¤^Elokuun Epelit^¤ <MAALISKUUSSA>

Heipähei pitkästä aikaa!

Kilulle hirvittävän paljon voimia raskaaseen päätökseen! Vielä itselläkin kaihertaa ajatus, että rakenneultrassa 2.4. jotain kamalaa löytyisikin, vaikka istukkanäyte olikin ok. Näin pitkällä kun jo ollaan, en voi kuvitellakaan miten vaikeata olisi valita jos sellainen tilanne eteen tulisi.

Eilen pitkästä aikaa neuvola, kaikki ok ja normeissa mennään. Saikulla olen selän takia taas tämänkin viikon, vaikka jo näytti, että töissä kykenen olemaan. Seuraavaksi ei sitten enää kävelemäänkään oikein pystynyt.. Tekisi mieli pyytää uutta sisätutkimusta, että tietäisi ettei nämä kivut merkkaa mitään muuta ja aiheuta kaverille riskiä.

Eilen ehkä tunsin pieniä hipaisuja, mutten vieläkään oikein uskalla uskoa todeksi :) 1,5 vk minua rv:ssä perässä oleva kaveri tulee vkl kylään, vertaillaan sitten masujen kokoa ja tuntemuksia!

Miumau ja poitsu 17+1
 
Mulle voisi päivittää: 30-vuotta, synnytys sairaala SATKS/ TYKS

Nyt tuntuu jo ihania pieniä potkuja/ nyrkkeilyjä. Jotenkin niin jännää, vaikka tämän kaiken on kokenut jo kaksi kertaa niin siltikin tämä on aina yhtä jännää :heart:
 
Kilulle ihan ensimmäisenä todella paljon voimia tuohon päätöksen tekemiseen. Viikko viikolta on kamalaa elää epätietoisuudessa. Ja tietäen ettei juuri toivoa ole. Teittepä päätöksen kumman hyvänsä, ei se mielestäni ole sellainen, jota kellään olisi oikeus arvostella. Koska tuo on sellainen päätös jonka eteen kukaan ei haluaisi joutua. Toivottavasti kaikki läheiset jotka tietävät asiasta ovat teidän tukena. :hug:

Höpsyli: Tervetuloa joukkoon!

Kisuliini: Ompa ikävää, että läheinen on ehdottanut tuota keskeytystä. Päätös on teidän ja teidän vauvojahan sinä siellä masussa kasvattelet! En tiedä miten osaisin suhtautua henkilöön, jos joku olis meille moista esittänyt! Minusta nuo kolmoset on ihan huippu juttu! Hauska ois nähdä/ikuistaa ihmisten ilmeitä ja reaktioita kun kerrotte eka, et oot raskaana ja sit ihmiset innostuu ja vähän ajan päästä lisäät, et niitä on kolme... Kun itse oon kertonu tän just tähän malliin, et oon raskaana tai jään kesällä äippälomalle... Sit tulee aina niitä halauksia ja onnitteluita ja sit lisää parin minuutin päästä, et niitä on kaks... kyllä leuat on loksahdellu auki ja joskus on melkein tarvinnu nostaa apuna sitä leukaa ylös :D

Miumau: Täälläkin ehkä tunnettu ekoja liikkeitä, paino sanalla EHKÄ... Ihan mies piti illalla herättää vaikka oli just nukahtanu, että vauvat tais liikkuu mahassa :) No mies heti innoissaan rupes mahaa silittelemään, että missä kohti ne liikkeet tuntuu... Ihan kun ne mahan läpi vielä tuntuis :D Onneksi tuo mies on kaikessa niin mukana ja jos yöllä on joskus sattunu kylkeä kääntäessä mahaan ja oon voihkassu sitä, niin heti pomppaa ylös, että sattuuko onko joku hätänä?! Tarttetko juomista tms...

Nippe + tuplat 17+2
 
Kamalasti voimia Kilu! Ei oo kyllä reilua että eka saitte hyviä uutisia ja toiveet heräsi terveestä vauvasta, ja sitten TAAS huonoja uutisia. :( Jos keskeytykseen päädytte, se on täysin ymmärrettävä päätös. Mutta varmasti tulee olemaan vaikeat ajat edessä. Ihan hirveästi jaksamisia teille! Joko kävit neuvolassa, mitä mieltä terkka oli?

Mulla ei nyt oikeen muuta asiaa ollutkaan. Jotenkin toi Kilun tilanne nyt järkyttää niin pahasti ettei oikein muuta voi ajatella.

Nepo ja Pirpana 17+6
 
Nepo, siirsin neuvola-aikaa parilla viikolla ja muutin sen keskusteluajaksi. Ei ole voimia jutella enää siellä, kun sairaalan ja oman kätilön kanssa ollut puheikkain pitkin päivää.

Menemme siis maanantaina KYS:iin perinnöllisyystutkimuksiin, onko jollain tietoa näistä? Siellä todennäköisesti keskeytyspäätökseen päätyessämme saan valmistelulääkkeet ja seuraavana päivänä tapahtuu itse tyhjennys. Tiistaina pitäisi päästä kotiin ja karkaan, jos en muuten pääse. Hah. Olipa köyhä vitsi.

Kätilö kertoi lääkärin siis päätyneen sikiöllämme olevan lihas- ja hermosairaus nimeltä artrogrypoosi, jolloin sikiöt kuolevat viimeistään rv 32. Todennäköisyys on 0,004% raskaudesta saada tämä. Paska tuuri, eikö?

Anteeksi, että pilaan teidän onnelliset fiiliksenne. Olen iloinen teidän kaikkine puolesta ja toivon teille kaikille hyvää. Toivottavasti itse pääsen myös onnelliseen odotukseen vielä tänä keväänä/kesänä.

Kilu87 ja poika 14+2
 
Kilulle iso :hug: ja paljon voimia!

Mukava kun tulee lisää elokuisia tänne pinoon. (Laiskalle kirjoittelijalle enemmän lukemista) :ashamed:

Itselle ei kyllä kuulu raskaudessa paljon mitään uutta. Ei oo tuntunu liikkeitä, enkä kyllä oota ihan heti tuntuvankaan kun ensimmäistä ootellaan ja istukka on vielä etuseinämässä että saattaa kai jonkin verran niitä heikentää.

MiumauTäälläkin ollaan selän takia sairaslomalla. En tiedä mikä vaiva, mutta oli niin kipee ettei pystyny kunnolla kävelemään. Nyt vähän helpottanu kun saanu levähtää. Oli muuten hyvää palvelua tk:ssa kun halusin saada lääkäriaikaa ton takia niin sanoi että menee maaliskuun loppuun ja jos haluaa kiireellisempää aikaa niin sitte saa kun jaloista menee kokonaan tunto ja virtsaa ja ulostaa alleen. Olin vähän yllättynyt. :O Ei onneksi sitte kuitenkaan tarvinnut ihan niin pitkälle oottaa kun soitin uudestaan ja oli eri ihminen puhelimessa.

Täältäpä ei tällä kertaa muuta
Coco 14+6
 
Vo Kilu! On kyllä ollut harvinaisen paska säkä. Oon ihan hirveän pahoillani teidän puolesta. :hug: Toivottavasti kuitenkin saatte asiat nopeasti rullaamaan. Ja jos te nyt keskeytykseen joudutte, niin toivon todella että saatte nopeasti plussan testiin ja terveen vauvan syliin. :) Etkä sä mtään pilaa, musta näistä ikävistäkin asioista pitää voida vapaasti kertoa. Itekin olen näitä lukiessani oppinut ettei raskaus ja lapsen saaminen todellakaan ole mtään itsestäänselvyyksiä, ja kaikki ei aina mene oppikirjojen mukaan. Osaa itse kukin nauttia terveistä lapsistaan kun tietää mitä kaikkea voi tapahtua. :)
 
Heippa:wave:

Kilulle ihan hirveesti voimia raskaan päätöksen edessä:':)hug: Noita paskoja säkiä joku vaan joutuu kontolleen ottamaan..meilläkin esikoisen sairauden todennäköisyys oli 1/600 000, eli kerran 10 vuodessa syntyy vastasyntynyt jolla on leukemia..joidenkin on tilastot täytettävä...ja yleensä sen kokevat ihmiset jotka oikeasti lapsen haluaisivat ja kauan sitä ovat odottaneet... Vielä kerran voimia sulle ja miehelles:hug:

Täällä voinnissa ei muutoksia..eteenpäin laahustetaan pikkutuntemuksista nauttien.

Kiitos Jennylle vanhasta ja uudesta pinosta! Jos viittit sitten kun seuraavan kerran päivittelet ni laita mulle tyttölupaus

Huomista neuvolaa odotteleva Annubella ja sen muru Onni-Ilona 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Kilu, paljon voimia edelleen! En voi edes kuvitella kuinka raskasta teillä on! Kyllä sen sydämessään varmasti sit tietää kun päätöksen tekee että mikä on parasta. Ihan hirveää, että voi käydä noin paska säkä, että noin pienillä todennäköisyyksillä tuommoinen sairaus sikiöllä :( Toivon todella että teitä siunataan myöhemmin onnistuneella raskaudella jos keskeytykseen päädytte! :hug:
Eikä sun tarvi miettiä että pilaisit kenenkään muiden fiiliksiä täällä, näistä asioista pitää saada puhua! Kaikki on hengessä mukana ja tietoisuus siitä pysyy, että elämä on julmaa ajoittain.

Ei löytynyt prismasta niitä kaurakuituja mitä Maria ehdotti, tai sitten en osannut katsoa niitä lukuisia paketteja sillä silmällä :D

Nyt tuntuu ihan niinku ois perjantai, koska miehen vanhemmat tulee tänne meille kylään miehen nuorimman veljen kans , viipyvät varmaan viikonlopun :) Onneks mulla on enää huominen töitä ja la&su vapaata.

Pikkuinen möyrii iltaisin, eilen taas tuntui ihan selvää "tökkimistä" :D Mut ne liikkeet on niin nopeesti ohi että saa kyllä tosi tarkkaan kuulostella :heart:

Minea ja maha-asukki 17+4
 
Höpsyli Lämpimästi tervetuloa mukaan! :)

Kilu Paljon voimia sinulle ja miehellesi raskaaseen vaiheeseen. Toivottavasti saatte molemmat juuri sellaista tukea ja apua läheisiltänne, jota kaipaatte. :hug:

Luckygirl & Vintiö 16+5
 
Kilulle myötätuntoni :hug: Noista perinnöllisyystutkimuksista sanoisin sen verran, että artrogrypoosi sikiökaudella on suomalaisen tautiperimän (resessiivisesti, eli molemmilta vanhemmilta periytyvä) tauti, jolloin teidän geenit tutkitaan ja saadaan selvyys siihen, oletteko miehenne kanssa kantajia tällaisille geeneille. Toivon kuitenkin, että saatte asiaan hyvät selvitykset KYS:sta, ettei jää asiat askarruttamaan ja muutenkin tuki myös ammattilaisilta olisi kohdallaan. Asian ollessa näin hankala, niin aina toivoo että jokin asian menisi kohdilleen. Menetelmää, millä otetaan niin en osaa kyllä sanoa ja tulosten saamisen arviointikin riippuu siis siitä mikä on tutkimuksen tekniikka. Yleisesti ottaen verikoe on genetiikan perustutkimusmenetelmia, mutta sen sisällä on vielä siis monelaisia tekniikoita. Ja toisaalta onko sikiögenetiikan tutkimukset millaisia tällaisessa tilanteessa, sitäkään en osaa sanoa.

Pumppa rv 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Kilulle voimia vaikeaan koitokseen ja toivottavasti saatte syliinne viela terveen vauvan.

Kisuliinille myos multa rutkasti onnea - toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Jennylle kiitos uudesta pinosta.

Mulla on murheellinen mieli Kilun puolesta, elamassa monet asiat kun on niin pienesta kiinni. Taytyy olla todella kiitollinen mita mulle on siunaantunut elamassa.

Maria 16+5
 
Kisuliina: No on teilläkin historia... Ei oo helppoo siis ollu... Siis minusta on yleensäkin outoa, miten ihmiset ilkee kysyä no tuliko luomuna vai hoidoilla. Siis okei ei haittaa täällä palstalla kertoo, mutta ihan kun sillä nyt ois väliä onko hoidoilla vai ilman. Kun ne kerran ovat jo mahassa ja kaikki iloisia siitä, että raskaus alkanut. Onko sillä väliä, onko hoidoilla vai luomuna? Ihan yhtä tärkeitä ne lapsi/lapset ovat. Ei se tee lapsista sen huonompia tai parempia. Jokainen mielestäni voi kertoo jos haluaa ja valita kelle kertoo. Asia voi kuitenkin olla arkakin aihe, joten itse ainakin oon häkeltyny kun pari sellaista jotka ei oo tienneet edes keskenmenoista/yrityksestä on kakkos ilmoituksen jälkeen kysyny et tuliko luomuna vai hoidoilla. On vetäny kyllä hiljaseks, että mitähän vastais. Ja miten sitten kukakin luokittelee hoidoksi ja minkä ei... Jotain oon mumissu että sekäettä (siis oli vaan lääkkeitä käytössä)... Ei asia nyt oo salainen sinällään, mut en nyt haluis koko stooria kertoa ihan kaikille... Ja kun jutut vielä muuttuu matkalla kulkiessaan, niin yks kaks voi tarina olla ihan toinen, kun monikaan ei näistä kuvioista tiedä mitään... Vaikka toisaalta en kyllä korviani lotkauta sille, mitä muut puhuu tai ajattelee...
 
Pumppa, tarkoittaako kirjoituksesi, että meillä on suurikin mahdollisuus mahdollisesti saada samanlaisia uutisia tulevissakin raskauksissa? :O vaikka onko todennäköisyys mahdollisesti suurempi kuin tuo 0,004% mutta kuitenkin pieni?!
 
Sydänäänet kuului ! Tosin aika heikosti, neuvolatäti epäili että istukka saattais olla edessä vaimentamassa ääniä. Syke oli 140. Ja sitten se sanoi vielä että mahan koko on sen verran iso että viikkoja vois olla hyvinkin 20+. Pelottavaa.
 
Kisuliina: Olisin täysin ymmärtänyt jollet olisi halunnut uteluuni vastata! Se on todellakin aina oma asia mitä ja kenelle haluaa kertoa. Ajattelin että kysymys on voinut muidenkin mielessä käydä ja siksi sen kummemminn ajattelematta kysäisin. Kun "anonyymeinä" tässä ollaan ja muutenkin aika avoimesti jutellaan juuri varmaan tuon anaonyymiyden vuoksi. En todella tarkoittanut olla tökerö.

Sillä ei missään nimessä ole munkaan mielestä väliä saiko lapsi alkunsa miten; ne ovat aina pieniä ihmeitä! Ja ei meidänkään pikkuinen ollut itsestään selvyys mm endometrioosini vuoksi, joten tiedän kyllä jonkin verran mieltä tuntuu kun kysellään että koskas teille tulee vauva jne. Teki mieli huutaa että mitä helevettiä se kaikille kuuluu koska tulee vauva- se tulee joskus jos sellainen joskus meille suodaan!

Teillä on ollut pitkä ja kivinen tie- onneksi nyt on ihanaa odotettavaa ja vielä triplasti!

Penni ja pikkunen 16+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :wave:

Minä ilmoittaudun takaisin keskusteluun piiiiitkän tauon jälkeen. Olen oksentanut 10 viikkoa ja ollut 3 krt sairaalassakin tipassa, joten voimia ei ole ollut mihinkään muuhun. Nyt olo alkaa jo helpottamaan ja olisi mukava taas jakaa kokemuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. :) Rakenneultra mulla on 4.4. ja LA on muuttunut. Se on 8.8.

Mesikämmen & masukki 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Kiitokset Jennylle taas uudesta pinosta :)

Kilulle en osaa muuta sanoa, kun toivon sinulle ja miehellesi paljon voimia :hug:
Hiljaiseksi vetää.


Täällä ei mitään uutta, loman jälkeen töissä kiirettä ja olen harvakseltaan ehtiny käydä lueskelemassa juttuja enkä oo jaksanu kommentoida senkään vertaa :D

Liikkeet on alkaneet tuntua entistä selvemmin ja meidän tyyppi ihan villiintyy kun tanssin, takuuvarma keino tuntea potkuja ;)

Eipä siis kummempaa, ihanaa viikonloppua ihanille mammoille :wave:

Callisto & P-P 17+0 Poks :heart:
 
Heipähei taas. Miulle vois päivitellä listaan rakenneultran 16.4 :) Nuista selkävaivoista! Täälläkin niitä riittää, iskias kuulemma. Neuvolatäti anto pinkan jumppaohjeita. :D Mulla aina välillä häviää oikee jalka, tuntuu että persuuksista revittäs sitä irti, ja iltasin ku erehyn menemään selälleen sängylle.... tuska on sanoinkuvaamaton! Mutta miun tapauksessa se luultavasti johtuu siitä että oon tässä reilussa vuodess keränny itelleni 25 ilokiloa. Huh. Toissapäivänä neuvolassa painoin 2kiloa vähemmän ku ensimmäisellä neuvolakäynnillä, ei suuri pudotus mutta eipähän oo ainakaan noussu! :)

Miusta on aivan ihana lukea näitä teidän kirjotuksia! :) Kilulle edelleen paljon jaksamisia <3
 

Yhteistyössä