Tervetuloa uudet mammat mukaan odottamaan!! :flower: :wave:
unelmavauvasta, meillä oli kahdella ekalla lapsella emmaljungan joku ratasmalli, joka kävi ihan vastasyntyneestä alkaen. Silloin kun niitä valitsin, niin ehdoton edellytys oli, etten halunnut ratas-vaunukoppa-yhdistelmää, vaan pehmeällä kantokopalla. Oikeastaan silloin varastotilat määräsi asian näin ja ajattelin että toisaalta se aivan koppa-aika on niin lyhyt. Ja tykättiin aivan älyttömästi ratkaisusta. Vaikka olikin melkein talvivauvat niin hyvin pärjäsi ja kummatkin veteli pitkiä unia 2 krt päivässä ulkona. Nyt vain kun olen hieman nykyisiä malleja kurkistellut, niin kuosit ovat silmääni "rumia", mutta eiköhän niistä mieleinen jossainvaiheessa löydy. Käytettynä kyllä ostan, jos sopivat tulevat eteen.
Neuvolakäynteihin mies ei kyllä osallistu, jos ei ole aivan pakko. Ensimmäisen odotuksen aikana kun oli se sellainen valmennusjuttu neuvolassa muutaman kerran, niin hän meinasi aina jälkikäteen tikahtua nauruun, vaikka ei vauvoista mitään ymmärtänyt, mutta sanoi että kyllä sitä ihan maalaisjärjelläkin tajuaa nuo asiat. Ja olen kyllä samaa mieltä, pakolliset neuvolakäynnit on ihan ok, mutta välillä ne jutut sielläkin on sellaisia, että ihmettelee onko tällaisia pakko edes käydä läpi (alkoholin,huumeiden käyttö, tupakointi raskausaikana...). Joten siis mies osallistuu kaikkeen mihin pakko ja synnytykseen tulee mielellään.
Oireista tai siis oireettomuudesta täällä ei juurikaan viitsisi valitella, kun toiset joutuvat kärsimään siitä meidän muiden oireettomien puolesta
Tsemppiä teille kovasti, toivottavasti saisitte jostain apua tai loppuisi muuten pian.
Itselläni on tiistaina siis neuvola sekä uusintaultra. Valitettavasti juuri noin päin, ja tiedän etten osaa relata neuvolassa, kun mietin vain sitä ultrakäyntiä. Kiva täytellä lippuja ja lappuja ja lähteä neuvolakortti kainalossa ultraan ja jos siellä selviää jotakin ikävää :| Olen soimannut itseäni siitä, kun olen ollut nyt pari viikkoa todella varma tästä raskaudesta, että en saisi ajatella näin koska vielä on muutaman riskiviikkoa jäljellä. V-ultralääkäri jaksoi silloin ihmetellä tätä minun oireettomuuttani, vaikka sanoinkin ettei edellisistäkään mitään erikoisia oireita ole ollut. No mutta tämäkin spekulaatio selviää sitten tiistaina.
Muuten oireista ei oikein mitään erikoista; verenkierto tuntuu olevan aika vauhdikasta tuolla mahanpuolella, maha toimii todella hitaasti, maha tuntuu kävellessä "venyvän", pitäisi alkaa vissiin pitämään jo jotain tukivyötä. Väsyttää ja palelee ajoittain ja yhtäkkiä saattaa tulla ihme uupumustila, pitää istua hetkeksi huilimaan. Eipä juuri muuta täälläpäin.
Vitamiineista olen syönyt jo ennen odotustakin foolihappoa, jossa myös b-vitamiineja, kalsiumia sekä d-vitamiinia. C-tä koitan saada kanssa päivittäin tarpeeksi mehuista, hedelmistä. Ainiin ja ennen odotusta söin myös pitkään e-vitamiinia, mutta jätin sen heti pois kun sain plussan, kun purkissa luki, että pitää lääkärin kanssa keskustella käytöstä?
Turvotuksesta kärsin täällä minäkin, mutta tosiaan vain mahan alueelta. Päivässä juon n. 3 litraa vettä, olen huomannut että minulla on jonkinasteinen himo veteen, mikään muu juoma ei noin hyvältä "maistu". Sarjassamme himonsa kullakin
Pikkusukka 9+1 ja eilinen vielä *POKS*