~elokuun epelit 2012~

Osanotot kaikille menetyksen kohdanneille! Toivottavasti näitä uutisia ei enää lisää tulisi...

Täälläkään ei mitään pahoja oloja.. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei ollut lainkaan, nyt tässä kolmannessa on pari kertaa ällöttänyt jotkut hajut ja muutamana aamuna ollut sen verran kummallinen olo, ettei ole voinut kuvitellakaan syövänsä mitään. Aioat oireet edelleen rintojen arkuus ja iltaturvotus.

Tuo iltaturvotus on muuten ihan järkyttävän suurta! En muista et edellisistä ois ollu tällasta, mut oikeesti mun maha on iltaisin niin iso, ettei sitä enää millään peittelis! Jouluruuat on maistuneet vähän liiankin hyvin, et sekin osaltaan selittää tätä isoa mahaa... Toivottavasti tästä ei ny mikään järkyttävän suuri tule =)

Täällä edelleen odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä, joka on siis vasta 3.1. Np-ultraan menen vasta 26.1, silloin viikkoja 12+6, eli aika viimetingassa pääsee sinne. Haluttais vaan nähdä pieni jo nyt, et onhan varmasti kaikki kunnossa...

Onko täällä muita "iltatähden" odottajia? Meillä siis edelliseen tulee ikäeroa 8,5 vuotta, eli aikalailla iltatähti olo tässä nyt on. Esikoinen on piirun vajaa 10v sit elokuussa. Mietin tässä kovasti, että jaksaako samalla tavalla kuin silloin, onko itse kasvanut vuosien saatossa jotenkin erilaiseksi äitiksi, vai meneeköhän kaikki samalla tavalla... Toisaalta itse on vielä niin nuori, et monet tässä iässä vasta esikoistaan odottavat... Ihme pähkäilyjä sitä mielessään käy ;) Mietin täällä myös sitä, kun molemmat edelliset on olleet ns. helppoja lapsia, eli nukkuneet täysiä öitä n.1kk ikäisenä, ei koliikkeja, eikä korvakierteitä tms. Ei taida kolmatta kertaa käydä samanlainen "tuuri"...

Mulla tekis mieli julistaa koko maailmalle "mä oon RASKAANA!!!!!" Järki sanoo, et ei vielä, mut ois niiin ihanaa jo kertoa... Vielä ei tiedä muut kuin mun 3 kaveria. Uutta vuotta mennään juhlistamaan mun veljen mökille, heille pitää varmaan silloin paljastaa.. ei taida muuten mennä läpi selitykset, miksei kuohuva maistu ;) Muille ajateltiin kertoa sitten ultrakuvan myötä, eli aikaisintaan 26.1

Saapas nähdä, kuinka paljon tulee tälle palstalle kirjoiteltua.. Yritän kovasti =) Tuo fb palsta tuntuu kuitenkin jotenkin "kotoisammalta", ehkä vähäisemmän jäsenmäärän, ehkä salaisen ryhmän vuoksi...

Perhe Alias oli peli, joka saatiin jouluna lahjaksi, sitä on pelattu nyt sata kertaa ja TAAS pitää mennä ;)

Ihmemamma 8+3
 
Scarlett89: Mä oon noissa keskeytyneissä keskenmenoissa kerinnyt käydä useammassakin ultrassa ennen np-ultria. Meillä neuvola tarjoaa alkuraskauden ultran jossa lääkäri toteaa raskauden ja sit vasta saa ajan np-ultraan. Ekassa keskenmenneessä mulla oli hematooma, joka rupes vuotamaan ekan ultran jälkeen. Pääsin uuteen ultraan ja kaiken piti olla hyvin, viikkoja silloin n.9, sitten kasvu olikin loppunut np-ultraan mennessä. Toisessa keskeytyneessä keskenmenossa kerkesin kans käydä kahdessa ultrassa ennen np-ultraa. Koska tulin raskaaksi suoraan spontaanin keskenmenon jälkeen, eikä edeltäviä menkkoja ollut niin varmistettiin eka ultrassa rv6 että kyse tosiaankin on uudesta raskaudesta eikä edellisen keskenmenon jäänteistä, sitten viikon päästä oli kontrolliultra että kasvu on normaalia kun ekassa ultrassa vaikutta sikiö pienemmältä mitä ois pitänyt olla. ja silloinkin kaikki oli siis hyvin ja sitten taas kasvu pysähtyi rv10 ja se huomattiin np-ultrassa. Mulle siis noi alkuraskauden positiiviset ultralöydöksetkään ei tuo hermolepoa kun tiiän että se kasvu kerkiää loppua vielä monta kertaa sen jälkeenkin.
 
Heippati hei!
Täällä olis yks lisää pinoon, la on 26.8. ja HYS tulis olemaan sitten sairaala. Ikää on 30(tai no elokuussa jo 31) ja ensimmäistä odotellaan. :heart:

Vähän epätodellinen olo vieläkin, kun jotenkin olin koko kierron varma ettei tästä tärppää, mutta uskottava se on.. Oireita ei juurikaan myöskään ole, väsyttää jonkun verran ja välillä tulee huonon olon aaltoja ja koko ajan veskihätä, mutta aika lievää.
 
KapuH: Mulla taas etova olo alkoi jo 4+3 tienoilta eteenpäin.. Ja 4. viikon lopulla tuli komeassa kaaressa koiria lenkittäessä aamulla. Siitä pari viikkoa eteenpäin olikin yhtä tuskaa harjotteluun ja kouluun lähtö, mutta nyt onneks oksetus on vähentynyt (nyt 8+2), mutta jouluruuat ja suolaiset ei kyllä uponneet sitten millään silti. Kala ja herneet oli ainut mikä maistuneet kunnon ruuasta.

Vähän hämmennyin kun näin äsken 2 tähdenlentoa samaan aikaan! Toinen lens oikealle ja toinen vasemmalle :O Jos se olis pieni enne, vähän jännä jos oikeasti näkyiskin np:ssä kaks masuasukkia :whistle:

Hei minuakaan ei tuolla listoilla näy. Päivitteleekö niitä joku?
Ikää siis 24v, LA neuvolan mukaan 4.8. ja sairaalana KOKS. Esikoista odotellaan. :)

Kukkiiko teillä muilla naama täys finnejä? Mulla on valtavia mollukoita.. :(
 
Viimeksi muokattu:
Voi kuinka monta surullista uutista taas... jaksamista kovasti :hug:

Jouluruokaa tullut syötyä kyllästymiseen asti. Maha tosi turvoksissa. Näyttää kun olis jo jotain 6kk:lla! Ylihuomenna olis sit eka neuvola ja sit laittaa lähetettä siihen nt-ultraan ja verikokeeseen. Tää närästys on taas jotain järkyttävää. Ja kiva kun alkaa jo näin varhain niin turha odottaa helpotusta ennen kun lapsi syntynyt. Pitää pyytää lääkäriltä lääkettä kun ihan sama syökö Rennietä vai ei.

Ja tänään POKS 9+0 !!!
 
Kun tätä pinoa lukee, kovasti on ollut raskas joulun aika. Lämmin osanotto kaikille menetyksen kokeneille :-(

Oireista on ollut keskustelua.... Itsellä ollut lähinnä väsymystä, janon tunnetta, omituinen maku suussa, jonka takia juuri mikään ei maistu millekään. Ja sitten vessassa on saanut rampata alituise
Onko tuo facebook-ryhmä samalla nimellä? Jos jonku viikon odottaisin ennen liittymistäni. On noita uteliaita FB- kamuja ja ei vielä haluaisi paljastaa. Mutta mikäli kaikki hyvin menee, tulen ryhmään myöhemmin.

Ootteko värjänneet/vaalentaneet hiuksia raskausaikana. Esikoisen aikana värjäsin muutaman kerran. Mutta sen jälkeen on ollut näitä puheita, ettei välttämättä vaikutuksia tunneta. Mulla ois ensi viikolla tyven vaalennus.... Mutta nyt alkanut arveluttaan. Ne on kuitenkin vahvoja aineita.

Mariaana
 
Mariaana: Olen itse kampaaja ja meille koulussa ainakin opetettiin, ettei raskausaikana värjäämisestä ole haittaa, koska ei ne aineet mitenkään verenkiertoon imeydy. Ja onhan ne kampaajatkin, minut mukaan lukien, saanut lukuisia terveitä lapsia, vaikka käsittelemme ja hengittelemme näitä myrkkyjä päivät pitkät :) Toki se on ihan oma asia, kuinka varovasti raskausaikansa haluaa elää :) Itse siis kuitenkin vaalennan oman pääni 1,5kk välein ja samoin tein ensimmäisessäkin raskaudessa :)
 
Mariaana fb-ryhmä on salainen ja suljettu. Eli ryhmään liittyminen ei näy kenellekään eikä ryhmässä kirjoitetut asiat. Ryhmä kulkee samalla nimellä kuin tämäkin palsta, mutta kun ryhmä on salainen, se ei näy käsittääkseni edes haussa. Eli ryhmään liittyminen vaatii sen, että miun tai jonku muun ryhmään kuuluvan kanssa hyväksyy kaveripyynnön ja sit siut kutsutaan ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: KapuH
Voi ei, huonoja uutisia tullut joulun aikana :'( Paljon voimia ja tsemppiä jatkoon, sannak, taaperotx5 ja minki :hug: Toivotaan, että huonot uutiset olis tän pinon osalta tässä, ihan liikaa näitä jo tullut!

Tervetuloa ja onnea uusille!

pampulainen mulla np-ultran ohjeissa lukee nimenomaanettä pitää juuri ennen vastaanottoa vielä käydä tyhjentämässä rakko, koska tehdään alakautta. Ja varhaisultrassa 7+0 tosiaan jouduin ekan ultrausyrityksen jälkeen pisulle, koska rakko painoi kohtua niin ettei saatu ultrattua. Seuraavaks kyllä tiristän jokaikisen tipan ettei tarvi kiskoo housuja takas jalkaan ja sit juosta käytävällä vessaa hakemassa ja sit taas housut pois ja jalat levällään :LOL: Vissiin sitten vaihtelee paikoittain tehdäänkö ylä- vai alakautta np-ultra?

Omaa napaa. Joulua vietetty sukuloimassa siellä ja täällä. Keskenmenopelko nosti taas jouluna päätään :/ Oireet pieneni huomattavasti jouluna, etenkin se lievä kuvotus ja hajujen öklötys, joista on tullut raskaana oleva olo. Lisäks jouluna tuli syötyä joitakin kiellettyjä juttuja, pari lasia (eri päivinä kyllä) join perhekaljaa, kunnes huomasin että siinähän on alkoholia peräti 2,2%! Ikinä aikasemmin en oo juonu niin en osannut tota ajatella, mutta nyt piti punkulle keksiä korviketta. Ja anoppilassa oli vain pastöroimatonta maitoa, jota oikein yllytettiin maistamaan :kieh: Lisäks tänään tuli vielä hieman menkkamaisia kipuja joten ajattelin et ihan varmaan tässä tää nyt oli ja millä ihmeellä jaksan np-ultraan ja pystynkö reissussa ajattelemaan mitään muuta... Mut nyt on vähän luottavaisempi olo onneks taas. Täytyy vaan ajatella, että se lievä huonovointisuus lähti vaan sen takia pois kun sai kunnolla levättyä ja kroppa voi paremmin :) Toivotaan ainakin näin

Lähdetään tosiaan huomenna kuubaan pariksi viikoksi, joten pitempi palstataukokin tulee tässä. On kyllä aivan ihana lähteä aurinkoon lepäämään ja uusia maisemia ihmettelemään, tulee todella tarpeeseen!! Voikaahan hyvin mammat ja masu-asukit! :heart:

Vanella ja pikku kyytiläinen 8+5
 
Joulu on juhlittu ja paluu arkeen tapahtunut yövuoron merkeissä tai siis juuri tulin töihin. Raskaudesta ollaan kerrottu vanhemmille, sisaruksille ja isovanhemmille. Reaktiot on olleet iloisia. Appiukko on nyt ottanut tehtäväkseen vahtia, että en rasita itseäni liikaa ja huolehtii siitä, että kukaan ei tarjoa mulle sellaista syötävää, jota ei ole hyväksi syödä raskausaikana. Joulupyödässäkin ehti ennen mua todeta, että S ei nyt syö graavilohta :D Appiukko on myös intohimoinen nikkaroija, ja sillä on jo kuulemma paljon suunnitelmia nikkariverstaassa, ei kuitenkaan suostunut paljastamaan niitä vielä :)

Aivan järjetön turvotus vaivaa, jouduin jo virittelemään "jatkokappaletta" farkkujen nappiin kuminauhasta, ettei housut purista liikaa. Rinnat on kasvaneet myös. Mies naureskeli, kun katseli mun tunkeutumista urheiluliiveihin töihin lähtiessäni :) En voinut kuvitellakaan, että olisin laittanut yöksi töihin päälle normaalit kaarituelliset liivit.

Halaukset ja jaksamista kaikille, jotka kohdanneet surua joulun aikana :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Sissi81: Mulla on ollut käytössä jo mammahousut, kun innostuksissani ostin huutiksesta ja olikin aivan mielettömän ihanat päällä jo nyt. Mahakaistaleen käännän vaan alaspäin niin on ihan ku normihousut! Eikä purista yhtään, ei tee enää edes mieli laittaa normaaleja housuja.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Callisto
Lisah: Kiitoksia ammattilaisen vastauksesta. Samaa sanoi oma kampaajani, kun odotin esikoistani. Silloin laitatin vaalennuksen päälle vielä punaisen värin... eli tavallaan tuli tupla-altistus. Muistan vain myöhemmin lukeneeni artikkelin, jossa puhuttiin mahdollisista vaikutuksista poikien tulevaan hedelmällisyyteen... en vain muista, mihin tutkimus perustui jne. Mulla siis tummanruskea hius luonnostaan ja nykyisin värjään blondiksi, eli ymmärtääkseni aika vahvalla seoksella vaalentavat... ja joo, 1,5 kk mullakin värjäysväli. Ajattelin oisko "riskittömämpää", jos vaikka laittais kevytvärillä kokopituuden bruneteksi? Ei tarvisi niin tiheään värjätä.

Emmin: Jos se ryhmä on suljettu, voisin liittyä siihen vaikka heti. Laitan yksäriä :)

Mariaana n. rv. 5
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Täällä joulu meni niin vähillä syömingeillä että oksat pois. Karkkia/suklaata en syönyt lainkaan ja muukin ruokailu jäi tosi vähälle. Pahoinvointia on enää iltaisin, mutta tulee päänsäryn kera joten ei kivaa :(. Tänään ois tarkoitus palata töihin saikkujen jälkeen koska nyt tuntuu että jaksaa jo päivän olla pystyssä. Nuo pakolliset päikkärit on tosin tullu joka päivä otettua joten saas nähdä miten töissä jaksaa...

Pampulainen87: Itsellä oli finnejä silloin kun odotin tyttöä. Pojasta ei ollut. Nyt ne taasen puuttuu joten saas katsoa onko poika =)

Mirkku76 7+5
 
Tulin pikaisesti vain laittamaan linkin husin sivuilta löytämääni vastaukseen hiusten värjäämisestä. Yleisimmät 10 kysymystä

"Kosmetiikkatuotteita voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Käytön tulisi kuitenkin olla kohtuullista."
"Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella."
 
  • Tykkää
Reactions: Mariaana
Suurensuuret pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

emmin mä kanssa mielelläni liittyisin siihen fb ryhmään. Oon tosin vielä niin ummikko näissä hommissa, että en ihan vielä ymmärtänyt miten laitan kaveripyynnön, jos en saa haettua ryhmää tai en tiedä kuka olet? vielä vähän lisäohjeistusta kiitos :)

Täällä vaivaa ihan käsittämätön väsymys! On tullut nukuttua 10 tunnin yöunia ja kahdet päikkärit ja silti jo 21.30 nukkumaan vaivatta |O Tänä aamuna mukaan tullut myös kuvotus. Toisaalta on helpottunut oloi noista oireista, kun kovastikin on pelko perseen alla, että jokin menee pieleen. Nyt on varmaankin turha edes epäillä, että olisi kemiallinen raskaus kun näin aikasin on niin paljon oireita.

Toivotaan parasta KAIKILLE!

murmis ja toistaiseksi nimetön 4+6
 
Huomenta vaan ja uutta viikkoa |O


Onpas kovasti tullut huonoja uutisia, pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille, sanattomaksi vetää :hug:


Täällä väsymys yrittää lannistaa ja heräämiseen menee vain pari tuntia ;)

Joulu meni kaikinpuolin mukavasti, tuli syötyä ähky monta kertaa ja maisteltua vähän niitä kalojakin, tosin vain itse graavattuja, mutta onneks vaaka näytti aamulla ihan sitä samaa kun ennen jouluakin :whistle:

KapuH, ei mulla ainakaan oo mitään varsinaisia oloja, toisina aamuina vähän etoo, mutta en oo oksennellu, toivotaan että pysyykin poissa.

Pampulainen87, mulla tuli jo ennen plussaa sellasia omituisia hormonifinnejä, mitkä sitten katos myös yhtä nopeasti kun ilmestyivät, nyt lähinnä naama on yhtä aikaa kuiva ja rasvanen :confused:

Vanellalle toivotan Ihanaa reissua, muista nauttia, kyllä siellä masussa kaikki on hyvin :heart:
Ne menkkamaiset kivut on mun gynen mielestä yleensä kohdun kasvusta johtuvaa, kun tätä itse kyselin viimeviikolla.

Täällä myös yksi jonka juurikasvu tarttis värjätä : / Nyt vaan on sellanen fiilis, ettei tekis mieli, kun päänahka on jostain syystä ihan rutikuiva ja silti tää kuontalo on 24h pesusta jo ihan rasvanen. Siis kevyttä hormonitoimintaa :LOL:

Mukavaa viikkoa kaikille, onneks on lyhyt työviikko :p

Callisto 7+4
 
Fb- ryhmästä vielä sen verran että ne ketkä laitto miule yksäriä aiheesta, en kaikkia löytänyt tuolta fb:sta, mutta tehdäänkö vaik silleen, että ne ketkä haluu fb ryhmään laittaa miulle yksäriä ja mie sit vastaan ja laitan oman nimeni. Koska miut pitäisi löytää fb:sta ihan normisti. Ja sen jälkeen ku oon fb:ssa hyväksyny kaveripyynnööön lisään sitten epeleihin? Monimutkaista, mutta toivottavasti toimii näin :)
 
Apua, kävin vaa'alla ja 4 kiloa tullut painoa raskautta edeltävään painoon nähden!! :O Miten ihmeessä tämä voi edes olla mahdollista? En ole erityisemmine herkkuja edes syönyt omasta mielestäni, kaiketi sitten vaan syön sitä perusruokaa niin paljon enemmän. Ilmeisesti tässä tarttee alkaa dieetille :kieh:
 
SUURET pahoittelut menetyksien johdosta!

Joulut on vietetty hyvin rauhallisissa merkeissä. Väsymys on sitä luokkaa ettei oikein mitään jaksa tehdä ja loman alun kunniaksi aatonaattona oksennettiin eli pahoinvointia on ja kokoajan.

Eipä paljon tarvinnut miettiä mitä voi syödä, kun ei mikään juuri maistunutkaan. No nyt vielä lepäilyä ennen arjen alkamista.


***7+3***
 
Sarella mullakin oli tullut 3 kiloa edellisestä vaaka käynnistä, mutta se voi olla ihan turvotusta ja nesteitäkin.. Ainakin näin mulle sanottiin :D

Viikon päästä on neuvola, että ehkä odotan sinne asti ja kysyn mitä mieltä ne on siitä mun vuodosta. Kun eihän sille mitään voi kuitenkaan jos kesken on mennyt.. Toivon kuitenkin että vuoto oli vain herkistyneiden limakalvojen oireilua joka johtui edellis päivän ultrauksesta. Pitää yrittää pysyä positiivisena sitä se mieskin koko ajan hokee :)

Mua ahdistaa kun kerroin äidille ja siskolleni vauva uutiset ja nyt ne on koko ajan patistamassa mua kertomaan kaikille ja haluavat itse kertoa kaikille. Myös mies on kertonut jo monelle kaverilleen joka on myös ahdistavaa, jos jotain sitten käykin. Itse en ole sellainen ihminen että pitäisi kaikki jakaa heti koko maailmalle ja käsittääkseni monet kertovat muille vasta 12 viikon jälkeen.
 
Hei kaikille :) katselin kirjoituksianne ja toivoisin pääseväni ryhmäänne!
Jouluun alussa tehty raskaustesti.. (tai oikeastaan kolme :D) näytti(vät), että olisin raskaana.. laskettu aika 7.8... Ja esikoinen kyseessä.

En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut, joten en tiedä oikein miten tämä toimii.. Kaikki on niin uutta :)

Mukavaa päivää kaikille :)

Tervehtii, Salla
 

Yhteistyössä