Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Moikka!

Täällä varovaisesti mukaan liittyisi yksi elokuun odottaja. Ennestään on kaksi lasta, 4- ja 6-vuotiaat, ja takana yksi keskenmeno syyskuun alussa rv 11+5. Tämä raskaus alkoi aika helpolla, tulee jos on tullakseen -tyylillä ja ihana yllätys olikin, kun nyt maanantaina sain positiivisen tuloksen testiin <3

Laskettu aika netin laskureiden mukaan 13.8. eli tänään rv 4+4. Oireina väsymys, vatsan nipistelyt ja ajoittainen turvotus. Viikonloppuna mulle tuli vahva olo, että raskaana ollaan - jotenkin "tunsin", että mahassa jotain ylimääräistä on :)

Varhaisultran varasin jouluaatonaatoksi, aika matalaa profiilia tässä varmaankin tuohon np-ultraan saakka tuon keskenmenon vuoksi. Tossa keskenmenneessä raskaudessa varhaisultrassa sydän sykki eikä muutenkaan mitään poikkeavaa kunnes np-ultrassa todettiin kehityksen päättyneen rv 10+. Aika rankka kokemus henkisesti, vaikka lääkärit lohdutteli, että ei ole mitään syytä etteikö seuraava raskaus menisi hyvin. Toivotaan parasta siis.

Voi, kun meille olisi niin tervetullut vielä yksi pieni tuhisija <3

TaimiT 4+4
 
Mulla ei oo mitään turvotusta tms. Mä kylläkin treenaan ja vatsalihakset on melko hyvässä kunnossa. Vatsapömppö tulee raskauden alussa usein huonosta ryhdistä tai lihaskunnosta.. Mulla oli poikaa odottaessa aikamoinen pömppis jo viikolla 15 mutta se johtui kyllä vaan liikakiloista ja huonoista vatsalihaksista :D:oops:
Varmasti se noinkin, mutta oma turvotus on kyllä muuta kun huono ryhti, lihaskunto, liikakilot tms. Itse olen hoikka ja syön kevyesti, treenitaustaa on ja silti vatsa on kamalan turvoksissa:(vettäkin vähintään 2,5L päivässä. Iltaa kohden pahenee. Mutta myös vatsantoiminnan heikentyminen tähänkin vaikuttaa.

Kiva kuulla kokemuksia treenauksesta raskausaikana :)Itse pari vuotta nyt salilla käynyt ja raskausaikana en siis ole aiemmin treenaillut. kiloja aikaisemmista lapsista tullut n. 10kg.
 
Jaha, meidän pienellä on enterorokko... Ei ihme että ei oo ruoka maistunu, jos suu on täynnä kipeitä rakkuloita. Sunnuntai-iltana nous kuume joka laski tiistaiaamuna, mutta sitten alkoi yökkäily. Ei oo onneksi kuin kerran oksentanut kunnolla eikä muutenkaan oo vaikuttanut ihan hirveän kipeältä muuten paitsi toi syöminen. Särkylääkkeen voimalla on mennyt muutakin kuin tissimaitoa. Toivottavasti tää rupiaa olemaan jo ohi. Huomenna seuraillaan, joko on terve vai jääkö mies vielä perjantaiksi kotiin. Mä olin maanantain ja tiistain kotona pojan kanssa ja miehellä on tänään ja huomenna vapaapäivä. Vähän epäilin jo enterovirusta kun oireita googlettelin, mutta varmuuden sain kun mun kaveri, joka on pojan päiväkodissa hoitajana, kertoi sairastuneensa.
 
Mä oon niin laiska, etten saa mentyä salille. Tosin ei se ookkaan mun juttu ollenkaan. Tykkään muista tavoista pitää kuntoa yllä. Viimeksi tuli 6,7kg, joista tyttö jo pelkästään oli sen 4,1kg. Tänään mekin muuten varattiin varhaisultraan aika :) Viikkoja olisi 6+1 kasassa silloin. Olisin halunnut venyttää vähän myöhemmäksi, mutta jouluksi olisi kiva jo perheelle kertoa, jos kaikki ok. Mielenkiinnolla jään odottamaan, kelle se kaksosten lotto voitto osuu tässä ryhmässä. Niitä kun taitaa joka ryhmään osua. Itsellä myös äidin puolelta paljon kaksosia. Miehen suvussa niitä on paljon myös, mutta isältähän tämä ei periydy, vaan äidin puolelta. Vieläkään ei mitään oireilua täällä, niin kuin ei edellisessäkään raskaudessa(pieniä nipristelyjä lukuunottamatta.).
 
Ensimmäinen neuvola takana, se neuvolatäti oli kyllä tosi mukava ja otti poikaystävänki tosi hyvin huomioon :)

Nyt töissä ihan hirveän huonossa hapessa, nukuin viime yönä 3h ja oksentelin vähän väliä.. saa nähdä onko niin huono olo että pitää lähteä kesken päivän kotia lepäämään. Toivottavasti ei, en vielä tahtois paljastaa työnantajalle raskautta.
 
Piti pissata purkkiin, käyä puntarilla, sitten täytettiin lappusia ja lippusia. Lopussa oli vielä verenpaineen ja hemoglopiinin mittaus :) Paljon kyseli juttuja, ja meän nuoresta iästä ystävällisesti jutteli ja kannusti. Se neuvolatätikin oli saanut nuorena ensimmäisen lapsensa nii oli kyllä tosi kannustava nuorena raskaaksi tulemiseen.
 
Mä voin perustaa sen face ryhmän ja pidän pidempään auki, kun monet ovat pitäneet. Tarviin tosin yhden teistä mun kaveriksi(ryhmän tekoon tarvii lisää yksi kaveri ryhmään) ja pidän ryhmää toistaiseksi salattuna. Niin että sitä ei löydä hausta, kun ryhmän jäsenet. Yksityis viestein tätä kautta sitten ryhmään pääsy. Näin raskaus pysyy vielä kavereilta+ perheiltä salassa, jotka facea käyttävät. Ilmoittautukaa, jos kiinnostaa :)

Saanu ja pikkukakkonen 5+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Siskomasu
Joo pystyy :) On julkinen ryhmä johon kuka vaan voi kirjoittaa ja nähdä kaiken, sitten on suljettu ryhmä jonka kaikki näkee, mutta jäsenet vaan voi kirjoittaa ja nähdä julkaisut. Sitten on salattu ryhmä, jonka vain jäsenet löytävät ja näkevät. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elsa84
Mä aloitin salilla käymisen alkusyksyllä ja nyt hieman ulalla että mitä uskaltaa tehdä ja mitä ei. Täytyy tunnustaa että liikkuminen on nyt tämän laamaannuttavan väsymyksen ( ja tämänhetkisen flunssan) takia jäänyt aika minimiin. Hyvä että saan työt ja lapset hoidettua. Mutta kyllä se tästä taas pikkuhiljaa :unsure:.
 
Osaako kukaan sanoa, miksi mulla on jo ens viikoln tiistaina terveydenhoitajan ja lääkärin aika jolloin tehdään jo ultra. Oon silloin vasta 6+2, mutta eikö sen pitäisi olla myöhemmin :eek: Tänään siis oli eka neuvola :love:
 
saikos täällä mainostaa faceryhmiä? olen nimittäin tehnyt sellaisen elokuun ryhmän minne ollaan ottamassa sisään n. 40 mammaa tai vähän reilu jonka jälkeen uusia ei enää oteta mukaan. tarkoitus saada intiimi suht pieni ryhmä. isompiakin varmasti tulee ja ylipäätään ryhmiä enemmän. täällä itse ainakin aion toki jatkaa juttelua mutta tykkään siellä facessakin jutella. meitä siellä siis vasta 11 odottajaa eli mukaan mahtuisi hyvin vielä. en oo varma saako täällä tosiaan mainostaa niin varmistelen tässä? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Siskomasu ja orgona
no tulikohan tuo mun viimeisin viesti kun mulla ei näy! siis: nyt vasta sain näkyviin/luettua aiempia viestejä, eli onkin näköjään useampia ryhmiä jo. mutta tosiaan jos joku haluaa mukaan tällaiseen pienempään salaiseen ryhmään niin mulle voi laittaa yv:tä :)
 
iinaliisa: Joillain paikkakunnilla pääsee tosiaan ihan varhaisultraankin kaikki odottajat. Täällä päin mm. Pirkkalassa on ainakin muutama vuosi sitten ollut näin. Harmi kun ei asuta siellä. :D Ja joissa neuvoloissa on tosiaan omat ultralaitteet joten silloin pääsee helpommin ultraan. Itse pääsin viime raskaudessa lopulta kolme kertaa kun pääsin/jouduin synnytystapa-arvioonkin loppuraskaudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
mä asun Tampereella itse ja täällä tosiaan ei kuulu kaikille mutta itse pääsen, koskaa mulla oli syksyllä kohdunulkoinen raskaus. ei mulla ole nyt mitään kipuja tai vuotoa ja hcg noussut normaalisti eli ei oo mitenkään oletettavaa että olisi mutta se annetaan jos on joskus ollut kohdunulkoinen, pääsee varmistamaan :)
 
Onko teillä muilla ilmenny pahoinvointia? Oksentelin viimeyön ja nyt ollu lämpöä ja heikko olo koko päivän. Kokoajan pitää syyä jotaki pientä ettei okseta.. viime yö oli niin kauhea että pelottaa tuleva. Ja samalla on kauhea yskä, mutta luin jostain että mitään yskänlääkettä ei saa käyttää raskaana. Onko tuo totta vai tiiättekö jotaki mitä sais käyttää ja toimisiki? :)
 

Yhteistyössä