Elokuun epelit 2016 *joulukuu*

Mitää erikoisia oloja ei vielä ole. Tällä hetkellä flunssa päällänsä ja kovasti yskiessä tulee yökkimisrefleksi ja näköjään myös silloin, kun siitä puhuu tai kirjoittaa. Sama oli esikoisestakin, kun kerroin jollekin voivani pahoin, niin paha olo iski.

Olen ajatellu pitkittää kertomista sinne alkuvuoteen, ns. varmemmille viikoille, viimeksi lähipiiri sai tietää ekan neuvolan jälkeen, kun en malttanut olla kertomatta:)

Varhaisraskauden ultrasta en vielä osaa sanoa, pitää keskustella miehenkin kanssa asiasta.

Tänään nyt sit vissiin 4+6 tai 5+0
 
Mä olen kertonut kolmelle ns.luottoystävälle ja mies kahdelle ystävälleen. Me ei oltu suunniteltu raskautta vaan tämä oli todellinen yllätys... :alien:
Meillä ei ole kovin pitkä suhde takana ja muutetaan vasta virallisesti yhteen niin jouduttiin kyllä raskauden jatkamista miettimään ihan tosissaan... Nyt kumpikin odottaa ensimmäistä ultraa ja ei oikein uskalleta vielä edes prosessoida koko vauvan tuloa :D
Ultran jälkeen ehkä uskaltaa huokaista ja iloita kunnolla tästä tulevasta pienestä :love:
 
Deleted member 134720
Mullaon esikosta aivan ihana ryhmä! Pidimme sitä vissiin 1kk -2kk perustamisen jälkeen avoimena jonka jälkeen laitettiin suljetuksi. Juuri sen takia että pystyy puhumaan "intiimimmin" ja kertomaan asioista niin ettei "ylimääräiset" sitten tule vaan kyttäämään. Nykysten kerromme sielä KAIKEN
 
  • Tykkää
Reactions: Siskomasu
Mä jännään, miten ens viikon käy kun on töissä semmoisia juttuja mistä ei oikein raaskis olla pois, esimerkiksi mun muskarilaisten jouluesitys, mutta nyt jo on vähän nihkee olo ja jos on yhtään niinku viimeksi niin en oo ens viikolla työkuntonen :/
 
Mullaki on semmonen etova olo melkeen kokoajan, ja tuntuu ettei pysty syömään muutako mandariinejä ja jugurttia. :D ja tuo sama suolanhimo täälläki, tekis mieli kokoajan syyä tacoja mutta tuo hellu toppuuttelee.

Minäkään en kauaa ole seurustellu lapsen tulevan isän kanssa, mutta ystäviä oltu jo reilut 3 vuotta joten asia on ehkä vähän eri :) tuntuu tosiaan että oltais jo vuosia oltu yhdessä.
 
Kuinka monella tuota turvotusta on ilmenny? Itsellä ainakin, vatsa näyttää siltä ku oisin rv 15-20! :LOL: Ja sekin on outoa, kun syötyäni alkaa turvottaa lisää ja tuntuu ettei ruoka laske alas ja sitä kestää monta tuntia ja tuntuu, että räjähdän kohta ja sitten tulee taas nälkä vaikka tuntuu, että oon ihan täynnä :censored:
 
Mä muistan esikoisesta että mulla tuli turvotusta vasta ihan loppupuolella ja sen huomas siitä että sukkien resorit jätti ihan järkyttävät rannut jalkoihin :D Nyt ei oo ollu, tai en varmaan huomais vaikka oliskin mutta kai siitä ylimääräisen nesteen kertymisestä edes vaaka kertois?
 
Mulla ei oo mitään turvotusta tms. Mä kylläkin treenaan ja vatsalihakset on melko hyvässä kunnossa. Vatsapömppö tulee raskauden alussa usein huonosta ryhdistä tai lihaskunnosta.. Mulla oli poikaa odottaessa aikamoinen pömppis jo viikolla 15 mutta se johtui kyllä vaan liikakiloista ja huonoista vatsalihaksista :D:oops:
 
Mulla tuo turvotus tuntuu olevan ihan sitä samaa mitä muulloinkin jos esim on syönyt jotain mikä kerää ilmaa mahaan. Nyt vaan raskauden aikana tuota ilmaa tuntuu kerääntyvän paljon enemmän kuin normaalisti :D
Esikoisen aikaan tuli ihan sitä "oikeatakin" turvotusta loppuraskaudesta, sormiin ja jalkoihin, se oli aika ikävä vaiva :/
 
Minäkään en oo huonannu turvotusta olevan, ennemmin johtuu muista tekijöistä tuo pömppö vatsa.....

Varhaisultrasta juteltiin eilen ja tällä hetkellä en olisi menossa. Ennen joulua olisin halunnu, mutta jos viikkoja on kuitenkin liian vähän, ja menee joulu sitten hermoillessa. Esikoisestakaan en ollut, tosin silloin en pyöriny netissä ja palstoilla lukemassa....
 
Oih sana treenaaminen kuulostaa niin hyvälle. Itelläni ollut taukoa jo useita viikkoja ja alkaa pää räjähtää. Tosin eipä tän huonon olon kanssa sykkeitä nostella. Lenkilläkin sai käydä yrjöt kurkussa :whistle::alien:
 
Parin tunnin päästä olis ensimmäinen neuvola, vähän jännittää :) Sen jälkeen olisi sitten tarkoitus kertoa vanhemmille, ja loppu viikosta pakolla parille kaverille koska juhlat tiedossa ja mitkään lääkekuurit ei läpi menis syynä miksen juo :)

Miten teillä on ensimmäisestä lapsesta perhe/ystävät reagoineet?
 
  • Tykkää
Reactions: iinaalisa
Mä en kyllä luovu treenaamisesta :D
Aiemmista raskauksista painoa tullut yli 20kg per raskaus.. :confused:
Ihan tuskaa se painonpudotus ja kiinteytys raskauden jälkeen.. Nyt yritän kyllä viimeiseen asti pitää itseäni kunnossa ja liikkua :)
 
Mun perhe ja lähisuku otti asian tosi hyvin, vaikka olenkin nuori :) Mummo ja äiti sanoivat viime kerralla kun näimme, että he tulevat ja auttavat mua aina! Isänikin otti ihan hyvin, hänen reagtionsa oli vain : aijaa kiva juttu, sunhan asia se on :LOL:
Siskot menivät taas ihan hysteerisiksi onnesta, ja toisiks nuorimman siskon ekat sanat tähän asiaan oli : ootteks te tehny sitä? :LOL:
Kaveritkin ovat ottaneet hyvin ainoastaan yksi vanha kaveri otti asian vähän kärkkäästi, mutta eipä se minua haittaa kun ei olla oltu yläasteen jälkeen tekemisissä :)
Ihmeellisen hyvin ja rauhallisesti kaikki ottaneet.
 
Anmata, kyllä mäkin koitan taas päästä ruotuun. Kuitenkin treenannut sen 3-4krt/vko tehokkaasti niin tuntuu ihan kaameelle kun nyt ei ole pystynyt. Treenasin nuorimman odotuksena vielä vikoina päivinäkin ennen synnytystä. Esikoisen kanssa mulla tuli päälle 20kg painoa ja tosissaan se tiputtaminen on aivan kamalaa. Kahdessa vikassa n.10-12kg ja lähtenyt tosi helposti pois.
Pystyyköhän lihasta kasvattamaan raskausaikana ? Tietääkö kukaan?

Onko kukaan kokeillut B6 vitamiinia pahoinvointiin ?
 
Kyllähän lihas kasvaa samalla tavalla vaikka raskaana olisikin. Vältettäviä liikkeitä kuitenkin varsarutistukset, kyykky, prässi jne "ponnistusliikkeet" :)
Ja pienillä painoilla omaa kroppaa kuunnellen tietty kannattaa mennä :)
 

Yhteistyössä