¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Hei vaan ja POKS! :D
Rv 18+0 rikki! Ja kohta poksuu puoliväli:O Enää pari viikkoa!

Täälläkin potkut tuntuu! Jihuu!

Mahankasvu on pysynyt samana, eli ei ole mielestäni kasvanut vielä ollenkaan. Paitsi eilen huomasin normihousuja kokeillessa, ettei napit meinaa mennä enää kiinni! Minun kohtu kuitenkin hieman taaksepäin kallistunut. Johtuisikohan siitä, ettei vielä kovin ulkoneva ole massu..

Paino myös pysynyt maltillisissa lukemissa eli lähtöpainoon tullut vain 1,8kg. Noussut on kuitenkin ja sehän on ihan normaalia.

Kävin siis viime keskiviikkona neuvolassa, jossa selvisi että hemppa on taas laskenut ja lisää rautaa pitäisi vain napsia. Tekisi nyt kyllä mieli vaihtaa nestemmäiseen, jos se imeytyisi paremmin, eikä siis tarvis miljoonaa eri pilleriä päivässä napsia! Vaihdan multivitan raskaus & imetys tabunkin siihen paremmin liukenevaan, jossa on myös maitohappobakteerit matkassa. Ei tarttis niitäkään mokomia ottaa vielä erikseen tablettina.

Läheisiä Omia sellaisia ei asu kuin 300km ja 600km päässä. Ainoastaan läheisin serkku ja pari kaveria asuu vain 100km päässä.. Toki sitten miehen vanhemmat asuu tässä 10km päässä, että sieltä saadaan apua ja sinne voi aina mennä, jos tulee hermoraunio ja väsymys vauvan kanssa. Miehen siskokin asuu 100km päässä eri paikkakunnalla.

-pansku- ja bubu 18+0!:heart:
 
Heipsan!

Ihanan aurinkoinen aamu :) Pitäis työkkäriin lähteä jonottamaan ja sit käyn tkssa varaamassa ajan lääkärille kun mun pitäis jotkut allergialääkkeetkin saada ja sit pitäis astmahoitajallekin saada aika kun on taas alkanut henki kulkea hiukan huonommin.. Ja kevät on iskenyt mun pärstäänkin; naama kukkii kun viimeistä päivää ja tunkee finnejä vielä tuonne ohimoillekin hiusten sekaan.. Au :mad: Liikeitä en oo varma oonko vieläkään tuntenut selvästi, mut ehkä sekin selviää lähipäivinä :) Huomenna olis toka neuvola ja isäntäkin tulee mukaan ;) Alkaa (ainakin mulle) jo konkretisoitumaan se tosiasia että joo, meille tosiaan tulee jälkikasvua! :LOL: Hoitotasoa jo eilen kattelin kaupassa ja totesin itsekseni että sit rakenneultran jälkeen vois alkaa jo noita isompia hankintoja tekemään. Ja puhuttiin äijän kanssa siitäkin et jos rakenneultrassa ei näy tyypin sukupuolta niin mennään sit Lahden yksityiseen äitiysneuvolaan 4d-ultraan ottamaan selvää, se kun ei paljoa jäis kelan korvauksien jälkeen maksamaan.. Ja samassa kaupungissa kun ollaan ni matkoihinkaan ei mene turhia rahoja :)

Huhhuh tulipa sekava teksti ja sori että se nyt on vaan omaa napaa.. En jotenkin osaa kommentoida nyt yhtään noita nimi yms asioita. Noh, vakuutukseen oonkin jo sanonut että se me otetaan ennen syntymää.

Ainiin voisinhan mä tohon sukulaishommaan sen verran sanoa että meillä asuu mun vanhemmat tossa 300m päässä ja miehen vanhemmat 20min ajomatkan päässä ja siellä nurkilla sen sisko ja velikin :) Joten välimatkat ei onneks oo turhan pitkiä, ennenku me joskus sit muutetaan omaan taloon..

Noniin, aurinkoista viikkoa kaikille mammoille ja voikaahan paksusti! :wave:

inieh ja tyyppi 15+0 POKS! (Oho)
 
Maygory toivottavasti hb:n tippumiseen löytyisi pian syy ja saisit tarvittavaa hoitoa.

Läheisiä asuu ihan lähellä. Minun vanhemmille on meiltä matkaa 20km ja miehen vanhemmille 30km, lisäksi molempien sisarukset asuvat 5km päässä meistä. :) Eli tukiverkosto on lähellä.

Täällä mies aloitti eilen laittamaan kaksosille huonetta valmiiksi. Ostimme siis tämän omakotitalon vasta puoli vuotta sitten, eikä tuolle yhdelle huoneelle ole vielä tehty minkäänlaista remppaa, nyt on jo hyvä aloittaa. ;)
Koko eilisen päivän ja tämän aamupäivä mitä nyt on ehtinyt kulumaan, olen kärsinyt aivan järkyttävistä liitoskivuista. Paikallaan olo ei satu, mutta auta armias jos nostan seistessä toista jalkaa tarpeeksi irti lattiasta. Tai teen jonkin äkkinäisen liikkeen, eilen illalla kävelykin oli tuskaa, helpotti kun kävelin sillain etukumarassa. :/
Näitä liitoskipuja oli esikoista odottaessanikin, mutta eivät ne sentään näin aikaisen alkaneet! Perjantaina olisi taas TYKSin reissu, toivottavsti kaikki olisi edelleenkin hyvin.

Sinful89 ja tupla-Pampulat 17+4
 
Miulla on paino noussut nyt jo ainaskin 7 kg. :S Hirvittää ihan paljonko painan loppuraskaudessa. Vaikka oon syönyt mielestäni ihan normaalisti, eikä edes oo ollut mitään mielitekoja.

Sukulaiset asuu n. 20 km päässä meistä joten tukiverkosto löytyy aika läheltä. Vanhemmat, sisko ja mummot ja pappa asuu kaikki siellä samalla paikkakunnalla.

Nyt vähän poikkean aiheesta kun tuntuu että on pakko päästä avautumaan aiheesta; Työmotivaatio on siis ihan nollassa koska mielestäni työpaikallani on työpaikkakiusaamista. Ja erityisesti pomo on se kiusaaja. Eikä hän edes vielä tiedä raskaudestani, joten voin vaan kuvitella kun asia tulee ilmi. Ei tätä mahaa enää kauaa pysty piilottelemaan. Pelottaa että työt loppuu samantien, koska oon vuokrafirman kautta niin eipä siinä sitten auta mikään jos vaikka ei vaan oo tunteja.

Joku nyt ei vaan minussa miellytä pomoa. Nyt hän esim. on laittanut miulle monta viikkoa iltavuoroa putkeen ja muilla siis ei oo näin. Lisäksi miulla on ainaskin 4 lauantaivuoroa putkeen. Muilla eikä miulla oo ennen ollut näinkään... Ei voi ymmärtää.

Tii ja Masukki 18+1
 
Huh kun on taas tullu tekstiä kun ei ole täällä ehtinyt käymään :)

Höpsyli tervetuloa!

Nimistä En muista olenko jo aiemmin kirjoitellut, mutta tytölle olisi jo nimi valmiina, jos vaan sattuu sopimaan. Meille olisi kahdelle tytölle suvusta kivat nimet, mutta meidän hyvien kavereiden tytöllä on toinen noista, joten meille jäi toinen "jäljelle". Sit jos tulis aikanaan toinenkin tyttö niin mietittäis et halutaanko ottaa sama nimi mikä noilla kavereilla. Ja tytöille keksis muutenkin niin paljon kivoja nimiä! Pojalle on vähän hankalampi ja aika paljon ollaan heitelty ehdotuksia ilmaan. Ei vaan olla löydetty mitään mistä oltais samaa mieltä mutta onhan tässä vielä aikaa keksiä ;)

Paino Tästäkin taisin viimeksi kirjoitella, mulla on nyt tullut +4kg. 15+0 mennessä yhteensä +1,5kg ja sitten yhtäkkiä alkoi nousta melkein 1kg/vko. Käyn siis aina poksumispäivänä aamulla vaa'alla. Nyt otin ruokapäiväkirjan käyttöön ja koitan jättää turhat herkut pois ja katson ettei kaloreita muutenkaan tule kuin hieman "ylimääräisiä". Alkoi niin ahdistaa, että jos jatkuu tuolla +1kg/vko että 30 kiloa ehtii kerämään :D Vaikka oishan se itsestäänki voinu tasaantua. Nyt on ainakin kevyempi ja parempi olo :)

Huh kisuliina, aika hurjalta kuullostaa jos maha on jo nyt sen kokoinen sulla kuin viimeksi synnyttämään lähtiessä :D saa nähdä mihin mittoihin mahtaa paisua! on kyllä tosi kiva päästä seuraamaan kolmosten odotusta, tosi jännää :)

Suku ja perhe asuu ihan levällään ympäri suomea. Vain miehen veli asuu lähellä. Eli sukulaisista ei lähellä ole "turvaverkkoa", mutta toki sitten kavereita riittää. Vauvan myötä varmaan vielä enemmän tulee ajeltua sitten sukuloimassa ympäriinsä :) Ja mä oon ajatellut, et jos miehellä on pitempiä työreissuja tms. niin voin sitten lähteä vauvan kanssa äitini luokse viikoksi jne. Eli ihan kiva että sitten on mahdollisuus nähdä enemmän.

inieh kela-korvauksia ei ultrasta mielestäni saa, ellei ole lääketieteellistä perustetta ultralle? Eli vissiin tarvis lääkärin lähetteen? Ainakin näin mulle sanottiin silloin kun menin yksityiselle varhaisultraan rv 7+0. Tietty jos teillä on joku "syy" niin sitten vissiin kelakorvaukset onnistuu.

Ihanaa kun on kevät <3 Mä olen kyllä ihan elämäni kunnossa ja voi että nautin raskaudesta! Rakkenneultraa täällä jännäillään, se on jo HUOMENNA, iiks!

Vanella ja pikkuinen 18+5 <3
 
Nippe82 Meillä on ollut molempien poikien vakuutukset Pohjolassa. Ehdottomasti ne sieltä pois vaihtaisin, mikäli joku vakuutusyhtiö pojat huolisi ilman ehtoja. Monessa muussa vakuutuksessa on huomattavasti paremmat ehdot kuin Pohjolan vakuutuksessa. Meillä ainakin on ollut aina 10% väh 100€ omavastuu per hakukerta. Viimeviikolla vein vakuutushakemuksen tulevasta vauvasta ja samaa sanottiin edelleen. Se kyllä oli iahn uusi virkailija jolla asioin, ehkä ei tiennyt uudistuksesta. Viimeksi joulukuussa haettiin nuorimman pojan kuluvan vuoden kuitit ja silloin oli vielä sama korvausperiaate, eikä muusta ainakaan kerrottu. Jos sitä on muutettu, että voi hakea joka kerta korvauksen erikseen, mutta menee vain kerran se omavastuu niin sehän on aivan mahtava uudistus!
Pitääkin soittaa sille omalle vakuutustädille ja kysyä asiaa, meillä on nyt jo kertynyt pienemmälle 600€:n edestä lääkäri, lääke ja sairaalakuluja viimeisen 5vko:n aikana.
Kiitos oikein paljon tiedosta!
Kelakorvaus ultrasta Väestöliitolta sain varhaisultrasta suoraan pois kelakorvauksen. Omalla paikkakunnalla en saanut, koska lääkäri ei voinut kirjoittaa ultraan syytä. Hain sitten kelasta erikseen sen korvausosuuden ja sainkin sen ilman mitään selitystä miksi ultraan menin. 4D:ssä ollaan myös käyty molemmista lapsista ja siitäkin saatu kela-korvaus. Nyt en ole vielä aikaa varannut sinne. Toisaalta käyn polilla 2-4vko:n välein ja siellä on käytössä 4D. Sieltä ei tosin saa sitä dvd:tä, kuvia kylläkin.
Nimistä Meillä ei ole tytölle nimeä. Pojalle on kaksikin vaihtoehtoa. Meillä on molemmilla pojilla todella harvinaiset nimet joten kolmannen tulee jatkaa samaa linjaa. Meillä on molemmilla myös useita tatuointeja. Molemmilla yhdet lapsiin liittyvät joten tulevankin lapsen nimen tulee alkaa jommalla kummalla jo käytössä olevalla kirjaimella.
Asuntoon mahtuminen Onko kenelläkään muulla edessä muutto raskausaikana/ synnytyksen jälkeen?
Me ei haluttaisi muuttaa, asumme täydellisessä omakotitalossa, täydellisellä alueella. Tähän emme kuitenkaan mahdu enää : / Kuitenkaan mitään isompaa ei nyt ole tarjolla tai sitten olemma liian "nirsoja".
Lähellä asuvat sukulaiset Molempien vanhemmat asuvat 10km säteellä. Minun sisaruksista kumpikaan ei sitten asu edes suomessa, se on aika harmi, nähdään 2 kertaa vuodessa välimatkojen takia. Kaikki isovanhemmat ovat vielä työelämässä, ja kun me teemme miehen kanssa molemmat 3-vuorotyötä niin emme kovin usein näe, työvuorot menevät ristiin.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kans kaikki ihan lähellä, miun äiti asuu parin kilsan päässä, miehen vanhemmat ja sisarukset n30km päässä, miun isä 50km päässä ja kaikki kaverit on ihan lähellä =) Ainut vaan että niitä miehen vanhempia ei tää vauva-asia kiinnosta.... ainakaan vielä.
 
Annukka: Joo näin minä ymmärsin, että se 100 e menee vakuutuskauden aikana kerran sinne tonniin asti. Mutta voi olla, että jos uudistus on tapahtunut se koskee vain sitten näitä uusilla ehdoilla olevia vakuutuksia...
 
Nippe82 Mä soitin Pohjolaan. Virkailija oli ensin ihmeissään, sitten katsoi mittaturvan vakuutusehtoja ja siellä todellakin sanotaan että korvauskautta kohtaan se 10% väh 100€. Ei osannut sanoa koskeeko 2010 tehtyjä vakuutuksia myös vai vain 2012 alkaen tehtyjä. Ei tiennyt oikein keneltä sitä kysyisi, joten soittavat minulle kun itse tietävät. Meinasi kyllä, että koska vakuutusehdot ovat lähes samat olleet jo silloin 2006 kun olemme esikoisen vakuutuksen ottaneet, että korvausperusteen tulisi olla kaikissa vakuutuksissa sama.Ja todellakin on vain se yksi mittaturvan vakuutusehtolehtinen ja siinä tuo korvausjuttu mainitaan, joten luulisi sen koskevan kaikkia vakuutuksia.
 
Annukka: Kerro ihmeessä kun soittavat, että oonko ymmärtäny itse asian väärin vai onko asia muuttunut vai mistä on kyse. En tosin usko, että meille tuplille edes myönnetään vakuutuksia mun lääkityksen vuoksi ja tuplariskin, mutta ainakin on yritetty... jännityksellä odotetaan päätöstä ja jos on kielteinen, niin aion kyllä vielä valittaa siitä...

Jollakin oli muuten täällä ennestään tuplat ja pikkuhiljaa olemme ruvenneet tutustumaan vaunujen ja rattaiden ihmeelliseen maailmaan. Asunto on meillä tällä hetkellä pieni, eikä ole kuistia/katosta, jossa vaunuja voisi säilytellä vaan tuotava aina tuohon eteisen käytävään. Niissä vaunuissa/rattaissa tuntui olevan niin paljon ominaisuuksia, että eipä noista tavan tallaaja tuntunut ymmärtävän mitään. Katselin Ora Land rattaita ja siihen niitä kantopusseja sekä Brion Double Wave malleja. Onko kellään kokemusta noista merkeistä tms. Ehdottomasti pitäs olla sellaiset, joilla sitten lumisilla teillä/hiekkateillä on helppo kulkea. Lähikaupungissa käytiin katsomassa vaunuja ja huimat kaksi mallia oli valikoima tuplissa!!! Joista kumpikaan ei miellyttänyt, joku halppis ja sit emmaljungat (liian pienet etupyörät). Tällä hetkellä Ora on johdossa noista, mutta siinä ei ole heittoaisaa (tosin ne ratasistuimet voi kääntää molempiin suuntiin).

Nippe + tuplat 17+6
 
Moikka!

Scarlett kyllä ne liikkeet voi tuntea jo vatsan päältä! Ei se mitenkään tavallista taida olla että näin aikaisin, mutta siis mahdollista kuitenkin. :) Me makailtii tossa sängyllä joku viiko sitten ja miehen käsivarsi oli tossa mun mahan päällä, se oli just nukahtamassa kun yhtäkkiä säpsähti, että nyt se vauva potkii! Ja niinhän se potki. Olin ihan ihmeissäni että miten ihmeessä mies pystyi tuntemaan ne. :) Nyt se on joka päivä tunnustelemassa potkuja, ja kyllähän se ne kovimmat monotukset tuntee.

Vanella
mä oon ymmärtänyt että se riippuu ihan paikasta että miten noi kelaorvausjutut menee ultrissa. Joissain vaaditaan lääkärin lähete, ja sitten taas joissain paikoissa saa korvaukset kunhan käy tiettyjen raskausviikkojen aikana siellä.

Maygory toivottavasti saat nopeasti selville mistä johtuu ja saat hb:n pikaisesti taas normaalille tasolle!

Meillä miehen äiti asuu 2km päässä, miehen isä 2km päässä, miehen sisko 1km päässä ja mun vanhemmat 3km päässä. Niin ja mun vel asuu tossa 600m päässä. :D Ja kolme parasta kaveria asuu 800m säteellä. Että lähellä on kaikki. ;)

Mulla on mahasta tullu nyt oikee sellanen ihana pallo tässä parin viikon aikana. Musta on niiiin ihanaa että se ei näytä enää sellaselta makkarakasalta vaan on jo ihan selvä vauvamaha. Sen saa kyllä onneksi tarpeen tullen hyvin piilotettua vaatteiden alle.

Mulla on hirvee vaatekriisi, kun haluisin että ton tytön ja uuden vauvan ulkovaatteet on vähän niinku samaa sarjaa keskenään. Esim jos vauva on tyttö niin ois ihanaa että nillä ois suht samanlaiset talvihaalarit, kengät, pipot ym ja vuoden päästä keväällä samanlaiset välikausivaatteet. :D Ei tietenkään ihan samanlaiset ja väriset vaan niillä vois olla samat vehkeet mutta toisella eri kuosit/värit kun tosella. Tilasin Reimateciltä kasan välikausivaatteita tytölle, ja mies sanoi että jos meinaan vauvan ulkovaatteisiin pistää saman summan rahaa niin sit on kyllä päässä vikaa. Joo, saattahan se olla oikeassa. :D Eihän se vauva tarvi ylihintaisia vaatteita kun se kuitenkin suurimmaksi osaksi on vaunuissa ulkoillessa .

Kauheen pitkä tästä nyt tuli, anteeks.

Nepo ja Pirpana 18+3
 
Liikkeistä: Eipä ole tuntunut :|! Jotenkin sitä oletti että kyllä nämä kolmannen liikkeet jo tuntee ajoissa, mut höpö höpö. Oishan ne kiva tuntea ni ei tarvis murehtia onko kaikki kunnossa...

Vakuutuksista: Meillä molemmilla muksuilla lapsivakuutukset ja otan kyllä kolmannellekkin. 2 ekaa kun ovat korvakierteisiä astmaatikkoja, niin en odota kolmanneltakaan mitään muuta...

Neuvolassa tuli käytyä. Painoa on tullut 2 kg koko aikana, eli ei hurjasti. Sydänäänet kuuluivat hyvin, onneksi. Sukupuolta en ajatellut 3.nnesta kysyä, olkoon salaisuus.

Maha: On iso! ERi tule enää mieleenkään laittaa jalkaan normihousuja. Maha pullottaa jo talvitakinkin läpi. Millaiseksi lainkaan sitten kasvaa loppua kohden...

Puoliväli käytännössä saavutettu! Edelleen toivon sektiota viimeistään viikolle 39+0!

Mirkku76 18+3
 
Liikkeitä odotellessa täällä vielä. Jotain jytinää tuntuu tuolla navan alla, mutta tosi vaikea on saada kiinni sitä varsinaiseksi liikkeeksi. No ehkä jo tän viikon aikana sais varmuutta asiaan. Neuvolassa kävin ja sain vähän kurkata ultralla vauvaa, oli vaan hyvin liikkuvainen. Kokoajan kieri ja pyöriskeli. Muutoin nlassa oli kaikki hyvin.
Rakenneultra mulla ois 16.4

Supisteluja mulla on ja kipeitä aika usein. Enimmäkseen tulee siitä, kun istun kauan aikaa tai oikeastaan siitä, että jalat on koukkuasennossa. Mikä vaikeuttaa nukkumista, kun pitää olla jalat aina suorana. Oon aina tykänny nukkua sikiöasennossa. Pitää pohtia, että josko tuota kohdunsuuta pyytäis tutkittavaksi. Viime raskaudessakin oli supisteluja, mutta ne oli kivuttomia.

Mahan koko mulla on ulkoapäin katsottua paljon suurempi kuin kohtu oikeasti ois. On nimittäin jkv tuota sisäelinrasvaa ja kun kohtu sitä työntää ylöspäin, niin se on tehny tuollasen palleron tuohon vattalle. Ois ihan kiva, ku pyöristyis vaan nätisti se vauvavatsa, mutta itsepä olen rasvani hankkinut.

Mulla ei ole paino vielä noussut lähtöpainoon ja 100g on tullut siihen määrään, kun se oli alimmillaan. Mutta kyllä tuo kohta alkaa tieten nousemaan, kun pahoinvointikin nyt vihdoin ja viimein loppui.

Rv 15 + 1
 
Viimeksi muokattu:
Olo on helpottunut, kun lopullinen päätös on viimein varma. Erittäin mukava ja asiantunteva lääkäri ultrasi ja totesi Artrogrypoosin olevan erityisesti jalkojen osalta erittäin paha. Turvotus oli lisääntynyt niskassa jo 12 mm ja alkanut levittää nestettä elimiin eli muuta vaihtoehtoa ei ole, nyt näimme sen itsekin. Valmistava lääke otettu, ke takas hyvästelemään pieni enkelimme.

Olen ollut yhteydessä muutamiin äiteihin, joiden lapsilla sama diagnoosi ja toisella turvotusta lukuunottamatta aivan samat piirteet. Heillä tutkimukset osoittivat, ette ole perinnöllistä, toivotaan samaa meillekin.

Jenny, poistatko siis minut listasta. Jään kuitenkin vielä seurailemaan kuulumisianne ja kirjoittelen välillä itsekin.

Onnea jokaiselle!

Kilu87 ja sammunut sydän 14+6
 
Jenny, laita toki.

Nokka kohti tulevaisuutta, toivottavasti pääsen parin kuukauden päästä kertomaan teille plussasta. Ja siitä pari kuukautta myöhemmin oikein vilkkaasta sikiöstä ilman minkään näköistä turvotusta. Ja myöhemmin onniteltuani teitä terveistä, ihanista vauvoista pääsisin itsekin rakenneultraan toteamaan kaiken olevan hyvin ja viimein saisin lapsen syliini.
 
Arghhh!!!!

Sanokaa mulle etten ole kesällä valas tai norsu, vaikka mulle on tullut nyt raskauden alussa jo 5 kg!!!! En tiedä kuulostaako se muista niin kauhealta, mutta itselle tuo painon nousu raskaana on aina melkoinen sopeutumisen paikka. Mulla on lähtöpaino niin pieni, niin jotenki vain se masentaa. Mulla on taustalla se sairastettu anoreksia ja 7-vuoden jälkeenkään ei osaa tuohon painon nousuun sopeutua. Ja aikaisemmissa raskauksissa ei painoa ole tullut alussa näin paljoa! Silloin oon syönyt paljon epäterveellisemmin ja huonommin. Mutta nyt on toki jo turvotustakin jaloissa ja sormissa...ISO HUOKAUS!! Kiitos ja kumarrus kun sain vähän avautua. Eilen illalla niin itkuakin väänsin koko asiasta, mutta onneks tänään ei tunnu niin pahalta.

(.)
Mulla on torstaina se ihana sokerirasitus. Sain sitä aikaisemmin siirrettyä kun oli niin pahoinvointia. Ei se pahoinvointi mihinkään ole kadonnut, varsinkaan jos ei saa syötyä. Mutta nyt en ehkä kuitenkaan oksenna :)

Onko kellään muulla ankaraa väsymystä iltapäivästä. 5-7 välillä mun tekis mieli mennä vain nukkumaan. Ei mitään jaksa ja tuntuu kuin nukahtaisin pystyyn. Enkö mää osaa vaan ottaa rennosti? On nyt kyllä rankka viikko muutenkin kun hieronnan työssäoppimista tämä ja ensi viikko ja nyt viikonloppuna olisi mun rakkaan tädin hautajaiset:'( Ikinä en ole aikaisemmin ollut vainajan ulosveisuussa. Mutta oli kyllä kaunis ja ihana tapahtuma.

Kiitos!:) Jopas helpotti vähän.

petite ja pienoinen 15+2
 
Niin ja Kilulle valtavan suuri halaus! On varmasti ollut vaikea päätös, mutta kunnioitan todellakin sitä. Ei tuollaista haluaisi kellekään. Mutta toivotaan todella että pienoisen syliinne vielä saisitte. Jos vain niin itse vielä haluatte:heart:
 
Kilu: Valtavasti voimia tähän suruun! Tukeutukaa toisiinne ja hyvä, että pääsette niihin perinnöllisyystutkimuksiin. Toivottavasti ei kuitenkaan löydy perinnöllistä syytä, vaan tämä olisi sattumaa. Se on niin ikävää, että joku aina kuuluu siihen pieneenkin prosentin tuhannesosaan tai sadasosaan. Ja toivottavasti saatte pian plussan testiin (kun olette tästä toipuneet) ja vauvan sitten syliin asti. Näillä viikoilla jo luopuminen ja suru vauvasta on paljon suurempaa. :hug:

Petite: Jos yhtään lohduttaa niin täällä tullut myös jo 5 kg painoa (menossa rv 18+0). Ja ennestäänkin tuota extrapainoa on ihan kyllälti. Mutta osasyynä lienee nuo tuplat ja sitten jatkuva nälkä! Ja liikkuminen alkaa olla aika hissunkissun kävelyä. Mutta toisaalta nautin ekaa kertaa elämässä maha saa näkyä eikä sitä tarvitse "hävetä", kun sille on niin ihana syy olemassa kuin raskaus! Nauti vatsastasi ja ole siitä ylpeä! Meillä mieskin on niin ihanasti ihaillut kasvavaa vatsaani, koska siellähän minä meidän aarteita kasvattelen. ;)

Hammaslääkärissäkin käyty. Ei vielä ollut reikiä tullut onneksi hampaisiin, vaikka kaikki sanovat, että viimeistään raskausaikana reikiä alkaa tulemaan. Mutta onhan tässä tietysti vielä puolet raskausajasta suurinpiirtein jäljellä...

Nippe + tuplat 18+0
 
Heippa kaikille! Vieläkö mahtuu mukaan? Olen pitkään lueskellut juttujanne ja ajattelin nyt liittyä mukaan. Eli la täällä olis 5.8. ja toinen tulossa. Synnyttämään mennään TYKS:iin. Viikkoja on täynnä jo 18+2 ja raskaus sujunut ihan hyvin pientä väsymystä lukuunottamatta. Painosta on ollut puhetta ja n. 2kg on tullut lisää. Rakenne uä olis ensi maanantaina ja jännätään kovasti että onko kaikki hyvin pikkuisella ja saadaanko sukupuoli selville. Itsellä ei ihan selvää tyttö- tai poikaoloa ole ollut. =)

Meillä esikoinen on nyt 1v4kk tytöntyllerö ja ikäeroa tulee siis 1v9kk. Hankintoja ei paljoa tarvitse tehdä kun paljon on kaikkea valmiina. Ainoastaan sisarusrattaat vaununkopalla on ostettu. Aiotteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? Vakuutus on esikoisellekin otettu jo ennen syntymää ja sama tehdään tämän uudenkin tulokkaan kohdalla. Niin ja sukulaiset meillä asuu samalla paikkakunnalla suurin osa, ihan muutaman kilometrin päässä eli apujoukkoja on. Ainakin näistä asioista tällä olette jutelleet. =)

Kilulle täältäkin päin paljoa voimia ja jaksamista! Kyllä tekin vielä oman pikkuisen saatte, aivan varmasti! Ja Kisuliinalle triplasti onnea! Mielenkiinnolla ja suurella innolla seuraan raskautesi etenemistäja toivon todella että kaikki menee hyvin! =)

Myyryläinen ja masuasukki 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nepo ja Jenny90
moikka kaikki :wave:

Tervetuloa uusille :)

Mä nyt taas vaan nopeesti päivitän omia kuulumisiani..

Täällä siis vihdoinkin on liikkeet alkaneet tuntua. Tai tuntu niitä ihan vähän aikasemminkin, mutta lasken kyl ne alkaneeks vasta nyt, kun muutamana päivänä peräkkäin tuntunu aika selvästi :)
Pahoinvointikin on tainnu nyt viimeinki loppua! Eilen eikä tänään aamulla tehny yhtään huonoa :) ihanaa! ..jos alkais tämä raskaus nyt tuntua oikeasti mukavalle.
Pissattaa jatkuvasti, nälkä vaivaa, mutta vatsallaan nukkuminen onnistuu vielä :) Luojan kiitos! :D Mä tuun taas kaipaamaan vatsallaan nukkumista sit kun toi vatta alkaa oleen niin iso, ettei onnistu enää. Nukun meinaan aina vatsallani, ja kyljellään nukkuminen vaatii sit taas ihan tajutonta totuttelua..

Eipä tässä sitten taas kummempia.. :)

Emilien ja pikkunen 17+5 :heart:
 
Kilulle voimia ja onnea tulevaan vauvan yritykseen!

Vakuutuksesta täytyy kysellä sieltä pohjolasta noista ehdoista, että ymmärtää sitten mihin on sitoutumassa.

Läheiset oma äitini asuu tunnin ajomatkan päässä ja isä asuu Oulussa, mutta tekee matkatöitä, että välillä täälläkin päin majailee. Sisko asuu samassa kaupungissa ja miehen siskoista kaksi asuu myös tällä. Samoin miehen vanhemmat eli on tässä ihan hyvät tukiverkot :) Kavereita löytyy myös paikkakunnalta muutama.

Mahasta vaikka mulle ei ole tullut painoa hirveasti lisää eikä mahasta vielä näe että olen raskaana niin silti maha ärsyttää. Tai oikeastaan ehkä juuri siksi maha ärsyttää että siitä ei näe, että se on vauva maha vaan näyttää vaan siltä että olisin kasvattanut pömppiksen. Jotenki tuntuu että kohtu puski kaikki läskit tohon mahan pinnalle aluksi ja varmaan jotain turvotustakin oli. Nyt vasta maha alkaa tuntua vähän kovemmalta, mutta ei kyllä näytä siltikään vauvamahalta. Sanoinkin jollekin kaverille, että kiva kun puolet raskaudesta joutuu näyttämään vaan siltä että olisi lihonut :D No eihän se oikeasti niin vakavaa ole ja varmaan loppu raskaudesta olen vaan tyytyväinen, että en ole joutunut kantamaan isoa mahaa niin kauaa. Tällä hetkellä se kuitenkin vähän ärsyttää.

Nepo kyllä ne tosiaan taisi jotain liikkeitä olla kun taas eilen illalla löysin kohdan jossa ne vähän tuntui <3

Mielialasta mä olen huomannut että ärsyynnyn asioista paljon helopmmin kuin aikaisemmin. Se on tosi rasittavaa kun esim. koulussa ja töissä en ole vielä kertonut raskaudesta ja sit kun saatan tiuskia jotenkin helpommin. Olen kyllä yrittänyt sitä hillitä koulussa ja töissä, mutta sitten kotona ei enää jaksa ja mieshän siinä sit kärsii :/ Lisäksi mulla tulee itsellä huono omatunto käytöksestäni ja sen seurauksena vielä pahempi mieli.. Ei oo helppoa aina ja oon miehelle yrittänyt selittää että anteeksi en tälle oikein mitään voi. On se ollutkin tosi ymmärtäväinen, mutta huomaan että välillä meinaa mennä hermot silläkin.

Scarlett ja sissi 17+2
 
Merkkailen vaan, että oon päivittäny. Tervetuloa uusille!
Mun odotus on niin tajuttoman tylsää, etten jaksa heilua edes täällä palstalla, kun toivon että aika menis nopeemmin. Onneks torstaina on rakenneuä. Mutta sen jälkeen taas monta kuukautta ilman mitään jännittävää. Huoh. 9kk odotus ei sovi mulle!

19+0 POKS
 
Scarlett: Tuosta mielialasta! Mie oon aivan täysin samanlainen, ja ukkohan se on joka kaiken sen kiukkuilun joutuu kestämään. Huutamisen jälkeen itken hirveesti ja pyytelen anteeksi. Ja siis tämä itkuherkkyys... jälkeenpäin aina ihan naurattaa että eeeeiiiii oo todellista : D Esimerkkinä ! Ruvettiin tossa joku ilta kattomaan salkkareita, menin sohvalle ja mies meni nojatuoliin, sanoin sille että tuu miun kanssa tänne sohvalle ja se vastas ihan normaalin sävyyn jotain " tässä on parempi istuu ".... Rupesin vollottamaan aivan hulluna ja pakenin vessaan koska tunsin itteni hölmöks kun itkin tuommosesta syystä! :D Se tuntu sillähetkellä maailman kaatavalta asialta mutta nyt kyllä naurattaa! :D
 

Yhteistyössä