimäärästä, heittoaisoja ym. ja halvimmat rungot ja pyörät
 
Meillä mies aikoo tulla joka kerta mukaan neuvolaan, jos vain pääsee. Nyt tilanne niin kiva, että on vain parina päivänä viikossa koulussa kun aika loppusuoralla on, muuten onkin sitten vapaalla. :)

Eilen ja tänään on tullut kaikki ulos mitä suuhun on laittanut. Ihme, että pystyin tänään lähtemään miehen pelireissulle mukaan. Olisi varmaan ollut parempi jäädä kotiin nukkumaan, kun yöunet jäi 3 tunnin mittasiksi :D mutta en oo koskaan malttanu jäädä pois :D
 
Vaunuista meillä on esikoiselle ostetut Emmaljungan mondial duot ja niillä mennään. On ihan huiput ja todella sää kuin sää, niin liikkuu. :D ja iso koppa ja ratasosa on iso plussa. Meillä esikoinen nukkui ulkona kaksvuotiaaksi asti ja pienempiin ei olis mahtunut. ;)

Vitamiineista syön multivitan raskausvitamiinia. En muuta. :)

Täällä joku puhui huojuvasta olosta. Mulla on lähes koko ajantunne et kävelen ilmapatjan päällä. Verenpaineet ok, et siitä ei pitäis johtua.

Influenssarokotusta ei kait suositella otettavan raskauden ekalla kolmanneksella. Korjatkaa, jos mulla väärää infoa.
 
Tervetuloa uudet mammat mukaan odottamaan!! :flower: :wave:

unelmavauvasta, meillä oli kahdella ekalla lapsella emmaljungan joku ratasmalli, joka kävi ihan vastasyntyneestä alkaen. Silloin kun niitä valitsin, niin ehdoton edellytys oli, etten halunnut ratas-vaunukoppa-yhdistelmää, vaan pehmeällä kantokopalla. Oikeastaan silloin varastotilat määräsi asian näin ja ajattelin että toisaalta se aivan koppa-aika on niin lyhyt. Ja tykättiin aivan älyttömästi ratkaisusta. Vaikka olikin melkein talvivauvat niin hyvin pärjäsi ja kummatkin veteli pitkiä unia 2 krt päivässä ulkona. Nyt vain kun olen hieman nykyisiä malleja kurkistellut, niin kuosit ovat silmääni "rumia", mutta eiköhän niistä mieleinen jossainvaiheessa löydy. Käytettynä kyllä ostan, jos sopivat tulevat eteen.

Neuvolakäynteihin mies ei kyllä osallistu, jos ei ole aivan pakko. Ensimmäisen odotuksen aikana kun oli se sellainen valmennusjuttu neuvolassa muutaman kerran, niin hän meinasi aina jälkikäteen tikahtua nauruun, vaikka ei vauvoista mitään ymmärtänyt, mutta sanoi että kyllä sitä ihan maalaisjärjelläkin tajuaa nuo asiat. Ja olen kyllä samaa mieltä, pakolliset neuvolakäynnit on ihan ok, mutta välillä ne jutut sielläkin on sellaisia, että ihmettelee onko tällaisia pakko edes käydä läpi (alkoholin,huumeiden käyttö, tupakointi raskausaikana...). Joten siis mies osallistuu kaikkeen mihin pakko ja synnytykseen tulee mielellään.

Oireista tai siis oireettomuudesta täällä ei juurikaan viitsisi valitella, kun toiset joutuvat kärsimään siitä meidän muiden oireettomien puolesta :( Tsemppiä teille kovasti, toivottavasti saisitte jostain apua tai loppuisi muuten pian.
Itselläni on tiistaina siis neuvola sekä uusintaultra. Valitettavasti juuri noin päin, ja tiedän etten osaa relata neuvolassa, kun mietin vain sitä ultrakäyntiä. Kiva täytellä lippuja ja lappuja ja lähteä neuvolakortti kainalossa ultraan ja jos siellä selviää jotakin ikävää :| Olen soimannut itseäni siitä, kun olen ollut nyt pari viikkoa todella varma tästä raskaudesta, että en saisi ajatella näin koska vielä on muutaman riskiviikkoa jäljellä. V-ultralääkäri jaksoi silloin ihmetellä tätä minun oireettomuuttani, vaikka sanoinkin ettei edellisistäkään mitään erikoisia oireita ole ollut. No mutta tämäkin spekulaatio selviää sitten tiistaina.
Muuten oireista ei oikein mitään erikoista; verenkierto tuntuu olevan aika vauhdikasta tuolla mahanpuolella, maha toimii todella hitaasti, maha tuntuu kävellessä "venyvän", pitäisi alkaa vissiin pitämään jo jotain tukivyötä. Väsyttää ja palelee ajoittain ja yhtäkkiä saattaa tulla ihme uupumustila, pitää istua hetkeksi huilimaan. Eipä juuri muuta täälläpäin.

Vitamiineista olen syönyt jo ennen odotustakin foolihappoa, jossa myös b-vitamiineja, kalsiumia sekä d-vitamiinia. C-tä koitan saada kanssa päivittäin tarpeeksi mehuista, hedelmistä. Ainiin ja ennen odotusta söin myös pitkään e-vitamiinia, mutta jätin sen heti pois kun sain plussan, kun purkissa luki, että pitää lääkärin kanssa keskustella käytöstä?

Turvotuksesta kärsin täällä minäkin, mutta tosiaan vain mahan alueelta. Päivässä juon n. 3 litraa vettä, olen huomannut että minulla on jonkinasteinen himo veteen, mikään muu juoma ei noin hyvältä "maistu". Sarjassamme himonsa kullakin :LOL:

Pikkusukka 9+1 ja eilinen vielä *POKS* :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Luminella, enpä tullut ajatellleeksi tuota, ettei influenssarokotusta saisi välttämättä edes ottaa vielä tässä vaiheessa. Ja kuten joku jo aiemmin sanoi, kohtahan se on kyllä muutenkin jo myöhäistä :p Keskiviikkona on sitten neuvola, joten selvinnee tuokin asia.
 
Influenssarokotuksesta siis eikös sitä suositella otettavaksi odottajilla?
Kausi-influenssarokotukset - <span style="text-transform: none">Rokottajan käsikirja</span> - THL
Raskaana olevat - <span style="text-transform: none">Rokottajan käsikirja</span> - THL
Mä sen otin jo, silloin en vielä tiennyt raskaudestani, ihan opiskeluiden takia (sos.- ja terv.hoitoala)

Vitamiineista mä ostin plussauksen jälkeisenä päivänä Multi-tabsin raskaus plus -vitamiineja. Siinä on oikeestaan kaikkia vitskuja, joita mä en normaalistikaan saa tarpeeksi. Maksaa jonku 13€ ja yhdestä purkista riittää kuukaudeksi, eli 30tabl.
 
Eilen oli merkillisen oireeton päivä ja mulle tuli todella vahva fiilis että "noni, se alkio on varmaa kuollut nyt". Tämä siis siitä että en oksentanut aamulla ja illan puolellakaan ei iskenyt mitkään kuvotukset/huonovointisuudet tai ollut sellaista järkyttävää väsymystä niinkuin arkisin töiden jälkeen. Ruoka maistui kyllä yhtä huonosti kuin nyt aiemminkin ja päivän toinen kahvikupillinen piti jättää kesken koska en ollut varma tulisiko jo seuraava huikka ylös ja olin eräässä tapahtumassa töissä niin siellä ei huvittanut alkaa oksentelemaan :D Toissailtana mulla oli aika kovat "menkkajuilinnat" ja alaselkääkin jomotti, joten se osiltaan vahvisti fiilistä ettei kaikki nyt oo iha niinkuin pitäisi.

Ekan neuvolakäynnin kerroin töissä käyväni paikallisessa TK:ssa (koska kaikkea ei saa työterveyden kautta vaikka hienosti yksityisellä onkin) ja jostain syystä kollega (mies) tiedusteli sitten käynnin syytä jälkikäteen kysymysparilla "Terve ja kaikki kunnossa? ei raskaana?" ja tuohon vastasin vain että "arvasit väärin. " ja jatkoin etten halua puhua siitä kun ei ole mitään varmaa, että pitää mennä vielä jatkotutkimuksiin sairaalaan.. Apua, nyt se raaasu luulee että mulla on joku syöpä!
:S

Samoiten yksissä bileissä multa kysyttiin että "no millos te teette miehes kanssa lapsia" ja olipa kiva siinä ympäripyöreästi jotain sopertaa et "kattoo nyt, jospa tuo mies kävis vaikka koulunsa ensin.." :D Olis kai sitä voinu muussa tapauksessa sanoa suoraan mikä on tilanne, mutta nuo on tuttuja juuri tuon miehen äidin puolelta ja meillähän on se tilanne ettei kerrota hänelle ennenkuin on aivan pakko.

Eilen sain tietää että Anopilla on ilmeisesti jo pienimuotoinen lapsenlapsikuume, jotenka meidän kertominen saa luvan lykkääntyä ihan oikeasti varmaan jonnekin puolivälin tuonnepuolen!

Influenssa- tai muita kausirokotuksia en ole koskaan ottanut enkä mitää niistä sairastanut, joten en varmaan tule niitä jatkossa ottamaankaan.

Vaunut otetaan varmaan mitä saadaan. En jaksa miettiä niitä sitten ollenkaan, luulen että meillä ulkoilujutut menee paljolti jossain kantolaite/liinahommilla koska emme pahemmin esm lenkkeile käyttäen normaaleja jalkakäytäviä :D Tietty ehkä jotkut terassivaunut ja sit jokku pienet kärryt kaupunki/koiraharraste -reissuille pitäis hommata. Mut en jaksa stressata enkä hifistellä.
 
Rokotteista Mulla meni jäykkäkouristus samana syksynä vanhaksi kun olin raskaana ja vaikka lähdettiin thaimaahan niin terkkari sanoi ettei lähtis sitä laittamaan siltikään. Oli soittanut johonkin rokotusliittoon (?) ja kysynyt asiasta. Siellä sanoivat että voi laittaa mut neuvolassa päätettiin sitten yhdessä ettei sitä lähdetä laittamaan siinä vaiheessa. Sanoi vaan että heti hyvä puhdistus jos tulee joku haava ja merivettä välttelin myös kun niissä rantavesissä ei näe mihin astuu. Ja kun rokotteista ylipäätään neuvolassa puhuttiin niin olin jo yli puolen välin..

9+0 POKS täällä myös eilen illalla tuli menkkajuilinnan takia sellanen olo et jos sit taas ultrassa sanotaankin ettei tuolla enään mitään elämää ole :( Se on kyl niin kauheeta et en halua enään IKINÄ kokea sitä.
 
Viimeksi muokattu:
matkustelusta - mieli tekis jonnekin lähteä, mutta pidemmät ulkomaan reissut taitaa ajottua aikaisintaan mammalomien lopulle. Ennen sitä olis tarkoitus käydä miehen kanssa kylpylöimässä suomi/tallinna-akselilla ja sitten kesällä olis tarkoitus käydä ruotsissa risteilemässä 12vuotiaan toiveesta.
Onkohan risteilylle menoon jotain rv-rajoituksia ?

pokermama tervetuloa naapuri :) Toivottavasti kaikki menee hyvin! mun kummityttö myös syntynyt keskosena kuten myös hänen iso - ja pikkuveli, joten aika läheltä olen noita tuollaisia seuraillut. Tosin ei kukaan heistä noin hätäisesti tainnut äitin ja isin luokse haluta :)


Täällä yks jolla huippaa ja verenpaineet alhaalla.
Onneks ens viikolla on neuvola niin saa varmasti jotain neuvoja tähänkin.
Pahoinvointia ei vieläkään ole, paitsi jos syö liikaa tai on väsynyt - silloin kylläkin :)

Meillä mies tulee nyt ainakin ekaan neuvolaan mukaan, ja voi olla että myöhemmässäkin vaiheessa - en kuitenkaan usko että jokaiselle käynnille tulee.

Mä syön foolihappoa ja mama vitaa. C-vitamiineja pyrin saamaan hedelmistä ja vihanneksista :)

Vaunuja pitäis varmaan käydä jossain vaiheessa kattelemassa - käytettynä ajattelin etsiä niitä(kin), mutta liikkeessä ajattelin että käytäis vertailemassa.
Mulle itseni kannalta tärkeää on, että pääsee hyvin liikkumaan vaunuilla myös talvella, koska tavoite on kuitenkin liikkua paljon raskauden jälkeen koska varmasti tätä ylipainoa on vielä raskauden jälkeenkin.
Kaverilla on jotkut brion rattaat puolivuosikkaalla ja ollaan parikertaa nyt talvella käyty lenkillä ja joo ei tosiaankaan sellaisia kauppakeskusvaunuja joilla ei voi pururadalla tai sohjossa mennä kun rattaita vetämällä :LOL:

Me kerrottiin anoppilassa ultran jälkeen..
anoppi mittas multa verenpaineita ja ihmetteli että onpas ne alhaiset ja kyseli onko mua huipannut pahastikin? Mies otti osaa keskusteluun todeten "eikös noi oo aika normaaleja noin raskanaa olevalle".. anoppi ei ihan heti sisäistänyt mistä oli kyse, mutta oli aivan onnesta sekaisin; onnitteli ja halasi.
Appi-ukko taas on aika perus suomalainenjäärä ja oli just menossa ovesta ulost upakalle niin sillä loksahti suu auki ja vähän aikaa pohti kunnes totesi "no johan ootte kerinny"
ja painut ulos tupakalle.
Mun sukulaisille ei ole vielä kerrottu, sillä tiedän että mutsini lähtis möläyttämään jotain asiasta facebookissa ja pitää tosiaan tuo miehen muksu hoidella ajantasalle asioissa ensin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Vaunuista ja rattaista Meillä käytiin ostamassa kolmipyöräset sen jälkeen ku ensimmäisen kerran jouduin prismassa avautumaan jollekki mulkulle. Ärsyttää ko ihmiset ei yhtää huomioi vaunujen ja rattaiden työntäjiä. Autot kaasuttaa suojatiellä päälle ja mukulat juoksee kauppakeskuksen hissiin sun nokkas edestä. Oho,karkas vähä sivuraiteille tää :D Joo mut tosiaa niitä kolmipyöräsiä ei tod työnnetä hangessa ja kaatuuhan ne jos vetää perässä :D Itekki aattelin vauvan kanssa olla superliikkuja mut millais kävikään,jäin makkaroideni kanssa sohvankoloon :D
 
Jes, sain sykkeen kuuluville minuutiks kunnes lähti karkuun, syke oli 162. Luulen et se istukka tosiaan on etuseinässä ja Hilma oli eilen siinä istukan takana piilossa.

Vaunuista, noilla esikoisen Teutonia Spiriteillä mennään toisenki kanssa, pesen vaan ne kankaat sieltä ennenku otetaan käyttöön. Toi kolme pyörää ja etupyörän ku saa kääntymään 360 astetta, on kyl pirun kätevä.

Mä jotenki aattelin et pahoinvointi ja väsymys olis alkanu helpottaa ku ne vaihteli niin paljon päivittäin tossa aikasemmin, mut ketut! Nyt tiedän jo kellonajat millon on huono olo ja tää väsymys on ihan hullua. Eilen itkin ihan tyhmästi jo tota oloa että eikö tää lopu ikinä ja haluisin tuntee oloni semmoseks että olen hereillä, ku en uskalla autookaa ajaa ku pelkään et simahdan rattiin. Mut pieniä seikkoja ja eiköhän tää helpota parissa viikossa, pääasia et Hilmalla kaikki kunnossa :)

Tirppuli & Hilma 9+5
 
Influenssa- tai muita kausirokotuksia en ole koskaan ottanut enkä mitää niistä sairastanut, joten en varmaan tule niitä jatkossa ottamaan. Eikä ota kukaan muukaan meidän perheestä.

Vaunuista Meillä on edessä tuplien osto, ja myydään sit yhdistelmät pois jotka tällä hetkellä mun vanhempien luona, ne on ollut tosi vähällä käytöllä ihanat vaaleensiniset Hauckit :) Ainut noissa tuplissa vaan että haluisin phil&tedsin tuplat ja taita olla aikalailla kalleimmasta päästä jos suomen kamaralta ostaa. Ja mulla nyt ei oo ainakaan yhtään ylimäärästä kun olen kodinhoidontuella :D

Miehen osallistumisesta Meillä menee niin, että mies tulee mukaan ultriin ja minä käyn neuvolassa omineni. Esikoisesta kävi joka käynnillä, mut nyt luulen ettei ole tarpeellista :) Saa tietenkin tulla jos haluaa. Voi olla vaan että joutuu olla esikon kanssa sen aikaa, jos ei saada hoitajaa.

Vitamineista Syön ladyvitan mama imetys-ja odotusvitamineja. Oon syönyt koko ajan kun siitä saa niin hyvät vitskut! :)


Epa ja Bingo 10+3
 
Vitamiineista, minä syön multivitan raskausvitamiinia. Meidän apteekissa maksoi n. 18e ja siinä on 120 tablettia.

Neuvolakäynneille ei mies varmaan isommin osallistu, koska joutuisi sitten olemaan töistä pois. Esikoisen aikaan mies oli lähes aina mukana neuvolassa ja ultrissa, kun oli opiskelija joten tuttua on sillekkin nämä. Ultriin mies yrittää päästä mukaan, mutta se riippuu paljon siitä saako pojille siksi aikaa ketään hoitajaa.

Vaunuista, meillä on brion vm-09 rattaat, jotka on kyllä olleet hyvät. Tuplat on emmaljungan twin ceroxit vm-07 ja hyvät nekin, joskin tosi raskaat jos pitää nostella jonnekkin ja niin leveät etteivät sovi kokonaisia sisälle ulko-ovesta. Saavat varmaan välttää nuo rattaat meille.

Onko muilla tunnetta ettei osaa vielä yhtään iloita raskaudesta, vaikka olisi käynyt jo ultrassa ja mahassa todistetusti on elämää? Mä en vaan osaa oikein olla iloinen tästä, vaikka lapsi onkin toivottu. Mä oon tosi sairauspelkoinen ja pelkään jopa näitä kaikkia raskausajan tutkimuksia. Nuo alkuraskauden verikokeetkin tuottaa mulle tuskaa. Ei se itse verikokeiden ottaminen, mutta pelottaa että jos tuloksissa onkin jotain hälyyttävää. Oonko ainut tämmöinen murehtija vai onko muitakin? :ashamed:

Diinu & piippis 8+2
 
Kiva että muillakin on Chihuja =) Mua vähä jännittää miten ne suhtautuu uuteen tulokkaaseen. :p

Vaunuista, ite oon ihastunu sellasiin Britax B- Dual ja phil&tedsin vaunuisin. Liikkeessä oon niitä käynyt joskus kattomassakin, silloin kun kaverini vielä odotti. Alustava kokemus oli, että kun itse olen 171 cm pitkä niin noi phil&tedsin vaunut tuntui kamalan pieniltä, melkein vertasin niitä nuken vaunuihin, Britaxit taas enemmän mun kokoselta ja niissä tuli myös se työntöaisa enemmän ulos kuin noissa toisissa, mikä on työntämisen kannalta tärkeetä kun on pitkät jalat. Lisäksi Britaxit näyttävät tilavemmilta. Vaunukopan haluaisin niihin, vaikka se koppa aika onkin suht lyhyt.

Turvakaukaloista olen myös tykästynyt Britaxiin, osittain koska mun sisaruksilla on aina ollu kaikilla Britaxin istuimia ja kaikki on koettu hyväks ja laadukkaiks. Haluun myös ehdottomasti telakan istuimeen. Surukseni huomasin, että Britaxilla on tälle vuodelle tullu uudet kuosit ja oon niin tykästyny siihen turkoosiin väriin. :D Eli melkeimpä, jos haluun torkoosia ni pitäs alkaa jo ostaa. Mut selitäppä se mihelle, joka haluu tämmöst ostokset tehä myöhemmin :D Tän vuoden värit ei ollu niin hemasevia mun makuun.
 
jeennaa Meiltä ttulee myöhemmin myyntiin turkoosina viime vuoden britaxin b-smartit,jos kiinnostaa ;)

Diinu En myöskään osaa oikein nauttia raskaudesta. Ensinnäkin olo on aivan kakka kokoaika ja pelottaa ultra :/
 
Viimeksi muokattu:
Diinu: Me käytiin jo rv 6+5 tarkistamassa, että alkio oli oikeassa paikassa ja sykekin löytyi. Viikot täsmäsivät, päiviä lääkäri ei uskaltanut laskea, kun heittoa on tuossa vaiheessa vielä paljon. Siitä huolimatta mulla on pelko perseessä seuraavaa ultraa ajatellen. Se on onneksi jo reilun viikon päästä, jolloin on rv10+3. Pelkään myös, että vaikka sikiö oliskin hengissä, niin sillä on joku vamma. Ja sitten pelkään raskausdiabetesta, sekä keskenmenoa sen takia, että mulla on korkea verenpaine, jota hoidetaan parhaillaankin lääkityksellä. Niin ja raskausmyrkytystä tuon verenpaineen takia kanssa. Mitähän vielä.... :) Varsinainen huoligeneraattori olen, mutta eteenpäin silti porskutellaan!

Tänä aamuna heräsin tunnin kestäneeseen munasarjan poltteluun, etenkin oikealla, jossa mulla on se kysta (3cm VU:ssa todettuna). Ehdin jo huolestua siitäkin, että jos kysta on kasvanut ja poksahtaa, niin voiko se aiheuttaa keskenmenon :eek: Ilmeisesti ei suoranaisesti, mutta verenvuotoa ja kipuja se aiheuttanee. No, kumpaakaan ei ole nyt. Ehkä munasarjat vaan huutavat hoosiannaa tykittäessään estrogeenia ja progesteronia vereen raskauden takia :D

Olo on tukeva, alavatsa on pompsahtanut esiin, on esillä aamusta lähtien, ja se on tapahtunut ihan parin päivän sisään. Tosin on tuossa vähän makkaraakin päällä, mutta kyllä se siellä näkyy - näin aikaisin!!! Eilen eräs tuttu kommentoi, että minusta näkee kyllä jo että olen raskaana. Jotenkin vähän loukkaannuin siitä, kun eihän rv10 vielä pitäisi niin paksua olla. Mutta ehkä se sitten toisesta tulee esiin nopeammin. Ja loppujen lopuksi - mitä väliä! Raskaana ollaan, piste.

Onkos ensi viikolla paljon ultria tiedossa?
 
Viimeksi muokattu:
Vaunuista yms: Mä en oo ees ehtiny ajatella mitään vaunujuttuja. SItten kun se on ajankohtainen niin varmasti stressaan siitä. :) Pitäisi löytää kestävät ja autoon mahtuvat. Kestävillä tarkoitan sitä että niillä on varmasti käyttöä muuallakin kuin kaupungissa, eikä maasto tule olemaan aina kaikista tasaisinta. Oon päättäny että se on sitten keväämmällä murheena. :headwall:

Vitamiineista: Oon syöny multitabsin raskaus ja imetys vitamiinia. Samasta purkista on napsinu mieskin vaikka oon yrittäny kieltää.. Hölmö.

Mahasta: Mä en viitti enää edes peiliin katsoa. Näytän barbapapalta. Eilen kun kävin illalla syönnin päälle puntarilla meinasi silmät pudota päästä kun kahden päivän aikana tullu ihan piiiiiiikkunen painonnousu. Useampi kilo siis. Ja sen kyllä näkee naamasta. On niin turvonnu olo että huhhuh! :stick: Millähän tuon turvotuksen sais pois.. Kiva mennä ekaan neuvolaan torstaina tän näkösenä. Argh. JA VALIVALI!

ON: Niin moni on jo käyny ultrat ja neuvolat että itelle iskee epätoivo. Välillä miettii onko tuolla edes mitään vaikka oireet siihen selvästi viittaavat. Mulla ei oo mitään tietoa mitä Iisalmen ekassa neuvolassa yleensä tehdään. Jos jollain on tietoa niin vois helpottaa mun tuskailua. Nt/np-ultrasta ei vielä mitään tietoa. Kai sekin selviää. Voi että mä haluan pois Savosta! Pahoittelen kiukkuviestistä. Nyt väsyttää ja kiukuttaa yhtäaikaa. Ei siis hyvä yhdistelmä.

Zanizipp ja masuasukki 10+1
 
Diinu, täällä kanssa hermokimppu :wave: Vähän väliä kuulostelen itseäni, vaikka yritän välttää. Nyt on oireet hiukan helpottaneet tai olen tottunut jo niihin, etten kaikkea huomaa, mutta sekös alkaa taas ahdistamaan. Pelkään edelleen keskenmenoa ja että lapsella on sydänvika (kummallakin lapsella on syntyessään ollut). Minulla on parvorokko-epäily, kun lapset olivat kipeenä, verikoetuloksista neuvola olisi soittanut jos jotain vikaa, joten varmaan väärähälytys.
Mahaa kyllä nipistelee ja kipristelee tasaisin väliajoin, hiukset rasvoittuu ihan kamalaa vauhtia. Muutaman päivää ollut tasaisen ärsyttävä päänsärky, ei onneksi kova, ei ole tarvinnut lääkettä ottaa. Hiukan epätodellinen olo, alkaa jotenkin normalisoitua. Tosin valvoskelen yöllä, jota ei tapahdu juuri koskaan, maha toimii todella harvoin ja hitaasti, kokoajan on jano. Tammikuun jälkeen voisi huokaista helpotuksesta, ennen kuin alkaa murehtimaan muista asioista ;)

Pikkusukka 9+1
 
Miwwi Rupesin miettimään sitä sun testiä sillä 3+ näytöllä ja käväisin clearblue sivuilla. Ilmeisesti siinä testissä ei voikkaan näkyä enempää niitä viikkoja...

Miten tulkitsen testitulokset, kun käytän CLEARBLUE DIGITAL-raskaustestiä jossa on viikkonäyttö?

-Viikkonäyttö kertoo, kuinka monta viikkoa hedelmöitymisestä on kulunut. Hedelmöityminen tapahtuu noin kaksi viikkoa ennen seuraavien kuukautisten oletettua alkamista. Lääkäri laskee raskauden keston viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä.

Hedelmöitymisestä kulunut aika
3+ Olet raskaana ja hedelmöitymisestä on enemmän kuin 3 viikkoa.

Lääkärin määrittämä raskauden alkamisajankohta (kun kierto on 28 päivää)
Yli 5 viikkoa

Selitinköhän yhtään järkevästi tätä, eli siis voiko näyttö edes näyttää yli tuota 3+ tulosta, ja sehän ei tosiaan näytä sitä minkä mukaan neuvolassa lasketaan vaan olet automaattisesti viikoilla 5+.

Mutta joka tapauksessa, TSEMPPIÄ! :)

edit: tuossa vielä tarkastelin mitä höpötin ja siis ilmeisesti se oli näyttänyt sinulla sitä 2-3vko, mutta mulla on vahva usko sun raskauteen vielä!!

ja vielä kerran: teitkö Miwwi sen liuskatestin vielä tänään, mitä se näytti?
 
Viimeksi muokattu:
Silloin kun mä otin influenssarokotteen, terkka oli sitä mieltä että se on turvallista ottaa vaikka olin silloin 5+ viikoilla. En jaksa stressata, oliko siitä sikiölle jotain haittaa, vaikka yleensä kyllä stressaan ja huolehdin kaikkea... Enemmän olisin huolissani, jos nyt sairastuisin influenssaan. Jotenkin irvokasta: silloin possutaudin aikaan otettiin koko perhe rokote, ja silti sairastuttiin kaikki siihen tautiin.

Syöminen aiheuttaa tuskaa. Mun on nyt melkein helpompi sietää nälkää kuin täyttä vatsaa; jos syön vähänkään liikaa (koskaan ei tiedä etukäteen mikä sillä hetkellä on liikaa), niin tulee tosi huono olo.

Hei musta olisi kiva jos kaikki laittaisi oman kirjoituksensa perään joka kerta raskausviikot, niin voisi peilata oloja ym. teidän kanssa helpommin! Jookoskookos? :)

U 10+2
 
Equus käyppä kattoon b e b e s . f i jos haluisit vaikka imetysliivit samantien ostaa, ni ois sit käyttöö pidempään..kokoja jonnekkin ö:hön asti tyyliin.. :) Tsemppiä tisujen kaa, mul kans kavereita joilla järkyttävän kokosia tissejä, ei oo kuulema helppoo!

Jeennaa sanoppa ukollesi, että nyt sais halvalla poistuvia malleja kun tulee uudet..selvää säästöä siis!! ;)

Vitamiineista multivitan raskaus vitskut ja multi tabsin omegat.. :)

joo hyvä idis laittaa noi viikot.. :D

6+6
 

Yhteistyössä