~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Härkäneito mutta kun mun pitää täyttää sellainen esitietolomake jossa kysytään olenko raskaana..

Zanizipp Suosittelen H&M:n äitiysvaateosastoa. Siellä on aletkin vielä meneillään.

Pelkään ihan älyttömästi hammaslääkäriä ja mulla on yksi hammas lohjennut ja reikiä. Pitäisköhän kuitenkin perua tuo aika ja mennä yksityiselle? Maksaahan se enemmin, mutta olen kuullut, että ottavat paremmin huomioon jos pelkää. Lisäksi heillä on paremmat puudutusaineet ja siitähän tuo kammo on tullut, kun minuun ei meinaa nuo puudutusaineet tehota.. :/
 
Viimeksi muokattu:
Miwwille halaus :'(

Itse olin tänään neuvolalääkärillä, jossa ei kyllä ollut mitään uutta. Olisin vähän toivonut että olisi edes yritetty kuunnella sydänääniä mutta ei.. Huoh.. Ehkä pitää siis odottaa siihen nt-ultraan että näkee sitten onko siellä vielä joku :)

Otsoni & Ezio 11+1
 
unelmavauvasta meillä hammaslääkärissä se annettiin aina itse lääkärille. Mulle sanottiin ekaa ja tokaa odottaessa, että hampaat pitää olla kunnossa. Ettei tulis tulehduksia. Mäkin inhoan käydä hammaslääkärissä. Ei se oo kivaa.
 
Huh, onneks kävin syksyllä hammaslääkärissä tarkistuksessa niin ei tartte nyt stressata moisesta!! Vihaan itsekin ylikaiken hammaslääkäriä ja aikoinaan ollut tosi-iso kammo niitä kohtaan (multa kiskottiin puuduttamatta penskana pari maitohammasta, kun rautahampaat ei meinanneet mahtua).
Sen jälkeen kävinkin vaan johtavilla hammaslääkäreillä ja kun aikuiseks tulin niin olin monta vuotta käymättä hammaslääkärillä.

Lopulta kun uskaltauduin menemään niin oli tosi ihana lääkäri jolle kerroin pelosta ja hoiti mua kun kukkaa kämmenellä.
Sen jälkeen oon jokaiselle lääkärille ihan suoraan sanonu että pelottaa aivan perkeleesti :D Aina kun on uus lääkäri / hoitaja ni tärisen kun mikäkin riippuvuudesta kärsivä :LOL:
 
Kai mie uskallan sinne mennä. Tää on kuitenkin vasta se tarkastuskäynti, niin ei ne voi mitään kauhean pahaa tehdä. Lääkärille aion kyllä sanoa, että pelottaa kovasti ja raskauden takia tänne tulin. Siihen esitietolomakkeeseen varmaan jätän kirjottamatta, että olen raskaana. Vähän kyllä mietityttää tää etova olo. Lentääköhän laatta kun alkaa tota suuta ronkkia? :LOL:
 
Vaikea prosessi ja surullinen loppu Miwwin tilanteeseen. Huokaus. Pistää kyllä nöyräksi. Kuten kätilö eilen meille sanoi, hän ei ikinä totu työhönsä. Aina ekassa ultrassa syke vähän nousee ja jokainen lapsi on ihme.

******

Jakomielitautisuuden uhallakin jatkan nyt tähän samaan viestiin. Äitiysvaatteista. Riippuu tietysti, mitä kokoja hakee, mutta mäkin suosittelen HM:n mama-osastoa. Edullisia (käyttöikä kun on mitä on) ja mukavan näköisiä. Olen myös hankkinut Espritiltä mama-farkut, joissa oli matala säädettävä vyötärö sekä muuta sälää alesta. Käytän paljon Espritin vaatteita muutenkin, eli luulen sieltä hankkivani vielä yhden jos toisenkin vaatekappaleen.

Perustrikoopaitoja tarvitsen myös aika pian. Kasvanut rintavarustus ja pyöristyvä masu lyhentävä normaalit paitani vyötärömittaan aika nopeasti. Huomasin tämän viimeksi tänä aamuna, kun yritin aluspaitaa virittää pitkisten alle :D Mutta pitkiä paitoja saa nykyään muistakin kuin äitiysmallistoista.

Poksumismeiningillä,
Pippurihäntä 11+0
 
Mä oon jo ennen raskauttaki tykästyny cubuksen toppeihin kun ne on pitkiä ne lyhyetkin :)
yhdet mammahousut mulla jo on, ja otin ne käyttön, koska jos satun kohtaamaan kemiallisen reaktion ja turpoan (vesi+suolanen ruoka esim töissä) niin ei ala housut puristamaan.
On muuten aika järkkyä että voi kroppa turvota 2 vaatekokoa :D

nää henkkamaukan mustat housut on muuten ihan kivat, paitsi kun tarttuu kaik karvat ja meillä tosiaan 2 kissaa ;) ja ihan turha pitää mitään villasta huivia tai on jalat just sen näköset :D

Tänään taisin vahingossa ostaa vauvalle fleecehaalarin..

tää on vissiin menoa pikkuhiljaa :O

nyt vaan toivon kovin ettei meitä kohtaisi huonot uutiset, kun olen sortunut "shoppailemaan" vauvalle juttuja :/
 
nää henkkamaukan mustat housut on muuten ihan kivat, paitsi kun tarttuu kaik karvat ja meillä tosiaan 2 kissaa ;) ja ihan turha pitää mitään villasta huivia tai on jalat just sen näköset :D
No näin on! Mul on kans saman puljun mustat kapeat puuvillahousut matalalla joustovyötäröllä nykyään peruskäytössä ja meidän valkoinen terrieri irrottelee ja hieroo itsestään niihin karvoja kamalalla tahdilla! Joka aamu töissä harjaan ekana, kun tulen sisään.

-P-
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolalääkäristä kotiuduttu. Kaikki niinkun pitää, kamala pettymys oli se kun siellä olikin menny ultralaite rikki.. no ens viikkoon sitte. Ja näin ensikäynnillä ei kuulemma viitsitä kuunnella sydänääniä... onneks on kotona doppleri. En olis laittanu pahakseni vaikka se lääkäri olis ollu vähän vanhempi ja kokeneempi kuin vastavalmistunut. Kauhee valivali vaikka päällisin puolin kaikki hyvin :ashamed:
 
Ekaksi Miwwille suuret pahoittelut! :'(



Minäkin liputan h&m:n mammavaatteiden puolesta. Ovat edullisiakin. Ainut miinut se, että moniin h&m vaatteisiin tulee hirveen herkästi reikiä. Siis paitoihin lähinnä. Mut muuten hyväksi havaittu. :)

Hammaslääkärissä ei takuulla röntgeniä oteta, jos on raskaana. Mulla oli sama juttu viimeksi, kun meidän kakkosta odotin, että ois pitänyt ottaa hampaista röntgenit, mut kun sanoin olevani raskaana niin ei tietenkään otettu. Onneksi ehdin tässä kakkosen ja tämän kolmannen välillä käydä siellä hamppilekurissa ne röntgenit ja revittiin kaikki 4 viisaudenhammasta pois. Nyt olis muuten ens kuussa mulla taas aika hammaslääkäriin, kun mulle tehdään purentakiskot. Raskaus on tuskin este niille.

Labrassa käyty verikokeissa ja pissanäyte viety. Piti jonotella 1h 15min, mut meni onneksi nopeesti kun oli tuo nuorempi ipana mukana, joka kyllä piti huolen ettei käy aika pitkäksi. :D Verenkuva ja pissa oli kunnossa, muut tulokset tulee myöhemmin. Hemppakin oli 138 eli tosi hyvä vielä!


Diinu & piippis 9+5
 
Hei kaikille ja iso halaus Miwwille! :hug:

Ja tsemppihalit kaikille muillekin. :) Epävarmuudessa ja etovassa ja väsyneessä mielentilassa täällä itsekin ollaan...

Mullakin meinaa olla tän palstailun suhteen vähän sellasta, että käyn monta kertaa päivässä lukemassa kyllä kaikki viestit, mutten millään jaksa kommentoida ja vastailla. Ehkä siihen vaikuttaa, että yleensä kattelen tätä palstaa sängyssä puhelimitse, ja sillä on tosi ärsyttävää kirjottaa mitään tänne.

Dodiin, tästä seuraa varmaan mammuttiviesti, kun tänne on tullut niin paljon tekstiä sitten viime kerran! Otsikoin eri aihepiirit lihavoiden, jotta jaksatte lukea viestini. :p

Kotidopplerista ja hoitogeeleistä ja -öljyistä
Pakko kommentoida tuota geelikeskustelua: Sairaalassa ultraukseen ja sisätutkimuksiin käytettävä geeli on apteekeissa myytävää KY Jellyä, joka on siis ihan perusliukkari. Se on siis lääkäreiden ja muun hoitohenkilökunnan suosittelema virallinen geeli, toki muutkin vastaavat käyvät yhtä hyvin. Toinen valmiste, joka on gynetutkimuksissa virallisessa käytössä, on Ceridal. Se on siis öljy, joka kosteuttaa kuivia limakalvoja ja sitä suositellaan raskauden aikana ja jälkeen + vaihdevuosiin ennen gynetoimenpiteitä.

Ja asiasta kukkaruukkuun:
Oisko mitään ideaa, jos etusivulle voisi päivittää laajempia taustatietoja itse kustakin esim. lapsettomuuteen / sairaushistoriaan liittyen, jotta pysytään paremmin kartalla toisistamme. :)

Rattaista ja muista lastentarvikkeista
Me ostettiin muuten juuri Britax B-dualit! Mietin tosi pitkään eri ratasvaihtoehtojen välillä. Turvakaukalo meijän oli joka tapauksessa pakko hankkia, koska esikoisen kaukaloa meillä ei enää oo. Samalla halusin semmoset rattaat, johon kohta 3-vee esikoinenkin mahtuis kyytiin, mutta en halunnu perinteisiä kaksostenrattaita, koska halusin, että niitä vois käyttää ihan normisti yhelläkin lapsella. Bussissa ym. siirtymätilanteissa kaks istuinta on kuitenki kätevä ratkasu. Samoin halusin, että turvakaukalon saa rattaisiin kiinni, jotta vauvaa ei tartte herättää, kun sen siirtää nukkuvana autoon/rattaisiin.

Ainut mietinnänaihe on, mahtuuko rattaat vanhoihin juniin ja ratikoihin. Googlailin ja löysin aiheesta monenlaista mielipidettä, mutta en selkeää vastausta. Mutta sen näkee sitten, kun otetaan rattaat käyttöön esikoisen kanssa. :)

Mulla ois kauhee ostohimo kaikkiin lastenvaatteisiin ja -tarvikkeisiin, mutta kun en oo käyny vielä edes ekassa ultrassa, se tuntuu tosi aikaselta... Ja vaikee myöskin löytää semmosia vaatteita, jotka ois mahollisimman sukupuolineutraaleja! Kaikissa pikkuruisissa bodyissakin on pakko olla joko pienet pitsisomisteet tai joku teksti "Daddys little boy". MUR! :mad:

Sukupuolesta
Aiotaan todellakin selvittää sukupuoli, mutta en kuitenkaan usko noihin "humpuukitesteihin". Mietin vaan, että onkohan mitään tsäänssejä nähä sukupuolta jo niskapoimu-ultrassa? :D En malttais oottaa siihen rakenneultraan... Ja sittenkin on ihan tuurista kiinni, mimmonen lääkäri sitä ultraa ja missä asennossa vauva on jne.

Sinänsä mulle on ihan sama, onko tulokas tyttö vai poika. Ois vaan kuitenkin tosi kiva tietää, kumpi se on! Toisaalta olis kiva, jos se olis poika, niin ois sitten kummatki sukupuolet (esikoinen on tyttö). Mutta toisaalta olis kiva, jos se ois tyttö, niin siitä vois olla ehkä enemmän leikkiseuraa tytölle vanhempana ja sitten vois käyttää esikoisen vanhoja vaatteita eikä ihan kaikkee tarttis ostaa uutena... Faktaa kuitenki on, että tytöille löytyy vaan niin paljon enemmän kaikkee ihanaa ja esikoistytönkin vaatekaappi suorastaan pursuaa kaikkia ihania juttuja, jotka on ihan kohta kuitenkin pieniä...

Äitiyspakkauksesta
Päätin jo esikoisen vauva-aikana, että ei oteta enää yhtään äitiyspakkausta. Olin tosi pettynyt sen sisältöön, kaikki vaatteet oli ihan tyhmän näköisiä ja muotoisia. Käytettiin pakkauksesta ainoostaan semmosta vastasyntyneen bodya, jossa oli käännettävät hihat ja joitakin vaatteita ihan satunnaisesti, mutta muuten oli kyllä täysin hukkapakkaus. Noh, käytettiin me myös siteet ja kortsut ja harsot, mutta nekään ei montaa euroa ois kaupassa maksanu... 140€ on kuitenkin silleen iso summa rahaa, että sillä saa (ainaki jos ostaa käytettynä) kyllä tosi paljon kaikkee ja vielä semmosia, joista ite tykkää! Ja pääkaupunkiseudulla tarjontaa on ainakin sen verran, ettei yhestä bodysta, jota on käytetty max. 5 kertaa, tartte oikeesti maksaa euroa enempää. Samoin äitiyspakkausvaatteita monet lahjottaa ilmasiks tai myy pilkkahintaan, kun niitä ei oo tullu käytettyä.

Mammavaatteista
Mä kans suosittelen Hennesiä, mammavaatteita kun käytetään sen verran lyhyt aika, että niitten ei oikeesti tartte olla mitään kaikkein laadukkaimpia. Hennesillä on hyvä hinta-laatusuhde. Vähän parempia ja laadukkaampia, mutta vastaavasti hintavampia vaatteita on Mamaliciousilla, sitä myy ainakin Vero Moda ja Bebes.

Oon myös ostanut mammavaatteita ja lastentarvikkeita paljon kirppareilta ja netistä käytettynä. Pääkaupunkiseutulaisille suosittelen kahta lastentarvikekirpparia, jossa on myös kattava valikoima äitiysvaatteita:

Minipoppoo sijaitsee Helsingin Kannelmäessä. Se on melko pieni, mutta tosi hyvä ja laadukas paikka!
Nella & Nuttu sijaitsee puolestaan Espoossa (muistaakseni Matinkylässä?).
Lisäksi Espoon Mankkaalla on tosi hyvä Akseli-kirppis, jossa on tosi laajat valikoimat ihan kaikkea. :)

Omaa napaa ja päivityksiä
Kävin tänään vihdoin siellä veriseulassa! Vein samalla virtsanäytteen. Oli tosi mukava hoitaja, joka jutteli niitä näitä, enkä ees melkeen huomannu koko toimenpidettä. :) Joten turhaan jännitin sitä neulaa... Kuulemma tulokset saa sitten kysymällä omalta neukkutätiltä, tiedot down-todennäkösyydestä tulee erikseen postissa. En tajuu, miks ne ei voi samalla vaivalla lähettää kaikkia tuloksia postitse...

Oksensin muuten tänään ekaa kertaa. Aattelin jo, että näinköhän selviän pahoinvoinnista oksentamatta, mutta tulihan se sitten sieltä. :p Huomattavasti helpompaa pahoinvointi on kuitenki olla tässä raskaudessa kuin edellisessä, vaikka ihan tarpeeks kauheeta tääkin on.

Mullakin on ollu nyt ihan viime päivinä unettomuutta. Pyörin vaan sängyssä ja stressaan ja mietin, että meneeköhän kaikki hyvin jne. Nimivaihtoehtojakin on tullu pyöriteltyä mielessä ihan tarpeeksi. Se varsinki stressaa, että kun oikeesti tarttisin unta, enkä sitä saa, ja kellon tuijottelusta tulee vaan kauhee negatiivinen noidankehä. :|

Sain postitse vihdoin ultra-ajat!

Nää vois päivittää mulle tohon etusivulle:

Niskapoimu-ultra (NKL) ma 21.1. klo 12:30 (rv 11+4 menkoista laskettuna)
Rakenneultra (NKL) ti 19.3. klo 12:30 (rv 19+5 menkoista laskettuna)


Tarkempia tietoja itsestäni: asuinpaikka on pk-seutu ja esikoistyttö on syntynyt vuonna 2010.


Mun mielestä aika aikasin toi rakenneultra, kun muistelisin että ainakin esikoista odottaessani ois sanottu, että ihanteellisin aika ois viikolla 24(?)

MUOKS/ Pitää vielä loppuun lisätä allekirjotus :D

mamimam + mörkö 10+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Punnabis
Täällä tuli synttärilahjaksi niitä hyviä uutisia ultrassa! :) <3 Pieni oli siis siellä ilmeisen hyvissä voinneissa, aivan hillitön meno päällä koko ajan. :D Mikään ei tällä hetkellä näyttänyt poikkeavalta, eikä kätilö ainakaan näillä näkymin löytänyt merkkejä esikoisen kanssa läpikäydystä sairaudesta (äärimmäisen epätodennäköistä se oliskin että osuis kahdesti kohdalle - ja toisaalta niin sen ensimmäisenkin piti olla...), vaikka vielä onkin aikaista sanoa. Silti tässä kuulemma nyt voi ihan rauhallisin mielin odotella rakenneultraa. Ihan loistavaa! Ja tosiaan aika hyvin lopulta aavistelin LA:n osuvan elokuulle, vaikka melko tiukoille menikin: 1.8. :) Viikkoja sattu siis tosiaan olemaan just sopivasti NT-mittausta varten, ja kävin just vielä antamassa sen verinäytteen.

Nyt siis vois tosiaan lisätä mut listalle, kun kätevästi tässä samana päivänä voin päivittää ikäni ja sen lasketun ajan. :D Eli: LA 1.8./23 v/toinen/EKKS Päivämääriäkin löytyy: Neuvolalääkäri 4.2. ja Rakenneultra 19.3.

Tuntuu että olotkin alkaa olla helpottamaan päin. :) Enää ei ihan koko aikaa tee mieli vaan lojua jokaista mahdollista hetkeä. Pari kertaa on myös tässä viime päivinä huomannu miettivänsä ihan melkein tavalliseen tapaan, että josko keittäis teetä. Toistaiseks tosin on mieli ehtiny muuttua ennen ku tekoihin asti ehtii. :D Joka tapauksessa hiljalleen alkaa tuntua et ehkä tämä tästä. :)

Pahoittelut Miwwille menetyksestä. :(
 
Diinu: Missä sä kävit labrassa, kun sait heti tietää osan tuloksista? Mulle ei kerrottu mitään, kun yritin jotain kysellä, niin se labrahoitaja sanoi, että niitä täytyy tiedustella omasta neuvolasta... Muutenki nuo kokeet otettiin vähän liukuhihnameiningillä. Ois ollu kiva tietää esim. just tuo hemoglobiini.

Ja mulla toinen neuvola on vasta jossain viikon 16-18 paikkeilla, eikä siihen ees oo vielä varattu mitään aikaa, joten täytyy odotella aika kauan noita tuloksia. Meillä kun ei oo enää ees suoria puhelinnumeroita neuvolaan, vaan kaikki hoidetaan keskitetyn ajanvarauksen kautta! Eli siis suoraa puhelinyhteyttä oman neuvolan kanssa ei oo ees mahollista saada. : /

Mites teillä muilla uudelleensynnyttäjillä: Miten usein teillä on neuvola-aikoja tai ylipäätään mitään kontaktia neuvolaan? Kun tuntuu, ettei täällä Helsingissä oo kauheesti resursseja mihinkään... Neuvolalääkäriä mulle ei oo mainitukaan ja eka käynti oli rv 9+6, toinen rv 16-18. Onko muilla yhtä harvoin käynnit??
 
  • Tykkää
Reactions: Peikonsäde
Minä olen kanssa yksi niistä, jotka ei ajattele, että ostetut vauvatavarat tuo huonoa onnea. Oon nyt noin vuoden ostellut vaatteita ja tarvikkeita. Meillä on niitä jo melko mukavasti. Mies voisi sanoa, että jopa liikaa. =) Pari kaapillista on varattuna pelkille vauvakamoille. Mitään isompaa meillä ei kyllä toistaiseksi ole hankittu. Mutta heti kun selviää, että masussa kaikki kunnossa, niin eiköhän niitäkin aleta ostelemaan.
 
mamimam: Mä olen facebookissa kyllä, mutta mulla ei oo välttämätöntä päästä juttelemaan omalla nimellä ja siksi suosin tätä palstaa, enkä toistaiseksi nyt ajatellut liittyä facebook-ryhmään. Eli mä ainakin roikun täällä palstalla jatkossakin :)

Sitten noihin tarkempiin taustatietoihin... Jotenkin näkisin, että tuon ekan sivun yhteenvedon on mukavaa ja tarkoituksenmukaista olla aika tiivis. Jos jokaisesta kirjoitetaan pitkät taustatiedot, tulee listasta hirvittävän pitkä, kun meitä elokuisia on muutenkin aika julmettu määrä. Totta on, että taustatiedot voisivat auttaa vähän tuntemaan kanssakirjoittajia paremmin, mutta itse tykkään tuosta "lyhyestä" etusivusta ehkä kuitenkin enemmän. Mutta tää on vaan mun omaa pohdintaa.

LISÄYS: Neuvoloista: Helsingissä ainakin meidän alueella on todella nirkoisesti mitään. Varsinkin uudelleensynnyttäjälle. Toka neuvola vasta rv22, EKA neuvolalääkäri samoihin aikoihin. Labroista en tiiä yhtään, millon saa tietää ja mitä. Kuulemma soitetaan, jos on jotain hälyyttävää. Mutta sähköiset viestipalvelut neuvolatätille onneksi toimivat. Yhden asian jo hoidin sitä kautta, kun puhelinaikoja ei varsinaisesti anneta.

Lisäksi tein törkeät ja varasin itselleni sähkösestä palvelusta ensisynnyttäjän ajan rv18 paikkeille kuitenkin. Syyttäkööt mua sitten resurssien tuhlaamisesta, mutta mulla on nää verenpaineasiat sun muut. Työterveydessä juuri sanottiin, että neuvolalääkärin pitää ottaa kantaa näihin, mutkun ei sinne pääse ennenkuin puolenvälin jälkeen! Mietin jopa, että kävisin yksityisellä neuvolalääkärillä siellä Femedassa, jossa oon gynelläkin vieraillut.

Pippurihäntä 11+0
 
Viimeksi muokattu:
mamiman ja pippurihäntä: samaa meininkiä meilläkin täällä keski-Helsingissä. Ensimmäisessä neuvolassa ei edes varattu aikaa seuraavaan, joka on joskus RV16-18 paikkeilla. Itseäni mietityttää esimerkiksi hemoglobiini ja muutenkin ihmettelen, miksei tässä välissä tapahdu mitään. Mulla ei tosin sanottu, että toi RV18 aika olisi vain ensisynnyttäjille. Turhauttavia noi säästöt, samoin kuin hoitajien vaihtuminen.

Mulla on tosi voimakas tyttöolo, melkein tekisi mieli käydä jo ostamassa pieniä mekkosia ja muita. Poika se varmaan kuitenkin on, meillä ei lähipiiriin/perheeseen muita kuin pieniä poikia synnykkään. Ja ihaniahan ne ovatkin :heart:

Itse uskon pikkiriikkisen, että vaatteiden ja muiden juttujen ostaminen tuottaa huonoa onnea. Siis itseni kohdalla! Mutta olen mä silti yhden pikkuisen vaatteen jo ostanut... =)

Äitiysvaatteista:Itse en ajatellut kovin montaa vaatetta hankkia, mutta farkut on ehkä pakko ostaa. Käytän paljon mekkoja/tunikoita+legginssejä/sukkiksia, joilla ajattelin mennä siihen asti, kun saa kesävaatteet päälle =) Mä tykkään käyttää myös normipaitoja, neuleita ym. juuri semmoisten pidempien toppien kanssa, jotka peittää vatsan. Boobin vaatteet on tosi hyviä, mutta aika hinnakkaita. Niillä on kyllä hyvä jälleenmyyntiarvo myös. Kivoja äitiysvaatteita olen joskus löytänyt myös Zarasta, jolla on ihan semmoinen pieni äitiysvalikoima. Ja GAP on myös hyvä, mutta niitä ei saa suomesta :/

Joku muukin taisi valitella yöunien katoamisesta? Itse olen monena yönä herännyt kahden-kolmen aikaan vessahätään ja sen jälkeen jäänyt tunneiksi pyörimään sänkyyn... Tosi kurjaa, varsinkin kun väsymys lisää pahoinvointia, joka taas lisää väsymystä jne! Ikävä valoa ja aurinkoa!!!

Kamomilla ja hippunen POKS 10+0!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Täällä taas.Mie kuulun myös HM:n mammavaatteiden käyttäjiin.Just edullinen hinta vaikuttaa suuresti.Eikä ne pahan näköisiäkään ole.Just eilen katoin nettivaateliikkeitä ja ihan järkkyjä hintoja oli niillä rytkeillä.Ja kun niitä käytetään vain muutama kuukausi! Mitä järkee en tiedä...Mulla on odottamassa jo yhet mammafarkut tuolla,mut paitoja pitää muutamat hommata ainakin.

Minäkään en kuulu facebookiin.Siellä joskus olin ja sain tarpeekseni siitä touhusta siellä niin poistatin itseni.Enkä aijo uusia tunnuksia tehä sinne...ärsyttää koko facebookki kun joka paikasta sitä tunkee.

Neuvoloista: meillä täällä pohjois-karjalan pienessä kunnassa on np-ultran jälkeen seuraava neuvola rv 16 ja tästä eteenpäin kerran kuussa.Sit loppuraskaudesta tietysti tiheemmin.Mut neuvolalääkäriä ei ole uudelleensynnyttäjille tarjolla kuin kaksi kertaa,ekan kerran noin viikolla 26.ja siihen viimeseen lääkäriin mä en oo ikinä kerennytkään kun se on vasta 37 viikolla ja kaikki meidän kolme penskaa on tulleet tuota ennen jo pois :O esikko syntyi rv 35+5,toka 37+0 ja kolmas 36+2
enkä odota et tämäkään pysyis sen pitempään masussa.

NP-ultra on 30.1,eli kahen viikon päästä tasan.Jännittää! Hui..
 
Viimeksi muokattu:
mamimam: Minä asustelen Kainuussa, Kajaanissa. Sain osan noista labroista, kun soitin omalle terkalle. Oon niin hätähousu tämmösten asioiden kans, että halusin saada heti tietää ne tulokset mitkä vaan valmistuu samalle päivälle. :D

Tuo ois muuten kiva idea, että kaikista olis taustatiedot etusivulla. Mut samaa mietin, kuin pippurihäntäkin, että tuleeko listasta sitten liian pitkä ja vaikealukuinen. Ja jaksaako ambro päivitellä sitten kaikkia mahdollisia tietoja. Mutta en mä vastaankaan ole jos muut haluaa. :)

Minä oon huutanu huuto.netistä kakkosen aikaan aika paljon äippävaatteita, tosin kakkosen odotuksen jälkeen möinkin kyllä siellä suurimman osan pois. Nyt huusin sieltä sellaset äitiysfarkkutregginssit. :) Jospa ne olis sopivat kunhan ens viikolla postipoika ne tuo.

Minustakin on jotenkin kivempi kirjoittaa tänne, mitä facebookkiin, vaikka siellä olenkin meidän ryhmässä.

Tein muuten äsken soodatestin. :D Tai itseasiassa parikin kertaa... Ekalla kerralla laitoin soodan mukiin ja pissasin päälle --> kuplahti kerran ja vaahtosi ja tokalla kerralla kaadoin eri mukista pissan soodan päälle --> ei reaktiota. Mies vaan pyöritteli silmiään mun touhuja seuratessaan.

Diinu & piippis 9+5
 

Yhteistyössä